Κατασκευή Ιστοσελίδων: Κόστος και Οδηγίες (2024)

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Ανακάλυψε τα πάντα γύρω από την κατασκευή ιστοσελίδων και τους διαφορετικούς τύπους, το κόστος, τα καλύτερα website builders εργαλεία, τις αποτελεσματικές στρατηγικές προώθησης και απαντήσεις στις συχνότερες ερωτήσεις σου.
Κατασκευή Ιστοσελίδων: Κόστος και Οδηγίες (2023)
© Eftakher Alam στο Unsplash.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Αν είσαι καινούργιος στον κόσμο της δημιουργίας ιστοσελίδων, τότε αυτός ο ολοκληρωμένος οδηγός έχει σχεδιαστεί για να σου παρέχει πλήρη κατανόηση γύρω από την κατασκευή ιστοσελίδων, τους διαφορετικούς τύπους που υπάρχουν, το budget που θα χρειαστείς, τα καλύτερα website builders εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και αποτελεσματικές στρατηγικές για να προωθήσεις τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή το περιεχόμενο σου.

Θα ξεκινήσουμε εξερευνώντας τους διαφορετικούς τύπους ιστοσελίδων που μπορείς να δημιουργήσεις, όπως blogs, ηλεκτρονικά καταστήματα, επιχειρηματικές ιστοσελίδες και portfolios. Η κατανόηση των διαφορών μεταξύ κάθε τύπου ιστοσελίδας είναι σημαντικές πληροφορίες που θα σε βοηθήσουν να επιλέξεις τη σωστή προσέγγιση ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις σου.

Στη συνέχεια, θα εμβαθύνουμε στις εκτιμήσεις του πιθανού κόστους για τη κατασκευή ιστοσελίδων. Από το κόστος του domain name και του web hosting πακέτου, έως και ποιο θα είναι το συνολικό ποσό εάν κατασκευάσεις την ιστοσελίδα εσύ με ένα website builder εργαλείο ή με μια CMS πλατφόρμα, και ποιο αν αποφασίσεις να αναλάβει την κατασκευή μια εταιρεία ή ένας freelancer προγραμματιστής.

Σε όσο αφορά την κατασκευή ιστοσελίδων για αρχάριους, θα δούμε ποια είναι τα καλύτερα εργαλεία και οι γνωστότερες πλατφόρμες που σου επιτρέπουν να δημιουργείς κάθε τύπο ιστοσελίδας με ευκολία και χωρίς γνώσεις προγραμματισμού. Επιπλέον, θα δούμε τις βασικές λειτουργίες και τις δυνατότητες που μας παρέχουν, πράγμα το οποίο θα σε βοηθήσει αρκετά ώστε να κατανοήσεις πως κατασκευάζονται οι ιστοσελίδες στη σήμερον ημέρα.

Για να διασφαλίσουμε ότι η νέα σου ιστοσελίδα θα γίνει αντιληπτή και δεν θα χαθεί στο “χάος” του διαδικτύου, θα δούμε και ορισμένους από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προώθησης νέων ιστοσελίδων. Τέλος, θα βρεις στο τέλος της σελίδας απαντήσεις για συχνά ερωτήματα και απορίες που έχουν οι νέοι στο χώρο της κατασκευής ιστοσελίδων.

Μέχρι το τέλος αυτού του οδηγού, θα έχεις αποκτήσει όλες τις απαραίτητες γνώσεις και την αυτοπεποίθηση που απαιτείται για να ξεκινήσεις να δημιουργείς την πρώτη σου ιστοσελίδα, είτε μόνος/η, είτε επιλέγοντας να την κατασκευάσουν για εσένα.

Κατασκευή Ιστοσελίδων: Τρόποι, Website Builders και CMS Πλατφόρμες

Στις μέρες μας, υπάρχουν αρκετοί διαφορετικοί και αποτελεσματικοί τρόποι για να κατασκευάσεις μια ιστοσελίδα, ασχέτους του περιεχομένου ή του τύπου της. Πλέον παρέχονται εργαλεία για τη κατασκευή ιστοσελίδων, CMS πλατφόρμες για να διαχειρίζεσαι το περιεχόμενο σου, site generators για στατικές σελίδες και website builders που κάνουν την διαδικασία παιχνιδάκι.

Οι 7 γνωστότεροι τρόποι για την κατασκευή ιστοσελίδων το 2023

Αν ξεκινάς τώρα, τότε ορισμένοι από τους καλύτερους τρόπους για να κατασκευάσεις την πρώτη σου ιστοσελίδα είναι οι εξής:

  1. Website Builders: Οι website builders είναι πλατφόρμες που έχουν σχεδιαστεί για αρχάριους χρήστες και παρέχουν έτοιμα προ-σχεδιασμένα πρότυπα τα οποία μπορείς να χρησιμοποιήσεις και να μορφοποιήσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Συχνά, μπορείς να σέρνεις στοιχεία από το ένα μέρος στο άλλο, να αλλάζεις τα χρώματα, τις γραμματοσειρές, τα widgets, τις φωτογραφίες, τα βίντεο και κάθε κείμενο. Αποτελούν τον ευκολότερο τρόπο για την κατασκευή ιστοσελίδων και προτείνονται για κάθε αρχάριο που δεν θέλει να μπλέκει με τεχνικά. Παρόλα αυτά, αυτές οι πλατφόρμες σου επιτρέπουν να φτάσεις μέχρι ένα σημείο, έρχονται με ορισμένους περιορισμούς και συχνά κοστίζουν αρκετά χρήματα κάθε μήνα ή έτος, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε πελάτη.
  2. Content Management Systems (CMS): Οι CMS πλατφόρμες όπως το WordPress.org παρέχουν όλα όσα θα χρειαστείς για να δημιουργήσεις από μια απλή έως μια άκρως επαγγελματική, καλοστημένη και περίπλοκη ιστοσελίδα. Είναι ο γνωστότερος τρόπος για την κατασκευή ιστοσελίδων, χρησιμοποιούνται από τις περισσότερες εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων και σου δίνουν πρόσβαση σε εκατοντάδες πρότυπα και πρόσθετα για να επεκτείνεις τις δυνατότητες τους. Αν και η διαδικασία κατασκευής ιστοσελίδων πάνω σε μια CMS πλατφόρμα είναι λίγο πιο χρονοβόρα και περίπλοκη απ’ ότι με ένα website builder εργαλείο, παρέχουν ύψιστη ευελιξία και τείνουν να είναι πιο οικονομικές κατά το ξεκίνημα.
  3. Γλώσσες Προγραμματισμού: Αυτός αποτελεί τον χειροκίνητο τρόπο για την κατασκευή ιστοσελίδων, γράφοντας κώδικα με γλώσσες προγραμματισμού όπως η HTML, CSS, JavaScript, PHP, μεταξύ άλλων. Αυτή η προσέγγιση προσφέρει πλήρη έλεγχο του σχεδιασμού και της λειτουργικότητας της νέας σου ιστοσελίδας, αλλά απαιτεί μεγάλη επένδυση χρόνου στην εκμάθηση.
  4. Static Site Generators: Πλατφόρμες όπως οι Jekyll, Hugo ή Gatsby έχουν κερδίσει μεγάλη δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια, καθώς σου επιτρέπουν να δημιουργείς γρήγορες και ασφαλείς ιστοσελίδες με στατικά αρχεία HTML που φιλοξενούνται εύκολα σε διάφορες πλατφόρμες. Συχνά, αυτές οι πλατφόρμες χρησιμοποιούν πρότυπα και γλώσσες σήμανσης όπως το Markdown για να κάνουν την διαδικασία της κατασκευής πιο εύκολη και γρήγορη.
  5. Προσλαμβάνοντας έναν προγραμματιστή: Ένας freelancer προγραμματιστής θα είναι σε θέση να σου κατασκευάσει μια περίπλοκη ιστοσελίδα, ακριβώς όπως την θέλεις. Παρόλα αυτά, ανάλογα με τον προγραμματιστή που θα επιλέξεις, το κόστος θα είναι ανάλογο, καθώς επίσης και ο χρόνος παράδοσης της νέας σου ιστοσελίδας. Εναλλακτικά, μπορείς επίσης να επικοινωνήσεις μια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων, οι οποίες ωστόσο τείνουν να ζητάνε μεγαλύτερο budget.
  6. Templates και themes ιστοσελίδων: Με τη χρήση προ-σχεδιασμένων προτύπων θα έχεις την δυνατότητα να κατασκευάσεις μια ιστοσελίδα ιδιαίτερα γρήγορα και με μεγάλη ευκολία. Παρέχονται εκατοντάδες χιλιάδες themes για διαφορετικούς τύπους ιστοσελίδων τα οποία μπορείς είτε να κατεβάζεις εντελώς δωρεάν, είτε ακόμα και να αγοράσεις πιο περίπλοκα, ειδικευμένα και επαγγελματικά για τα οποία παρέχεται και τεχνική υποστήριξη. Τα περισσότερα themes μπορείς επίσης να τα εγκαταστήσεις σε CMS πλατφόρμες, πράγμα που κάνει την μορφοποίηση τους ακόμα πιο εύκολη και γρήγορη.
  7. Collaboration Tools: Αυτά τα εργαλεία συνεργασίας όπως το Figma ή το Adobe XD μπορούν να γίνουν ιδιαίτερα χρήσιμα αν δουλεύεις μαζί με μια ομάδα ανθρώπων, ή θέλεις να έχεις πολλαπλούς freelancers να δουλεύουν πάνω στον σχεδιασμό. Παρόλα αυτά, τείνουν να είναι απ’ τις τελευταίες επιλογές και συχνά κοστίζουν αρκετά περισσότερο απ’ ότι μια CMS πλατφόρμα.

Ενώ κάθε τρόπος είναι σωστός, οι CMS πλατφόρμες τείνουν να είναι η καλύτερη επιλογή για το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων που θέλουν απόλυτη ευελιξία, πλήρη έλεγχο και δεν θέλουν να ξοδέψουν μια περιουσία για την πρώτη τους ιστοσελίδα.

