Τι είναι το Digital Marketing; Οδηγός για αρχάριους (2024)

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Ένας πλήρης οδηγός για να μάθεις τα πάντα γύρω από το Digital Marketing (Ψηφιακό Μάρκετινγκ) και τους δημοφιλέστερους τύπους προώθησης που χρησιμοποιούν τα brands.
Τι είναι το Digital Marketing; Οδηγός για αρχάριους (2023)
Digital Marketing / © Carlos Muza στο Unsplash.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Είτε θέλεις να μάθεις περισσότερα, είτε σκοπεύεις να ασχοληθείς επαγγελματικά με αυτό, το Digital Marketing (αλλιώς γνωστό και ως ‘Internet Marketing’ ή ‘ψηφιακό μάρκετινγκ’) μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε ειδικό για τη προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς επίσης και για τη μέτρηση της απόδοσης.

Μια σωστά οργανωμένη digital marketing στρατηγική μπορεί να ωφελήσει σε πολλά πράγματα, μα κυρίως στη σωστή προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών ενός brand. Από καμπάνιες σε γνωστά κοινωνικά δίκτυα, pay-per-click διαφημίσεις, βελτιστοποίηση περιεχομένων για τις μηχανές αναζήτησης, μέχρι και το email marketing, ένας digital marketer χρησιμοποιεί κάθε διαθέσιμο μέσο για να προωθήσει ένα brand.

Τι είναι το Digital Marketing;

Αλλιώς γνωστό και ως online marketing, το digital marketing είναι ο τρόπος με τον οποίο προωθούν μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, έρχονται σε κοντινότερη επαφή με τους πελάτες τους και χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως τρόπο προώθησης και επικοινωνίας.

Το digital marketing συχνά αφορά τις διαφημιστικές καμπάνιες οι οποίες εμφανίζονται μόνο σε ηλεκτρονικές συσκευές, όπως σε υπολογιστές, κινητά, tablets, SmartTVs, μεταξύ άλλων. Το digital marketing θα το πετύχεις επίσης σε διαφορετικές μορφές, συμπεριλαμβανομένων στα online βίντεο, στη προβολή διαφημίσεων, στις μηχανές αναζήτησης, στα κοινωνικά δίκτυα, στις email καμπάνιες και σε άλλα σημεία του διαδικτύου.

Αν και το digital marketing περιλαμβάνει μερικές από τις ίδιες αρχές που θα βρεις στο traditional marketing (παραδοσιακό μάρκετινγκ), θεωρείται ως ένας νέος και αποτελεσματικός τρόπος προώθησης για κάθε εταιρεία που ενδιαφέρεται να αποκτήσει περισσότερους πελάτες.

Σε αντίθεση ωστόσο με το traditional marketing, το οποίο αφορά τις αφίσες που βλέπεις κολλημένες σε διάφορα σημεία σε πόλις και δρόμους, σε περιοδικά και εφημερίδες ή ακόμα και μέσω του ταχυδρομείου, το digital marketing αφορά αποκλειστικά και μόνο το διαδίκτυο και οτιδήποτε μπορεί να προωθηθεί σε ψηφιακή μορφή.

Αναζητάς για περισσότερες στρατηγικές; Διάβασε για το Email Marketing, το Content Marketing και το Growth Marketing.

Πόσο σημαντικό είναι το Digital Marketing;

Έως και αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, το digital marketing είναι ζωτικής σημασίας για κάθε μικρή ή μεγάλη επιχείρηση που θέλει να επιβιώσει, να αυξήσει το εισόδημα που βγάζει και να γίνει πιο αναγνωρίσιμη. Η παρουσία μιας εταιρείας σήμερα στο διαδίκτυο είναι ύψιστης σημασίας, ακόμα και όταν πρόκειται για μια απλή σελίδα σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Instagram, το LinkedIn και το Twitter, ή για μια απλή προωθητική καμπάνια.

Συνολικά, το digital marketing αφορά τη χρήση πολλών διαφορετικών ψηφιακών τακτικών ώστε να έρθει σε επαφή η εταιρεία με τους πελάτες της, μα και για να γίνει πιο αναγνωρίσιμη στους ανθρώπους που περνάνε αρκετές ώρες στο διαδίκτυο. Ανάλογα με τους στόχους της εκατοστέ εταιρείας, οι μάρκετινγκ στρατηγικές της μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικές, ή ακόμα και κοινές με άλλες, ενώ η διαφορά συνήθως βρίσκεται στο budget που θέτεται.

Ένας digital marketer μπορεί να προωθήσει μια επιχείρηση με διάφορους τρόπους, ενώ ορισμένοι εστιάζουν σε συγκεκριμένες τακτικές οι οποίες έχουν δει πως λειτουργούν καλύτερα γι ‘αυτούς. Για παράδειγμα, ένας digital marketer θα προωθήσει την εταιρεία σου:

  • Γράφοντας SEO περιεχόμενο σε blogs, το οποίο έχει βελτιστοποιηθεί για τις μηχανές αναζήτησης.
  • Δημιουργώντας και ανεβάζοντας visual περιεχόμενο σε κοινωνικά δίκτυα.
  • Δημιουργώντας προωθητικές καμπάνιες από υπηρεσίες όπως το Google Ads.
  • Δημιουργώντας email καμπάνιες και αυξάνοντας τους subscribers.
  • Παρέχοντας ένα δωρεάν eBook που αφορά την εταιρεία ή τα προϊόντα σου.
  • Δημιουργώντας βίντεο για τη προώθηση μέσω του vlogging.
  • Δημιουργώντας προωθητικά σύντομα σποτάκια για podcasts.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορεί ένας digital marketer να προωθήσει μια εταιρεία ή τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Κάθε τρόπος λειτουργεί διαφορετικά και απαιτεί διαφορετικές γνώσεις, εργαλεία και τακτικές ώστε να είναι ωφέλιμος. Συνήθως, η οργανική κίνηση από τις μηχανές αναζήτησης είναι ο καλύτερος τρόπος προώθησης, μιας και οι επισκέπτες θα είναι πιθανοί πελάτες που αναζήτησαν για ένα συγκεκριμένο προϊόν, μια υπηρεσία ή ένα brand.

Οι 8 γνωστότεροι τύποι του Digital Marketing

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, το παραδοσιακό μάρκετινγκ αφορά κυρίως τις εφημερίδες και τα περιοδικά, καθώς επίσης και το broadcasting (όπως τη τηλεόραση και το ραδιόφωνο). Αυτοί οι τρόποι συνεχίζουν να υπάρχουν και να χρησιμοποιούνται μέχρι και σήμερα, αλλά το digital marketing ήρθε για να φέρει νέους και πιο καινοτομικούς τρόπους προώθησης. Επιπλέον, κάθε εταιρεία έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιεί παράλληλα τόσο το παραδοσιακό όσο και το ψηφιακό μάρκετινγκ.

Website Marketing

Μια ιστοσελίδα είναι απαραίτητη πλέον για τη σωστή και επαγγελματική παρουσία μιας εταιρείας. Επιπλέον, χάρη στο content marketing, οι εταιρείες έχουν την δυνατότητα να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, γράφοντας άρθρα και βελτιστοποιώντας τα για τις μηχανές αναζήτησης. Η ιστοσελίδα θα πρέπει να αντιπροσωπεύει το εκατοστέ brand, το προϊόν ή την υπηρεσία με έναν εύκολο και αξέχαστο τρόπο.

Στις ημέρες μας, μια ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει μοντέρνο, μοναδικό και επιλεγμένο σχεδιασμό, να ανοίγει σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα και να είναι φιλική προς κάθε συσκευή, συμπεριλαμβανομένων σε smartphones και tablets.

Pay-Per-Click

Οι pay-per-click διαφημίσεις επιτρέπουν στους marketers να προσεγγίσουν χρήστες σε διάφορα σημεία του διαδικτύου μέσω πληρωμένων προωθήσεων. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει και η ονομασία, οι pay-per-click διαφημίσεις απαιτούν από τον marketer να πληρώνει λίγα χρήματα κάθε φορά που γίνεται ένα κλικ και επισκέπτεται κάποιος την ιστοσελίδα του.

Οι marketers θα πρέπει να δημιουργούν PPC καμπάνιες σε πλατφόρμες όπως η Google, η Bing, το LinkedIn, το Twitter, το Pinterest, το Facebook και σε εκατοντάδες άλλες γνωστές πλατφόρμες ώστε να προσεγγίσουν νέους πελάτες. Συχνά, μια διαφημιστική καμπάνια τρέχει με ορισμένα καταχωρημένα φίλτρα, όπως για παράδειγμα να εμφανίζεται με βάση ηλικίας, φύλου, τοποθεσίας, ενδιαφερόντων και ούτω καθεξής.

Content Marketing

Το content marketing απαιτεί από μια εταιρεία να έχει ένα δικό της blog, είτε απευθείας μέσα στην ιστοσελίδα της, είτε ακόμη και με τη χρήση άλλων πλατφορμών όπως το Medium. Στόχος του content marketing είναι να προσεγγίσει νέους πιθανούς πελάτες μέσα από διάφορα άρθρα που αφορούν το brand ή τα προϊόντα / υπηρεσίες που παρέχει.

Ως content marketer, θα πρέπει να γράφεις άρθρα βελτιστοποιημένα για τις μηχανές αναζήτησης με διάφορες SEO τακτικές, να τα προωθείς μέσω των κοινωνικών δικτύων, μέσω του email marketing και από pay-per-click καμπάνιες. Το περιεχόμενο μπορεί επίσης να περιλαμβάνει ebooks, online courses, infographics, podcasts και webinars.

Email Marketing

Το email marketing παραμένει μέχρι και σήμερα ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προώθησης. Μιας και τα emails είναι απαραίτητα για να εγγράφεσαι σε ιστοσελίδες, για να επικοινωνείς με άλλους ανθρώπους και γενικότερα για να χρησιμοποιείς διάφορα χαρακτηριστικά του διαδικτύου, όλοι έχουν ένα προσωπικό email λογαριασμό.

Με τη χρήση διαφόρων τακτικών, οι digital marketers καλούνται να σχεδιάσουν και να παρέχουν ένα επαγγελματικό newsletter και έναν εύκολο τρόπο για να εγγραφεί σε αυτό κάθε επισκέπτης. Μέσα από τα emails θα προωθεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του εκατοστέ brand, να προωθεί τις νέες αφίξεις, να ανακοινώνει και να στέλνει όλες τις προσφορές και τα εκπτωτικά κουπόνια και πολλά ακόμα.

Social Media Marketing

Κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Instagram και το TikTok έχουν ξεπεράσει εδώ και αρκετό καιρό τους 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες, πράγμα που σημαίνει πως πρόκειται για εξαιρετικές πλατφόρμες στις οποίες κάθε digital marketer θα έπρεπε να γνωρίζει πως να χρησιμοποιεί.

Σε αντίθεση ωστόσο με τους παραδοσιακούς χρήστες, ως marketer θα πρέπει να χρησιμοποιείς επαγγελματικά προφίλ, να γνωρίζεις πως λειτουργούν τα εργαλεία για επιχειρήσεις και να δημιουργήσεις συνεχώς προωθητικές καμπάνιες.

Affiliate Marketing

Το affiliate marketing είναι ένας από τους παλαιότερους τύπους του digital marketing και αποτελεί μέχρι και σήμερα έναν εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο ώστε οι επιχειρήσεις να εστιάζουν στην σωστότερη οργάνωση τους, καθώς οι affiliate marketers έχουν αναλάβει ολόκληρη την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών τους.

Με το affiliate marketing, οι marketers θα προωθούν τα προϊόντα με διάφορους τρόπους στο κοινό τους, όπως από κοινωνικά δίκτυα, blogs, emails, podcasts, YouTube κανάλια κ.ο.κ. Για κάθε ολοκληρωμένη πώληση θα τους παρέχεται μια προμήθεια. Αυτό σημαίνει πως οι εταιρείες πληρώνουν τους affiliaters τους μόνο όταν ολοκληρώνονται οι πωλήσεις τους και όχι με τα κλικ, τις εγγραφές ή τις προβολές.

Video Marketing

Το video marketing αποτελεί έναν απ’ τους γνωστότερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για τη προώθηση μιας επιχειρήσεις online. Αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, πλατφόρμες όπως το YouTube, το Vimeo και το Dailymotion δίνουν την δυνατότητα στους digital marketers να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες εταιρειών με μοναδικό και ποιοτικό visual περιεχόμενο.

Εκτός όμως από τις παραδοσιακές πλατφόρμες, κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Instagram και το TikTok, αποτελούν επίσης σημαντικές επιλογές για όσους ασχολούνται με το video marketing. Όπως και το content marketing, έτσι και το video marketing μπορεί να επωφεληθεί σημαντικά από διάφορες SEO τακτικές.

SMS Μηνύματα

Κάποτε, αρκετές εταιρείες έστελναν SMS μηνύματα για να στείλουν συγκεκριμένες πληροφορίες στους πελάτες τους. Πλέον, εκτός από τα παραδοσιακά SMS μηνύματα, αρκετές εταιρείες χρησιμοποιούν εφαρμογές όπως το WhatsApp και το Viber για να προωθούν τα προϊόντα τους, να ενημερώνουν για την εξέλιξη της παραγγελίας, να ανακοινώνουν τα νέα προϊόντα και τις προσφορές τους, να στέλνουν εκπτωτικά κουπόνια και να έρχονται σε άμεση επαφή με τους πελάτες τους.

Influencer marketing

Τα τελευταία χρόνια το influencer marketing έχει ξεκινήσει να παίρνει τεράστιες διαστάσεις, με ολοένα και περισσότερους ανθρώπους να ασχολούνται με το influencing. Πιο συγκεκριμένα, ένα άτομο με αρκετούς χιλιάδες followers αναλαμβάνει να προωθήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες ενός brand. Η συμφωνία μεταξύ του brand και του influencer μπορεί επίσης να διαφέρει αρκετά, όπου υπάρχει συχνά ένα στάνταρ κόστος και την αποστολή του προϊόντος για τη δημιουργία του review και της προώθησης.

Στη προκειμένη περίπτωση τα brands θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά με τις επιλογές τους. Μιας και οι influencers διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους, έχουν διαφορετικό κοινό και χρησιμοποιούν διαφορετικούς τρόπους προώθησης, είναι εύκολο να πέσουν τα προϊόντα ενός brand στο λάθος άτομο και τα τελικά αποτελέσματα να είναι το αντίθετο από επιθυμητά.

Τα οφέλη του Digital Marketing

Το digital marketing έρχεται με πολλά οφέλη, εφόσον όμως δημιουργηθούν οι κατάλληλες στρατηγικές και χρησιμοποιηθούν οι κατάλληλοι τύποι προώθησης. Μιας και υπάρχει ένας αμέτρητος αριθμός από εταιρείες που δημιουργούν και δημοσιεύουν σε καθημερινή βάση νέο περιεχόμενο, θα πρέπει να βρίσκεις πάντοτε καινούργιους και έξυπνους τρόπους για να προωθείς τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και το όνομα ενός brand.

Όπως και αρκετοί άλλοι, έτσι κι εδώ στο TechGuides χρησιμοποιούμε το digital marketing για την προώθηση των κειμένων μας. Για την ακρίβεια, λαμβάνουμε εκατοντάδες χιλιάδες επισκέψεις μηνιαίως μόνο από μηχανές αναζήτησης όπως η Google και η Bing, ενώ παράλληλα έχουμε δημιουργήσει και μια online παρουσία σε διάφορα κοινωνικά δίκτυα.

Ποια είναι όμως μερικά από τα σημαντικά οφέλη του ψηφιακού μάρκετινγκ;

  • Παρέχει αξία για το εκατοστέ brand πέρα από τις προσφορές και τα προϊόντα του.
  • Στοχεύει σε συγκεκριμένο κοινό που ενδιαφέρεται γι ‘αυτά που παρέχει το brand.
  • Βελτιώνει την online παρουσία του brand.
  • Δίνει έναν παραπάνω λόγο στους πελάτες του για να αλληλοεπιδράσουν με την εταιρεία.
  • Παρέχει άμεση επικοινωνία μεταξύ της εταιρείας και των πελατών.
  • Μπορεί να αποφέρει υψηλές πωλήσεις και παθητικό εισόδημα.
  • Παρέχει σημαντικά αποτελέσματα για τα μελλοντικά πλάνα ενός brand.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως τα brands που διαθέτουν μια online παρουσία, είναι επίσης 24/7 ανοιχτά και οι πληροφορίες, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους είναι διαθέσιμα σε ολόκληρο τον κόσμο.

Πως να ξεκινήσεις με το Digital Marketing

Κάθε εταιρεία έχει διαφορετικούς στόχους και τη δική της μοναδική online παρουσία. Κάποια brands για παράδειγμα επιλέγουν μόνο συγκεκριμένες digital marketing στρατηγικές οι οποίες λειτουργούν καλύτερα, ενώ άλλα χρησιμοποιούν νέους τρόπους για να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Αν ενδιαφέρεσαι να ασχοληθείς με το digital marketing και θέλεις να αναλάβεις την προώθηση μιας εταιρείας ή των δικών σου προϊόντων, τότε το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να επιλέξεις τους τύπους του μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιήσεις. Ορισμένοι από τους δημοφιλέστερους για να ξεκινήσεις είναι οι παρακάτω:

Content Marketing

  • SEO Περιεχόμενο: Δημιούργησε και δημοσίευσε άρθρα τα οποία έχουν βελτιστοποιηθεί με σωστές λέξεις-κλειδιά, έτσι ώστε να κατατάσσονται σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και της Bing.
  • Προσωπικές Απόψεις: Γράψε τις προσωπικές σου απόψεις γύρω από την εταιρεία, τα προϊόντα και τον τρόπο λειτουργίας της.
  • Αξιολογήσεις: Αλλιώς γνωστά και ως “reviews”, οι αξιολογήσεις περιλαμβάνουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζει κάποιος για ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή ένα brand, περιλαμβάνουν συχνά φωτογραφίες και βίντεο και αναφέρουν όλα τα θετικά και τα αρνητικά.
  • Αναλυτικοί Οδηγοί: Γράψε βήμα προς βήμα οδηγούς για το πως χρησιμοποιείται ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο συνεχίζει μέχρι και σήμερα να έχει μεγάλη ζήτηση.
  • FAQ: Σιγουρέψου πως μέσα στην ιστοσελίδα παρέχονται απαντήσεις σε όλες τις σημαντικές και πιθανές ερωτήσεις που μπορεί να έχει ένας άνθρωπος προτού αγοράσει ένα προϊόν ή χρησιμοποιήσει μια υπηρεσία.
  • eBooks: Γράψε eBooks για τα προϊόντα ή το brand και προώθησε τα μέσω του content marketing.
  • Newsletters: Χρησιμοποίησε το email marketing για να έρχεσαι σε επαφή με τους πελάτες, να ανακοινώνεις όλα τα νέα και να προωθείς οτιδήποτε καινούργιο κυκλοφορεί η εταιρεία.

Visual Περιεχόμενο

  • Infographics: Τα infographics είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αναδείξεις πως λειτουργεί ή χρησιμοποιείται ένα προϊόν.
  • Slideshows: Χρησιμοποίησε τα για να παρουσιάζεις οτιδήποτε καινούργιο κυκλοφορεί η εταιρεία.
  • Quizzes και Έρευνες: Χρησιμοποίησε τα quizzes και τις έρευνες (surveys) ώστε να λάβεις σημαντικές κριτικές.
  • Memes: Τα memes όχι μόνο αναδημοσιεύονται συνεχώς, αλλά μπορούν εύκολα να γίνουν viral.
  • Illustrations: Τα illustrations αποτελούν τον ιδανικό τρόπο για να παρέχεις ύψιστης ποιότητας visual περιεχόμενο.
  • Banners: Δημιούργησε όμορφα διαφημιστικά banners και τοποθέτησε τα σε διάφορες ιστοσελίδες.
  • Webinars: Τα webinars είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να σε γνωρίσουν ακόμα περισσότερο οι πελάτες σου.
  • Online Courses: Δημιούργησε μια σειρά από online μαθήματα τα οποία θα επεξηγούν αναλυτικά τη λειτουργία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
  • Βίντεο: Από σύντομα βιντεάκια για κοινωνικά δίκτυα έως και μεγάλα και αναλυτικά βίντεο για το YouTube, το video marketing είναι ύψιστης σημασίας για κάθε digital marketing στρατηγική.

Μάρκετινγκ Εργαλεία

  • Adobe Creative Cloud: Χρησιμοποίησε τη συνδρομητική σουίτα προγραμμάτων της Adobe για να δημιουργείς και να επεξεργάζεσαι βίντεο, μουσική, illustrations, banners, covers και οτιδήποτε άλλο χρειαστείς για τη visual στρατηγική σου.
  • Canva και VistaCreate: Και οι δύο υπηρεσίες σου επιτρέπουν να δημιουργείς visual περιεχόμενο για κοινωνικά δίκτυα και ιστοσελίδες. Από απλά banners και Instagram posts, μέχρι και αφίσες, φυλλάδια, εκδηλώσεις και GIF εικόνες.
  • Microsoft 365 και Google Docs: Οι δημοφιλέστερες σουίτες προγραμμάτων για να δημιουργείς περιεχόμενο παράλληλα με άλλα μέλη της εταιρείας.
  • Notion και Trello: Δύο εξαιρετικά εργαλεία για να κρατάς σημειώσεις, να οργανώνεις το περιεχόμενο, να θέτεις νέους στόχους, να κρατάς σημειώσεις, να δημιουργείς διαφημιστικές στρατηγικές και πολλά ακόμα.
  • Linkwise: Το μεγαλύτερο, γνωστότερο και πιο αξιόπιστο affiliate δίκτυο στην Ελλάδα.
  • Ahrefs και Ubersuggest: Δύο εξαιρετικές υπηρεσίες για να πας την SEO στρατηγική σου στο επόμενο επίπεδο.
  • WordPress και Rank Math PRO: Το WordPress είναι η δημοφιλέστερη CMS πλατφόρμα για την κατασκευή ιστοσελίδων, ενώ το Rank Math SEO Pro είναι το απόλυτο SEO πρόσθετο για να βελτιστοποιείς το περιεχόμενο και άλλα τεχνικά μέρη της ιστοσελίδας σου.
  • Keywords Everywhere: Μια freemium επέκταση για το Chrome και το Firefox ώστε να βλέπεις σημαντικές πληροφορίες στα αποτελέσματα της Google για κάθε λέξη-κλειδί που αναζητάς.
  • Audacity και Epidemic Sound: Το Audacity είναι ένα δωρεάν και ανοιχτού-κώδικα πρόγραμμα για να ηχογραφείς και να επεξεργάζεσαι podcasts επεισόδια, ενώ η Epidemic Sound παρέχει επαγγελματική μουσική και ηχητικά εφέ χωρίς πνευματικά δικαιώματα.
  • Unsplash και Pexels: Και οι δύο ιστοσελίδες παρέχουν εκατοντάδες χιλιάδες δωρεάν stock φωτογραφίες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, ενώ στο Pexels θα βρεις μέχρι και δωρεάν βίντεο και μουσική.
  • Vivaldi Browser: Το ιδανικότερο πρόγραμμα περιήγησης για multitasking και καλύτερη οργάνωση σε περιπτώσεις με αμέτρητα παράθυρα ανοιχτά. Ο συγκεκριμένος browser μπορεί να προσαρμοστεί επίσης με τόσους πολλούς τρόπους, που θα είσαι σε θέση να το προσαρμόσεις ανάλογα με τις ανάγκες σου.

Πλατφόρμες Κατασκευής Ιστοσελίδων

Οι παρακάτω πλατφόρμες σου επιτρέπουν να κατασκευάσεις διαφορετικούς τύπους ιστοσελίδων με σχετική ευκολία και χωρίς να διαθέσεις μεγάλο προϋπολογισμό. Για την ακρίβεια, κάποιες σου επιτρέπουν να σχεδιάσεις δωρεάν την ιστοσελίδα σου και όταν την ολοκληρώσεις, τότε να προχωρήσεις στη πληρωμή του ονόματος, του πακέτου φιλοξενίας και στο λανσάρισμα του website.

  • WooCommerce: Παρέχεται εντελώς δωρεάν με το WordPress, αλλά απαιτεί παραπάνω χρόνο για να στηθεί μια ιστοσελίδα. Ωστόσο, τα τελικά αποτελέσματα μπορούν να είναι άκρως επαγγελματικά.
  • Shopify: Μια απ΄ τις γνωστότερες πλατφόρμες αυτή την στιγμή για την κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων με μικρά ή μεγάλα αποθέματα προϊόντων.
  • Squarespace: Μια εύκολη στη χρήση πλατφόρμα για ηλεκτρονικά καταστήματα, portfolios, blogs, μεταξύ άλλων. Η πλατφόρμα εστιάζει κυρίως στους μοντέρνους, προσεγμένους και μινιμαλιστικούς σχεδιασμούς.

Είτε επιλέξεις έναν συγκεκριμένο τρόπο, είτε πολλαπλές τακτικές για να προωθείς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες ενός brand, είναι σημαντικό να έχεις αποκτήσει πρώτα μια σαφή ιδέα για τις προτεραιότητες, τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του εκατοστέ κοινού. Εάν δεν έχεις όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το κοινό ενός brand, τότε δεν θα έχεις την δυνατότητα να δημιουργήσεις αποτελεσματικές διαφημιστικές καμπάνιες και περιεχόμενο.

Τα εργαλεία που θα χρησιμοποιείς θα παίξεις επίσης σημαντικό ρόλο στο περιεχόμενο που θα παρέχεις. Κάποια εργαλεία είναι συνδρομητικά, που σημαίνει πως θα πρέπει να ορίσεις ένα budget, ενώ άλλα παρέχονται εντελώς δωρεάν, όμως δεν προσφέρουν τα ίδια χαρακτηριστικά και τις ίδιες δυνατότητες με άλλα premium προγράμματα.

Η συνέπεια είναι το κλειδί του Digital Marketing

Όπως και όλα τα μεγάλα και γνωστά brands, έτσι και το δικό σου ή αυτό που έχεις αναλάβει θα πρέπει να έχει μια συγκεκριμένη ροή μέσα από την οποία θα δημιουργείται και θα δημοσιεύεται καινούργιο περιεχόμενο. Αυτό σημαίνει πως το κοινό που ακολουθεί το brand, θα πρέπει να έχει μια ιδέα ως προς τις ημέρες και τις ώρες που βλέπει νέες ενημερώσεις από την εταιρεία.

Με πιο απλά λόγια, θα πρέπει να διατηρείς ένα σταθερό πρόγραμμα, μέσα από το οποίο θα πρέπει επίσης να κρατάς συνεχώς σημειώσεις και αναφορές από τη πρόοδο που υπάρχει. Αν μια στρατηγική δεν αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε θα πρέπει να είσαι σε θέση να εντοπίσεις γρήγορα την αιτία και τον τρόπο επίλυσης. Παρόλα αυτά, για να καταφέρει μια τακτική να αποφέρει κάποια αποτελέσματα, θα πρέπει πρώτα να υπάρχει και μια συνέπεια με τη δημιουργία περιεχόμενου.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε