Τι είναι το SEO και πως λειτουργεί; | Οδηγός 2024

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Το SEO (Search Engine Optimization) αποτελεί τον ιδανικό τρόπο για κάθε ιστοσελίδα που θέλει να αυξήσει την επισκεψιμότητα της και να προσελκύει μόνο όσους ενδιαφέρονται πραγματικά γι 'αυτά που προσφέρει. Είναι επίσης μια μη αμειβόμενη στρατηγική που μπορεί να προσφέρει παθητική κίνηση στα άρθρα ή τα προϊόντα σου.
Τι είναι το SEO και πως λειτουργεί; | Οδηγός 2023
© Benzoix στο Freepik.com

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Το SEO – που βγαίνει απ’ τα αρχικά του Search Engine Optimization (Ελληνικά: Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης) αφορά ένα σύνολο πρακτικών και στρατηγικών που στοχεύουν στη βελτίωση μιας ιστοσελίδας και του περιεχομένου της ώστε να εμφανίζεται πιο συχνά και σε καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, της Bing και άλλων.

Ο βασικός στόχος πίσω από το SEO είναι να αυξηθεί η επισκεψιμότητα που λαμβάνει μια ιστοσελίδα από τις μηχανές αναζήτησης (αλλιώς γνωστή και ως “οργανική κίνηση“). Πρόκειται για τον δημοφιλέστερο τρόπο, καθώς η οργανική κίνηση είναι μη αμειβόμενη, που σημαίνει πως μπορεί να σου προσφέρει συνεχώς παθητική επισκεψιμότητα χωρίς να κάνεις απολύτως τίποτα.

Το SEO βοηθάει τους κατόχους ιστοσελίδων να προσελκύουν περισσότερους σχετικούς επισκέπτες και μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την παρουσία σου στο διαδίκτυο. Αλλά πως μπορείς να ξεκινήσεις; Μέσα από το σημερινό άρθρο θα δούμε τα πάντα για την τέχνη και την επιστήμη της βελτιστοποίησης περιεχομένου για τις μηχανές αναζήτησης.

Ποιες τεχνικές χρησιμοποιούνται στο SEO;

Οι τεχνικές και οι στρατηγικές γύρω από το SEO είναι αρκετές, ενώ μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τους στόχους που έχεις θέσει. Συνήθως, η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης περιλαμβάνεται από αρκετά διαφορετικά βήματα, ενώ συμπεριλαμβάνει σημαντικούς και βασικούς παράγοντες όπως:

  • Την εισαγωγή σχετικών και σημαντικών λέξεων-κλειδιών (γνωστά και ως keywords ή phrases) σε όλο το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας, όπως στις σελίδες, τα άρθρα, τις κατηγορίες, τις ετικέτες, τα προϊόντα και οτιδήποτε άλλο περιλαμβάνεται και είναι διαθέσιμο προς τους επισκέπτες.
  • Μικρές ή μεγάλες αλλαγές στην δομή του περιεχομένου και του σχεδιαστικού κομματιού της ιστοσελίδας, με στόχο την αύξηση της ταχύτητας και της ασφάλειας, της ευρετηρίασης του περιεχομένου από τις μηχανές αναζήτησης και άλλα.
  • Δημιουργία μιας δομής με σωστό internal backlinking μεταξύ όλων των άρθρων και των σελίδων που είναι ζωτικής σημασίας για την ιστοσελίδα. Το external backlinking είναι εξίσου σημαντικό για τις μηχανές αναζήτησης, καθώς παράγει περισσότερα σήματα “εμπιστοσύνης” προς αυτές (θα αναφερθούμε και για τα δύο παρακάτω).
  • Τεχνικές αλλαγές (αλλιώς γνωστές και ως server-side) στο λογισμικό και τον διακομιστή (server) στον οποίο φιλοξενείται η ιστοσελίδα και το περιεχόμενο της. Αυτές οι αλλαγές μπορεί να αφορούν την ταχύτητα, την ασφάλεια και την εφαρμογή κατάλληλων αλλαγών που έχουν ως στόχο να βελτιώσουν την ποιότητας της εμπειρίας των επισκεπτών μας.

Γιατί το SEO έχει σημασία;

Η απάντηση βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι περιηγούνται στο διαδίκτυο. Όταν ψάχνεις για κάτι, ένα εστιατόριο, ένα προϊόν, μια πληροφορία ή οτιδήποτε άλλο, ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις; Πιθανότατα ανοίγεις μια μηχανή αναζήτησης όπως η Google και η Bing και ξεκινάς να αναζητάς.

