Πως να ξεκινήσεις ένα Podcast: Οδηγός 8 βημάτων

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Ένας πλήρης οδηγός για το πως να ξεκινήσεις ένα Podcast μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.
Πως να ξεκινήσεις ένα Podcast: Οδηγός 10 βημάτων
© Blake Connally στο Unsplash.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Δεν χρειάζεται να έχεις πολλές τεχνικές γνώσεις για να ξεκινήσεις ένα Podcast. Σε αυτό τον οδηγό θα δούμε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις γύρω από το Podcasting, τα προγράμματα, τα εργαλεία και τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν οι πιο επιτυχημένοι podcasters παγκοσμίως.

Περιεχόμενα Απόκρυψη

Με την άφιξη της καραντίνας, ο αριθμός των ανθρώπων που ξεκίνησαν να ακούν και να δημιουργούν podcasts απογειώθηκε. Το podcasting αποτελεί πλέον έναν εξαιρετικό τρόπο για να δημιουργείς περιεχόμενο και να μοιράζεσαι τις γνώσεις, τις απόψεις και τις ιστορίες σου με τον υπόλοιπο κόσμο. Είναι επίσης ένα εξαιρετικό μέσο για να προωθείς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης σου, ή για να σπάσεις την ρουτίνα με τους φίλους σου.

Σχετικά άρθρα:

1. Προετοίμασε το νέο σου Podcast

Πρόγραμμα podcast επεισοδίων στο Notion
Πρόγραμμα podcast επεισοδίων στο Notion.

Η σωστή προετοιμασία και η κατάλληλη οργάνωση είναι σημαντικά για να καταφέρεις να ξεκινήσεις δυναμικά και χωρίς να χάνεις χρόνο. Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές για να προετοιμαστείς κατάλληλα.

Σκέψου την ονομασία του Podcast Καναλιού

Ας ξεκινήσουμε με το πιο βασικό απ’ όλα: Την ονομασία που θα έχει το Podcast Κανάλι σου. Δεν υπάρχουν λέξεις για να εξηγήσω τη σημασία που έχει η ονομασία ενός podcast, καθώς θα πρέπει να “μιλάει” στους ακροατές σου και να απευθύνεται κατευθείαν στην θεματολογία σου. Για την ακρίβεια, ένας ακροατής θα πρέπει να διαβάσει την ονομασία και να καταλαβαίνει κατευθείαν περί τίνος πρόκειται.

Θα πρέπει επίσης να υπολογίσεις και τη δύναμη του SEO (Search Engine Optimization / Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης), όπου αν υπάρχει η λέξη-κλειδί στην ονομασία είναι αναμφισβήτητα ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσεις. Παρόλα αυτά, οι streaming υπηρεσίες σου επιτρέπουν να εισάγεις και μια σύντομη περιγραφή κάτω από την ονομασία, στην οποία μπορείς να σιγουρευτείς πως βρίσκονται τοποθετημένες όλες οι σημαντικές λέξεις-κλειδιά που θέλεις να σε βρίσκει κάποιος όταν αναζητάει.

Μερικές συμβουλές καθώς επιλέγεις για μια ονομασία:

  • Διατήρησε μια σύντομη ονομασία με λιγότερες από τέσσερις λέξεις.
  • Σιγουρέψου πως η ονομασία εξηγεί το podcast σου.
  • Απέφυγε να προσθέσεις λέξεις όπως “Podcast”.
  • Σιγουρέψου πως προφέρεται και γράφεται ωραία.
  • Έλεγξε αν είναι διαθέσιμο και δεν χρησιμοποιείται από κάποιον άλλον.
  • Επέλεξε την ονομασία που προσφέρεται καλύτερα στο μυαλό σου.

Μπορείς επίσης να δημιουργήσεις μια λίστα με διαφορετικές ονομασίες που θα μπορούσε να έχει το Podcast Κανάλι σου. Συνήθως είναι πιο εύκολο να αποφασίσουμε ποια ονομασία μας αρέσει περισσότερο όταν τις έχουμε όλες μαζί σε ένα μέρος.

Σημείωσε τα πρώτα σου 20 επεισόδια

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις εφαρμογές όπως το Notion για να διατηρείς το πρόγραμμα των επεισοδίων σου, να δημιουργείς to-do λίστες, να κρατάς σημειώσεις και να στέλνεις τις ερωτήσεις των συνεντεύξεων ή την δομή των επεισοδίων σου στους καλεσμένους που προσκαλείς να μιλήσουν. Με αυτό τον τρόπο θα έχεις τα πάντα οργανωμένα και σημειωμένα σε ένα μέρος, στο οποίο θα έχεις πρόσβαση είτε είσαι από τον υπολογιστή ή το laptop, είτε από το κινητό ή το tablet.

Το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να γράψεις τα επόμενα 20-30 επεισόδια που θα δημιουργήσεις για το καινούργιο σου Podcast Κανάλι. Ας πούμε πως αυτά τα επεισόδια θα ανήκουν στην πρώτη σεζόν του podcast σου. Γράψε αρχικά τους τίτλους και στη συνέχεια πρόσθεσε μια σύντομη περιγραφή για το καθένα. Αυτή η λίστα θα σου δώσει μια καλή ιδέα για το τι επρόκειτο να παίξει στο Κανάλι σου και ποια θα είναι η θεματολογία του.

Σκέψου τη δομή και τη διάρκεια των επεισοδίων σου

Στη συνέχεια θα χρειαστεί να επιλέξεις τη δομή των επεισοδίων σου. Για παράδειγμα, τι ακριβώς θα περιλαμβάνει μέσα το podcast σου; Θα είναι εκπαιδευτικά; θα παίρνεις συνεντεύξεις; Μήπως ειδησεογραφικά; Κάθε podcast είναι διαφορετικό και καθώς θα ανεβάζεις τα επεισόδια σου σε streaming υπηρεσίες, θα πρέπει να επιλέξεις και από εκεί τις κατηγορίες στις οποίες θα ανήκει το περιεχόμενο σου.

Σκέψου επίσης ποια θα είναι η μέση διάρκεια των περισσότερων επεισοδίων σου και κάθε πότε θα δημοσιεύεις ένα καινούργιο επεισόδιο. Φυσικά, όσα πιο πολλά επεισόδια δημιουργείς και δημοσιεύεις, τόσο πιο γρήγορα θα καταφέρεις να χτίσεις το δικό σου κοινό και πιθανότατα να δεις το Κανάλι σου να προστίθεται στις Trend λίστες.

