Mystery Boxes: Πως βγάζουν λεφτά από διαγωνισμούς στο Instagram

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Το μόνο που χρειάζεσαι είναι μια σελίδα στο Instagram με χιλιάδες followers, ένα φθηνό και απλό ηλεκτρονικό κατάστημα και μια ιδέα δώρων που μπορείς να προσφέρεις μέσα σε ένα mystery box το οποίο θα προσφέρεις δωρεάν, αλλά θα χρεώνεις τα μεταφορικά.
Mystery Box - MTB Nations στο Instagram
Η σελίδα με το Mystery Box. | © Παναγιώτης Σακαλάκης για το TechGuides.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Δεν υπάρχει αμφισβήτηση πως τα τελευταία χρόνια οι άνθρωποι έχουν σκαρφιστεί αμέτρητους τρόπους για να βγάζουν λεφτά από κοινωνικά δίκτυα όπως το Instagram, το Facebook και πλέον το TikTok. Ένας έξυπνος τρόπος ωστόσο που μου κέντρισε το ενδιαφέρον περιλαμβάνει διαγωνισμούς μέσω του Instagram, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα κερδοφόροι.

Ένα βράδυ πριν από περίπου δύο χρόνια, έλαβα ένα μήνυμα στο Instagram από μια ποδηλατική σελίδα που ακολουθούσα. Η συγκεκριμένη σελίδα δεν φαινόταν να προσφέρει το δικό της merchandise, ούτε λειτουργούσε υπό τη διαχείριση κάποιου brand. Ωστόσο, είχε περισσότερους από 200 χιλιάδες followers, κάτι το οποίο σιγούρεψα κάνοντας κλικ στο προφίλ τους ώστε να επιβεβαιώσω πως ήταν όντως η σελίδα που ακολουθούσα και όχι κάποιος scammer.

Στο μήνυμα τους ανέφεραν πως ήμουν ένας από τους λίγους τυχερούς που έλαβα πρόσβαση για να λάβω δωρεάν ένα “Mystery Box”. Σύμφωνα με την περιγραφή του διαγωνισμού, το Mystery Box θα μπορούσε να περιλαμβάνει το οτιδήποτε, από μερικά ποδηλατικά αυτοκόλλητα και half-faces μέχρι και ένα κράνος αξίας 800€ ή ένα ποδήλατο αξίας 7,000€ και άνω.

Ξεκίνησα να συμπληρώνω τα στοιχεία μου, εισάγοντας την διεύθυνση της κατοικίας μου και προχωρώντας στην ολοκλήρωση για να αποκτήσω αυτό το Mystery Box που κέρδισα. Με χαρά και ανυπομονησία για να δω τι μπορεί να κέρδισα, κάνοντας όνειρα για το ποδήλατο ή τουλάχιστον το κράνος, στο τέλος και προτού μπορέσω να ολοκληρώσω την παραγγελία, μου ανέφερε πως έπρεπε να πληρώσω τα μεταφορικά.

Και εδώ έρχεται και ξεκινάει η όλη η ιδέα, η οποία είναι κάτι περισσότερο από κερδοφόρα γι ‘αυτούς που την δημιούργησαν.

Οι διαγωνισμοί με κόστος μεταφορικών

Η ιδέα πίσω από τους διαγωνισμούς που έρχονται με ένα κόστος μεταφορικών δεν είναι απλά απλή στην εκτέλεση, μα και αρκετά έξυπνη ώστε να παράγει αρκετά χρήματα σε αυτούς που την υλοποίησαν. Το πρώτο και σημαντικότερο, το οποίο αποτελεί ζωτικής σημασίας για την επιτυχία αυτής της “στρατηγικής”, είναι να βρεις έναν κλάδο που έχει υψηλή απήχηση στα κοινωνικά δίκτυα.

Στην δική μου περίπτωση, ήταν μια σελίδα που εστίαζε στους ποδηλάτες, ανεβάζοντας συνεχώς νέα βίντεο με ποδηλάτες που έτρωγαν τα μούτρα τους (τα γνωστά fail videos), επαγγελματίες που έκαναν τρομερά κόλπα και ψηλά πετάγματα και οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να κεντρίσει το ενδιαφέρον ενός ποδηλάτη. Μόλις βρεις την κατάλληλη θεματολογία, στη συνέχεια θα χρειαστεί να δημιουργήσεις μια σελίδα στο Instagram.

Η γρήγορη και αποτελεσματική προώθηση είναι ύψιστης σημασίας για να έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα. Μόλις δημιουργήσεις την σελίδα σου, ξεκίνα να την εμπλουτίζεις με μπόλικο περιεχόμενο, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα γνωστά και σχετικά hashtags που αφορούν τον κλάδο στον οποίο εστιάζεις. Στην δική μου περίπτωση, η ανάρτηση στο Instagram είχε hashtags όπως #downhill, #mtb, #mtbbiking και ούτω καθεξής.

Μόλις ανεβάσεις τουλάχιστον 30-40 δημοσιεύσεις με βίντεο, στη συνέχεια ξεκίνα να ακολουθείς τις πιο γνωστές σελίδες στο Instagram που είναι αντίστοιχες με την δική σου και σχετίζονται με την θεματολογία που επέλεξες. Όχι χρήστες, μόνο επίσημες σελίδες και επαγγελματίες του χώρου. Στη συνέχεια, επισκέψου το Ads Manager του Facebook για να ξεκινήσεις προωθητικές καμπάνιες με στόχο να αυξήσεις τους followers στο Instagram προφίλ σου.

Όταν η σελίδα σου ξεπεράσει τους 30-50 χιλιάδες followers, στη συνέχεια θα χρειαστεί να δημιουργήσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Μπορείς να το κάνεις με ιδιαίτερη ευκολία και πολύ γρήγορα χρησιμοποιώντας πλατφόρμες όπως το WooCommerce, το Shopify, το Squarespace, ή ακόμα και το Gumroad. Αυτές οι πλατφόρμες είναι ιδανικές καθώς σου επιτρέπουν να σχεδιάζεις ηλεκτρονικά καταστήματα χωρίς να γράφεις ή να γνωρίζεις κώδικα, προσφέρουν εκατοντάδες έτοιμα πρότυπα και δεν χρειάζεται να επενδύσεις μια περιουσία για να ξεκινήσεις.

Για να εμπλουτίσεις το νέο σου ηλεκτρονικό κατάστημα με προϊόντα χωρίς να επενδύσεις στην αγορά τους, μπορείς να χρησιμοποιήσεις είτε διάφορα affiliate δίκτυα και να ασχοληθείς με το affiliate marketing, είτε ακόμα και να ξεκινήσεις το δικό σου dropshipping e-shop. Το μυστικό ωστόσο βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο προϊόν που θα ανεβάσεις, το οποίο θα ονομάσεις “Mystery box” και θα η τιμή του θα είναι εντελώς δωρεάν (00,00€).

Το mystery box μπορείς είτε να το ανεβάσεις ως προϊόν με ένα σχετικά υψηλό κόστος, όπως 120,00€, προσφέροντας στους νικητές έναν κωδικό κουπονιού που μηδενίζει το κόστος, είτε να το αποκρύψεις από την αρχική σελίδα και τις σελίδες των προϊόντων σου, στέλνοντας τον σύνδεσμο μόνο στους νικητές.

Σε αυτό το σημείο θα χρειαστεί να υπολογίσεις το κόστος αποστολής και το κόστος των δώρων που θα περιλαμβάνει το mystery box σου. Σιγουρέψου λοιπόν πως έχεις τις εξής πληροφορίες:

  • Κόστος δώρων: Το mystery box υποτίθεται πως προσφέρει από μερικά απλά και φθηνά δώρα έως και κάτι πολύ ακριβό. Σιγουρέψου πως έχεις υπολογίσει το κόστος για τα οικονομικά δώρα, μιας και τα ακριβότερα δεν θα τα χρησιμοποιείς άσχετα που αναγράφονται.
  • Κόστος μεταφορικών: Έλεγξε τους online τιμοκαταλόγους των γνωστότερων courier εταιρειών για να δεις ποια είναι η ελάχιστη χρέωση βάση των κιλών, του όγκου και της χώρας (κυρίως στο εξωτερικό) για τις αποστολές των δώρων σου (ναι, τα δώρα θα τα στείλεις).
  • Τελικός υπολογισμός: Καθόρισε βάση του κόστους των δώρων και των μεταφορικών πόσο θα πρέπει να χρεώνεις τα μεταφορικά στους επισκέπτες σου ώστε να παραλάβουν το mystery box. Στην δική μου περίπτωση, χρέωναν 25,00€ για να έρθει η αποστολή στην Ελλάδα, το οποίο είναι ένα μεγάλο ποσό για το δέμα που μου στάλθηκε.

Υπέροχα, ας πούμε πως έχεις υπολογίσει πως το κόστος των μεταφορικών θα είναι στα 25,00€, από τα οποία αν τα 15,00€ είναι τα έξοδα των δώρων και των μεταφορικών, τότε τα υπόλοιπα 10,00€ που απομένουν είναι “καθαρά” έσοδα.

Φυσικά, για να είσαι νόμιμος/η θα πρέπει πρώτα να κάνεις μια έναρξη επιχείρησης, οπότε σιγουρέψου πως έχεις τακτοποιήσει πρώτα τα νομικά ζητήματα.

Ο τρόπος προώθησης αυτών των διαγωνισμών

Εφόσον έχουμε στην κατοχή μας μια σελίδα με αρκετούς χιλιάδες followers, έχουμε δημιουργήσει το ηλεκτρονικό μας κατάστημα και το έχουμε εμπλουτίσει με προϊόντα, δημιουργήσαμε το mystery box μας και προχωρήσαμε στην έναρξη επιχείρησης ώστε να είμαστε νόμιμοι, συνέχεια έχει η προώθηση του διαγωνισμού.

Ξεκινάμε αρχικά δημιουργώντας έναν διαγωνισμό. Για να το κάνεις αυτό υπάρχουν αρκετοί τρόποι, αλλά για να το κάνεις σωστά μπορείς να διαβάσεις περισσότερα στον οδηγό για το πως κάνω διαγωνισμό στο Instagram και Facebook. Ο διαγωνισμός θα αφορά πως οι νικητές θα κερδίσουν από ένα mystery box το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει ένα ή πολλαπλά από τα δώρα που θα προστεθούν.

Μπορείς να τρέξεις τον διαγωνισμό για περίπου 15-30 ημέρες, προωθώντας τον επίσης μέσω χορηγούμενων καμπανιών. Όσο πιο μεγάλη είναι η απήχηση του διαγωνισμού, τόσα πιο πολλά χρήματα θα κερδίσεις στο τέλος. Μπορείς επίσης να αποφύγεις να αναφέρεις τον αριθμό των τυχερών που θα κερδίσουν το mystery box, όπως αναγράφουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς, “Winners will recieve a private message when the contest is over”.

Φυσικά, για να αυξήσουν ακόμα περισσότερο την απήχηση των διαγωνισμών τους, χρησιμοποιούν την στρατηγική με τις έξτρα συμμετοχές, που σημαίνει πως ένας συμμετέχοντας μπορεί να κερδίσει έξτρα πόντους συμμετοχής στον διαγωνισμό εάν κάνει tag φίλους του/ης στα σχόλια, ανεβάσει story του διαγωνισμού, καταχωρήσει το email για να εγγραφεί στη newsletter λίστα σου και πολλά ακόμα.

Οι “νικητές” του διαγωνισμού και το κέρδος

Μόλις φτάσει η λήξη του διαγωνισμού, μπορείς να ανεβάσεις μια δημοσίευση και ένα story πως οι νικητές θα λάβουν σύντομα ένα προσωπικό μήνυμα ώστε να προχωρήσουν στην παραλαβή των δώρων τους. Στη συνέχεια, γράψε ένα κείμενο το οποίο θα στέλνεις σε κάθε χρήστη, παρέχοντας το URL σύνδεσμο που οδηγεί στην παραγγελία του mystery box σου και τον κωδικό κουπονιού που μηδενίζει το κόστος.

Για να προσελκύσεις περισσότερους ανθρώπους, μπορείς να γράψεις στο μήνυμα πως θα ήσουν ευγνώμων αν σου έστελναν μια φωτογραφία ή ένα βίντεο αφότου παραλάμβαναν το δώρο τους ώστε να την ανεβάσεις στη συνέχεια ως δημοσίευση ή story. Με αυτό τον τρόπο θα έχουν την εντύπωση και την ψευδαίσθηση πως μπορεί όντως να τους σταλθεί ένα μεγάλο δώρο.

Όταν ο χρήστης εισάγει το προϊόν στο καλάθι του και συμπληρώσει όλα τα στοιχεία του, θα του ζητηθεί να προχωρήσει στην πληρωμή των μεταφορικών που έχεις θέσει στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Στην ίδια σελίδα μπορείς να γράψεις ένα σύντομο κείμενο στο οποίο αναφέρεις πως τα μεταφορικά είναι αναγκαία καθώς τα δώρα είναι αρκετά και το κόστος των μεταφορικών για το εξωτερικό υψηλό.

Μόλις ολοκληρώσει τη παραγγελία, θα λάβει ένα email πως η κατάσταση της παραγγελίας του/ης βρίσκεται σε υπό επεξεργασία και στη συνέχεια άλλο ένα πως τα δώρα στάλθηκαν. Φυσικά, δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό ανθρώπων που μπορείς να στείλεις τον σύνδεσμο ώστε να μπουν και να παραλάβουν το δώρο τους.

Αν 100 άτομα ολοκλήρωσαν την παραγγελία, αυτό σημαίνει πως θα έχεις στον λογαριασμό σου 1,000€, ενώ όλα τα δώρα θα έχουν σταλεί. Διατήρησε μια συνέπεια και συνέχισε να αυξάνεις τους followers σου και να κάνεις νέους διαγωνισμούς με mystery boxes, ενώ μόλις φτάσεις σε μεγάλο σημείο μπορείς να προσφέρεις και τα ακριβότερα δώρα.

Τα δώρα που κέρδισα απ’ τον Instagram διαγωνισμό

Στην δική μου περίπτωση, όπου δέχτηκα να πληρώσω τα μεταφορικά γιατί ήμουν σίγουρος για την τακτική που ακολουθούσαν, πλήρωσα τα 25,00€ και μετά από περίπου δύο εβδομάδες έλαβα το δέμα με τα δώρα μου: Μια σακούλα που είχε περίπου 20 αυτοκόλλητα ποδηλατικά και ένα half-face με μια νεκροκεφαλή που καλύπτει το στόμα σου.

Τα συγκεκριμένα αυτοκόλλητα μπορούσα εύκολα να τα παραγγείλω με περίπου 3,00€ από κινέζικα marketplaces (βλέπε Temu), ενώ το half-face υπάρχει σε ελληνικά καταστήματα με 10,00€ και 15,00€ ανάλογα, ενώ στα κινέζικα το βρήκα με 3,20€. Αν υπάρχει εταιρεία και ένας αξιόπιστος προμηθευτής σε μια χώρα όπως η Κίνα, τότε πιθανότατα το κόστος του mystery box να είναι ακόμα πιο χαμηλό και τα έσοδα ακόμα πιο μεγάλα.

Λίγο καιρό αργότερα, έλαβα το ίδιο ακριβώς μήνυμα από την σελίδα mtb_nations στο Instagram, η οποία αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο έχει περισσότερους από 230 χιλιάδες followers. Ακριβώς όπως και με την άλλη σελίδα, έτσι και τώρα πήγα σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (globalsports.remainoutdoor.com), έβαλα το mystery box στο καλάθι μου, συμπλήρωσα τον αριθμό κουπονιού και το κόστος μηδενίστηκε.

Ωστόσο, τα μεταφορικά παρέμειναν, τα οποία ήταν στα 23.99$. Το αρχικό κόστος του Mystery Box το έχουν στα 110.00$ ή 133.99$ με τα μεταφορικά.

Φυσικά, δεν προχώρησα στην ολοκλήρωση της πληρωμής, μιας και δεν σκοπεύω να πετάω 25 δολάρια κάθε φορά αποφασίζουν να μου στείλουν μήνυμα πως κέρδισα.

Τα red flags αυτών των διαγωνισμών

Αυτό που μου κέντρισε ωστόσο το ενδιαφέρον με την συγκεκριμένη ιστοσελίδα, είναι η ίδια λειτουργία που είχε με την προηγουμένη: Το mystery box και αρκετά απ’ τα ποδηλατικά προϊόντα είναι διαθέσιμα μόνο εάν επισκεφτείς τον κατάλληλο σύνδεσμο, ενώ δεν θα τα βρεις διαθέσιμα στην αρχική σελίδα του καταστήματος.

Για παράδειγμα, το mystery box υπάρχει διαθέσιμο στο URL σύνδεσμο “globalsports.remainoutdoor.com/collections/mountain-biking“, αλλά δεν εμφανίζεται πουθενά στο “globalsports.remainoutdoor.com/“. Πρώτο red flag.

Το δεύτερο red flag έρχεται αμέσως αφότου κάνεις μια γρήγορη αναζήτηση στην Google σχετικά με το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα. Το μόνο που κατάφερα να βρω ήταν μια αναφορά από την σελίδα mtb_nations (η ίδια που διοργάνωσε τον διαγωνισμό για το mystery box) και δύο αναφορές από υπηρεσίες με bots που ελέγχουν την δημοτικότητα ιστοσελίδων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προσφέρουν αξιόπιστες πληροφορίες.

Ωστόσο, ο μοναδικός λόγος για τον οποίο έκανα την πρώτη φορά την αγορά του mystery box, πληρώνοντας μόνο τα μεταφορικά ήταν λόγω του ότι έγινε μέσω της PayPal. Για όσους δεν το γνωρίζουν, κανένα ηλεκτρονικό κατάστημα που είναι απάτη δεν χρησιμοποιεί την PayPal ως τρόπο πληρωμής, καθώς η εταιρεία επιβεβαιώνει τις επιχειρήσεις μέσω νόμιμων εγγράφων που πρέπει να της στείλουν, ενώ επιστρέφει τα χρήματα στους χρήστες της και μπλοκάρει άμεσα οποιαδήποτε απάτη.

Ο λόγος που παρέχουν όμως την PayPal στην προκειμένη περίπτωση είναι επειδή ξέρουν πως όσοι ολοκλήρωσαν την αγορά του mystery box, θα λάβουν το δέμα τους λίγες ημέρες ή εβδομάδες αργότερα. Επομένως, οι χρήστες δεν έχουν λόγο να ξεκινήσουν κάποιο αίτημα επιστροφής χρημάτων ή απάτης στην PayPal, ενώ αν το κάνουν το ηλεκτρονικό κατάστημα θα τους παρέχει τον αριθμό αποστολής και πως το δέμα έχει σταλεί.

Έτσι, η PayPal δεν θα προχωρήσει σε κάποια διαδικασία, αναμένοντας να παραλάβεις το προϊόν σου. Και με αυτό τον τρόπο, το ηλεκτρονικό κατάστημα έβγαλε το κέρδος του, σου έστειλε προϊόντα που κοστίζουν λιγότερα χρήματα εάν τα αγόραζες από άλλο κατάστημα και σου διαλύουν κάθε προσδοκία και ελπίδα που είχες μήπως τύχαινες ένα από τα ακριβότερα δώρα.

Δεν είμαι ο μόνος που έκανε παραγγελία!

Την πρώτη φορά που προχώρησα στην ολοκλήρωση της παραγγελίας, είχα κάνει μεγάλη αναζήτηση πρώτα για να ελέγξω την κατάσταση της ιστοσελίδας. Άλλωστε, με μια πρώτη ματιά – και ειδικότερα εάν έχεις περισσότερα από 15 χρόνια εμπειρίας στον χώρο του web development όπως εγώ – καταλαβαίνεις κατευθείαν πως κάτι δεν πάει καλά με την συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

Αν και αλλάζουν συνεχώς τα domain names τους, διατηρώντας τον ίδιο σχεδιασμό και τα ίδια ακριβώς προϊόντα με ελάχιστα παραλλαγμένες περιγραφές και αλλάζοντας τα μικρά δωράκια, στην πρώτη μου αναζήτηση είχα βρει αρκετούς χρήστες που είχαν παραγγείλει και ρωτούσαν σε forums και sites εάν ήταν απάτη η ιστοσελίδα.

Όλοι είχαν επισκεφτεί και ολοκληρώσει την παραγγελία από την ίδια ποδηλατική σελίδα στο Instagram, κάτι το οποίο τους έκανε να νιώσουν ασφάλεια μιας και η συγκεκριμένη σελίδα είχε αρκετούς χιλιάδες followers. Αφότου πήραν τον χρόνο τους, ξεκίνησαν να αναζητούν, μόνο για να δουν πως δεν υπήρχε καμία απολύτως πληροφορία για το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα. Έτσι, πήγαν σε forums και άλλες κοινότητες για να ρωτήσουν εάν πρόκειται για απάτη ή όχι.

Σημείωση συντάκτη: Δυστυχώς, δεν κατάφερα να βρω τις screenshots φωτογραφίες που είχα τραβήξει στην πρώτη μου παραγγελία. Υποπτεύομαι πως ήταν μέσα σε έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο που έπαψε να λειτουργεί αφότου ο γιος της κολλητής μου αποφάσισε να το πάρει και τον πετάξει στο έδαφος. Αν ωστόσο τις βρω, θα ανανεώσω το άρθρο με τις φωτογραφίες.


Εσύ έχει τύχει να πέσεις πάνω σε έναν τέτοιο διαγωνισμό στο Instagram ή σε αντίστοιχο κοινωνικό δίκτυο; Και αν ναι, προχώρησες στην παραγγελία του mystery box; Θα χαρώ να μάθω για τα “δώρα” που έβαλαν στο mystery box που κέρδισες, πόσα πλήρωσες για τα μεταφορικά και πόσο καιρό έκανε για να φτάσει το δέμα στην πόρτα σου. Μπορείς να αφήσεις σχόλια στο τέλος του άρθρου.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε