10 Τρόποι για να Βγάλεις Χρήματα από το Blog σου (2024)

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι για να βγάλεις χρήματα από το blog σου και το περιεχόμενο που δημιουργείς, ακόμα κι αν μόλις ξεκίνησες να ασχολείσαι με το blogging.
10 Τρόποι να Βγάλεις Χρήματα από το Blog σου (2023)
Online Εισόδημα / © Karolina Grabowska στο Pexels.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Αν σκοπεύεις να ασχοληθείς επαγγελματικά με το blogging και ενδιαφέρεσαι να μάθεις με ποιους τρόπους μπορείς να βγάλεις χρήματα από το blog σου, τότε αυτός ο οδηγός θα καλύψει τους πιο αξιόπιστους τρόπους εισοδήματος για αρχάριους και επαγγελματίες bloggers.

Το πρώτο και σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να γνωρίζεις είναι πως για να καταφέρει ένα blog να γίνει κερδοφόρο, θα πρέπει να έχει αρκετές χιλιάδες ημερήσιες επισκέψεις. Αν δεν υπάρχει υψηλή επισκεψιμότητα, τότε κανένας από τους παρακάτω τρόπους δεν θα σου αποφέρει αρκετά χρήματα ως να μετατρέψεις το blogging σε πηγή εισοδήματος.

Η επισκεψιμότητα είναι το άλφα και το ωμέγα τόσο για τις διαφημίσεις που θα προβάλλονται, όσο και για τα brands που θα ενδιαφερθούν να συνεργαστούν μαζί σου. Τα στατιστικά κάθε ιστοσελίδας είναι επίσης διαθέσιμα από διάφορες υπηρεσίες όπως το SimilarWeb και το Ubersuggest, οπότε και να ήθελες να τα κρύψεις, δεν θα μπορούσες, εκτός αν μπλόκαρες όλα τα bots των υπηρεσιών, όπως τείνουν να κάνουν ορισμένοι bloggers.

Με όλα αυτά κατά νου, ακόμα κι αν δεν έχεις αρκετή επισκεψιμότητα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τους παρακάτω τρόπους ώστε να κάνεις σωστό monetization στο blog σου για να είναι έτοιμο όταν αυξηθούν οι μοναδικοί χρήστες. Ξεκινώντας οργανωμένα και σωστά από την αρχή, σου δίνεται η δυνατότητα να εστιάσεις αργότερο περισσότερο στο περιεχόμενο που έχει όλη την αξία, και λιγότερο στα τεχνικά που λίγοι αντέχουν.

1. Μέσω της Google AdSense

Πως να βγάλεις λεφτά από την Google AdSense
Εισόδημα μέσω της Google AdSense.

Η Google AdSense αποτελεί αυτή την στιγμή τον ιδανικότερο και πιο αποτελεσματικό τρόπο για να κερδίζουν οι bloggers χρήματα από τα blogs τους. Η εταιρεία επιτρέπει μέχρι και σε νέα blogs να στείλουν αίτηση ώστε να εγκριθούν στο δίκτυο διαφημίσεων της εταιρείας, αλλά θα χρειαστεί να έχεις τουλάχιστον 20-30 ποιοτικά και μοναδικά δημοσιευμένα άρθρα.

Μόλις το blog σου εγκριθεί, θα έχεις πρόσβαση σε ένα περιβάλλον μέσα από το οποίο θα μπορείς να δημιουργείς νέους τύπους διαφημίσεων, να ενεργοποιήσεις τις αυτόματες διαφημίσεις, να παρακολουθείς τα στατιστικά εσόδων και προσαρμόζεις τους τρόπους πληρωμής και τα στοιχεία σου.

Διάβασε τον οδηγό: Πως να βγάλεις λεφτά από την Google AdSense | Οδηγός 2023.

Η Google AdSense εκτελεί αυτόματα όλες τις πληρωμές κάθε 21 του μήνα (εκτός από αργίες και μη εργάσιμες ημέρες) και σε ελληνικούς λογαριασμούς γίνονται διαθέσιμα εντός 2-5 εργάσιμων ημερών. Για να μπορέσει η πλατφόρμα να σου στείλει τα χρήματα, θα πρέπει το ελάχιστο ποσό των εσόδων σου να έχει φτάσει πρώτα τα 70,00€. Αν το ποσό δεν φτάσει το ελάχιστο όριο μέχρι το τέλος του μήνα, τότε προστίθεται στον επόμενο.

2. Μέσω του Affiliate Marketing

Affiliate Marketing
Affiliate Marketing / © RawPixel.com

Ενας από τους καλύτερους τρόπους για να δημιουργήσεις ένα παθητικό εισόδημα είναι το affiliate marketing. Ως affliate marketer θα έχεις την δυνατότητα να ξεκινήσεις εντελώς δωρεάν και να προωθείς μόνο προϊόντα και υπηρεσίες που χρησιμοποιήσεις από επιχειρήσεις που εμπιστεύεσαι. Δεν υπάρχει επίσης κάποιος περιορισμός στα χρήματα που μπορείς να βγάζεις καθημερινά από τις πωλήσεις που ολοκληρώνονται.

Οι bloggers χρησιμοποιούν αρκετά συχνά το affiliate marketing, εισάγοντας affiliate συνδέσμους στο μεγαλύτερο ποσοστό των άρθρων τους και γράφοντας reviews για affiliate προϊόντα. Θα βρεις επίσης αρκετά blogs που προβάλλουν affiliate banners και affiliate widgets που ανανεώνονται αυτόματα με καινούργια προϊόντα, προσφορές κ.α.

Αν καταφέρεις και αυξήσεις τον αριθμό των πωλήσεων που κάνεις από ένα συγκεκριμένο brand, τότε θα έχεις επίσης την δυνατότητα να ζητήσεις για μοναδικά εκπτωτικά κουπόνια με το όνομα του blog σου. Χρησιμοποίησε αυτά τα κουπόνια προωθώντας τα από το newsletter του blog σου και μέσα από σχετικά άρθρα για να αυξήσεις τις affiliate πωλήσεις σου.

3. Δημοσιεύοντας Sponsored Περιεχόμενο

Το sponsored περιεχόμενο λειτουργεί με τον εξής απλό τρόπο: Σε προσελκύει ένα brand, σου ζητάει ένα κόστος για να δημοσιεύσεις ένα άρθρο τους και, εφόσον συμφωνήσουν και σου ζητήσουν και μια αναφορά των στατιστικών σου για τους τελευταίους μήνες, θα σου στείλουν το κείμενο με τις φωτογραφίες, τα βίντεο και τους συνδέσμους ώστε να τα περάσεις και να προχωρήσεις στη δημοσίευση του άρθρου. Η πληρωμή γίνεται είτε λίγο πριν την δημοσίευση ή αμέσως μετά.

Σε ορισμένες περιπτώσεις το brand μπορεί να σου ζητήσει να αναλάβεις εσύ τη γραφή του άρθρου. Στη προκειμένη περίπτωση, θα χρειαστεί να μάθεις πως να γράφεις έξυπνα advertorials, αλλά το κόστος της συνεργασίας σας θα αυξηθεί εξίσου ανάλογα με την έξτρα δουλειά που θα κάνεις. Αυτό έρχεται επίσης με τα πλεονεκτήματα του, καθώς θα αναφέρεις μια εταιρεία, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία με τον δικό σου μοναδικό τρόπο και με τον χαρακτήρα που έχουν συνηθίσει οι αναγνώστες σου.

Όσο πιο πολύ θα αυξάνεται η επισκεψιμότητα του blog σου, τόσο πιο πολύ θα αυξάνεται και το κόστος για να διαφημιστεί ένα brand σε αυτό. Μπορείς επίσης να δημιουργήσεις ένα Media Kit για το blog σου, το οποίο είναι χρήσιμο όταν συνεργάζεσαι με καινούργια brands και θέλεις να τους παρέχεις όλες τις σημαντικές πληροφορίες μέσα σε ένα αρχείο.

Χρησιμοποίησε το Canva για να δημιουργήσεις ένα Media Kit αρχείο, παρέχοντας πληροφορίες όπως τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να διαφημιστεί ένα brand στο blog σου, πόσο κοστίζει το sponsored περιεχόμενο, πόσο κοστίζει να αναλάβεις τη γραφή, πόσο χρεώνεις τα reviews προϊόντων και υπηρεσιών και ποιοι είναι οι όροι και οι προϋποθέσεις, καθώς επίσης και αρκετά άλλα.

4. Παρέχοντας do-follow συνδέσμους

Σύμφωνα με αρκετούς ειδικούς στο πεδίο της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων για μηχανές αναζήτησης (αλλιώς γνωστό και ως Search Engine Optimization, ή SEO), όσους πιο πολλούς συνδέσμους λαμβάνει μια ιστοσελίδα από άλλες ιστοσελίδες, τόσο πιο έμπιστη θεωρείται για την Google και την Bing και τόσο πιο υψηλά στα αποτελέσματα εμφανίζεται το περιεχόμενο της.

Αυτή είναι μια συχνή τακτική που ακολουθούν αρκετές εταιρείες για να αυξήσουν το SEO των ιστοσελίδων τους, ενώ αρκετές από αυτές είναι πρόθυμες να πληρώσουν αρκετά χρήματα για ένα do-follow σύνδεσμο. Ένα καλό παράδειγμα θα ήταν αν είχες ένα food blog με συνταγές και προτάσεις προϊόντων, όπου μια ανταγωνιστική ιστοσελίδα ή μια εταιρεία που κατασκευάζει προϊόντα μαγειρικής θα ήθελε να λαμβάνει από εσένα ένα σύνδεσμο.

Τι είναι οι do-follow, no-follow και sponsored σύνδεσμοι;

  • DoFollow: Ενημερώνει τις μηχανές αναζήτησης πως υπάρχει αυτός ο σύνδεσμος μέσα στην σελίδα και οδηγεί τον επισκέπτη σε διαφορετική ιστοσελίδα. Ανεβάζει το boost του ranking για κάθε ιστοσελίδα.
  • NoFollow: Ενημερώνει τις μηχανές αναζήτησης να μην ακολουθήσουν τον συγκεκριμένο σύνδεσμο, καθώς μπορεί να σχετίζεται με spam ή άλλου είδους ανεπιθύμητου περιεχομένου. Δεν επηρεάζει καμία απ’ τις δύο πλευρές, εκτός απ’ την τρίτη ιστοσελίδα η οποία δεν επωφελείται.
  • Sponsored: Ενημερώνει τις μηχανές αναζήτησης πως η ιστοσελίδα πληρώθηκε για να προσθέσει αυτόν το σύνδεσμο στο περιεχόμενο. Είναι παρόμοιο με το NoFollow, καθώς παρέχει μικρότερο boost στα rankings.

Όταν ένα blog σε αναφέρει σε ένα άρθρο ή μια σελίδα του, τότε αυτόματος λαμβάνεις ένα backlink. Κάθε domain name μπορεί να στείλει μόνο ένα backlink προς ένα άλλο domain name, αλλά απεριόριστες αναφορές αν το αναφέρει συχνά σε άρθρα του. Αν το blog σου έχει αρκετά backlinks από άλλες ιστοσελίδες, τότε αυτομάτως θα αυξηθεί το SEO του και θα δεις ακόμη περισσότερες διαφημιστικές εταιρείες να έρχονται σε επικοινωνία μαζί σου.

Ένας απ’ τους καλύτερους τρόπους για να αποκτήσεις περισσότερα backlinks είναι μέσω του guest blogging, το οποίο προϋποθέτει να γράφεις άρθρα σε διάφορες ιστοσελίδες εθελοντικά, λαμβάνοντας ως ανταλλαγή ένα do-follow σύνδεσμο προς το blog σου. Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο θα βοηθάς τα υπάρχοντα δημοσιευμένα άρθρα σου να ανέβουν θέσεις, αλλά και να αυξάνεις συνεχώς τη συνολική SEO βαθμολογία που λαμβάνεις.

5. Γράφοντας reviews προϊόντων

Οι αξιολογήσεις προϊόντων και online υπηρεσιών είναι ένας επίσης εξαιρετικά διαδεδομένος τρόπος για να βγάζουν περισσότερα χρήματα οι bloggers. Τα brands καλούνται να στείλουν το προϊόν που θέλουν να προωθήσουν στον κάτοχο του blog, ο οποίος στη συνέχεια θα το ελέγξει και θα προχωρήσει στο review του. Μόλις η αξιολόγηση είναι έτοιμη, ο blogger την παρουσιάζει στο εκατοστέ brand και, εφόσον υπάρξει συμφωνία, ο blogger πληρώνεται και στη συνέχεια δημοσιεύει το review.

