Από τους εκατοντάδες διαθέσιμους τρόπους με τους οποίους μπορεί να βγάλει κάποιος λεφτά, ένας από τους πιο αποτελεσματικούς είναι σίγουρα μέσω της Google AdSense. Οι εκδότες – ή publishers, όπως αποκαλούνται – έχουν την δυνατότητα να προβάλλουν τις διαφημίσεις του δικτύου στις ιστοσελίδες τους, κερδίζοντας χρήματα με κάθε κλικ που γίνεται πάνω σε αυτές.
Το διαφημιστικό πρόγραμμα της Google ξεκίνησε στα μέσα του 2003 και από τότε αποτελεί το δημοφιλέστερο διαφημιστικό δίκτυο στο ίντερνετ. Η υπηρεσία επιτρέπει στους κατόχους ιστοσελίδων να προβάλλουν πολλαπλών διαφορετικών τύπων διαφημίσεων, σε όποια σημεία επιθυμούν, ή ακόμα και χρησιμοποιώντας τις αυτόματες διαφημίσεις, οι οποίες τοποθετούνται αυτόματα στα θεωρητικά καλύτερα σημεία της ιστοσελίδας.
Κάθε χρόνο, η Google πληρώνει περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια στους publishers της, εκ των οποίων στον ίδιο κύκλο βρίσκονται οι κάτοχοι ιστοσελίδων και όσοι έχουν YouTube κανάλια και κερδίζουν χρήματα από αυτά. Αν και υπάρχουν αρκετές άλλες εναλλακτικές εταιρείες που θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις αντί της Google AdSense, η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι σίγουρα πιο προηγμένη και απλή στη χρήση σε σύγκριση με άλλες του είδους.
Σύμφωνα με τα στατιστικά του BuildWith.com, η AdSense χρησιμοποιείται αυτή την στιγμή από περισσότερες από 83 εκατομμύρια ιστοσελίδες σε ολόκληρο τον κόσμο. Στην Ελλάδα, υπάρχουν περισσότερες από 10 χιλιάδες ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της AdSense για να βγάζουν λεφτά από το περιεχόμενο τους.
Σκέφτεσαι να ασχοληθείς με το blogging και να ξεκινήσεις να βγάζεις λεφτά από πλατφόρμες όπως η Google AdSense; Διάβασε τον οδηγό μας για το πως να δημιουργήσεις ένα blog μέσω του WordPress. Μπορείς επίσης να συνδυάσεις διαφορετικούς τρόπους για να αυξήσεις το εισόδημα από την ιστοσελίδα σου, όπως για παράδειγμα με τη χρήση του Affiliate Marketing.
Πως λειτουργεί η Google AdSense;
Ολόκληρη η διαδικασία είναι ιδιαίτερα απλή και δεν θα δυσκολευτούν οι αρχάριοι χρήστες. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επισκεφτείς την Google AdSense, να δημιουργήσεις ένα καινούργιο λογαριασμό, να εισάγεις στην ιστοσελίδα σου ένα κώδικα που θα σου δοθεί από την πλατφόρμα για την επιβεβαίωση της, και στη συνέχεια η εταιρεία θα ξεκινήσει να εμφανίζει αυτόματα τις διαφημίσεις.
Η Google AdSense παρέχει πολλαπλούς διαφορετικούς τύπους διαφημίσεων, εκ των οποίων μπορείς είτε να χρησιμοποιήσεις συγκεκριμένους, είτε όλους μαζί. Επιπλέον, θα έχεις την δυνατότητα είτε να χρησιμοποιήσεις τις αυτόματες διαφημίσεις της πλατφόρμας, είτε ακόμα και να τις τοποθετήσεις χειροκίνητα στα σημεία που επιθυμείς. Οι αυτόματες διαφημίσεις θα σε βγάλουν από αρκετούς μπελάδες, αλλά μπορούν επίσης να εμφανιστούν σε ακατάλληλα σημεία που χαλάνε τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας, ή ακόμη και να αποφέρουν χαμηλότερα αποτελέσματα.
Για κάθε κλικ που θα γίνεται πάνω στις διαφημίσεις, θα λαμβάνεις και ένα μικρό ποσό χρημάτων. Η AdSense λειτουργεί άλλωστε ως cost-per-click (κόστος-ανά-κλικ), οπότε όσα πιο πολλά κλικ γίνουν πάνω στις διαφημίσεις, τόσο πιο μεγάλο θα είναι και το τελικό κέρδος. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί να έχεις ένα μεγάλο αριθμό μηνιαίων επισκεπτών ώστε να καταφέρεις να βγάλεις αρκετά λεφτά από την Google AdSense, έτσι ώστε να δικαιολογείς τη δουλειά που θα κάνεις με τη δημιουργία περιεχομένου.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως οποιαδήποτε παραβίαση της υπηρεσίας, όπως να κάνεις εσύ κλικ πάνω στις διαφημίσεις ή να ζητάς από άλλους χρήστες να κάνουν, μπορεί να οδηγήσει γρήγορα σε οριστικό μπλοκάρισμα των στοιχείων σου. Η εταιρεία μπορεί επίσης να αναγνωρίσει πότε υπάρχει εικονική – ή ψεύτικη, αν θες – κίνηση στην ιστοσελίδα, κάτι το οποίο επίσης οδηγεί στη παραβίαση των όρων της AdSense.
Τα πλεονεκτήματα της Google AdSense
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να χρησιμοποιήσεις την πλατφόρμα της Google ως μέσο για να αυξήσεις το εισόδημα από την ιστοσελίδα σου. Όπως προανέφερα, η τοποθέτηση των διαφημίσεων μπορεί να γίνει μέχρι και με αυτοματοποιημένο τρόπο, έτσι ώστε να μην ασχοληθείς ούτε στιγμή με τεχνικούς όρους και χειροκίνητες τοποθετήσεις.
Επιπλέον, η πλατφόρμα έρχεται και με άλλα σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως:
- Χρησιμοποιείται από ένα τεράστιο αριθμό από δημιουργούς περιεχομένου και διαφημιστές.
- Παρέχονται μόνο ύψιστης ποιότητας διαφημίσεις, ιδανικές για κάθε είδους θεματολογίας.
- Παρέχεται ύψιστη ασφάλεια τόσο για τους διαφημιστές, όσο και για τους publishers.
- Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι διαφημίσεων, έτσι ώστε να επιλέξεις μόνο αυτές που λειτουργούν καλύτερα για εσένα και την ιστοσελίδα σου.
- Όλες οι πληρωμές πραγματοποιούνται κάθε μήνα και συχνά γίνονται διαθέσιμες σε ελληνικούς λογαριασμούς εντός δύο εργάσιμων ημερών.
- Παρέχεται μέχρι και πεδίο αναζήτησης για ιστοσελίδες με ενσωματωμένες διαφημίσεις.
- Το περιβάλλον χρήσης είναι εύκολο ακόμα και για αρχάριους χρήστες.
- Καθένας μπορεί να εγγραφεί εντελώς δωρεάν, εφόσον έχει ήδη μια ιστοσελίδα με τουλάχιστον 20-30 δημοσιευμένα άρθρα καλής ποιότητας.
- Οι publishers έχουν την δυνατότητα να δημιουργούν πειράματα, ώστε να βλέπουν ποιες διαφημίσεις αποδίδουν καλύτερα.
- Παρέχονται στατιστικά για τα κλικ, για τις μηνιαίες πληρωμές, για τις αποδόσεις και για τα πειράματα.
Πρόκειται για μια συνολικά ευέλικτη πλατφόρμα, η οποία έχει μια τεράστια βάση χρηστών που την χρησιμοποιούν καθημερινά και αρκετά χρόνια εμπειρίας και προετοιμασίας ώστε να αναπτύξουν μια απ’ τις καλύτερες διαφημιστικές πλατφόρμες παγκοσμίως.
Μιας και η AdSense δεν απαιτεί από μια ιστοσελίδα να έχει ένα συγκεκριμένο αριθμό ημερήσιων ή μηνιαίων επισκέψεων, αυτό σημαίνει πως κάθε νέος blogger έχει την δυνατότητα να κάνει αίτηση για να εγκριθεί η ιστοσελίδα του. Άλλες παρόμοιες διαφημιστικές πλατφόρμες συχνά προϋποθέτουν από τις ιστοσελίδες να έχουν τουλάχιστον 10-20 χιλιάδες μηνιαίες επισκέψεις για να μπορέσουν να εγκριθούν και να τοποθετήσουν τις διαφημίσεις, οπότε αυτό είναι σίγουρα ένα από τα ισχυρά πλεονεκτήματα της Google AdSense.
Έως πόσα λεφτά μπορώ να βγάλω από την Google AdSense;
Είναι αρκετά δύσκολο να προβλέψεις πόσα λεφτά μπορείς να βγάλεις από την Google AdSense, καθώς το CPC (Cost-Per-Click) διαφέρει από ιστοσελίδα σε ιστοσελίδα, από θεματολογία σε θεματολογία, μέχρι και από τα μέρη στα οποία έχεις τοποθετήσει τις διαφημίσεις σου. Ακόμα, το εισόδημα μπορεί να διαφέρει μέχρι και από την γλώσσα που είναι γραμμένο το περιεχόμενο, ή και από την πηγή του κάθε επισκέπτη, λαμβάνοντας περισσότερα χρήματα ανά κλικ από τις οργανικές επισκέψεις απ’ ότι από τα κοινωνικά δίκτυα ή από άλλες τρίτες ιστοσελίδες.
Η Google χρεώνει τους διαφημιστές με κάθε κλικ που γίνεται πάνω στις διαφημίσεις τους. Στη συνέχεια, οι δημιουργοί περιεχομένου λαμβάνουν το 68% από το ποσό που έβαλε η εταιρεία για το κλικ, ή το 51% όταν οι επισκέπτες έρχονται απ’ το AdSense for Search. Η προμήθεια που λαμβάνουν οι publishers βασίζεται επίσης στον ανταγωνισμό που υπάρχει και στο CPC για τη συγκεκριμένη θεματολογία. Στην πράξη, η προμήθεια για ένα κλικ μπορεί να ξεκινάει από τα 0,15€ και να φτάνει μέχρι και τα 15,00€. Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία δεν βγάζει περισσότερα από 3,00€ ανά κλικ.
Οι θεματολογίες που κερδίζουν τα περισσότερα χρήματα είναι αυτές με το υψηλότερο CPC, και συχνά αφορούν θέματα όπως τις ασφάλειες, τα νομικά και την εκπαίδευση. Όπως προανέφερα ωστόσο, το κέρδος ανά κλικ μπορεί να έχει μεγάλη διαφορά από χώρα σε χώρα, με τους publishers για παράδειγμα στις ΗΠΑ να βγάζουν περισσότερα χρήματα απ’ ότι οι publishers στην Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση, μια ιστοσελίδα που περιλαμβάνει περιεχόμενο στα αγγλικά και εξυπηρετεί όλο τον κόσμο είναι πιο κερδοφόρα και έχει υψηλότερο CPC, εφόσον στηθεί σωστά και υπάρχει από πίσω ένα στρατηγικό πλάνο.
Τα μέρη στα οποία είναι τοποθετημένες οι διαφημίσεις, ο αριθμός των διαφημίσεων που προβάλλεται και η πηγή του κάθε επισκέπτη παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο για το τελικό CPC που θα έχουν οι διαφημίσεις στην ιστοσελίδα σου. Σιγουρέψου πως παρέχεις πάντοτε μοναδικό και ποιοτικό περιεχόμενο, πως δεν προβάλλεις πολλές διαφημίσεις σε κάθε σελίδα και πως έχεις δημιουργήσει και εκτελέσει πολλαπλά πειράματα ώστε να δεις ποιοι τρόποι λειτουργούν καλύτερα για εσένα. Συχνά, ο μικρός αριθμός διαφημίσεων μπορεί να αποφέρει περισσότερα χρήματα, ειδικότερα όταν χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με την οργανική κίνηση.
Σύμφωνα με τα στατιστικά του Semrush για το 2019 που βασίζονται σε περισσότερους από 63 χιλιάδες διαφημιστές και publishers, οι διαστάσεις διαφημίσεων που χρησιμοποιούνται περισσότεροι είναι οι 728×90 και 300×250. Παρόλα αυτά, τα τελευταία τρία χρόνια η Google AdSense έχει παρουσιάσει και νέους τύπους διαφημίσεων, οι οποίοι μπορεί να λειτουργούν και να αποδίδουν καλύτερα, ανάλογα με την θεματολογία και τον σχεδιασμό της εκατοστέ ιστοσελίδας.
Πως εγκρίνονται οι ιστοσελίδες στην AdSense;
Το πρώτο βήμα είναι να αποδεχθεί η Google την ιστοσελίδα ή το blog σου. Η ιστοσελίδα θα πρέπει να περιλαμβάνει μοναδικό περιεχόμενο, να συμφωνεί με τις πολιτικές της AdSense και να είσαι τουλάχιστον 18 χρονών. Εφόσον καλύπτονται αυτές οι βασικές προϋποθέσεις, στη συνέχεια θα πρέπει να σιγουρευτείς πως έχεις τουλάχιστον 20-30 δημοσιευμένα άρθρα και μερικές βασικές σελίδες, όπως η Πολιτική Απορρήτου, οι Όροι Χρήσης και η σελίδα της επικοινωνίας.
Για να εγκριθεί μια ιστοσελίδα, η πλατφόρμα θα σου παρέχει ένα μοναδικό κώδικα τον οποίο θα χρειαστεί στη συνέχεια να τοποθετήσεις μέσα στο <head> της ιστοσελίδας σου. Αν χρησιμοποιείς CMS πλατφόρμες όπως το WordPress, τότε μπορείς να εγκαταστήσεις το Site Kit πρόσθετο της Google, το οποίο θα εισάγει αυτόματα όλα τα απαραίτητα στοιχεία της ιστοσελίδας σου, καθώς επίσης και τον κώδικα που θα χρειαστεί για να επιβεβαιωθεί ο κάτοχος και να εμφανιστούν στη συνέχεια οι διαφημίσεις.
Για τις νέες αιτήσεις χρειάζονται περίπου 24-48 ώρες έως ότου εγκριθεί η ιστοσελίδα, ενώ σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστούν έως και αρκετές εργάσιμες ημέρες. Όσο πιο πολύ δημοσιευμένο περιεχόμενο περιλαμβάνει μια ιστοσελίδα, όσο πιο καλός είναι ο σχεδιασμός της και όσο πιο σωστά τρέχουν τα τεχνικά από πίσω, τόσο πιο γρήγορα θα εγκριθεί. Μόλις το αίτημα προχωρήσει και η ιστοσελίδα εγκριθεί στο δίκτυο της AdSense, στη συνέχεια θα έχεις την δυνατότητα να τοποθετήσεις τις διαφημίσεις σε όποια και όσα σημεία επιθυμείς.
Μια μικρή σημείωση: Οι καινούργιες ιστοσελίδες ή αυτές που έχουν λίγα δημοσιευμένα άρθρα, συχνά εμφανίζουν σε ορισμένα σημεία κενές διαφημίσεις, καθώς δεν υπάρχει αρκετό δημοσιευμένο περιεχόμενο για να καλύψει μεγάλο εύρος διαφημιστών. Επομένως, για άλλη μια φορά, είναι σημαντικό η ιστοσελίδα να έχει αρκετά άρθρα ώστε να μπορούν οι διαφημίσεις να εμφανίζονται σε όλα τα σημεία, ενώ όσα πιο πολλά είναι, τόσο πιο εύκολα θα μπορείς να υπολογίσεις στο περίπου τα χρήματα που θα βγάζεις.
Πως να αυξήσεις τα λεφτά που βγάζεις με την AdSense
Σε όσο αφορά τις διαφημίσεις της AdSense, τα πράγματα είναι αρκετά απλά: Όσους πιο πολλούς επισκέπτες έχεις ημερησίως, τόσα πιο πολλά χρήματα θα ξεκινήσεις να βγάζεις. Ακόμα κι αν γράφεις για μια θεματολογία η οποία έχει υψηλό CPC και το περιεχόμενο σου είναι μοναδικό και ποιοτικό, ο αριθμός των ημερήσιων επισκέψεων είναι αυτός που θα καθορίσει τα λεφτά που θα κερδίζεις. Για παράδειγμα, για να ξεκινήσεις να βλέπεις ένα σταθερό αρχικό εισόδημα, θα πρέπει να έχεις τουλάχιστον 3-5 χιλιάδες επισκέψεις ημερησίως.
Σε καμία περίπτωση μια ιστοσελίδα με λιγότερα από 50-100 άρθρα δεν θα έχει την δυνατότητα να δει ένα σταθερό ή μεγάλο εισόδημα να πηγάζει από τις διαφημίσεις της Google AdSense, εκτός κι αν λαμβάνει τεράστια επισκεψιμότητα από κοινωνικά δίκτυα ή ιστοσελίδες τρίτων. Επιπλέον, ίσως χρειαστεί να κάνεις αρκετά πειράματα έως ότου καταλήξεις στα σημεία και στον αριθμό των διαφημίσεων που θα προβάλλονται, ενώ μπορεί να θελήσεις να γράψεις για θέματα που έχουν υψηλό CPC.
Καλώς ή κακώς, ένα blog θα πρέπει να ενημερώνεται επίσης αρκετά συχνά, καθώς η Google θα πρέπει να βλέπει συνεχώς νέες πληροφορίες. Αυτό σημαίνει αρκετή επένδυση χρόνου στη γραφή περιεχομένου, ενώ παράλληλα θα πρέπει να είναι σωστά βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης ώστε να σε βρίσκει περισσότερος κόσμος. Περισσότερα γι ‘αυτό μπορείς να μάθεις στον οδηγό του Inkstory για το τι είναι το SEO.
Ποια είναι διαφορά του Google AdSense με το Google Ads;
Η AdSense είναι το δίκτυο μέσα από το οποίο οι κάτοχοι ιστοσελίδων και YouTube καναλιών διαχειρίζονται τις διαφημίσεις τους, παρακολουθούν τα στατιστικά εσόδων τους, εκτελούν πειράματα, βλέπουν τις αναφορές και πληρώνονται κάθε μήνα. Η υπηρεσία χρησιμοποιείται μόνο από όσους ενδιαφέρονται να βγάλουν χρήματα και έχουν μια ιστοσελίδα ή ένα κανάλι στο YouTube.
Το Google Ads από την άλλη πλευρά αφορά το διαφημιστικό δίκτυο της εταιρείας. Χρησιμοποιείται κυρίως από μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις που θέλουν να διαφημιστούν τόσο στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, όσο και σε διαφημίσεις που προβάλλουν blogs, ή ακόμα και με βίντεο μορφή μέσω του YouTube. Αν ενδιαφέρεσαι να δημιουργείς διαφημιστικές καμπάνιες για να προωθείς τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή το περιεχόμενο σου, τότε πρόκειται για μια απ’ τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες παγκοσμίως.
Με πιο απλά λόγια, αν θέλεις να βγάλεις χρήματα, τότε θα χρειαστεί να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό στην Google AdSense. Αν θέλεις να προωθήσεις την δουλειά σου, τότε χρησιμοποιείς το Google Ads, στο οποίο μπορείς να δημιουργείς διαφημιστικές καμπάνιες, να επιλέγεις σε ποια σημεία θα εμφανίζονται και να θέσεις το ανάλογο budget που διαθέτεις.
Πως μπορώ να βγάλω χρήματα από την Google AdSense;
Υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους μπορείς να βγάλεις χρήματα από την Google AdSense: Ο πρώτος είναι να δημιουργήσεις ένα blog και να ξεκινήσεις να γράφεις και να δημοσιεύεις άρθρα. Ο δεύτερος είναι να δημιουργήσεις ένα YouTube κανάλι. Μπορείς επίσης να συνδυάσεις και τους δύο τρόπους μεταξύ τους, έτσι ώστε να αυξήσεις ακόμη περισσότερο το εισόδημα.
1. Δημιούργησε ένα Blog ή ένα YouTube κανάλι
Όπως προαναφέρθηκε, η Google AdSense λειτουργεί αποκλειστικά με κατόχους ιστοσελίδων ή YouTube καναλιών. Επομένως, θα χρειαστείς ένα από τα δύο για να μπορέσεις να εγγραφείς στο δίκτυο. Στο YouTube είναι εύκολο να δημιουργήσεις ένα καινούργιο κανάλι, αλλά αν αποφασίσεις να ασχοληθείς με το blogging, τότε θα βρεις τον προηγούμενο οδηγό με τίτλο “Πως να δημιουργήσεις ένα blog στο WordPress” που περιλαμβάνει όλη την διαδικασία βήμα προς βήμα.
Για να εγκριθεί μια ιστοσελίδα από το δίκτυο της AdSense, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 20 δημοσιευμένα και μοναδικά άρθρα. Οι YouTubers θα έχουν την δυνατότητα να ενεργοποιήσουν τις διαφημίσεις μόλις φτάσουν τους 1,000 subscribers και τις 4,000 ώρες προβολών στα βίντεο τους για τους τελευταίους 12 μήνες. Αν έχεις εγκριθεί ωστόσο, μπορείς να προχωρήσεις με τα βήματα που σου παρέχονται μέσα από το YouTube Studio.
2. Δημιούργησε ένα λογαριασμό στην AdSense
Το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό στην υπηρεσία. Αν έχεις ήδη ένα Google λογαριασμό, τότε χρησιμοποίησε το υπάρχον email σου για να συνδεθείς. Η AdSense θα σου ζητήσει να συμπληρώσεις ορισμένα βασικά στοιχεία, όπως το ονοματεπώνυμο σου, τη διεύθυνση της κατοικίας, έναν αριθμό τηλεφώνου και την περιοχή που ζεις. Αυτά τα στοιχεία δεν θα είναι δημόσια, αλλά είναι απαραίτητα για να μπορεί η πλατφόρμα να σε πληρώνει.
Μόλις δημιουργηθεί ο λογαριασμός σου, θα σου ζητηθεί να εισάγεις μια ιστοσελίδα στην οποία θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις. Βάλε τον σύνδεσμο της ιστοσελίδας και στη συνέχεια θα σου δοθεί ένας κώδικας τον οποίο θα πρέπει να τοποθετήσεις στο <header>
της ιστοσελίδας σου. Αν χρησιμοποιείς πλατφόρμες όπως το WordPress, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Google Site Kit πρόσθετο, το οποίο θα αυτοματοποιήσει όλη την διαδικασία. Το δίκτυο θα την ελέγξει και την εγκρίνει χειροκίνητα (συνήθως χρειάζονται από 24 έως και 48 ώρες).
3. Ανέβαζε συχνά καινούργιο περιεχόμενο
Για να καταφέρεις να φτάσεις σε ένα σημείο ώστε να ξεκινήσεις να βγάζεις ένα σταθερό εισόδημα από την Google AdSense, θα πρέπει πρώτα να μαζέψεις είτε αρκετές χιλιάδες μηνιαίες επισκέψεις στο blog σου, είτε αρκετούς χιλιάδες subscribers και προβολές στα βίντεο που ανεβάζεις στο YouTube κανάλι σου. Για να το καταφέρεις αυτό, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος απ’ το να παράγεις συνεχώς νέο περιεχόμενο για το κοινό σου.
Προσπάθησε να θέσεις ένα στόχο ο οποίος θα προϋποθέτει πως θα ανεβάζεις τουλάχιστον 2 με 3 άρθρα ή βίντεο την εβδομάδα – και εφόσον είναι εφικτό, ανάλογα με την θεματολογία που έχεις επιλέξει. Να θυμάσαι ωστόσο πως η ποιότητα νικάει πάντοτε έναντι της ποσότητας, οπότε στόχευε στο να παρέχεις πάντοτε ποιοτικό περιεχόμενο και όχι ανεβάζεις συχνά πρόχειρο περιεχόμενο με σκοπό να σε δουν περισσότεροι άνθρωποι.
Για να βγάλεις ακόμη περισσότερα χρήματα από τις διαφημίσεις της Google AdSense, φρόντισε επίσης πως το μεγαλύτερο ποσοστό της επισκεψιμότητας σου είναι οργανική. Η οργανική κίνηση αφορά τους ανθρώπους που σε επισκέπτονται από τα αποτελέσματα αναζήτησης και αυτοί είναι συχνά που σου παρέχουν το μεγαλύτερο κέρδος ανά κλικ.
4. Χρησιμοποίησε τα Πειράματα της AdSense
Μέσα από το δίκτυο της Google AdSense θα έχεις την δυνατότητα να δημιουργείς συνεχώς νέα πειράματα. Αυτά τα πειράματα είναι ιδανικά για να κάνεις μόνο αλλαγές που παρέχουν θετικά αποτελέσματα, όπως για παράδειγμα να επιλέξεις να εμφανίζονται λιγότερες διαφημίσεις γιατί βάση ενός πειράματος είδες πως με 3 διαφημίσεις ανά σελίδα βγάζεις περισσότερα χρήματα απ’ ότι με 7 διαφημίσεις.
Κάθε πείραμα μπορεί να διαρκέσει για έως και 90 ημέρες και εμφανίζεται μόλις στο 50% των συνολικών επισκεπτών σου. Με αυτό τον τρόπο οι αλλαγές δεν γίνονται άμεσα διαθέσιμες, ενώ αν φέρουν αρνητικά αποτελέσματα όπως χαμηλότερα έσοδα, δεν θα επηρεαστεί ολόκληρη η ιστοσελίδα αλλά μόλις το 50% του ποσοστού της. Αν το πείραμα δείξει θετικά αποτελέσματα όπως αυξημένο εισόδημα, τότε μπορείς να το εκτελέσεις σε ολόκληρη την ιστοσελίδα σου.
Θα χρειαστεί ωστόσο να είσαι υπομονετικός/ή με τα πειράματα και να τα αφήνεις να τρέχουν για τουλάχιστον 30-60 ημέρες ώστε να βλέπεις τα πραγματικά αποτελέσματα από κάθε πείραμα. Όσα πιο πολλά πειράματα δημιουργείς και εκτελείς, τόσο πιο γρήγορα θα βρεις τον κατάλληλο τρόπο “στησίματος” των διαφημίσεων για την ιστοσελίδα σου. Επιλέγοντας στο τέλος μόνο τα πειράματα που παρείχαν τα καλύτερα αποτελέσματα, ή συνδυάζοντας τα μεταξύ τους για νέα πειράματα, θα σε βοηθήσει να εντοπίσεις τον κατάλληλο τρόπο για τον αριθμό των διαφημίσεων και τα μέρη στα οποία θα προβάλλονται για το δικό σου blog.
5. Μπλόκαρε τους ανεπιθύμητους διαφημιστές
Το τελευταίο που χρειάζεσαι είναι να δεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας ανταγωνιστικής υπηρεσίας να εμφανίζονται ως διαφημίσεις στο blog σου. Η Google AdSense σου δίνει την δυνατότητα να δεις ποιες εταιρείες διαφημίζονται αυτή την στιγμή στην ιστοσελίδα σου, πόσες εντυπώσεις έχει η καθεμία ξεχωριστά και τι banners εμφανίζουν.
Χρησιμοποίησε αρχικά τα στατιστικά για να καθορίσεις ποιες διαφημίσεις είχαν τις περισσότερες εντυπώσεις και πόσα χρήματα σου παρέχουν ανά κλικ. Αν το ποσοστό είναι αρκετά μικρό, τότε θα έχεις την επιλογή να μπλοκάρεις είτε συγκεκριμένες εταιρείες ή διαφημίσεις απ’ το να εμφανίζονται, είτε ακόμα και ολόκληρες ιστοσελίδες εισάγοντας το URL σύνδεσμο τους. Έτσι, κανένας ανταγωνιστής δεν θα εμφανίζεται στην ιστοσελίδα σου, ενώ δεν θα χάνεις από affiliate πωλήσεις επειδή έκαναν κλικ στην διαφήμιση της AdSense και όχι στο affiliate banner ή σύνδεσμο.
Με το ίδιο εργαλείο μπορείς επίσης να κάνεις αρκετά πειράματα, μπλοκάροντας τους διαφημιστές που παρέχουν το μικρότερο CPC (κόστος ανά κλικ) και επιτρέποντας μόνο τους διαφημιστές που πληρώνουν περισσότερα. Με αυτό τον τρόπο θα βεβαιωθείς πως θα εμφανίζονται μόνο διαφημίσεις με υψηλό CPC στην ιστοσελίδα σου, αυξάνοντας σημαντικά τα χρήματα που βγάζεις ημερησίως.
Ποιες είναι οι καλύτερες εναλλακτικές της Google AdSense;
Μπορεί η Google AdSense να είναι μέχρι και σήμερα η γνωστότερη πλατφόρμα διαφημιστών και publishers, μα αυτό δεν σημαίνει πως είναι η μοναδική, ή σε πολλές περιπτώσεις και η ιδανική επιλογή. Υπάρχουν αρκετά άλλα διαφημιστικά δίκτυα τα οποία μπορείς να χρησιμοποιήσεις, που παρέχουν είτε τους ίδιους, είτε παρόμοιους, είτε ακόμα και διαφορετικούς τύπους διαφημίσεων.
Ορισμένες από τις καλύτερες πλατφόρμες διαφημιστών είναι οι εξής:
- PropellerAds
- Ezoic
- Linkwise
- Skimlinks
- Amazon Native Shopping Ads
- Adversal
- Media.net
- Pop Ads
- Adcash
- Infolinks
- AdNow
- Revenue Hits
Στην περίπτωση που επισκεφτείς κάποια από τις παραπάνω πλατφόρμες και σου εμφανίζει τον σχεδιασμό της διαλυμμένο, τότε απλά απενεργοποίησε για την συγκεκριμένη ιστοσελίδα το AdBlock πρόσθετο που χρησιμοποιείς. Μιας και πρόκειται για πλατφόρμες διαφημιστών που περιλαμβάνουν παραδειγματικές διαφημίσεις και κώδικες, τα AdBlock πρόσθετα επεμβαίνουν στον σχεδιασμό και τον τρόπο λειτουργίας τους, με αποτέλεσμα να βλέπεις ένα διαλυμένο και μη λειτουργήσιμο σχεδιασμό.
Συχνές ερωτήσεις για την Google AdSense
Γιατί δεν εγκρίθηκε η ιστοσελίδα μου στην Google AdSense;
Αν έκανες αίτημα για να εγγραφείς στο δίκτυο της Google AdSense, αλλά μετά από έλεγχο η ιστοσελίδα σου δεν εγκρίθηκε, τότε η εταιρεία αναφέρει πως υπάρχουν ορισμένοι βασικοί λόγοι γι ‘αυτό. Σιγουρέψου πως έχεις τουλάχιστον 25-30 δημοσιευμένα άρθρα (κάποιες φορές και περισσότερα), πως το περιεχόμενο σου δεν προορίζεται αποκλειστικά για ενηλίκους, πως δεν κάνεις κλικ πάνω στις δικές σου διαφημίσεις και πως ακολουθείς όλους τους κανονισμούς της πλατφόρμας.
Πως μπορώ να ενεργοποιήσω την AdSense στο YouTube;
Το YouTube προϋποθέτει απ’ όλους τους χρήστες του να έχουν τουλάχιστον 1,000 subscribers και 4,000 ώρες προβολών στα βίντεο τους για τους τελευταίους 12 μήνες. Μόλις ο χρήστης καλύψει αυτές τις προϋποθέσεις, τότε μέσα από το YouTube Studio θα έχει την δυνατότητα να ενεργοποιήσει τις διαφημίσεις και να εγγραφεί στο δίκτυο της AdSense ώστε να μπορεί να πληρώνεται και να παρακολουθεί τα βασικά στατιστικά που του παρέχονται.
Κάθε πότε πληρώνει η Google AdSense και σε ποιο λογαριασμό;
Η Google AdSense ολοκληρώνει όλες τις πληρωμές κάθε 21 του μήνα, ενώ το ποσό συχνά γίνεται διαθέσιμο στις 23 του μήνα. Παρόλα αυτά, υπήρξαν περιπτώσεις όπου το δίκτυο πραγματοποίησε τις πληρωμές στις 24-26 του μήνα. Σε κάθε περίπτωση, οι πληρωμές γίνονται μια φορά στο τέλος του μήνα και εφόσον το ελάχιστο ποσό εσόδων φτάσει τα 70,00€. Η υπηρεσία θα καταθέτει επίσης τις πληρωμές στον τραπεζικό λογαριασμό που έχεις εισάγει στα στοιχεία του λογαριασμού σου.