Αμέτρητοι άνθρωποι έχουν κάνει ήδη το άλμα προς την επιχειρηματικότητα. Σε αντίθεση με κάποτε, όπου έπρεπε να είχες ένα επιθυμητό budget για να ξεκινήσεις, στις μέρες μας το ξεκίνημα μιας online επιχείρησης είναι πιο εύκολο από ποτέ άλλοτε. Όλα τα εργαλεία που θα χρειαστείς, όλοι οι τρόποι και οι στρατηγικές προώθησης και τα βήματα βρίσκονται στις παλάμες των χεριών σου.
Σε ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων, η ιδέα του να έχουν την δική τους online επιχείρηση είναι ένα όνειρο το οποίο αποφέρει ανακούφιση και ηρεμία. Δεν χρειάζεται να εργάζεσαι πλέον για άλλους, ενώ όσες παραπάνω ώρες εργαστείς θα γνωρίζεις πως είναι για την επιτυχία της δικής σου επιχείρησης και όχι για κάποιου τρίτου.
Το να ξεκινήσεις μια νέα online επιχείρηση δεν χρειάζεται να είναι μια περίπλοκη διαδικασία. Πλέον υπάρχουν αρκετοί τύποι online επιχειρήσεων που μπορείς να επιλέξεις, πολλοί από τους οποίους δεν απαιτούν να επενδύσεις πολλά χρήματα. Άλλωστε, οι online επιχειρήσεις τείνουν να είναι αρκετά πιο οικονομικές απ’ ότι οι παραδοσιακές επιχειρήσεις και τα τοπικά καταστήματα.
Η ευκολία του να ξεκινήσεις τη δική σου online επιχείρηση ωστόσο δεν σημαίνει πως δεν έρχεται με τον δικό της βαθμό δυσκολιών. Αρχικά, το δυσκολότερο πράγμα που πιθανότητα θα αντιμετωπίσεις, είναι να καταφέρεις να μετατρέψεις μια ιδέα σε ένα ισχυρό και αποτελεσματικό επιχειρηματικό πλάνο, και στη συνέχεια σε μια online επιχείρηση.
Θα χρειαστεί να επενδύσεις αρκετό χρόνο και να δημιουργήσεις ένα οργανωμένο και σωστό στρατηγικό πλάνο ώστε να σιγουρευτείς πως η νέα σου online επιχείρηση θα πιάσει τόπο. Μέσα από αυτό τον οδηγό, θα δούμε πως μπορείς να ξεκινήσεις την πρώτη σου online επιχείρηση, σε ποια θέματα θα πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη προσοχή, τι τύποι online επιχειρήσεων υπάρχουν και πολλά ακόμα που θα σε βοηθήσουν να κάνεις μια δυναμική αρχή.
Αποφάσισε τι εταιρεία θέλεις να ξεκινήσεις
Υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικά προϊόντα και υπηρεσίες που μπορείς να παρέχεις, αλλά ένα από τα μεγαλύτερα πράγματα που κάνουν οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες είναι να κοιτάνε πρώτα για ένα προϊόν και μετά για τη ζήτηση που υπάρχει στην αγορά. Για παράδειγμα, μπορεί να παρέχεις το πιο αξιόπιστο, μοναδικό και ποιοτικό προϊόν σε ολόκληρο τον κόσμο, και να μην έχεις πωλήσεις επειδή δεν το χρειάζεται σχεδόν κανένας.
Αν και συστήνεται σε κάθε περίπτωση να ασχοληθείς με κάτι που γνωρίζεις καλά, υπάρχει πάντοτε η δυνατότητα να ξεκινήσεις κάτι καινούργιο, διαφορετικό και ίσως πιο διασκεδαστικό. Για να καταφέρεις όμως να επιτύχεις πιο γρήγορα, θα πρέπει πρώτα να εντοπίσεις τι είναι αυτό που χρειάζεται ο περισσότερος κόσμος και θα πλήρωνε για να το αποκτήσει. Μπορεί να είναι ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή συγκεκριμένες παροχές.
Κάνε μια έρευνα αγοράς
Χάρη στη δύναμη του διαδικτύου, έχεις την δυνατότητα να μελετήσεις την αγορά στην οποία θέλεις να ενταχθείς, να δεις τι έχει μεγάλη ζήτηση, τι πουλάει περισσότερο και άλλες σημαντικές πληροφορίες που θα σου χρειαστούν για να ξεκινήσεις δυναμικά, ή να απορρίψεις μια ιδέα και να προχωρήσεις σε μια άλλη.