Οι συνεργασίες για τα reviews ωστόσο διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία και από blogger σε blogger. Για παράδειγμα, αν η επισκεψιμότητα του blog σου δεν είναι αρκετά μεγάλη, τότε ίσως σου προτείνουν να λάβεις το προϊόν δωρεάν, αλλά αντί για πληρωμή να σου παρέχουν έναν affiliate σύνδεσμο ώστε να κερδίζεις προμήθεια για κάθε επιτυχημένη πώληση.

Για να αυξήσουν ακόμη περισσότερο το τελικό κόστος, αρκετοί bloggers έχουν σπεύσει επίσης στο vlogging, παρέχοντας τα reviews τους και μέσα από τα YouTube κανάλια τους. Με αυτό τον τρόπο, αυξάνουν και τις προβολές στα άρθρα και τα βίντεο τους, αλλά και το κόστος για την έξτρα εργασία που απαιτεί η εγγραφή, η επεξεργασία και το ανέβασμα του βίντεο.

Παραδείγματα από reviews:

Δεν φτάνει όμως να γράψεις και να δημοσιεύσεις απλά ένα review, καθώς θα θελήσεις να δεις θετικά αποτελέσματα με αρκετές πωλήσεις. Αν δεν υπάρξουν πωλήσεις άλλωστε, δεν θα υπάρξει και μελλοντική συνεργασία με το ίδιο brand, καθώς κανένα μέρος δεν θα μείνει ευχαριστημένο από τα τελικά αποτελέσματα. Επομένως, είναι σημαντικό να βελτιστοποιείς τα reviews για τις μηχανές αναζήτησης, εισάγοντας τα σωστά schema.

Αν χρησιμοποιείς για παράδειγμα το WordPress, τότε το Rank Math Pro σου δίνει την δυνατότητα να επιλέγεις διαφορετικά schema, μεταξύ τους και τα reviews προϊόντων και υπηρεσιών. Με αυτό τον τρόπο θα εμφανίζονται και τα αστεράκια της βαθμολογίας στα αποτελέσματα της Google, ενώ θα ενημερώνουν τις μηχανές αναζήτησης για το είδος του άρθρου.

6. Δημιουργώντας ένα newsletter

Email Marketing με το MailChimp
© MailChimp στο Unsplash.

Μιας και το email marketing παραμένει μέχρι και σήμερα ως ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για τη προώθηση φυσικών και ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, οι bloggers δημιουργούν, σχεδιάζουν και διατηρούν τα δικά τους newsletters. Μέσα από αυτά, παρέχουν ενημερώσεις σχετικά με αυτούς και το περιεχομένου τους, προωθούν τα πιο πρόσφατα άρθρα τους, παρέχουν εκπτωτικά κουπόνια και συνδέσμους προς affiliate προϊόντα και προωθούν το sponsored περιεχόμενο των συνεργαζόμενων brands.

Αν και ένα newsletter με 2,000 subscribers δεν θα σε βοηθήσει ιδιαίτερα με τα brands, απ’ τους 2,000 αν οι 1,600 επισκέπτονται κάθε φορά το blog σου, τότε θα δεις σημαντική αύξηση στους επιστρεφόμενους χρήστες και στα χρήματα που κερδίζεις. Οι χρήστες που εγγράφονται επίσης ως subscribers είναι συχνά αυτοί που θα αγοράσουν και τα προϊόντα που τους προτείνεις, καθώς έχουν χτίσει ήδη ένα κύκλο εμπιστοσύνης με εσένα και το περιεχόμενο σου, κάτι το οποίο τους οδήγησε στην εγγραφή τους στο newsletter.

Για να ξεκινήσεις θα χρειαστεί αρχικά να επιλέξεις μια newsletter πλατφόρμα. Αυτές οι πλατφόρμες σου παρέχουν ένα περιβάλλον χρήσης μέσα από το οποίο θα έχεις την δυνατότητα να δημιουργείς email καμπάνιες, να σχεδιάζεις τα newsletters σου, να διαχειρίζεσαι τους subscribers σου, να στέλνεις νέα emails, να παρακολουθείς τα στατιστικά απ’ την email marketing στρατηγική σου και να δημιουργείς landing σελίδες για να εγγράφονται οι επισκέπτες σου.

Οι περισσότερες πλατφόρμες σου επιτρέπουν να δημιουργήσεις και διάφορα widgets, παρέχοντας σου έτοιμους τους embed κώδικες ώστε να τους εισάγεις στο blog σου για να εμφανίσεις έτοιμες φόρμες εγγραφών, pop-up παράθυρα και άλλα CTA κουμπιά.

  • MailjetΠαρέχονται απεριόριστοι subscribers στο δωρεάν πακέτο, ενώ τα συνδρομητικά πακέτα ξεκινάνε από τα 14.00€ μηνιαίως για απεριόριστους subscribers.
  • SendinBlueΠαρέχονται απεριόριστοι subscribers στο δωρεάν πακέτο, ενώ τα συνδρομητικά πακέτα ξεκινάνε από τα 19.00€ μηνιαίως για απεριόριστους subscribers.
  • MailChimpΠεριορίζεσαι στους έως 2,000 subscribers στο δωρεάν πακέτο, ενώ τα συνδρομητικά πακέτα ξεκινάνε από τα 9.99$ μηνιαίως για 500 subscribers.
  • MailerliteΠεριορίζεσαι στους έως 1,000 subscribers στο δωρεάν πακέτο, ενώ τα συνδρομητικά πακέτα ξεκινάνε από τα 10.00$ μηνιαίως για απεριόριστους subscribers.
  • MailPoetΠεριορίζεσαι στους έως 1,000 subscribers στο δωρεάν πακέτο, ενώ τα συνδρομητικά πακέτα ξεκινάνε από τα 13.00€ μηνιαίως για 1,250 subscribers.
  • AWeberΠεριορίζεσαι στους έως 500 subscribers στο δωρεάν πακέτο, ενώ τα συνδρομητικά πακέτα ξεκινάνε από τα 16.15$ μηνιαίως για 500 subscribers.
  • OmnisendΠεριορίζεσαι στους έως 250 subscribers στο δωρεάν πακέτο, ενώ τα συνδρομητικά πακέτα ξεκινάνε από τα 16.00$ μηνιαίως για 500 subscribers.

Μιας και το email marketing παραμένει μέχρι και σήμερα ιδιαίτερα ακριβό, με τις newsletter υπηρεσίες να έχουν υψηλά τις τιμές τους ακόμα και για ανθρώπους ή μικρές επιχειρήσεις με λίγους subscribers. Οι περισσότερες παρέχουν βέβαια τα δικά τους δωρεάν πακέτα, τα οποία ωστόσο σε περιορίζουν στον αριθμό εγγεγραμμένων χρηστών που μπορείς να έχεις, ενώ δεν σου παρέχουν πρόσβαση σε ορισμένες από τις premium λειτουργίες και δυνατότητες τους.

7. Παρέχοντας τις υπηρεσίες σου

Συνήθως, οι bloggers που έχουν αρκετές γνώσεις πάνω σε ένα αντικείμενο και γράφουν αποκλειστικά για μια συγκεκριμένη θεματολογία, έχουν την δυνατότητα να παρέχουν συγκεκριμένες υπηρεσίες τους. Ας πούμε για παράδειγμα πως γνωρίζεις τις βασικές γλώσσες προγραμματισμού, γράφεις συνεχώς για προγραμματισμό και κώδικες στο blog σου και ενδιαφέρεσαι να ξεκινήσεις να χτίζεις ένα πελατολόγιο. Για να το καταφέρεις αυτό, μπορείς να προωθήσεις την δουλειά σου με διάφορους έξυπνους τρόπους.

Το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να δημιουργήσεις μια landing σελίδα. Αυτή είναι η σελίδα η οποία θα προωθεί ουσιαστικά την δουλειά σου και όλες τις υπηρεσίες που θα παρέχεις. Θα είναι επίσης η σελίδα που θα προωθείται αρκετά μέσα από τα άρθρα και άλλες σελίδες του blog σου, ενώ μπορείς να την προωθήσεις και στα κοινωνικά δίκτυα για ακόμα περισσότερες προβολές και πιθανούς πελάτες.

Αυτή η σελίδα θα πρέπει να είναι όμορφα διαμορφωμένη και να περιλαμβάνει όλες τις υπηρεσίες που παρέχεις στους πελάτες σου. Μπορείς να παρέχεις ένα τιμοκατάλογο, μια φόρμα επικοινωνίας, απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις (FAQs), παραδείγματα από τις προηγούμενες δουλειές σου (portfolio) και πρόσθεσε τυχόν testimonials που έχεις λάβει από πελάτες με τους οποίους συνεργάστηκες στο παρελθόν.

Μόλις δημιουργήσεις την σελίδα και της εισάγεις ένα εύκολο σύνδεσμο (URL), στη συνέχεια ξεκίνα να την προωθείς ασταμάτητα και έως ότου δεν έχεις άλλο ελεύθερο χρόνο ώστε να αναλάβεις περισσότερους πελάτες. Ξεκίνα βελτιστοποιώντας την σελίδα για τις μηχανές αναζήτησης. Αν το blog σου φιλοξενείται στην πλατφόρμα του WordPress, τότε χρησιμοποίησε το Rank Math SEO Pro για να βελτιστοποιείς όλα τα άρθρα και τις σελίδες σου. Στη συνέχεια, πρόσθεσε την στο μενού του blog σου ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμη. Αν έχεις μια “Σχετικά” σελίδα, τότε επισήμανε τη νέα σου σελίδα και εκεί.

Κάνε μερικά stories στο Instagram και το Facebook παρουσιάζοντας προηγούμενες δουλειές σου και παρέχοντας σύνδεσμο προς την landing σελίδα σου, κάνε ένα tweet με σωστές λέξεις-κλειδιά για περισσότερο off-site SEO, και σιγουρέψου πως έχεις ένα καλοστημένο και επαγγελματικό προφίλ στο LinkedIn, το οποίο είναι και το ιδανικό κοινωνικό δίκτυο για επαγγελματίες.

8. Sponsored social media posts

Όπως και οι influencers, έτσι και οι bloggers καλούνται να δημιουργήσουν μια ισχυρή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα με μεγάλους αριθμούς από followers. Σε όσα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα βρίσκεσαι και όσους πιο πολλούς followers έχεις στο καθένα, τόσο πιο ελκυστικοί θα γίνονται οι social media λογαριασμοί σου για τα ενδιαφερόμενα brands.

Δεν είναι λίγοι οι bloggers που βγάζουν ένα σημαντικό ποσό κάθε μήνα προωθώντας περιεχόμενο από διάφορα brands στις σελίδες που έχουν σε διάφορα κοινωνικά δίκτυα. Από μια δημοσίευση στο Instagram, ένα tweet στο Twitter, μια εικόνα στο Pinterest, έως και σύντομα βίντεο στο TikTok, κάθε κοινωνικό δίκτυο παίζει σημαντικό ρόλο και φιλοξενεί διαφορετικό κοινό.

Θα χρειαστεί να χτίσεις ένα κοινό πρώτα ωστόσο. Όσους πιο πολλούς followers και όσο πιο υψηλή αλληλεπίδραση έχουν οι social media λογαριασμοί σου, τόσα πιο πολλά brands θα ενδιαφέρονται να συνεργαστούν μαζί σου και τόσο πιο μεγάλος θα είναι και ο αριθμός των πωλήσεων. Η social media παρουσία με αρκετούς followers είναι συχνά η απόδειξη των περισσότερων brands πως ένας δημιουργός περιεχομένου έχει χτίσει ένα ισχυρό κοινό.

9. eBooks, Online Courses και Webinars

Πως να βγάλεις χρήματα πουλώντας e-books | Οδηγός 2022
Image Credits: CURVD® στο Unsplash.

Για αρκετά χρόνια τώρα, τα eBooks, τα online courses και τα webinars παραμένουν σταθερές πηγές εισοδήματος για κάθε δημιουργό περιεχομένου που θέλει να δημιουργήσει ένα παθητικό εισόδημα. Ως blogger, μπορείς να εστιάσεις στο να γράφεις eBooks με συμβουλές, οδηγίες και αποκλειστικό περιεχόμενο που βασίζεται πάνω στη θεματολογία του blog σου. Στη συνέχεια, μπορείς να προωθήσεις και να πουλάς το eBook σου μέσα από το περιεχόμενο του blog σου, ή μέσω τρίτων υπηρεσιών.

Ως blogger, έχεις την δυνατότητα να πουλάς ψηφιακά προϊόντα όπως:

  • e-Books / e-Magazines
  • Online Courses
  • Webinars
  • Virtual Events

Μπορείς επίσης να πουλάς και φυσικά προϊόντα, όπως:

  • Το δικό σου merchandise (t-shirts, αυτοκόλλητα, κούπες κ.α.) με το λογότυπο του blog σου.
  • Χειροποίητες κατασκευές και αντικείμενα που δημιουργείς.
  • Φυσικά βιβλία.

Τα online courses από την άλλη πλευρά είναι σειρές μαθημάτων που παρέχονται online σε μορφή βίντεο. Μπορείς να δημιουργήσεις μια σειρά από μαθήματα που σχετίζονται με τη θεματολογία του blog σου, έτσι ώστε να μπορείς να τα προωθείς με ευκολία. Αν για παράδειγμα ασχολείσαι με το food blogging, τότε μπορείς να δημιουργήσεις μια σειρά με μαθήματα μαγειρικής. Μπορείς επίσης να παρέχεις eBooks με συνταγές, όπως για παράδειγμα ένα eBook με μεσογειακές συνταγές, ένα με vegan συνταγές, ένα με μεξικανικές συνταγές και ούτω καθεξής.

Αν είσαι φωτογράφος και παρέχεις συμβουλές για τη βελτίωση των φωτογραφιών, για επεξεργασία, για φωτογραφικές μηχανές και ούτω καθεξής, τότε μπορείς να παρέχεις σειρές μαθημάτων για το πως χρησιμοποιείται μια DSLR, για τη φωτογράφηση landscape τοπίων ή για πορτρέτα και πολλά ακόμα. Τα online courses είναι ένας εξαιρετικός και αποτελεσματικός τρόπος για να δημιουργήσεις ένα παθητικό εισόδημα και μια ισχυρή online παρουσία στον τομέα σου.

Αν έχεις ένα fitness blog, τότε μπορείς να προωθείς εξοπλισμό γυμναστικής και sports προϊόντα με affiliate συνδέσμους. Μπορείς επίσης να γράψεις ολόκληρα eBooks με μαθήματα γυμναστικής, ή ακόμα και σειρές μαθημάτων για γυμναστική στο σπίτι. Αν έχεις ένα travel blog, μπορείς να γράφεις ταξιδιωτικούς οδηγούς και να τους παρέχεις μέσα από blog σου για αγορά και λήψη.

10. Δημιούργησε Paid Subscriptions

Στις ημέρες μας τα συνδρομητικά πακέτα που παρέχουν αρκετές ιστοσελίδες για να αποκτήσεις πρόσβαση στο αποκλειστικό τους περιεχόμενο φαίνεται να γίνεται ένα ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο. Μιας και το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων χρησιμοποιούν πλέον κάποια adblock επέκταση για τον αποκλεισμό διαφημίσεων, οι δημιουργοί περιεχομένου και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης βρήκαν έναν εναλλακτικό τρόπο ώστε να καλύψουν το εισόδημα που χάνουν απ’ τις διαφημίσεις: Παρέχοντας paid subscriptions.

Τα paid subscriptions είναι ουσιαστικά συνδρομητικά πακέτα που σου επιτρέπουν να αποκτήσεις πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Η εκατοστέ ιστοσελίδα παρέχει περιεχόμενο που είναι ορατό προς όλους, καθώς επίσης και αποκλειστικό περιεχόμενο που είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε όσους πληρώνουν κάθε μήνα ή χρόνο. Οι συνδρομητές μιας ιστοσελίδας που παρέχει paid memberships συχνά απολαμβάνουν επίσης μια εμπειρία χωρίς διαφημίσεις.

Αν το blog σου φιλοξενείται στην πλατφόρμα του WordPress, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις πρόσθετα όπως το Paid Memberships Pro για να δημιουργήσεις paid memberships με συνδρομητικά πακέτα, κλειδώνοντας την πρόσβαση στο αποκλειστικό σου περιεχόμενο για όσους δεν έχουν μια συνδρομή. Με το πρόσθετο θα έχεις επίσης την δυνατότητα να δημιουργήσεις έναν τιμοκατάλογο και να τον εμφανίσεις σε συγκεκριμένες σελίδες του blog σου, να παρέχεις σελίδες σύνδεσης και εγγραφών, διαφορετικά συνδρομητικά πακέτα και πολλά ακόμα.

Για να μπορέσεις να προσελκύσεις περισσότερους επισκέπτες να αποκτήσουν ένα από τα συνδρομητικά σου πακέτα, εκτός από το αποκλειστικό περιεχόμενο που θα δημιουργείς γι ‘αυτούς, μπορείς επίσης να τους παρέχεις έτοιμο ψηφιακό περιεχόμενο για να κατεβάζουν με ένα κλικ, πρόσβαση σε περισσότερες λειτουργίες του blog σου, εκπτωτικά κουπόνια για brands με τα οποία συνεργάζεσαι και πολλά ακόμη.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε