15 Βήματα για να ανοίξεις ένα blog που βγάζει χρήματα (2024)

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Θέλεις να ανοίξεις ένα blog και να ασχοληθείς με το blogging full-time, βγάζοντας χρήματα από το περιεχόμενο που δημοσιεύεις; Διάβασε τον οδηγό και βρες τα βασικά βήματα για να ξεκινήσεις το 2023 σωστά, οργανωμένα και κάνοντας τις σωστές επιλογές.
Βήματα για να ανοίξεις ένα blog που βγάζει χρήματα
© Vlada Karpovich στο Pexels.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Το blogging εξακολουθεί να είναι ένας απ’ τους καλύτερους τρόπους για να βγάλεις χρήματα online. Κι ενώ αρκετοί δημιουργοί έχουν επιλέξει να μεταφερθούν σε διαφορετικούς κλάδους, όπως το vlogging και το podcasting, τα οποία φαίνεται να προσελκύουν το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων, τα blogs συνεχίζουν να κυριεύουν στο διαδίκτυο.

Περιεχόμενα Απόκρυψη

Το blogging μπορεί να σε βοηθήσει να μοιράζεσαι τις σκέψεις και τις εμπειρίες σου, να γνωρίσεις νέο κόσμο και άλλους bloggers, να καθιερωθείς ως ειδικός/ή πάνω σε ένα κλάδο και να κερδίζεις χρήματα με διάφορες μεθόδους. Για τους bloggers, το blog τους είναι το δεύτερο τους σπίτι, και μια πηγή έμπνευσης και δημιουργικότητας.

Άλλωστε, τι είναι αυτό που κάνει κάθε άνθρωπος για να λάβει μια απάντηση σε μια ερώτηση που έχει; Αναζητάει μέσω της Google, της Bing και του ChatGPT και στη συνέχεια μεταφέρεται σε blogs που παρέχουν πιο αναλυτικές πληροφορίες.

Παρόλα αυτά, το blogging απαιτεί αρκετή δουλειά, αφοσίωση και γρήγορη προσαρμογή λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης στο μάρκετινγκ και το διαδικτυακό περιεχόμενο. Επομένως, εξαρτάται από τους στόχους και τις προσδοκίες σου για το αν αξίζει το κόπο να ξεκινήσεις ένα blog το 2023 ή όχι.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ξεκινήσεις ένα blog το οποίο θα αποφέρει αρκετά χρήματα ώστε να ασχοληθείς κάποια στιγμή αποκλειστικά με αυτό. Είτε θέλεις να μετατρέψεις το blog σου σε μια κερδοφόρα επιχείρηση, είτε να αυξήσεις το εισόδημα σου, η διαδικασία που προτείνω πάντοτε σε όλους τους πελάτες μου είναι η παρακάτω. Θα βρεις αναλυτικές πληροφορίες για κάθε βήμα στις ερχόμενες ενότητες του άρθρου.

1. Κάνε μια έρευνα αγοράς για τη θεματολογία

Θα ξεκινήσουμε με το βασικότερο βήμα απ’ όλα: Η έρευνα αγοράς. Εκτός κι αν θέλεις να σπαταλήσεις εκατοντάδες ώρες από τον χρόνο σου γράφοντας άρθρα τα οποία θα διαβάζεις μόνο εσύ, είναι σημαντικό να δημιουργήσεις μια αναλυτική έρευνα αγοράς με έμπιστα αποτελέσματα. Μπορεί να ακούγεται ως μια βαρετή διαδικασία, αλλά στην πραγματικότητα τείνει να αυξάνει την παραγωγικότητα και τις καινοτομικές ιδέες στο ύψιστο.

Προτού ανοίξεις ένα blog, θα πρέπει πρώτα να σκεφτείς τι θα περιλαμβάνει. Θα είναι ένα travel blog μέσα από το οποίο θα μοιράζεσαι τις εμπειρίες από τα ταξίδια σου; Θα είναι ένα fashion blog μέσα από το οποίο θα παρουσιάζεις το δικό σου στυλ και τις προσωπικές σου απόψεις; Θα είναι μήπως εκπαιδευτικό με οδηγούς, συμβουλές και guidebooks;

  • Ποιες θεματολογίες έχουν την υψηλότερη ζήτηση αυτή την στιγμή και τα τελευταία χρόνια;
  • Για ποιες από αυτές τις θεματολογίες μπορείς να γράψεις;
  • Με ποιους τρόπους μπορείς να μετατρέψεις τα άρθρα σου σε viral περιεχόμενο;
  • Πόση ζήτηση έχει η θεματολογία για την οποία θέλεις να γράψεις και τι αναζητάει ο κόσμος περισσότερο;
  • Ποια είναι τα ανταγωνιστικά blogs και από ποιες λέξεις-κλειδιά λαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό της επισκεψιμότητας τους;
  • Σε ποια κοινωνικά δίκτυα βρίσκεται το μεγαλύτερο ποσοστό του κοινού σου;
  • Ποιο είναι το CPC (Cost Per Click) για τις 20 δημοφιλέστερες λέξεις-κλειδιά που εντόπισες; Το ποσοστό του CPC θα καθορίσει στο περίπου το τελικό ποσό που θα βγάζει το blog σου από τις διαφημίσεις της Google AdSense (για την οποία θα αναφερθώ στη συνέχεια του οδηγού).

Οποιαδήποτε κι αν θα είναι η θεματολογία του, αν δεν έχει μεγάλη ζήτηση και δεν γνωρίζεις ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σου και τι αναζητάει περισσότερο το κοινό σου, τότε θα δυσκολευτείς αρκετά. Σιγουρέψου πως η έρευνα αγοράς που θα κάνεις θα απαντάει στα βασικότερα ερωτήματα σου, καθώς επίσης και για το αν αξίζει τελικά να ασχοληθείς με τη συγκεκριμένο θεματολογία.

Υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να ξεκινήσεις αρκετές αλλαγές ή να βελτιώσεις το περιεχόμενο σου ή τις ιδέες σου γύρω από το νέο blog όταν ολοκληρώσεις την έρευνα αγοράς. Άλλωστε, θα σου δείξει ακριβώς τι είναι αυτό που έχει ζήτηση, και τι είναι αυτό που δεν αποδίδει.

2. Επέλεξε σε ποια πλατφόρμα θα φιλοξενείται το blog σου

Πως να δημιουργήσεις ένα blog στο WordPress | Οδηγός 2022
© Justin Morgan

Η πλατφόρμα που θα επιλέξεις είναι το άλφα και το ωμέγα για τις δυνατότητες που θα έχεις, καθώς επίσης και για την πορεία του blog σου στο μακρινό μέλλον. Αλλιώς γνωστές ως συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (Content Management System ή απλά CMS), αυτές οι blogging πλατφόρμες σου επιτρέπουν να σχεδιάσεις ένα blog χωρίς γνώσεις προγραμματισμού, μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.

Σου παρέχουν ένα κειμενογράφο για να γράφεις και να δημοσιεύεις άρθρα και σελίδες, και σου επιτρέπουν να διαχειρίζεσαι το περιεχόμενο σου, να παρακολουθείς τα στατιστικά του blog σου και πολλά ακόμα. Παρόλα αυτά, η διαδικασία για να μεταφέρεις το blog σου από τη μια πλατφόρμα στην άλλη συχνά είναι μια περίπλοκη διαδικασία η οποία δεν αποφέρει πάντοτε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Επομένως, είναι σημαντικό ένας νέος blogger να ξεκινήσει κατευθείαν απ’ την κατάλληλη blogging πλατφόρμα.

Η γνωστότερη CMS πλατφόρμα παγκοσμίως είναι το WordPress. Η πλατφόρμα είναι ανοικτού-κώδικα και παρέχεται εντελώς δωρεάν προς όλους, αλλά για να χρησιμοποιηθεί θα πρέπει να φιλοξενείται πάνω σε έναν server με ένα domain name (αλλά γι ‘αυτά θα αναφερθώ στην αμέσως επόμενη ενότητα). Η πλατφόρμα επιτρέπει στον καθένα να δημιουργεί από απλά μέχρι και πλήρως επαγγελματικά blogs, ηλεκτρονικά καταστήματα, ιστοσελίδες επιχειρήσεων, forums και πολλά πολλά ακόμα.

Το WordPress έρχεται επίσης με το Gutenberg κειμενογράφο, ο οποίος είναι εύκολος στη χρήση και επιτρέπει στους δημιουργούς να γράφουν και να μορφοποιούν τα άρθρα, τις σελίδες και κάθε στοιχείο των ιστοσελίδων τους με ευκολία. Δυνατότητες όπως να αλλάξεις τα χρώματα, τις γραμματοσειρές, τα μεγέθη, να εισάγεις φωτογραφίες, γκαλερί φωτογραφιών, βίντεο και οτιδήποτε άλλο επιθυμείς είναι επίσης διαθέσιμες, ενώ παρέχεται και μια λειτουργία εστίασης που κρύβει όλες τις επιλογές για να γράφεις σε ένα καθαρό και μινιμαλιστικό περιβάλλον.

Το blog που διαβάζεις αυτή την στιγμή έχει κατασκευαστεί επίσης πάνω στο WordPress. Και μιας και η πλατφόρμα διατηρεί το 43% της παγκόσμιας αγοράς στις CMS πλατφόρμες, για το υπόλοιπο του άρθρου θα αναφέρομαι κυρίως σε εργαλεία και δυνατότητες που θα βρεις εντός του WordPress.

3. Αγόρασε ένα domain name και ένα web hosting πακέτο

Για να λειτουργήσει το νέο σου blog θα χρειαστείς ένα domain name και ένα πακέτο φιλοξενίας, αλλιώς γνωστά και ως web hosting πακέτα. Τα πακέτα φιλοξενίας είναι οι servers που φιλοξενούν και επιτρέπουν στις ιστοσελίδες να είναι προσβάσιμες σε όλο τον κόσμο.

Μιας και κανένας δεν θέλει ωστόσο να ασχολείται με τα τεχνικά, στο σημερινό άρθρο θα επικεντρωθούμε στον πιο γρήγορο, απλό και οικονομικό τρόπο.

  1. Επισκέψου την Hostinger και από το μενού τέρμα επάνω πήγαινε στην επιλογή Hosting και κάνε κλικ στο WordPress Hosting.
  2. Κάνε κλικ στο κουμπί “Προσθήκη στο καλάθι” για το πακέτο που θέλεις να αποκτήσεις. Το “Προνομιακό Web Hosting” προτείνεται για όσους θέλουν να ξεκινήσουν οικονομικά και δεν ζητάνε κάτι γρήγορο. Το “Επαγγελματικό Web Hosting” πακέτο είναι ιδανικό για νέα blogs και παρέχει υψηλότερη χωρητικότητα και μεγαλύτερες ταχύτητες, ενώ το “Cloud Startup” προτείνεται για όσους θέλουν να ξεκινήσουν με ύψιστες ταχύτητες.Τα WordPress Hosting πακέτα της Hostinger
  3. Επέλεξε για πόσο μεγάλο χρονικό διάστημα θέλεις να πληρώσεις για το WordPress hosting πακέτο σου. Μπορείς να επιλέξεις για 1 μήνα, για 1 έτος, για 2 έτη ή για 3 έτη αντίστοιχα. Όσο πιο μεγάλο είναι το χρονικό διάστημα, τόσο πιο υψηλή θα είναι η έκπτωση που θα λάβεις για την πρώτη σου παραγγελία.
  4. Αμέσως μετά συμπλήρωσε το email σου ή χρησιμοποίησε τον Facebook ή Google λογαριασμό σου για τη δημιουργία του νέου σου λογαριασμού.
  5. Τέλος, κάνε κλικ στην επιλογή “Έχετε κωδικό κουπονιού;” και βάλε μέσα τον κωδικό inkstory για να κερδίσεις 7% έκπτωση. Αμέσως μετά, επέλεξε με ποια μέθοδο πληρωμής θα ολοκληρώσεις την αγορά.
  6. Πήγαινε στην σελίδα “Home” της Hostinger και στη συνέχεια κάνε κλικ στο κουμπί “Claim domain“. Από το αναδυόμενο παράθυρο που θα εμφανιστεί, απλά συμπλήρωσε το όνομα που θέλεις να αγοράσεις και κάνε κλικ στο κουμπί “Check availability” για να ελέγξει το σύστημα της Hostinger αν υπάρχει διαθέσιμο το συγκεκριμένο όνομα – και αν ναι, σε ποιες καταλήξεις. Αν το domain name είναι διαθέσιμο προς αγορά, κάνε κλικ στο “Claim domain” ώστε να το αγοράσεις και να ξεκινήσει η αυτόματη καταχώρηση του στο λογαριασμό σου.Αγορά domain name μέσω της Hostinger
  7. Μόλις το καινούργιο σου domain name ενεργοποιηθεί, στη συνέχεια θα χρειαστεί να εγκαταστήσεις ένα SSL πιστοποιητικό. Απλά κάνε κλικ στο κουμπί “SSL” από το επάνω μενού της Hostinger και στη συνέχεια κάνε κλικ στην επιλογή “Setup“. Μόλις πατήσεις στο setup, θα εμφανιστεί ένα αναδυόμενο παράθυρο, απ’ το οποίο απλά επέλεξε το domain name σου και κάνε κλικ στην επιλογή “Install“.Ενεργοποίηση SSL Πιστοποιητικού μέσω της Hostinger
  8. Μόλις η εγκατάσταση του SSL Πιστοποιητικού ολοκληρωθεί, πήγαινε από το μενού τέρμα επάνω στο “Hosting“, κάνε κλικ στο κουμπί “Manage” δίπλα από το domain name σου και στη συνέχεια κάνε κλικ στην επιλογή Dashboard“. Από εκεί, σιγουρέψου πως οι επιλογές “Force HTTPS” και “LiteSpeed” είναι ενεργοποιημένες. Το “Force HTTPS” θα μεταφέρει αυτόματα τους χρήστες απ’ το HTTP στο HTTPS, ενώ το “LiteSpeed” θα ενεργοποιήσει τη τεχνολογία για ύψιστες επιδόσεις.
  9. Από το μενού επάνω κάνε κλικ στο Hosting. Στη συνέχεια, κάνε κλικ στην επιλογή “Add Website“. Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, συμπλήρωσε την ονομασία, το email, το username και τον κωδικό πρόσβασης με τα οποία θα συνδέεσαι. Σιγουρέψου πως το HTTPS είναι επιλεγμένο και κάνε κλικ στο “Next” για να ξεκινήσει η εγκατάσταση της πλατφόρμας.

Η εγκατάσταση θα διαρκέσει μόλις μερικά δευτερόλεπτα. Μόλις ολοκληρωθεί, άνοιξε ένα καινούργιο παράθυρο στο πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείς και συμπλήρωσε το domain name σου, βάζοντας στο τέλος /wp-admin. Για παράδειγμα, αν το όνομα που αγόρασες είναι techguides.gr, για να συνδεθείς θα πρέπει να γράψεις techguides.gr/wp-admin/ και να πατήσεις Enter.

4. Δημιούργησε τις πρώτες σελίδες και κατηγορίες

Κάθε blog περιλαμβάνει ορισμένες βασικές σελίδες οι οποίες περιλαμβάνουν τις σημαντικότερες πληροφορίες γι ‘αυτό, τους διαχειριστές του και πως χρησιμοποιεί, επεξεργάζεται και προωθεί τα προσωπικά δεδομένα των επισκεπτών του. Επιπλέον, τα περισσότερα blogs χρησιμοποιούν τις γνωστές “κατηγορίες” ή “ετικέτες” για να διατηρούν οργανωμένο το περιεχόμενο τους.

Τα περισσότερα blogs έχουν σελίδες που παρέχουν συνεπείς και χρήσιμες πληροφορίες στους αναγνώστες τους, όπως:

  • Σχετικά: Από αυτή τη σελίδα θα πρέπει να παρουσιάσεις τον εαυτό και το blog σου στο κοινό σου. Μπορείς επίσης να επισημάνεις επιτεύγματα, testimonials, βραβεία, αναφορές, συνεντεύξεις και οτιδήποτε άλλο επιθυμείς.
  • Επικοινωνία: Μέσα από αυτή τη σελίδα παρέχεις είτε όλα τα στοιχεία επικοινωνίας, είτε μια φόρμα την οποία μπορούν να συμπληρώσουν ώστε να επικοινωνήσουν μαζί σου. Μπορείς επίσης να προσθέσεις συνδέσμους προς τα κοινωνικά σου δίκτυα ή άλλα στοιχεία επικοινωνίας.
  • Πολιτικής Απορρήτου: Εδώ αποκαλύπτεις πώς συλλέγεις, χρησιμοποιείς και προστατεύεις τα προσωπικά στοιχεία των επισκεπτών / πελατών σου. Αυτή είναι μια νομική απαίτηση για τα περισσότερα blogs, ειδικά εάν χρησιμοποιείς cookies, εργαλεία ανάλυσης, υπηρεσίες μάρκετινγκ (emails και newsletters) ή πουλάς προϊόντα ή υπηρεσίες.
  • Affiliate Disclosure: Εδώ ενημερώνεις τους αναγνώστες σου σχετικά με τους περιορισμούς και τις υποχρεώσεις του περιεχομένου του blog σου. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν προσφέρεiς συμβουλές, απόψεις, κριτικές ή συστάσεις που μπορεί να επηρεάσουν τις αποφάσεις ή τις ενέργειες των αναγνωστών σου. Μπορείς επίσης να αποκαλύψεις τυχόν συνεργασίες ή χορηγίες που ενδέχεται να επηρεάσουν το περιεχόμενο σου.
  • Όροι και Προϋποθέσεις: Εδώ ορίζεις τους κανόνες και τις οδηγίες για τη χρήση του blog σου και του περιεχομένου του. Μπορείς να ορίσεις τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, τις ευθύνες των χρηστών, τις αποδεκτές και μη αποδεκτές συμπεριφορές, τις μεθόδους επίλυσης διαφορών και άλλες νομικές πτυχές του blog σου.

Ανάλογα με την θεματολογία και το σκοπό κάθε δημιουργού, μπορεί να υπάρχουν και άλλες σελίδες, όπως για παράδειγμα: Συχνές Ερωτήσεις (FAQ), σελίδα για την προώθηση κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας, κατάλογοι με affiliate συνδέσμους και άλλες landing σελίδες για προωθητικούς σκοπούς.

Αρκετοί bloggers τείνουν πλέον να δημιουργούν και μια “Welcome” σελίδα, μέσα από την οποία καλωσορίζουν τους νέους αναγνώστες τους και τους παρέχουν συνδέσμους προς το σημαντικότερο περιεχόμενο τους.

5. Εγκατέστησε ένα αξιόπιστο WordPress theme

WordPress Themes Θέματα

Τα WordPress themes είναι έτοιμα προ-σχεδιασμένα πρότυπα τα οποία μπορείς να εγκαταστήσεις με ένα μόλις κλικ και στη συνέχεια να μορφοποιήσεις με διάφορους τρόπους. Τα περισσότερα WordPress themes σου επιτρέπουν να αλλάξεις τα χρώματα, τις γραμματοσειρές, τα widgets και διάφορα άλλα στοιχεία τους με ιδιαίτερη ευκολία.

Παρέχονται χιλιάδες διαθέσιμα themes μέσα από τον κατάλογο θεμάτων του WordPress, όλα εκ των οποίω μπορείς να τα εγκαταστήσεις εντελώς δωρεάν. Ορισμένα παρόλα αυτά ίσως περιλαμβάνουν περιορισμένη πρόσβαση στις λειτουργίες και τις δυνατότητες τους, απαιτώντας από τον κάτοχο να αγοράσει ένα κλειδί-ενεργοποίησης το οποίο θα ξεκλειδώσει όλες τις δυνατότητες του προτύπου.

Αν θέλεις να ξεκινήσεις παρόλα αυτά με ένα επαγγελματικό και άκρως ευέλικτο WordPress theme, καθώς επίσης και να λαμβάνεις νέες ενημερώσεις και τεχνική υποστήριξη από τους προγραμματιστές του, τότε μπορείς να επισκεφτείς γνωστά marketplaces όπως το ThemeForest, το CreativeMarket, το StudioPress και το Mojo Marketplace για περισσότερα premium πρότυπα.

Ένα καλό και αξιόπιστο theme θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να έχει αρκετές καλές κρητικές απ’ όσους το απέκτησαν, να είναι γρήγορο και να καλύπτει όλες τις ανάγκες σου. Παρέχονται εκατοντάδες themes τα οποία έχουν σχεδιαστεί για συγκεκριμένους σκοπούς, όπως για food blogs, fashion blogs, τεχνολογικά blogs και ούτω καθεξής.

Παρέχονται επίσης πρότυπα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εκατοντάδες διαφορετικούς σκοπούς, και άλλα που παρέχουν διάφορους website builders (εργαλεία που σου επιτρέπουν να σχεδιάζεις με ευκολία ιστοσελίδες).

6. Σχεδίασε ένα λογότυπο, ένα favicon και μια cover φωτογραφία

Σχεδιασμός Λογοτύπου: Πως να σχεδιάσεις ένα λογότυπο (2023)
© Kelly Sikkema στο Unsplash.

Το λογότυπο είναι ένα οπτικό σύμβολο ή μια γραφική αναπαράσταση που χρησιμεύει ως αναγνωρίσιμο σήμα για μια εταιρεία, έναν οργανισμό, ένα προϊόν ή μια επωνυμία. Είναι ένα μοναδικό σχέδιο που ενσωματώνει την ουσία και τις αξίες της οντότητας που αντιπροσωπεύει. Τα λογότυπα αποτελούνται συνήθως από κείμενα, εικόνες ή συνδυασμό και των δύο και στοχεύουν στη δημιουργία μιας αξέχαστης και ξεχωριστής οπτικής ταυτότητας.

Τα λογότυπα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία αναγνώρισης μιας επωνυμίας. Συχνά αποτελούν το πρώτο σημείο επαφής μεταξύ του brand και του κοινού-στόχου του. Ένα καλά σχεδιασμένο λογότυπο βοηθά τους καταναλωτές να αναγνωρίζουν και να θυμούνται εύκολα μια μάρκα μεταξύ των ανταγωνιστών.

Σε μια εποχή με ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη, τα λογότυπα είναι απαραίτητα για να ξεχωρίζουν και να διαφοροποιούν τα brands μεταξύ τους, καθώς επίσης και για να βοηθάνε τις επωνυμίες να χαράζουν τις δικές τους θέσεις και να έχουν τις δικές τους μοναδικές ταυτότητες. Ένα καλοσχεδιασμένο λογότυπο έχει τη δύναμη να αφήνει μια μόνιμη εντύπωση στο μυαλό των ανθρώπων.

Καθώς είναι οπτικά διακριτικά και αξιομνημόνευτα, τα λογότυπα μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές να ανακαλέσουν μια μάρκα όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς ή όταν το συζητούν με άλλους. Τα λογότυπα πρέπει να είναι προσαρμόσιμα σε διαφορετικά μέσα, μεγέθη και μορφές χωρίς να χάνουν την απήχησή τους. Θα πρέπει να λειτουργούν εξίσου καλά σε μια ιστοσελίδα, πάνω σε επαγγελματικές κάρτες και διαφημιστικές πινακίδες, ή ακόμα και ως μια μικρή φωτογραφία προφίλ στα social media.

7. Εγκατέστησε και ρύθμισε ένα SEO plugin

Πως να αυξήσεις τα λεφτά από τις διαφημίσεις της Google
© Arkan Perdana στο Unsplash.

Τα SEO plugins είναι πρόσθετα τα οποία αυτοματοποιούν την διαδικασία της βελτιστοποίησης του περιεχομένου μας για τις μηχανές αναζήτησης. Τα περισσότερα δημιουργούν επίσης ορισμένα βασικά αρχεία, όπως το robots.txt και ένα sitemap.xml για να ανιχνεύουν τα bots της Google και της Bing πιο γρήγορα και εύκολα το περιεχόμενο μας.

Υπάρχουν εκατοντάδες WordPress SEO plugins που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να βελτιστοποιήσεις το νέο σου blog. Ορισμένα από τα γνωστότερα είναι το Rank Math SEO, το Yoast SEO, το All In One SEO και το SEOPress. Μεταξύ τους, το Rank Math SEO παρέχει την καλύτερη δωρεάν έκδοση για νέους bloggers, η οποία περιλαμβάνει όλα όσα θα χρειαστούν για να ξεκινήσουν δυναμικά και σωστά. Επιπλέον, η συνδρομητική έκδοση δεν κοστίζει μια περιουσία.

Τα περισσότερα από αυτά τα πρόσθετα θα σου εμφανίσουν ένα παράθυρο με μια βαθμολογία, μια προεπισκόπηση και διάφορες πληροφορίες για να βελτιώσεις το περιεχόμενο σου. Ρίχνοντας μια κοντινή ματιά στο Rank Math SEO, μπορούμε να δούμε πως μας επιτρέπει να εισάγουμε ορισμένες λέξεις-κλειδιά για τις οποίες θέλουμε το άρθρο ή η σελίδα μας να καταταχτεί στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και της Bing.

Με το που εισάγουμε μια λέξη-κλειδί, το Rank Math θα εμφανίσει ένα σκορ από το 1 έως το 100 με πληροφορίες για τα λάθη που υπάρχουν, τις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν και ορισμένες επιπλέον συμβουλές. Ακολουθώντας αυτά τα βασικά και απλά βήματα για κάθε άρθρο μας, φροντίζουμε όχι μόνο να αυξήσουμε τις πιθανότητες του να αποκτήσει οργανική κίνηση, αλλά και να βρεθεί σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.

8. Γράψε τα πρώτα σου 30 άρθρα

Ο αριθμός των άρθρων που πρέπει να έχεις προτού ανοίξεις το νέο σου blog μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τους στόχους, τη στρατηγική και τις προσωπικές σου προτιμήσεις. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, συνιστάται να έχεις μια σταθερή βάση περιεχομένου που θα καλύψει άμεσα όσους ενδιαφερθούν για την συγκεκριμένη θεματολογία.

Αν και δεν υπάρχει ένας στάνταρ καθορισμένος κανονάς, οι περισσότεροι νέοι bloggers ξεκινάνε συνήθως με 5-10 υψηλής ποιότητας άρθρα. Η προσωπική μου προτίμηση όλα αυτά τα χρόνια είναι στα 30 άρθρα, καθώς τόσα απαιτούνται για να εγκριθείς από διάφορα δίκτυα όπως η Google AdSense, στην περίπτωση που θελήσεις να ξεκινήσεις άμεσα με διαφημίσεις. Όποιος κι αν είναι ο αριθμός, φρόντισε οι πρώτοι αναγνώστες που θα επισκεφτούν το νέο σου blog να γνωρίζουν ακριβώς το περιεχόμενο του και τι θα ακολουθήσει στο περίπου.

Το να ξεκινάς ένα νέο blog με πολλά άρθρα, σημαίνει πως παρέχεις ένα ευρύ φάσμα περιεχομένου από την αρχή ακόμα. Αυτό μπορεί είτε να εξυπηρετεί πολλά διαφορετικά ενδιαφέροντα είτε να εστιάζει σε συγκεκριμένη θεματολογία, όπως και να ‘χει θα πρέπει να διατηρεί το κοινό σου εντός του blog σου. Να θυμάσαι ωστόσο πως η ποιότητα αυτών των άρθρων αποτελεί προτεραιότητα, καθώς η ποιότητα νικάει πάντοτε έναντι της ποσότητας.

9. Εγκατέστησε το Google Site Kit plugin

Το Site Kit είναι το επίσημο WordPress plugin της Google για bloggers που θέλουν να συνδέσουν το Analytics, το Search Console, το PageSpeed Insights και άλλες υπηρεσίες της Google με την ιστοσελίδα τους. Με λίγα μόλις κλικ θα έχεις την δυνατότητα να συνδέσεις κάθε υπηρεσία της εταιρείας, χωρίς να χρειάζεται πλέον να αντιγράφεις και να εισάγεις τους ανάλογες κώδικες που σου παρέχονται.

Για να εγκαταστήσεις το Google Site Kit plugin στο WordPress, ακολούθησε τα εξής βήματα:

  1. Κάνε σύνδεση στο WordPress blog σου.
  2. Από το αριστερό μενού πήγαινε στα Πρόσθετα -> Νέο πρόσθετο.
  3. Αναζήτησε το “Site Kit” από το πεδίο αναζήτησης.
  4. Κάνε κλικ στο κουμπί “Εγκατάσταση” και αμέσως μετά “Ενεργοποίηση“.
  5. Από το αριστερό μενού πήγαινε στην επιλογή “Site Kit“.
  6. Κάνε σύνδεση με το Google λογαριασμό σου και δώσε όλα τα απαραίτητα δικαιώματα.

Φυσικά, θα χρειαστεί να περάσουν λίγες ώρες έως ότου ο κώδικας κάθε υπηρεσίας ξεκινήσει να λαμβάνει και να παρέχει τα σωστά στατιστικά βάση της επισκεψιμότητας σου. Στη συνέχεια, θα έχεις την δυνατότητα να τα παρακολουθείς είτε απευθείας μέσα από τη σελίδα του Site Kit στο WordPress διαχειριστικό σου, είτε ακόμα και απ’ τις επίσημες ιστοσελίδες των εκατοστέ υπηρεσιών.

10. Καταχώρησε το blog σου στην Bing

Bing AI Chatbot
Bing AI Chatbot

Η Bing αποτελεί τη δεύτερη γνωστότερη και μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης παγκοσμίως. Επιπλέον, φιλοξενεί χιλιάδες Έλληνες και Ελληνίδες που αναζητούν καθημερινά μέσω της μηχανής αναζήτησης για οτιδήποτε χρειάζονται, ενώ εκατομμύρια χρησιμοποιούν το Bing Chat, το νέο AI Chatbot της εταιρείας που βασίζεται πάνω στο ChatGPT.

Αν χρησιμοποίησες το Google Site Kit plugin για να εισάγεις τα στατιστικά και το Search Console, τότε η διαδικασία θα είναι μόλις μερικά κλικ υπόθεση. Για να εισάγεις το blog σου στα αποτελέσματα της Bing, απλά ακολούθησε τα εξής βήματα:

  1. Επισκέψου το Bing Webmaster Tools.
  2. Κάνε εγγραφή ή σύνδεση με τον Microsoft ή Google λογαριασμό σου.
  3. Κάνε κλικ στην επιλογή “Προσθήκη τοποθεσίας“.
  4. Εάν έχεις συνδέσει το Search Console, τότε όταν εισάγεις την URL της ιστοσελίδας σου θα σου ζητηθεί να εισαχθούν τα στοιχεία αυτόματα από την Google. Κάνε σύνδεση με το Google λογαριασμό σου και στη συνέχεια δώσε όλα τα απαραίτητα δικαιώματα στην Bing.
  5. Μόλις η διαδικασία ολοκληρωθεί, περίμενε μερικές ώρες ή ημέρες έως ότου ξεκινήσει να σου παρέχει όλα τα στατιστικά και τις πληροφορίες.

Ένας από τους κυριότερους λόγους για τους οποίους θα ήθελες να καταχωρήσεις την ιστοσελίδα σου στην Bing είναι επίσης λόγω των Windows. Μιας και το λειτουργικό σύστημα και η μηχανή αναζήτησης ανήκουν και τα δύο στην Microsoft, η εταιρεία έχει προσθέσει την Bing ως προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο Microsoft Edge, πράγμα που σημαίνει πως αρκετοί αναζητούν από εκεί, ακόμα κι αν αρκετοί δεν γνωρίζουν πως χρησιμοποιούν την Bing και όχι την Google.

11. Κάνε αίτηση για τις διαφημίσεις της Google AdSense

Αρχική σελίδα της Google AdSense
Η αρχική σελίδα της Google AdSense.

Το διαφημιστικό πρόγραμμα της Google ξεκίνησε στα μέσα του 2003 και από τότε αποτελεί το δημοφιλέστερο διαφημιστικό δίκτυο στο ίντερνετ. Η υπηρεσία επιτρέπει στους κατόχους ιστοσελίδων να προβάλλουν πολλαπλών διαφορετικών τύπων διαφημίσεων, σε όποια σημεία επιθυμούν, ή ακόμα και χρησιμοποιώντας τις αυτόματες διαφημίσεις, οι οποίες τοποθετούνται αυτόματα στα θεωρητικά καλύτερα σημεία της ιστοσελίδας.

Κάθε χρόνο, η Google πληρώνει περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια στους publishers της, εκ των οποίων στον ίδιο κύκλο βρίσκονται οι κάτοχοι ιστοσελίδων και όσοι έχουν YouTube κανάλια και κερδίζουν χρήματα από αυτά. Αν και υπάρχουν αρκετές άλλες εναλλακτικές εταιρείες που θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις αντί της Google AdSense, η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι σίγουρα πιο προηγμένη και απλή στη χρήση σε σύγκριση με άλλες του είδους.

Ολόκληρη η διαδικασία είναι ιδιαίτερα απλή και δεν θα δυσκολευτούν οι αρχάριοι χρήστες. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επισκεφτείς την Google AdSense, να δημιουργήσεις ένα καινούργιο λογαριασμό, να εισάγεις στην ιστοσελίδα σου ένα κώδικα που θα σου δοθεί από την πλατφόρμα για την επιβεβαίωση της, και στη συνέχεια η εταιρεία θα ξεκινήσει να εμφανίζει αυτόματα τις διαφημίσεις.

12. Εγγράψου σε πολλαπλά affiliate δίκτυα

Linkwise: Βγάλε Χρήματα με το Affiliate Marketing (2023)
Linkwise Affiliate Δίκτυο.

Ενώ υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να βγάλεις λεφτά από το ίντερνετ, ένας εξαιρετικός τρόπος – και από τους πιο αποτελεσματικούς – είναι το affiliate marketing. Ως δημιουργός περιεχομένου, publisher ή affiliate, θα πρέπει να βρεις ορισμένα αξιόπιστα affiliate δίκτυα ώστε να διαχειρίζεσαι πολλαπλά brands παράλληλα.

Μιας και υπάρχουν εκατοντάδες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, πολλά εκ των οποίων στις περισσότερες περιπτώσεις θα είναι χάσιμο χρόνου, παρακάτω θα βρεις μια λίστα με τα καλύτερα, γνωστότερα και πιο αξιόπιστα affiliate δίκτυα στον κόσμο, καθώς επίσης και επιπλέον άρθρα που αφορούν το affiliate marketing και τη δημιουργία παθητικού εισοδήματος απ’ τις online πωλήσεις.

13. Δημιούργησε σελίδες στα γνωστότερα κοινωνικά δίκτυα

Πως να γίνεις Instagram Influencer και να βγάλεις χρήματα
Influencer / © Laura Chouette στο Unsplash.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στους bloggers να μοιράζονται το περιεχόμενο τους, να αυξάνουν τους followers τους και να δημιουργούν ένα δυναμικό κοινό το οποίο μπορούν στη συνέχεια να μετατρέψουν σε μια πηγή εισοδήματος. Για να το καταφέρουν αυτό, οι bloggers καλούνται να δημιουργήσουν σελίδες στις κατάλληλες social media πλατφόρμες, οι οποίες φιλοξενούν το κοινό που έχουν ως στόχο να προσελκύσουν.

Κάποια κοινωνικά δίκτυα είναι καλύτερα από άλλα για συγκεκριμένες κατηγορίες ή τη στόχευση του κατάλληλου κοινού, ασχέτως της επισκεψιμότητας που έχουν. Για παράδειγμα, ένας blogger μπορεί να κερδίζει χιλιάδες κλικ από το Twitter, ενώ μόλις μερικά κλικ από το Facebook ή το Instagram. Ορισμένες από τις γνωστότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για bloggers είναι οι εξής:

