10 Podcast λάθη που κάνουν οι νέοι podcasters

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Ξεκίνησες το ταξίδι σου στον χώρο του podcasting; Προετοιμάσου και οργανώσου σωστά αποφεύγοντας τα δέκα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι νέοι podcasters με τα podcast κανάλια τους, μάθε πως να ξεκινήσεις πιο δυναμικά και να χτίσεις μια πιο πιστή και αφοσιωμένη βάση ακροατών.
10 Podcast λάθη που κάνουν οι νέοι podcasters
© Freepik.com

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Οι νέοι podcasters που προσπαθούν να κάνουν μια δυναμική εμφάνιση στον χώρο του podcasting συχνά πέφτουν στις ίδιες παγίδες. Από απλά πράγματα όπως η ποιότητα του ήχου, η οργάνωση του περιεχομένου τους, μέχρι και η έλλειψη του post-production σε συνδυασμό με το ασυνεπές πρόγραμμα, είναι μόλις μερικοί απ’ τους παράγοντες για τους οποίους ένα νέο podcast δεν έχει άνοδο.

Κάποιες φορές, ακόμη και τα πιο εύκολα και απλά πράγματα φαίνεται να μας ξεφεύγουν. Όταν ξεκινάμε με κάτι καινούργιο άλλωστε, είναι εύκολο να χαθούμε στο χάος των αμέτρητων πληροφοριών που καταναλώνουμε ώστε να αποκτήσουμε περισσότερες γνώσεις γι ‘αυτό. Έτσι, είναι εύκολο να πέσουμε πάνω σε συχνά λάθη που κάνουν οι αρχάριοι στον χώρο του podcasting.

Διάβασε επίσης:

1. Έλλειψη εξοπλισμού και κακή ποιότητα ήχου

Το πρώτο και σημαντικότερο λάθος που κάνει το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων podcasters είναι να μην προσέχει την ποιότητα του ήχου τους. Όπως μπορείς να καταλάβεις, στο podcasting η ποιότητα του ήχου είναι ζωτικής σημασίας, επομένως είναι σημαντικό να παρέχεις πάντοτε ποιοτικό και καθαρό ήχο που ακούγεται σωστά από κάθε συσκευή και ηχείο. Άλλωστε, οι ακροατές είναι λιγότερο πιθανό να συνεχίσουν να ακούνε ένα podcast επεισόδιο όταν αυτό παρέχεται σε κακή ποιότητα.

Τα καλά νέα είναι πως δεν χρειάζεται να επενδύσεις μια περιουσία για να ξεκινήσεις, αρκεί να χρησιμοποιήσεις τον κατάλληλο εξοπλισμό με τον σωστό τρόπο. Κάποιες φορές, μέχρι και ο εξοπλισμός που διαθέτουμε είναι ικανός να παράγει επαγγελματικά αποτελέσματα, απλά δεν γνωρίζουμε πως να το χρησιμοποιήσουμε σωστά.

Ως podcaster χρειάζεσαι τρία σημαντικά πράγματα:

  1. Ένα αξιόπιστο μικρόφωνο που παράγει καθαρή φωνή.
  2. Ποιοτικά ακουστικά για την επεξεργασία.
  3. Ένα μέρος με καλή ηχομόνωση για τις ηχογραφήσεις σου.

Συμβουλή: Δεν χρειάζεται να μπεις στην ντουλάπα σου σαν γάτα ώστε να παράγεις καθαρές ηχογραφήσεις χωρίς εξωτερικούς θορύβους. Πάρε μια χάρτινη κούτα, γέμισε την με αυγοθήκες και τοποθέτησε το μικρόφωνο στο κέντρο. Άφησε μόνο ένα μικρό άνοιγμα απ’ το οποίο θα μιλάς.

Το μικρόφωνο είναι ζωτικής σημασίας στον χώρο του podcasting. Ενώ αρκετοί ξεκινάνε με τα smartphones τους ή low-budget μικρόφωνα, στην πραγματικότητα η μεγάλη διαφορά φαίνεται όταν αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό τους με κάτι πιο επαγγελματικό. Αν ξεκινάς τώρα και θέλεις να επενδύσεις πάνω σε ένα αξιόπιστο podcasting μικρόφωνο, τότε ρίξε μια ματιά στο Shure MV7.

2. Έλλειψη προγραμματισμού και ασυνεπές πρόγραμμα

Πολλοί νέοι podcasters μπαίνουν στον χώρο του podcasting χωρίς ένα σαφές σχέδιο. Είναι σημαντικό να έχεις μια καλά καθορισμένη εικόνα, ένα κοινό-στόχο και ένα πρόγραμμα για το περιεχόμενο σου. Η έλλειψη προγραμματισμού μπορεί να οδηγήσει σε αποδιοργανωμένο και ασυνεπές περιεχόμενο, κάτι το οποίο κανένας podcaster δεν θέλει στα επεισόδια του.

Το πρώτο και σημαντικότερο που πρέπει να θυμάσαι είναι πως αρκετοί νέοι podcasters ξεκινάνε χωρίς να έχουν μια ξεκάθαρη ιδέα για το τι είναι το podcast τους. Αυτή η έλλειψη μπορεί να οδηγήσει σε επεισόδια που δεν έχουν συνοχή, απήχηση και τον κατάλληλο κοινό-στόχο. Επιπλέον, το ασυνεπές περιεχόμενο που δεν έχει ένα οργανωμένο πρόγραμμα θα σε οδηγήσει στο να παράγεις νέα επεισόδια σποραδικά. Αυτό θα φέρει ως αποτέλεσμα να μην μπορείς να διατηρήσεις αφοσιωμένο το κοινό σου.

Ένα ασυνεπές πρόγραμμα κυκλοφορίας μπορεί να οδηγήσει τους ακροατές να χάσουν το ενδιαφέρον τους.

Θα πρέπει να οργανώνεις κάθε επεισόδιο σου προτού ξεκινήσεις την ηχογράφηση. Η σωστή οργάνωση, διατηρώντας ένα προσχέδιο της συζήτησης, όλα όσα θα αναφερθούν και τυχόν θέματα που μπορεί να αναφερθούν ή μπορεί και όχι, θα σε βοηθήσουν όχι μόνο να παράγεις πιο επαγγελματικό περιεχόμενο, αλλά και να αποφύγεις να σπαταλάς χρόνο σε έξτρα μοντάζ.

3. Αγνοείς το Post-Production

Το post-production (Ελλ: μεταπαραγωγή) αναφέρεται στη φάση της δημιουργίας ενός podcast επεισοδίου που λαμβάνει χώρα μετά την εγγραφή αλλά πριν το τελικό επεισόδιο είναι έτοιμο για δημοσίευση. Αυτή η φάση περιλαμβάνει μια σειρά εργασιών επεξεργασίας και βελτίωσης για να διασφαλιστεί ότι το podcast επεισόδιο είναι ύψιστης ποιότητας και έτοιμο για το κοινό του.

Με το post-production σιγουρεύεσαι πως θα έχεις πάντοτε ένα “κομψό” podcast με επεισόδια που δεν περιλαμβάνουν παύσεις, θόρυβο στο παρασκήνιο και λάθη. Ορισμένα από τα βασικότερα βήματα που περιλαμβάνει το post-production είναι τα εξής:

  • Μοντάζ: Αυτή είναι ίσως η πιο κρίσιμη πτυχή του post-production. Οι podcasters εργάζονται για να αφαιρέσουν τυχόν λάθη, άβολες παύσεις, τον θόρυβο του παρασκηνίου ή άλλες ατέλειες του ήχου. Επίσης, κόβουν οποιοδήποτε περιεχόμενο δεν προσθέτει αξία ή μπορεί να κάνει το επεισόδιο πολύ μεγάλο.
  • Βελτίωση ήχου: Το post-production μπορεί να περιλαμβάνει τη βελτίωση της συνολικής ποιότητας του ήχου. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την προσαρμογή των επιπέδων, την συμπίεση της φωνής και τη μείωση του θορύβου του περιβάλλοντος. Είναι σημαντικό το podcast να ακούγεται όσο πιο καθαρό και επαγγελματικό γίνεται.
  • Έξτρα προσθήκες: Κατά τη διάρκεια του post-production, αρκετοί podcasters μπορεί να προσθέσουν στοιχεία όπως μουσική και ηχητικά εφέ, τα οποία μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη συνολική εμπειρία της ακρόασης και να κάνουν τα επεισόδια πιο ελκυστικά.
  • SEO: Το SEO αφορά την έρευνα αγοράς για τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά που θα πρέπει να εισάγεις στον τίτλο, την περιγραφή και το εξώφυλλο του podcast επεισοδίου σου. Όσο πιο καλά βελτιστοποιήσεις αυτά τα τρία βασικά στοιχεία, τόσο πιο πολύς κόσμος θα σε βρίσκει από μηχανές αναζήτησης όπως η Google και η Bing, τόσο πιο εύκολα θα το αναφέρουν AI εργαλεία όπως το ChatGPT και το Bing AI Chat και τόσο πιο υψηλή απήχηση θα έχει.
  • Επανέλεγχος: Σε αυτό το σημείο, κάνουμε μια αναθεώρηση ολόκληρου του επεισοδίου μας για να σιγουρευτούμε πως δεν υπάρχουν λάθη και ή σημεία τα οποία απαιτούν επιπλέον βελτίωση. Με αυτόν τον τρόπο σιγουρευόμαστε πως τα επεισόδια μας θα κυκλοφορούν πάντοτε στην καλύτερη μορφή τους και χωρίς λάθη.
  • Τελική μίξη και mastering: Πριν από τη δημοσίευση, ολόκληρο το επεισόδιο μπορεί να γίνει μίξη και mastering για να επιτευχθεί μια σταθερή και επαγγελματική ποιότητα ήχου.
  • Εξαγωγή επεισοδίου: Το τελευταίο βήμα αφορά την εξαγωγή του επεισοδίου, συχνά σε μορφή .WAV (υψηλότερη ποιότητα) ή .MP3 (συμπιεσμένη ποιότητα αλλά μικρότερο μέγεθος αρχείων) για να υποστηρίζεται από streaming πλατφόρμες όπως το Spotify, Apple Podcasts, Castbox κ.ο.κ.

Το post-production είναι από τα βασικότερα και πιο κρίσιμα βήματα στη διαδικασία του podcasting, καθώς διασφαλίζει ότι το τελικό αποτέλεσμα θα είναι έτοιμο και χωρίς λάθη. Το επίπεδο του post-production μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με το στυλ, τη μορφή και τους πόρους που έχεις διαθέσιμους ως podcaster. Τα επαγγελματικά podcast κανάλια συχνά επενδύουν το μεγαλύτερο ποσοστό του χρόνου τους στο post-production παρά στην ηχογράφηση και την προώθηση των επεισοδίων τους.

4. Δεν έχεις αναπτύξει μια μάρκετινγκ στρατηγική

Η προώθηση του podcast σου είναι ζωτικής σημασίας για να αποκτήσεις ακροατές και να χτίσεις ένα κοινό που σε ακολουθεί και αλληλεπιδράει με το περιεχόμενο σου. Οι νέοι podcasters υποθέτουν πολλές φορές ότι αν δημιουργούν ποιοτικό περιεχόμενο, οι ακροατές θα το βρουν μόνοι τους. Στην πραγματικότητα, κάτι τέτοιο δυστυχώς δεν ισχύει, ενώ θα πρέπει να προωθείς ενεργά τα podcast επεισόδια σου με διάφορους τρόπους.

Μπορείς να προωθείς τα επεισόδια σου μέσω των γνωστών κοινωνικών δικτύων όπως το Instagram, το TikTok, το Pinterest και το LinkedIn. Μπορείς ακόμα να γίνεις μέλος σε εκατοντάδες κοινότητες με podcasters στο Facebook και στο Reddit, αναφέροντας το κανάλι σου σε συζητήσεις. Μπορείς επίσης να δημιουργήσεις ένα newsletter ώστε να αλληλεπιδράς με το κοινό σου και να τους ενημερώνεις για όλα τα νέα σου επεισόδια μέσω email καμπανιών.

Χρησιμοποίησε πλατφόρμες όπως το Twitter για να παρέχεις behind-the-scenes περιεχόμενο, πληροφορίες για τον εξοπλισμό σου, tweets για ερχόμενους καλεσμένους, να δημιουργείς ψηφοφορίες και οτιδήποτε θα κάνει το κοινό σου να αισθάνεται πιο οικία μαζί σου. Κράτα το νου σου και για νεότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που κυκλοφορούν αλλά δεν είναι ακόμα διαθέσιμες στην Ευρώπη, όπως το νεότερο Threads της Meta.

Μπορείς επίσης να εμφανίζεσαι ως καλεσμένος/η σε άλλα podcasts, να δημιουργήσεις διαφημιστικές καμπάνιες σε social media πλατφόρμες ή μέσω του Google Ads, να ασχοληθείς με το guest blogging, ή ακόμα και να συνεργαστείς με άλλους podcasters. Το SEO είναι επίσης ζωτικής σημασίας ώστε να σε βρίσκουν πιο εύκολα από τις μηχανές αναζήτησης και τις streaming πλατφόρμες, αλλά όλα αυτά θα τα δούμε σε ερχόμενο άρθρο για την προώθηση podcast καναλιών.

5. Δεν αλληλεπιδράς με το κοινό σου

Το να μην αλληλεπιδράς με το κοινό σου είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείς να κάνεις ως νέος/α podcaster. Η αλληλεπίδραση με το κοινό σου είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία μιας πιστής και αφοσιωμένης βάσης ακροατών, οι οποίοι θα επανέρχονται για τα νέα σου επεισόδια και θα προωθούν με τη σειρά τους το περιεχόμενο σου.

Όταν αλληλεπιδράτε με τους ακροατές σας, καλλιεργείται η αίσθηση της κοινότητας και του ανήκειν, καθιστώντας τους πιο πιθανό να γίνουν μακροπρόθεσμοι συνδρομητές και υποστηρικτές του podcast. Η αλληλεπίδραση με το κοινό σου μπορεί να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για τις προτιμήσεις του, σχόλια για το περιεχόμενο σου και ιδέες για μελλοντικά επεισόδια.

Η οικοδόμηση μιας σχέσης με το κοινό σου μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη “προβολή από στόμα σε στόμα”, καθώς οι ικανοποιημένοι ακροατές είναι πιο πιθανό να προτείνουν το podcast σου σε άλλους.

Να απαντάς γρήγορα και σε όλα τα σχόλια που λαμβάνεις στις streaming πλατφόρμες, στα κοινωνικά δίκτυα και στα emails που λαμβάνεις. Σιγουρέψου πως ευχαριστείς πάντοτε τους ακροατές σου όταν σου βάζουν πέντε αστέρια ως βαθμολογία, ενώ να απαντάς με ευγένεια σε όλες τις αρνητικές κριτικές, οι οποίες μπορούν να γίνουν πηγή βελτίωσης.

6. Το podcast δεν βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου

Το Podcasting είναι μια δεξιότητα που μπορεί να βελτιωθεί με εξάσκηση. Οι νέοι podcasters συχνά περιμένουν άμεση επιτυχία και δεν καταβάλλουν προσπάθεια να εξελιχθούν και να αναπτυχθούν. Το να είσαι ανοιχτός/ή σε εποικοδομητικά σχόλια, να εργάζεσαι συνεχώς για τη βελτίωση του περιεχόμενου σου και να εξοικειώνεσαι με κάθε νέα πλατφόρμα και εργαλείο που κυκλοφορεί είναι σημαντικό.

Το podcasting είναι ένας ανταγωνιστικός χώρος και είναι σημαντικό να παραμένεις σχετικός/ή. Όσο περνά ο καιρός, οι προτιμήσεις του κοινού, η τεχνολογία και οι τάσεις εξελίσσονται. Η αποτυχία βελτίωσης μπορεί να οδηγήσει σε στασιμότητα και απώλεια ακροατών. Το κοινό σου μπορεί να περιμένει ότι το podcast θα βελτιωθεί όσον αφορά την ποιότητα παραγωγής, το βάθος περιεχομένου και την αφοσίωση. Η ικανοποίηση αυτών των προσδοκιών μπορεί να ενισχύσει την πίστη και την εμπιστοσύνη μεταξύ των ακροατών σου.

Περιοδικά, προσπάθησε να αξιολογείς την απόδοση του podcast σου, ακούγοντας παλαιότερα επεισόδια και συγκρίνοντας τα με τα νεότερα. Αναζήτησε για όσο περισσότερο feedback μπορείς να συλλέξεις από το κοινό σου, κάνοντας ερωτήσεις στα επεισόδια σου και παρέχοντας έναν τρόπο για να αλληλεπιδρούν και να απαντάνε. Μείνε ενημερωμένος/η σχετικά με την θεματολογία σου και οτιδήποτε συμβαίνει στον κλάδο του podcasting και προσπάθησε να βελτιώνεις πάντοτε τις γνώσεις σου στα προγράμματα επεξεργασίας ήχου και podcasts.

7. Βιάζεσαι να δημιουργήσεις έσοδα

Η βιασύνη για τη δημιουργία εσόδων από τα podcast επεισόδια τους είναι ένα από τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι νέοι podcasters – και ειδικά όσοι θέλουν να αρχίσουν να κερδίζουν χρήματα το συντομότερο δυνατόν. Το πρόβλημα εδώ είναι πως αυτοί οι δημιουργοί περιεχομένου προσπαθούν να μετατρέψουν ένα νέο κανάλι σε μια πηγή εισοδήματος, συχνά πριν το podcast καταφέρει να χτίσει ένα πιστό και αφοσιωμένο κοινό.

Όταν προσπαθείς να βελτιστοποιήσεις για τη δημιουργία εσόδων ένα podcast απ’ την αρχή ακόμη, μπορεί να είναι η λάθος στρατηγική. Στην αρχή άλλωστε, κανένας δεν γνωρίζει το κοινό που έχει και τις προτιμήσεις του, που σημαίνει πως το να προωθείς απ’ την αρχή κάτι, απευθείας δείχνει στα γνωστότερα brands πως προωθείς χωρίς να γνωρίζεις το κοινό-στόχο. Αυτό δείχνει αντιεπαγγελματικό και τον απελπισμό για δημιουργία εσόδων.

Επιπλέον, ακόμα κι αν καταφέρεις να κλείσεις μια συνεργασία από την αρχή, δεν θα έχεις τον κατάλληλο αριθμό ακροάσεων ώστε να προσφέρεις κάποιο όφελος. Αυτό σημαίνει πως δεν θα καταφέρεις να φτάσεις ή να ξεπεράσεις τις προσδοκίες της επιχείρησης με την οποία συνεργάζεσαι, με αποτέλεσμα να μην ξανά συνεργαστούν μελλοντικά μαζί σου.

Και ενώ η δημιουργία εσόδων από ένα podcast είναι σίγουρα ένας μεγάλος στόχος, είναι απαραίτητο να εξισορροπήσεις την επιθυμία σου για έσοδα με την ανάγκη να δημιουργήσεις ένα ελκυστικό, πολύτιμο και μοναδικό περιεχόμενο που θα παράγει απήχηση και θα μεγαλώνει το κοινό σου. Η βιαστική δημιουργία εσόδων μπορεί ενδεχομένως να εμποδίσει τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και επιτυχία του podcast σου.

8. Αντιγράφεις άλλα podcast κανάλια

Αν και είναι εντάξει να αντλείς έμπνευση από άλλα podcast, η απλή αντιγραφή της μορφής ή του περιεχομένου τους μπορεί να εμποδίσει τη μοναδικότητα και την πρωτοτυπία του δικού σου podcast καναλιού. Θα πρέπει να βρεις τη δική σου φωνή και να αναπτύξεις το δικό σου μοναδικό στυλ.

Η προσπάθεια μίμησης του στυλ ή του περιεχομένου ενός άλλου podcast μπορεί να θεωρηθεί μη αυθεντική ή ανειλικρινής. Οι ακροατές τείνουν να συνδέονται με οικοδεσπότες και περιεχόμενο που είναι γνήσιο και αληθινό στην προσωπικότητα και τα ενδιαφέροντα του δημιουργού.

Το podcasting είναι ένα δημιουργικό μέσο και είναι μια ευκαιρία για να εκφράζεις τις μοναδικές ιδέες, τις εμπειρίες και την προσωπικότητα σου. Η αντιγραφή άλλων μπορεί να καταπνίξει τη δημιουργικότητά σου και να περιορίσει τις δυνατότητές σου για αυτοέκφραση.

Αφιέρωσε χρόνο για να εξερευνήσεις τα δικά σου ενδιαφέροντα, τις εμπειρίες και τα πάθη. Προσδιόρισε τι σε κάνει μοναδικό και πώς μπορείς να φέρεις αυτήν την ατομικότητα σου στο podcast. Φυσικά, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αποφύγεις να κάνεις μια έρευνα σχετικά με τα podcasts που βρίσκονται στον ίδιο κλάδο και αφορούν την ίδια θεματολογία.

9. Δεν έχεις καταχωρήσει το podcast σε όλες τις streaming πλατφόρμες

Αρκετοί νέοι podcasters τείνουν να καταχωρούν το podcast κανάλι τους μόνο στις streaming πλατφόρμες που χρησιμοποιούν οι ίδιοι, ένα ιδιαίτερα μεγάλο λάθος το οποίο τους αποτρέπει απ’ το να δουν μεγαλύτερους αριθμούς στα στατιστικά ακροάσεων τους.

Αυτό συμβαίνει καθώς υπάρχουν εκατοντάδες εφαρμογές και πλατφόρμες απ’ τις οποίες μπορεί να ακούει κάποιος τα αγαπημένα του podcasts, και μιας και έχουμε όλοι διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις, δεν χρησιμοποιούμε όλοι τις ίδιες streaming πλατφόρμας. Επομένως, είναι σημαντικό να καταχωρήσεις το κανάλι σου σε όσες πιο πολλές streaming πλατφόρμες μπορείς, ώστε να προσφέρεις πολλαπλούς τρόπους για να ακούσει κανείς τα επεισόδια σου.

Δημοφιλείς streaming πλατφόρμες για podcasters:

  • Spotify
  • Apple Podcasts
  • YouTube Music
  • Stitcher
  • Castbox
  • Overcast
  • Pocket Casts
  • iHeartRadio
  • Deezer
  • TuneIn
  • Amazon Music
  • Inkstory Dispatch [Ελληνικό]

Χρειάζονται μόλις μερικά λεπτά για να δημιουργήσεις έναν podcast λογαριασμό σε μια streaming υπηρεσία, να αντιγράψεις τον RSS σύνδεσμο του podcast σου και να το επικολλήσεις στη νέα πλατφόρμα. Λίγα λεπτά αργότερα και το κανάλι σου θα είναι ορατό σε άλλη μια streaming πλατφόρμα, η οποία μπορεί να φιλοξενεί από εκατοντάδες μέχρι και εκατομμύρια ακροατές.

10. Παραβλέπεις τα νομικά ζητήματα και τα πνευματικά δικαιώματα

Η χρήση υλικού που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα χωρίς άδεια ή η παραβίαση εμπορικών σημάτων μπορεί να οδηγήσει σε νομικά προβλήματα. Πρέπει να γνωρίζεις και να κατανοείς τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων και πνευματικής ιδιοκτησίας καθώς δημιουργείς το podcast σου και κατεβάζεις μουσική, ηχητικά εφέ και τρίτο περιεχόμενο που στη συνέχεια εισάγεις στα επεισόδια σου.

Η παραμέληση νομικών θεμάτων μπορεί να οδηγήσει σε πιθανές νομικές διαφωνίες, πρόστιμα ή ακόμα και τερματισμό λειτουργίας του podcast σου. Η παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, η δυσφήμιση ή η παραβίαση του απορρήτου μπορεί να οδηγήσει επίσης σε σοβαρές συνέπειες.

Εκτός από τα νομικά προβλήματα, η φήμη σου μπορεί επίσης να διαβρώσει την εμπιστοσύνη μεταξύ του κοινού σου, καθώς εάν οι ακροατές δουν πως δεν παίρνεις στα σοβαρά τα πνευματικά δικαιώματα και χρησιμοποιείς δουλειές άλλων χωρίς να τους έχεις πληρώσει, ενδέχεται να χάσουν την αξιοπιστία που είχαν απέναντι σου.

Και όχι, τα εύσημα που αναφέρεις δεν ισχύουν πάντα, καθώς κάθε περιεχόμενο παρέχεται με διαφορετικά πνευματικά δικαιώματα. Επομένως, αν αντιμετωπίσεις ποτέ νομικά προβλήματα για χρήση υλικού χωρίς την κατοχή των απαραίτητων πνευματικών δικαιωμάτων, τα εύσημα που έδωσες δεν θα αποτελέσουν καμία βοήθεια υπέρ σου.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

2 σκέψεις στο “10 Podcast λάθη που κάνουν οι νέοι podcasters”

  1. Καλησπέρα σας
    Παρακαλώ θα ήθελα τη βοήθεια σας στο εξής
    Έχω έτοιμα τα πρώτα 3 επεισόδια για το podcast μου,
    Συμβουλεψτε με σας παρακαλώ πως τα ανεβάζω σε άλλες πλατφόρμες εκτός του Spotify, δεν έχω κανένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης πως θα μπορούσα να επικοινωνώ με τους ακροατές μου? Μόνο με mail? Και πως μπορώ να δημιουργήσω newsletter που αναφερετε? Λίγο ανόητες ίσως οι ερωτήσεις μου αλλά θα με βοηθήσετε πάρα πολύ καθώς είναι καινούρια για μένα αυτή διαδικασία
    Ευχαριστώ πολύ
    Με εκτίμηση
    Δημητρα Λυμπεροπουλου

    Απάντηση

Σχολιάστε