Προσχεδίασε το πρώτο σου επεισόδιο

Τέλος, ετοίμασε το πρώτο σου επεισόδιο. Ξεκίνα από την αρχή, θα παιχτεί πρώτα ένα intro και στη συνέχεια θα ξεκινήσεις να μιλάς; Μήπως θα ξεκινήσεις με την παρουσίαση του επεισοδίου και στη συνέχεια θα παιχτεί το intro προτού προχωρήσεις στην γενική συζήτηση; Χώρισε επίσης τα θέματα σε ενότητες και πρόσθεσε στη καθεμία σημαντικές πληροφορίες που θέλεις να συζητήσεις στο επεισόδιο και δεν θέλεις να ξεχάσεις.

Αν υπάρχει καλεσμένος/η, τότε γράψε όλες τις ερωτήσεις που θέλεις να του/ης κάνεις, καθώς επίσης και άλλες ερωτήσεις που μπορεί να θελήσεις να κάνεις ανάλογα με τις απαντήσεις που θα πάρεις. Άλλωστε, όταν παίρνεις συνεντεύξεις, είναι πολλές οι φορές που θα ξεφεύγεις λίγο από την συζήτηση ή θα σου έρχονται εκείνη την στιγμή καινούργιες ερωτήσεις βάση των απαντήσεων που θα λαμβάνεις. Επομένως, είναι σημαντικό να έχεις σημειωμένες ορισμένες ερωτήσεις βάση των διαφορετικών απαντήσεων που μπορεί να πάρεις, ώστε να συνεχίσει να κυλλάει η ροή ομαλά.

Τέλος, αν σκοπεύεις να πας την προετοιμασία στο επόμενο επίπεδο, συστήνεται να σημειώνεις πάντοτε από 3 έως 5 παραπάνω ερωτήσεις από αυτές που σκοπεύεις να κάνεις. Αυτό είναι σημαντικό καθώς κάποιες φορές ένας καλεσμένος απαντάει σε μια ερώτηση μας, αλλά καλύπτει και άλλη μια που έχουμε σημειωμένη για να τον/ην ρωτήσουμε αργότερα. Στη προκειμένη περίπτωση, έχοντας περισσότερες σημειωμένες ερωτήσεις, διατηρούμε χωρίς πρόβλημα και άγχος τον αρχικό χρόνο που είχαμε θέσει για το επεισόδιο μας.

Ετοίμασε το intro και το outro

Το intro παίζει συνήθως στις αρχές των επεισοδίων σου και είναι ουσιαστικά ένας σύντομος τρόπος για να προσκαλέσεις τους νέους σου ακροατές και να τους ενημερώσεις για το ακριβώς ακούνε και πως ποιος/α είσαι. Είναι σημαντικό να γράψεις εξ ‘αρχής όλα όσα θα αναφέρεις στο intro σου, ενώ κάποιοι προτιμούν να βάζουν ένα πολύ σύντομο κομμάτι να παίζει.

Αν επιλέξεις να δημιουργήσεις το δικό σου intro, τότε σκέψου με ποιον τρόπο μπορείς να το κρατήσεις σύντομο, αλλά να καλύπτεις όλες τις ερωτήσεις που μπορεί να έχει ένας καινούργιος ακροατής. Για παράδειγμα, μπορείς να ξεκινήσεις λέγοντας “Είμαι ο/η …. και ακούς το …. podcast κανάλι, το οποίο μπορείς να ακολουθήσεις στα …” και ούτω καθεξής.

Το outro παίζει συνήθως κατά το κλείσιμο των επεισοδίων μας. Στο outro μπορείς να αναφέρεις σε ποιες streaming υπηρεσίες μπορούν να αξιολογήσουν οι ακροατές σου το podcast κανάλι σου, σε ποια κοινωνικά δίκτυα μπορούν να σε ακολουθήσουν, να ανακοινώσεις το ερχόμενο επεισόδιο σου και πολλά ακόμη.

2. Ο εξοπλισμός και τα προγράμματα που θα χρειαστείς

Ως podcaster θα πρέπει να έχεις ένα βασικό εξοπλισμό για να ξεκινήσεις. Το πιο σημαντικό είναι το μικρόφωνο, ενώ στη συνέχεια ακολουθεί το λογισμικό που θα χρησιμοποιείς για να ηχογραφείς και να επεξεργάζεσαι τα podcast επεισόδια σου.

Adobe Audition στα Windows 11
Το Adobe Audition χρησιμοποιώντας το έτοιμο template “Podcast” στα Windows 11.

Κατέβασε τα απαραίτητα προγράμματα

Το podcasting απαιτεί να έχεις στην κατοχή σου ένα απλό πρόγραμμα για να ηχογραφείς και να επεξεργάζεσαι τον ήχο των επεισοδίων σου. Πιθανότατα να θελήσεις επίσης να δημιουργήσεις ένα intro για να παίζει στην αρχή και ένα outro για το τέλος των επεισοδίων σου, ή ακόμη και να εισάγεις background μουσική ή ηχητικά εφέ. Για να τα κάνεις όλα αυτά, θα πρέπει να αποφασίσεις με ποιο πρόγραμμα θα κάνεις τις ηχογραφήσεις σου.

Αν θα ηχογραφείς τα επεισόδια σου από τον υπολογιστή ή το laptop σου, τότε το καλύτερο και γνωστότερο δωρεάν πρόγραμμα που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι podcasters είναι το Audacity. Αν θελήσεις από την άλλη πλευρά να επενδύσεις σε ένα επαγγελματικό πρόγραμμα, τότε το Adobe Audition είναι αναμφισβήτητα μια απ’ τις καλύτερες επιλογές. Παρόλα αυτά, είναι συνδρομητικό πρόγραμμα και απαιτεί μια συνδρομή στο Adobe Creative Cloud, από τις οποίες η οικονομικότερη για το Audition ξεκινάει από τα 24,79€ μηνιαίως (στην οποία δεν συμπεριλαμβάνεται ο Φ.Π.Α.). Ωστόσο, παρέχονται 7 ημέρες δοκιμαστικής έκδοσης.

Αν δεν θέλεις να κατεβάσεις κάποιο πρόγραμμα, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Anchor από την ιστοσελίδα του. Θα αναφερθώ στη συνέχεια του οδηγού για την συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία σου επιτρέπει να ηχογραφείς και να κάνεις βασική επεξεργασία των επεισοδίων σου. Μέσα από το Anchor θα μπορείς να προσθέσεις δωρεάν μουσική και ηχητικά εφέ, να εισάγεις ένα intro, ή ακόμη και sponsored περιεχόμενο από brands με τα οποία συνεργάζεσαι ή προωθείς. Το Anchor είναι επίσης διαθέσιμο ως εφαρμογή για Android και iOS συσκευές.

Αν σκοπεύεις να φέρνεις καλεσμένους στο podcast σου, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις το δωρεάν και ανοιχτού κώδικα OBS Studio για να ηχογραφείς μόνο τον δικό τους ήχο. Το πρόγραμμα σου επιτρέπει κυρίως να καταγράφεις την οθόνη του υπολογιστή σου, αλλά με τα τελευταία χρόνια έχει αποτελέσει ιδανική λύση και για podcasters που θέλουν να ηχογραφούν τον ήχο του υπολογιστή τους. Για να μιλάς με τους καλεσμένους σου, προτίμησε εφαρμογές όπως το Skype ή το Microsoft Teams, εκ των οποίων και τα δύο παρέχουν καθαρό και ποιοτικό ήχο.

Μικρόφωνο και ακουστικά

Ως podcaster καλείσαι να παρέχεις την καλύτερη δυνατή ποιότητα που μπορείς. Άλλωστε, το podcasting είναι περιεχόμενο το οποίο ακούγεται, οπότε το τελευταίο που θέλεις είναι να κουράζονται οι ακροατές σου από τα πρώτα κιόλας λεπτά. Ένα καλό και αξιόπιστο μικρόφωνο είναι πάντοτε η πρώτη και καλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει ένας podcaster.

Η διαφορά με τα ποιοτικά και οικονομικά μικρόφωνα

Ένα αξιόπιστο μικρόφωνο θα σου γλυτώσει επίσης αρκετές ώρες από την έξτρα επεξεργασία που θα χρειάζεται να περνάς τον ήχο. Αυτό συμβαίνει επειδή τα ποιοτικά μικρόφωνα εστιάζουν στην φωνή σου και όχι στους ήχους που παράγονται από τον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, ενώ κατασκευάζονται με υψηλής ποιότητας υλικά και έρχονται με τη πιο σύγχρονη τεχνολογία.

Ένα φθηνό μικρόφωνο από την άλλη πλευρά, μπορεί να χάνει την ποιότητα μετά από μια συγκεκριμένη ένταση, να παράγει πολύ θόρυβο από πίσω, ή ακόμη και να μην πιάνει σωστά τις ψηλές ή τις χαμηλές νότες.

Φυσικά, δεν χρειάζεται να επενδύσεις αρκετά χρήματα για ένα premium μικρόφωνο, καθώς μπορείς να ξεκινήσεις με ένα που κοστίζει μόλις 50-100€. Αν από την άλλη πλευρά δεν θέλεις να επενδύσεις χρήματα σε ένα αξιόπιστο μικρόφωνο, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις το μικρόφωνο του κινητού, του tablet, του laptop ή ακόμη και των ακουστικών σου ώστε να ελέγξεις ποιο παράγει τον καθαρότερο ήχο.

Τα γνωστότερα Podcast και Broadcast μικρόφωνα

Ορισμένα από τα γνωστότερα μικρόφωνα που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι podcasters:

  • Shure MV7
  • Shure SM7B
  • Electro-Voice RE-20
  • Heli PR 40
  • Neumann U 87 Rhodium Edition
  • Rode NT1
  • Audio-Technica AT5047

Υπάρχει φυσικά μια πληθώρα άλλων επιλογών που μπορείς να επιλέξεις για να ξεκινήσεις ένα podcast. Θα βρεις αρκετά μικρόφωνα σε γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα όπως στον Κωτσόβολο, στα MediaMarkt, στα Public και στο e-Shop.gr.

Ποια είναι η διαφορά των USB και XLR μικροφώνων;

Υπάρχουν τρεις τύποι μικροφώνων για τους οποίους πρέπει να γνωρίζεις:

  1. Τα μικρόφωνα που έρχονται με σύνδεση USB και μπορείς να τα συνδέσεις εύκολα και γρήγορα σε οποιονδήποτε σταθερό υπολογιστή ή laptop. Αυτά τα μικρόφωνα συχνά δεν χρειάζονται ούτε drivers αλλά ούτε και κάποιο πρόγραμμα για να λειτουργήσουν και μπορείς να ξεκινήσεις να ηχογραφείς αμέσως αφότου τα συνδέσεις.
  2. Τα μικρόφωνα που έρχονται με σύνδεση XLR, τα οποία για να τα συνδέσεις θα χρειαστεί να επενδύσεις έξτρα χρήματα με μια εξωτερική συσκευή ηχογραφήσεων που παρέχει υποδοχή για XLR. Τα μικρόφωνα με XLR χρησιμοποιούνται συνήθως από επαγγελματίες που έχουν στην κατοχή τους και τον απαραίτητο εξοπλισμό.
  3. Τα μικρόφωνα που έρχονται με USB και XLR συνδέσεις, όπως για παράδειγμα το πασίγνωστο Shure MV7. Το συγκεκριμένο μικρόφωνο για παράδειγμα, παρέχει οθόνη αφής, σύνδεση με USB ή XLR και μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κανένα τρίτο πρόγραμμα. Παρόλα αυτά, η Shure παρέχει και το λογισμικό ShurePlus MOTIV, με το οποίο μπορείς να διαχειρίζεσαι τον τρόπο λειτουργίας του και τον ήχο που γράφει.

Τέλος, καθ’ όλη τη διάρκεια που θα επεξεργάζεσαι τα επεισόδια σου, φρόντισε πως φοράς ακουστικά και δεν αναπαράγεις τον ήχο από τα ηχεία. Τα ηχεία όσο καλά κι αν είναι για να ακούμε μουσική και podcasts, άλλο τόσο καλά είναι στο να κρύβουν μικρά λάθη που κάνουμε. Προσωπικά έχω επενδύσει στα Marshall ακουστικά ψείρες, τα οποία και είναι ξεκούραστα, αλλά και παράγουν ύψιστη ποιότητα ώστε να καταλαβαίνω πάντοτε σε ποια σημεία υπάρχουν λάθη ή δεν ακούγεται κάτι σωστά.

2. Ξεκίνα να σχεδιάζεις το Podcast Κανάλι σου

Εφόσον έχεις προσχεδιάσει τα επόμενα 20 επεισόδια, έχεις ετοιμάσει το πρώτο σου επεισόδιο, είσαι πλέον σίγουρος/η για τη θεματολογία που θα μιλάς και τη δομή που θα έχει και έχεις κατεβάσει όλα τα απαραίτητα προγράμματα, στη συνέχεια έρχεται το visual κομμάτι.

Podcast Templates στο Canva
Η συλλογή από τα διαθέσιμα Podcast templates που παρέχει το Canva.

Σχεδίασε το εξώφυλλο του Podcast σου

Όλα τα podcasts έχουν το δικό τους εξώφυλλο. Αυτό το εξώφυλλο θα χρησιμοποιηθεί τόσο για το προφίλ σου Καναλιού σου στις streaming υπηρεσίες που θα το καταχωρήσεις, όσο και για τις σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα.

Ο πιο εύκολος τρόπος για να δημιουργήσεις ένα εξώφυλλο είναι μέσω του Anchor, το οποίο ωστόσο σε περιορίζει αρκετά, επιτρέποντας σου απλά να επιλέξεις μια δωρεάν φωτογραφία (τις οποίες παίρνει από το Unsplash) και να εισάγεις με διαφορετικές γραμματοσειρές και σε διαφορετικά σημεία την ονομασία.

Αν θέλεις να σχεδιάσεις ένα πιο επαγγελματικό εξώφυλλο, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις online υπηρεσίες όπως το Canva και το VistaCreate. Και οι δύο υπηρεσίες παρέχουν επίσης εξαιρετικά έτοιμα templates που μπορείς να μορφοποιήσεις ανάλογα. Αν ενδιαφέρεσαι για ένα πλήρως επαγγελματικό λογότυπο, τότε θα χρειαστεί είτε να προσλάβεις έναν γραφίστα, είτε να χρησιμοποιήσεις προγράμματα όπως το Adobe Illustrator, τα οποία όμως απευθύνονται σε επαγγελματίες του είδους.

Αποφάσισε αν θα έχεις την ίδια ή διαφορετικές εικόνες

Όταν ανεβάζεις ένα επεισόδιο σε μια streaming υπηρεσία, θα έχεις την δυνατότητα να επιλέξεις να εισάγεις μια φωτογραφία εξωφύλλου γι ‘αυτό. Κάποιοι podcasters προτιμούν να έχουν διαφορετικές φωτογραφίες εξωφύλλου για κάθε επεισόδιο τους, κάτι το οποίο μπορεί να γίνει ιδιαίτερα χρονοβόρο αν δημιουργείς συνεχώς καινούργιο περιεχόμενο.

Μπορείς επίσης να διατηρείς το ίδιο εξώφυλλο για όλα τα επεισόδια σου, αλλάζοντας το μόνο με την αλλαγή της κάθε σεζόν. Με αυτό τον τρόπο θα γλιτώσεις αρκετό χρόνο δημιουργώντας και σχεδιάζοντας εξώφυλλα για κάθε επεισόδιο ξεχωριστά, ενώ οι ακροατές σου θα διατηρήσουν στο μυαλό τους το εξώφυλλο και θα πατάνε να ακούσουν τα νέα επεισόδια σου με το που θα το βλέπουν.

Σημείωση: Το ελάχιστο μέγεθος της φωτογραφίας εξωφύλλου θα πρέπει να είναι 1.400×1.400 pixels, ενώ το προτεινόμενο και μέγιστο είναι τα 3.000×3.000 pixels.

3. Επέλεξε την κατάλληλη Podcast Hosting υπηρεσία

Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τρόποι για να μπορέσεις να διαθέσεις τα επεισόδια σου online ώστε να μπορεί να τα ακούει ο υπόλοιπος κόσμος. Κάθε τρόπος έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του, ωστόσο είναι σημαντικό να επιλέξεις από την αρχή την κατάλληλη υπηρεσία φιλοξενίας, καθώς η μεταφορά στο μέλλον θα είναι περίπλοκη.

Δωρεάν φιλοξενία Podcast με το Spotify for Podcasters (Anchor)

Το Spotify for Podcasters (παλαιότερα γνωστό ως “Anchor”) είναι μια πλατφόρμα η οποία σου επιτρέπει να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό, να δημιουργήσεις ένα Podcast Κανάλι, να μορφοποιήσεις το προφίλ σου, να ανεβάζεις απεριόριστο αριθμό podcast επεισοδίων, να διαχειρίζεσαι όλα τα δημοσιευμένα και πρόχειρα επεισόδια σου, καθώς επίσης και να παρακολουθείς τα στατιστικά του περιεχομένου σου.

Η υπηρεσία εξαγοράστηκε πριν μερικά χρόνια από το Spotify και από τότε αποτελεί τη νούμερο ένα επιλογή για το μεγαλύτερο ποσοστό των podcasters που μόλις ξεκίνησαν. Αν και ο λόγος δημοτικότητας του Spotify for Podcasters οφείλεται κυρίως στο γεγονός πως η υπηρεσία παρέχεται εντελώς δωρεάν προς όλους και χωρίς περιορισμούς, με το που ανεβάσεις πάνω από τρία επεισόδια, η πλατφόρμα θα ξεκινήσει να καταχωρεί αυτόματα το Podcast Κανάλι και τα επεισόδια σου και σε άλλες streaming υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων στα Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Castbox, Pocket Casts, RadioPublic, μεταξύ άλλων.

Επιπλέον, το Spotify for Podcasters παρέχει και το δικό του ενσωματωμένο εργαλείο για να ηχογραφείς μόνος ή με καλεσμένους podcast επεισόδια, να τα επεξεργάζεσαι, να εισάγεις μουσική και ηχητικά εφέ, intros και outros, καθώς επίσης και sponsored περιεχόμενο. Για τους χρήστες που βρίσκονται εντός των ΗΠΑ, έχουν επίσης την δυνατότητα να βγάζουν χρήματα κάνοντας με το πρόγραμμα που παρέχει το Anchor για podcast monetization.

Φιλοξενία σε Premium Πλατφόρμες για Podcasters

Γιατί να επιλέξεις μια συνδρομητική πλατφόρμα για να ανεβάζεις τα podcasts σου όταν το Spotify for Podcasters παρέχεται εντελώς δωρεάν; Υπάρχουν αρκετοί λόγοι, ξεκινώντας αρχικά με τα στατιστικά. Αν κοιτάς σοβαρά το podcasting και σκοπεύεις μια μέρα να ασχοληθείς full-time με αυτό, τότε θα πρέπει να συλλέγεις όσο το δυνατόν πιο πολλά δεδομένα μπορείς. Τα δεδομένα είναι απαραίτητα για να βλέπεις πόση ώρα ακούνε οι ακροατές σου τα επεισόδια σου, ποια έχουν τις περισσότερες ακροάσεις, αν υπάρχουν θεματολογίες οι οποίες δεν είχαν καλά αποτελέσματα, από ποιες streaming υπηρεσίες και συσκευές ακούνε τα επεισόδια σου και πολλά πολλά ακόμη.

Δωρεάν πλατφόρμες όπως το Spotify for Podcasters σου παρέχουν μόλις ένα μικρό ποσοστό από τα δεδομένα που χρειάζεσαι για να μπορείς όχι μόνο να αναλύεις το κοινό που σε ακούει και την πρόοδο που κάνεις, αλλά και για να μπορείς να ανταγωνίζεσαι με άλλους podcasters. Οι συνδρομητικές υπηρεσίες μπορεί να έρχονται με ένα έξτρα κόστος, αλλά σου παρέχουν συχνά αναλυτικά στατιστικά και εργαλεία που είναι απαραίτητα για να μπορείς να βελτιστοποιείς τα επεισόδια σου σωστότερα και καλύτερα, αλλά και για να μην χάνεις τον χρόνο σου δημιουργώντας περιεχόμενο που δεν θα φέρει αποτελέσματα.

Ορισμένες από τις γνωστότερες συνδρομητικές πλατφόρμες για τη φιλοξενία podcast επεισοδίων είναι οι παρακάτω:

Αν ένας από τους στόχους σου είναι να ασχοληθείς μελλοντικά full-time με το podcasting και μπορείς να επενδύεις λίγα χρήματα κάθε μήνα, τότε οι λειτουργίες και τα εργαλεία που θα σου παρέχει μια αξιόπιστη podcast hosting υπηρεσία θα σε βοηθήσουν να χτίσεις πιο γρήγορα ένα κοινό και να γνωρίζεις τα πάντα γύρω από το κοινό που σε ακούει.

Φιλοξενία μέσω της δικής σου ιστοσελίδας

Μπορείς πάντοτε να φιλοξενείς το Podcast Κανάλι σου στην δική σου ιστοσελίδα, έχοντας έτσι τον πλήρη έλεγχο των επεισοδίων, των στατιστικών και του καναλιού σου. Ο πιο εύκολος τρόπος για να το κάνεις είναι αυτό είναι με τη χρήση του WordPress και του Rank Math SEO πρόσθετου. Πιο συγκεκριμένα, μπορείς να αγοράσεις ένα από τα οικονομικά WordPress Hosting πακέτα της Hostinger, στη συνέχεια να αποκτήσεις ένα domain name (η ονομασία της ιστοσελίδας σου) και ακολουθώντας τα πανεύκολα βήματα της υπηρεσίας, να προχωρήσεις στην αυτόματη εγκατάσταση του WordPress.

Στη συνέχεια θα χρειαστείς το Rank Math SEO plugin για το WordPress. Το πρόσθετο παρέχει μια δωρεάν έκδοση και μια Pro έκδοση. Θα χρειαστεί να αποκτήσεις την συνδρομητική PRO έκδοση ώστε να αποκτήσεις πρόσβαση στη δημιουργία ενός RSS Feed για το Podcast Κανάλι και τα επεισόδια που θα ανεβάζεις. Στη συνέχεια θα χρειαστείς έναν Podcast Player για τα επεισόδια σου, επισκέψου τον κατάλογο του WordPress και θα βρεις μια πληθώρα επιλογών για podcasters.

Podcast με το Rank Math SEO στο WordPress
Οι ρυθμίσεις για podcasters του Rank Math SEO.

Μιας και αυτός ο τρόπος είναι χειροκίνητος, θα χρειαστεί (αφότου ανεβάσεις μερικά επεισόδια στην ιστοσελίδα σου χρησιμοποιώντας το Schema Markup ‘Podcast’ του Rank Math SEO) να καταχωρήσεις το Κανάλι σου στις επιθυμητές streaming υπηρεσίες. Αντέγραψε το RSS Feed σύνδεσμο που παρέχεται από τις ρυθμίσεις του Rank Math και στη συνέχεια επικόλλησε τον σε όποια streaming υπηρεσία θέλεις να το καταχωρήσεις.

4. Κατέβασε όλο το υλικό που θα χρειαστείς

Αν θέλεις να ξεκινήσεις ένα Podcast Κανάλι δυναμικά, τότε θα χρειαστείς ορισμένα πράγματα. Αρχικά, ως podcaster πιθανότατα να χρειαστείς μουσική για τα επεισόδια σου. Το πρόβλημα με την μουσική ωστόσο είναι πως έρχεται και με ορισμένα πνευματικά δικαιώματα, οπότε δεν μπορείς να χρησιμοποιείς ό,τι βρίσκεις στο διαδίκτυο.

Ιστοσελίδες που παρέχουν μουσική για podcasters:

Αν και κάθε podcaster λειτουργεί διαφορετικά, τις περισσότερες φορές πρώτα βρίσκω το κομμάτι και στη συνέχεια ηχογραφώ την αρχή του επεισοδίου μου. Όταν γνωρίζω τι μουσική θα παίζει στο παρασκήνιο καθώς μιλάω στην αρχή του επεισοδίου μου, παίρνω επίσης σωστότερο τόνο και βεβαιώνομαι πως η φωνή μου βρίσκεται στο “ίδιο μήκος” του κομματιού. Αν για παράδειγμα ένα κομμάτι είναι δυναμικό, τότε επιλέγω να μπω και εγώ δυναμικά με την φωνή μου. Αν ένα κομμάτι είναι χαλαρό, τότε επιλέγω να ξεκινήσω και εγώ με μια χαλαρή και ήρεμη συζήτηση, ακολουθώντας με τον ίδιο τόνο στην φωνή.

Ένας εξαιρετικός τρόπος για να προωθείς τα podcast επεισόδια σου είναι μέσω video streaming υπηρεσιών όπως το YouTube, το Instagram και το TikTok. Στο YouTube μπορείς να ανεβάζεις ολόκληρα τα επεισόδια σου, προσθέτοντας συνδέσμους στις περιγραφές των βίντεο με όλες τις streaming υπηρεσίες στις οποίες είναι διαθέσιμα τα επεισόδια σου. Επιπλέον, στις περιγραφές μπορείς να βάζεις και affiliate συνδέσμους ώστε να αυξήσεις τις πιθανότητες πώλησης. Στο TikTok και το Instagram μπορείς να ανεβάζεις μερικά σύντομα σημεία από τα επεισόδια σου – συνήθως αστεία μέρη, bloopers ή ακόμα και μερικά απ’ τα καλύτερα σημεία του επεισοδίου.

Ιστοσελίδες που παρέχουν υλικό για βίντεο:

Υπάρχουν πολλές ακόμη ιστοσελίδες που παρέχουν δωρεάν και premium υλικό το οποίο μπορεί να σου παρέχει μια αρχική δομή για να δημιουργείς πιο γρήγορα και εύκολα νέο περιεχόμενο. Στο VideoHive για παράδειγμα θα βρεις αρκετά templates που μπορείς να αγοράσεις, όπως αυτά με τα ηχητικά κύματα που κινούνται ανάλογα με την φωνή.

5. Ηχογράφησε το πρώτο σου επεισόδιο

Σε αυτό το σημείο ξεκινάει το διασκεδαστικό κομμάτι του podcasting: Η ηχογράφηση του πρώτου σου επεισοδίου. Αν ακολούθησες τον οδηγό κατά σειρά, αυτό σημαίνει πως έχεις δημιουργήσει ένα προσχέδιο του πρώτου σου επεισοδίου και έχεις καταγράψει για ποια θέματα θα μιλήσεις. Κατέβασες επίσης και εγκατέστησες το πρόγραμμα που κάλυπτε καλύτερα τις ανάγκες σου και είσαι έτοιμος/η να ηχογραφήσεις. Τώρα;

Το Inkstory έχει δημιουργήσει ένα βίντεο στα ελληνικά για το πως να ηχογραφείς και να επεξεργάζεσαι τα podcast επεισόδια σου μέσω του Audacity. Μπορείς να παρακολουθήσεις το βίντεο για το Audacity παρακάτω:

Αν σκοπεύεις να επενδύσεις σε ένα συνδρομητικό πρόγραμμα όπως το Adobe Audition, θα βρεις ένα σύντομο βίντεο από το Inkstory για το πως να ξεκινήσεις την πρώτη σου ηχογράφηση:

1. Έλεγξε τον ήχο του δωματίου

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που θα πρέπει να προσέξεις με τον ήχο των επεισοδίων σου είναι το background noise. Αλλιώς αποκαλούμενο και ως θόρυβος παρασκηνίου, φρόντισε να είσαι σε έναν χώρο ο οποίος έχει όσο πιο ησυχία γίνεται. Σιγουρέψου επίσης πως δεν ακούγονται τα ανεμιστηράκια του υπολογιστή ή του laptop σου αρκετά, μήπως είσαι δίπλα απ’ το ψυγείο το οποίο ακούγεται. Τα κατοικίδια ακούγεται επίσης πολλές φορές, ενώ σιγουρέψου πως έχεις κλείσει την τηλεόραση και έχεις βάλει στη σίγαση όλες τις συσκευές σου.

Τα περισσότερα προγράμματα επεξεργασίας podcast επεισοδίων λειτουργούν με παρόμοιους τρόπους. Το “Reduse Background Noise” είναι επίσης ένα χαρακτηριστικό που περιλαμβάνεται και στο Audacity αλλά και στο Adobe Audition. Ουσιαστικά, με αυτό το εργαλείο επιλέγεις σε ποιο σημείο υπάρχει θόρυβος και αυτό στην συνέχεια τον αφαιρεί απ’ όλο το επεισόδιο. Για να γίνει σωστά, άφησε το μικρόφωνο σου να ηχογραφεί για περίπου 10 δευτερόλεπτα στην αρχή χωρίς να μιλήσεις καθόλου. Κάποιες φορές προτείνεται επίσης να κλείσεις και τα παράθυρα του σπιτιού ώστε να μην ακούγονται αυτοκίνητα ή φωνές από περαστικούς.

2. Ρύθμισε τα προγράμματα που κατέβασες

Προτού ξεκινήσεις, σιγουρέψου πως έχεις επιλέξει από ποιο μικρόφωνο θέλεις να ηχογραφεί το πρόγραμμα και από ποια ακουστικά ή ηχεία να αναπαράγει τον ήχο. Το τελευταίο που θέλεις άλλωστε είναι να ηχογραφήσεις ένα ολόκληρο επεισόδιο, μόνο για να δεις στο τέλος πως το μικρόφωνο σου δεν λάμβανε ήχο. Σε άλλες περιπτώσεις, μπορεί μετά από μια ενημέρωση των Windows να άλλαξε η προεπιλεγμένη επιλογή του μικροφώνου, κάτι το οποίο θα σου στερήσει επίσης ένα ολόκληρο επεισόδιο αν δεν το ελέγξεις πιο νωρίς.

Ξεκίνα κάνοντας μια δοκιμαστική σύντομη ηχογράφηση μερικών δευτερόλεπτων και έλεγξε αν ακούγεται σωστά και καθαρά η φωνή σου. Έλεγξε επίσης για τυχόν background noise, το οποίο μπορείς να το διαχωρίσεις εύκολα αν φοράς ακουστικά. Προσπάθησε να βελτιώσεις τον ήχο όσο περισσότερο μπορείς προτού ξεκινήσεις την ηχογράφηση και άφησε όση πιο λίγη επεξεργασία μπορείς για το τέλος ώστε να γλιτώνεις συνεχώς χρόνο.

3. Σιγουρέψου πως ηχογραφείς σε υψηλή ποιότητα

Δεν υπάρχει λόγος να μην έχεις την καλύτερη ποιότητα στον ήχο σου όταν σου δίνεται αυτή η δυνατότητα. Σιγουρέψου λοιπόν πως εξάγεις όλα τα podcast επεισόδια σου σε μορφή WAV ή AIFF (προτείνεται η πρώτη). Η ανάλυση 24 bit, 48 kHz είναι επίσης μια χαρά. Ακόμη και αν σκοπεύεις να συμπιέζεις κάποια μεγάλα σου επεισόδια μετατρέποντας τα σε MP3 μορφή, προτείνεται να έχεις πάντα το αρχικό επεισόδιο σε ύψιστη ποιότητα.

Το Anchor για παράδειγμα δέχεται αρχεία με μέγιστο όριο τα 700MB. Παρόλα αυτά, ένα podcast επεισόδιο που διαρκεί περισσότερο από 30-40 λεπτά μπορεί εύκολα να ξεπεράσει αυτό το μέγεθος όταν είναι σε WAV μορφή. Από την άλλη πλευρά αν βρίσκεσαι σε μια συνδρομητική Podcast Hosting εταιρεία η οποία σε περιορίζει στο μέγεθος των αρχείων, το MP3 θα είναι η ιδανική επιλογή. Μια μέρα ωστόσο μπορεί να χρειαστείς τα επεισόδια σου, οπότε φρόντισε πως θα τα έχεις διαθέσιμη σε ύψιστη ποιότητα.

4. Δώσε έμφαση στις κινήσεις και τον τρόπο ηχογράφησης

Όταν ακούς για αρκετή ώρα ένα podcast επεισόδιο, το τελευταίο που θέλεις είναι η ένταση της φωνής να ανεβοκατεβαίνει συνεχώς. Θα παρατηρήσεις επίσης αρκετούς νέους podcasters που κατά τη διάρκεια που μιλάνε, αλλάζουν πολλές φορές τη στάση του κεφαλιού τους, με αποτέλεσμα η φωνή να πηγαίνει μια στα αριστερά και μια στα δεξιά. Άλλες φορές επειδή κουνιόμαστε, η φωνή ακούγεται δυνατότερα ή χαμηλότερα ανάλογα με το πόσο μακριά βρίσκονται τα χείλι μας.

Με όλα αυτά κατά νου, είναι σημαντικό να διατηρείς μια σταθερή στάση καθώς μιλάς στο μικρόφωνο, ώστε να αποφύγεις τυχόν εκπλήξεις κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας τους. Συστήνεται επίσης να κάνεις ορισμένες δοκιμές με την απόσταση που έχει το μικρόφωνο από το στόμα σου, καθώς κάποια μικρόφωνα λειτουργούν καλύτερα όταν τα έχεις πολύ κοντά στο στόμα, ενώ άλλα καλύτερα όταν το έχεις σε πιο μακρινή απόσταση.

6. Ηχογράφησε ένα intro και ένα outro

Για να δημιουργήσεις το πρώτο σου intro και outro, θα χρειαστείς ένα σύντομο κείμενο και ένα κομμάτι που θα παίζει από πίσω. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις το πρόγραμμα επεξεργασίας podcast επεισοδίων που χρησιμοποιείς για να προσθέσεις διάφορα ηχητικά εφέ, ανθρώπους να μιλούν, πουλιά να πετούν, ή οτιδήποτε άλλο φαντάζει η δημιουργικότητα σου.

Μπορείς να παρακολουθήσεις το παρακάτω βίντεο του Inkstory για το πως να ηχογραφήσεις το πρώτο σου intro μέσω του Audacity, σε λίγα μόλις λεπτά.

Αν και το outro δεν είναι απαραίτητο, όπως προανέφερα μπορείς να το τοποθετείς στο τέλος κάθε επεισοδίου, παραλλάζοντας το ελάχιστα ώστε να αναφέρεις και το ερχόμενο επεισόδιο. Μπορείς επίσης να φτιάξεις το ίδιο outro να παίζει σε κάθε επεισόδιο, αναφέροντας σε ποιες streaming υπηρεσίες μπορούν να σε ακολουθήσουν, σε ποια κοινωνικά δίκτυα βρίσκεται το podcast και πως μπορούν να αξιολογήσουν το Κανάλι σου.

7. Επεξεργάσου το Podcast επεισόδιο

Η επεξεργασία των επεισοδίων σου είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς μπορείς να αφαιρείς όλα τα μεγάλα κενά που υπάρχουν, να κόβεις σημεία, να εισάγεις μουσική και ηχητικά εφέ, να αλλάζεις την ποιότητα της φωνής σου και πολλά ακόμη. Δεν έχει επίσης ιδιαίτερη σημασία αν χρησιμοποιείς ένα δωρεάν ή συνδρομητικό πρόγραμμα για να επεξεργάζεσαι τα επεισόδια σου, καθώς πάνω-κάτω όλα κάνουν την ίδια δουλειά.

Η κύρια διαφορά είναι το περιβάλλον που παρέχει κάθε πρόγραμμα, όπου αν ηχογραφείς podcasts με καλεσμένους, τότε προγράμματα όπως το Adobe Audition σου κάνουν την ζωή αρκετά πιο εύκολη. Το ίδιο ισχύει και για τα πολύ μεγάλα επεισόδια, όπου με το Audacity είναι αρκετά πιο δύσκολο και χρονοβόρο να τα επεξεργαστείς.

Τι πρέπει να προσέχεις κατά την επεξεργασία:

  • Προσπάθησε να αφαιρέσεις ή να μικρύνεις τις μεγάλες ανάσες.
  • Αφαίρεσε τα “εεε” και “εμμ” που λέμε πολλές φορές ασυνείδητα.
  • Αφαίρεσε τυχόν λέξεις που αναφέρεις πολλαπλές φορές και γίνονται κουραστικές.
  • Σιγουρέψου πως η μουσική δεν επηρεάζει τον ακροατή απ’ το να ακούσει καθαρά την φωνή σου.
  • Αφαίρεσε το θόρυβο που ακούγεται στο παρασκήνιο όταν δεν ακούγεται η φωνή σου.

Μόλις ολοκληρώσεις την επεξεργασία του podcast επεισοδίου σου, σιγουρέψου πως το έχεις εξάγει στη πιο υψηλή ποιότητα. Αν δεν αισθάνεσαι σίγουρος/η με το τελικό αποτέλεσμα, μπορείς πάντοτε να το στείλεις σε κοντινούς ανθρώπους σου ώστε να σου πουν τις απόψεις τους. Ως καινούργιος/α podcaster, είναι πολύ πιθανό να μην τρελαίνεσαι με τον ήχο της φωνής σου, αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως δεν ακούγεται ωραία. Μερικές απόψεις ίσως σου φτιάξουν τη διάθεση, ή σε παροτρύνουν στο να κάνεις συγκεκριμένες διορθώσεις.

8. Ανέβασε το πρώτο σου επεισόδιο

Τέλος, το μόνο που απέμεινε να κάνεις είναι να ανεβάσεις το πρώτο σου podcast επεισόδιο. Αυτός ήταν ο τρόπος για να ξεκινήσεις ένα podcast από την αρχή, αλλά καλώς ή κακώς δεν σταματάει εδώ. Θα πρέπει να δώσεις ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή σε ορισμένα πράγματα εάν θέλεις αρκετός κόσμος να μπορέσει να βρει τα επεισόδια σου. Και εδώ έρχεται το αποκαλούμενο SEO για τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου μας.

Τι να προσέξεις στον τίτλο και την περιγραφή

Ο τίτλος και η περιγραφή κάθε επεισοδίου σου θα καθορίσουν τον αριθμό των ακροατών που θα καταφέρουν να το εντοπίσουν. Αν ο τίτλος και η περιγραφή ενός επεισοδίου δεν γραφτούν σωστά, τότε δεν θα καταφέρει να τα βρει κανείς εξ ‘αρχής. Παρόλα αυτά, με ορισμένα απλά πραγματάκια θα μπορέσεις να το αλλάξεις αυτό.

Για κάθε επεισόδιο που ανεβάζεις θα πρέπει να εστιάζεις σε 1-3 λέξεις-κλειδιά. Λέξεις-κλειδιά αποκαλούμε τις αναζητήσεις που κάνει κάποιος σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google και η Bing και θέλουμε να βρει και εμάς. Για να το καταφέρουμε αυτό, βελτιστοποιούμε τα επεισόδια μας ώστε να εμφανίζονται σε πιο υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Μάλιστα, με την ίδια πρακτική βελτιστοποιούμε κάθε επεισόδιο μας για:

  • Μηχανές αναζήτησης όπως η Google και η Bing.
  • Streaming υπηρεσίες όπως το Spotify και Apple Podcasts.
  • Τρίτες υπηρεσίες που καταχωρούν Podcast Κανάλια.
  • RSS Feed Reader εργαλεία που ενσωματώνουν τα επεισόδια μας.

Πως το καταφέρνεις αυτό;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτείς (και ειλικρινά η καλύτερη συμβουλή που μπορώ να σου δώσω) είναι να γράφεις τον τίτλο κάθε επεισοδίου σου όπως θα το έγραφες εσύ αν ήθελες να το ακούσεις. Για παράδειγμα, ας πούμε ως είσαι travel podcaster και μόλις ηχογράφησες ένα επεισόδιο για τις διακοπές σου στο Μιλάνο. Αν στον τίτλο και στην περιγραφή του επεισόδιο σου δεν αναφέρεται τίποτα για το Μιλάνο, τότε δεν θα εμφανίζει στα αποτελέσματα. Αν παρόλα αυτά σιγουρευτείς πως και στον τίτλο αλλά και στην περιγραφή του επεισοδίου σου υπάρχει η λέξη-κλειδί ‘Μιλάνο’, τότε αυξάνεις σημαντικά τις πιθανότητες να εμφανίσει σε πιο υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αν τώρα αποφάσιζες ως ακροατής ή ακροάτρια να ψάξεις και να ακούσεις ένα podcast επεισόδιο σχετικό με το Μιλάνο, πως ακριβώς θα το έψαχνες και τι θα αναζητούσες; Αυτό που θέλει κάθε μηχανή αναζήτησης και κάθε streaming υπηρεσία όταν αναζητάει ένας χρήστης σε αυτά, είναι να παρέχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Για να φροντίσεις πως μέσα σε αυτά τα αποτελέσματα θα βρίσκεσαι κι εσύ, φρόντισε να περιλαμβάνεις τις σημαντικές λέξεις-κλειδιά στους τίτλους και τις περιγραφές σου και απέφυγε τους “πιασάρικους’ τίτλους που θα είχαν κλικ μόνο από τα κοινωνικά δίκτυα.

Πως να συνδυάσεις το Affiliate Marketing

Αν στοχεύεις να βγάλεις κάποια στιγμή χρήματα από το podcasting, τότε είναι σημαντικό να ξεκινήσεις από την αρχή ακόμα έτοιμος/η. Εφόσον έχεις δημιουργήσει λογαριασμό σε ένα affiiate δίκτυο και έχεις εγγραφεί στα brands που ενδιαφέρεσαι να προωθήσεις, το αμέσως επόμενο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να προσθέσεις μερικούς affiliate συνδέσμους στις περιγραφές των επεισοδίων σου.

Ιδέες για affiliate συνδέσμους:

  • Πρόσθεσε με affiliate συνδέσμους όλο τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείς για το podcast σου.
  • Πρόσθεσε affiliate συνδέσμους για όποιες online υπηρεσίες χρησιμοποιείς.
  • Πρόσθεσε affiliate συνδέσμους από brands για τα οποία αναφέρεσαι στα επεισόδια σου.

Με αυτό τον τρόπο, οι πρώτοι κιόλας ακροατές σου θα έχουν την δυνατότητα να κάνουν μια αγορά και εσύ να λάβει την αντίστοιχη προμήθεια. Οι affiliate σύνδεσμοι θα είναι επίσης ορατοί σε όλες τις streaming υπηρεσίες. Στόχευσε στο να επενδύεις πίσω στο podcast σου, κρατώντας τα χρήματα από τις affiliate πωλήσεις για την αγορά ενός πιο αξιόπιστου μικροφώνου, ή για άλλου είδους εξοπλισμό που θα σε διευκολύνει.

Πως να κεντρίσεις το ενδιαφέρον των brands

Εφόσον έχεις μάθει πως μπορείς να ξεκινήσεις ένα podcast από την αρχή έως το τέλος, σειρά έχει ο επόμενος στόχος: Τα brands με τα οποία ενδιαφέρεσαι να συνεργαστείς στο σύντομο μέλλον. Για να κεντρίσεις το ενδιαφέρον ενός brand, αν αναφερθείς στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του, σιγουρέψου πως όταν δημοσιεύσεις το podcast, να τους κάνεις tag σε όσα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα μπορείς.

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να προσελκύσεις ένα brand απ’ το να παρουσιάσεις αμέσως το περιεχόμενο που δημιουργείς. Η αναφορά που θα κάνεις θα πάει επίσης στην ομάδα διαχείρισης των κοινωνικών τους δικτύων, οι οποίοι θα αποφασίσουν για το αν θα προχωρήσουν στην αναδημοσίευση του podcast σου στις δικές τους σελίδες, ή ακόμη και στην επικοινωνία τους μαζί σου για μια επωφελούμενη μελλοντική συνεργασία.


Ελπίζω πως αυτός ο οδηγός κάλυψε όλες τις ερωτήσεις και τις απορίες που μπορεί να έχεις γύρω από το podcasting και πως να ξεκινήσεις ένα podcast από την αρχή. Αν υπάρχει κάτι που δεν καταλαβαίνεις ή έχεις κάποια ερώτηση για την οποία δεν απάντησα παραπάνω, θα χαρώ να σε βοηθήσω στα σχόλια στο τέλος του άρθρου.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

2 σκέψεις στο “Πως να ξεκινήσεις ένα Podcast: Οδηγός 8 βημάτων”

  1. ΚΥΡΙΕ ΣΑΚΑΛΑΚΗ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ,
    ΕΧΩ ΕΤΟΙΜΗ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΤΟΥ PODCAST ΜΟΥ
    ΠΩΣ ΟΜΩΣ ΤΗ ΣΥΝΔΕΩ , ΠΩΣ ΤΗΝ ΑΝΕΒΑΖΩ ΕΝΝΟΩ ΩΣΤΕ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΙΜΑ ΣΤΟ SPOTIFY?
    ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΕΞΗΓΩ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΑΛΛΑ ΘΕΛΩΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΤΙ ΡΩΤΑΩ,
    ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΑΣ

    Απάντηση

Σχολιάστε