Πως να φτιάξω ένα eshop μόνος μου σε 10 βήματα (2024)

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Ετοιμάζεσαι να ανοίξεις μια επιχείρηση, θέλεις να πουλάς τα χειροποίητα προϊόντα σου, να προσφέρεις υπηρεσίες, ή ακόμα και να ξεκινήσεις ένα dropshipping ή affiliate eshop; Μέσα από αυτόν τον οδηγό βλέπουμε πως μπορείς να φτιάξεις ένα eshop σε 10 απλά βήματα.
Πως να φτιάξω ένα eshop μόνος μου σε 10 βήματα
© Laura Chouette στο Unsplash.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Πως μπορώ να φτιάξω ένα eshop μόνος μου, το οποίο δεν θα μου κοστίσει αρκετά χρήματα, δεν θα με παιδέψει και δεν χρειάζεται να επενδύσω πολύ χρόνο στην εκμάθηση και τη συντήρηση του; Επιπλέον, πως μπορώ να φτιάξω ένα eshop μόνος μου χωρίς γνώσεις προγραμματισμού και χωρίς να ασχοληθώ με κώδικα;

Περιεχόμενα Απόκρυψη

Είτε θέλεις να μάθεις πως να δημιουργείς ηλεκτρονικά καταστήματα για πελάτες, είτε για να ανοίξεις ένα eshop με τα χειροποίητα προϊόντα σου, είτε ακόμα και για να παρέχεις συγκεκριμένες διαδικτυακές υπηρεσίες, πλέον είναι πιο εύκολο από ποτέ άλλοτε για να ξεκινήσεις.

Από πλατφόρμες που σου επιτρέπουν να σχεδιάζεις ιστοσελίδες με ευκολία και να εισάγεις στοιχεία σέρνοντας τα, μέχρι και να δημιουργείς ολόκληρες σελίδες με τη χρήση των blocks του WordPress, οι επιλογές είναι αρκετές. Και με αυτές τις πλατφόρμες να βρίσκονται χρόνια στον χώρο της κατασκευής ιστοσελίδων και της διαχείρισης περιεχομένου, είναι αρκετά εξελιγμένες ώστε να σου προσφέρουν όλα όσα θα χρειαστείς για να φτιάξεις ένα eshop μόνος σου.

5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις πριν φτιάξεις ένα eshop

Αν και μέσα απ’ το σημερινό άρθρο δεν θα αναλύσουμε κάθε βήμα, καθώς θα βρίσκεις παντού συνδέσμους προς άλλα άρθρα και οδηγούς που θα σου παρέχουν όλες τις πληροφορίες που θα χρειαστείς, είναι σημαντικό να έχεις ορισμένα πράγματα κατά νου.

Σημαντικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις προτού φτιάξεις ένα eshop:

  • Έρευνα αγοράς: Είναι σημαντικό να κάνεις μια έρευνα αγοράς προτού ξεκινήσεις να επενδύεις χρόνο και χρήματα σε προϊόντα ή στην ίδια την διαδικασία. Μια έρευνα αγοράς θα σου δείξει εάν τα προϊόντα ή υπηρεσίες που σκέφτεσαι να πουλάς έχουν όντως ζήτηση, πόσο μεγάλος είναι ο ανταγωνισμός τους και τι στρατηγικές έχουν δημιουργήσει οι ανταγωνιστές σου ώστε να διατηρούν και να αυξάνουν τις πωλήσεις τους.
  • Επιλογή ονόματος: Η επιλογή του domain name και της κατάληξης που θα έχει το νέο σου eshop είναι ύψιστης σημασίας, καθώς αν δεν είναι εύκολο στο γράψιμο και στη προφορά, οι επισκέπτες σου πιθανότατα να μην θυμηθούν πως να το πληκτρολογήσουν ή να το αναζητήσουν. Επιπλέον, το όνομα είναι η αρχή του brand σου, οπότε σιγουρέψου πως είναι σύντομο και εύκολο στο γράψιμο και στη προφορά.
  • Μάρκετινγκ στρατηγική: Θα χρειαστεί να θέσεις επίσης μια digital marketing στρατηγική και ένα πλάνο για τους ερχόμενους μήνες. Σε αυτό θα σε βοηθήσουν αρκετά τα αποτελέσματα που θα λάβεις από την έρευνα αγοράς σου, αλλά ορισμένες έξυπνες στρατηγικές είναι το Growth Marketing και το Email Marketing, καθώς και παλαιότερες μάρκετινγκ στρατηγικές όπως το MLM Marketing.
  • Web Hosting: Αν επιλέξεις να φτιάξεις ένα eshop πάνω στο WordPress, τότε θα χρειαστείς ένα ισχυρό, γρήγορο και αξιόπιστο server. Η ταχύτητα και η ασφάλεια είναι βασικοί παράγοντες για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα. Προτίμησε γνωστές web hosting εταιρείες όπως την Hostinger ή την BlueHost.
  • Αξιολογήσεις καταστήματος: Οι αξιολογήσεις (reviews) που αφήνουν οι πελάτες σου τόσο για το ίδιο το eshop όσο και για ένα συγκεκριμένο προϊόν είναι ζωτικής σημασίας για το εάν αποφασίσει ένας τρίτος να αγοράσει ή όχι αυτό που προσφέρεις. Είναι σημαντικό να προσελκύεις τους πελάτες που ολοκλήρωσαν μια αγορά να αφήσουν μια κριτική, είτε εντός της ιστοσελίδας είτε μέσω τρίτων πλατφορμών όπως στα αποτελέσματα της Google, στο LinkedIn και στο TrustPilot.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων που ανοίγουν τα δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα προχωράνε στα τυφλά, κάτι το οποίο τους οδηγεί σε μια περίπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, όταν δεν υπάρχει ένα σχέδιο, τείνω να αναλαμβάνω πελάτες οι οποίοι αναγκάζονται να ξανά ξεκινήσουν από την αρχή, δημιουργώντας ένα πλάνο και κάνοντας τις σωστές επιλογές από την αρχή.

Τι είναι οι πλατφόρμες κατασκευής eshop;

Υπάρχουν τρεις βασικοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να φτιάξεις ένα eshop: Να προσλάβεις freelancers προγραμματιστές ή μια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων, να μάθεις τις βασικές γλώσσες προγραμματισμού, ή να χρησιμοποιήσεις μια πλατφόρμα που προσφέρει ένα περιβάλλον μέσα απ’ το οποίο θα δημιουργείς τις ιστοσελίδες σου.

Κάθε τρόπος έρχεται με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του. Για παράδειγμα, πολλές φορές ένας προγραμματιστής ή μια εταιρεία μπορεί να μην καταφέρουν να δημιουργήσουν αυτό που οραματιζόμασταν, πράγμα που μπορεί να φέρει σε υψηλές καθυστερήσεις έως το λανσάρισμα του νέου σου eshop.

Από την άλλη πλευρά, η εκμάθηση των απαραίτητων γλωσσών για την κατασκευή ιστοσελίδων απαιτεί αρκετά χρόνια εμπειρίας και εκμάθησης εάν σκοπεύεις να κατασκευάσεις κάτι επαγγελματικό και σύγχρονο. Ωστόσο, με αυτόν τον τρόπο θα έχεις την δυνατότητα να φέρεις “στην ζωή” κάθε σου ιδέα, ακριβώς όπως την έχεις οραματιστεί.

Τέλος, υπάρχουν οι CMS πλατφόρμες, αλλιώς γνωστές και ως “no-code πλατφόρμες”, οι οποίες σου επιτρέπουν να δημιουργείς ιστοσελίδες και στη συνέχεια να διαχειρίζεσαι το περιεχόμενο τους με ευκολία μέσα από ένα διαχειριστικό περιβάλλον. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτές οι πλατφόρμες είναι η ιδανική επιλογή ακόμα και για προγραμματιστές που κατασκευάζουν ιστοσελίδες για πελάτες, απλά όχι πάντα και ανάλογα πάντοτε με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του καθενός.

Κάποιες πλατφόρμες ενώ προσφέρουν ένα προσεγμένο και μοντέρνο περιβάλλον μέσα από το οποίο μπορείς να σχεδιάζεις πανέμορφες ιστοσελίδες, μπορεί να υστερούν από σημαντικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες που απευθύνονται σε ηλεκτρονικά καταστήματα. Άλλες εστιάζουν σε πιο απλές ιστοσελίδες και άλλες σου δίνουν την δυνατότητα να δημιουργήσεις τα πάντα, υπό την προϋπόθεση πως θα επενδύσεις χρόνο για να μάθεις πως να τις χρησιμοποιεί.

Πως να φτιάξεις ένα eshop σε 10 απλά βήματα

Αν ενδιαφέρεσαι να φτιάξεις ένα eshop μόνος/η σου, τότε μέσα από αυτό τον οδηγό θα προσπαθήσω να καλύψω όλα τα βασικά που πρέπει να γνωρίζεις, τι να προσέχεις, ποιες είναι οι γνωστότερες πλατφόρμες και ποια είναι τα δυνατά και αδύναμα σημεία τους.

  1. Επέλεξε σε ποια πλατφόρμα θα φτιάξεις το eshop

    Κατασκευή eshop με το WooCommerce

    Υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να φτιάξεις ένα eshop χωρίς κώδικα και γνώσεις σε γλώσσες προγραμματισμού. Ορισμένες από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες κατασκευής eshop σε ολόκληρο τον κόσμο είναι το WordPress με το WooCommerce (προσφέρονται μαζί), το Shopify, το Squarespace και το Gumroad.

    Κάθε πλατφόρμα έρχεται με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της, όπως για παράδειγμα το WooCommerce, το οποίο έχει περισσότερες επιλογές και δυνατότητες από τις υπόλοιπες πλατφόρμες, απαιτεί ένα web hosting πακέτο για να λειτουργεί και προϋποθέτει περισσότερη επένδυση χρόνου στην εκμάθηση.

    Το Shopify και το Squarespace από την άλλη πλευρά είναι αρκετά πιο εύκολες στη χρήση πλατφόρμες, αλλά υστερούν σε δυνατότητες, χαρακτηριστικά και λειτουργίες που θα έβρισκες σε πιο προηγμένες πλατφόρμες όπως το WordPress με το WooCommerce. Από την άλλη πλευρά, πλατφόρμες όπως το Gumroad αποτελούν την ιδανική λύση στην περίπτωση που δεν θέλεις κάτι ιδιαίτερο και θέλεις να ξεκινήσεις άμεσα, εύκολα και εντελώς δωρεάν.

  2. Αγόρασε ένα domain name και ένα hosting πακέτο

    Hostinger - Domain Names

    Αν αποφασίσεις να χρησιμοποιείς το WordPress με το WooCommerce για να φτιάξεις ένα eshop, τότε θα χρειαστεί να προχωρήσεις στην αγορά ενός hosting πακέτου (ο server στον οποίο θα φιλοξενείται το ηλεκτρονικό σου κατάστημα) και ένα domain name (το όνομα της ιστοσελίδας σου με μια κατάληξη σε .gr, .com και ούτω καθεξής).

    Μπορείς να χρησιμοποιήσεις εκατοντάδες web hosting εταιρείες για να αγοράσεις ένα πακέτο φιλοξενίας και ένα domain name, με τη κάθε μια να έρχεται με τα δυνατά και αδύναμα σημεία της. Ορισμένες από τις γνωστότερες και πιο αξιόπιστες web hosting υπηρεσίες για το WordPress που μπορείς να χρησιμοποιήσεις είναι η Hostinger και η BlueHost.

    Κάποιες εταιρείες προσφέρουν μέχρι και τα δικά τους WooCommerce hosting πακέτα, τα οποία έχουν βελτιστοποιηθεί ώστε να τρέχουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα στις καλύτερες και πιο βέλτιστες επιδόσεις. Αυτά τα πακέτα είναι επίσης ήδη βελτιστοποιημένα, που σημαίνει πως δεν θα χρειαστεί να επέμβεις σε οποιαδήποτε ρύθμιση.

  3. Ξεκίνα να σχεδιάζεις το νέο σου eshop

    WordPress Themes Θέματα

    Το μεγαλύτερο ποσοστό των πλατφορμών που θα βρεις για κατασκευή ιστοσελίδων προσφέρουν την δική τους βιβλιοθήκη θεμάτων, η οποία ουσιαστικά περιλαμβάνει μια πληθώρα προτύπων (γνωστά και ως themes ή templates) τα οποία είναι έτοιμα προσχεδιασμένα πρότυπα τα οποία μπορείς να διαμορφώσεις με διάφορους τρόπους.

    Το WordPress βρίσκεται στην κορυφή καθώς υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες themes που μπορείς είτε να χρησιμοποιήσεις εντελώς δωρεάν, είτε ακόμα και να αγοράσεις από τρίτα marketplaces όπως το ThemeForest και το Creative Market. Πλατφόρμες όπως το Shopify και το Squarespace προσφέρουν επίσης τη δική τους γκάμα θεμάτων, μα αρκετά λιγότερα από αυτά που θα βρεις για το WooCommerce.

    Τα premium themes, αυτά δηλαδή που πληρώνεις μια φορά εφάπαξ ή κάθε χρόνο για να τα αποκτήσεις, συχνά τείνουν να προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες, λειτουργίες και χαρακτηριστικά, έχουν βελτιστοποιηθεί καλύτερα για τις μηχανές αναζήτησης, προσφέρουν υψηλότερη ασφάλεια και συχνές ενημερώσεις. Επιπλέον, θα λαμβάνεις και τεχνική υποστήριξη από τους προγραμματιστές που δημιούργησαν το πρότυπο για οτιδήποτε χρειαστείς.

  4. Βρες μια μεταφορική εταιρεία (Courier)

    DHL Βρες μια μεταφορική εταιρεία Courier

    Οι τρόποι αποστολής που παρέχει ένα eshop στους πελάτες του δεν είναι σημαντικοί μόνο για τους καταναλωτές, μα και για τους ίδιους τους κατόχους ηλεκτρονικών καταστημάτων. Κάποιες courier εταιρείες χρεώνουν περισσότερα για τα μεταφορικά εντός Ελλάδος, ενώ άλλες προσφέρουν φθηνότερες επιλογές για δέματα στο εξωτερικό.

    Ανάλογα με τον όγκο και το βάρος των προϊόντων σου ίσως θελήσεις να επιλέξεις μια μεταφορική εταιρεία, η οποία είναι ιδανικότερη και οικονομικότερη επιλογή για ογκώδες δέματα. Οι courier εταιρείες είναι ιδανικές, μα κυρίως για μικρότερα και ελαφρύτερα δέματα, καθώς μπορούν να γίνουν ιδιαίτερα ακριβές σε βαριά και ογκώδες αποστολές.

    Είναι σημαντικό να επισκεφτείς κάθε courier εταιρεία ή μεταφορική και να ζητήσεις να σου παρέχουν τον τιμοκατάλογο τους. Συχνά, προσφέρουν οικονομικότερες τιμές όταν πραγματοποιείς έναν ελάχιστο αριθμό παραγγελιών κάθε μήνα, κάτι το οποίο μπορεί να σε ωφελήσει ιδιαίτερα εάν λαμβάνεις μεγάλο όγκο παραγγελιών. Εναλλακτικά, οι περισσότερες παρέχουν τους τιμοκαταλόγους τους εντός των επίσημων ιστοσελίδων τους.

  5. Δήλωσε το νέο σου eshop στην εφορία

    Δήλωσε το νέο σου eshop στην εφορία

    Μιας και τα eshop στην Ελλάδα θεωρούνται ως επιχειρήσεις, είναι υποχρεωτικό να είναι όλα νόμιμα. Αυτό προϋποθέτει να κάνεις μια έναρξη επιχείρησης, πιθανώς μια Ατομική Επιχείρηση, και στη συνέχεια να προχωρήσετε με τον λογιστή ή την λογίστρια σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να δηλωθεί το domain name στην επιχείρηση.

    Σε αυτό το σημείο είναι απαραίτητο να κάνεις μια έρευνα και να βρεις έναν αξιόπιστο λογιστή ή λογίστρια που γνωρίζει επί του θέματος και δείχνει ενδιαφέρον και θέληση για να σε βοηθήσει με επιπλέον νομικά ζητήματα, να σε ενημερώσει για το εάν υπάρχουν διαθέσιμα προγράμματα που ίσως σου παρέχουν κάποια επιδότηση για πιο δυναμικό ξεκίνημα και πολλά ακόμα.

  6. Δήλωσε το νέο σου eshop στην τράπεζα

    Τα καλύτερα affiliate δίκτυα για Travel Bloggers (2023)

    Αν φτιάξεις το νέο σου eshop μέσω του Shopify, του Squarespace ή μέσω άλλης παρόμοιας πλατφόρμας κατασκευής ιστοσελίδων, τότε θα έχεις ήδη ένα σύστημα πληρωμών έτοιμο και στημένο. Φυσικά, πιθανότατα γι ‘αυτό το σύστημα να σου διατηρεί η πλατφόρμα και μια προμήθεια για κάθε συναλλαγή.

    Εάν όμως επέλεξες το WordPress με το WooCommerce, τότε θα έχεις την δυνατότητα να επιλέξεις είτε ένα έτοιμο σύστημα πληρωμών, είτε ακόμα και μια συγκεκριμένη τράπεζα, όπως οι Πειραιώς, Eurobank, Alpha Bank, Εθνική Τράπεζα και ούτω καθεξής. Το Papaki έχει δημιουργήσει ορισμένα WordPress plugins που μπορείς να χρησιμοποιήσεις ως “πύλες” πληρωμών, συνδέοντας τα με ευκολία με την τράπεζα.

    Σε κάθε περίπτωση, για να εισάγεις το σύστημα πληρωμών μιας τράπεζας, θα πρέπει πρώτα να έρθεις σε επικοινωνία μαζί τους τηλεφωνικώς ή μέσω κάποιου φυσικού καταστήματος. Θα πρέπει να δηλώσεις το domain name του eshop σου και αφότου ελεγχθεί και εγκριθεί, θα σου δοθούν οι απαραίτητες οδηγίες για να το ενσωματώσεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Φυσικά, θα πρέπει να έχεις δημιουργήσει πρώτα έναν επαγγελματικό λογαριασμό στην τράπεζα.

  7. Επέλεξε ένα σύστημα πληρωμών

    Viva Wallet Review

    Εάν θέλεις να αποφύγεις να ασχολείσαι με την χειροκίνητη διαδικασία για το σύστημα πληρωμών και θέλεις κάτι πιο εύκολο και γρήγορο, με καλύτερη τεχνική υποστήριξη και ανθρώπους που σε καθοδηγούν σε κάθε σου βήμα, τότε ίσως θελήσεις να κοιτάξεις σε τρίτες εταιρείες.

    Μια απ’ τις γνωστότερες αυτή την στιγμή στην χώρα μας είναι η Viva.com, η οποία προσφέρει τα δικά της plugins για το WordPress, το Shopify και το Magento, καθώς επίσης και ένα σύγχρονο σύστημα πληρωμών το οποίο μπορείς να ενσωματώσεις με λίγα μόλις κλικ. Επιπλέον, με το σύστημα πληρωμών τους δεν θα χρειάζεται να ασχοληθείς με την ασφάλεια, καθώς όλες οι συναλλαγές πραγματοποιούνται με το σύστημα της Viva.com.

    Η εταιρεία μπορεί να σου παρέχει και το Viva.com Terminal, το οποίο περιλαμβάνει μια σύγχρονη POS συσκευή για να σε πληρώνουν οι πελάτες μέσω ανέπαφων πληρωμών εύκολα και γρήγορα.

  8. Καταχώρησε το σε όλα τα γνωστά social media

    Στατιστικά στο Instagram

    Εκτός από έναν εύκολο και γρήγορο τρόπο για να επικοινωνούμε με τους αγαπημένους μας ανθρώπους, τα social media μας προσφέρουν επίσης ένα ζωτικό εργαλείο για κάθε μάρκετινγκ στρατηγική μας. Για να προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, για να δημιουργήσεις ένα κοινό ακολούθων και να έχεις μια πιο επαγγελματική online παρουσία, υπάρχουν ορισμένα κοινωνικά δίκτυα στα οποία πιθανότατα να θελήσεις να εστιάσεις.

    Το Facebook είναι το γνωστότερο κοινωνικό δίκτυο αυτή την στιγμή με περισσότερους από 2.9 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες. Ακολουθούν τα Instagram, TikTok, YouTube, LinkedIn, Pinterest, X/Twitter και πλατφόρμες όπως το Tumblr, ανάλογα με το κοινό που στοχεύεις και τις δυνατότητες που σου προσφέρει κάθε κοινωνικό δίκτυο. Φυσικά, οι περισσότεροι digital marketers ή εστιάζουν σε ορισμένα βασικά, ή δημιουργούν μια παρουσία σε όλα.

    Αν οι πόροι και το προσωπικό σου δεν είναι αρκετοί, ο χρόνος ελλιπής, ή έχεις αναλάβει εσύ το ψηφιακό κομμάτι, τότε έλεγξε την έρευνα αγοράς που έκανες για να ελέγξεις σε ποια social media βρίσκεται περισσότερο ενεργό το κοινό στο οποίο εστιάζεις, και στόχευσε όλους τους πόρους και τις στρατηγικές σου εκεί.

  9. Δημιούργησε ένα blog για το eshop σου

    Βήματα για να ανοίξεις ένα blog που βγάζει χρήματα

    Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους ώστε να αυξήσεις τις πωλήσεις του eshop σου είναι μέσω των μηχανών αναζήτησης. Εδώ έρχεται και μπαίνει στο παιχνίδι το SEO (Αγγλικά: Search Engine Optimization / Ελληνικά: Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης).

    Βελτιστοποιώντας το περιεχόμενο μας για την Google και την Bing, βεβαιωνόμαστε πως όποιος αναζητήσει τα προϊόντα ή το ίδιο μας το κατάστημα θα είναι σε θέση να μας βρει άμεσα. Αλλιώς γνωστή και ως οργανική κίνηση, η επισκεψιμότητα που λαμβάνεις από τις μηχανές αναζήτησης είναι ζωτικής σημασίας ώστε να καταφέρεις να δημιουργήσεις ένα παθητικό εισόδημα και συνεχείς πωλήσεις.

    Ένα blog είναι το ιδανικό εργαλείο για την προώθηση ενός eshop, μιας και μας δίνει την δυνατότητα να καλύψουμε κάθε θέμα που σχετίζεται με τον κλάδο και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρουμε. Για να καταφέρεις να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του κόσμου, γράφε αναλυτικά άρθρα, reviews και συμβουλές ή οδηγίες για τη χρήση των προϊόντων σου. Διάβασε τον οδηγό μας για το πως μπορείς να φτιάξεις ένα blog σε λιγότερο από 10 λεπτά.

  10. Καταχώρησε το eshop σου στην Google και την Bing

    Πως να αυξήσεις τα λεφτά από τις διαφημίσεις της Google

    Για να καταχωρήσεις το eshop σου ως επιχειρήσει στην Google, απλά επισκέψου τη σελίδα Google Business, δημιούργησε ένα λογαριασμό και καταχώρησε όλα τα στοιχεία και τις πληροφορίες σχετικά με την επιχείρηση σου και όλα όσα προσφέρει. Όταν κάποιος αναζητάει την επιχείρηση σου, θα εμφανίζεται πρώτη στα αποτελέσματα και οι χρήστες θα έχουν επίσης την δυνατότητα να την αξιολογήσουν βάζοντας βαθμολογία.

    Για να καταχωρήσεις το eshop σου στην Bing, απλά επισκέψου το Bing Places for Business, δημιούργησε ένα λογαριασμό και συμπλήρωσε όλα τα απαραίτητα στοιχεία και τις πληροφορίες που σου ζητάει η μηχανή αναζήτησης. Στη συνέχεια, όταν κάποιος αναζητάει την επιχείρηση σου, θα εμφανίζεται πρώτη με τον τίτλο, μια περιγραφή, αυτά που προσφέρει, ένα σύνδεσμο προς το eshop και κουμπιά προς τα κοινωνικά σου δίκτυα.

    Και στις δύο περιπτώσεις θα χρειαστεί να επαληθεύσεις πως είσαι ο πραγματικός κάτοχος της επιχείρησης. Λίγες ώρες αφότου λάβεις την έγκριση, θα δεις το εταιρικό σου προφίλ να γίνεται δημόσιο στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και της Bing.

Συχνές ερωτήσεις για την κατασκευή eshop

Υπάρχουν αρκετές απορίες και προβληματισμοί που μπορεί να έχεις όταν κάνεις το ξεκίνημα σου με ένα καινούργιο eshop. Παρακάτω θα βρεις μια λίστα με τις συχνότερες ερωτήσεις σχετικά με την κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων, αλλά στην περίπτωση που δεν υπάρχει μια απάντηση σε κάποιο σου ερώτημα, μη διστάσεις να αφήσεις το σχόλιο σου στο τέλος του άρθρου.

Μπορώ να φτιάξω ένα eshop μόνος μου;

Ναι. Υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες που σου δίνουν πλέον την δυνατότητα να κατασκευάζεις ιστοσελίδες, μεταξύ τους eshop, blogs, portfolios, landing-pages και πολλά ακόμα με ιδιαίτερη ευκολία. Ωστόσο, αυτές οι πλατφόρμες έρχονται με ορισμένους περιορισμούς και οι γνώσεις σε γλώσσες προγραμματισμού είναι απαραίτητες για περίπλοκες ιστοσελίδες και μεγάλα projects.

Πόσο κοστίζει η κατασκευή eshop στην Ελλάδα;

Το κόστος για την κατασκευή ενός eshop στην Ελλάδα μπορεί να ποικίλοι ανάλογα με τον προγραμματιστή ή την εταιρεία που θα αναλάβει την διαδικασία. Οι δυνατότητες, οι λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά που θα περιλαμβάνει το ηλεκτρονικό κατάστημα παίζουν επίσης μεγάλο ρόλο στο τελικό κόστος.

Συνήθως, ένα απλό eshop μπορεί να ξεκινάει από τα 600€ και να φτάνει αρκετές χιλιάδες μέχρι και εκατομμύρια, ανάλογα με το πόσο μεγάλο είναι το project, την περιπλοκότητα που θα έχει και τα συστήματα που θα περιλαμβάνει. Επιπλέον έξοδα θα εμφανιστούν για το domain name και το web hosting, για τη βελτιστοποίηση του eshop για τις μηχανές αναζήτησης, για τη μάρκετινγκ στρατηγική και τυχόν επιπλέον ανάγκες που ίσως προκύψουν.

Αν αναλαμβάνεις να φτιάξεις ένα eshop μόνος σου, τότε θα σου κοστίζει περίπου 100€ με 200€ ετησίως, ανάλογα με την πλατφόρμα ή την web hosting εταιρεία που θα επιλέξεις. Φυσικά, τα έξοδα αναμένεται να αυξάνονται καθώς ανεβαίνει η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας και αυξάνονται οι ανάγκες.

Ποια πλατφόρμα να επιλέξω για τη δημιουργία eshop;

Έχοντας μια πληθώρα διαθέσιμων επιλογών, η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας για την κατασκευή του νέου σου eshop ίσως αποδειχθεί μια χρονοβόρα διαδικασία. Ωστόσο, η δημοφιλέστερη και καλύτερη πλατφόρμα για φτιάξεις ένα eshop είναι το WordPress με το WooCommerce. Στη συνέχεια, το Shopify και το Squarespace είναι επίσης εξαιρετικές λύσεις και ακόμα πιο εύκολες και γρήγορες στη χρήση, μα με περισσότερους περιορισμούς και λιγότερες δυνατότητες.

Πρέπει να γνωρίζω κώδικα για να δημιουργήσω ένα eshop;

Όχι. Πλέον με εκατοντάδες no-code πλατφόρμες να προσφέρουν μοντέρνα και προσεγμένα διαχειριστικά περιβάλλοντα μέσα από τα οποία οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να δημιουργούν τα δικά τους eshop, οι γνώσεις για κώδικα πάνω σε γλώσσες προγραμματισμού δεν είναι απαραίτητες.

Ωστόσο, αυτές οι πλατφόρμες έρχονται με ορισμένους περιορισμούς, ενώ οι γνώσεις πάνω σε γλώσσες όπως οι HTML, CSS, JavaScript και PHP δεν θα σου αποφέρουν τον οποιονδήποτε περιορισμό.

Πρέπει να κάνω έναρξη εταιρείας για να έχω eshop;

Αν και μπορείς να φτιάξεις ένα eshop χωρίς να έχεις κάνει έναρξη εταιρείας, για να μπορείς να το λειτουργείς νόμιμα θα πρέπει να προχωρήσεις σε έναρξη καθώς μόνο οι επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα να κόβουν αποδείξεις και τιμολόγια. Επιπλέον, τα περισσότερα συστήματα πληρωμών απαιτούν να δημιουργήσεις έναν επαγγελματικό λογαριασμό, τον οποίο μπορείς να επαλήθευσης μόνο με το χαρτί της έναρξης της επιχείρησης.

Πως μπορώ να προωθήσω τα προϊόντα μου;

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να προωθείς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού σου καταστήματος. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις μάρκετινγκ στρατηγικές όπως το Growth Marketing, το Content Marketing, το Email Marketing, το Influencer Markering, το Email Marketing και πολλά ακόμα ώστε να προσελκύεις συνεχώς το κατάλληλο αγοραστικό κοινό.

Μπορώ να φτιάξω ένα eshop δωρεάν;

Για να φτιάξεις ένα eshop δωρεάν μπορείς να χρησιμοποιήσεις πλατφόρμες όπως το Gumroad, το οποίο σου επιτρέπει να δημιουργείς απλά ηλεκτρονικά καταστήματα εντελώς δωρεάν, μα διατηρεί 2% προμήθεια από κάθε πώληση.

Μπορείς επίσης να δημιουργήσεις ένα δωρεάν eshop με το WordPress και το WooCommerce, αλλά θα πρέπει να πληρώνεις ένα domain name και ένα πακέτο φιλοξενίας, εκτός αν αποφασίσεις να μετατρέψεις τον υπολογιστή ή το laptop σου σε server.

Πως μπορώ να φτιάξω ένα Dropshipping ή Affiliate eshop;

Τα βήματα που παρέχονται στον οδηγό είναι τα ίδια για να φτιάξεις ένα dropshipping ή affiliate eshop. Όλες οι πλατφόρμες που αναφέρθηκαν, όπως το WooCommerce, το Shopify, το Squarespace και το Gumroad σου επιτρέπουν να δημιουργήσεις κάθε τύπο ηλεκτρονικού καταστήματος, με φυσικά ή ψηφιακά προϊόντα, ή ακόμα και προσφέροντας διαδικτυακές υπηρεσίες.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε