Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram το 2024;

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Με περισσότερους από 2.2 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, το Instagram αποτελεί ένα απ' τα γνωστότερα κοινωνικά δίκτυα παγκοσμίως. Αλλά πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του το 2024 και πως επιλέγει ποιες δημοσιεύσεις θα εμφανίζονται συχνότερα;
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram
© Freepik.com

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Αν θέλεις να αυξήσεις τους followers, την αλληλεπίδραση ή τις πωλήσεις σου στο κοινωνικό δίκτυο, τότε είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζεις πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram. Μέσα από αυτόν τον οδηγό, θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω με απλά λόγια τα βασικά που πρέπει να γνωρίζεις για τον τρόπο με τον οποίο το λειτουργεί και επιλέγει η πλατφόρμα το περιεχόμενο που θα εμφανίσει στους χρήστες της.

Τι είναι ο αλγόριθμος του Instagram;

Ξεκινώντας από τα βασικά, ο αλγόριθμος του Instagram με απλά λόγια είναι μια σειρά από κανόνες για το πως να εμφανίζει νέες δημοσιεύσεις το κοινωνικό δίκτυο ξεχωριστά για κάθε χρήστη, αλλά και στις δημοφιλείς ροές του. Αυτοί οι κανόνες επηρεάζουν κάθε σελίδα του Instagram, απ’ τις σελίδες με τις τελευταίες δημοσιεύσεις σε κάθε hashtag, μέχρι και στη ροή κάθε χρήστη ξεχωριστά.

Πιο συγκεκριμένα ωστόσο, ορισμένοι από τους βασικότερους κανόνες στον αλγόριθμο του Instagram είναι οι εξής:

  • Πληροφορίες λογαριασμού: Οι βασικές πληροφορίες που έχεις συμπληρώσει στον λογαριασμό σου, όπως η ηλικία, το φύλο και τα ενδιαφέροντα που δήλωσες.
  • Τοποθεσία: Η χώρα και η τοποθεσία στην οποία βρίσκεσαι παίζουν σημαντικό ρόλο στη ροή που βλέπεις.
  • Ιστορικό: Όλα τα posts στα οποία σχολίασες, έκανες like ή αποθήκευσες, καθώς επίσης και όλους τους λογαριασμούς που ακολουθείς ή κάνεις unfollow.
  • Συσκευή: Ο τύπος της συσκευής που χρησιμοποιείς, όπως υπολογιστής, κινητό ή tablet.

Αλλά αυτοί είναι μόλις μερικοί από τους κανόνες που θα βρεις στον αλγόριθμο του Instagram. Ένας εξίσου βασικός κανόνας αφορά τις τωρινές τάσεις, οι οποίες αλλάζουν συνεχώς και εμφανίζουν περιεχόμενο που γίνεται γρήγορα viral, ή έχει συνεχές αλληλεπιδράσεις.

Ο αλγόριθμος του Instagram αλλάζει επίσης σε καθημερινή βάση, καθώς οι τάσεις αλλάζουν, νέες δημοσιεύσεις ανεβαίνουν και κάθε χρήστης αλληλεπιδρά με διαφορετικούς τρόπους.

Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram το 2024;

Ο αλγόριθμος του Instagram φιλτράρει όλες τις δημοσιεύσεις που βλέπεις στην αρχική σου σελίδα, βάση του ιστορικού σου και τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδράς σε κάθε περιεχόμενο. Θεωρητικά, στόχος του αλγορίθμου είναι να σου προτείνει και να σου εμφανίζει μόνο περιεχόμενο το οποίο σε ενδιαφέρει, ασχέτως αν αρκετοί θα είχαν διαφορετική άποψη σχετικά με τις προτάσεις του.

Ωστόσο, πολλά μπορούν να επηρεάσουν τον αλγόριθμο του Instagram, ξεκινώντας απ’ τα ενδιαφέροντα σου, τα οποία το κοινωνικό δίκτυο υπολογίζει βάση των posts που έχεις κάνει like, σχολιάσει ή αποθηκεύσει. Κάθε ανάρτηση που ανεβαίνει λαμβάνει επίσης αυτόματα μια βαθμολογία από τον αλγόριθμο για το πόσο σχετίζεται με τα ενδιαφέροντα σου, ενώ όσους πιο πολλούς λογαριασμούς ακολουθείς, τόσο πιο περίπλοκο είναι να μετρηθούν τα ενδιαφέροντα σου.

Η σχέση που έχεις επίσης με άλλους χρήστες είναι εξίσου σημαντική, ιδιαίτερα αν σχολιάζεται συνεχώς στα posts που ανεβάζετε. Ο χρόνος που χρησιμοποιείς την εφαρμογή είναι εξίσου σημαντικός, καθώς αν την ανοίγεις σπάνια τότε θα σου εμφανίζει κυρίως τις top δημοσιεύσεις που έχασες, παρέχοντας το οτιδήποτε άλλο αρκετά σκρολαρίσματα αργότερα.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως δεν υπάρχει διαφορά στη ροή που βλέπεις εάν έχεις προσωπικό ή επαγγελματικό λογαριασμό.

Ποια posts προωθεί περισσότερο ο αλγόριθμος του Instagram;

Για να αποφασίσει ποια posts θα εμφανίζει περισσότερο στις ροές των χρηστών του, το Instagram έχει θέσει ορισμένα κριτήρια για κάθε φωτογραφία ή βίντεο που ανεβαίνει στο κοινωνικό δίκτυο. Αρχικά, ο αλγόριθμος του Instagram ελέγχει τον αριθμό των likes, των σχολίων και των αποθηκεύσεων που έχει μια ανάρτηση. Όσο πιο υψηλοί είναι οι αριθμοί, τόσο πιο πολύ θα προωθείται το post απ’ τον αλγόριθμο.

Επιπλέον, ο αλγόριθμος θα ελέγξει και για άλλες πληροφορίες, όπως τα στοιχεία του χρήστη που ανέβασε την ανάρτηση και πόσο σχετίζονται τα posts του/ης με τα ενδιαφέροντα κάθε χρήστη ξεχωριστά.

Τέλος, ο χρόνος που περνάει κάθε χρήστης σε μια ανάρτηση είναι ζωτικής σημασίας, καθώς αν οι χρήστες αλληλεπιδρούν αρκετά με ένα post, όπως αφήνοντας ένα σχόλιο ή παρακολουθώντας όλο το βίντεο, τότε ο αλγόριθμος το προωθεί ακόμα περισσότερο.

Με ποιο απλά λόγια, εάν μια ανάρτηση που έχεις ανεβάσει δεν φαίνεται να έχει απήχηση απ’ την αρχή, τότε δύσκολα θα έχει στη συνέχεια. Μπορείς να την διαγράψεις και να την ξανά ανεβάσεις δοκιμάζοντας διαφορετικές λέξεις-κλειδιά και hashtags, ή κάνοντας πρώτα μια έρευνα αγοράς ώστε να δεις τι έχει ζήτηση στο Instagram αυτή την στιγμή.

Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram για τα Stories;

Τα Stories στο Instagram ανεβαίνουν και είναι δημόσια ή ιδιωτικά για ακριβώς 24 ώρες. Αυτό το απλό χαρακτηριστικό έρχεται με του δικούς του κανόνες στον αλγόριθμο, ενώ ένας τεράστιος ανταγωνισμός έχει δημιουργεί τα τελευταία χρόνια γύρω απ’ τις προωθήσεις μέσω Stories.

Πιο συγκεκριμένα, το ιστορικό των Stories που έχει παρακολουθήσει ένας χρήστης, τα Stories στα οποία έχει αλληλεπιδράσει σχολιάζοντας, κάνοντας like ή στέλνοντας το Story σε κάποιον/α φίλο/η, καθώς επίσης και πόσο σχετίζονται οι δύο χρήστες μεταξύ τους και εάν είναι φίλοι ή οικογένεια.

Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να αναφερθεί πως οι χρήστες που παρακολουθείς συνεχώς θα τείνουν να εμφανίζονται πιο συχνά στα διαθέσιμα Stories, ενώ θα κερδίζουν πάντοτε υπό του ανταγωνισμού αν είναι φίλοι σου ή η οικογένεια σου.

Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram για τα Reels;

Τα Instagram Reels αποτελούν ένα από τα δυνατότερα χαρακτηριστικά του κοινωνικού δικτύου αυτή την στιγμή, μιας και ο λόγος υπάρξεις του είναι για να ανταγωνιστούν άλλες πλατφόρμες όπως το TikTok και το YouTube. Για τους δημιουργούς περιεχομένου, τα Reels είναι επίσης ο προτεινόμενος τρόπος για να προωθούν την δουλειά τους και να αυξάνουν τους followers τους.

Οι κανόνες στον αλγόριθμο του Instagram για τα Reels είναι επίσης ιδιαίτερα παρόμοιοι, καθώς ελέγχουν εάν ο χρήστης έχει αλληλεπιδράσει στο παρελθόν με το περιεχόμενο σου (κάνοντας like ή αφήνοντας σχόλιο), αν αυτό που έχεις ανεβάσει σχετίζεται με αυτά που έχουν κάνει like και έχουν σχολιάσει και οι πληροφορίες του Reel όπως η περιγραφή, τα hashtags, το βίντεο και η μουσική που παίζει από πίσω.

Σε όσο αφορά τους καινούργιους και τους παλιούς χρήστες, αναφέρεται πως ο αλγόριθμος του Instagram προσπαθεί να προσφέρει ισάξιες πιθανότητες τόσο στους γνωστούς όσο και στους άγνωστους χρήστες ώστε να γίνουν τα posts τους viral, αλλά όλοι γνωρίζουμε πως οι νέοι χρήστες έχουν πολύ μικρότερες πιθανότητες.

Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram για τo Explore;

Η σελίδα “Explore” του Instagram είναι αυτή μέσα απ’ την οποία μπορείς να παρακολουθείς όλες τις τάσεις στο κοινωνικό δίκτυο που συμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο, καθώς επίσης και να προχωρήσεις σε αναζήτηση ατόμων ή δημοσιεύσεων.

Οι δημοσιεύσεις που βλέπεις στο Explore ωστόσο επιλέγονται βάση ενός ελάχιστα διαφορετικού σετ κανόνων:

  • Ταχύτητα: Ο αλγόριθμος ελέγχει πόσο γρήγορα ένα post λαμβάνει νέα likes και σχόλια. Όσο πιο γρήγορα και πολλά λαμβάνει, τόσο πιο συχνά θα εμφανίζεται στο Explore για περισσότερους χρήστες.
  • Ιστορικό: Ο αλγόριθμος ελέγχει πόσα posts έχει δει ένας χρήστης στο παρελθόν απ’ το Explore και με ποια αλληλεπίδρασε περισσότερο.
  • Αλληλεπίδραση: Ο αλγόριθμος ελέγχει αν το περιεχόμενο που δημοσίευσε ο χρήστης τις προηγούμενες βδομάδες είχε αλληλεπιδράσεις όπως likes, σχόλια ή αποθηκεύσεις. Αν το περιεχόμενο δεν είχε αλληλεπιδράσεις, τότε οι πιθανότητες για να καταχωρηθεί στο Explore είναι πολύ μικρές.

Παρόλο που αποτελεί μια απ’ τις πιο δύσκολες κατατάξεις, η σελίδα Explore αποτελεί το νούμερο ένα στόχο για κάθε influencer, επιχείρηση ή γενικότερα δημιουργό περιεχόμενο που θέλει να αυξήσει σημαντικά την αλληλεπίδραση, τους followers ή τις πωλήσεις του ηλεκτρονικού του καταστήματος μέσω του Instagram.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides, του Norpan Gaming και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε