Αν ξεκίνησες να ασχολείσαι με το dropshipping, τότε πιθανότατα να αναζητάς για dropshipping προϊόντα που έχουν υψηλή ζήτηση. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να ελέγχεις εάν ένα προϊόν παράγει πωλήσεις και έχει απήχηση και ζήτηση από τον κόσμο προτού αποφασίσεις να επενδύσεις σε αυτό.
Ενώ είναι εύκολο να ξεκινήσεις να ασχολείσαι με το dropshipping, να βρεις αξιόπιστους προμηθευτές και να δημιουργήσεις το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά η επιλογή των κατάλληλων προϊόντων μπορεί να γίνει μια ιδιαίτερα περίπλοκη διαδικασία όταν μπαίνεις για πρώτη φορά στον χώρο του dropshipping.
Αν τα προϊόντα που θα επιλέξεις να καταχωρήσεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα δεν έχουν υψηλή ζήτηση και online απήχηση, τότε θα βρεθείς να επενδύεις τον χρόνο σου και πιθανότατα κάποιο απ’ το budget σου μόνο για να δεις μηδαμινά αποτελέσματα.
Ευτυχώς, υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ελέγξεις αν ένα προϊόν μπορεί να σου αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, καθώς επίσης και ορισμένα εργαλεία που κάνουν την διαδικασία πιο εύκολη και γρήγορη από ποτέ άλλοτε.
Σχετικά άρθρα:
- Τι είναι το Dropshipping και πως λειτουργεί;
- eBay Dropshipping: Τι είναι και πως να ξεκινήσεις
- Dropshipping ή Affiliate Marketing; Ποιο να επιλέξω;
- 10 Συμβουλές για νέα Dropshipping και Affiliate e-shops
- Πως να ακυρώσεις μια dropshipping παραγγελία
Πως βρίσκω dropshipping προϊόντα με υψηλή ζήτηση;
Αρχικά, θα καλύψουμε την πρώτη και βασικότερη ερώτηση: “Πως βρίσκω dropshipping προϊόντα που έχουν υψηλή ζήτηση και online απήχηση;” Στη συνέχεια θα δούμε με ποιον τρόπο μπορείς να επιβεβαιώσεις πως αυτά τα προϊόντα έχουν όντως υψηλή ζήτηση.
1. Έλεγξε τα δημοφιλή προϊόντα στην Amazon
Με περισσότερους από 167 εκατομμύρια Prime συνδρομητές, 8.03 δισεκατομμύρια μηνιαίες επισκέψεις και 375 εκατομμύρια προϊόντα, η Amazon είναι χωρίς αμφιβολία το μεγαλύτερο και γνωστότερο ηλεκτρονικό κατάστημα παγκοσμίως.
Σύμφωνα με μια αναφορά που δημοσίευσε το Business of Apps, η Amazon είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο σε έσοδα και η τέταρτη τεχνολογική εταιρεία που έφτασε στο 1 τρισεκατομμύριο δολάρια
Με αυτά κατά νου, αποτελεί το ιδανικό εργαλείο ώστε να παρακολουθείς ποια προϊόντα έχουν υψηλή ζήτηση, πολλές πωλήσεις και χιλιάδες κριτικές. Μπορείς να ελέγχεις την δημοτικότητα των προϊόντων βάση κατηγοριών, αλλά και μέσω της αρχικής σελίδας και του newsletter που προσφέρει η Amazon.
Συμβουλή: Κάνε κλικ μέσα στο πεδίο αναζήτησης της Amazon για να σου εμφανίσει ακριβώς από κάτω τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις αυτή την στιγμή. Όταν θέλεις να αναζητήσεις κάτι, ξεκίνα να γράφεις αλλά μην πατάς enter ή συμπληρώνεις όλη την ονομασία, καθώς από κάτω θα σου βγάλει τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες.
2. Ανάλυσε οτιδήποτε γίνεται trend στο Etsy
Με περισσότερα από 95 εκατομμύρια προϊόντα, 96 εκατομμύρια αγοραστές και με το εισόδημα του να ξεπερνάει τα 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, το Etsy αποτελεί τη νούμερο ένα στάση για εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο. Για αμέτρητους μικρούς επιχειρηματίες που αναζητάνε ένα σπίτι για τα χειροποίητα προϊόντα τους, το Etsy είναι επίσης μια απ’ τις καλύτερες επιλογές αυτή την στιγμή.
Υπάρχουν αρκετές ιστορίες από γνωστούς dropshippers που κατάφεραν να βγάλουν χιλιάδες ευρώ χάρη σε ιδέες προϊόντων που βρήκαν μέσω του Etsy. Με τόσους εκατομμύρια ανθρώπους να αγοράζουν από το marketplace άλλωστε, είναι εύκολο να ελέγξεις τι έχει ζήτηση και τι όχι.
Επιπλέον, το Etsy κάνει την διαδικασία πανεύκολη για τους νέους dropshippers, καθώς προσφέρει τα δημοφιλέστερα προϊόντα και τις δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων του απευθείας στην αρχική σελίδα.
Επομένως, είναι σημαντικό να ανανεώνεις συχνά και να παρακολουθείς οτιδήποτε trend υπάρχει στο Etsy και έχει υψηλή ζήτηση.
3. Ρίξε μια ματιά στις προωθήσεις του Temu
Αν υπάρχει κάτι στο οποίο στοχεύει το Temu, αυτό είναι οι μέγιστες πωλήσεις που μπορεί να έχει παγκοσμίως. Μια απ’ τις γνωστότερες εφαρμογές στις μέρες μας για την αγορά οικονομικών προϊόντων που κατασκευάζονται στην Κίνα αλλά στέλνονται από Ευρωπαϊκές αποθήκες, το Temu αποτελεί την νούμερο ένα στάση για εκατομμύρια ανθρώπους αυτή την στιγμή.
Μιας και η εφαρμογή εστιάζει συνεχώς στο να παρέχει προϊόντα τα οποία αφήνει ευχαριστημένους τους αγοραστές – καθώς εναλλακτικά υπάρχει η διαδικασία της επιστροφής, όπου με τις δωρεάν επιστροφές μπορεί να μπαίνει σε κάποιες περιπτώσεις μέσα – προωθεί κυρίως προϊόντα τα οποία έχουν θετικές αξιολογήσεις και μέγιστη ζήτηση και πωλήσεις.
Πως αναλύω την ζήτηση ενός προϊόντος;
Εφόσον έχεις σερφάρει στα μεγαλύτερα και γνωστότερα marketplaces και ηλεκτρονικά καταστήματα και έχεις δημιουργήσει μια λίστα με dropshipping προϊόντα που είδες πως έχουν υψηλή ζήτηση και θετικές αξιολογήσεις, συνέχεια έχει να τα περάσεις από μερικούς έξτρα ελέγχους.
1. Χρησιμοποίησε το Google Trends
Το Google Trends είναι ένα δωρεάν εργαλείο που μας επιτρέπει να παρακολουθούμε όλες τις τάσεις σε πραγματικό χρόνο. Πιο συγκεκριμένα, το εργαλείο μας παρέχει στατιστικά για τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις που έκαναν οι χρήστες της Google μέσω της μηχανής αναζήτησης της σε βάθος χρόνου.
Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του Google Trends να είναι το πεδίο αναζήτησης, το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να αναζητάμε την ζήτηση που έχουν συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Και με τις λέξεις-κλειδιά αναφέρομαι φυσικά στις ονομασίες των προϊόντων που έχουμε βρει.
Αν για παράδειγμα αποφάσισες να ξεκινήσεις ένα dropshipping eshop με οθόνες υπολογιστών, στο πεδίο αναζήτησης μπορείς να γράψεις “Xiaomi Mi Curved 34” και να ελέγξεις πόση ζήτηση είχε τους τελευταίους μήνες στην μηχανή αναζήτησης της Google.
Μπορείς επίσης να εισάγεις πολλαπλές λέξεις-κλειδιά και στη συνέχεια να συγκρίνεις την ζήτηση που είχαν τους τελευταίους μήνες, παρακολουθώντας ποιες είχαν αυξημένη και ποιες μειωμένη αναζήτηση από τον κόσμο.
Αν εστιάζεις σε συγκεκριμένες χώρες και τοποθεσίες για τις dropshipping παραγγελίες σου, ή θέλεις να δεις μεμονωμένα τις τάσεις ανά χώρα, τότε το Google Trends σου επιτρέπει να επιλέξεις και την τοποθεσία, αλλά και το χρονικό διάστημα.
Το καλό με τα social media είναι πως μας προσφέρουν έναν εύκολο τρόπο ώστε να βλέπουμε πότε κάτι έχει απήχηση και ζήτηση. Κοινωνικά δίκτυα όπως το Instagram, το TikTok, το Facebook και το Twitter είναι εξαιρετικά μέσα για να ελέγχεις εάν ένα dropshipping προϊόν έχει ζήτηση.
Στα κοινωνικά δίκτυα οι άνθρωποι τείνουν να εκφράζονται επίσης πιο ανοιχτά απ’ ότι στις κριτικές ενός προϊόντος ή καταστήματος, οπότε είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να βλέπεις πότε ένα προϊόν αφήνει θετικές ή αρνητικές εμπειρίες.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και το Pinterest ώστε να ελέγξεις αν υπάρχουν δημοφιλή boards με τα προϊόντα που ενδιαφέρεσαι να προσφέρεις, καθώς η πλατφόρμα είναι γνωστή για την απότομη αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων που μπορεί να παράγει ακόμα και σε νέα brands.
Τέλος, υπάρχουν και νέα κοινωνικά δίκτυα (γκούχου-γκούχου micro-blogging πλατφόρμες) που μόλις μπήκαν στον χώρο και έχουν εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, όπως το Threads του Instagram.
3. Έλεγξε για κριτικές στο TrustPilot
Το TrustPilot.com είναι η γνωστότερη πλατφόρμα με reviews παγκοσμίως, φιλοξενώντας περισσότερες από 238 εκατομμύρια κριτικές. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που επιτρέπει στον καθένα να δημιουργήσει έναν δωρεάν λογαριασμό και να αφήσει την κριτική του για μια εταιρεία, θετική ή αρνητική.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το TrustPilot έχει περισσότερους από 25 χιλιάδες επαγγελματίες πελάτες σε περισσότερες από 100 χώρες και περισσότερες από 980 χιλιάδες ιστοσελίδες έχουν αξιολογηθεί στην πλατφόρμα.
Με αυτά κατά νου, αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο για να αναζητάς τις αξιολογήσεις που έχουν αφήσει οι χρήστες του TrustPilot σε μια εταιρεία. Σε πολλές περιπτώσεις, θα παρατηρήσεις πως για ένα προϊόν που φαινόταν πολύ καλό για να ‘ναι αληθινό, ένα τεράστιο αριθμό αρνητικών αξιολογήσεων στο TrustPilot, κάτι που μπορεί να σε σώσει από αρκετούς μελλοντικούς μπελάδες.
Τι πρέπει να προσέχω όταν επιλέγω dropshipping προϊόντα;
Πριν από λίγο καιρό είχα ένα meeting με τον αδερφό μου και έναν συνεργάτη μας σχετικά με ένα νέο dropshipping eshop που σκεφτόμασταν να λανσάρουμε. Ο συνεργάτης – και πολύ καλός μας φίλος – πρότεινε ένα συγκεκριμένο προϊόν το οποίο είχε παρατηρήσει πως είχε ξεκινήσει να έχει υψηλή ζήτηση και μεγάλες πωλήσεις.
Το προϊόν αυτό αφορούσε ένα προϊόν που μπορούσες να το χρησιμοποιήσεις για να γυμνάσεις κάποιους μυς του σώματος σου. Ήταν σχεδόν σίγουρος πως αυτό το προϊόν θα μπορούσε να μας αποφέρει αρκετά χρήματα, και για να είμαι ειλικρινής, ήμουν κι εγώ αρκετά σίγουρος για το συγκεκριμένο.
Ως το nerd μέλος, αποφάσισα να κάνω πρώτα μια έρευνα αγοράς γύρω απ’ το προϊόν και να ελέγξω την απήχηση και την ζήτηση που είχε, καθώς επίσης και τις αξιολογήσεις που άφησαν όσοι το απέκτησαν. Με μια γρήγορη ματιά στα reviews του TrustPilot, γρήγορα ανακάλυψα πως κάποιοι άνθρωποι είχαν ξεκινήσει να αντιμετωπίζουν προβλήματα τα οποία προήλθαν από αυτό το απλό όργανο γυμναστικής, λίγους μήνες μετά τη χρήση του.
Ιστοσελίδες που είχαν γράψει γι ‘αυτό το προϊόν είχαν επίσης κατακλιστεί σε αρνητικά σχόλια από αγοραστές που δεν έμειναν καθόλου ευχαριστημένοι με την αγορά τους. Κάποιοι μάλιστα ανάφεραν πολλαπλές φορές πως το προϊόν έσπασε μετά από μερικούς μήνες χρήσης. Γρήγορα απορρίψαμε το προϊόν και αποφασίσαμε να σταματήσουμε κάθε επικοινωνία με την εταιρεία που θα μας το προμήθευε.
Με πιο απλά λόγια, θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός/ή με την επιλογή των προϊόντων. Μια έρευνα αγοράς θα σε βοηθήσει να εξασφαλίσεις πως οι επιλογές σου όχι μόνο δεν θα προκαλέσουν προβλήματα σε όσους τις επιλέξουν, μα θα έχουν και μια βασική αντοχή σε βάθος χρόνου.
Προτίμησε επίσης να επιλέγεις διαχρονικά προϊόντα, ή αλλιώς αυτά που είναι χρήσιμα ασχέτως περιόδου ή των συχνών αλλαγών στις τάσεις και παράγουν συνεχώς πωλήσεις. Ωστόσο, υπάρχουν και οι dropshippers που επιλέγουν να προωθούν συγκεκριμένα εποχιακά προϊόντα, τα οποία έχουν ζήτηση συγκεκριμένους μήνες του χρόνου.
Σημαντικές συμβουλές για την επιλογή dropshipping προϊόντων
Εν ολίγης, υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που πρέπει να ελέγχεις και να προσέχεις προτού επιλέξεις να προωθήσεις ένα dropshipping προϊόν. Πιο συγκεκριμένα, ορισμένες απ’ τις καλύτερες συμβουλές που θα μπορούσα να σου δώσω ώστε να επιλέγεις πάντοτε τα κατάλληλα dropshipping προϊόντα είναι οι εξής:
- Επέλεξε μόνο ότι έχει ζήτηση: Προσπάθησε να αφήσεις τις προσωπικές σου προτιμήσεις στην άκρη, επιλέγοντας μόνο προϊόντα που παράγουν αρκετές πωλήσεις και έχουν υψηλές δυνατότητες επιτυχίες. Κάποια προϊόντα μπορεί να σου αρέσουν πολύ και ίσως να τα αγόραζες, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως παράγουν αρκετές πωλήσεις.
- Απέφυγε συγκεκριμένες κατηγορίες: Κάποιες κατηγορίες προϊόντων όπως τα όργανα γυμναστικής, τα αξεσουάρ για μασάζ με διάφορες τεχνικές και οτιδήποτε έχει να κάνει με την περιποίηση και την υγεία είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες. Θα πρέπει να προσφέρεις μόνο ύψιστης ποιότητας και ασφαλής προϊόντα εάν δεν θέλεις να αντιμετωπίσεις κάποια στιγμή προβλήματα.
- Εστίασε στα διαχρονικά προϊόντα: Τα προϊόντα που έχουν συνεχώς πωλήσεις άσχετα με την περίοδο ή τις τωρινές τάσεις τείνουν να είναι οι πιο ασφαλείς και κερδοφόρες επιλογές. Σε αντίθεση με τα εποχιακά προϊόντα, τα οποία βλέπουν τον αριθμό αγορών τους να πέφτει απότομα αμέσως μετά την λήξη της εποχής τους, τα διαχρονικά προϊόντα παράγουν συχνά συνεχώς νέες πωλήσεις.
- Έλεγχε κάθε προϊόν: Εφόσον είναι εφικτό, μπορείς πρώτα να δοκιμάζεις τα προϊόντα που σκέφτεσαι να πουλάς. Με αυτόν τον τρόπο θα σιγουρεύεσαι κάθε φορά πως τα προϊόντα είναι όπως αναδεικνύονται στις φωτογραφίες και τις περιγραφές και η ποιότητα τους είναι αυτό που περίμενες. Επιπλέον, μπορείς να χρησιμοποιείς στη συνέχεια κάθε προϊόν ώστε να το φωτογραφίζεις για το dropshipping eshop σου, να δημιουργείς reviews για τα social media και το YouTube, ή ακόμα και να τα προσφέρεις σε διαγωνισμούς.
- Έλεγχε πάντοτε τα reviews: Οι αξιολογήσεις που αφήνουν οι αγοραστές ενός προϊόντος είναι ύψιστης σημασίας. Αν το μεγαλύτερο ποσοστό έχει αφήσει αρνητική κριτική, έλεγξε βαθύτερα για τους λόγους και τις αιτίες που αποτέλεσαν στο αρνητικό review. Κάποιες φορές οι αρνητικές κριτικές μπορεί να μην αποτελούν ιδιαίτερο πρόβλημα όταν πρόκειται για τις προσωπικές προτιμήσεις του καθενός, μα ένας μεγάλος αριθμός απογοητευμένων αγοραστών είναι πάντοτε ένα σημαντικό σημάδι που δεν πρέπει να παραβλέπεις.
- Απέφυγε τα προϊόντα χωρίς ζήτηση: Αν δεν μπορείς να βρεις αρκετά καταστήματα να πουλάνε ένα προϊόν, δεν βλέπεις αναφορές γι ‘αυτό στα κοινωνικά δίκτυα και δεν υπάρχουν κριτικές σε καμία ιστοσελίδα, τότε αυτό το προϊόν δεν έχει ούτε ζήτηση, αλλά ούτε και είναι γνώριμο. Επομένως, είναι σημαντικό να σκεφτείς εάν το απορρίψεις ή έχει υψηλές δυνατότητες επιτυχίας.
Η αναζήτηση, η έρευνα αγοράς και η μελέτη γύρω από προϊόντα, προμηθευτές και κατασκευαστές είναι μια διαδικασία που είναι απαραίτητη για κάθε νέο dropshipper που δεν θέλει να επενδύει άδικα τον χρόνο του/ης. Επομένως, είναι σημαντικό να επενδύσεις περισσότερο στον χρόνο αναζήτησης και μελέτης, παρά στα υπόλοιπα.
Έχεις απορίες ή προβληματισμούς σχετικά με την επιλογή των dropshipping προϊόντων σου; Κάνε την ερώτηση σου στα σχόλια στο τέλος του άρθρου!