Μελέτες δείχνουν ότι η πλειονότητα των χρηστών στο διαδίκτυο βασίζεται στις μηχανές αναζήτησης για να ανακαλύψει νέες ιστοσελίδες. Στην πραγματικότητα, μόνο η Google επεξεργάζεται πάνω από 5,6 δισεκατομμύρια αναζητήσεις την ημέρα! Τώρα φαντάσου εάν η ιστοσελίδα σου εμφανιζόταν στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης για ένα θέμα σχετικό με το περιεχόμενο ή την επιχείρηση σου. Οι δυνατότητες προσέλκυσης νέων επισκεπτών και πελατών είναι απλά τεράστιες.

Αλλά δεν είναι μόνο η επισκεψιμότητα, καθώς πρόκειται και για ποιοτική κίνηση. Το SEO σε βοηθάει να προσεγγίζεις το σωστό κοινό – ή καλύτερα, τα άτομα που αναζητούν αυτό που προσφέρεις – και μπορεί να αποφέρει σε υψηλότερες πιθανότητες μετατροπών, είτε πρόκειται για πωλήσεις, είτε για εγγραφές, είτε για απλή ανάγνωση.

Οι 3 βασικές μορφές του SEO

Αν υπάρχει ένας εύκολος και απλός τρόπος για να ξεκινήσουμε με το SEO, αυτό είναι να το διαχωρίσουμε σε τρεις διαφορετικές ενότητες, ξεκινώντας από όποια θεωρούμε πιο σημαντική για εμάς και τους στόχους μας.

On-page SEO

Το on-page SEO (Ελληνικά: SEO εντός σελίδας) αναφέρεται στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου και των στοιχείων της ιστοσελίδας σου, όπως οι τίτλοι, οι περιγραφές, οι επικεφαλίδες, οι λέξεις-κλειδιά, οι σύνδεσμοι, οι εικόνες, τα βίντεο, μεταξύ άλλων. Το on-page SEO είναι σημαντικό καθώς βοηθάει τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα για το τι αφορούν οι σελίδες σου και πόσο σχετικές είναι με το ερώτημα κάθε χρήστη.

Ορισμένες από τις καλύτερες και πιο γνωστές πρακτικές για το on-page SEO είναι οι εξής:

  • Χρησιμοποίησε περιγραφές και τίτλους που περιλαμβάνουν μέσα τις κύριες λέξεις-κλειδιά για τις οποίες θέλεις να καταταχθείς όταν ένας χρήστης τις αναζητάει.
  • Χρησιμοποίησε σαφείς και ενημερωτικές επικεφαλίδες που αναλύουν το περιεχόμενο σου και το οργανώνουν σε ενότητες.
  • Χρησιμοποιήστε σχετικές και φυσικές λέξεις-κλειδιά σε όλο το περιεχόμενο σου, αλλά απέφυγε να το παρακάνεις. Εισάγοντας τις λέξεις-κλειδιά σε υπερβολικό βαθμό μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερη κατάταξη και σήμανση spam (ανεπιθύμητου περιεχομένου).
  • Χρησιμοποίησε εικόνες και βίντεο που υποστηρίζουν και είναι σχετικές με το περιεχόμενο σου. Σιγουρέψου πως οι εικόνες και τα βίντεο έχουν στις ονομασίες και τους τίτλους τους τις βασικές λέξεις-κλειδιά και είναι σχετικές με το περιεχόμενο.
  • Χρησιμοποίησε τους εσωτερικούς συνδέσμους συνδέοντας τα σχετικά σου άρθρα ή προϊόντα, τις σημαντικότερες σελίδες και τις κατηγορίες σου. Αν για παράδειγμα έχεις γράψει μια σειρά από παρόμοια άρθρα τα οποία σχετίζονται για κάτι συγκεκριμένο, τότε φρόντισε πως τα συνδέεις όλα κατάλληλα μεταξύ τους.
  • Χρησιμοποίησε τους εξωτερικούς συνδέσμους που μεταφέρουν τους επισκέπτες σε μια τρίτη ιστοσελίδα η οποία παρέχει σχετικό περιεχόμενο και αξία στους χρήστες σου.

Off-page SEO

Το off-page SEO (Ελληνικά: SEO εκτός σελίδας) αναφέρεται στη βελτιστοποίηση των παραγόντων εκτός της ιστοσελίδας σου, όπως για παράδειγμα ο αριθμός των backlinks (αναφορών) από τρίτες ιστοσελίδες. Όσες πιο πολλές παρόμοιες και σχετικές ιστοσελίδες σε αναφέρουν, τόσο πιο “έμπιστη” θα θεωρείται η ιστοσελίδα σου από την Google και την Bing.

Ορισμένες από τις καλύτερες και πιο γνωστές πρακτικές για το οff-page SEO είναι οι εξής:

  • Δημιούργησε backlinks υψηλής ποιότητας από σχετικές και αξιόπιστες ιστοσελίδες που έχουν καλή φήμη και SEO.
  • Δημιούργησε και διατήρησε μια ενεργή παρουσία σε social media πλατφόρμες που ταιριάζουν στον κλάδο και το κοινό σου.
  • Ενθάρρυνε και απάντα στις κριτικές που σου αφήνουν οι πελάτες σου σε τρίτες πλατφόρμες, καθώς πρόκειται για έναν εξαιρετικό τρόπο που θα βοηθήσει στην άνοδο των πωλήσεων.
  • Συνεργάσου με influencers και bloggers που είναι ενεργοί στον κλάδο και έχουν ένα κοινό που σχετίζεται με αυτά που προσφέρεις.
  • Γίνε μέλος σε κοινότητες και forums που σχετίζονται με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή τα άρθρα σου και λάβε μέρος στις συζητήσεις, απαντώντας σε όποιο ερώτημα έχει κάποιος χρήστης σχετικά με τον κλάδο σου.

Technical SEO

Το Technical SEO (Ελληνικά: Τεχνικό SEO) αναφέρεται στη βελτιστοποίηση των τεχνικών πτυχών της ιστοσελίδας σου που επηρεάζουν την απόδοση, την ταχύτητα, την ασφάλεια, την ανιχνευσιμότητα, τη δυνατότητα ευρετηρίασης κ.λπ. Το τεχνικό SEO βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να έχουν πρόσβαση, να ανιχνεύουν, να ευρετηριάζουν και να παρακολουθούν την απόδοση της ιστοσελίδας σου χωρίς προβλήματα.

Ορισμένες από τις καλύτερες και πιο γνωστές πρακτικές για το technical SEO είναι οι εξής:

  • Επέλεξε μια αξιόπιστη και γρήγορη web hosting (εταιρεία φιλοξενίας) υπηρεσία που προσφέρει γρήγορες ταχύτητες και χαμηλό down-time.
  • Χρησιμοποίησε ένα σχεδιασμό ο οποίος είναι εύκολος στη χρήση και ανταποκρίνεται σωστά σε κάθε ανάλυση οθόνης και συσκευής.
  • Χρησιμοποιήστε μια σαφή και λογική δομή URL που ακολουθεί μια ιεραρχία.
  • Σιγουρέψου πως χρησιμοποιείς και είναι σωστά ρυθμισμένο το SSL Πιστοποιητικό της ιστοσελίδας σου.
  • Δημιούργησε και καταχώρησε τους χάρτες ιστοτόπου (XML Sitemaps) και το robots.txt αρχείο σε εργαλεία όπως το Google Search Console και το Bing Webmaster Tools ώστε να βοηθήσεις τις μηχανές αναζήτησης να ευρετηριάζουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου ευκολότερα και γρηγορότερα.

Η ταχύτητα, ο σχεδιασμός και η υποβολή μιας ιστοσελίδας στα εργαλεία των μηχανών αναζήτησης είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να σιγουρευτείς πως οτιδήποτε θα ανεβάζεις θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα. Ωστόσο, ένας αξιόπιστος και γρήγορος server είναι εξίσου ζωτικής σημασίας για το SEO και την εμπειρία που θα έχουν οι επισκέπτες σου.

Ξεκινώντας με το SEO: Οδηγός για αρχάριους

Αν είσαι καινούργιος/α στον χώρο της βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης, τότε υπάρχουν ορισμένα βασικά βήματα με τα οποία μπορείς να ξεκινήσεις. Μην ξεχνάς πως στόχος του SEO είναι όχι μόνο να προσελκύσει νέους αναγνώστες ή πελάτες, αλλά και να παράγει μια παθητική οργανική κίνηση στο περιεχόμενο σου.

Θέτοντας στόχους και κάνοντας μια έρευνα αγοράς

Η διεξαγωγή μιας έρευνας αγοράς για τον ανταγωνισμό και τη ζήτηση που υπάρχει είναι ζωτικής σημασίας για τα επόμενα βήματα σου και την συνολική επιτυχία της στρατηγικής σου. Προσδιόρισε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σου, πόσο συχνά εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης, τι κάνουν καλά και τι όχι, από ποιους λαμβάνουν backlinks και ποιες είναι οι στρατηγικές τους.

Αφότου εντοπίσεις όλους τους ανταγωνιστές σου – ή αυτούς που θεωρείς τους βασικότερους και πιο σημαντικούς – στη συνέχεια ερεύνησε την επισκεψιμότητα που λαμβάνουν στην ιστοσελίδα τους. Από ποιες πηγές λαμβάνουν τον περισσότερο κόσμο; Είναι μέσω οργανικής κίνησης από την Google; Από referrals (τρίτες ιστοσελίδες) που τους έχουν αναφέρει; Μέσω συγκεκριμένων social media πλατφορμών; Μήπως τρέχουν κάποια διαφημιστική καμπάνια;

Θα πρέπει επίσης να ερευνήσεις εις βάθος. Για παράδειγμα, αν λαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της επισκεψιμότητας τους μέσω της Google, τότε με ποιες λέξεις-κλειδιά τους κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις και τους αποφέρουν την περισσότερη κίνηση;

Αν λαμβάνουν αρκετή κίνηση από τα social media, τότε από ποια κοινωνικά δίκτυα έχουν την μεγαλύτερη απήχηση και τι ακριβώς δημοσιεύουν και με ποιον τρόπο; Όσα περισσότερα γνωρίζεις για έναν ανταγωνιστή και τον τρόπο με τον οποίο έχει σταθερή επισκεψιμότητα ή πωλήσεις, τόσο πιο καθαρή εικόνα θα έχεις για το πως να κινηθείς και ποια θα είναι τα επόμενα βήματα σου.

SEO Εργαλεία, εφαρμογές και πόροι

Υπάρχουν αρκετά εργαλεία, εφαρμογές και πόροι που μπορείς να αξιοποιήσεις για τις SEO στρατηγικές σου. Όλα αυτά τα εργαλεία έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχουν στους SEO experts έναν εύκολο τρόπο ώστε να βελτιστοποιούν τις ιστοσελίδες και το περιεχόμενο τους.

Παρέχονται επίσης εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιείς για να παρακολουθείς τους ανταγωνιστές σου, να βελτιώνεις τις υπάρχουσες στρατηγικές σου και να παραμένεις συνεχώς στις πρώτες θέσεις.

  • Για SEO building, ρίξε μια ματιά στα παρακάτω εργαλεία:
    • Ahrefs: Μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα SEO που προσφέρει εργαλεία για έρευνα λέξεων-κλειδιών, έλεγχο ιστοσελίδων, παρακολούθηση κατάταξης, ανάλυση backlink, μάρκετινγκ περιεχομένου και πολλά άλλα.
    • Moz: Μια ολοκληρωμένη σουίτα SEO που σε βοηθάει να βελτιστοποιείς την ιστοσελίδα σου για τις μηχανές αναζήτησης. Περιλαμβάνει εργαλεία για έρευνα λέξεων-κλειδιών, ανίχνευση ιστοσελίδων, παρακολούθηση κατάταξης, ανάλυση συνδέσμων, βελτιστοποίηση σελίδων και πολλά άλλα.
    • SEMrush: Ένα ευέλικτο εργαλείο SEO που σε βοηθάει να εκτελείς ανταγωνιστικές έρευνες, ανάλυση λέξεων-κλειδιών, έλεγχο ιστοσελίδων, βελτιστοποίηση περιεχομένου, δημιουργία συνδέσμων και πολλά άλλα.
    • Screaming Frog: Ένα SEO spider εργαλείο που βασίζεται σε υπολογιστές και ανιχνεύει την ιστοσελίδα σου και αναλύει διάφορους παράγοντες SEO, όπως τους τίτλους, τις μετα-ετικέτες, τους συνδέσμους, τις εικόνες κ.λπ.
    • Google Search Console: Ένα δωρεάν εργαλείο από την Google που σε βοηθάει να παρακολουθείς και να βελτιώνεις την απόδοση της ιστοσελίδας σου στην Google. Παρέχει δεδομένα σχετικά με την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας, τις κατατάξεις, τα σφάλματα, τα προβλήματα και πολλά άλλα.
    • Bing Webmaster Tools: Ένα δωρεάν εργαλείο από την Bing που σε βοηθάει να παρακολουθείς και να βελτιώνεις την απόδοση της ιστοσελίδας σου στα αποτελέσματα της Microsoft Bing. Παρέχει δεδομένα σχετικά με την επισκεψιμότητα, τις κατατάξεις, τα σφάλματα, τα προβλήματα και πολλά ακόμα.
  • Για ανάλυση ανταγωνιστών, οι παρακάτω υπηρεσίες είναι οι βασικότερες:
    • SpyFu: Ένα εργαλείο που σε βοηθάει να κατασκοπεύεις τις λέξεις-κλειδιά, τις διαφημίσεις, τους backlinks και το περιεχόμενο των ανταγωνιστών σου. Παρέχει επίσης πληροφορίες για το πώς να τους ξεπεράσεις και να βελτιώσεις τη δική σου SEO στρατηγική.
    • SimilarWeb: Ένα εργαλείο που σε βοηθάει να αναλύσεις την επισκεψιμότητα των ανταγωνιστών σου, τις πηγές, το κοινό, τη συμπεριφορά και πολλά άλλα. Παρέχει επίσης σημεία αναφοράς και τάσεις για κάθε κλάδο ώστε να σε βοηθήσει να συγκρίνεις την απόδοση σου με άλλες αντίστοιχες ιστοσελίδες.
    • BuzzSumo: Ένα εργαλείο που σε βοηθάει να ανακαλύψεις το πιο δημοφιλές τοπικό περιεχόμενο σου και να αναλύσεις τη στρατηγική του περιεχομένου των ανταγωνιστών σου. Σε βοηθάει επίσης να εντοπίσεις τους παράγοντες επιρροής και τις ευκαιρίες προσέγγισης για να προωθήσεις το περιεχόμενο σου.
    • SE Ranking: Ένα εργαλείο που σε βοηθάει να παρακολουθείς την κατάταξη των ανταγωνιστών σου για διάφορες λέξεις-κλειδιά και μηχανές αναζήτησης. Σε βοηθάει επίσης να εντοπίσεις τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους και να βρείς κενά και ευκαιρίες σε λέξεις-κλειδιά.
  • Για βελτιστοποίηση περιεχομένου, τα παρακάτω αποτελούν τον “θησαυρό” της βελτιστοποίησης:
    • Rank Math SEO: Το πιο ρομποτικό και μοντέρνο WordPress plugin για να βελτιστοποιείς ολόκληρη την ιστοσελίδα σου, τα άρθρα και τα προϊόντα της. Σου παρέχει επίσης μια βαθμολογία από το 1 έως το 100 και συμβουλές ώστε να βελτιστοποιείς κάθε κείμενο σου για τις μηχανές αναζήτησης. Το πρόσθετο χρησιμοποιεί επίσης αρκετές λειτουργίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη ώστε να παρέχει πιο προχωρημένες συμβουλές και προτάσεις βελτιστοποίησης.
    • WP Rocket: Σου επιτρέπει να βελτιστοποιήσεις ολόκληρη την ταχύτητα της ιστοσελίδας σου με λίγα μόλις κλικ, αυξάνοντας σημαντικά την βαθμολογία που λαμβάνεις σε υπηρεσίες όπως το Google PageSpeed Insights και το GTMetrix.
    • AutoConvert Greeklish Permalinks: Μετατρέπει αυτόματα όλους τους συνδέσμους στην ιστοσελίδα σου από ελληνικούς χαρακτήρες σε greeklish.
    • Broken Link Checker: Ένα εργαλείο που ανιχνεύει αυτόματα όλου τους συνδέσμους στην ιστοσελίδα σου και σε ενημερώνει ποιοι είναι σπασμένοι. Σου παρέχει την δυνατότητα να αλλάξεις κάθε σπασμένο σύνδεσμο ή να τον αφαιρέσεις εντελώς με ένα μόλις κλικ, ενώ μπορείς να το ρυθμίσεις να κάνει αυτόματη σάρωση ανά μερικές ώρες ή ημέρες.

Φυσικά, υπάρχουν εκατοντάδες εργαλεία, εφαρμογές, πλατφόρμες και υπηρεσίες που βασίζονται στην βελτιστοποίηση του περιεχομένου για τις μηχανές αναζήτησης και στην ανάλυση των ανταγωνιστών σου. Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμάσαι πως αρκετά από αυτά τείνουν να παρέχουν παρόμοια ή ίδια εργαλεία, οπότε προτείνεται να δοκιμάσεις όσα πιο πολλά μπορείς ώστε να βρεις τα κατάλληλα για εσένα και τις ανάγκες σου.

Βελτιστοποίηση on-page SEO

  1. Εστίασε στο blogging: Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα portfolios και οι στατικές σελίδες χρειάζονται να παραμένουν ενεργές. Παρέχοντας ένα blog με σχετικά άρθρα για τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή τον κλάδο σου θα σε βοηθήσουν αρκετά στο SEO, καθώς θα εμφανίζεται το περιεχόμενο σου πιο συχνά.
  2. Επιδιόρθωσε τους σπασμένους συνδέσμους: Οι σπασμένοι σύνδεσμοι που οδηγούν είτε σε δικές μας εσωτερικές 404 Error σελίδες είτε σε τρίτες ιστοσελίδες με διαγραμμένο περιεχόμενο δεν δίνουν καλό σημάδι για την ποιότητα του περιεχομένου σου στις μηχανές αναζήτησης. Σιγουρέψου πως κάθε σύνδεσμος λειτουργεί και μεταφέρει τον επισκέπτη σε έμπιστες πηγές που παρέχουν αξία.
  3. Σιγουρέψου πως παρέχεις mobile-friendly σχεδιασμό: Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σου θα πρέπει να ανταποκρίνεται αυτόματα σε κάθε συσκευή, διάσταση οθόνης και λειτουργικό σύστημα.
  4. Βελτιστοποίησε όλες τις εικόνες και τα βίντεο: Πρόσθεσε τις απαραίτητες περιγραφές, τους τίτλους και τους alt τίτλους. Προτού ανεβάσεις μια φωτογραφία ή ένα βίντεο, σιγουρέψου πως έχεις μετονομάσει την ονομασία του αρχείου με τον τίτλο που θα έχει – ο οποίος θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει τις λέξεις-κλειδιά.
  5. Χρησιμοποίησε τους σωστούς τύπους schema: Τα schema markups αποτελούν τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο μπορείς να εξηγήσεις σε μια μηχανή αναζήτησης ακριβώς τι περιλαμβάνει ή τι τύπος περιεχομένου είναι το περιεχόμενο που δημοσιεύεις. Για παράδειγμα, υπάρχουν schema τύποι για άρθρα, προϊόντα, reviews, καλλιτέχνες κ.α.
  6. Αύξησε την ταχύτητα στο μέγιστο: Η ταχύτητα παίζει έναν από τους μεγαλύτερους παράγοντες στη σημερινή βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης. Επομένως, είναι σημαντικό να λαμβάνει πάντοτε υψηλή βαθμολογία σε υπηρεσίες όπως το Google PageSpeed Insights και το GTMetrix.
  7. Ασφάλισε την ιστοσελίδα: Σιγουρέψου πως χρησιμοποιείς ένα πρόσφατο, ανανεωμένο και σωστά ρυθμισμένο SSL Πιστοποιητικό. Έλεγξε αν όλοι οι σύνδεσμοι σου ξεκινάνε με HTTPS και όχι με HTTP και οτιδήποτε πηγαίνει σε HTTP να μεταφέρει αυτόματα σε HTTPS.

Βελτιστοποίηση off-page SEO

Η δημιουργία backlinks και η ενασχόληση με την ποιοτική δημιουργία συνδέσμων είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση του SEO στην ιστοσελίδα σου. Παρακάτω, θα βρεις τα αρχικά βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για να ξεκινήσεις σωστά:

  1. Δημιούργησε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας
    • Το θεμέλιο της αποτελεσματικής δημιουργίας συνδέσμων είναι το μοναδικό, το πολύτιμο, το ενημερωτικό και το viral περιεχόμενο. Το περιεχόμενο που λύνει προβλήματα, εκπαιδεύει ή διασκεδάζει είναι πιο πιθανό να προσελκύει περισσότερα backlinks φυσικά.
    • Απευθύνσου σε ιστοσελίδες με παρόμοια θεματολογία για το εάν δέχονται guest άρθρα με σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα σου. Όσες πιο πολλές ιστοσελίδες σε αναφέρουν, τόσο πιο υψηλά θα εμφανίζεσαι.
  2. Καταχώρησε την ιστοσελίδα σου σε καταλόγους
    • Υπάρχουν εκατοντάδες διαθέσιμοι ηλεκτρονικοί κατάλογοι στους οποίους μπορείς να καταχωρήσεις την ιστοσελίδα ώστε να αποκτήσεις περισσότερα backlinks και υψηλότερες προβολές.
    • Υπάρχουν εξίσου αρκετοί τρόποι για να καταχωρείς την επιχείρηση σου στα κατάλληλα μέρη, όπως για παράδειγμα στην Google μέσω του Google Business.
  3. Δημιούργησε μια ενεργή παρουσία στα Social Media
    • Χρησιμοποίησε όσα περισσότερα απ’ τα γνωστότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορείς, έτσι ώστε να σε βρίσκουν με ευκολία απ’ όπου όποια πλατφόρμα κι αν χρησιμοποιούν. Οι σημαντικότερες είναι τα TikTok, Instagram, X (το παλιό Twitter), Facebook, Pinterest, Tumblr, Snapchat και LinkedIn, μεταξύ άλλων λιγότερο γνωστών.
  4. Χρησιμοποίησε το vlogging και το podcasting
    • Έχοντας κατά νου πως το YouTube αποτελεί την μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης για βίντεο παγκοσμίως και με το TikTok να βρίσκεται στη δεύτερη θέση, το vlogging αποτελεί αυτή την στιγμή έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προωθείς το περιεχόμενο σου.
    • Το Podcasting έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, με ολοένα και περισσότερους ανθρώπους να γίνονται γνώριμοι με το συγκεκριμένο τύπο περιεχομένου, ο οποίος τείνει να είναι η απόλυτη συντροφιά και ένας εξαιρετικός τρόπος για την κατανάλωση πληροφοριών.
  5. Χρησιμοποίησε τα οφέλη του email marketing
    • Το email marketing παραμένει μέχρι και σήμερα ένας από τους παλαιότερους μα πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προωθείς τα προϊόντα, υπηρεσίες, ή το περιεχόμενο σου, στέλνοντας νέα newsletters στους εγγεγραμμένους χρήστες (αλλιώς αποκαλούμενοι και ως “subscribers”).

Είναι σημαντικό να μείνεις μακριά από διάφορες υπηρεσίες που υπόσχονται αρκετά backlinks προς την ιστοσελίδα σου για κάποιο ποσό, μιας και κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει στην άμεση καταστροφή του SEO για ολόκληρο το domain name σου. Επιπλέον, η δημιουργία backlinks από εξωτερικές ιστοσελίδες είναι μια ιδιαίτερα μακροπρόθεσμη στρατηγική και είναι σημαντικό να δίνεις πάντοτε προτεραιότητα και σε αυτό το κομμάτι.

Έχεις απορίες σχετικά με το SEO και την βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης; Κάνε τις ερωτήσεις σου στα σχόλια στο τέλος του άρθρου.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Εκπτωτικά Κουπόνια & Προσφορές

50% ΕΚΠΤΩΣΗ
Hostinger
Προσφορές
Hostinger - Έως και 50% έκπτωση στο Cloud Hosting
Απέκτησε έως και 50% έκπτωση σε όλα τα Cloud Hosting...Εμφάνιση περισσότερων
Απέκτησε έως και 50% έκπτωση σε όλα τα Cloud Hosting πακέτα της Hostinger και 2 μήνες δωρεάν. Εμφάνιση λιγότερων
45% για 36 μήνες
BlueHost
BlueHost - WordPress Hosting από 2.95$
Απέκτησε έως 45% έκπτωση αποκτώντας ένα WordPress hosting...Εμφάνιση περισσότερων
Απέκτησε έως 45% έκπτωση αποκτώντας ένα WordPress hosting πακέτο για 36 μήνες. Εμφάνιση λιγότερων
69% Έκπτωση
NordVPN
Προσφορές
NordVPN - 69% έκπτωση και 3 μήνες δωρεάν
Λάβε 69% έκπτωση και 3 μήνες δωρεάν για το πλάνο των...Εμφάνιση περισσότερων
Λάβε 69% έκπτωση και 3 μήνες δωρεάν για το πλάνο των 2 ετών. Εμφάνιση λιγότερων

Σχολιάστε