- Αναζήτησε σε μηχανές αναζήτησης όπως την Google και την Bing τι είναι αυτό που ψάχνει ο περισσότερος κόσμος. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για κάτι συγκεκριμένο; Αν ναι, ποιοι καλύπτουν αυτό και με ποιο τρόπο;
- Επισκέψου όσα πιο πολλά forums μπορείς και έλεγξε τι ακριβώς αναζητάει ο κόσμος, αν κάνουν πολλές ερωτήσεις πάνω σε συγκεκριμένα θέματα και κάνε τις δικές σου ερωτήσεις ώστε να λάβεις απαντήσεις για τις αναφορές που θα δημιουργήσεις.
- Έλεγξε προσεκτικά όλους τους ανταγωνιστές του χώρου και σημείωσε όλα όσα κάνουν αρκετά καλά, καθώς επίσης και όλα όσα δεν κάνουν καλά. Μπορείς επίσης να κοιτάξεις τις αξιολογήσεις που έχουν λάβει από πελάτες τους ώστε να ανακαλύψεις τυχόν προβλήματα που μπορείς να καλύψεις εσύ, ή οτιδήποτε θα μπορούσε να βελτιωθεί.
Με αυτό τον τρόπο θα αποκτήσεις μια πρώτη ιδέα για το προϊόν ή την υπηρεσία που σκοπεύεις να παρέχεις ή να πουλάς, καθώς επίσης και πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση. Επιπλέον, θα έχεις όλες τις απαραίτητες σημειώσεις για τα θετικά και τα αρνητικά που έχουν συζητηθεί μεταξύ πελατών ή ανθρώπων στο διαδίκτυο, και αναφορές απ’ τους σημαντικότερους ανταγωνιστές του χώρου.
Έχοντας μια πρώτη εικόνα για την αγορά γύρω από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θα παρέχεις, σου δίνεται η δυνατότητα να ξεκινήσεις πιο δυναμικά από ποτέ άλλοτε, καλύπτοντας οτιδήποτε έχει μεγάλη ζήτηση και αγοράζεται συνεχώς από ανθρώπους. Έτσι, θα μπορέσεις να δημιουργήσεις μια καλύτερη online παρουσία για τη νέα σου online επιχείρηση και θα αποφύγεις να κάνεις τα ίδια λάθη που έκαναν οι ανταγωνιστές σου όταν ξεκίνησαν.
Επέλεξε τον τύπο ηλεκτρονικού καταστήματος
Μόλις ολοκληρώσεις την έρευνα αγοράς και αποφασίσεις ποια προϊόντα ή υπηρεσίες θα παρέχεις από την online επιχείρηση σου, συνέχεια έχει να επιλέξεις τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργεί το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Από φυσικά προϊόντα μέχρι και ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες, ή ακόμα και μέσω dropshipping ή affiliate marketing, υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους θα μπορούσες να ξεκινήσεις.
- Φυσικά προϊόντα: Το ηλεκτρονικό κατάστημα θα περιλαμβάνει μόνο δικά σου φυσικά προϊόντα. Στη προκειμένη περίπτωση θα χρειαστείς έναν αξιόπιστο προμηθευτεί και αρκετό απόθεμα ώστε να ξεκινήσεις.
- Ψηφιακές υπηρεσίες: Αν παρέχεις συγκεκριμένες ψηφιακές υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα ebooks, online courses, webinars, μέχρι και ιδιωτικά μαθήματα, θα χρειαστεί πρώτα να τα δημιουργήσεις και στη συνέχεια να τα ανεβάσεις και να ξεκινήσεις να τα προωθείς. Αυτός είναι και ένας εξαιρετικός τρόπος για να δημιουργήσεις ένα παθητικό εισόδημα.
- Dropshipping: Το dropshipping είναι μια μέθοδος εκπλήρωσης παραγγελιών όπου μια επιχείρηση δεν διατηρεί σε απόθεμα τα προϊόντα που πουλά. Αντίθετα, ο πωλητής αγοράζει απόθεμα όπως απαιτείται από ένα τρίτο μέρος – συνήθως χονδρέμπορο ή κατασκευαστή – για να αποστείλει στη συνέχεια τις παραγγελίες.
- Affiliate προϊόντα: Με τα affiliate προϊόντα θα έχεις την δυνατότητα να εισάγεις εκατοντάδες χιλιάδες προϊόντα τα οποία δεν διαθέτεις, με στόχο οι επισκέπτες να μεταφέρονται αυτόματα στη συνεργάτιδα ιστοσελίδα / εταιρεία ώστε να ολοκληρώσουν από εκεί την αγορά. Μόλις μια αγορά ολοκληρωθεί, εσύ λαμβάνεις την προμήθεια που σου αντιστοιχεί. Χρησιμοποίησε ελληνικά affiliate δίκτυα όπως την Linkwise για να ξεκινήσεις.
Κάθε τρόπος έρχεται με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του. Αν θέλεις να ξεκινήσεις με χαμηλό κόστος, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις το dropshipping ή το affiliate marketing. Η δημιουργία ebooks, online courses και webinars είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος για να ξεκινήσεις, χωρίς να επενδύσεις μια περιουσία στην αγορά προϊόντων ώστε να υπάρχει απόθεμα.
Επέλεξε το όνομα της επιχείρησης σου
Η επιλογή του ονόματος είναι ένα από τα πρώτα και πιο σημαντικά βήματα για μια νέα online επιχείρηση. Μιας και η επιχείρηση σου θα ζει και θα λειτουργεί στον κόσμο του διαδικτύου, το όνομα που θα επιλέξεις θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να είναι διαθέσιμο προς αγορά. Με περισσότερα από 360 εκατομμύρια καταχωρημένα domain names, είναι δύσκολο να βρεις το κατάλληλο για την online επιχείρηση σου, ενώ το όνομα που θα επιλέξεις είναι αυτό με το οποίο θα σε βρίσκει το κοινό σου και θα σε θυμάται.
Έλεγξε αν το domain name χρησιμοποιείται
Αν η ονομασία χρησιμοποιείται από κάποια άλλη online επιχείρηση ή από κάποιο τρίτο άτομο, τότε ίσως θελήσεις να ανασχεδιάσεις τα πλάνα και την στρατηγική σου. Αλλά τι ακριβώς θα πρέπει να ελέγξεις για τη διαθεσιμότητα του ονόματος;
- Αν το όνομα χρησιμοποιείται από μια τρίτη επιχείρηση στην ίδια χώρα ή στο εξωτερικό, και αν μπορείς νομικά να χρησιμοποιήσεις το ίδιο όνομα (εφόσον το επιλέξεις).
- Αν το domain name δεν χρησιμοποιείται ή έχει αγοραστεί από κάποια τρίτη επιχείρηση. Χρησιμοποίησε το σύστημα της Hostinger για να αναζητάς domain names.
- Έλεγξε αν στα κοινωνικά δίκτυα το όνομα είναι διαθέσιμο.
Αν το όνομα δεν είναι διαθέσιμο ως domain name ή στα κοινωνικά δίκτυα, τότε ίσως θελήσεις να επιλέξεις ένα διαφορετικό. Στην περίπτωση που θέλεις να χρησιμοποιήσεις ένα συγκεκριμένο όνομα το οποίο όμως υπάρχει, τότε θα χρειαστεί να ελέγξεις πρώτα για τυχόν νομικά trademarks, καθώς επίσης και να έρθεις σε επαφή με τον κάτοχο του ονόματος για να μάθεις αν το πουλάει, και αν ναι, πόσο.
Πως να επιλέξεις το κατάλληλο domain name
Το domain name δεν θα είναι απλά η διεύθυνση της ιστοσελίδας σου, αλλά και το πρώτο πράγμα που θα βλέπει κάποιος όταν την επισκέπτεται, και αυτό που θα πρέπει να γράφουν και να θυμούνται. Είτε πρόκειται για μια μικρή επιχείρηση, είτε για μια μεγάλη, είτε ακόμα για έναν ελεύθερο επαγγελματία, το να επιλεχθεί το σωστό domain name είναι ύψιστης σημασίας.
Συμβουλές για να επιλέξεις το κατάλληλο όνομα της online επιχείρησης σου:
- Η κατάληξη: Αν σκοπεύεις να προωθείς και να πουλάς προϊόντα και υπηρεσίες στο εξωτερικό, τότε συστήνεται να επιλέξεις τη .com κατάληξη για τη νέα σου επιχείρηση. Αν σκοπεύεις να εστιάσεις αποκλειστικά στην Ελλάδα, τότε η κατάληξη σε .gr τείνει να είναι η καλύτερη επιλογή.
- Το όνομα: Το domain name σου θα πρέπει να είναι σύντομο και εύκολο για να το γράψει και να το προφέρει κάποιος. Όσο πιο εύκολα σου μένει στο μυαλό, τόσο πιο εύκολα θα το θυμούνται και θα ξανά μπαίνουν. Απέφυγε να βάλεις νούμερα, διπλές λέξεις ή γράμματα και παύλες.
- Ο ανταγωνισμός: Κάποια domain names έχουν υψηλό ανταγωνισμό επειδή είτε περιλαμβάνουν μέσα μια λέξη-κλειδί που έχει μεγάλη ζήτηση, είτε επειδή χρησιμοποιείται κάτι πολύ παρόμοιο από άλλη γνωστή εταιρεία. Σιγουρέψου πως δεν θα έχεις να αντιμετωπίσεις υψηλό ανταγωνισμό με το λανσάρισμα της ιστοσελίδας σου, καθώς τότε θα χρειαστεί πιθανότατα να αυξήσεις και το συνολικό budget.
- Η ευελιξία: Τι θα γίνει αν μελλοντικά αποφασίσεις να προσθέσεις περισσότερα προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν σχετίζονται με την ονομασία και τα ήδη υπάρχοντα προϊόντα που παρέχεις; Ένα όνομα θα πρέπει να σου παρέχει αρκετή ευελιξία ώστε να μπορείς μελλοντικά να το χρησιμοποιείς για διαφορετικούς ή πολλαπλούς σκοπούς.
- Το SEO: Πριν από μερικά χρόνια οι μηχανές αναζήτησης εντόπιζαν πιο εύκολα ένα domain name το οποίο είχε μέσα τις σωστές λέξεις-κλειδιά. Αν για παράδειγμα ήθελες να online courses, τότε ήταν σημαντικό να υπήρχαν αυτές οι δύο λέξεις μέσα στο όνομα. Παρόλα αυτά, οι μηχανές αναζήτησης εξελίχτηκαν αρκετά και πλέον δεν είναι απαραίτητο να υπάρχουν μέσα στο domain name συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά ώστε να έχει μεγαλύτερη απήχηση στα αποτελέσματα.
- Έλεγξε το ιστορικό: Υπάρχει πάντοτε η περίπτωση να επιλέξεις ένα domain name το οποίο κάποτε χρησιμοποιούταν από κάποια άλλη επιχείρηση ή επαγγελματία. Για να ελέγξεις το ιστορικό του, χρησιμοποίησε το Archive.org και αναζήτησε το domain name, ελέγχοντας όλες τις διαθέσιμες ημερομηνίες.
Κάποιοι επιχειρηματίες και startup επιχειρήσεις επιλέγουν επίσης να αγοράσουν πολλαπλά domain names, διατηρώντας ωστόσο μόνο ένα ως κύριο. Ουσιαστικά, αν το όνομα της επιχείρησης σου είναι example.com, μπορείς να αγοράσεις την ίδια ονομασία και σε άλλες καταλήξεις, όπως example.gr, example.eu, example.org και ούτω καθεξής. Επιλέγοντας να καταχωρήσεις 2-3 καταλήξεις με την ίδια ονομασία σημαίνει πως παράλληλα μειώνεις τον ανταγωνισμό και την πιθανότητα να αγοράσει και να χρησιμοποιήσει κάποιος άλλος το ίδιο όνομα αλλά με διαφορετική κατάληξη.
Καταχώρησε τη νέα σου ονομασία
Μόλις αγοράσεις και καταχωρήσεις επίσημα το νέο σου domain name (περισσότερα γι ‘αυτό στη συνέχεια του άρθρου), συνέχεια έχει να το καταχωρήσεις και σε όσα περισσότερα άλλα σημεία του διαδικτύου μπορείς. Μιας και θα πρέπει να δημιουργήσεις μια digital marketing στρατηγική και μια online παρουσία, το τελευταίο που θα χρειαστείς είναι να αγοράσεις το domain και να πρέπει στη συνέχεια να το παραλλάξεις επειδή χρησιμοποιείται ήδη από κάποιον άλλο κάτοχο.
Τα κοινωνικά δίκτυα είναι η πρώτη στάση που πρέπει να κάνεις. Έλεγξε αν η ονομασία έχει καταχωρηθεί από άλλους χρήστες, βάζοντας στο τέλος της διεύθυνσης URL την ονομασία ή αναζητώντας από το διαθέσιμο πεδίο αναζήτησης. Για παράδειγμα, αν έχεις μια σελίδα στο Twitter και το όνομα της επιχείρησης σου είναι Example, τότε το username σου θα είναι twitter.com/example. Αν κάποιος άλλος χρήστης χρησιμοποιεί ήδη την ονομασία, τότε θα χρειαστεί να την παραλλάξεις, κάτι το οποίο δεν είναι πάντοτε σοφή επιλογή.
Σιγουρέψου λοιπόν πως έχεις καταχωρήσει την ονομασία πρώτα σε όλα τα γνωστά κοινωνικά δίκτυα, συμπεριλαμβανομένων στα Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Mastodon, TikTok και οποιοδήποτε άλλο κοινωνικό δίκτυο σκοπεύεις να χρησιμοποιήσεις για την προώθηση της νέας σου επιχείρησης.
Δημιούργησε ένα επιχειρηματικό πλάνο
Με απλά λόγια, το επιχειρηματικό πλάνο περιγράφει μια επιχείρηση, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της, πως κερδίζει (ή θα κερδίζει) χρήματα, και αρκετές άλλες βασικές πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την επιτυχία της.
Οι επενδυτές βασίζονται στα επιχειρηματικά πλάνα για να αξιολογήσουν τη σκοπιμότητα μιας επιχείρησης πριν τη χρηματοδοτήσουν. Παράλληλα, οι νέοι επιχειρηματίες και οι startup εταιρείες δημιουργούν τα δικά τους επιχειρηματικά πλάνα για να καταλαβαίνουν καλύτερα τον αριθμό χρημάτων, τους πόρους και τον χρόνο που θα χρειαστεί για να ξεκινήσουν.
Για να καταφέρεις να γράψεις ένα καλό επιχειρηματικό πλάνο, θα πρέπει πρώτα να έχεις κάνει μια αναλυτική έρευνα αγοράς. Γνωρίζοντας τι παρέχουν οι ανταγωνιστές σου, ποιο είναι το εισόδημα τους, πόση ζήτηση υπάρχει για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, και τι είναι αυτό που κάνει εσένα διαφορετικό/ή από τους υπόλοιπους ώστε να σε επιλέξουν.
Ένα επιχειρηματικό πλάνο θα πρέπει να περιλαμβάνει:
- Εισαγωγικό κείμενο: Η πρώτη περιγραφή παίζει σημαντικό ρόλο για την πρώτη εικόνα της επιχείρησης.
- Αναλυτική περιγραφή: Τι ακριβώς κάνει η επιχείρηση;
- Στόχοι και οράματα: Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της επιχείρησης, πως θα έμοιαζε η επιτυχία της;
- Προϊόντα ή υπηρεσίες: Τι ακριβώς πουλάει ή παρέχει η επιχείρηση;
- Αγορά: Σε ποια αγορά στοχεύει η επιχείρηση;
- Εισόδημα και προβλέψεις: Πόσα χρήματα κερδίζει και πόσα χάνει η επιχείρηση αυτή την στιγμή; Ποιες είναι οι προβλέψεις για τους ερχόμενους μήνες;
- Τρόπος λειτουργίας: Πως λειτουργεί η επιχείρηση, ποια είναι η διαχείριση της και πως παραμένει οργανωμένη;
- Testimonials: Πρόσθεσε όλα τα testimonials (reviews) που έχει λάβει η επιχείρηση από πελάτες ή συνεργάτες.
- Η ομάδα: Ποιοι είναι οι ιδρυτές της επιχείρησης και σε τι θέση βρίσκονται άλλα μέλη (προαιρετικό, αλλά βασικό).
Η παραπάνω δομή θα σε βοηθήσει να ξεκινήσεις πιο γρήγορα και να τα έχεις όλα σε μια σειρά. Μπορείς επίσης να αγοράσεις επαγγελματικά Business Plan templates από το Creativemarket.com, τα οποία συχνά μπορείς να τα επεξεργαστείς και από το Canva (έλεγξε στην περιγραφή του καθενός). Αν ενδιαφέρεσαι για κάτι πιο απλό, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα Microsoft Office, ενώ για πλήρως επαγγελματικές δουλειές χρησιμοποιείται το Adobe Illustrator.
Δημιούργησε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop)
Για να επιβιώσει μια online επιχείρηση, θα πρέπει να έχει τη δική της ιστοσελίδα. Μέσα από την ιστοσελίδα της επιχείρησης, θα υπάρχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα από το οποίο θα πραγματοποιούνται οι online αγορές, ένα blog για να ενημερώνει τους πελάτες της, ένα newsletter για να για τη digital marketing στρατηγική της και όλες τις απαραίτητες σελίδες (σχετικά, επικοινωνία, όροι χρήσης, πολιτική απορρήτου, συχνές ερωτήσεις κ.α.).
Υπάρχουν τρεις τρόποι με τους οποίους μπορείς να κατασκευάσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για την online επιχείρηση σου:
- Εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων: Να πληρώσεις σε μια εταιρεία να κατασκευάσει το eshop.
- Προγραμματιστής: Να πληρώσεις έναν/μια ελεύθερο/η επαγγελματία.
- Εσύ: Να κατασκευάσεις το eshop εσύ.
Αν στο budget σου δεν αντέχει άλλη επένδυση, τότε υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες οι οποίες σου επιτρέπουν είτε να κατασκευάζεις από την αρχή ιστοσελίδες και eshops μέσα από ένα εύκολο στη χρήση διαχειριστικό περιβάλλον, αλλά και να χρησιμοποιείς και να προσαρμόζεις έτοιμους σχεδιασμούς που σου παρέχονται.
Πασίγνωστες πλατφόρμες όπως το Shopify και το Squarespace κάνουν την κατασκευή ιστοσελίδων χωρίς γνώσεις προγραμματισμού υπόθεση μερικών ωρών. Μπορείς επίσης να κατασκευάσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με το WordPress και το WooCommerce πρόσθετο, χρησιμοποιώντας ένα από τα διαθέσιμα WordPress Hosting πακέτα της Hostinger, τα οποία αν πληρωθούν ετήσια περιλαμβάνουν και δωρεάν domain name. Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι γνωστή χάρη στα οικονομικά, γρήγορα και αξιόπιστα πακέτα φιλοξενίας που παρέχει, ενώ η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη.
Δες τον οδηγό μας για το πως να κατασκευάσεις ένα eshop μέσω του Shopify:
Καθώς επίσης και πως να δημιουργήσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μέσω του WooCommerce:
Μιας και η ιστοσελίδα θα είναι η “βιτρίνα” της επιχείρησης, φρόντισε πως ο σχεδιασμός της και ο τρόπος λειτουργίας της θα αφήνει μια καλή πρώτη εντύπωση στους επισκέπτες. Η ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι mobile-friendly, εύκολη στη χρήση και τη περιήγηση, να περιλαμβάνει ένα μενού με όλες τις κατηγορίες και τις σελίδες, όλα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχεις, τρόπους επικοινωνίας, συνδέσμους προς τα κοινωνικά δίκτυα και μια φόρμα εγγραφής για το newsletter.
Ολοκλήρωσε όλες τις νομικές υποχρεώσεις
Εφόσον τα έχεις ετοιμάσει όλα, συνέχεια έχει να προχωρήσεις σε έναρξη εταιρείας. Σε αυτό το σημείο θα χρειαστεί να απευθυνθείς σε έναν/μια λογιστή/ρια ώστε να σε ενημερώσει για την διαδικασία, τα χρήματα που θα χρειαστούν και με ποιο τρόπο θα παρέχεις αποδείξεις, τιμολόγια και κάθε σημαντική πληροφορία που αφορά τους νόμους.
Αν και ορισμένοι επιχειρηματίες αναφέρουν πως ξεκίνησαν να δουλεύουν περισσότερο όταν έκαναν την έναρξη γρήγορα, καθώς ξεκίνησαν τα έξοδα, άρα έπρεπε να εργαστούν για να τα καλύψουν, θα έλεγα το αντίθετο.
Αν κάνεις την έναρξη από την αρχή και προτού ολοκληρώσεις την έρευνα αγοράς και δημιουργήσεις ένα επαγγελματικό πλάνο, υπάρχει πάντοτε η πιθανότητα κατά τη διάρκεια της έρευνας σου να εντοπίσεις κάτι αρνητικό. Για παράδειγμα, μπορεί ένα προϊόν να μην έχει τη ζήτηση που ήλπιζες πως θα έχει, ή να απαιτεί μεγάλη επένδυση που δεν αντέχεις. Επιπλέον, ένας/μια λογιστής/ρια θα είναι σε θέση να τα κάνει όλα σωστά απ’ την αρχή χωρίς να παραληφθεί κάτι όταν έχει μπροστά του/ης το επιχειρηματικό σου πλάνο.
Για να αποφύγεις δυσάρεστες περιπτώσεις και επιπλέον έξοδα, ολοκλήρωσε πρώτα την έρευνα αγοράς, δημιούργησε ένα επιχειρηματικό πλάνο και καθώς θα τα ‘χεις όλα μπροστά σου θα είσαι σε θέση να πάρεις μια πιο σίγουρη απόφαση. Στη συνέχεια, γνώρισες όσους πιο πολλούς λογιστές και λογίστριες γίνεται και καν’ τους συγκεκριμένες ερωτήσεις έτσι ώστε να καταλήξεις στον/ην κατάλληλο/η.
Προώθησε την online επιχείρηση στις μηχανές αναζήτησης
Ο πιο εύκολος τρόπος για να δεις την ιστοσελίδα σου να λαμβάνει τις πρώτες επισκέψεις από την αρχή ακόμα, είναι μέσω των pay-per-click διαφημίσεων. Οι PPC διαφημίσεις εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google κατευθείαν, ενώ μέσα από το περιβάλλον του Google Ads θα έχεις την δυνατότητα να ελέγξεις ποιες λέξεις-κλειδιά αποφέρουν τις περισσότερες πωλήσεις στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Χρησιμοποίησε τις αναφορές απόδοσης για μετατρέψεις τις πιο κερδοφόρες και δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά για να γράψεις βελτιστοποιημένα άρθρα.
Μέσα από τα άρθρα μπορείς να καλύπτεις οτιδήποτε σχετίζεται με την εταιρεία, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της, και να παρέχεις οδηγούς, συμβουλές και πολλά ακόμα που ψάχνει ο περισσότερος κόσμος. Όταν λαμβάνεις επισκέψεις από τις μηχανές αναζήτησης, αυτό σημαίνει πως λαμβάνεις οργανική κίνηση, η οποία μπορεί να μετατραπεί εύκολα σε παθητικό εισόδημα για την online επιχείρηση σου. Τα καλά νέα είναι πως μιας θα γνωρίζεις ποιες λέξεις-κλειδιά λειτουργούν καλύτερα, όλες οι ιδέες για άρθρα θα είναι μπροστά στα μάτια σου.
Για να καταχωρηθεί η ιστοσελίδα σου πιο γρήγορα στα αποτελέσματα αναζήτησης, δημιούργησε ένα λογαριασμό και επιβεβαίωσε πως είσαι ο/η κάτοχος της ιστοσελίδας στο Google Search Console και στο Bing Webmaster Tools. Άλλες μηχανές αναζήτησης όπως το DuckDuckGo που χρησιμοποιεί τα αποτελέσματα της Google ή το Yahoo! Search που χρησιμοποιεί τα αποτελέσματα της Bing δεν παρέχουν παρόμοια περιβάλλοντα καθώς δεν είναι απαραίτητο.
Για να αυξήσεις ακόμη περισσότερο τις εμφανίσεις και τις επισκέψεις που λαμβάνεις από τις μηχανές αναζήτησης, δημοσίευε αρκετά tweets στο Twitter (εμφανίζονται στα αποτελέσματα σχετικά συχνά), χρησιμοποίησε το Reddit, το Pinterest και το YouTube. Τα podcast επεισόδια και τα άρθρα στο LinkedIn εμφανίζονται επίσης στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Τέλος, θα θελήσεις όταν κάποιος αναζητάει στις μηχανές αναζήτησης το όνομα της online επιχείρησης σου, εκτός από την ιστοσελίδα να εμφανίζεται και το επαγγελματικό προφίλ με τις φωτογραφίες, την περιγραφή, τα στοιχεία επικοινωνίας, τη διεύθυνση (εφόσον υπάρχει) και τη τοποθεσία, τα ωράρια λειτουργίας (εφόσον υπάρχουν ή 24ωρο) και άλλες σημαντικές πληροφορίες. Χρησιμοποίησε το Google Business και το Bing Places for Business για να καταχωρήσεις επίσημα τη νέα σου online επιχείρηση.