Οι website builders πλατφόρμες είναι εξίσου μια εξαιρετική επιλογή για όσους δεν ζητάνε πολλά ή περίπλοκα πράγματα και θέλουν μια απλή ιστοσελίδα, ένα blog, ή ακόμα και ένα απλό ηλεκτρονικό κατάστημα. Κάνουν την κατασκευή ιστοσελίδων υπόθεση μερικών λεπτών, αλλά κάθε website builder έρχεται με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του.

Οι καλύτερες πλατφόρμες για την κατασκευή ιστοσελίδων

Υπάρχουν πολλές διαθέσιμες πλατφόρμες φιλικές προς αρχάριους για τη κατασκευή ιστοσελίδων. Ορισμένες από τις καλύτερες, πιο αξιόπιστες και γνωστότερες είναι οι εξής:

  • WordPress.org: Το WordPress.org είναι μια self-hosted (αυτό-φιλοξενούμενη) CMS πλατφόρμα που προσφέρει εκτεταμένες επιλογές, ευελιξία και πλήρη έλεγχο της ιστοσελίδας, του σχεδιασμού και των λειτουργιών της. Πρόκειται για τη γνωστότερη CMS πλατφόρμα παγκοσμίως, η οποία για να τρέξει απαιτεί ένα domain name και ένα web hosting πακέτο. Ευτυχώς, υπάρχουν εκατοντάδες hosting εταιρείες που παρέχουν αυτοματοποιημένα πακέτα με το WordPress εγκατεστημένο και ρυθμισμένο. Η πλατφόρμα παρέχει ένα τεράστιο οικοσύστημα από πρότυπα και πρόσθετα για τη βελτίωση του σχεδιασμού και την επέκταση των δυνατοτήτων της.
  • WordPress.com: Σε αντίθεση με το WordPress.org, το WordPress.com δεν απαιτεί ένα domain name και ένα web hosting πακέτο για να τρέξει. Αντίθετα, καθένας μπορεί να δημιουργήσει ένα λογαριασμό στην πλατφόρμα και να ξεκινήσει να σχεδιάζει τη νέα του ιστοσελίδα μέσα σε λίγα μόλις λεπτά. Παρόλα αυτά, η πλατφόρμα είναι περιορισμένη και δεν παρέχει όλα όσα παρέχει το WordPress.org, εκτός κι αν ο χρήστης επιλέξει να αποκτήσει το ακριβότερο συνδρομητικό πακέτο της εταιρείας.
  • Wix: Το Wix είναι ένας πασίγνωστος και δημοφιλής website builder γνωστός για το φιλικό περιβάλλον χρήσης που παρέχει σε αρχάριους. Μπορείς να σχεδιάσεις μια ιστοσελίδα επιλέγοντας είτε ένα έτοιμο προ-σχεδιασμένο πρότυπο, είτε σχεδιάζοντας το δικό σου σέρνοντας διάφορα στοιχεία στα σημεία που τα θέλεις. Το μόνο που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό στην πλατφόρμα, να ξεκινήσεις να σχεδιάζεις την καινούργια σου ιστοσελίδα και τέλος, να επιλέξεις ένα domain name και ένα από τα συνδρομητικά πακέτα της πλατφόρμας. Το Wix σου επιτρέπει να σχεδιάσεις κάθε τύπου ιστοσελίδας.
  • Squarespace: Το Squarespace είναι ένας πασίγνωστος website builder, ο οποίος έγινε αρκετά γνωστός χάρη στα μινιμαλιστικά, μοντέρνα και προσεγμένα πρότυπα που παρέχει. Πρόκειται για το ιδανικό website builder εργαλείο για όσους ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ένα blog ή ένα portfolio. Η πλατφόρμα παρέχει μια πληθώρα από κομψά και μοντέρνα πρότυπα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και να προσαρμόσεις ανάλογα με τις ανάγκες σου και μπορείς να ξεκινήσεις αμέσως μετά τη δημιουργία ενός λογαριασμού.
  • Shopify: Το Shopify αποτελεί πλέον μια απ’ τις γνωστότερες e-Commerce πλατφόρμες παγκοσμίως για την κατασκευή και τη διαχείριση ηλεκτρονικών καταστημάτων. Παρέχεται ένας μεγάλος κατάλογος από έτοιμα πρότυπα που μπορείς να διαμορφώσεις, ενώ η πλατφόρμα έχει εκατοντάδες οδηγούς, πληροφορίες και συμβουλές για την κατασκευή ιστοσελίδων, για την προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών ή του περιεχομένου σου.
  • Gumroad: Το Gumroad είναι και αυτό με τη σειρά του μια πασίγνωστη πλατφόρμα, η οποία επιτρέπει σε κάθε δημιουργό να παρέχει και να πουλάει με ευκολία τα φυσικά ή ψηφιακά προϊόντα και τις υπηρεσίες του. Η πλατφόρμα παρέχεται εντελώς δωρεάν και διατηρεί 10% προμήθεια από κάθε πώληση που γίνεται μέσω του συστήματος της. Μπορείς να ανοίξεις ένα e-shop μέσα σε λίγα μόλις λεπτά, αλλά δεν παρέχονται πολλές επιλογές για τη διαμόρφωση και τον σχεδιασμό και όλοι οι χρήστες τείνουν να έχουν το ίδιο ψηφιακό κατάστημα.
  • Weebly: Το Weebly είναι ένας απ’ τους παλαιότερους website builders στον χώρο. Σου επιτρέπει να σχεδιάζεις ηλεκτρονικά καταστήματα, στατικές σελίδες, blogs, portfolios, σελίδες εκδηλώσεων και πολλά ακόμα. Σε αντίθεση με άλλους website builders ωστόσο, ο κατάλογος προτύπων του Weebly είναι ιδιαίτερα μικρός, ενώ οι επιλογές για τον σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας είναι επίσης αρκετά πιο λίγες από αυτές που θα έβρισκες αλλού. Παρόλα αυτά, το περιβάλλον χρήσης είναι εύκολο στη χρήση και προτείνεται για κάθε αρχάριο που δεν ζητάει μια περίπλοκη ιστοσελίδα.

Ένας από τους κυριότερους λόγους για τους οποίους αυτές οι πλατφόρμες κατάφεραν να κερδίσουν τόση δημοτικότητα όλα αυτά τα χρόνια είναι τα περιβάλλοντα χρήσης που έχουν ανάπτυξη. Κάνουν την διαδικασία της κατασκευής ιστοσελίδων υπόθεση μερικών λεπτών ή ωρών, παρέχουν έτοιμα πρότυπα τα οποία μπορείς να μορφοποιήσεις όπως επιθυμείς και συχνά σου επιτρέπουν να κάνεις αλλαγές απλά πιάνοντας και σέρνοντας στοιχεία από το ένα σημείο στο άλλο.

Κάθε πλατφόρμα ωστόσο έρχεται με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της. Οι περισσότερες ωστόσο σου επιτρέπουν να ξεκινήσεις δωρεάν και να επιλέξεις ένα πακέτο αφότου σχεδιάσεις την ιστοσελίδα σου, έτσι ώστε να γίνει διαθέσιμη προς όλους. Κάποιες απαιτούν περισσότερο χρόνο για στήσεις μια ιστοσελίδα και να μάθεις όλες τις λειτουργίες τους, όπως το WordPress.org για παράδειγμα, αλλά σου παρέχουν ευελιξία και πλήρη έλεγχο.

Άλλες πλατφόρμες, όπως οι website builders, είναι εύκολοι στη χρήση και σου επιτρέπουν να έχεις έτοιμη μια ιστοσελίδα μέσα στα επόμενα λεπτά, αλλά έρχονται με περιορισμούς και τείνουν να κοστίζουν αρκετά χρήματα κάθε μήνα ή έτος.

Κόστος κατασκευής ιστοσελίδων: Εταιρείες, προγραμματιστές και πλατφόρμες

Το κόστος για τη κατασκευή ιστοσελίδων μπορεί να ποικίλλει σημαντικά. Διαφορετικοί παράγοντες παίζουν σημαντικό ρόλο στο τελικό κόστος μιας ιστοσελίδας, όπως ο σχεδιασμός, η διαχείριση, η πολυπλοκότητα και η πλατφόρμα στην οποία θα φιλοξενείται η ιστοσελίδα. Επιπλέον, κάθε εταιρεία και ελεύθερος προγραμματιστής παρέχουν διαφορετικές τιμές, ακόμα κι όταν πρόκειται για τον ίδιο τύπο ιστοσελίδας.

Μιας και θα πρέπει να γνωρίζεις το πιθανό budget που θα χρειαστείς για να ξεκινήσεις, ακολουθεί μια σύντομη ανάλυση των πιθανών δαπανών για την κατασκευή της πρώτης σου ιστοσελίδας:

  • Domain Name: Το κόστος ενός ονόματος κυμαίνεται συνήθως από 10,00€ έως 30,00€ ετησίως, ή για δύο έτη. Ωστόσο, ορισμένα premium ονόματα ή ορισμένες καταλήξεις ονομάτων ενδέχεται να κοστίζουν πολύ περισσότερο. Σε αρκετές περιπτώσεις, ίσως πέσεις πάνω σε προσφορές όπου ένα όνομα κοστίζει λιγότερο από 10,00€. Κάποιες web hosting εταιρείες παρέχουν επίσης και ένα domain name δωρεάν με τα ετήσια hosting πακέτα τους.
  • Web Hosting: Η τιμή του web hosting ποικίλλει ανάλογα με παράγοντες όπως ο πάροχος φιλοξενίας, ο τύπος του πακέτου (κοινόχρηστοι servers, VPS servers, dedicated servers) και η χρονική διάρκεια του πακέτου. Τα shared hosting πακέτα ξεκινάνε συχνά από μόλις 3,00€ με 10,00€ μηνιαίως, ενώ πιο ειδικευμένες επιλογές όπως ένας VPS server ή ένα dedicated hosting μπορούν να κοστίζουν από 20,00€ μηνιαίως έως και χιλιάδες ευρώ κάθε μήνα ή έτος. Παρέχονται επίσης και τα νεότερα cloud hosting πακέτα, τα οποία χρεώνονται ανάλογα με τους πόρους που καταναλώνει και την επισκεψιμότητα που έχει μια ιστοσελίδα.
  • Ανάπτυξη και Σχεδιασμός: Το κόστος του σχεδιασμού και της ανάπτυξης για τη κατασκευή ιστοσελίδων μπορεί να διαφέρει σημαντικά. Εάν χρησιμοποιήσεις μια website builder πλατφόρμα, τότε θα έχεις να επιλέξεις ανάμεσα στα συνδρομητικά πακέτα που παρέχει κάθε εταιρεία. Αν επιλέξεις μια CMS πλατφόρμα, τότε το κόστος θα ποικίλλει ανάλογα με την hosting εταιρεία, το κόστος του domain name και τα έξτρα πρόσθετα ή τις υπηρεσίες που πιθανότατα να θελήσεις να αποκτήσεις για να επεκτείνεις τις δυνατότητες της πλατφόρμας.
  • E-commerce δυνατότητες: Εάν σκοπεύεις να κατασκευάσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, τότε θα χρειάζεσαι πρόσβαση σε λειτουργίες όπως τα καλάθια αγορών, τις πύλες πληρωμών και ένα σύστημα για τη διαχείριση των προϊόντων και του αποθέματος σου. Το κόστος μια e-Commerce πλατφόρμα τείνει εξίσου να ποικίλλει ανάλογα με την CMS ή website builder πλατφόρμα που θα επιλέξεις. Κάποιες πλατφόρμες και σε χρεώνουν μηνιαία και κρατάνε μια μικρή προμήθεια για κάθε πώληση, ενώ επιλογές όπως το WordPress.org σου δίνουν την ευελιξία να επιλέξεις εσύ τους τύπους πληρωμών και αν θα είναι απευθείας μέσω της τράπεζας που συνεργάζεσαι ή μιας τρίτης πλατφόρμας.
  • Επιπλέον λειτουργίες και υπηρεσίες: Ανάλογα με τις ανάγκες της νέας σου ιστοσελίδας, ίσως θελήσεις να επενδύσεις πάνω σε επιπρόσθετες λειτουργίες, όπως για παράδειγμα στην βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, σε μάρκετινγκ εργαλεία, σε γραφιστικά εργαλεία, για συμβατότητες με τρίτες εταιρείες, ή ακόμα και άλλες βελτιστοποιήσεις ή έξτρα δυνατότητες. Αν σκοπεύεις να ασχοληθείς με το email marketing, τότε θα θελήσεις να βάλεις και το κόστος της newsletter υπηρεσίας στα μηνιαία έξοδα της ιστοσελίδας σου.
  • Συντήρηση και ενημερώσεις: Όλες οι ιστοσελίδες θα πρέπει να συντηρούνται και να ενημερώνονται σε τακτικά χρονικά διαστήματα. Η συντήρηση και οι ενημερώσεις είναι σημαντικοί παράγοντες για να διατηρείται μια ιστοσελίδα προσβάσιμη, σταθερή, γρήγορη και ασφαλής προς χρήση. Θα πρέπει επίσης να διατηρείς συνεχώς αντίγραφα ασφαλείας (backups) εάν δεν σου παρέχονται από τον πάροχο φιλοξενία, έτσι ώστε να μπορείς να επαναφέρεις πάντοτε όλη σου την δουλειά. Μπορείς να επιλέξεις να αναλάβεις εσύ όλη τη συντήρηση και τις ενημερώσεις, ή να προσλάβεις έναν επαγγελματία για να διατηρεί τα πάντα ομαλά και ασφαλή.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί σε αυτό το σημείο ότι οι τιμές που αναφέρονται παραπάνω είναι εκτιμήσεις και μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τις απαιτήσεις και τους παράγοντες της αγοράς αυτή την στιγμή.

Επομένως, είναι σημαντικό να έρθεις σε επικοινωνία με αρκετές εταιρείες, προγραμματιστές ή πλατφόρμες κατασκευής ιστοσελίδων για αρχάριους, έτσι ώστε να κρατήσεις σημειώσεις και στη συνέχεια να συγκρίνεις το κόστος, το χρονικό διάστημα παράδοσης ή δημιουργίας και τις επιλογές που έχεις.

Κατασκευή Ιστοσελίδων για αρχάριους (2023)

Εάν αποφασίσεις να προχωρήσεις με την κατασκευή της νέας σου ιστοσελίδας χρησιμοποιώντας μια CMS πλατφόρμα, ένα website builder ή μια e-Commerce πλατφόρμα, τότε θα βρεις ορισμένους αναλυτικούς οδηγούς με βήμα προς βήμα πληροφορίες και φωτογραφίες για το πως να κατασκευάσεις ένα blog, ένα portfolio ή ακόμα και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Το WordPress.org προτείνεται για απλά ή επαγγελματικά blogs, portfolios, στατικές σελίδες, κοινότητες και forums, ηλεκτρονικά καταστήματα, landing-pages, εκδηλώσεις, οργανισμούς και σχεδόν για οτιδήποτε θέλεις να κατασκευάσεις. Web hosting εταιρείες όπως η Hostinger παρέχουν πλήρως αυτοματοποιημένα WordPress Hosting πακέτα τα οποία ενεργοποιούνται, ρυθμίζονται και σου παρέχονται στιγμιαία από το σύστημα της εταιρείας.

Παρόλα αυτά, απαιτεί λίγη παραπάνω επένδυση χρόνου για να ξεκινήσεις και να το μάθεις, αλλά χάρη στα εκατοντάδες χιλιάδες διαθέσιμα πρότυπα και πρόσθετα που σου παρέχονται – όλα εκ των οποίων μπορείς να τα εγκαταστήσεις με δύο μόλις κλικ – και την τεράστια κοινότητα ανθρώπων που βοηθάνε στην ανάπτυξη της πλατφόρμας, αποτελεί την πρώτη επιλογή για τους περισσότερους.

Τέλος, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα website builder ή μια e-Commerce πλατφόρμα για να κατασκευάσεις μια ιστοσελίδα μέσα σε λίγα μόλις λεπτά. Παρόλα αυτά, θα έχεις περιορισμένες επιλογές, δεν θα έχεις ποτέ τον πλήρη έλεγχο της ιστοσελίδας σου και ανάλογα με την πλατφόρμα που θα χρησιμοποιείς και τα συνδρομητικά πακέτα που παρέχει, οι μηνιαίες ή ετήσιες δαπάνες θα διαφέρουν.

Οι καλύτεροι τρόποι προώθησης για νέες ιστοσελίδες

Η κατασκευή ιστοσελίδων είναι μόλις το πρώτο μέρος. Η προώθηση μιας καινούργιας ιστοσελίδας από την άλλη πλευρά, είναι απαραίτητη για την αύξηση της επισκεψιμότητας, την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς επίσης και για να καταφέρει να φτάσει τον στόχο της.

Ανάλογα με τον τύπο ιστοσελίδας που έχεις κατασκευάσει, οι στρατηγικές προώθησης μπορεί να διαφέρουν, επιλέγοντας να εστιάσεις να χρησιμοποιήσεις διαφορετικά εργαλεία ή μεθόδους.

  • Search Engine Optimization (SEO): Αλλιώς γνωστό και ως “βελτιστοποίηση ιστοσελίδων”, το SEO αφορά διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορείς να βελτιστοποιείς το περιεχόμενο και την ιστοσελίδα σου ώστε να κατατάσσεται πιο συχνά και σε πιο υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, της Bing και άλλων μηχανών αναζήτησης.
  • Social Media Marketing: Μιας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως τα Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest, μεταξύ αρκετών άλλων, αποτελούν την πρώτη στάση για το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων, για να καταφέρεις να επωφεληθείς από αυτές θα πρέπει να αναπτύξεις διάφορες στρατηγικές. Η δημιουργία περιεχομένου, η αλληλεπίδραση με το κοινό σου, η παροχή δωρεάν υλικού που σχετίζεται με τον κλάδο σου, η δημοσίευση σε γκρουπ με χιλιάδες μέλη και άλλες παρόμοιες τακτικές μπορούν να σε βοηθήσουν με την προώθηση της νέας σου ιστοσελίδες.
  • Content Marketing: Το content marketing αποτελεί έναν απ’ τους καλύτερους τρόπους προώθησης. Θα χρειαστεί να δημιουργείς αξιόπιστο και μοναδικό περιεχόμενο όπως άρθρα, βίντεο, podcasts, infographics και οτιδήποτε σχετίζεται με τον κλάδο ή την θεματολογία σου και μπορείς να το παρέχεις σε διάφορες μορφές. Πρόκειται για τον καλύτερο τρόπο ώστε να δημιουργήσεις μια οργανική κίνηση. Διάφορες στρατηγικές που ακολουθούνται στο content marketing είναι και το Evergreen Content.
  • Email Marketing: Δημιούργησε μια newsletter λίστα προσφέροντας στο κοινό σου την δυνατότητα να εγγραφεί και να λαμβάνει όλα τα νέα σου μέσω email. Μπορείς να στέλνεις ενημερωτικά δελτία, προσφορές, αποκλειστικό ή behind-the-scenes περιεχόμενο, να προωθείς τα νέα σου άρθρα, προϊόντα ή υπηρεσίες και να βελτιώσεις σημαντικά τις σχέσεις σου με το κοινό ή τους πελάτες σου.
  • Influencer Marketing: Μπορείς να συνεργαστείς με influencers και ειδικούς του χώρου ή του κλάδου που βρίσκεσαι και έχουν μεγάλη βάση από ακολούθους. Μπορούν να προωθήσουν την ιστοσελίδα, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου με διάφορους τρόπους, ενώ τείνουν να εστιάζουν στο να παράγουν κριτικές, sponsored περιεχόμενο και mentions (αναφορές) μέσω των σελίδων τους σε γνωστά κοινωνικά δίκτυα. Το κόστος και το τελικό αποτέλεσμα βασίζεται αποκλειστικά από τον/ην δημιουργό που θα συνεργαστείς.
  • Διαφημιστικές καμπάνιες: Ανάλογα με τον προϋπολογισμό που διαθέτεις, μπορείς πάντοτε να εξετάσεις το ενδεχόμενο να δημιουργήσεις προωθητικές καμπάνιες και χορηγούμενα posts χρησιμοποιώντας πλατφόρμες όπως το Google Ads και το Facebook Ads. Όρισε ένα budget, τα δημογραφικά στοιχεία και τους στόχους σου, το κοινό που θέλεις να στοχεύσεις και δημιούργησε εξατομικευμένες καμπάνιες για την προώθηση της ιστοσελίδας σου.
  • Συνεργασίες: Είτε πρόκειται για επιχειρήσεις που βρίσκονται στον ίδιο κλάδο, είτε για ιστοσελίδες όπως blogs που γράφουν για την ίδια θεματολογία, αντί να προσπαθήσεις να τους ανταγωνιστείς, προσπάθησε να συνεργαστείς μαζί τους. Από την δημοσίευση guest άρθρων μέχρι και την αναφορά σε διάφορα social media, υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να συνεργαστείς και να προωθήσεις τη νέα σου ιστοσελίδα σε συνδυασμό με άλλους δημιουργούς και εταιρείες του χώρου.
  • Κατάλογοι και λίστες: Αναζήτησε για ψηφιακούς καταλόγους και λίστες ιστοσελίδων που σου επιτρέπουν να καταχωρήσεις τη νέα σου ιστοσελίδα. Για παράδειγμα, οι περισσότερες επιχειρήσεις τείνουν να καταχωρούνται σε πλατφόρμες όπως το Google My Business, το Meta Business Suite, το Yelp, το Trip Advisor, μεταξύ αρκετών άλλων.
  • Offline προώθηση: Μπορεί να ζούμε σε μια ψηφιακή εποχή, μα μην παραβλέψεις τις παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ. Μπορείς να προωθήσεις τη νέα σου ιστοσελίδα δημιουργώντας επαγγελματικές κάρτες, διαφημιστικά φυλλάδια, έντυπα ή πινακίδες και να παίρνεις μέρος σε εκδηλώσεις του κλάδου σου. Επιπλέον, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το ραδιόφωνο, προωθώντας την ιστοσελίδα σου μέσα από τις αγαπημένες σου ελληνικές ραδιοφωνικές εκπομπές. Σιγουρέψου πως ο σύνδεσμος URL της ιστοσελίδας σου θα φαίνεται / αναφέρεται.

Συνήθως, μια αποτελεσματική προώθηση αποτελείται συχνά από ένα συνδυασμό διαφορετικών στρατηγικών που συνδυάζονται μεταξύ τους για να παρέχουν ένα επιθυμητό τελικό αποτέλεσμα.

Μια έρευνα αγοράς θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις το κοινό σου, τον ανταγωνισμό, την ζήτηση που υπάρχει τα τελευταία χρόνια, τις δυνατότητες ανάπτυξης και πολλά ακόμα που είναι σημαντικά για ένα δυναμικό και οργανωμένο ξεκίνημα.

Συχνές Ερωτήσεις για την κατασκευή ιστοσελίδων

Μπορώ να κατασκευάσω μια ιστοσελίδα χωρίς γνώσεις προγραμματισμού;

Ναι, υπάρχουν αρκετές website builders, e-Commerce και CMS πλατφόρμες που παρέχουν εύκολα περιβάλλοντα χρήσης για αρχάριους και σου επιτρέπουν να επιλέγεις και να μορφοποιείς με ευκολία διάφορα προ-σχεδιασμένα πρότυπα. Οι περισσότερες παρέχουν drag-and-drop περιβάλλοντα, που σημαίνει πως μπορείς να σχεδιάζεις ιστοσελίδες σέρνοντας στοιχεία από το ένα μέρος στο άλλο.

Τι είναι οι website builders;

Οι website builders είναι πλατφόρμες που σου επιτρέπουν να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό και να ξεκινήσεις να σχεδιάζεις μια ιστοσελίδα μέσα από ένα εύκολο-στη-χρήση περιβάλλον. Παρέχουν θέματα οποία διαμορφώνονται με ευκολία και όλες τις λειτουργίες που θα χρειαστείς για να κατασκευάσεις μια ιστοσελίδα.

Τι είναι οι CMS πλατφόρμες;

Οι CMS πλατφόρμες αποτελούν την ιδανική επιλογή για την κατασκευή ιστοσελίδων, καθώς σου επιτρέπουν να δημιουργείς κάθε τύπου ιστοσελίδας, να έχεις τον πλήρη έλεγχο και να θέτεις τους δικούς σου κανόνες. Σου επιτρέπουν να σχεδιάζεις ιστοσελίδες, να γράφεις και να δημοσιεύεις άρθρα και σελίδες, να πουλάς προϊόντα και υπηρεσίες, να παρέχεις ένα portfolio, ένα βιογραφικό ή οτιδήποτε άλλο επιθυμείς.

Τι είναι οι e-Commerce πλατφόρμες;

Οι e-Commerce πλατφόρμες εστιάζουν αποκλειστικά στην κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops) και σου παρέχουν ένα περιβάλλον μέσα απ’ το οποίο θα μπορείς να διαχειρίζεσαι τα προϊόντα και το απόθεμα. Επιπλέον, παρέχουν πύλες πληρωμών, καλάθια αγορών, λίστες αγαπημένων και οτιδήποτε άλλο θα χρειαστεί ένας πελάτης από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Ποιες γλώσσες προγραμματισμού σχετίζονται με την κατασκευή ιστοσελίδων;

Για την κατασκευή ιστοσελίδων απαιτείται η χρήση και ο συνδυασμός πολλαπλών γλωσσών προγραμματισμού που εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Οι γνωστότερες γλώσσες προγραμματισμού για κατασκευή ιστοσελίδων είναι οι HTML, CSS, PHP και JavaScript.

Πως μπορώ να επιλέξω το κατάλληλο domain name;

Όταν επιλέγεις ένα domain name (το όνομα της ιστοσελίδας σου) θα πρέπει να θέτεις ορισμένους κανόνες: Το όνομα θα πρέπει να είναι σύντομο, να αντανακλά την εταιρεία, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή το περιεχόμενο σου και να γράφεται και να προσφέρεται εύκολα. Μπορείς να αγοράσεις ένα domain name από ιστοσελίδες όπως η Hostinger, η Top.Host και η NameCheap.

Μπορώ να δημιουργήσω μια ιστοσελίδα εντελώς δωρεάν;

Σε σπάνιες περιπτώσεις θα πετύχεις κάποιες hosting εταιρείες που παρέχουν δωρεάν φιλοξενία και δωρεάν domain name, το οποίο συχνά είναι subdomain και τελειώνει με την ονομασία της εταιρείας. Αυτός ο τρόπος σε καμία περίπτωση δεν είναι αξιόπιστος, ενώ οι πόροι και η χωρητικότητα που παρέχονται στην πραγματικότητα είναι πολύ μικροί για να επαρκούν για μια επαγγελματική ιστοσελίδα. Προτείνεται να χρησιμοποιείς μόνο γνωστές και αξιόπιστες πλατφόρμες για τη φιλοξενία της ιστοσελίδας σου.

Ποια είναι μερικά βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να συμπεριλάβω στην ιστοσελίδα μου;

Ανάλογα με τον τύπο και στον στόχο της ιστοσελίδας, οι σελίδες και οι βασικές πληροφορίες θα διαφέρουν. Παρόλα αυτά, ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά κάθε ιστοσελίδας είναι τα στοιχεία επικοινωνίας, πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο ή τα προϊόντα της, call-to-action (CTA) κουμπιά, σύνδεσμοι προς τα κοινωνικά δίκτυα και οι σελίδες των όρων χρήσης και της πολιτικής απορρήτου.

Πως μπορώ να καταχωρήσω μια νέα ιστοσελίδα στην Google;

Για να καταχωρήσεις την ιστοσελίδα σου και το περιεχόμενο της στα αποτελέσματα της Google, θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό στο Search Console και στη συνέχεια να εισάγεις και να επαληθεύσεις πως είσαι ο πραγματικός κάτοχος. Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να προσθέσεις το sitemap της ιστοσελίδας σου ώστε να ξεκινήσουν τα bots της εταιρείας να ανιχνεύουν το περιεχόμενο της.

Πως μπορώ να καταχωρήσω μια νέα ιστοσελίδα στην Bing;

Για να καταχωρήσεις την ιστοσελίδα σου και το περιεχόμενο της στα αποτελέσματα της Bing, θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό στο Webmaster Tools και στη συνέχεια να εισάγεις το URL και να επαληθεύσεις πως είσαι ο πραγματικός κάτοχος της ιστοσελίδας. Αν έχεις καταχωρήσει την ιστοσελίδα σου ήδη στο Google Search Console, τότε το Bing Webmaster Tools θα σου δώσει την δυνατότητα να συνδέσεις τις δύο υπηρεσίες ώστε να εισάγει αυτόματα όλα τα δεδομένα από τη μια πλατφόρμα στην άλλη. Εναλλακτικά, θα πρέπει να εισάγεις χειροκίνητα το sitemap της ιστοσελίδας σου ώστε να ξεκινήσουν τα bots της εταιρείας να ανιχνεύουν το περιεχόμενο της.

Να θυμάσαι πως η κατασκευή ιστοσελίδων είναι μια συνεχής διαδικασία μάθησης και υπάρχουν πάντα πράγματα τα οποία δεν γνωρίζεις ή συναντάς για πρώτη φορά. Νέα εργαλεία αναπτύσσονται και ενσωματώνονται συνεχώς στις περισσότερες πλατφόρμες, πράγμα που σημαίνει πως θα πρέπει να επενδύεις πάντα λίγο απ’ τον ελεύθερο χρόνο σου για να παραμένεις ενημερωμένος/η.

Μη διστάσεις να ζητήσεις βοήθεια κατά τη διάρκεια του ξεκινήματος σου. Αναζήτησε μέσα σε κοινότητες και forums για απαντήσεις, παρακολούθησε σειρές μαθημάτων για την κατασκευή ιστοσελίδων, προσέλαβε έναν ελεύθερο επαγγελματία για περίπλοκες εργασίες και μη διστάσεις να αφήσεις το σχόλιο σου στο τέλος του άρθρου στην περίπτωση που έχεις κάποια απορία ή προβληματισμό για το οποίο δεν απάντησα.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε