Το email marketing παραμένει μέχρι και σήμερα ένας από τους παλαιότερους μα πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προωθείς τα προϊόντα, υπηρεσίες, ή το περιεχόμενο σου, στέλνοντας νέα newsletters στους εγγεγραμμένους χρήστες (αλλιώς αποκαλούμενοι και ως “subscribers”).
Τι είναι το Email Marketing;
Το email marketing είναι ένας από τους παλαιότερους τρόπους προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (ή αλλιώς, emails). Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια το email marketing για να προωθούν πιο αποτελεσματικά τις νέες καταχωρήσεις προϊόντων τους, για να προωθούν συγκεκριμένες υπηρεσίες ή συνδρομητικά πακέτα, καθώς επίσης και για να παρέχουν ενημερώσεις σχετικά με το brand.
Τα τελευταία χρόνια το email marketing έχει υποστεί επίσης ορισμένες μεγάλες αλλαγές, ενώ πλέον είναι πιο εύκολο και γρήγορο ώστε να ξεκινήσει ένας αρχάριος απ’ ότι ήταν κάποτε. Το μόνο που θα χρειαστείς είναι ορισμένες αξιόπιστες πλατφόρμες και μερικά βασικά εργαλεία για να δημιουργείς, να διαχειρίζεσαι και να στέλνεις emails.
Αναζητάς για περισσότερες στρατηγικές; Διάβασε για το Digital Marketing, το Content Marketing και το Growth Marketing.
Αξίζει να ασχοληθώ με το Email Marketing;
Όταν στοχεύεις στο να αυξήσεις την επισκεψιμότητα που λαμβάνεις από κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter, δημιουργώντας παράλληλα περιεχόμενο και για νέες social εφαρμογές που έγιναν γρήγορα διάσημες όπως το TikTok, και ταυτόχρονα γράφεις περιεχόμενο για να αυξήσεις την οργανική κίνηση από τις μηχανές αναζήτησης, είναι δύσκολο να βρεις ελεύθερο χρόνο ώστε να ασχοληθείς και με κάτι άλλο.
Καλώς ή κακώς όμως το email marketing παραμένει μέχρι και σήμερα ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προωθείς προϊόντα και υπηρεσίες, για να αυξήσεις την αλληλεπίδραση μεταξύ του brand και του κοινού του και να προωθείς με μεγαλύτερη ευκολία και άνεση οτιδήποτε καινούργιο παρουσιάζεις, απλά με την αποστολή ενός και μόνο email.
Σύμφωνα με τις αναφορές του Litmus.com, κάθε 1$ που ξοδεύεται στο email marketing, παρέχει επιστροφή επένδυσης 36$. Με 3600% ROI, το email marketing διατηρεί μέχρι και σήμερα τον θρόνο στο υψηλότερο ROI από κάθε άλλη digital marketing στρατηγική. Επομένως, το email marketing όχι απλά είναι σημαντικό, αλλά αν ακολουθήσεις τις σωστές στρατηγικές, τότε θα αξίζει όλο το χρόνο που επένδυσες πάνω σε αυτό.
Επιπλέον, σύμφωνα με μια έρευνα που έγινε το 2020 από το Statista.com, περισσότεροι από 4 δισεκατομμύρια χρήστες χρησιμοποιούν το email σε καθημερινή βάση. Τέλος, σύμφωνα με ένα δημοσίευμα της Sendinblue, σχεδόν το 62% των καταναλωτών πιστεύει ότι το email marketing είναι το πιο προτιμώμενο κανάλι επικοινωνίας.
Τα πλεονεκτήματα του Email Marketing
Υπάρχουν αρκετά πλεονεκτήματα γύρω από τη χρήση του email marketing, και για όλους τους καλούς λόγους. Το email έχει γίνει τόσο δημοφιλές και απαραίτητο για κάθε άνθρωπο, που πλέον είναι σημαντικό για μια επιχείρηση να έχει υψηλή ποσοστό open-rate (πόσοι δηλαδή άνοιξαν και είδαν το email) και να υπάρχει συνεχής άνοδος στον αριθμό των subscribers.
Ορισμένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του email marketing είναι τα παρακάτω:
- Σου επιτρέπει να αυξήσεις σημαντικά την αλληλεπίδραση μεταξύ των πελατών σου.
- Σου δίνει την δυνατότητα να χτίσεις ισχυρότερο και μεγαλύτερο κοινό.
- Σου επιτρέπει να προωθείς τα νέα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου σε ήδη ενδιαφερόμενους.
- Φέρνει κίνηση προς το blog, τα κοινωνικά σου δίκτυα, ή οπουδήποτε αλλού επιθυμείς.
- Σου επιτρέπει να κάνεις monetization με διάφορους τρόπους ώστε να κερδίζεις χρήματα.
- Σου επιτρέπει να δημιουργείς και να τρέχεις A/B tests.
- Σου παρέχονται αναλυτικά στατιστικά για να παρακολουθείς την άνοδο, τα κλικ κ.α.
- Υπάρχουν πλέον αναπτυγμένες και εξελιγμένες newsletter υπηρεσίες με περιβάλλοντα για αρχάριους marketers.
- Οι περισσότερες υπηρεσίες σου επιτρέπουν να ξεκινήσεις εντελώς δωρεάν.
- Παρέχονται και έτοιμα email πρότυπα (templates), αλλά και builders για να σχεδιάζεις τα δικά σου.
Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν ακόμα περισσότερα που θα μπορούσες να κάνεις με το email marketing ώστε να σε ωφελήσει ακόμα περισσότερο. Μια αξιόπιστη email υπηρεσία θα σου παρέχει όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, αλλά και έξτρα εργαλεία για να κάνεις πολλά περισσότερα.
Τα μειονεκτήματα του Email Marketing
Όπως και αρκετές άλλες digital marketing στρατηγικές, έτσι και το email marketing έρχεται με ορισμένα μειονεκτήματα που είναι καλό να γνωρίζει κάθε marketer ή δημιουργός προτού ασχοληθεί με αυτό. Όλα τα παρακάτω μειονεκτήματα αφορούν τις δικές μου προσωπικές απόψεις βάση της εμπειρίας μου πάνω στο email marketing τα τελευταία 14 χρόνια.
- Ενώ οι περισσότερες newsletter υπηρεσίες και τα email marketing εργαλεία παρέχονται συχνά δωρεάν, μόλις φτάσεις το όριο των subscribers ή των emails που στέλνεις μηνιαίως, στη συνέχεια θα χρειαστεί να αποκτήσεις ένα συνδρομητικό πακέτο. Δυστυχώς, οι περισσότερες αυτές υπηρεσίες χρεώνουν ιδιαίτερα μεγάλα ποσά, ακόμα και όταν δεν έχεις αρκετούς subscribers για να μετατρέψεις τα newsletters σου σε μια πηγή εισοδήματος.
- Θα χρειαστεί να επενδύσεις αρκετό χρόνο ώστε να καταλάβεις πως λειτουργεί μια newsletter υπηρεσία, πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να στέλνεις ένα newsletter, πως να ελέγχεις τα στατιστικά, πως να αυτοματοποιείς τις περισσότερες καμπάνιες και οτιδήποτε άλλο συμπεριλαμβάνεται στο email marketing.
- Θα πρέπει να δώσεις μεγάλη προσοχή στον τρόπο με τον οποίο γράφεις τους τίτλους και τις περιγραφές στα newsletters σου, εναλλακτικά υπάρχει μεγάλη περίπτωση να δεις τα emails σου να πηγαίνουν στον φάκελο με τα ανεπιθύμητα. Το spam που υπάρχει στον κόσμο των ηλεκτρονικών ταχυδρομείων είναι αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο όλων, με αποτέλεσμα οι πάροχοι να έχουν πάρει πλέον δραστικά μέτρα για την καταπολέμηση των spam και fake emails.
- Υπάρχει επίσης μεγάλος ανταγωνισμός στο email marketing, ενώ το κοινό που σε επισκέπτεται δεν πρόκειται απλά να εγγραφεί στο newsletter σου. Θα πρέπει να βρεις ένα τρόπο ώστε να παρέχεις κάτι μοναδικό και με αρκετή ζήτηση, έτσι ώστε να ελκύεις όσο το δυνατόν πιο πολλούς subscribers γίνεται. Αρκετοί οργανώνουν διαγωνισμούς, αλλά θα διαφωνούσα με αυτή τη μέθοδο μιας και θα δεις μεγάλο αριθμό χρηστών να διαγράφεται απ’ το newsletter αμέσως μετά το τέλος του διαγωνισμού.
Με όλα αυτά κατά νου, ξεκινώντας με το email marketing δεν θα ‘πρεπε να είναι μια δύσκολη διαδικασία, ενώ τις περισσότερες φορές θα έχεις την δυνατότητα να ξεκινήσεις εντελώς δωρεάν. Στη συνέχεια του άρθρου θα δούμε για τις καλύτερες newsletter υπηρεσίες, τι ακριβώς είναι και τι λειτουργίες παρέχουν στους digital marketers.
Οι καλύτερες Email Marketing Πλατφόρμες
Με απλά λόγια, μια αξιόπιστη και καλή email marketing πλατφόρμα θα πρέπει να σου παρέχει ένα προσεγμένο και φιλικό διαχειριστικό περιβάλλον, μέσα από το οποίο θα έχεις τις βασικές δυνατότητες και τα εργαλεία που θα χρειαστείς ως digital marketer.
- Ένα διαχειριστικό περιβάλλον για να διαχειρίζεσαι τις email καμπάνιες και τους subscribers σου.
- Αναλυτικά στατιστικά για να παρακολουθείς την πρόοδο και την εξέλιξη κάθε καμπάνιας.
- Φόρμες εγγραφών, widgets και αναδυόμενα παράθυρα για blogs.
- Έτοιμα προ-σχεδιασμένα πρότυπα ώστε να έχεις μια βάση για να ξεκινήσεις και έναν ισχυρό page builder για να σχεδιάζεις τα δικά σου newsletters.
- e-Commerce συμβατότητα για ηλεκτρονικά καταστήματα σε πλατφόρμες όπως το WooCommerce, το Shopify, το Squarespace, το Gumroad, ή οποιαδήποτε άλλη χρησιμοποιείς.
Με όλα αυτά κατά νου, παρακάτω θα βρεις ορισμένες απ’ τις γνωστότερες email marketing πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται από εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο.
- MailChimp
- Sendinblue
- MailerLIte
- MailJet
- MailPoet
- Jetpack
- Zoho Campaigns
- HubSpot
- Omnisend
- Drip
- AWeber
- Moosend
- ConvertKit
- ActiveCampaign
- Constant Contact
- GetResponse
Με λίγη αναζήτηση θα βρεις εκατοντάδες άλλες email marketing πλατφόρμες που μπορείς να ελέγξεις και να χρησιμοποιήσεις. Αν ξεκινάς τώρα ωστόσο, οι παραπάνω αποτελούν τις γνωστότερες και συχνότερες επιλογές, και ενώ όλες τους εξυπηρετούν εν τέλη τον ίδιο σκοπό, κάποιες εστιάζουν σε διαφορετικούς πελάτες, επιχειρήσεις και ανάγκες.
Μόλις επιλέξεις μια email marketing πλατφόρμα και δημιουργήσεις την πρώτη σου καμπάνια και το πρώτο σου πρότυπο, συνέχεια έχει να ξεκινήσεις να την προωθείς ώστε να μαζέψεις subscribers.
Ένας εύκολος τρόπος είναι να εισάγεις αρχικά τον σύνδεσμο που οδηγεί στη φόρμα εγγραφών του newsletter σου σε διάφορα σημεία της ιστοσελίδας σου, στις περιγραφές των προφίλ σου στα κοινωνικά δίκτυα, ή ακόμα και δημοσιεύοντας τα και ανακοινώνοντας το νέο σου newsletter.
Τα stories στο Instagram είναι ένας επίσης εξαιρετικός τρόπος για να αυξήσεις τους subscribers σου. Δημιούργησε όμορφα στατικά ή κινούμενα Instagram stories με εργαλεία όπως το Canva για να προωθήσεις το νέο σου newsletter.
Αν έχεις κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα ή blog, τότε μπορείς να τοποθετήσεις είτε μια φόρμα εγγραφών σε κάποιο εμφανές σημείο, είτε ακόμα και ένα αναδυόμενο παράθυρο που θα εμφανίζεται λίγα δευτερόλεπτα αργότερα. Τα call-to-actions κουμπιά και page heroes είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος για να προωθείς το newsletter μέσω της ιστοσελίδας σου.
Μπορείς επίσης να το πας ένα βήμα παραπέρα και να δημιουργήσεις προωθητικές καμπάνιες μέσω των social media για την μέγιστη προώθηση του newsletter σου. Θα χρειαστεί φυσικά να το προωθήσεις με αρκετά πιασάρικο τρόπο ώστε να προσελκύσει αρκετούς χρήστες και ακόμα περισσότερους subscribers.