  • Facebook: Με τη μεγάλη βάση χρηστών και τα διαφορετικά δημογραφικά στοιχεία, το Facebook μπορεί να είναι μια πολύτιμη πλατφόρμα για την προώθηση του blog σου. Δημιούργησε μια Σελίδα Facebook για το blog σου και ξεκίνα να τη διαμορφώνεις και να ανεβάζεις το πρώτο σου περιεχόμενο. Μπορείς επίσης να πάρεις μέρος σε εκατοντάδες Facebook Groups που φιλοξενούν το κοινό που ενδιαφέρεσαι να προσελκύσεις.
  • Twitter: Το Twitter είναι γνωστό για τις live ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο και τη γρήγορη δέσμευσή του. Είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για την κοινή χρήση σύντομων αποσπασμάτων, επικεφαλίδων και συνδέσμων προς τις αναρτήσεις του blog σου. Χρησιμοποίησε τα σχετικά hashtags και αλληλεπίδρασε με το κοινό σου για να αυξήσεις την απήχηση και τις προβολές των tweets σου. Πρόκειται επίσης για ένα εξαιρετικό μέρος στο οποίο μπορείς να γράφεις και να ανεβάζεις περιεχόμενο behind-the-scenes.
  • Instagram: Εάν το περιεχόμενό σας είναι οπτικά ελκυστικό, το Instagram μπορεί να είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για την προβολή του περιεχομένου σου. Μοιράσου εικόνες και βίντεο υψηλής ποιότητας που σχετίζονται με τα θέματα του blog σου και σιγουρέψου πως παρέχεις τον σύνδεσμο στην περιγραφή του προφίλ σου. Αυτή την στιγμή, τα Stories και τα Reels έχουν απ’ τις μεγαλύτερες αποδόσεις και απήχηση στην πλατφόρμα.
  • Pinterest: Το Pinterest είναι μια εξαιρετικά οπτική πλατφόρμα που είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για την κοινή χρήση περιεχομένου όπως συνταγές, DIY οδηγούς και βήματα, μόδα, διακόσμηση σπιτιού και οτιδήποτε σχετίζεται με την οπτική πλευρά των πραγμάτων. Ανέβαζε μεγάλες φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης που είναι κάθετες και όχι μακρόστενες, πολλαπλούς Πίνακες (Boards) στο προφίλ σου με όλα τα θέματα του blog σου, και αλληλεπίδρασε με άλλα Pins και χρήστες που σχετίζονται με τον κλάδο σου.
  • LinkedIn: Εάν το blog σου εστιάζει σε πιο επαγγελματικά ή επιχειρηματικά θέματα, ή θέλεις να έχεις σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο μια επαγγελματική παρουσία, τότε το LinkedIn (πλέον της Microsoft) αποτελεί μια απ’ τις καλύτερες επιλογές – αν όχι την καλύτερη. Από την πλατφόρμα θα έχεις την δυνατότητα να δικτυωθείς με ανθρώπους του κλάδου σου, να προωθήσεις το περιεχόμενο σου και να δημιουργήσεις μια επαγγελματική παρουσία γι ‘αυτό.
  • YouTube: Τα βίντεο φαίνεται να παρέχουν πλέον την υψηλότερη απήχηση. Συνδυάζοντας το blogging με το vlogging μπορεί να φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα για την επίτευξη των στόχων σου, ενώ θα μετατρέψει το περιεχόμενο σου σε πιο οπτική μορφή και θα εστιάζει τόσο σε όσους λατρέψουν την ανάγνωση, όσο και σε όσους λατρεύουν το οπτικό περιεχόμενο.
  • TikTok: Η μορφή βίντεο σύντομης μορφής του TikTok μπορεί να αξιοποιηθεί για να δημιουργήσεις ελκυστικό και διασκεδαστικό περιεχόμενο που δεν κουράζει και σχετίζεται με τη θεματολογία του νέου σου blog. Η πλατφόρμα είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και περιλαμβάνει τόσο νεανικό κοινό, όσο και ανθρώπους μεγαλύτερες ηλικίας.

Μιας και τα κοινωνικά δίκτυα τείνουν να αλλάζουν και να βελτιώνονται, είναι σημαντικό να παραμένεις πάντα σχετικός/ή με τις αλλαγές που γίνονται και την ραγδαία εξέλιξη τους. Επιπλέον, νέες πλατφόρμες εμφανίζονται κάθε μερικά χρόνια, πράγμα που σημαίνει πως θα πρέπει να είσαι έτοιμος/η να χρησιμοποιήσεις και να προσαρμοστείς σε μια καινούργια όσο πιο γρήγορα γίνεται.

14. Ξεκίνα ένα newsletter για το blog σου (email marketing)

Email Marketing με το MailChimp
© MailChimp στο Unsplash.

Το email marketing είναι ένας από τους παλαιότερους τρόπους προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (ή αλλιώς, emails). Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια το email marketing για να προωθούν πιο αποτελεσματικά τις νέες καταχωρήσεις προϊόντων τους, για να προωθούν συγκεκριμένες υπηρεσίες ή συνδρομητικά πακέτα, καθώς επίσης και για να παρέχουν ενημερώσεις σχετικά με το brand.

Τα τελευταία χρόνια το email marketing έχει υποστεί επίσης ορισμένες μεγάλες αλλαγές, ενώ πλέον είναι πιο εύκολο και γρήγορο ώστε να ξεκινήσει ένας αρχάριος απ’ ότι ήταν κάποτε. Το μόνο που θα χρειαστείς είναι ορισμένες αξιόπιστες πλατφόρμες και μερικά βασικά εργαλεία για να δημιουργείς, να διαχειρίζεσαι και να στέλνεις emails.

Υπάρχουν αρκετά πλεονεκτήματα γύρω από τη χρήση του email marketing, και για όλους τους καλούς λόγους. Το email έχει γίνει τόσο δημοφιλές και απαραίτητο για κάθε άνθρωπο, που πλέον είναι σημαντικό για μια επιχείρηση να έχει υψηλή ποσοστό open-rate (πόσοι δηλαδή άνοιξαν και είδαν το email) και να υπάρχει συνεχής άνοδος στον αριθμό των subscribers.

Εάν δεν έχεις ασχοληθεί στο παρελθόν με το email marketing, τότε μπορείς να ξεκινήσεις με εταιρείες όπως το MailPoet, το οποίο παρέχει ένα φιλικό προς τον χρήστη διαχειριστικό περιβάλλον, προσχεδιασμένα email πρότυπα που μπορείς να χρησιμοποιείς και να μορφοποιείς με λίγα κλικ και ανάλογα με τις ανάγκες και τις προσωπικές σου προτιμήσεις. Μπορείς επίσης να παρακολουθείς τα στατιστικά των email marketing καμπανιών σου, κάτι το οποίο θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα το κοινό σου και να μοιράζεσαι μόνο όσα τους ενδιαφέρουν πραγματικά.

15. Αύξησε τα backlinks προς το blog σου γράφοντας guest άρθρα

Αλλιώς γνωστό και ως “backlinking” ή “inbound linking”, πρόκειται για τρίτες ιστοσελίδες που αναφέρουν το blog σου με έναν ενεργό σύνδεσμο. Όσο πιο μεγάλος είναι ο αριθμός των ιστοσελίδων που σε αναφέρουν, τόσο πιο υψηλά θα κατατάσσεται το περιεχόμενο του blog σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Εκτός από τα κλικ που θα λαμβάνεις από τις άλλες ιστοσελίδες προς τη δική σου, αυτά τα backlinks θα σε βοηθήσουν επίσης σημαντικά στην Search Engine Optimization (SEO) στρατηγική σου. Μπορείς να ξεκινήσεις να συλλέγεις περισσότερα backlinks γράφοντας ποιοτικά και υψηλής ποιότητας guest άρθρα σε άλλα blogs που μοιράζονται παρόμοια θεματολογία με τη δική σου. Όσο πιο σχετική είναι η θεματολογία του blog που σε αναφέρει, τόσο πιο σημαντικό παράγοντα θα παίξει το συγκεκριμένο backlink προς το blog σου και το περιεχόμενο του.

Σε κάθε περίπτωση, οι μηχανές αναζήτησης τείνουν να θεωρούν ένα blog με πολλά backlinks σημαντικό, καθώς εάν το αναφέρουν πολλές ιστοσελίδες, τότε σημαίνει πως το περιεχόμενο του είναι αξιόπιστο, ποιοτικό και αρκετά ενδιαφέρον ώστε να μοιραστεί από τρίτους bloggers. Απέφυγε ωστόσο να παρέχεις σύνδεσμο προς τα ίδια blogs κι εσύ, καθώς αυτό μπορεί να παρουσιαστεί ως “συνεργασία” μεταξύ σας για την ανταλλαγή backlinks, κάτι το οποίο “δεν επιτρέπεται”.

Συχνές ερωτήσεις για τα blogs, τους bloggers και το blogging

Εάν έχεις περισσότερες ερωτήσεις ή προβληματισμούς, τότε μη διστάσεις να αφήσεις το σχόλιο σου στο τέλος του άρθρου και ευχαρίστως να σε βοηθήσω. Παρόλα αυτά, παρακάτω έχω απαντήσει στις συχνότερες ερωτήσεις που μου κάνουν οι νέοι bloggers και οι περισσότεροι πελάτες μου που θέλουν να μετατρέψουν το blog τους σε μια πηγή εισοδήματος.

Είναι εφικτό να βγάλω χρήματα από το blog μου;

Ναι, υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες bloggers που κερδίζουν χρήματα από τα blogs τους, πολλοί εκ των οποίων ασχολούνται αποκλειστικά με το blogging ως full-time εργασία τους. Παρόλα αυτά, το μεγαλύτερο ποσοστό των bloggers δεν καταφέρνει να βγάλει ποτέ ένα αρκετά μεγάλο ή το επιθυμητό εισόδημα.

Με ποιους τρόπους βγάζουν χρήματα τα blogs;

Τα blogs μπορούν να βελτιστοποιηθούν ώστε να παράγουν εισόδημα με διάφορους τρόπους. Οι διαφημίσεις που προβάλλουν, η προμήθεια που διατηρούν απ’ τις affiliate πωλήσεις, το χορηγούμενο περιεχόμενο που αναλαμβάνουν, τα advertorials που γράφουν και το sponsored backlinking είναι μόλις μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους βγάζουν χρήματα οι δημιουργοί περιεχομένου.

Πόσο γρήγορα μπορεί να βγάλει τα πρώτα του χρήματα ένα blog;

Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποιος τρόπος για να προβλέψεις το χρονικό διάστημα στο οποίο θα δεις τα πρώτα σου χρήματα όταν ξεκινήσεις ένα blog. Οι διαφημίσεις χρειάζονται αρκετούς χιλιάδες επισκέπτες ημερησίως για να παράγουν αρκετά χρήματα, ενώ για να φτάσεις στο σημείο να γράφεις sponsored περιεχόμενο ή να συνεργάζεσαι με τις αγαπημένες σου επωνυμίες θα πρέπει πρώτα να δημιουργήσεις ένα ισχυρό κοινό με το οποίο έχεις χτήσει εμπιστοσύνη. Μπορείς ωστόσο να βγάλεις τα πρώτα σου χρήματα άμεσα από κάποια πώληση μέσω του affiliate marketing.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να βγάζω χρήματα από το blog μου;

Ο πιο εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος για να ξεκινήσεις να βγάζεις τα πρώτα σου χρήματα είναι κάνοντας εγγραφή σε δίκτυα όπως η Google AdSense και προβάλλοντας διαφημίσεις σε διάφορα σημεία του blog σου. Το affiliate marketing αποτελεί επίσης έναν από τους πιο αξιόπιστους τρόπους για να ξεκινήσεις να βλέπεις τα πρώτα σου χρήματα απ’ την αρχή ακόμα, ενώ το email marketing μπορεί επίσης να αποδειχθεί μια εξαιρετική πηγή εισοδήματος εφόσον συνδυαστεί σωστά και υπάρχει μια στρατηγική από πίσω.

Ποιοι τύποι άρθρων παράγουν παθητικό εισόδημα στα blogs;

Αν και θεωρητικά όλες οι θεματολογίες και οι κλάδοι μπορούν να παράγουν ένα ποσοστό εισοδήματος, κάποια θέματα έχουν μεγαλύτερη ζήτηση και υψηλότερο CPC για όσους κινηγάνε τα κλικ με υψηλό ποσοστό κόστους ανά κλικ.

Ωστόσο, ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσεις ένα παθητικό εισόδημα και μια παθητική κίνηση από τις μηχανές αναζήτησης προς το blog σου είναι αναμφισβήτητα το evergreen content.

Γράφοντας διαχρονικά άρθρα και βελτιστοποιώντας τα σωστά ώστε να παράγουν χρήματα – συνδυάζοντας τις διαφημίσεις με το affiliate marketing – είναι ένας απ’ τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να ξεκινήσεις.

Ποια είναι η καλύτερη πλατφόρμα για να ανοίξω ένα blog;

Υπάρχουν αρκετές CMS (Content Management Systems) πλατφόρμες για να ανοίξεις ένα blog, να το μορφοποιείς, να δημοσιεύεις και να διαχειρίζεσαι το περιεχόμενο σου και να έχεις στη διάθεση σου όλες τις λειτουργίες και τις δυνατότητες που θα χρειαστείς. Η δημοφιλέστερη πλατφόρμα παγκοσμίως είναι το WordPress.org (όπως είδαμε στο άρθρο), ενώ άλλες γνωστές πλατφόρμες είναι το Squarespace, το Ghost, το Wix και το WordPress.com.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε