Υπάρχουν τρεις τύποι ανθρώπων: Αυτοί που χρησιμοποιούν τα social media για να σκοτώνουν τον χρόνο τους, αυτοί που προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, και αυτοί που βγάζουν λεφτά από αυτά. Μέσα από αυτό τον οδηγό, θα μιλήσουμε για όσους ανήκουν ή θέλουν να ενταχτούν στην τρίτη κατηγορία ανθρώπων.
Το έτος είναι 2023. Τα κοινωνικά δίκτυα συνεχίζουν και παραμένουν κυρίαρχα στον κόσμο του διαδικτύου, με κάθε χρόνο που περνάει να σπάνε κάθε προηγούμενο ρεκόρ στον αριθμό των ενεργών χρηστών τους. Πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok έχουν καταφέρει όχι μόνο να προσελκύσουν δισεκατομμύρια χρήστες σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλά και να διατηρούν το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών συνδεδεμένους από μερικά λεπτά έως και αρκετές ώρες τη μέρα.
Για τους digital marketers, τους δημιουργούς περιεχομένου και τους ελεύθερους επαγγελματίες, αυτά τα κοινωνικά δίκτυα είναι ο απόλυτος τρόπος για να βγάλουν λεφτά online και να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Κάποιοι μάλιστα, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν μέχρι και ένα σταθερό παθητικό εισόδημα, χρησιμοποιώντας διαφορετικές digital marketing στρατηγικές.
Σχετικά άρθρα:
- Πως να βγάλεις χρήματα από το TikTok
- Πως να δημιουργείς και να επεξεργάζεσαι βίντεο για το TikTok
- Πόσα χρήματα βγάζουν οι TikTokers από το TikTok
- 8 Τρόποι για να αυξήσεις τους followers στο TikTok
- Τα 10 καλύτερα Social Media για προώθηση προϊόντων
Μπορώ να βγάλω λεφτά από τα Social Media το 2023;
Η σύντομη απάντηση είναι ναι, μπορείς να βγάλεις λεφτά από τα social media χρησιμοποιώντας πολλούς διαφορετικούς τρόπους για τη δημιουργία online εισοδήματος. Παρόλα αυτά, σε καμία περίπτωση δεν είναι εύκολο να μετατρέψεις τις σελίδες που έχεις στα κοινωνικά δίκτυα σε πηγές εισοδήματος, καθώς χρειάζεται αρκετή δουλειά, έξυπνες στρατηγικές και επένδυση χρόνου.
Υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες, δημιουργοί περιεχομένου και influencers που βγάζουν λεφτά από τα social media αυτή την στιγμή, καθένας χρησιμοποιώντας τους δικούς του τρόπους οι οποίοι λειτουργούν καλύτερα με το περιεχόμενο που ανεβάζει.
Για παράδειγμα, κάποιοι έχουν επιλέξει να βγάζουν χρήματα διατηρώντας προμήθεια από κάθε πώληση που κάνουν μέσω των σελίδων τους, ενώ άλλοι με μεγάλους αριθμούς από followers βγάζουν λεφτά απ’ το sponsored περιεχόμενο που δημοσιεύουν.
Τι θα χρειαστώ για να βγάλω τα πρώτα μου λεφτά από τα Social Media;
Ένα είναι το σίγουρο: Για να καταφέρεις να βγάλεις τα πρώτα σου λεφτά από τα social media, θα πρέπει πρώτα να καταφέρεις να προσελκύσεις τους κατάλληλους χρήστες. Ακόμα κι αν έχεις μια σελίδα με χιλιάδες likes, αν χρησιμοποιείς τους λάθους τρόπους για τη δημιουργία εισοδήματος και προωθείς προϊόντα και υπηρεσίες που δεν σχετίζονται με το δικό σου κοινό, τότε υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να μην δεις απολύτως κανένα έσοδο να εμφανίζεται στα στατιστικά σου.
Το πρώτο πράγμα λοιπόν που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να σιγουρευτείς αρχικά πως έχεις μια online παρουσία στα γνωστότερα κοινωνικά δίκτυα, και στη συνέχεια να ερευνήσεις το κοινό που έχεις, τα ενδιαφέροντα τους, την τοποθεσία τους και τον τρόπο με τον οποίο αλληλοεπιδρούν με το περιεχόμενο που ανεβάζεις. Άλλωστε, θα ήταν πολύ πιο δύσκολο να βγάλεις λεφτά προωθώντας γυναικεία προϊόντα σε ανδρικό κοινό, ή εξοπλισμό ήχου σε άτομα που ενδιαφέρονται για ταξιδιωτικό εξοπλισμό.
Αφότου κάνεις μια έρευνα αγοράς γύρω απ’ το κοινό που σε ακολουθεί, φτάσεις ένα μεγάλο αριθμό από subscribers και έχεις δυνατό κοινό σε τουλάχιστον 2-3 πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, στη συνέχεια θα έχεις την δυνατότητα να ξεκινήσεις να βγάζεις τα πρώτα σου λεφτά από τα social media.
Ποια είναι τα καλύτερα Social Media για να βγάλω λεφτά;
Μπορεί για το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων να θεωρεί πως όλα τα κοινωνικά δίκτυα εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό και παρέχουν τις ίδιες δυνατότητες, για τους digital marketers κάθε πλατφόρμα είναι διαφορετική. Άλλωστε, μπορείς να βγάλεις τα πρώτα σου λεφτά πολύ πιο γρήγορα και αρκετά πιο εύκολα όταν χρησιμοποιείς το κατάλληλο κοινωνικό δίκτυο.
Ορισμένα σημαντικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τα καλύτερα social media αυτή την στιγμή:
- Facebook: Το Facebook παραμένει μέχρι και σήμερα το γνωστότερο και μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο παγκοσμίως, με περισσότερους από 2.7 δισεκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες. Μέσα από το Facebook θα έχεις την δυνατότητα να προωθείς κάθε είδους προϊόντων, υπηρεσιών και online παροχών. Δημιούργησε μια επαγγελματική σελίδα και στη συνέχεια χρησιμοποίησε τα ανάλογα και κατάλληλα διαθέσιμα groups που υπάρχουν για να ξεκινήσεις την προώθηση.
- Instagram: Το Instagram σου δίνει την δυνατότητα να χτίσεις ένα δυναμικό κοινό από followers, το οποίο μπορεί εύκολα βάση του αριθμού να μετατραπεί σε μια εξαιρετική πηγή εισοδήματος. Αν θέλεις να βγάλεις λεφτά από τα social media, τότε το Instagram είναι απ’ τις πρώτες σου στάσεις. Ανέβαζε συνεχώς φωτογραφίες και stories και εστίασε κυρίως στα Reels, τα οποία φαίνεται να παράγουν αυτή την στιγμή τα καλύτερα αποτελέσματα.
- TikTok: Το TikTok είναι η νούμερο δύο πλατφόρμα παγκοσμίως μετά το YouTube για τη προβολή βίντεο περιεχομένου. Πρόκειται για μια πλατφόρμα όπου ο αλγόριθμος της μπορεί εύκολα να πάει το περιεχόμενο σου viral, κάτι το οποίο μπορεί να αποφέρει χιλιάδες followers, πωλήσεις και επισκέψεις προς την ιστοσελίδα σου.
- Twitter: Το Twitter παραμένει μέχρι και σήμερα η απόλυτη micro-blogging πλατφόρμα για να διαβάζεις οτιδήποτε επίκαιρο συμβαίνει. Σε γενικές γραμμές, οτιδήποτε συμβαίνει ανεβαίνει σχεδόν στιγμιαία στο κοινωνικό δίκτυο, ενώ το οποίο χρησιμοποιεί ιδιαίτερα τα hashtags για οργανώνει όλα τα tweets που ανεβαίνουν. Παρακολουθώντας τα δημοφιλή hashtags (θέματα) στο Twitter και γράφοντας γι ‘αυτά, μπορεί να σου αποφέρει χιλιάδες αλληλεπιδράσεις σε λίγες μόλις ώρες. Πρόκειται επίσης για το ιδανικό κοινωνικό δίκτυο ώστε να παρέχεις ενημερώσεις για κάθε στιγμή της ημέρας σου, behind-the-scenes υλικό απ’ τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και πολλά ακόμα που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη μιας δυναμικής σχέσης με το κοινό σου.
- Pinterest: Αν προωθείς κυρίως γυναικεία προϊόντα, DIY κατασκευές, διάφορα αξεσουάρ, ή ενδιαφέρεσαι να ανεβάζεις infographics, επαγγελματικές φωτογραφίες και άλλου είδους καλλιτεχνικού περιεχομένου, τότε το Pinterest πρόκειται για μια απ’ τις καλύτερες επιλογές αυτή την στιγμή. Υπάρχουν χιλιάδες ηλεκτρονικά καταστήματα και δημιουργοί περιεχομένου που στηρίζονται στην κίνηση του Pinterest για να παράγουν αρκετά χρήματα ή παθητικό εισόδημα.
- LinkedIn: Πρόκειται για το μεγαλύτερο και γνωστότερο κοινωνικό δίκτυο για επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να κάνουν νέες σχέσεις, να έρθουν σε επικοινωνία με άλλους ανθρώπους που κάνουν τα ίδια επαγγέλματα και να αναζητούν για διαθέσιμες θέσεις εργασίας. Οι επιχειρήσεις από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιούν το LinkedIn για να βρίσκουν νέα ταλέντα και για να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
- Tumblr: Το Tumblr, το οποίο εξαγοράστηκε από την Automattic, παραμένει μέχρι και σήμερα μια απ’ τις μεγαλύτερες πλατφόρμες που φιλοξενεί κυρίως νεολαία και εστιάζει στο να έχει ένα κοινό από κάθε είδους καλλιτέχνη. Στο Tumblr θα έχεις την δυνατότητα να δημιουργήσεις ένα όμορφο και προσεγμένο προφίλ και να προωθείς σε νέους και νέες οτιδήποτε θεωρείς πως έχει ζήτηση.
- Mastodon: Η ραγδαία άνοδος του Mastodon οφείλεται στην κάθοδο του Twitter και την εξαγορά του από τον Elon Musk. Αρκετοί μεταφέρθηκαν στο Mastodon απ’ το Twitter, ενώ εκατοντάδες μεγάλες εταιρείες έχουν ξεκινήσει να “αγκαλιάζουν” την πλατφόρμα, παρέχοντας τους δικούς τους servers στο δίκτυο του Mastodon.
- Reddit: Αν και λειτουργεί περισσότερο σαν forum και λιγότερο σαν κοινωνικό δίκτυο, το Reddit είναι μέχρι και σήμερα μια απ’ τις γνωστότερες ιστοσελίδες παγκοσμίως που φιλοξενεί μερικές απ’ τις μεγαλύτερες κοινότητες χρηστών. Στο Reddit θα βρεις τουλάχιστον μια κοινότητα για όποιο θέμα κι αν αναζητήσεις, ενώ αποτελεί το ιδανικό εργαλείο για έρευνες αγορών, για να λαμβάνεις feedback, για να κάνεις ερωτήσεις, να προωθείς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και πολλά ακόμα.
6 τρόποι για να βγάλεις λεφτά από τα Social Media το 2023
Αν και θα συνεχίσω να ανανεώνω το άρθρο με νέους τρόπους για να βγάζεις λεφτά από τα social media, μπορείς να βρεις ορισμένους απ’ τους γνωστότερους και πιο αποτελεσματικούς παρακάτω.
1. Προώθησε affiliate προϊόντα και υπηρεσίες
Ο λόγος που βάζω το affiliate marketing πρώτο στη λίστα είναι επειδή μπορείς να ξεκινήσεις εντελώς δωρεάν και να ξεκινήσεις να βγάζεις τα πρώτα σου λεφτά μέσα στις επόμενες ώρες. Το μόνο που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να βρεις και να εγγραφείς στα κατάλληλα affiliate δίκτυα, τα οποία θα σου δώσουν πρόσβαση στα marketplaces τους, τα οποία συμπεριλαμβάνουν εκατοντάδες brands με τα οποία θα μπορείς να συνεργαστείς.
Το affiliate marketing είναι επίσης ιδιαίτερα απλό: Ξεκινάς να προωθείς συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες που έχεις επιλέξει μέσα από το affiliate δίκτυο σου με τη χρήση των μοναδικών affiliate συνδέσμων που θα λάβεις, και στη συνέχεια θα λαμβάνεις την ανάλογη προμήθεια για κάθε πώληση που γίνεται.
Αν ένας χρήστης κάνει κλικ στον affiliate σύνδεσμο σου, τότε τα cookies θα παραμείνουν αποθηκευμένα στην συσκευή του/ης για τις επόμενες 30 ημέρες. Επομένως, ακόμα κι αν κάνει την αγορά την επόμενη ημέρα, βδομάδα και ούτω καθεξής, θα λάβεις και πάλι τη προμήθεια που σου αναλογεί. Κάποια affiliate δίκτυα επιλέγουν να παρέχουν λιγότερες ή περισσότερες ημέρες για τα cookies, οπότε είναι σημαντικό να ρίχνεις έναν έλεγχο προτού χρησιμοποιήσεις ένα δίκτυο.
Επιπλέον, μιας και τα περισσότερα affiliate δίκτυα παρέχονται συνήθως αποκλειστικά στα αγγλικά και απαιτούν να έχεις καλές γνώσεις αγγλικών για να κάνεις αιτήσεις και να έρχεσαι σε επικοινωνία με τα brands, μπορείς να χρησιμοποιήσεις την Linkwise, η οποία είναι το γνωστότερο ελληνικό affiliate δίκτυο.
2. Δημιούργησε τα δικά σου membership πακέτα
Τα memberships πακέτα όχι μόνο είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να βγάζεις λεφτά από τα social media, αλλά και για να αυξήσεις την αλληλεπίδραση του κοινού σου, να δημιουργήσεις ένα ισχυρό παθητικό εισόδημα, να μάθεις ακριβώς τα ενδιαφέροντα των ακολούθων σου και να προωθείς ακόμα πιο εύκολα συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες.
Οι δημιουργοί περιεχομένου με αρκετούς συνδρομητές στα memberships πακέτα τους απολαμβάνουν επίσης περισσότερες συνεργασίες με brands, μιας και έχουν ένα ισχυρό κοινό που όχι μόνο τους ακολουθεί, αλλά πληρώνει για να έχει πρόσβαση στο αποκλειστικό τους περιεχόμενο. Αυτοί οι χρήστες είναι επίσης γνωστοί ως paid subscribers (Ελλ: Επί πληρωμής συνδρομητές) και είναι αυτοί που συχνά θα αγοράζουν οτιδήποτε τους προτείνεις χάρη στην εμπιστοσύνη που τους δημιούργησες μέσα από το περιεχόμενο σου.
Τα memberships πακέτα είναι ένας απ’ τους δημοφιλέστερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να βγάζεις λεφτά από τα social media, παρέχοντας το δικό σου αποκλειστικό περιεχόμενο. Για να ξεκινήσεις, μπορείς να χρησιμοποιήσεις πλατφόρμες όπως το Patreon, το οποίο είναι το γνωστότερο στο χώρο. Το YouTube και το Twitch σου επιτρέπουν επίσης να δημιουργήσεις τα δικά σου συνδρομητικά πακέτα, εφόσον ασχολείσαι με το vlogging ή το streaming.
Τι ακριβώς όμως είναι τα memberships πακέτα; Ουσιαστικά, μπορείς να επιλέξεις οι paid subscribers σου να πληρώνουν από 5.00€ (ή περισσότερα) μηνιαίως ώστε να έχουν πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο που θα ανεβάζεις αποκλειστικά γι ‘αυτούς. Οι δημιουργοί έχουν επίσης την δυνατότητα να δημιουργούν πολλαπλά διαφορετικά memberships πακέτα με διαφορετικό κόστος.
Μπορείς να δημιουργήσεις τα δικά σου memberships πακέτα με πλατφόρμες όπως το Gumroad.
3. Συνεργάσου με brands για sponsored περιεχόμενο
Για να καταφέρεις να φτάσεις σε ένα σημείο όπου τα ίδια τα brands θα έρχονται σε επικοινωνία μαζί σου ώστε να κλείσετε κάποια προωθητική συνεργασία, θα πρέπει πρώτα να αναπτύξεις ένα κοινό από χιλιάδες followers. Στη σήμερον ημέρα, ο ελάχιστος αριθμός ακολούθων που θα πρέπει να έχεις για να προσελκύεις brands είναι 20-40 χιλιάδες followers. Οτιδήποτε λιγότερο θα σε βάλει σε έξτρα διαδικασίες, ενώ οτιδήποτε περισσότερο θα κάνει την διαδικασία ακόμα πιο εύκολη.
Για το μεγαλύτερο ποσοστό των brands, ο αριθμός και ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζει ένας δημιουργός το περιεχόμενο του είναι οι πρώτοι δύο παράγοντες για το εάν θα έρθουν σε επικοινωνία μαζί του/ης ή όχι. Επιπλέον, στοχεύουν στο να προωθούνται από δημιουργούς που συχνά έχουν ένα συγκεκριμένο κοινό το οποίο ενδιαφέρεται για συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες.
Μια εταιρεία που κατασκευάζει εξοπλισμό για ταξιδιώτες θα είναι πιο εύκολο να προωθήσει τα προϊόντα της από ένα travel blog, podcast ή vlog κανάλι, απ’ ότι μέσα από ένα που αφορά τη μόδα, την μητρότητα, την μουσική ή οτιδήποτε άσχετο με τα ταξίδια. Γι ‘αυτό είναι σημαντικό να απευθύνεται σε συγκεκριμένα κοινά και να προωθείς συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες, έτσι ώστε μέχρι και το sponsored περιεχόμενο σου να είναι κοινό με το υπόλοιπο περιεχόμενο που ανεβάζεις.
4. Βγάλε λεφτά από το Dropshipping
Το dropshipping είναι μια μέθοδος εκπλήρωσης παραγγελιών όπου μια επιχείρηση δεν διατηρεί σε απόθεμα τα προϊόντα που πουλά. Αντίθετα, ο πωλητής αγοράζει απόθεμα όπως απαιτείται από ένα τρίτο μέρος – συνήθως χονδρέμπορο ή κατασκευαστή – για να αποστείλει στη συνέχεια τις παραγγελίες.
Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ του dropshipping και του τυπικού μοντέλου λιανικής είναι ότι ο έμπορος που πουλάει τα προϊόντα, δεν τα διαθέτει σε απόθεμα, ενώ ενεργεί ως μεσάζων.
Επομένως, αν έχεις μια επιχείρηση και σκοπεύεις να υιοθετήσεις το μοντέλο του Dropshipping, τότε θα ενεργείς ως “βιτρίνα” από την οποία θα σε επισκέπτονται πελάτες και θα ολοκληρώνουν τις παραγγελίες τους. Για κάθε επιβεβαιωμένη παραγγελία, εσύ θα χρεώνεις τον αποστολέα και ο drop shipper θα χρεώνει εσένα.
5. Πούλα τα δικά σου προϊόντα
Είτε έχεις δημιουργήσει και θέλεις να προωθήσεις το δικό σου merchandise, είτε έχεις γράψει τα δικά σου eBooks, είτε προσπαθείς να αυξήσεις τον αριθμό μαθημάτων στα online courses σου, είτε ακόμα και να αυξήσεις τις πωλήσεις των Notion templates που σχεδίασες, το social media marketing είναι ύψιστης σημασίας για να ξεκινήσεις.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις πλατφόρμες όπως το Squarespace για να ανοίξεις το δικό σου online shop και να πουλάς προϊόντα, υπηρεσίες, templates και πολλά ακόμα. Στη συνέχεια, προώθησε τα μέσα από τα προφίλ και τις σελίδες που έχεις δημιουργήσει στα κοινωνικά δίκτυα, χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά και hashtags.
Αν θέλεις να το πας ένα βήμα παραπάνω, μπορείς να κατασκευάσεις το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα με ευκολία, χρησιμοποιώντας πλατφόρμες όπως το WooCommerce και το Shopify. Αυτά τα website builders εργαλεία, όπως αποκαλούνται, επιτρέπουν στους χρήστες τους να κατασκευάζουν και να διαμορφώνουν ιστοσελίδες μέσα από ένα φιλικό και προσεγμένο διαχειριστικό περιβάλλον, ιδανικά διαμορφωμένο για αρχάριους.
6. Χρησιμοποίησε τα monetization εργαλεία
Ορισμένα κοινωνικά δίκτυα έχουν αναπτύξει τα δικά τους monetization εργαλεία ώστε οι δημιουργοί περιεχομένου να κερδίζουν χρήματα από το περιεχόμενο τους. Για παράδειγμα, με το που φτάσεις τους 1.000 followers στο TikTok, η πλατφόρμα θα σου δώσει πρόσβαση στα πρώτα monetization εργαλεία της, όπως για να βγάζεις λεφτά από τα lives που κάνεις.
Μια εξίσου εξαιρετική πλατφόρμα για να βγάζεις χρήματα είναι και το YouTube, το οποίο όχι μόνο σου επιτρέπει να κερδίζεις από τα βίντεο σου, αλλά και από τα shorts βίντεο που ανεβάζεις. Αν και το YouTube δεν ανήκει στην κατηγορία με τα social media, δεν διαφέρει ιδιαίτερα πλέον από πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram, τα οποία χρησιμοποιούνται κυρίως για το ανέβασμα βίντεο περιεχομένου.
Δυστυχώς είναι λίγα τα social media που παρέχουν τα δικά τους monetization εργαλεία για να κερδίζουν χρήματα οι δημιουργοί περιεχομένου. Μια άλλη εναλλακτική πλατφόρμα για όσους ασχολούνται με το streaming είναι και το Twitch, το οποίο παρέχει επίσης τα δικά του ενσωματωμένα monetization εργαλεία για τους streamers που θέλουν να κάνουν καριέρα.
Σύνοψη: Αξίζει να ασχοληθείς με τα Social Media για να βγάλεις λεφτά;
Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να βγάλεις λεφτά από τα social media. Κάποιοι δημιουργοί επιλέγουν να συνδυάσουν πολλαπλούς τρόπους μεταξύ τους ώστε να αυξάνουν έτσι τις πωλήσεις και το εισόδημα που κερδίζουν. Και ενώ τα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα δεν παρέχουν τα δικά τους monetization εργαλεία για να βγάζουν χρήματα οι δημιουργοί περιεχομένου που τα χρησιμοποιούν, μπορείς να επωφεληθείς απ’ τα λίγα που παρέχουν.
Επιπλέον, τα social media σου δίνουν μια εξαιρετική δυνατότητα για να μεταφέρεις τον κόσμο τους και σε εξωτερικές ιστοσελίδες, που είναι σημαντικό για να καταφέρεις να πουλάς προϊόντα, υπηρεσίες και να δημοσιεύεις sponsored περιεχόμενο.