16 Τρόποι για να αυξήσεις τις πωλήσεις στο eshop σου

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Έρχεται η στιγμή όπου κάθε κάτοχος eshop ξεκινάει και αναζητάει για όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις του ηλεκτρονικού του καταστήματος. Μα ποιοι είναι οι πιο αποτελεσματικοί και ποιοι δεν απαιτούν να διαθέσεις ένα budget για να ξεκινήσεις;
16 Τρόποι για να αυξήσεις τις πωλήσεις στο eshop σου
© Cottonbro Studio στο Pexels.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Κάποια στιγμή, όλοι οι κάτοχοι ηλεκτρονικών καταστημάτων μπαίνουν στην διαδικασία να σκεφτούν με ποιους τρόπους θα αυξήσουν τις πωλήσεις στο eshop τους, πως θα προσελκύσουν περισσότερους νέους πελάτες και με ποιο τρόπο θα διατηρούν μια σταθερή μηνιαία κίνηση προς την ιστοσελίδα τους.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού σου καταστήματος με τη χρήση διαφορετικών digital marketing στρατηγικών. Μέσα από αυτό το άρθρο, θα δούμε τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους με τους οποίους μπορείς να αυξήσεις τις πωλήσεις στο eshop σου, καθώς επίσης και να προσελκύσεις νέους πελάτες.

Σημείωση συντάκτη: Εργάζομαι ως web designer για περισσότερα από 14 χρόνια και έχω κατασκευάσει αμέτρητα ηλεκτρονικά καταστήματα τόσο πάνω σε γνωστές CMS πλατφόρμες, όσο και ως headless. Κάθε ένας από τους παρακάτω τρόπους που αναφέρω στο άρθρο έχει δοκιμαστεί και γνωρίζω πως έχεις αποτελέσματα, εφόσον όμως γίνει σωστά και ανάλογα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει το εκατοστέ eshop.

Δεν έχεις ηλεκτρονικό κατάστημα αλλά θα ήθελες να κατασκευάσεις ένα χωρίς γνώσεις προγραμματισμού και να ξεκινήσεις να πουλάς online; Επισκέψου τη σελίδα “Κατασκευή ιστοσελίδων” του TechGuides για να ανακαλύψεις όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να δημιουργήσεις εύκολα και γρήγορα ένα eshop. Διάβασε επίσης τον οδηγό για το Dropshipping ώστε να ξεκινήσεις να πουλάς προϊόντα ή υπηρεσίες τρίτων.

1. Προώθησε τα προϊόντα σου στο Google Ads

Google Ads

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων όταν θέλει να αναζητήσει κάτι επισκέπτεται κατευθείαν μηχανές αναζήτησης όπως τη Google, τη Bing και [πλέον] το ChatGPT. Για να καταφέρουν όμως τα προϊόντα και οι σελίδες σου να εμφανίζονται σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, θα πρέπει και να βελτιστοποιείς για SEO κάθε σου σελίδα (περισσότερα γι ‘αυτό παρακάτω).

Ωστόσο, μιας και ο ανταγωνισμός είναι πλέον τεράστιος, ένας ευκολότερος τρόπος θα ήταν αν δημιουργούσες διαφημιστικές καμπάνιες στο Google Ads, μια υπηρεσία η οποία θα εμφανίζει τις διαφημίσεις σου στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της Google για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που έχεις θέσει. Ανάλογα με το προϋπολογισμό που έχεις ορίσει θα λάβεις και τα ανάλογα κλικ, μιας και το δίκτυο σε χρεώνει μόνο όταν πραγματοποιείται ένα κλικ και όχι με τις εμφανίσεις.

Επιπλέον, αν στα σχέδια σου βρίσκεται και η προώθηση διαφημιστικών βίντεο, τότε μέσα από το Google Ads θα έχεις την δυνατότητα να διαφημιστείς και μέσα στο YouTube, την μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης για βίντεο παγκοσμίως. Τέλος, θα έχεις την δυνατότητα να διαφημιστείς και σε όσες ιστοσελίδες χρησιμοποιούν τη Google AdSense για να προβάλλουν διαφημίσεις και να κερδίζουν χρήματα από τα blogs τους.

2. Διαφημίσου στο Facebook και στο Instagram

Facebook Ads

Τόσο το Facebook όσο και το Instagram είναι δύο πασίγνωστες πλατφόρμες οι οποίες περιλαμβάνουν μια βάση από δισεκατομμύρια χρήστες. Σύμφωνα με το Instagram, το 90% των λογαριασμών ακολουθούν τουλάχιστον ένα άλλο εταιρικό λογαριασμό. Μιας και χρησιμοποιούνται από τον περισσότερο κόσμο, είναι οι ιδανικές πλατφόρμες για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.

Το σημαντικότερο είναι να εντοπίσεις τα δημοφιλέστερα hashtags και τις δημοφιλέστερες λέξεις-κλειδιά στις οποίες θέλεις να εμφανίζεται η διαφήμιση σου. Όσα πιο πολλά χρήματα επενδύσεις, σε τόσους πιο πολλούς χρήστες θα φτάσει η διαφημιστική σου καμπάνια. Το καλό είναι πως μπορείς να ξεκινήσεις με μόλις μερικά χρήματα και στα δύο κοινωνικά δίκτυα, αλλά δεν σε χρεώνουν για τα κλικ όπως το Google Ads, αλλά με τις εμφανίσεις.

Για να ξεκινήσεις, θα χρειαστεί πρώτα να μετατρέψεις το Instagram λογαριασμό σου σε επιχειρηματικό, μιας και εκεί παρέχονται όλα τα εργαλεία προώθησης. Στη συνέχεια, θα έχεις την δυνατότητα να συνδέσεις το Instagram με τη Facebook σελίδα του eshop σου ώστε να δημιουργείς διαφημιστικές καμπάνιες και για τα δύο κοινωνικά δίκτυα. Θα έχεις επίσης την δυνατότητα να προωθείς τα posts, τα stories, ή ακόμα και τα reels που δημιουργείς.

Επισκέψου τη σελίδα Facebook Business Ads για να ξεκινήσεις.

3. Χρησιμοποίησε το TikTok for Business

TikTok for Business

Έως και αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, το TikTok αποτελεί τη νούμερο ένα επιλογή για όσους θέλουν να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Φυσικά, η πλατφόρμα εστιάζει αποκλειστικά στα short videos, αλλά πλέον μπορείς να ανεβάζεις μέχρι και βίντεο που διαρκούν έως και 10 λεπτά.

Μιας και ο αλγόριθμος του TikTok λειτουργεί διαφορετικά από αυτόν του Instagram, θα σου είναι πιο εύκολο να προωθήσεις τα βίντεο σου και να αυξήσεις τους followers του ηλεκτρονικού σου καταστήματος. Ξεκίνα να δημοσιεύεις διάφορα βίντεο με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και προσπάθησε να βρεις νέες ιδέες ώστε να προσελκύσεις περισσότερους ανθρώπους.

Για παράδειγμα, αν έχεις ένα κατάστημα ρούχων, τότε μπορείς να ανεβάζεις βίντεο με μοντέλα που τα φοράνε ώστε να τα αναδείξεις. Μπορείς επίσης να βγάζεις βίντεο μέσα από το κατάστημα σου, τις νέες παραλαβές που έλαβες, οδηγίες για το πως πραγματοποιούνται οι παραγγελίες και πολλά ακόμα.

Όπως και στο Instagram, έτσι και στο TikTok θα πρέπει να μετατρέψεις το λογαριασμό σου σε επαγγελματικό ώστε να αποκτήσεις πρόσβαση σε όλα τα διαφημιστικά εργαλεία του κοινωνικού δικτύου. Για να ξεκινήσεις, μετέτρεψε το λογαριασμό σου σε επαγγελματικό και στη συνέχεια θα βρεις απ’ τις ρυθμίσεις όλες τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά.

Για να ξεκινήσεις, επισκέψου τη σελίδα TikTok For Business.

4. Δώσε έμφαση στο Pinterest και τα εργαλεία του

Pinterest Ads

Το Pinterest δεν είναι απλά ένα από τα μεγαλύτερα και γνωστότερα κοινωνικά δίκτυα σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλά και μια μηχανή αναζήτησης για κάθε ιδέα ή έμπνευση που μπορεί να έχεις. Η πλατφόρμα χρησιμοποιείται κυρίως από γυναίκες και αποτελεί τη νούμερο ένα πηγή εισοδήματος για εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρονικά καταστήματα και δημιουργούς περιεχομένου.

Για να καταφέρουν όμως τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σου να αναδειχτούν και να προσελκύσουν περισσότερο κόσμο από το Pinterest, θα πρέπει να δημιουργείς μεγάλες και κάθετες φωτογραφίες στις απαραίτητες διαστάσεις. Οι κάθετες φωτογραφίες άλλωστε λαμβάνουν αρκετά περισσότερα κλικ απ’ ότι οι παραδοσιακές landscape εικόνες.

Μιας και το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών του Pinterest είναι γυναίκες, συγκεκριμένοι τύποι προϊόντων όπως οι χειροποίητες συσκευές, τα γυναικεία ρούχα και αξεσουάρ, οι πίνακες και διάφορα ήδη διακόσμησης για το σπίτι φαίνεται να έχουν τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση. Επισκέψου τη σελίδα Pinterest Ads για να ξεκινήσεις να δημιουργείς τις πρώτες σου διαφημιστικές καμπάνιες.

5. Δημιούργησε ένα blog για οργανική κίνηση

Δημιούργησε ένα blog για οργανική κίνηση
© Glenn Carstens-Peters στο Unsplash.

Ένας από τους κυριότερους λόγους για τους οποίους οι περισσότεροι κάτοχοι eshop δημιουργούν και ενσωματώνουν μέσα ένα blog είναι για την οργανική κίνηση. Μέχρι και σήμερα, η οργανική κίνηση αποτελεί έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να φέρνεις κίνηση σε μια ιστοσελίδα, είτε πρόκειται για ένα απλό blog, είτε για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Η οργανική κίνηση αφορά τις επισκέψεις που έχεις από μηχανές αναζήτησης όπως η Google και η Bing. Μιας και πρόκειται για ανθρώπους που σε επισκέπτονται επειδή ενδιαφέρθηκαν να αναζητήσουν κάτι συγκεκριμένο, υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να πραγματοποιηθεί μια αγορά απ’ την οργανική κίνηση απ’ ότι απ’ τα κοινωνικά δίκτυα.

Για να καταφέρεις ωστόσο να κερδίσεις αρκετή οργανική κίνηση και για να φτάσουν τα άρθρα σου στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων, θα πρέπει να τα βελτιστοποιείς για τις μηχανές αναζήτησης. Ο τίτλος, το κείμενο και οι φωτογραφίες θα πρέπει να περιλαμβάνουν πάντα τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, ενώ όσο πιο ποιοτικό και μοναδικό είναι ένα άρθρο, τόσο το πιο υψηλές θα είναι οι πιθανότητες για να μετατρέψεις έναν αναγνώστη σε πελάτη.

6. Ξεκίνα να γράφεις guest posts σε blogs

Όταν γράφεις και δημοσιεύεις άρθρα στο blog του eshop σου, βοηθάς στο να αυξήσεις σημαντικά την οργανική κίνηση που λαμβάνεις. Όταν γράφεις guest άρθρα σε άλλα blogs, αυξάνεις τόσο την referral κίνηση όσο και τα εξωτερικά backlinks που λαμβάνεις από άλλες ιστοσελίδες. Τα backlinks θα βοηθήσουν αρκετά στο να αυξήσει το SEO του eshop σου, ενώ ανάλογα με τον κόσμο που έχει το εκατοστέ blog θα λάβεις και τα ανάλογα κλικ.

Όσο πιο καλό είναι ένα guest άρθρο, τόσο πιο πολύ κόσμο θα σου φέρει τις πρώτες κιόλας ώρες και τόσο θα διατηρεί τη κίνηση προς το eshop σου εάν είναι σωστά βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης (άλλος ένας λόγος που το SEO βοηθάει ιδιαίτερα). Μιας και οι bloggers τείνουν να προωθούν τα guest άρθρα που λαμβάνουν και στα κοινωνικά δίκτυα αλλά και μέσω του newsletter τους, ανάλογα με την προώθηση θα δεις και περισσότερη κίνηση.

Επέλεξε ωστόσο να γράφεις guest άρθρα μόνο σε blogs που έχουν παρόμοια θεματολογία με αυτή των προϊόντων του eshop σου, ή τουλάχιστον να βρίσκεται μέσα στα ίδια πλαίσια. Για παράδειγμα, αν πουλάς μαγειρικά σκεύη, είναι προτιμότερο να επικοινωνήσεις με food ή mom bloggers παρά με fashion bloggers.

7. Μπες στο χώρο του Podcasting

Πως να ξεκινήσεις ένα Podcast: Οδηγός 10 βημάτων
© Blake Connally στο Unsplash.

Μάχεσαι με τον εαυτό σου για να γράψεις νέα άρθρα και αδυνατείς με την παρουσίαση σε μορφή βίντεο; Πες “γεια” στο podcasting, έναν απ’ τους νεότερους και καλύτερους τρόπους για να προωθείς οτιδήποτε μπορείς να φανταστείς μέσω ηχητικών επεισοδίων. Το καλύτερο απ’ όλα; Μπορείς να ξεκινήσεις εντελώς δωρεάν και χωρίς απαραίτητα επαγγελματικό εξοπλισμό.

Ως eshop, θα έχεις την δυνατότητα να προωθείς τα προϊόντα σου εισάγοντας συνδέσμους στις περιγραφές των επεισοδίων σου και αναφέροντας τα καθώς προχωράει η συζήτηση. Μπορείς να φέρεις καλεσμένους στα επεισόδια σου ώστε να συζητήσετε για τα προϊόντα που παρέχεις, ή ακόμα και να δίνεις συμβουλές και προτάσεις γι ‘αυτά.

Μπορείς να μιλάς για συγκεκριμένες μάρκες, για συγκεκριμένα υλικά κατασκευής ή οτιδήποτε άλλο θεωρείς πως είναι σημαντικό για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει το eshop σου. Μπορείς επίσης να καταχωρήσεις το podcast σου σε ελληνικούς καταλόγους όπως το Inkstory Dispatch, ώστε να σε βρουν και να σε ακούσουν περισσότεροι Έλληνες ακροατές και Ελληνίδες ακροάτριες.

Όπως και με τα άρθρα, έτσι και με τα podcast επεισόδια θα έχεις την δυνατότητα να βελτιστοποιήσεις τους τίτλους και τις περιγραφές τους για καλύτερο SEO. Όσο πιο καλές λέξεις-κλειδιά εισάγεις, τόσο πιο υψηλά θα εμφανίζονται τα επεισόδια σου στη Google και τόσο πιο πολλές ακροάσεις θα λαμβάνεις.

8. Επωφελήσου από το Vlogging και το YouTube

Πως να κατεβάζεις MP3 τραγούδια και βίντεο από το YouTube
YouTube / © Collabstr στο Unsplash.

Το YouTube είναι η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης για βίντεο σε ολόκληρο τον κόσμο. Ως επιχείρηση, το πρώτο πράγμα που θα θελήσεις είναι να προσελκύσεις περισσότερους πελάτες στο eshop σου. Μέσω των βίντεο, θα έχεις όχι μόνο την δυνατότητα να παρουσιάσεις με έξυπνο και δημιουργικό τρόπο τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, αλλά και να τα προωθήσεις μέσα σε μια απ’ τις γνωστότερες ιστοσελίδες παγκοσμίως, με ή χωρίς διαφημιστική προώθηση.

Εάν θέλεις να δεις γρήγορη άνοδο, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις την υπηρεσία Google Ads που αναφέρθηκε παραπάνω για να προωθείς τα βίντεο στο YouTube. Εναλλακτικά, μπορείς να ανεβάζεις συνεχώς νέο περιεχόμενο και στη συνέχεια να το βελτιστοποιείς με λέξεις-κλειδιά για καλύτερο SEO – ακριβώς όπως θα έκανες και με ένα άρθρο ή ένα podcast επεισόδιο.

Αν δεν έχεις τον ελεύθερο χρόνο να δημιουργείς βίντεο για τα προϊόντα σου, τότε μπορείς να προσλάβεις έναν ελεύθερο επαγγελματία από πλατφόρμες όπως το UpWork και το Fiverr. Τέλος, μη διστάσεις να εισάγεις τα ίδια βίντεο και σε σελίδες του eshop σου, ειδικότερα όταν πρόκειται για reviews προϊόντων, συμβουλές και προτάσεις που αφορούν τα προϊόντα που πουλάς και οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με αυτά και το αναζητάει ο κόσμος.

9. Βελτιστοποίησε τα προϊόντα σου (SEO)

Όπως ακριβώς συμβαίνει με τα άρθρα, τα βίντεο στο YouTube και τα podcast επεισόδια, έτσι και τα προϊόντα που ανεβάζεις στο eshop σου θα πρέπει να βελτιστοποιούνται σωστά για τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό σημαίνει πως οι τίτλοι, οι περιγραφές και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία και στοιχείο που υπάρχει μέσα σε κάθε προϊόν σου θα πρέπει να περιλαμβάνει τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά.

Αν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα τρέχει πάνω στην πλατφόρμα του WooCommerce, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις εργαλεία όπως το Rank Math SEO Pro για να βελτιστοποιείς όχι μόνο όλα τα προϊόντα, τις σελίδες και τα άρθρα σου, αλλά και άλλα μέρη του eshop και του WordPress. Αν από την άλλη πλευρά χρησιμοποιείς website builders όπως το Shopify, τότε θα βρεις όλα τα διαθέσιμα πεδία καθώς ετοιμάζεσαι να δημοσιεύεις ένα προϊόν.

Βελτιστοποιώντας όλα τα προϊόντα σου για τις μηχανές αναζήτησης θα σε βοηθήσει όχι μόνο να αυξήσεις σημαντικά τη μηνιαία κίνηση που λαμβάνεις, αλλά και να αποκτήσεις παθητικές πωλήσεις οι οποίες αυξάνονται με ελάχιστη έως και καθόλου εργασία. Αυτό είναι σημαντικό ώστε να μπορείς να εστιάζεις σε άλλα πράγματα καθώς κάθε προϊόν παραμένει σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα.

Αν δεν είχες ασχοληθεί στο παρελθόν με το SEO, τότε σιγουρέψου πως έχεις καταχωρήσει το eshop σου στο Google Search Console και στο Bing Webmaster Tools. Φρόντισε πως έχεις σαρώσει την ιστοσελίδα σου και με τα δύο εργαλεία και πως έχεις καταχωρήσει το sitemap των προϊόντων σου.

10. Αύξησε την αλληλεπίδραση στο Twitter

Twitter
Twitter / © Luke Chesser στο Unsplash.

Υπάρχει λόγος που το Twitter εξακολουθεί να είναι ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα παγκοσμίως. Αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να ενημερώνουν το κοινό τους για τυχόν απρόβλεπτα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, για νέες προσφορές που ανακοινώνουν και για όλες τις νέες παραλαβές που προστέθηκαν στο κατάστημα.

Το Twitter είναι επίσης το κοινωνικό δίκτυο που χρησιμοποιούν αρκετοί χρήστες για να προβούν σε ερωτήσεις ή βοήθεια. Αυτό σημαίνει πως αν απαντάς γρήγορα σε όλες τις ερωτήσεις που λαμβάνεις, όλα αυτά τα tweets όχι μόνο θα είναι ορατά προς όλους τους υπόλοιπους χρήστες, αλλά θα λαμβάνουν και την ανάλογη απήχηση ανάλογα με τους followers που έχουν και τα δύο μέρη.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Twitter ωστόσο και με άλλους τρόπους, όπως να δείχνεις διάφορες behind-the-scenes σκηνές με φωτογραφίες και βίντεο, πως ετοιμάζεις και συσκευάζεις τις παραγγελίες, πως λειτουργεί το κατάστημα σου και πολλά άλλα. Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγη δημιουργικότητα και μελέτη γύρω απ’ τα δημοφιλέστερα hashtags.

Επισκέψου το Twitter For Business για να ξεκινήσεις με τη δημιουργία διαφημιστικών καμπανιών.

11. Συνεργάσου με Influencers

Πως να γίνεις Instagram Influencer και να βγάλεις χρήματα
Influencer / © Laura Chouette στο Unsplash.

Οι influencers εστιάζουν στο να κάνουν ένα πράγμα καλά: Να προωθούν το περιεχόμενο τους. Αν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σου σχετίζονται με τη θεματολογία ενός influencer, τότε μπορείς να έρθεις σε επικοινωνία μαζί του/ης ώστε να έρθετε σε μια συνεργασία. Με αυτό τον τρόπο, ο ifluencer θα αναλάβει τη προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου, την αύξηση των followers σου στα κοινωνικά δίκτυα και τη διαφήμιση του eshop σου ως brand.

Ένας καλός influencer θα έχει την δυνατότητα να προωθήσει το κατάστημα σου σε πολλαπλά κοινωνικά δίκτυα παράλληλα, καθώς επίσης και να φωτογραφίσει ή να βιντεοσκοπήσει οτιδήποτε του παρέχεις. Κατά πάσα πιθανότητα θα χρειαστεί να στείλεις ένα ή μερικά προϊόντα ώστε να τα ελέγξει και να τα προωθήσει, ενώ παράλληλα και ανάλογα με τη συνεργασία, μπορεί να υπάρξει μια fix πληρωμή προς τον/ην influencer.

Τα μεγάλα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα παρέχουν επίσης και τα δικά τους affiliate συστήματα, μέσα από τα οποία επιτρέπουν στους δημιουργούς περιεχομένου να κρατάνε μια προμήθεια με κάθε ολοκληρωμένη πώληση που κάνουν. Για να δημιουργήσεις όμως ένα affiliate σύστημα απαιτείται μια επένδυση, οπότε για να ξεκινήσεις με αρκετά μικρότερο budget, μπορείς να εγγραφείς σε διάφορα affiliate δίκτυα, για τα οποία αναφέρομαι στην αμέσως επόμενη ενότητα.

12. Κάνε εγγραφή σε ένα Affiliate δίκτυο

Αν και στην Ελλάδα τα affiliate δίκτυα δεν είναι τόσο διαδεδομένα όσο στο εξωτερικό, συνεχίζουν να είναι ένας από τους καλύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για κάθε eshop που θέλει να δει τη κίνηση και τις πωλήσεις του να αυξάνονται ραγδαία. Ένα από τα πιο θετικά του affiliate marketing είναι πως ο κάτοχος του ηλεκτρονικού καταστήματος δεν χρειάζεται να πληρώσει εκτός κι αν πραγματοποιηθεί πρώτα μια πώληση.

Πως λειτουργούν τα affiliate δίκτυα; Ως κατάστημα, εγγράφεσαι και προσθέτεις μέσα όλους τους τρόπους με τους οποίους θα ήθελες ένας affiliater να προωθήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του eshop σου. Στη συνέχεια, οι εγγεγραμμένοι affiliaters του affiliate δικτύου χρησιμοποιούν αυτό το υλικό και τους συνδέσμους που οδηγούν στο eshop σου για να προωθήσουν με διάφορους τρόπους τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.

Οι affiliaters έχουν την δυνατότητα να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου μέσω των blog τους, μέσω των βίντεο που ανεβάζουν, μέσω των κοινωνικών τους δικτύων, μέσω του email marketing, καθώς επίσης και με άλλες digital marketing στρατηγικές. Μόλις ένας affiliater πραγματοποιήσει μια πώληση, εσύ θα λάβεις και θα αποστείλεις την παραγγελία κι αυτός ή αυτή θα λάβει την ανάλογη προμήθεια που έχεις θέσει.

Ο καλύτερος, πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος για να ξεκινήσεις είναι μέσω της Linkwise, η οποία είναι μέχρι και σήμερα το μεγαλύτερο, γνωστότερο και πιο αξιόπιστο affiliate δίκτυο στην Ελλάδα.

13. Δημιούργησε τους δικούς σου διαγωνισμούς

Ένας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους προώθησης που θα δεις να ακολουθούν αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα είναι με τη διοργάνωση διαγωνισμών. Με τους διαγωνισμούς, εφόσον στηθούν σωστά, έχεις την δυνατότητα να μαζέψεις χιλιάδες followers μέσα σε μερικές μόλις ημέρες και πριν τη λήξη του διαγωνισμού. Συνήθως, τα νέα και μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα τείνουν να διοργανώνουν διαγωνισμούς ώστε να ανέβουν γρήγορα.

Με τους διαγωνισμούς θα πρέπει παρέχεις ένα από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου εντελώς δωρεάν. Αν πρόκειται για φυσικό προϊόν, τότε θα πρέπει να βάλεις και τα έξοδα αποστολής στα συνολικά έξοδα. Οι διαγωνισμοί μπορεί είτε να σου αποφέρουν αρκετό κόσμο για λίγα χρήματα, μιας και κάποια προϊόντα έχουν χαμηλό κόστος κατασκευής, είτε λίγο κόσμο για αρκετά χρήματα (εάν είναι ακριβό το προϊόν και μικρή η απήχηση του διαγωνισμού).

Ξεκίνα διοργανώνοντας ένα διαγωνισμό μέσα από το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Ο πιο έξυπνος και αποτελεσματικός τρόπος είναι να παρέχεις μια φόρμα μέσα από την οποία για να λάβει κάποιος μέρος στο διαγωνισμό, θα πρέπει πρώτα να σε ακολουθήσει στα κοινωνικά δίκτυα και στη συνέχεια να κάνει εγγραφή στο newsletter του eshop σου και να συμπληρώσει το όνομα και το email του/ης. Με αυτό τον τρόπο, θα μαζεύεις και followers αλλά και subscribers στο email σου ώστε να προωθείς στους ίδιους ανθρώπους τα νέα σου προϊόντα.

Για να προωθήσεις ακόμα περισσότερο το διαγωνισμό σου, μην ξεχάσεις να τον καταχωρήσεις σε διάφορες ιστοσελίδες διαγωνισμών, όπως το Diagonismos.gr και το Kerdiseto.gr.

14. Χρησιμοποίησε το Email Marketing

Email Marketing με το MailChimp
© MailChimp στο Unsplash.

Το email marketing παραμένει μέχρι και σήμερα ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προώθησης, και για όλους τους ρεαλιστικούς και καλούς λόγους. Για οτιδήποτε θελήσει να κάνει ένας χρήστης στο διαδίκτυο, κατά πάσα πιθανότητα θα χρειαστεί ένα email. Είτε θέλεις να πραγματοποιήσεις μια εγγραφή σε μια ιστοσελίδα, είτε μια παραγγελία σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, είτε μια καταχώρηση σε μια πλατφόρμα, θα χρειαστείς ένα email λογαριασμό.

Μιας και καθένας έχει από ένα προσωπικό email λογαριασμό, είναι εύκολο στο να προσελκύσεις έναν subscriber ή έναν παλιό πελάτη να προχωρήσει σε αγορά για ένα καινούργιο προϊόν που μόλις παρέλαβες και ανέβασες στο eshop σου. Μέσα από τα newsletters που θα στέλνεις μπορείς επίσης να προωθείς όλες τις νέες προσφορές που ανακοινώνεις, καθώς επίσης και όλα τα νέα εκπτωτικά κουπόνια που δημιουργείς και θέλεις να τα λάβουν μόνο οι πιο “πιστοί” σου πελάτες ή followers.

Χρησιμοποίησε email υπηρεσίες όπως το MailChimp, το Sendinblue ή το MailerLite για να δημιουργήσεις email καμπάνιες, να εισάγεις φόρμες εγγραφών στο eshop σου, να διαχειρίζεσαι όλους τους subscribers και να παρακολουθείς τα στατιστικά ανοιγμάτων και προβολών.

15. Προώθησε εκπτωτικά κουπόνια και προσφορές

Τέλος, ένας εξαιρετικός τρόπος για να προσελκύσεις περισσότερους ανθρώπους να ολοκληρώσουν μια αγορά είναι με τη χρήση εκπτωτικών κουπονιών ή νέων προσφορών. Άλλωστε, τι λατρεύει περισσότερο ένας πελάτης από μια καλή προσφορά ή ένα εκπτωτικό κουπόνι; Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να δηλώσεις μια ημερομηνία λήξης, η οποία αυξάνει ακόμα περισσότερο τις πιθανότητες για να αγοράσει κάποιος ένα προϊόν ή να αποκτήσει μια υπηρεσία.

Χρησιμοποίησε το affiliate δίκτυο για να προωθήσεις τις νέες σου προσφορές ώστε να τις λάβουν όλοι οι affiliaters που έχουν εγγραφεί στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Στη συνέχεια, προώθησε τους τις προσφορές μέσω του newsletter σου, από το οποίο μπορείς να παρέχεις επίσης έξτρα εκπτωτικούς κωδικούς αποκλειστικά για τους subscribers σου.

Αν θέλεις να αυξήσεις πιο γρήγορα τις εγγραφές που λαμβάνεις στο newsletter του eshop σου, μπορείς να παρέχεις ένα κουπόνι με 10% έκπτωση (για παράδειγμα) για την πρώτη παραγγελία.

16. Δημιούργησε εποχιακές landing σελίδες

Μια landing σελίδα πρέπει να εκπροσωπεί κάποιο σκοπό: Είτε πρόκειται για την προώθηση ενός ή συγκεκριμένων προϊόντων, είτε για μια υπηρεσία, είτε για ένα eBook, είτε ακόμα και για σειρές μαθημάτων που πουλάς online, θα πρέπει να παρέχει όλες τις σημαντικές πληροφορίες και τα call-to-action κουμπιά ώστε ένας χρήστης να μπορεί να προχωρήσει με ευκολία στην ανάλογη ενέργεια.

Οι εποχιακές landing σελίδες είναι ακριβώς αυτές που χρειάζεται κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να βλέπει ανά περιόδους αυξημένη κίνηση και αρκετές πωλήσεις. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να δημιουργήσεις μια landing σελίδα για κάθε ημέρα ή περίοδο μέσα στην οποία πραγματοποιούνται εκατομμύρια πωλήσεις.

Μερικές παραδειγματικές landing σελίδες είναι για τη Black Friday, τις Χριστουγεννιάτικες εορταστικές ημέρες, για τη Νέα Χρόνια, για τα καλοκαιρινά προϊόντα τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, για τα φθινοπωρινά ρούχα, για τις αποκριάτικες στολές και πολλά πολλά ακόμα. Εάν υπάρχουν συγκεκριμένες ημέρες όπου μπορείς να δεις αρκετές πωλήσεις, τότε σιγουρέψου πως έχεις φτιάξει για όλες από μια landing σελίδα.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides, του Norpan Gaming και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε