6 Τρόποι για να πουλάς προϊόντα στο Instagram ως επιχείρηση

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Εάν χρησιμοποιηθεί σωστά, το Instagram όχι μόνο μπορεί να σου αυξήσει τις πωλήσεις, αλλά είναι και ένας εξαιρετικός τρόπος για να δημιουργήσεις brand awareness γύρω από την επωνυμία σου. Ρίχνουμε μια γρήγορη ματιά στα πρώτα 6 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να ξεκινήσεις.
Πως να πουλάς προϊόντα στο Instagram
© Cottonbro Studio στο Pexels.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Με περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες, το Instagram αποτελεί τη νούμερο ένα στάση για εκατομμύρια επιχειρήσεις που θέλουν να πουλάνε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους μέσω της πλατφόρμας. Είναι επίσης το σπίτι για τους γνωστότερους influencers και δημιουργούς περιεχομένου παγκοσμίως και ένας εξαιρετικός τρόπος για να προωθείς την επωνυμία σου.

Χάρη στον τεράστιο αριθμό μηνιαίων ενεργών χρηστών και στο γεγονός πως οι μεγαλύτεροι και γνωστότεροι influencers και δημιουργοί περιεχομένου χρησιμοποιούν την social media πλατφόρμα, αποτελεί μια από τις πρώτες στάσεις για κάθε επιχείρηση που εστιάζει στην πώληση προϊόντων online. Εάν χρησιμοποιηθεί σωστά, το Instagram όχι μόνο μπορεί να σου αυξήσει τις πωλήσεις, αλλά είναι και ένας εξαιρετικός τρόπος για να δημιουργήσεις brand awareness γύρω από την επωνυμία σου.

Σχετικά άρθρα:

Είτε ξεκίνησες να ασχολείσαι με το dropshipping, είτε με το affliate marketing, είτε ξεκίνησες τη δική σου online επιχείρηση και κατασκεύασες ένα e-shop και θέλεις να πουλάς προϊόντα στο Instagram, τα παρακάτω 6 βασικά βήματα θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις πιο αποτελεσματικά και γρήγορα.

1. Μετέτρεψε τον Instagram λογαριασμό σου σε επαγγελματικό

Κάθε φορά που δημιουργείται ένας καινούργιος λογαριασμός στο Instagram, θέτετε ως “Προσωπικός” και περιλαμβάνει μόλις μερικά από τα βασικά εργαλεία που παρέχει η social media πλατφόρμα. Για να αποκτήσεις πρόσβαση σε όλα τα marketing εργαλεία του Instagram θα πρέπει να μετατρέψεις πρώτα τον λογαριασμό σου σε “Επαγγελματικό“.

Η διαδικασία διαρκεί μόλις μερικά λεπτά και μπορείς να ξεκινήσεις πηγαίνοντας στις Ρυθμίσεις του λογαριασμού σου και επιλέγοντας την επιλογή για αλλαγή σε Επαγγελματικό λογαριασμό. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία, στη συνέχεια θα έχεις πρόσβαση σε νέες λειτουργίες όπως το “Shop Now“, το “Επικοινωνία” ή το “Κράτηση“. Θα έχεις επίσης την δυνατότητα να παρακολουθείς τα στατιστικά με την άνοδο και την απήχηση του περιεχομένου σου.

Σιγουρέψου επίσης πως έχεις συμπληρώσει όλα τα βασικά στοιχεία επικοινωνίας στις ρυθμίσεις του επαγγελματικού σου λογαριασμού, όπως ένα email και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας, το URL σύνδεσμο προς το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και τη φυσική τοποθεσία (εφόσον υπάρχει) του καταστήματος σου.

2. Βελτιστοποίησε την περιγραφή και το προφίλ σου

Τα πρώτα δύο πράγμα που βλέπει κάθε χρήστης που επισκέπτεται το προφίλ σου στο Instagram είναι η φωτογραφία προφίλ και η περιγραφή που έχεις βάλει. Η φωτογραφία συχνά είναι το λογότυπο μιας επωνυμίας. Σιγουρέψου πως εμφανίζεται σωστά και είναι εύκολο για τον καθένα να καταλάβει πως είναι το δικό σου brand.

Οι περισσότεροι τείνουν να ανεβάζουν ένα λογότυπο στα 600×600 pixels, μα θα διαφωνούσα και θα σου έλεγα να ανεβάσεις το λογότυπο στη καλύτερη δυνατή ποιότητα μπορείς. Η μορφή του λογοτύπου προτείνεται να είναι σε PNG για να μην χάσει την ποιότητα της, ή σε JPG ή JPEG εάν δεν διατίθεται στην πρώτη επιλογή.

Η περιγραφή του προφίλ σου είναι εξίσου μεγάλης σημασίας. Μπορείς να την αξιοποιήσεις εισάγοντας τις πιο σημαντικές λέξεις-κλειδιά με τις οποίες θα ήθελες να σε βρίσκουν στα αποτελέσματα του Instagram, ή ακόμα και να χρησιμοποιήσεις emoji, σύμβολα, διαφορετικές γραμματοσειρές, hashtags ή να παρέχεις τις πληροφορίες του καταστήματος σου.

3. Δημοσίευσε μοναδικό περιεχόμενο για τα προϊόντα σου

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που τείνουν να κάνουν οι περισσότερες μικρές ή startup επιχειρήσεις είναι να χρησιμοποιούν το περιεχόμενο που τους δίνεται απ’ τους προμηθευτές τους. Αν και οι προμηθευτές τείνουν να παρέχουν υψηλής ποιότητας προωθητικό περιεχόμενο για τα προϊόντα τους, όπως φωτογραφίες, βίντεο και banners, πολλές φορές δεν είναι το κατάλληλο για εμάς.

Ορισμένα παραδείγματα περιεχομένου που παράγει αλληλεπίδραση με το κοινό είναι τα εξής:

  • Behind-the-scenes περιεχόμενο με τον τρόπο που φτιάχνεις τα προϊόντα και τα συσκευάζεις.
  • Περιεχόμενο από πελάτες σου που έμειναν ευχαριστημένοι από τις αγορές τους.
  • Testimonials και reviews από influencers ή ειδικούς που χρησιμοποιούν τα προϊόντα σου.
  • Διαγωνισμοί που προτείνουν τους χρήστες να κάνουν tag τους φίλους τους.
  • Εκπαιδευτικό περιεχόμενο γύρω από τα προϊόντα σου και τη σωστή χρήση τους.
  • FAQs περιεχόμενο: Παρείχε απαντήσεις στις βασικότερες ερωτήσεις των πελατών σου.
  • Quotes που αφορούν τα προϊόντα που πουλάς.
  • Ιστορίες γύρω από την επωνυμία σου και τα προϊόντα της που δεν γνωρίζει κανείς.

Κάθε επωνυμία θα πρέπει να αναπτύξει το δικό της προσωπικό στυλ και να δημιουργήσει μια εικόνα η οποία αντανακλά τους στόχους και τους σκοπούς της.

Το κλειδί είναι να βρεις τη σωστή ισορροπία μεταξύ του διαφημιστικού και εκπαιδευτικού ή ψυχαγωγικού περιεχομένου. Δεν θέλεις ούτε να παρουσιάζεσαι ως πωλητής αλλά ούτε και ως ανεπιθύμητος στο Instagram. Αντίθετα, προσπάθησε να προσφέρεις κάποια αξία μέσα από το περιεχόμενο σου και να λύνεις προβλήματα για το κοινό σου, επισημαίνοντας παράλληλα τα οφέλη και τα χαρακτηριστικών των προϊόντων σου.

4. Χρησιμοποίησε τα hashtags σωστά

Τα hashtags είναι ένας από τους πιο εύκολους και αποτελεσματικούς τρόπους για να αυξήσεις την απήχηση των δημοσιεύσεων σου. Φυσικά, μιας και ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, τα hashtags όχι μόνο θα πρέπει να χρησιμοποιούνται στρατηγικά, αλλά και με τον σωστό τρόπο. Άλλωστε, με τον ίδιο τρόπο που μπορούν να αυξήσουν την απήχηση σε μια δημοσίευση, μπορούν επίσης να την εξαφανίσουν στο χάος.

Κάθε δημοσίευση που ανεβάζεις στο Instagram, είτε πρόκειται για φωτογραφίες, βίντεο ή stories, θα πρέπει να περιλαμβάνει μόνο τα σχετικά hashtags με αυτό που εμφανίζεται στην οθόνη. Οτιδήποτε άλλο ή η χρήση γνωστών hashtags όπως #followback ή #follow4follow μπορεί μόνο να οδηγήσει τον αλγόριθμο να το θεωρήσει ως ανεπιθύμητο ή ασήμαντο.

Είναι σημαντικό να δημιουργήσεις μια αναλυτική έρευνα αγοράς αν θέλεις να πουλάς προϊόντα στο Instagram αποτελεσματικά. Έλεγξε ποια είναι τα γνωστότερα hashtags στον κλάδο σου, ποια χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σου, ποια από αυτά αναζητάνε όντως οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου και πόσο μεγάλος είναι ο ανταγωνισμός.

Θα πρέπει να εντοπίσεις επίσης τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των posts σε αυτά τα hashtags, όπως για παράδειγμα: ποια έχουν τη μεγαλύτερη και ποια τη χαμηλότερη ζήτηση και γιατί;

5. Χρησιμοποίησε τα εργαλεία του Instagram για ηλεκτρονικά καταστήματα

Με ολοένα και νέα εργαλεία για επιχειρήσεις να διατίθενται, πλέον είναι πιο εύκολο από ποτέ άλλοτε να πουλάς προϊόντα στο Instagram. Μπορείς είτε να μεταφέρεις το κοινό απευθείας στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα, είτε ακόμα και να ολοκληρώνονται οι αγορές απευθείας μέσα από το κοινωνικό δίκτυο. Όλα αυτά ωστόσο είναι προσβάσιμα μόνο από τους επαγγελματικούς λογαριασμούς και όχι από τους προσωπικούς λογαριασμούς, επομένως εάν δεν ακολούθησες το πρώτο βήμα, αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να το κάνεις.

Το Instagram επιτρέπει επίσης στους επαγγελματικούς λογαριασμούς να προσθέσουν μια καρτέλα “Shop” στο προφίλ τους, να χρησιμοποιούν τις ετικέτες προϊόντων και να δημιουργήσουν ένα κατάλογο με όλα τους τα προϊόντα. Για να ξεκινήσεις ωστόσο να πουλάς προϊόντα στο Instagram θα πρέπει πρώτα να έχεις συνδέσει τον Instagram λογαριασμό σου με τον Facebook λογαριασμό σου, μιας και ο κατάλογος προϊόντων του Instagram ενσωματώνεται με το Facebook.

Για να ξεκινήσεις να πουλάς προϊόντα στο Instagram και το Facebook, απλά επισκέψου το Meta Business Suite, επέλεξε την σελίδα της επιχείρησης σου και στη συνέχεια επένδυσε λίγο χρόνο για να μάθεις πως λειτουργεί η πλατφόρμα και τι δυνατότητες προσφέρει στους επιχειρηματίες. Μόλις δημιουργήσεις τον κατάλογο προϊόντων, στη συνέχεια σιγουρέψου πως έχεις βάλει σε παλαιότερες δημοσιεύσεις σου με ετικέτα τα προϊόντα και τα έχεις συνδέσει μεταξύ τους.

Για τους τολμηρούς της παρέας, το Instagram παρέχει και το Live Shopping, το οποίο ουσιαστικά σου επιτρέπει να παρουσιάζεις live τα προϊόντα σου και να επιτρέπεις στο κοινό σου να τα αγοράζει απευθείας από την πλατφόρμα σε πραγματικό χρόνο.

6. Δημιούργησε χορηγούμενες καμπάνιες

Για να δεις πιο γρήγορη επιτυχία και τα νούμερα να αυξάνονται, συστήνεται να διατηρείς πάντα έναν μικρό προϋπολογισμό ώστε να δημιουργείς χορηγούμενες δημοσιεύσεις στην πλατφόρμα. Είτε είναι φωτογραφίες, είτε βίντεο, οι χορηγούμενες καμπάνιες όχι μόνο θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις τους followers, τα σχόλια, τα likes και τις πωλήσεις, αλλά και να πάρεις το μπλε check mark, το οποίο τείνει να παρέχεται πιο εύκολα στις επιχειρήσεις που προωθούν συνεχώς την επωνυμία τους.

Μιας και κάθε καμπάνια μπορεί να παράγει διαφορετικά αποτελέσματα, κάνοντας μικρές χορηγούμενες καμπάνιες θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τι πραγματικά έχει ζήτηση και δημιουργεί αλληλεπίδραση. Με τις χορηγούμενες καμπάνιες θα έχεις επίσης την δυνατότητα να στοχεύεις σε συγκεκριμένους στόχους, όπως τοπικές ή συγκεκριμένες περιοχές, ηλικία, φύλο και ενδιαφέροντα.

Τα “Automated Ads” (αυτοματοποιημένες διαφημίσεις) είναι η καλύτερη επιλογή για τους αρχάριους κατόχους ηλεκτρονικών καταστημάτων. Πρόκειται για το σύστημα που προσπαθεί να σου παράγει τα υψηλότερα αποτελέσματα με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Παράλληλα, αυτές οι διαφημίσεις επιλέγουν αυτόματα το κοινό και την στρατηγική καθώς μαθαίνουν απ’ την αλληλεπίδραση του κοινού με το περιεχόμενο σου.

Είναι σαν να έχεις ένα 24/7 ρομποτάκι που αναλαμβάνει την στρατηγική σου και μαθαίνει συνεχώς. Ωστόσο, πολλές φορές οι καμπάνιες που δημιουργούμε χειροκίνητα, θέτοντας τους δικούς μας στόχους σε αυτές και γνωρίζοντας σε ποιο κοινό θέλουμε να στοχεύσουμε τείνουν να παράγουν πιο επιθυμητά αποτελέσματα.

Σημείωση: Μπορείς επίσης να προσλάβεις μια επιχείρηση ή έναν/μια freelancer ώστε να σου δημιουργήσει τη δομή των καμπανιών που είναι ιδανικές για τα προϊόντα και τους στόχους σου, κι εσύ στη συνέχεια απλά να τις ενεργοποιείς βάση του budget σου.

Συνοψίζοντας για τις πωλήσεις στο Instagram

Το Instagram αποτελεί μια από τις ισχυρότερες πλατφόρμες που κάθε επωνυμία θα πρέπει να περιλαμβάνει στις digital marketing στρατηγικές της. Ακολουθώντας ορισμένα βασικά πράγματα και δημιουργώντας μια ισχυρή παρουσία στην πλατφόρμα, θα είσαι σε θέση να πουλάς προϊόντα στο Instagram ακόμα πιο εύκολα, αυξάνοντας παράλληλα τους αριθμούς σου.

Φυσικά, όπως και με κάθε άλλη στρατηγική και κοινωνικό δίκτυο, έτσι και τώρα η συνέπεια θα παίξει καθοριστικό ρόλο για το πόσο γρήγορη ή και εύκολη θα είναι η επιτυχία των στόχων σου στην πλατφόρμα. Για να προσελκύεις συνεχώς νέο κοινό θα πρέπει να παραμένεις δημιουργικός/ή και αυθεντικός/ή με το περιεχόμενο, την επωνυμία και τα προϊόντα που θέλεις να προωθείς.

Τέλος, είναι σημαντικό να αλληλεπιδράς με το κοινό σου, οπότε προσπάθησε να απαντάς σύντομα σε όλα τα σχόλια και τις ερωτήσεις που σου κάνουν, παρέχοντας αναλυτικές απαντήσεις και κάνοντας ερωτήσεις ώστε να διατηρείται η ροή της συζήτησης.

Καλές πωλήσεις!

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε