Πώς μπορώ να πουλάω χειροποίητα προϊόντα νομιμά;

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Ό μοναδικός οδηγός που θα χρειαστείς για να ξεκινήσεις να πουλάς online τα χειροποίητα προϊόντα σου. Από την έρευνα αγοράς, την κατασκευή μιας ιστοσελίδας, την έναρξη επιχείρησης μέχρι και την προώθηση των προϊόντων σου, ρίχνουμε μια κοντινότερη ματιά στην διαδικασία ξεκινήματος.
Πώς μπορώ να πουλάω χειροποίητα προϊόντα νόμιμα
© Anna Shvets στο Pexels.com.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Έφτασε η στιγμή να βάλεις κάτω τις δεξιότητες σου και να ξεκινήσεις να βγάζεις χρήματα πουλώντας τα χειροποίητα προϊόντα που γνωρίζεις τόσο καλά να φτιάχνεις. Βαρέθηκες να εργάζεσαι για άλλους, θέλεις κάτι δικό σου, θέλεις πάνω απ’ όλα να είσαι νόμιμος/η και ό,τι κι αν είναι αυτό που κατασκευάζεις, θέλεις να έχει επιτυχία. Πως ξεκινάς όμως;

Αν και δεν ασχολήθηκα ποτέ με την κατασκευή χειροποίητων προϊόντων, ήμουν πάντοτε το άτομο πίσω από το ηλεκτρονικό κατάστημα που αναλάμβανε όχι μόνο να σχεδιάσει μια επαγγελματική ιστοσελίδα, αλλά και να φροντίσει πως τα προϊόντα θα είχαν απήχηση σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google και η Bing.

Τα τελευταία 15 χρόνια που εργάζομαι ως freelancer web designer και full-time blogger και podcaster, έχω γνωρίσει αρκετούς ανθρώπους που ασχολούνται με την κατασκευή χειροποίητων προϊόντων. Κάποιοι κατάφεραν όχι μόνο να δουν αρκετές πωλήσεις, μα και μια παθητική κίνηση η οποία συνεχίζει να τους παράγει συνεχώς νέες πωλήσεις και κόσμο που τους βρίσκει, χωρίς απαραίτητα να πληρώνουν για διαφημίσεις και προωθήσεις.

Υπήρχαν φυσικά και αυτοί που τα παράτησαν μερικούς μήνες ή χρόνια αργότερα, αφότου δεν έβλεπαν την απήχηση που θα ήθελαν για να μπορούν να επιβιώνουν απ’ τις κατασκευές τους.

Μέσα από αυτό το άρθρο, θα δούμε πως μπορείς να μπεις στην κατηγορία των ανθρώπων που κατάφεραν να επιτύχουν κατασκευάζοντας και πουλώντας τα δικά τους χειροποίητα προϊόντα, χωρίς να σου κοστίσει το ξεκίνημα μια περιουσία.

1. Κάνε μια έρευνα αγοράς για τα κατάλληλα χειροποίητα προϊόντα

Χρήματα Online: 3 Βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις
© Liza Summer στο Pexels.

Το πρώτο και πιο απαραίτητο βήμα για την πώληση προϊόντων είναι η έρευνα αγοράς. Με μια αναλυτική και αξιόπιστη έρευνα αγοράς, θα αποκτήσεις όλες τις γνώσεις πρέπει να έχεις για τον κλάδο σου, τον ανταγωνισμό που υπάρχει και ποια στρατηγική θα πρέπει να υιοθετήσεις για να δεις γρηγορότερη και υψηλότερη απήχηση και πωλήσεις.

Η κατασκευή χειροποίητων προϊόντων δεν είναι εύκολη υπόθεση. Μιας και τα περισσότερα χειροποίητα προϊόντα τείνουν να είναι πιο ακριβά από αυτά που βγαίνουν σε μαζική παραγωγή, αφού απαιτούν περισσότερο χρόνο και συχνά πιο ποιοτικά υλικά για την κατασκευή τους, καθώς και συγκεκριμένες δεξιότητες που λίγοι κατέχουν, δεν θα μπορούσαν να έχουν τις ίδιες τιμές.

Ο ανταγωνισμός είναι επίσης τεράστιος πλέον – και ειδικότερα στο ψηφιακό τοπίο – όπου όλοι φροντίζουν να έχουν πλέον μια online παρουσία ώστε να προωθούν οτιδήποτε κατασκευάζουν και δημιουργούν. Και με πασίγνωστες εφαρμογές όπως το Temu να προσφέρουν μια πληθώρα επιλογών για εξευτελιστικές τιμές με δωρεάν μεταφορικά και εύκολες επιστροφές προϊόντων – κάτι για το οποίο μίλησα στην συνέντευξη μου στο Star TV – οι περισσότεροι καταναλωτές τείνουν να επιλέγουν τον εύκολο τρόπο για να αποκτήσουν κάτι καινούργιο.

Με αυτά κατά νου, προτού ξεκινήσεις να βάζεις μπροστά την ιδέα σου, ξεκινώντας ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, επενδύοντας χρήματα για διαφημίσεις και αγοράζοντας τον απαραίτητο εξοπλισμό που θα χρειαστείς, είναι σημαντικό να σιγουρευτείς πως δεν προχωράς στα τυφλά. Για να το καταφέρεις αυτό, θα πρέπει πρώτα να κάνεις μια έρευνα αγοράς, θέτοντας σε ισχύ μια digital marketing στρατηγική.

Ακούγεται βαρετό; Μήπως δύσκολο, περίπλοκο ή χρονοβόρο; Δεν χρειάζεται να είναι..

Έχω εξηγήσει σε προηγούμενους οδηγούς μου για το πως μπορείς να δημιουργείς τις δικές σου έρευνες αγορών και αρκετούς τύπους digital marketing στρατηγικών που μπορείς να χρησιμοποιήσεις στη συνέχεια όχι μόνο για να αποκτήσεις νέους πελάτες, μα και για να έχεις συνεχώς νέες πωλήσεις.

Αλλά το θέμα με την έρευνα αγοράς είναι πως θα πρέπει να είναι το πρώτο πράγμα με το οποίο θα ξεκινήσεις. Μια έρευνα αγοράς θα σου δείξει αν τα χειροποίητα προϊόντα που κατασκευάζεις έχουν όντως ζήτηση και παράγουν πωλήσεις. Θα σου δείξει επίσης ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σου, τι στρατηγικές έχουν αναπτύξει ή χρησιμοποιούν, με ποιον τρόπο τους βρίσκουν οι πελάτες τους, τι κάνουν καλά και τι λάθος, και πως μπορείς να “κλέψεις” λίγη ή αρκετή από την δόξα τους.

2. Επέλεξε ένα domain name για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα

Hostinger - Domain Names
© Hostinger

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να πουλάς τα χειροποίητα προϊόντα σου είναι μέσω του δικού σου ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο θα δούμε πως μπορείς να κατασκευάσεις μόνος/η σου μέσα σε λιγότερο από μια ημέρα, στην αμέσως επόμενη ενότητα. Το πρώτο πράγμα όμως που θα πρέπει να αποφασίσεις, είναι πιο θα είναι το όνομα της ιστοσελίδας σου.

Το όνομα δεν είναι απλά ένα από τα πρώτα πράγματα που θα βλέπουν οι επισκέπτες και οι πελάτες σου, μα και αυτό που θα καθορίσει για το αν θα θυμούνται πως να το πληκτρολογήσουν ξανά ώστε να επισκεφτούν την ιστοσελίδα ή να την προτείνουν σε άλλους.

Fun Fact: Αρκετοί πιστεύουν πως αν το domain name περιλαμβάνει μέσα τις απαραίτητες λέξεις-κλειδιά με αυτό που ασχολούνται, θα βοηθήσει επιπλέον στην κατάταξη τους. Στην πραγματικότητα, αυτό δεν ισχύει πλέον, με την Google να κοιτάει το περιεχόμενο και όχι το όνομα των ιστοσελίδων.

Ένα domain name θα πρέπει:

  • Να είναι σύντομο.
  • Να γράφεται και να προφέρεται εύκολα.
  • Να αντανακλάει το brand, τον δημιουργό ή τα προϊόντα του.
  • Να είναι μοναδικό.

Ένα domain name ωστόσο μπορεί να μην είναι διαθέσιμο προς αγορά, επειδή το έχει στην κατοχή του κάποιος τρίτος, ακόμα κι αν δεν έχει κατασκευάσει κάποια ιστοσελίδα πάνω σε αυτό. Ο πιο εύκολος τρόπος για να ελέγχεις για την διαθεσιμότητα κάθε ονόματος είναι μέσω της Hostinger.

Απλά βάλε το όνομα που θέλεις στο πεδίο που γράφει “Εισάγετε το επιθυμητό όνομα domain” και κάνε κλικ στο κουμπί “Αναζήτηση“. Η πλατφόρμα θα σου εμφανίσει αν το όνομα είναι διαθέσιμο, καθώς επίσης και σε ποιες καταλήξεις είναι διαθέσιμο (για παράδειγμα σε .gr, .com, .eu και ούτω καθεξής).

Το .com είναι η παγκόσμια κατάληξη για τα domain names, ενώ το .gr αναφέρει πως πρόκειται για ελληνική ιστοσελίδα. Αν σκοπεύεις να πουλάς τα προϊόντα σου σε ολόκληρο τον κόσμο, έχοντας το ηλεκτρονικό σου κατάστημα στα αγγλικά (ή με δύο και περισσότερες γλώσσες), τότε θα σου πρότεινα να επιλέξεις την .com κατάληξη. Εναλλακτικά, αν στοχεύεις αποκλειστικά στην ελληνική αγορά, τότε προτίμησε την .gr κατάληξη.

3. Κατασκεύασε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα σε λιγότερο από 1 ημέρα

Κατασκευή eshop με το WooCommerce
© WooCommerce

Πλέον είναι ιδιαίτερα εύκολο να κατασκευάσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να πουλάς τα χειροποίητα προϊόντα σου. Ναι, μπορείς να το καταφέρεις μόνος/η σου σε λιγότερο από 1 ημέρα, χωρίς γνώσεις προγραμματισμού. Παρόλα αυτά, το δύσκολο κομμάτι έρχεται στην επιλογή της πλατφόρμας που θα επιλέξεις.

Αρκετοί νέοι και αρχάριοι ελεύθεροι επαγγελματίες τείνουν να δελεάζονται από κάποιες πλατφόρμες και την ευκολία που προσφέρουν, μόνο για να “σπάνε” τα κεφάλια τους μερικούς μήνες αργότερα, αναζητώντας να μεταφερθούν σε πιο ειδικευμένες πλατφόρμες. Αυτό συμβαίνει καθώς αρκετές πλατφόρμες κατασκευής ιστοσελίδων υπόσχονται μια εύκολη, γρήγορη και ομαλή κατασκευή ιστοσελίδας, αλλά τείνουν να υπερτερούν από άλλα σημαντικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες.

Οι πιο γνωστές πλατφόρμες για την κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων αυτή την στιγμή είναι οι εξής:

  • WordPress (WooCommerce): Το WordPress είναι η δημοφιλέστερη πλατφόρμα κατασκευής ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων παγκοσμίως. Την χρησιμοποιούν οι γνωστότερες ιστοσελίδες, καθώς επίσης και το blog που διαβάζεις αυτή την στιγμή. Με το WordPress και το WooCommerce (πάνε πακέτο, με το δεύτερο είναι απλά ένα πρόσθετο για το WordPress ώστε να διαχειρίζεσαι τα προϊόντα σου) θα έχεις την δυνατότητα να κατασκευάσεις με ευκολία ένα e-shop για τα χειροποίητα προϊόντα σου, αλλά απαιτεί να επενδύσεις λίγο χρόνο έως ότου μάθεις πως να την διαχειρίζεσαι σωστά.
  • Shopify: Το Shopify είναι μια μοντέρνα και σύγχρονη πλατφόρμα που εστιάζει αποκλειστικά στην κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων. Η πλατφόρμα προσφέρει μια πληθώρα διαφορετικών προτύπων που μπορείς χρησιμοποιήσεις, αλλά μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ακριβή αν θέλεις να έχεις πρόσβαση σε όλες τις δυνατότητες που προσφέρει.
  • Squarespace: Το Squarespace σου επιτρέπει να δημιουργείς ηλεκτρονικά καταστήματα, blogs, portfolios και άλλους τύπους ιστοσελίδων, μέσα από ένα μινιμαλιστικό και προσεγμένο διαχειριστικό περιβάλλον. Πρόκειται για μια εύκολη στη χρήση πλατφόρμα, μα τα πρότυπα που παρέχονται είναι αρκετά πιο λίγα από αυτά που μπορείς να βρεις για το WooCommerce ή το Shopify.
  • Gumroad: Το Gumroad είναι πιο απλή πλατφόρμα όλων. Η πλατφόρμα προσφέρεται δωρεάν προς όλους, αλλά διατηρεί το 2% κάθε πώλησης. Επιπλέον, δεν σου επιτρέπει να μορφοποιείς αρκετά το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, προσφέροντας έναν στάνταρ σχεδιασμό και τις βασικές δυνατότητες που θα χρειαστείς. Αν και χρησιμοποιείται συχνά για την πώληση ψηφιακών προϊόντων όπως για ebooks και Notion templates, είναι εξίσου μια καλή λύση για όσους αναζητούν να ξεκινήσουν δωρεάν.

Το WordPress με το WooCommerce αποτελούν σε κάθε περίπτωση την καλύτερη επιλογή. Η πλατφόρμα δεν σε περιορίζει στο τι θα κατασκευάσεις, ενώ προσφέρονται τόσοι πολλοί διαφορετικοί website builders (εργαλεία για τον εύκολο σχεδιασμό ιστοσελίδων) που έχεις πάντοτε αρκετές επιλογές και λίγους περιορισμούς.

Για να ξεκινήσεις, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αγοράσεις ένα domain name και ένα WordPress Hosting πακέτο. Μπορείς να τα κάνεις και τα δύο από την Hostinger, η οποία προσφέρει γρήγορα και οικονομικά πακέτα φιλοξενίας, τα οποία είναι πλήρως αυτοματοποιημένα.

Η εταιρεία προσφέρει επίσης ένα εύκολο στη χρήση περιβάλλον, μέσα από το οποίο θα μπορείς να διαχειρίζεσαι με ευκολία το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και τον τρόπο λειτουργίας του.

7% ΕΚΠΤΩΣΗ
Hostinger
Εκπτωτικά Κουπόνια
Hostinger -7% Εκπτωτικό Κουπόνι
Εκπτωτικό κουπόνι για -7% σε κάθε σου ετήσια αγορά...Εμφάνιση περισσότερων
Εκπτωτικό κουπόνι για -7% σε κάθε σου ετήσια αγορά για τα WordPress Hosting πακέτα της Hostinger. Εμφάνιση λιγότερων

4. Σχεδίασε το νέο σου brand

Σχεδιασμός Λογοτύπου: Πως να σχεδιάσεις ένα λογότυπο (2023)
© Kelly Sikkema στο Unsplash.

Αυτό είναι το σημείο στο οποίο θα πρέπει να αφήσεις ελεύθερη όλη την φαντασία και την δημιουργικότητα σου. Η νέα σου επωνυμία (brand) θα χρειαστεί ορισμένα βασικά πράγματα που θα την κάνουν πιο ελκυστική, όπως:

  • Ένα λογότυπο και ένα favicon: Το λογότυπο συχνά έχει δύο εκδόσεις, μια συχνά μακρόστενη έκδοση για την ιστοσελίδα, μια τετράγωνη ή στρογγυλή έκδοση για τα προφίλ των social media, καθώς επίσης και το favicon (το σήμα της ιστοσελίδας που εμφανίζεται στους σελιδοδείκτες). Μπορείς να σχεδιάσεις ένα λογότυπο με εργαλεία όπως το Canva και το Adobe Illustrator.
  • Μια φωτογραφία εξωφύλλου για τα κοινωνικά δίκτυα: Μπορείς να επιλέξεις να βάλεις μια σχετική φωτογραφία εξωφύλλου με σημαντικές πληροφορίες για το brand και εσένα, ή ακόμα και μια που να παρουσιάζει σε όμορφο φόντο τα προϊόντα σου.
  • Ορισμένα banners για bloggers: Συχνά παρέχονται σε διαστάσεις 250×250, 300×300, 300×600 και 728×90 και χρησιμοποιούνται από bloggers που θέλουν να προωθήσουν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα.
  • Μια γραμματοσειρά: Αρκετές επωνυμίες έχουν γίνει γνωστές για τα εκπληκτικά λογότυπα τους ή την επιλογή τους για μια ξεχωριστή γραμματοσειρά. Υπάρχουν εκατοντάδες ιστοσελίδες από τις οποίες μπορείς να βρεις μια πληθώρα δωρεάν γραμματοσειρών, εκ των οποίων πολλές μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις και για εμπορικούς σκοπούς. Ορισμένες από τις καλύτερες ιστοσελίδες με γραμματοσειρές είναι τα 1001Fonts, DaFont, Google Fonts και BEfonts.
  • Μια παλέτα χρωμάτων: Πρόκειται για τα χρώματα που θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία του brand σου, από το λογότυπο, το favicon, την ιστοσελίδα και το merchandise. Ιστοσελίδες όπως το Color Hunt προσφέρουν μια πληθώρα διαφορετικών παλετών με χρώματα ώστε να πάρεις μπόλικες ιδέες και να αντιγράφεις κάθε φορά τον κωδικό #HEX με ένα κλικ.

Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις το λογότυπο του brand σου πάνω στα δέματα που θα στέλνεις, ή ακόμα και σε φυλλάδια, επαγγελματικές κάρτες, κούπες κ.α. Σιγουρέψου πως στην ιστοσελίδα το λογότυπο θα το έχεις σε μορφή PNG, ενώ στα υπόλοιπα μπορείς να την έχεις σε όποια μορφή προτιμάς.

Φυσικά, έχεις πάντοτε την δυνατότητα να προσλάβεις έναν γραφίστα ή μια γραφίστρια ώστε να αναλάβει τον σχεδιασμό του λογοτύπου. Αν δεν γνωρίζεις από που να ξεκινήσεις, τότε ρίξε μια ματιά σε πλατφόρμες όπως το UpWork, το Fiverr και το Freelancer.com που έχουν εκατοντάδες ελεύθερους επαγγελματίες, μεταξύ τους και γραφίστες/ριες.

5. Φωτογράφησε τα προϊόντα σου

Ποια φωτογραφική μηχανή ή κάμερα να αγοράσω
© Andre Furtado στο Unsplash.

Οι φωτογραφίες παίζουν σημαντικό ρόλο για την κατάλληλη παρουσίαση των προϊόντων σου, ενώ πολλές φορές είναι αυτές που οδηγούν σε έναν επισκέπτη να κλικάρει και να επισκεφτεί το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Επομένως, είναι σημαντικό να προσφέρεις μοναδικές και υψηλής ποιότητας φωτογραφίες, τόσο στα προϊόντα, τις σελίδες και τα άρθρα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, όσο και στους social media λογαριασμούς σου.

Προτού ανεβάσεις μια φωτογραφία σε μια ιστοσελίδα, όποια και αν είναι αυτή, σιγουρέψου πως έχεις μετονομάσει το αρχείο της εικόνας και έχεις προσθέσει μέσα μια περιγραφή που αναφέρει τι ακριβώς είναι η εικόνα. Για παράδειγμα, αν κατασκευάζεις χειροποίητα κοσμήματα και έχεις ένα δακτυλίδι από 95% ασήμι, η ονομασία της εικόνας μπορεί να είναι “Handmade Silver 95 Ring for Men”.

Με αυτό τον τρόπο θα σιγουρευτείς πως η φωτογραφία σου θα εμφανίζεται πιο συχνά στα αποτελέσματα αναζήτησης φωτογραφιών της Google, της Bing και κάθε άλλης μηχανής αναζήτησης.

Για να αυξήσεις ακόμα περισσότερο την δημοτικότητα των προϊόντων σου, μπορείς να τα τραβάς φωτογραφίες τις οποίες στη συνέχεια θα προσφέρεις προς δωρεάν κατέβασμα σε ιστοσελίδες με stock φωτογραφίες όπως το Unsplash, το Pexels και το Pixabay.

6. Επέλεξε με ποιους τρόπους θα προωθείς τα χειροποίητα προϊόντα σου

Πως να δημιουργείς και να επεξεργάζεσαι βίντεο για το TikTok
TikTok | © Cottonbro Studio στο Pexels.com.

Ένα μεγάλο πρόβλημα που παρατήρησα με τους περισσότερους νέους ελεύθερους επαγγελματίες είναι πως ανεβάζουν όλα τα χειροποίητα προϊόντα τους στο νέους τους ηλεκτρονικό κατάστημα, και στη συνέχεια πιστεύουν πως οι πωλήσεις θα ακολουθήσουν από μόνες τους. Δυστυχώς, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει και η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική.

Για να καταφέρουν τα προϊόντα σου να αποκτήσουν πωλήσεις, θα είτε να ξεκινήσεις να τα προωθείς στα γνωστότερα κοινωνικά δίκτυα, δημιουργώντας περιεχόμενο γι ‘αυτά, είτε να δημιουργήσεις διαφημιστικές καμπάνιες (με την προϋπόθεση πως έχεις ένα διαθέσιμο προϋπολογισμό ώστε να ξεκινήσεις) ή να ασχοληθείς με το SEO (Search Engline Optimization / Ελληνικά: Βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης).

Φυσικά, η καλύτερη στρατηγική είναι να χρησιμοποιήσεις κάθε τρόπο και πόρο που σου διατίθεται, έτσι ώστε να έχεις υψηλότερες πιθανότητες να εμφανιστείς σε όποιον αναζητάει για χειροποίητα προϊόντα όπως τα δικά σου.

Ξεκινώντας λοιπόν, θα πρέπει να δημιουργήσεις μια παρουσία σε όλα τα γνωστά κοινωνικά δίκτυα, συμπεριλαμβανομένων στα Facebook, Instagram, TikTok και X (Twitter).

Το Pinterest και το Tumblr μπορούν επίσης να παράγουν υψηλές πωλήσεις καθώς χρησιμοποιούνται κυρίως από ανθρώπους που λατρεύουν την τέχνη ή αναζητούν για προϊόντα, συμβουλές και ιδέες. Το LinkedIn μπορεί να σου ανοίξει νέες επαγγελματικές συνεργασίες, καθώς επίσης και να σε βρουν άλλοι επαγγελματίες του κλάδου που επίσης κατασκευάζουν και πωλούν χειροποίητα προϊόντα.

Αφότου δημιουργήσεις μια online παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα και συμπληρώσεις μια περιγραφή, εισάγεις τον σύνδεσμο του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, μια φωτογραφία προφίλ και μια εξωφύλλου και έχεις δημοσιεύσει τουλάχιστον 15-20 δημοσιεύσεις ώστε να φαίνονται ενεργά τα προφίλ σου, θα έχεις την δυνατότητα να δημιουργήσεις και μια διαφημιστική καμπάνια.

  • Χρησιμοποίησε το Meta Business Suite για να διαφημιστείς στο Facebook και στο Instagram.
  • Χρησιμοποίησε το TikTok for Business για να προωθήσεις τα βίντεο σου στην πλατφόρμα.
  • Χρησιμοποίησε το Google AdWords για να διαφημιστείς στο YouTube, στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και σε ιστοσελίδες και blogs που προβάλλουν τις διαφημίσεις της Google AdSense.

Μπορείς επίσης να γίνεις μέλος σε διάφορα Facebook Groups και /subreddits στα οποία επιτρέπεται να προωθείς τα χειροποίητα προϊόντα σου. Το email marketing θα σε βοηθήσει επίσης αρκετά, καθώς θα μπορείς να ενημερώσεις τους subscribers και υπάρχοντες πελάτες σου σχετικά με τα νέα προϊόντα που δημιουργείς, τυχόν προσφορές ή εκπτωτικά κουπόνια που προσφέρεις και οτιδήποτε σχετίζεται με εσένα και την δουλειά σου.

7. Ξεκίνα να συλλέγεις feedback

Feedback
© Markus Winkler στο Pexels.com.

Το feedback είναι ουσιαστικά οι κριτικές που λαμβάνεις από άλλους ανθρώπους για κάτι που έχεις δημιουργήσει. Σε όσο αφορά το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και τα προϊόντα σου, είναι σημαντικό να έχεις πρώτα ένα feedback προτού ξεκινήσεις με την έναρξη της νέας σου επιχείρησης.

Μοιράσου το νέο σου ηλεκτρονικό κατάστημα με φίλους και γνωστούς και ζήτησε τους να σου παρέχουν μια ειλικρινέστατη κριτική σχετικά με την εμπειρία τους. Τι τους άρεσε και τι όχι; Έχουν κάποια απορία ή σκάλωσαν σε κάποιο σημείο; Μήπως έχουν κάποια συμβουλή για το πως θα μπορούσες να βελτιώσεις την εμπειρία τους; Ακόμα, μη διστάσεις να ρωτήσεις αν υπάρχει κάτι που θα τους έκανε να μην αγοράσουν από το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Μπορείς να δημιουργήσεις μια δωρεάν φόρμα από το Google Forms και να την στέλνεις ώστε να σου παρέχουν feedback μέσα από μια φόρμα με ερωτήσεις που θα κάνεις. Μπορείς επίσης να τους επιτρέπεις να συμπληρώνουν την φόρμα ανώνυμα, έτσι ώστε να σου παρέχουν πιο ειλικρινείς απαντήσεις.

Χρησιμοποίησε όλο το feedback που σύλλεξες και κατηγοριοποίησε το σε “Σημαντικά”, “Λιγότερο Σημαντικά” και “Μελλοντικές Ιδέες”. Ξεκίνα να καλύπτεις όλα τα βασικά ζητήματα που έλαβες από το feedback, βελτιώνοντας έτσι την εμπειρία των επισκεπτών προτού καν ξεκινήσεις να προωθείς το νέο σου ηλεκτρονικό κατάστημα.

8. Υπολόγισε τα έξοδα αποστολής και του δέματος

Μια γυναίκα κρατάει ένα δέμα
© Kira auf der Heide στο Unsplash.

Τα χειροποίητα προϊόντα τείνουν να προτιμούνται και να ξεχωρίζουν χάρη στην μοναδικότητα τους και την ενέργεια που έχουν συλλέξει από τον δημιουργό τους. Όταν εστιάζουμε πολύ στο κύριο προϊόν, κάποιες φορές ξεχνάμε πως ακόμα και τα πιο απλά πράγματα έχουν μεγάλη σημασία, και εδώ έρχεται και “μπαίνει στο παιχνίδι” το δέμα.

Θα πρέπει να υπολογίσεις πόσο θα σου κοστίζει κάθε δέμα προτού το στείλεις, από το κουτί μέχρι και οτιδήποτε άλλο θα προσθέσεις μέσα, είτε πρόκειται για ντεκόρ είτε ως έξτρα ασφάλεια για τη μεταφορά των προϊόντων σου.

Μην ξεχάσεις να υπολογίσεις και τα έξοδα αποστολής, τα οποία τείνουν να είναι διαφορετικά ανάλογα με την courier εταιρεία που θα επιλέξεις, οπότε μη διστάσεις να τους ζητήσεις τον τιμοκατάλογο και τις προσφορές που παρέχουν για πελάτες με αρκετές πωλήσεις κάθε μήνα. Αν τα δέματα σου είναι ογκώδης ή βαριά, τότε έλεγξε τις τιμές και σε γνωστές μεταφορικές.

Είτε ανοίξεις το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα, είτε επιλέξεις να καταχωρήσεις τα χειροποίητα προϊόντα σου σε μια τρίτη πλατφόρμα, είτε ακόμα και να συνδυάσεις τους δύο τρόπους μεταξύ τους, θα πρέπει να γνωρίζεις τα έξοδα των μεταφορικών, τα οποία θα πρέπει να δηλώνεις για κάθε προϊόν που ανεβάζεις.

9. Κάνε έναρξη επιχείρησης για να πουλάς νόμιμα

Πως να ξεκινήσεις τη δική σου online επιχείρηση (2023)
© Jenny Ueberberg στο Unsplash.

Η έναρξη μιας καινούργιας επιχείρησης δεν είναι πλέον ούτε δύσκολη αλλά ούτε και χρονοβόρα διαδικασία. Δεν θα σου κοστίσει επίσης μια περιουσία για να ξεκινήσεις, αλλά υπάρχουν ορισμένα πολύ βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις, ξεκινώντας με την αναζήτηση για τον κατάλληλο λογιστή. Καλώς ή κακώς, στην Ελλάδα οι περισσότεροι λογιστές δεν είναι άξιοι των χρημάτων τους, με αποτέλεσμα να μην είναι εκεί όποτε τους χρειάζεσαι ή να μην κάνουν σωστά την δουλειά τους.

Η αναζήτηση ενός αξιόπιστου και καλού λογιστή είναι το πρώτο βήμα που θα πρέπει να ακολουθήσεις. Θα σε καθοδηγήσει επίσης για όλα όσα θα χρειαστείς και το τελικό κόστος, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα πρέπει να κάνεις έναρξη μιας Ατομικής Επιχείρησης, η οποία ωστόσο πιθανότατα να απαιτεί να δηλώσεις κάποιο χώρο στο οποίο έχεις τα προϊόντα σου.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορείς να δηλώσεις τον χώρο στον οποίο μένεις, αλλά αυτό θα πρέπει να στο επιβεβαιώσει ένας λογιστής.

Στα έξοδα σου θα πρέπει να προσθέσεις και το ΕΦΚΑ (ή οποιαδήποτε άλλη ασφάλεια επιλέξεις), το οποίο αυτή την στιγμή κοστίζει 138,15€ μηνιαίως. Ο λογιστής ή η λογίστρια θα σε χρεώνει από 20,00€ έως 50,00€ μηνιαίως ανάλογα την περιοχή και τον εκατοστέ λογιστή/ρια. Οτιδήποτε παραπάνω [σε κόστος] για μια Ατομική Επιχείρηση που δεν κόβει αρκετά τιμολόγια μηνιαίως είναι απαράδεκτο.

Αν επιλέξεις να κατασκευάσεις την ιστοσελίδα σου πάνω στο WordPress με το WooCommerce, τότε θα έχεις την δυνατότητα να εγκαταστήσεις γνωστά πρόσθετα όπως το Eurobank WooCommerce, το
Payment Gateway – Alpha Bank
, το Piraeus Bank WooCommerce και το
Viva Payments – Viva Wallet
, όλα εκ των οποίων έχουν κατασκευαστεί από το Papaki και σου επιτρέπουν να βάλεις ως μέθοδο πληρωμής κάθε τράπεζα.

Ωστόσο, αφότου κάνεις την έναρξη της ατομικής σου επιχείρησης και αποκτήσεις έναν επαγγελματικό λογαριασμό, θα πρέπει να ενημερώσεις την τράπεζα να καταχωρήσει και την ιστοσελίδα σου και να σου δώσει τα απαραίτητα στοιχεία όπως το Merchant Key και Secret Key για να τα εισάγεις στην πλατφόρμα. Μόλις το κάνεις, θα πρέπει να τους ενημερώσεις ώστε να ελέγξουν το ηλεκτρονικό κατάστημα και να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Ευτυχώς, όλη η διαδικασία είναι μόλις μια αντιγραφή-επικόλληση των δύο κωδικών από το σύστημα της τράπεζας στην ιστοσελίδα σου.

10. Καταχώρησε τα προϊόντα σου σε τρίτες πλατφόρμες

Πως να πουλάς προϊόντα στο Etsy επιτυχημένα | Οδηγός 2022
Etsy / © Oberon Copeland στο Unsplash.

Το ηλεκτρονικό σου κατάστημα θα χρειαστεί λίγο χρόνο έως ξεκινήσει να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Έως τότε, είναι σημαντικό να συνεχίζεις να προωθείς τα χειροποίητα προϊόντα σου και να βλέπεις πωλήσεις, είτε εντός είτε εκτός της ιστοσελίδας σου. Για να ξεκινήσεις να βλέπεις πιο γρήγορα νέες πωλήσεις, μπορείς να καταχωρήσεις τα προϊόντα σου σε τρίτες πλατφόρμες.

Υπάρχουν αρκετές γνωστές πλατφόρμες που έχουν ήδη χιλιάδες ή εκατομμύρια επισκέψεις κάθε μήνα, πράγμα που τις κάνει ιδανικές για να ξεκινήσεις. Ορισμένες από αυτές τις πλατφόρμες είναι το Etsy και το eBay, μέσα απ’ τις οποίες μπορείς να καταχωρήσεις και να πουλάς τα χειροποίητα προϊόντα σου online.

Μιας και αυτές οι πλατφόρμες έρχονται με ορισμένες κρατήσεις, σιγουρέψου πως έχεις αυξήσει ανάλογα και τις τιμές των προϊόντων σου. Στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα μπορείς να τις έχεις πάντοτε ελάχιστα πιο χαμηλωμένες, μιας και δεν θα έχεις τις ίδιες κρατήσεις.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Εκπτωτικά Κουπόνια & Προσφορές

50% ΕΚΠΤΩΣΗ
Hostinger
Προσφορές
Hostinger - Έως και 50% έκπτωση στο Cloud Hosting
Απέκτησε έως και 50% έκπτωση σε όλα τα Cloud Hosting...Εμφάνιση περισσότερων
Απέκτησε έως και 50% έκπτωση σε όλα τα Cloud Hosting πακέτα της Hostinger και 2 μήνες δωρεάν. Εμφάνιση λιγότερων
45% για 36 μήνες
BlueHost
BlueHost - WordPress Hosting από 2.95$
Απέκτησε έως 45% έκπτωση αποκτώντας ένα WordPress hosting...Εμφάνιση περισσότερων
Απέκτησε έως 45% έκπτωση αποκτώντας ένα WordPress hosting πακέτο για 36 μήνες. Εμφάνιση λιγότερων
69% Έκπτωση
NordVPN
Προσφορές
NordVPN - 69% έκπτωση και 3 μήνες δωρεάν
Λάβε 69% έκπτωση και 3 μήνες δωρεάν για το πλάνο των...Εμφάνιση περισσότερων
Λάβε 69% έκπτωση και 3 μήνες δωρεάν για το πλάνο των 2 ετών. Εμφάνιση λιγότερων

Σχολιάστε