Σε όσο αφορά την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών στο διαδίκτυο, η αξιοποίηση της χρήσης πολλαπλών διαφορετικών social media πλατφορμών και η κατανόηση λειτουργίας της κάθε μιας είναι το κλειδί της επιτυχίας.
Κάθε κοινωνικό δίκτυο προσφέρει διαφορετικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες, συγκεκριμένους τύπους χρηστών και μια ποικιλία από εργαλεία για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που θέλουν να προωθούν τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή την δουλειά τους.
Σχετικά άρθρα:
- 16 Τρόποι για να αυξήσεις τις πωλήσεις στο eshop σου
- 10 Συμβουλές για νέα Dropshipping και Affiliate e-shops
- 6 Τρόποι για να Βγάλεις Λεφτά από τα Social Media
- 8 Τρόποι για να αυξήσεις τους followers στο TikTok
- Πως να δημιουργείς και να επεξεργάζεσαι βίντεο για το TikTok
Εστιάζοντας στην χρήση των κατάλληλων Social Media πλατφορμών
Η εκτεταμένη βάση χρηστών και οι ευέλικτες επιλογές διαφήμισης του Facebook το καθιστούν ιδανική επιλογή για στοχευμένο μάρκετινγκ και υψηλή αφοσίωση. Η φύση του Χ (Twitter) σε πραγματικό χρόνο επιτρέπει γρήγορες ενημερώσεις και αλληλεπιδράσεις με το κοινό σου, ενισχύοντας την αίσθηση της κοινότητας γύρω από την επωνυμία σου.
Το LinkedIn, με την επαγγελματική του εστίαση, είναι ιδανικό για B2B μάρκετινγκ και την καθιέρωση μιας ειδικευμένης θέσεις στον κλάδο σου. Η οπτική ελκυστικότητα του YouTube το κάνει ένα ιδανικό εργαλείο για την προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών, ή ακόμα και των προσωπικών σου projects με τη μορφή βίντεο και την δημοσίευση Shorts. Το Pinterest, από την άλλη πλευρά, είναι φανταστικό για την οπτική προβολή προϊόντων και την αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου.
Τέλος, τα βίντεο σύντομης μορφής του TikTok απευθύνονται σε ένα νεότερο κοινό, παρέχοντας μια εξαιρετική social media πλατφόρμα για δημιουργικό και viral marketing. Χρησιμοποιώντας στρατηγικά έναν συνδυασμό αυτών των social media πλατφορμών, μπορείς να δημιουργήσεις μια δυναμική παρουσία στο διαδίκτυο, αφήνοντας ένα μόνιμο αντίκτυπο στους πιθανούς πελάτες και δημιουργώντας μια σημαντική επιχειρηματική ανάπτυξη.
Τα 10 καλύτερα Social Media για προώθηση προϊόντων το 2023
Είτε είσαι κάτοχος ηλεκτρονικού καταστήματος, είτε ασχολείσαι με το dropshipping ή το affiliate marketing, μέσα από αυτό το άρθρο θα δούμε τις 10 καλύτερες social media πλατφόρμες για την προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών και την αναγνώριση ενός brand ή freelancer.
1. Instagram
Με περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες, το Instagram παραμένει μέχρι και σήμερα μια απ’ τις γνωστότερες social media πλατφόρμες σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόκειται για ένα κοινωνικό δίκτυο που εκτός από φωτογραφίες και βίντεο επιτρέπει επίσης στους χρήστες του να δημοσιεύουν Stories και Reels (τα οποία είναι ουσιαστικά βίντεο με υψηλότερες κάθετες διαστάσεις) για να προβληθούν σε περισσότερα μέρη και να κερδίσουν μεγαλύτερη απήχηση.
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα με το Instagram είναι πως συνεχίζει να χρησιμοποιείται απ’ τους γνωστότερους influencers, καλλιτέχνες, ελεύθερους επαγγελματίες, δημιουργούς περιεχομένου, επιχειρήσεις και μπάντες από ολόκληρο τον κόσμο. Αυτό σημαίνει πως έχεις την δυνατότητα τόσο να επεκτείνεις το βασικό κοινό σου, όσο και να γίνεις ορατός σε ένα τεράστιο δίκτυο επαγγελματιών.
Για να καταφέρεις ωστόσο να κερδίσεις αρκετούς followers στο Instagram, θα πρέπει να συμπεριλάβεις έναν σημαντικό παράγοντα στην στρατηγική σου: Η διαφορετικότητα και η συνέπεια είναι ζωτικής σημασίας στο Instagram. Οι πλούσιες και μοναδικές φωτογραφίες, η έξυπνη χρήση viral περιεχόμενου για οτιδήποτε βρίσκεται σε τάση και οτιδήποτε επικοινωνεί απευθείας με το κοινό τείνουν να αποδίδουν καλύτερα στην πλατφόρμα.
Τέλος, προσπάθησε να ανεβάζεις διαφορετικά βίντεο/Reels και διαφορετικά Stories ώστε να σε προωθεί περισσότερο ο αλγόριθμος χάρη στο μοναδικό περιεχόμενο που ανεβάζεις και όχι σε αυτό που αναδημοσιεύεις ή είναι το ίδιο. Ξεκίνα επισκέπτοντας το Instagram for Shopping, μέσα από το οποίο μπορείς να προωθείς τα προϊόντα σου και να μετράς τις αποδόσεις.
2. Facebook
Το Facebook παραμένει μέχρι και σήμερα το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο παγκοσμίως, με περισσότερους από 2.8 δισεκατομμύρια χρήστες μηνιαίως. Η πλατφόρμα παρέχει αρκετά εργαλεία και υπηρεσίες για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, όπως τις Σελίδες, τις Ομάδες, τις Εκδηλώσεις, το Marketplace, το Κατάστημα και ένα σύστημα διαφημίσεων για χορηγούμενες δημοσιεύσεις.
Ενώ αυτό το επίπεδο διάδοσης διασφαλίζει ότι τουλάχιστον κάποιο από το κοινό σου θα χρησιμοποιεί τακτικά αυτήν την πλατφόρμα και θα βλέπει το περιεχόμενο σου, το Facebook χει αναπτύξει μια κάπως αρνητική φήμη μεταξύ των νεότερων χρηστών που στρέφονται όλο και περισσότερο σε εναλλακτικές social media πλατφόρμες.
Ανεξάρτητα από αυτό, εάν η επιχείριση ή η δουλειά σου μπορεί να επωφεληθεί από την δημοσίευση περιεχομένου σχετικά με τις ειδήσεις, την βιομηχανία, τα σύντομα βίντεο, τα μοναδικά γραφικά ή οτιδήποτε άλλο περιλαμβάνεται από οπτικά ελκυστικό περιεχόμενο, τότε μια δυναμική παρουσία στο Facebook είναι σίγουρα ωφέλιμη – ειδικότερα εάν το κοινό σου είναι άνω των 30 ετών.
Η αξιοποίηση των ομάδων, του marketplace, των εκδηλώσεων και όλων των εργαλείων και υπηρεσιών που παρέχει η πλατφόρμα είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος για να αποδίδει το περιεχόμενο σου αποτελεσματικότερα. Επιπλέον, ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Facebook είναι πως παρέχει το Messenger, το οποίο επιτρέπει στους πελάτες ή το κοινό σου να έρχεται σε άμεση επαφή μαζί σου για ερωτήσεις, σχόλια ή παράπονα.
Τέλος, μην ξεχάσεις να επισκεφτείς τη σελίδα Facebook Shops που αφορά τα καταστήματα και όσους θέλουν να καταχωρούν ως “προϊόντα” τα προϊόντα τους στο Facebook και το Instagram.
3. TikTok
Έως και αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, το TikTok έχει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς μηνιαίους χρήστες και με κανένα σημάδι σταματιμού. Αποτελεί τη νούμερο ένα social media πλατφόρμα για νέους, ενώ εκατομμύρια άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας έχουν ξεκινήσει επίσης να χρησιμοποιούν ολοένα και συχνότερα το TikTok.
Για ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων, το TikTok δεν αποτελεί απλά τη νούμερο ένα στάση για το σκότωμα του χρόνου τους, αλλά και κύρια μηχανή αναζήτησης για οτιδήποτε ενδιαφέρονται να αναζητήσουν ή να δουν. Σε αντίθεση ωστόσο με μηχανές αναζήτησης όπως η Google και η Bing, το TikTok λειτουργεί διαφορετικά και παράγει τα αποτελέσματα του με έναν μοναδικό αλγόριθμο.
Το TikTok θα πρέπει να είναι βασικό μέρος της μάρκετινγκ στρατηγικής μιας εταιρείας αλλά και ενός ελεύθερου επαγγελματία, τόσο για να προσεγγίζεις νέους πελάτες, όσο και για να διασκεδάζεις ή να ενημερώνεις το κοινό σου. Το διασκεδαστικό περιεχόμενο τείνει να αποδίδει αρκετά καλύτερα στην πλατφόρμα, επομένως συστήνεται να εστιάσεις πρώτα στην ψυχαγωγία και την αφοσίωση.
4. YouTube
Με περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, το YouTube είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης σε ολόκληρο τον κόσμο. Η πλατφόρμα τείνει να χρησιμοποιείται από διαφορετικούς τύπους ανθρώπων κάθε ηλικίας και φύλου, και είναι ιδανική για να μοιράζεσαι εκπαιδευτικό, ψυχαγωγικό, κωμικό και κάθε άλλου είδους περιεχομένου.
Το YouTube είναι η ιδανική πλατφόρμα για να προωθείς σχεδόν το οτιδήποτε. Ξεκίνα να δημιουργείς εκπαιδευτικά βίντεο πάνω σε κάτι που είσαι ειδικευμένος/η, εμφάνισε behind-the-scenes υλικό από την επιχείριση ή την δουλειά σου, αναζήτησε και δημιούργησε υλικό για τις τωρινές τάσεις και εστίασε στο να ανεβάζεις τακτικά νέα Shorts (σαν τα stories στο Instagram).
Μιας και το YouTube απαιτεί κάποιες γνώσεις γύρω από το SEO (Search Engine Optimization / Ελλ: Βελτιστοποίηση για Μηχανές Αναζήτησης), είναι σημαντικό να εισάγεις στους τίτλους, στις περιγραφές και στις ετικέτες όλες τις βασικές λέξεις-κλειδιά με τις οποίες θέλεις να καταταχτεί το περιεχόμενο σου.
Σχετικά άρθρα για το YouTube:
- Πως να βγάλεις χρήματα από το YouTube
- YouTube Video Thumbnails: Τι είναι και πως να τα δημιουργείς δωρεάν
- Πως να κατεβάζεις MP3 τραγούδια και βίντεο από το YouTube
Για παράδειγμα, εάν δημιουργείς ένα βίντεο στο οποίο δείχνεις τα βήματα για τη συνταγή του παστίτσιου, τότε σιγουρέψου πως ο τίτλος και η περιγραφή του έχουν τις βασικές λέξεις-κλειδιά, όπως “συνταγή
” και “παστίτσιο
“, ή εναλλακτικές όπως “Ελληνική συνταγή για παστίτσιο
” ή “Εύκολη συνταγή για παστίτσιο
” κ.ο.κ.
5. Pinterest
Το Pinterest είναι μια social media πλατφόρμα που λειτουργεί ως εργαλείο σελιδοδεικτών για την αποθήκευση ιδεών και την εύρεση δημιουργικής έμπνευσης για οικιακά έργα (DIY), συνταγές, μοτίβα ραπτικής, ταξιδιωτικά σχέδια, εσωτερική διακόσμηση, digital και brand marketing και οτιδήποτε σχετικό ή ενδιάμεσο. Η πλατφόρμα αναφέρεται συχνά ως ένα κρίσιμο μέρος για την ανακάλυψη νέων προϊόντων και πολλών διαφορετικών επωνυμιών που δεν είναι ακόμα γνωστές.
Με περισσότερους από 433 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, το Pinterest μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα από τα πιο συγκεντρωμένα κοινά γυναικών απ’ όλες τις υπόλοιπες social media πλατφόρμες. Σχεδόν το 80% των τακτικών χρηστών του είναι γυναίκες, με μια αρκετά ομοιόμορφη κατανομή ηλικιών μεταξύ 18-29 (32% των χρηστών), 30-49 (34% των χρηστών) και 50-69 (38% των χρηστών).
Οι κάθετα μορφοποιημένες εικόνες είναι ο κανόνας στο Pinterest, λόγω κυρίως του στυλ της διάταξης που έχει η ροή περιεχομένου της πλατφόρμας. Τα μοναδικά γραφικά, οι φουτουριστικές φωτογραφίες και οτιδήποτε παρέχεται σε υψηλή ποιότητα τείνει να αποδίδει καλύτερα στην πλατφόρμα. Με τη χρήση των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών, τους δημοφιλείς όρους που αναζητάνε οι περισσότεροι χρήστες στην αναζήτηση του Pinterest και την αξιοποίηση των λιστών, αρκετές εταιρείες τείνουν να “ζουν” απ’ το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο.
6. X (aka Twitter)
Το X (το παλιό Twitter που εξαγοράστηκε από τον Elon Musk και μετονομάστηκε σε “X” αλλάζοντας και το εικονικό και πολυαγαπημένο λογότυπο του με το μπλε πουλί), είναι το σπίτι για περισσότερους από 330 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες. Πρόκειται για την ιδανική πλατφόρμα ώστε να μοιράζεσαι σύντομα κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο και live.
Μιας και το X είναι πιο “προσωπική” πλατφόρμα, οι εταιρείες, οι καλλιτέχνες, οι influencers και οι δημιουργοί περιεχομένου τείνουν να απαντάνε στις ερωτήσεις του κοινού τους και να παρέχουν πληροφορίες για την καθημερινότητα τους. Πολλές επιχειρήσεις έχουν αναπτύξει έξυπνες digital marketing στραγητικές για το Twitter, απαντώντας με έξυπνο τρόπο στα tweets των ανταγωνιστών τους, χρησιμοποιώντας τα δημοφιλέστερα hashtags και παρέχοντας behind-the-scenes υλικό.
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του X είναι πως από τους 330 εκατομμύρια χρήστες, το 40% από αυτούς είναι ενεργοί πολλαπλές φορές μέσα στη μέρα. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει πως εάν το κοινό σου χρησιμοποιεί την πλατφόρμα, τότε είναι περισσότερο πιθανό να αλληλεπιδράει και με το περιεχόμενο σου.
Η δημοτικότητα της συγκεκριμένης social media πλατφόρμας παραμένει ιδιαίτερα υψηλή στους χρήστες που γνωρίζουν περί τεχνολογίας, επιστήμης, σχετίζονται με το B2B και τις επιχειρήσεις, με το digital marketing και την πολιτική.
7. LinkedIn
Με 930 εκατομμύρια χρήστες, πρόκειται για τη μεγαλύτερη και γνωστότερη social media πλατφόρμα για επαγγελματίες σε ολόκληρο τον κόσμο. Το LinkedIn έχει καταφέρει να κερδίσει την αγάπη και την αξιοπιστία εκατομμυρίων επαγγελματιών και επιχειρήσεων και να γίνει ένα σημαντικό εργαλείο δικτύωσης μεταξύ όσων αναζητούν εργασία και όσων προσλάβουν για εργασία.
Χρησιμοποιώντας έξυπνα το LinkedIn και τις δυνατότητες που παρέχει τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε επιχειρήσεις, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να βρεις νέες ευκαιρίες εργασίας, να δικτυωθείς με περισσότερες εταιρείες, να βρεις ανθρώπους στον κλάδο σου και να διαβάσεις μοναδικό και ποιοτικό περιεχόμενο που παρέχει αποκλειστικά στην πλατφόρμα.
Οι ενήλικες μεταξύ 25 και 34 ετών αποτελούν σχεδόν το 60% της βάσης χρηστών του LinkedIn, με το 57% των χρηστών να είναι άνδρες και το 43% γυναίκες. Η πλατφόρμα κατέχει την πρώτη θέση σε όσο αφορά τη δημιουργία δυνητικών πελατών B2B, επομένως αναμένεται συνήθως υψηλό ποσοστό αφοσίωσης μεταξύ των εταιρειών και του κοινού σου.
Fun Fact: Το LinkedIn ιδρύθηκε το 2002 από τον Reid Hoffman και την ομάδα του στο σαλόνι του. Κυκλοφόρησε επίσημα στις 5 Μαΐου 2003. Η πλατφόρμα εξαγοράστηκε από την Microsoft το 2016 για 26,2 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας το ένα από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά αποκτήματα στην ιστορία της ανθρωπότητας. Το LinkedIn λειτουργεί ως ανεξάρτητη οντότητα εντός της Microsoft.
Οι αναρτήσεις στο LinkedIn που περιέχουν εικόνες έχουν διπλάσια αφοσίωση σε σχέση με τις απλές αναρτήσεις κειμένου. Κάθε ανάρτηση που δημιουργείς είναι ουσιαστικά μια διαφήμιση για την επωνυμία ή τη δουλειά σου, επομένως θα πρέπει να διατηρείς συνέπεια με τη ροή των δημοσιεύσεων σου.
8. Tumblr
Το Tumblr ιδρύθηκε το 2007 από τους David Karp και Marco Arment ως μια microblogging πλατφόρμα που διευκόλυνε τη δημοσίευση διαφορετικών τύπων περιεχομένου. Εμπνεύστηκε από άλλες blogging πλατφόρμες όπως το WordPress και το Blogger της Google. Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά του 2020, το Tumblr είχε πάνω από 496 εκατομμύρια blogs και πάνω από 171 δισεκατομμύρια δημοσιεύσεις.
Το Tumblr είναι μια πλατφόρμα για τη δημοσίευση πρωτότυπου περιεχομένου. Οι χρήστες μπορούν επίσης να δημιουργήσουν το δικό τους περιεχόμενο και να το μοιραστούν με τους ακόλουθους τους ή την ευρύτερη κοινότητα του Tumblr. Το πρωτότυπο περιεχόμενο μπορεί να επισημανθεί με σχετικές λέξεις-κλειδιά για να αυξηθεί η προβολή και η απήχησή του. Σύμφωνα με τα δεδομένα του Tumblr, πάνω από το 65% των αρχικών δημοσιεύσεων στην πλατφόρμα είναι φωτογραφίες.
Fun Fact: Το Tumblr εξαγοράστηκε από την Yahoo το 2013 για 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας το ένα από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά αποκτήματα εκείνη την εποχή. Ωστόσο, η Yahoo απέτυχε να δημιουργήσει έσοδα από την πλατφόρμα και αντιμετώπισε κριτική για τη διαχείριση και τις πολιτικές της. Το 2019, το Tumblr πωλήθηκε στην Automattic, τη μητρική εταιρεία του WordPress, για λιγότερο από 3 εκατομμύρια δολάρια.
Η πλατφόρμα υποστηρίζει μια ποικιλία από διαφορετικούς τύπους περιεχομένου όπως μικρά ή μεγάλα κείμενα (συνοδευόμενα από φωτογραφίες), αναρτήσεις συνομιλίας, συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες, φωτογραφίες (στατιτικές και GIF), βίντεο και μουσική που είτε έχουν ανέβει απευθείας από τον χρήστη στην πλατφόρμα, είτε παρέχονται από τρίτη ιστοσελίδα όπως το Vimeo, το YouTube, το SoundCloud, το Spotify, μεταξύ εκατοντάδων άλλων.
9. Mastodon
Το Mastodon είναι μια αποκεντρωμένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν και να μοιράζονται περιεχόμενο για διάφορα θέματα, όπως παιχνίδια, τέχνη, μουσική, πολιτική και άλλα. Διαφέρει από τις άλλες social media πλατφόρμες διότι δεν ανήκει ούτε ελέγχεται από μία μόνο εταιρεία, αλλά αποτελείται από πολλούς ανεξάρτητους διακομιστές που μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους.
Εάν έχεις μια επιχείρηση ή έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό και θέλεις να χρησιμοποιήσεις το Mastodon για την προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών ή της δουλειάς σου, τότε η επιλογή ενός δημοφιλή server είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ξεκινήσεις. Εστίασε στο να δημοσιεύεις πρωτότυπο και ελκυστικό περιεχόμενο που προσφέρει αξία στο κοινό σου, ακολούθα και αλληλεπιδρά με άλλους χρήστες σε διαφορετικούς servers και δημιούργησε ένα προφίλ που προβάλλει και αναδεικνύει την επωνυμία σου.
Το Mastodon σου επιτρέπει να προσαρμόσεις επίσης το προφίλ σου με ένα βιογραφικό ή μια περιγραφή, με μια εικόνα κεφαλίδας και μια εικόνα προφίλ και με συνδέσμους προς την ιστοσελίδα σου και προς άλλες social media πλατφόρμες. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις τα προσαρμοσμένα emojis που παρέχονται, αλλά βεβαιώσου πως το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα σαφές, συνοπτικό και μοναδικό προφίλ που λέει στο κοινό σου ποιος είσαι και τι κάνεις.
10. Discord
Το Discord δεν είναι ακριβώς μια social media πλατφόρμα, αλλά αυτό δεν απέτρεψε εκατοντάδες εταιρείες ώστε να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα προς όφελος των digital marketing στρατηγικών τους και με κύριους στόχους την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης μεταξύ του κοινού τους, τη συλλογή σημαντικού feedback και την δυνατότητα άμεσης συνομιλίας μεταξύ των χρηστών και των διαχειριστών κάθε server.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά του 2022, το Discord είχε περισσότερους από 150 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες και πάνω από 6.7 εκατομμύρια servers, ενώ η πλατφόρμα είδε τεράστια άνοδο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19. Αν και το Discord τείνει να συσχετίζεται με το Gaming, στην πραγματικότητα, μια έρευνα του 2020 της ίδιας της εταιρείας ανέφερε πως το 78% των χρηστών χρησιμοποιούν την εφαρμογή για δραστηριότητες που δεν αφορούν το gaming.
Σχετικά άρθρα για το Discord:
- Discord: 10 Marketing στρατηγικές για την προώθηση προϊόντων
- 9 Τρόποι για να βγάλεις χρήματα από το Discord
Μέσα σε μια digital marketing στρατηγική θα πρέπει να υπάρχουν όλα τα εργαλεία και οι πλατφόρμες που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη των πωλήσεων και του κοινού. Με το Discord να χρησιμοποιείται από εκατομμύρια χρήστες για διαφορετικούς σκοπούς, είναι ένα εξαιρετικό μέσο για να έρχεσαι σε άμεση επαφή με το κοινό σου, να συλλέγεις feedback για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και να διεξάγεις έρευνες αγορών κάνοντας ερωτήσεις στους ήδη πελάτες σου.
Η εύρεση της κατάλληλης social media πλατφόρμας για ένα συγκεκριμένο προϊόν, μια υπηρεσία ή μια επωνυμία περιλαμβάνει μια συστηματική προσέγγιση, συνέπεια και ανάλυση. Ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες του προϊόντος και το κοινό που ενδιαφέρεσαι να προσελκύσεις, ο προσδιορισμός της κατάλληλης πλατφόρμας είναι ύψιστης σημασίας.
Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα είναι να κατανοήσεις διεξοδικά τη φύση, τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη του προϊόντος σου. Σκέψου με ποιους τρόπους θα μπορούσε να εμφανίζεται οπτικά ελκυστικό, αν λύνει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα, αν εστιάζει σε συγκεκριμένες κατηγορίες ανθρώπων ή κλάδους και σε ποια μέρη θα αναζητούσε κάποιος για να το βρει. Προσδιόρισε το κοινό-στόχο σου με παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, η τοποθεσία, τα ενδιαφέροντα και η συμπεριφορά.
Θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις και να ελέγξεις τα δημογραφικά στοιχεία κάθε social media πλατφόρμας για να κατανοήσεις τα δυνατά και αδύναμα σημεία της σε σχέση με το προϊόν σου. Θα πρέπει επίσης να διεξάγεις μια έρευνα αγοράς αναλύοντας τους ανταγωνιστές σου και στις πλατφόρμες από τις οποίες τείνουν να βλέπουν τη μεγαλύτερη απήχηση. Θα πρέπει επίσης να σκεφτείς τη μορφή του περιεχομένου που θα παρέχεις, καθώς εάν δεν εστιάσεις για παράδειγμα στα βίντεο (για κάποιο λόγο), τότε η λίστα πλατφορμών μειώνεται.
Στη συνέχεια θα πρέπει να καθορίσεις τους στόχους σου και να δημιουργήσεις ένα πρόγραμμα δημοσιεύσεων για τις πλατφόρμες που επέλεξες. Αμέσως μετά ακολουθεί η δημιουργία των απαραίτητων σελίδων και η ολοκλήρωση τους, ώστε να παρέχεις σε όλες μια επαγγελματική παρουσία. Η ανάλυση και μέτρηση αφοσίωσης, οι αναλογίες κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων, οι μετατροπές και η αποτελεσματικότητα κάθε δημοσίευσης σε αυτά τα κοινωνικά δίκτυα θα σε βοηθήσει για να καθορίσεις τα καλύτερα για εσένα, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή την επωνυμία σου.
Μην φοβηθείς να προσαρμόσεις και να βελτιώσεις τα προϊόντα ή τις μάρκετινγκ στρατηγικές σου ανάλογα με τα δεδομένα και τις γνώσεις που συγκεντρώνεις από τις δοκιμές σου. Άλλωστε, κάθε στρατηγική τείνει να προσαρμόζεται ανάλογα με τη χρονική περίοδο, τις ανάγκες και των ανταγωνισμό που υπάρχει.