Πως να κάνω διαγωνισμό στο Facebook και Instagram (2024)

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Ένας οδηγός για να διοργανώσεις τον δικό σου διαγωνισμό στο Facebook και στο Instagram, να επιλέξεις έναν τυχαίο νικητή ή νικήτρια και τα καλύτερα plugins για να φτιάχνεις διαγωνισμούς μέσω του WordPress.
Πως να κάνω διαγωνισμό στο Facebook και Instagram
© Ksenia Yakovleva στο Unsplash.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Οι διαγωνισμοί είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να δούμε γρήγορη απήχηση στις social media σελίδες μας. Ένας σωστά οργανωμένος διαγωνισμός που εστιάζει στο κατάλληλο κοινό, μπορεί να αυξήσει σημαντικά τους followers σου και τις πωλήσεις που έχεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Σε αυτόν τον οδηγό, θα βρεις όλα τα βήματα για να διοργανώσεις τον δικό σου online διαγωνισμό μέσω του Facebook, του Instagram, ή ακόμα και του WordPress.

Σχετικά με τους διαγωνισμούς στο Facebook και το Instagram

Τα τελευταία 15+ χρόνια που εργάζομαι ως web developer και blogger έχω δει και συμμετέχει σε πάρα πολλούς διαγωνισμούς πελατών μου. Κάποιοι με τις δικές τους επιχειρήσεις και ηλεκτρονικά καταστήματα, άλλοι bloggers, influencers, podcasters, vloggers και γενικότερα δημιουργοί περιεχομένου που αναζητούσαν να αυξήσουν το κοινό τους όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Έχω δει διαγωνισμούς να έχουν τεράστια απήχηση, με χιλιάδες ανθρώπους να λαμβάνουν συμμετοχή. Για την ακρίβεια, ήταν τόσο επιτυχείς αυτοί οι διαγωνισμοί, που οι δημιουργοί περιεχομένου που τους οργάνωναν δεχόντουσαν συνεχώς νέα μηνύματα από άλλα αντίστοιχα brands για να συνεργαστούν και να διοργανώσουν νέους διαγωνισμούς. Άλλοι απέτυχαν αρκετά ώστε να μην δουν πολλούς συμμετέχοντες, ακόμα και όταν τα δώρα ήταν ακριβά και καλά.

Τι φταίει όμως; Το πρώτο και σημαντικότερο είναι πως σχεδόν κανένας δεν επενδύει αρκετό χρόνο – ή έστω και λίγο – για να κάνει μια έρευνα αγοράς και να δημιουργήσει ένα πλάνο και μια στρατηγική που θα βοηθήσει τον διαγωνισμό του/ης να έχει υψηλή απήχηση. Επιπλέον, υπάρχουν ιστοσελίδες και εργαλεία που κάνουν την διαδικασία πιο εύκολη από ποτέ άλλοτε, καθώς επίσης και ορισμένες συμβουλές μπορείς να ακολουθήσεις καθώς φτιάχνεις τον διαγωνισμό σου.

Πως να κάνω διαγωνισμό στο Facebook και Instagram;

Μέσα από αυτόν τον οδηγό θα δούμε πως μπορείς να φτιάξεις τον δικό σου διαγωνισμό στο Facebook και Instagram, οργανωμένα, εύκολα, δωρεάν και έχοντας μια στρατηγική.

1. Δημιούργησε ένα πλάνο για τον διαγωνισμό

Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα είναι να οργανώσεις σωστά τον διαγωνισμό σου. Για παράδειγμα, ποιοι είναι οι στόχοι σου; Θέλεις να αυξήσεις τους followers στις social media σελίδες σου; Να αυξήσεις την επισκεψιμότητα προς το ηλεκτρονικό σου κατάστημα; Να προωθήσεις ένα συγκεκριμένο προϊόν; Κάθε στόχος μπορεί να απαιτεί διαφορετική προσέγγιση στον τρόπο με τον οποίο θα δημιουργήσεις τον διαγωνισμό.

Εάν για παράδειγμα θέλεις να προωθήσεις ένα συγκεκριμένο προϊόν ή όλα όσα προσφέρεις μέσα από το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, τότε προτείνεται να δημιουργήσεις όλο τον διαγωνισμό εντός της ιστοσελίδας και όχι μέσω κάποιου κοινωνικού δικτύου. Με αυτό τον τρόπο, για να πάρει κάποιος μέρος στον διαγωνισμό θα πρέπει πρώτα να επισκεφτεί το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, το οποίο εάν έχει στηθεί σωστά, μπορείς εύκολα να τον μεταφέρεις και σε άλλες σελίδες.

Αν είσαι influencer, blogger, vlogger, podcaster ή γενικά δημιουργός περιεχομένου που θέλει να προωθήσει την δουλειά του και να αυξήσει το κοινό του στα social media, τότε φυσικά θελήσεις να οργανώσεις τον διαγωνισμό εντός του Facebook ή του Instagram. Στην προκειμένη περίπτωση, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις συγκεκριμένες ιστοσελίδες και πλατφόρμες που σου επιτρέπουν να επιλέγεις έναν τυχαίο νικητή ή νικήτρια, καθώς επίσης και να στοχεύσεις στο κατάλληλο κοινό που ενδιαφέρεται για το περιεχόμενο που δημιουργείς.

2. Γράψε τους κανόνες του διαγωνισμού

Οι όροι και οι προϋποθέσεις (αλλιώς και ‘κανόνες’) του διαγωνισμού σου είναι σημαντικοί τόσο για να μην υπάρξουν τυχόν παρεξηγήσεις με τους διαγωνιζόμενους, όσο και για να παρέχεις επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τον διαγωνισμό σου.

Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να αναφέρεις με ποιον τρόπο γίνεται δεκτή η συμμετοχή ενός χρήστη (π.χ. πρέπει να σχολιάσει κάνοντας tag άλλους χρήστες, να σε ακολουθήσει στο Facebook και στο Instagram, να εγγραφεί σε κάποιο newsletter, ή ακόμα και να λαμβάνει έξτρα συμμετοχές για κάθε ενέργεια που ολοκληρώνει).

Ορισμένοι επιλέγουν να προσφέρουν μόνο μια συμμετοχή για κάθε χρήστη, προσφέροντας έτσι μια ισάξια συμμετοχή για όλους. Άλλοι επιλέγουν να προσφέρουν την δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αυξήσουν τις συμμετοχές τους, ολοκληρώνοντας επιπλέον βήματα όπως να εγγραφούν σε κάποιο newsletter, να ακολουθήσουν την σελίδα και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα, να προσκαλέσουν φίλους και πολλά ακόμα.

Θα πρέπει να αναφέρεις επίσης ποιο είναι το έπαθλο για τον νικητή, πότε ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός και σταματάνε οι νέες συμμετοχές και με ποιον τρόπο θα επιλεχτεί τυχαία ο νικητής ή η νικήτρια.

3. Επέλεξε το δώρο που θα προσφέρεις

Για να μπορέσει ένας διαγωνισμός να επιτύχει – όπου την επιτυχία στην προκειμένη περίπτωση την μετράμε με το κοινό που δηλώνει συμμετοχή και ενδιαφέρεται γι ‘αυτό που προσφέρουμε – θα πρέπει να το δουν κυρίως μόνο οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται είτε να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρουμε, είτε για το περιεχόμενο που δημιουργούμε.

Εναλλακτικά, εάν δεν ενδιαφέρονται και δεν σχετίζονται με την θεματολογία σου, θα πάψουν να σε ακολουθούν αμέσως μετά τη λήξη του διαγωνισμού.

Επομένως, είναι σημαντικό να προσφέρεις ένα δώρο ή έπαθλο στον νικητή που σχετίζεται με το ηλεκτρονικό σου κατάστημα ή το περιεχόμενο που δημιουργείς και ανεβάζεις στα social media. Για παράδειγμα, εάν κατασκευάζεις χειροποίητα προϊόντα, τότε μπορείς να προσφέρεις μια ή πολλαπλές απ’ τις χειροποίητες κατασκευές σου.

Αν είσαι δημιουργός περιεχομένου, τότε σκέψου τι είναι αυτό που θα προσέλκυε το κοινό το οποίο θα ενδιαφερόταν για το περιεχόμενο που δημιουργείς.

4. Ξεκίνα να προωθείς τον διαγωνισμό σου

Αν και οι περισσότεροι διαγωνισμοί τείνουν να αυτο-προωθούνται, μιας και καθένας μπορεί να δηλώσει δωρεάν συμμετοχή και να κερδίσει ένα έπαθλο χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, υπάρχουν πολλά που μπορείς να κάνεις για να σιγουρευτείς πως θα έχουν ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία. Επιπλέον, ακόμα κι αν προσφέρεις το καλύτερο δώρο του κλάδου σου, υπάρχει πάντοτε η περίπτωση να μην έχει μεγάλη απήχηση.

Το πρώτο και ευκολότερο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να καταχωρήσεις τον διαγωνισμό σου σε διάφορες ιστοσελίδες που προσφέρουν μόνο διαγωνισμούς στο κοινό τους. Μερικές τέτοιες ελληνικές ιστοσελίδες είναι το Diagonismos.gr, το e-contest.gr και το Doreandiagonismoi.gr, όλες εκ των οποίων σου επιτρέπου να καταχωρίσεις τον διαγωνισμό σου στις ροές τους.

Εφόσον έχεις θέσει έναν προϋπολογισμό για τον διαγωνισμό σου, πιθανότατα να θελήσεις να τον προωθήσεις ακόμα περισσότερο δημιουργώντας μια προωθητική καμπάνια. Για να ξεκινήσεις, μπορείς να επισκεφτείς το Meta Ads Manager και από εκεί να δημιουργήσεις μια διαφημιστική καμπάνια για τον διαγωνισμό σου, επιλέγοντας το όριο του budget που θα ξοδευτεί και το κοινό στο οποίο θέλεις να στοχεύσει ο αλγόριθμος.

5. Επέλεξε έναν τυχαίο νικητή (Winner Picker)

Για να είναι δίκαιος ένας διαγωνισμός, θα πρέπει ο νικητής ή η νικήτρια να επιλεχτούν εντελώς τυχαία. Γι ‘αυτό, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ιστοσελίδες όπως το Commentpickers.com και το Wask.co, εκ των οποίων και οι δύο σου επιτρέπουν να επιλέξεις έναν τυχαίο σχολιαστή μιας Facebook ανάρτησης χωρίς καν να συνδεθείς στον λογαριασμό σου.

Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αντιγράψεις το σύνδεσμο URL της Facebook ανάρτησης – στην προκειμένη περίπτωση του διαγωνισμού σου – και στη συνέχεια να το κάνεις επικόλληση στο διαθέσιμο πεδίο ώστε να επιλεχτεί ένας τυχαίος ή μια τυχαία νικήτρια.

Αν ωστόσο δημιούργησες πιο περίπλοκο διαγωνισμό ο οποίος προσφέρει περισσότερες συμμετοχές σε κάθε συμμετέχοντα εάν ολοκληρώσει περισσότερες ενέργειες, τότε θα χρειαστεί να επιλέξεις ένα συνδρομητικό πακέτο απ’ το Wask.co που σου επιτρέπει να συνδέεις περισσότερους λογαριασμούς.

Υπάρχει και η ιστοσελίδα CommentPicker.com, η οποία παρέχει τυχαίο νικητή/ρια και από το Facebook αλλά και από το Instagram μαζί. Ωστόσο, το δωρεάν της πακέτο μετράει έως 100 χρήστες, ενώ θα χρειαστεί να αποκτήσεις ένα premium πακέτο για να έχεις σωστά αποτελέσματα για περισσότερους συμμετέχοντες.

Πως να κάνω διαγωνισμό μέσω του WordPress;

Το WordPress είναι η δημοφιλέστερη CMS πλατφόρμα παγκοσμίως, και εάν είσαι ένας από τους εκατομμύρια κατόχους ιστοσελίδων που την χρησιμοποιούν, τότε μπορείς να επωφεληθείς με τη χρήση ενός πρόσθετου (plugin) για να διοργανώνεις τους δικούς σου διαγωνισμούς, είτε με μια απλή συμμετοχή είτε προσφέροντας την δυνατότητα να συλλέγουν πόντους για πολλές συμμετοχές.

Η διοργάνωση ενός διαγωνισμού μέσα από το WordPress και όχι μέσω του Facebook και Instagram όχι μόνο θα αυξήσει σημαντικά την επισκεψιμότητα έως τη λήξη του διαγωνισμού, αλλά οι συμμετέχοντες θα έχουν επίσης την δυνατότητα να περιηγηθούν μέσα στα προϊόντα και τις κατηγορίες σου. Επιπλέον, με τη χρήση ενός πρόσθετου, δεν θα αποκτήσεις μόνο επισκέψεις και νέους followers στις social media σελίδες σου, μα και subscribers για την email marketing στρατηγική σου.

WordPress plugins για διαγωνισμούς:

  • RafflePress: Το RafflePress είναι το δημοφιλέστερο και ένα από τα πιο μοντέρνα και προσεγμένα πρόσθετα για διαγωνισμούς μέσω του WordPress. Σου επιτρέπει να συλλέγεις emails από τους συμμετέχοντες και να τους επιτρέπεις να κερδίζουν περισσότερες συμμετοχές με διάφορες ενέργειες, όπως να σε ακολουθήσουν σε άλλα κοινωνικά δίκτυα, να μοιραστούν τον διαγωνισμό και πολλά άλλα.
  • Woorise: Το Woorise είναι ένα ισχυρό πρόσθετο που σου επιτρέπει να δημιουργείς ένα ευρύ φάσμα προωθητικών καμπανιών, όπως να προσφέρεις δώρα και διαγωνισμούς, φόρμες, έρευνες, κουίζ, σελίδες με συγκεκριμένους προορισμούς και πολλά ακόμα.
  • Simple Giveaways: Το συγκεκριμένο πρόσθετο λειτουργεί μόνο με το WooCommerce και αφορά τα ηλεκτρονικά καταστήματα που εκτός από διαγωνισμούς θέλουν επίσης να προσφέρουν πόντους αγορών και επιβράβευσης, κληρώσεις, προσφορές βάση γενεθλίων ή επετείων, προγράμματα πόντων και αρκετά ακόμα.

Φυσικά, εάν θέλεις να έχεις πρόσβαση σε όλα τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες αυτών των πρόσθετων για έναν πιο περίπλοκο διαγωνισμό, τότε ίσως θελήσεις να ελέγξεις και τα συνδρομητικά πακέτα που προσφέρουν.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε