Εκμεταλλευόμενοι τις τεχνολογικές εξελίξεις στις μεταφορές και την επικοινωνία, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων άρχισαν να εφαρμόζουν τις τεχνικές του Content Marketing (Μάρκετινγκ Περιεχομένου) στα τέλη του 19ου αιώνα. Από τότε μέχρι σήμερα, το content marketing έχει βελτιωθεί σημαντικά, μα κυριότερα χάρη στην εξέλιξη της τεχνολογίας και την δημιουργία του Διαδικτύου.
Τι είναι το Content Marketing;
Το content marketing με απλά λόγια είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ που περιλαμβάνει τη δημιουργία, τη δημοσίευση και τη διανομή περιεχομένου που επικεντρώνεται στο να προσελκύσει ένα συγκεκριμένο κοινό και να προωθήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας εταιρείας. Το content marketing μπορεί να περιλαμβάνεται από άρθρα ιστοσελίδων, βίντεο, podcast επεισόδια, newsletters, white papers, social media posts και οτιδήποτε άλλο παρέχει αξία και προσελκύει νέους πελάτες.
Με το content marketing θα έχεις την δυνατότητα να αυξήσεις τις προβολές του περιεχομένου σου, να προσελκύσεις περισσότερους αναγνώστες, ακροατές ή πελάτες, να εμφανίζεσαι συχνότερα και σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και των AI Chatbots και να ενισχύσεις την αφοσίωση και την αλληλεπίδραση του κοινό σου. Το content marketing και οι στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε blogs, podcasts, vlogs, e-shops και κάθε άλλου είδους ψηφιακής ιστοσελίδας με στόχο να παρέχουν σχετικό και χρήσιμο περιεχόμενο.
Αναζητάς για περισσότερες στρατηγικές; Διάβασε για το Email Marketing και το Growth Marketing.
Ποια είναι τα οφέλη του Content Marketing;
Υπάρχουν αρκετά οφέλη γύρω από τη χρήση του content marketing. Είτε έχεις ένα blog, είτε ένα podcast κανάλι, είτε ένα vlog, είτε εργάζεσαι ή είσαι ιδιοκτήτης μιας μικρής ή μεγάλης επιχείρησης, με το content marketing θα έχεις την δυνατότητα να πας το περιεχόμενο και τις πωλήσεις σου στο επόμενο επίπεδο.
Ορισμένα από τα οφέλη του content marketing είναι τα παρακάτω:
- Το content marketing αυξάνει τις προβολές και την αναγνωρισιμότητα μιας επωνυμίας, καθώς βοηθάει το κοινό ή τους πελάτες τους με χρήσιμες πληροφορίες.
- Με το content marketing μπορείς να χτίσεις μεγαλύτερη εμπιστοσύνη με το κοινό σου και να αυξήσεις σημαντικά την αλληλεπίδραση.
- Μέσω του content marketing μπορείς να καθιερωθείς αυθεντία πάνω στον κλάδο σου και να καθιερώσεις μια αξιοπιστία γύρω απ’ το περιεχόμενο σου χάρη στις αξιόπιστες και μοναδικές πληροφορίες που παρέχεις.
- Με το content marketing θα αυξήσεις σημαντικά το συνολικό SEO του περιεχομένου σου ώστε να εμφανίζεται πιο συχνά και σε πιο υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και της Bing.
- Σου επιτρέπει να προωθείς προϊόντα και υπηρεσίες με μοναδικό και ξεχωριστό τρόπο, τα οποία εάν βελτιστοποιηθούν σωστά, μπορούν να γίνουν viral.
- Σου δίνει την δυνατότητα να προσελκύσεις νέους πελάτες που αναζητάνε για ανθρώπους ή επιχειρήσεις πάνω στον κλάδο σου.
Και αυτά είναι μόλις μερικά από τα παραδειγματικά οφέλη του content marketing και της αξίας που μπορεί να αποφέρει σε μια επιχείρηση ή έναν ιδιώτη. Στην περίπτωση που ξεκινάς τώρα και δεν έχεις δημιουργήσει ακόμα μια ιστοσελίδα, τότε ρίξε μια ματιά στην ενότητα “Κατασκευή Ιστοσελίδων” για να δεις όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να κατασκευάσεις μια ιστοσελίδα χωρίς γνώσεις προγραμματισμού και χωρίς να επενδύσεις μια περιουσία.
Ποιες είναι οι προκλήσεις του Content Marketing;
Όπως και κάθε άλλος τομέας, έτσι και το content marketing έρχεται με τις δικές του προκλήσεις. Έχοντας κατά νου πως πρόκειται για τη δημοφιλέστερη στρατηγική προώθησης, ο ανταγωνισμός που υπάρχει στο διαδίκτυο γύρω από το content marketing και τους τρόπους προώθησης είναι απ’ τους μεγαλύτερους – αν όχι ο μεγαλύτερος – αυτή την στιγμή.
- Η δημιουργία και ο καθορισμός των στόχων: Ο καθαρισμός των στόχων σου και η συνεχής μέτρηση της απόδοσης επένδυσης (ROI) είναι σημαντικοί παράγοντες του content marketing. Μιας και χωρίζεται σε διαφορετικές κατηγορίες, θα πρέπει να καθορίσεις τους στόχους σου, όπως την αύξηση της επισκεψιμότητας, την προσέλκυση νέων πελατών, την μετατροπή ή την διατήρηση πελατών, την προώθηση του ονόματος ενός brand, μεταξύ αρκετών άλλων.
- Εστίασε σε λίγα και κατανόησε το κοινό σου: Προτείνεται να εστιάσεις σε ένα συγκεκριμένο κλάδο και να κατανοήσεις τις ανάγκες, τις προτιμήσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το κοινό σου. Μιας και το content marketing αφορά τη δημιουργία περιεχομένου για ένα συγκεκριμένο θέμα, σιγουρέψου πως έχεις κάνει μια σωστή και αξιόπιστη έρευνα αγοράς και γνωρίζεις τι έχει ζήτηση και τι παρέχει αξία.
- Μην περιμένεις γρήγορα αποτελέσματα: Σε αντίθεση με άλλες digital marketing στρατηγικές, το content marketing απαιτεί αρκετή επένδυση χρόνου και συνέπια στη δημοσίευση νέου περιεχομένου και την ανανέωση του υπάρχοντος. Για να καταφέρεις να επιτύχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα, θα χρειαστείς τουλάχιστον μερικούς μήνες ή χρόνια ώστε να παράγεις τον απαραίτητο αριθμό περιεχομένου. Με όλα αυτά κατά νου, θα πρέπει να έχεις αρκετό ελεύθερο χρόνο, υπομονή, συνέπια και συνεχείς έρευνες γύρω από τον κλάδο σου.
- Θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα οργανωμένο πρόγραμμα: Το content marketing δεν αφορά την τυχαία δημιουργία περιεχομένου, μα τη δημιουργία ενός συνεκτικού και στρατηγικού σχεδίου γύρω από όσα επρόκειτο να δημοσιεύσεις. Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Notion για να σχεδιάζεις και να παρέχεις ένα οργανωμένο πρόγραμμα δημοσίευσης περιεχομένου.
- Το περιεχόμενο σου θα πρέπει να παρέχει αξία: Θα πρέπει να δημιουργείς και να δημοσιεύεις πάντοτε ποιοτικό και μοναδικό περιεχόμενο που σχετίζεται και βρίσκεται μέσα στα πλαίσια του κλάδου και της θεματολογίας σου. Προσπάθησε να αποφύγεις να γράφεις για πολλαπλά διαφορετικά πράγματα που δεν έχουν σχέση μεταξύ τους και στόχευσε σε ένα συγκεκριμένο κοινό που θέλεις να προσελκύσεις. Αυτή την στιγμή, το εκπαιδευτικό περιεχόμενο είναι ένα από τα γνωστότερα που έχουν υψηλή ζήτηση και παράγουν κλικ, μετατροπές και πωλήσεις.
- Θα πρέπει να μετατρέπεις το περιεχόμενο σου σε διαφορετικές μορφές: Εφόσον δημιουργήσεις ένα στρατηγικό πλάνο βάση της έρευνας αγοράς που έκανες, στη συνέχεια θα γνωρίζεις ποιοι τύποι περιεχομένου έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση για τον κλάδο σου. Στη συνέχεια θα πρέπει να μετατρέψεις τα άρθρα σου σε βίντεο, podcasts, e-books, online courses ή σε οτιδήποτε άλλο θα παρέχει αξία και χρησιμότητα στο κοινό σου.
- Θα πρέπει να γίνεις expert γύρω από το SEO: Αλλιώς και “Search Engine Optimization” ή “Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης”, το SEO αποτελεί τη νούμερο ένα στρατηγική για να εμφανίζεται το περιεχόμενο σου (άρθρα, βίντεο, podcasts, social media posts, μεταξύ άλλων) σε πιο συχνά και σε πιο υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το SEO μπορεί επίσης να αποτελέσει το βασικό παράγοντα για τη δημιουργία συνεχής οργανικής κίνησης και τη δημιουργία παθητικού εισοδήματος από πωλήσεις.
Πως να δημιουργήσεις μια Content Marketing στρατηγική
Η δημιουργία μιας αξιόπιστης content marketing στρατηγικής είναι από τα πιο κρίσιμα βήματα ώστε να διασφαλίσεις ότι ο χρόνος που επένδυσης για τη δημιουργία περιεχομένου δεν θα πάει στράφι. Με μια σωστά δομημένη στρατηγική θα είσαι σε θέση όχι μόνο να γνωρίζεις τι να δημοσιεύσεις και κάθε πότε, αλλά και τι ακριβώς χρειάζεται και αναζητάει περισσότερο το κοινό που προσπαθείς να προσελκύσεις.
Καθένας έχει την δυνατότητα να ξεκινήσει την στρατηγική του με όποιο τρόπο θεωρεί καλύτερο. Ωστόσο, αν δεν γνωρίζεις πως να ξεκινήσεις, τότε ακολουθούν ορισμένες βασικές πληροφορίες που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις με τη δημιουργία της content marketing στρατηγικής σου.
- Καθορίστε τους στόχους σου: Τι είναι αυτό που θέλεις να επιτύχεις με το περιεχόμενο σου; Πως θα μετράς την επιτυχία σου; Είναι οι στόχοι σου συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, επιτεύξιμοι, σχετικοί και διαχρονικοί; Ποιο κοινό εστιάζεις να προσελκύσεις και πως το περιεχόμενο σου θα τους προσελκύει ή θα τους μετατρέπει σε πελάτες;
- Κάνε μια έρευνα αγοράς γύρω απ’ το κοινό σου: Για να καταλάβεις ποιο περιεχόμενο έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση στον κλάδο σου, τι αναζητάει το κοινό σου, ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σου και πως παράγουν τα έσοδα τους – και άλλες σχετικές σημαντικές πληροφορίες – θα πρέπει να δημιουργήσεις μια αναλυτική και σωστά δομημένη έρευνα αγοράς.
- Έλεγξε το υπάρχον περιεχόμενο σου: Αν έχεις δημοσιεύσει ήδη αρκετά άρθρα, βίντεο, podcasts ή οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με το διαδίκτυο, τότε το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνεις είναι να μετρήσεις τις αποδόσεις του. Ποιο περιεχόμενο είχε τις καλύτερες αποδόσεις και ποιο τις χειρότερες; Υπάρχει περιεχόμενο το οποίο δεν σχετίζεται με τον κλάδο σου ή αυτά που παρέχεις; Ξεκίνα να εντοπίζεις όλα τα θέματα και τις ευκαιρίες βελτίωσης.
- Επέλεξε τους κατάλληλους τύπους περιεχομένου: Τι είδους περιεχομένου θα δημιουργείς και θα παρέχεις στο κοινό σου ώστε να προσεγγίζεις περισσότερους ανθρώπους/πελάτες; Ποιες μορφές και τύποι περιεχομένου ταιριάζουν καλύτερα στον κλάδο σου; Επέλεξε μεταξύ άρθρων, βίντεο, podcasts, infographics, e-books, online courses, webinars και οτιδήποτε άλλο θεωρείς πως θα παρέχει αξία και θα προσελκύει περισσότερους ανθρώπους. Μπορείς φυσικά να συνδυάσεις πολλαπλούς τύπους περιεχομένου ώστε να επιτύχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.
- Δημιούργησε το πρώτο σου πλάνο: Εφόσον έχεις ολοκληρώσει την έρευνα αγοράς, ξεκίνα να οργανώνεις το πρώτο σου πρόγραμμα. Ποια θέματα σκοπεύεις να καλύψεις πρώτα; Σε ποιες λέξεις-κλειδιά θα στοχεύσεις στην αρχή; Τι τόνο και στυλ θα χρησιμοποιήσεις στο περιεχόμενο σου; Κάθε πότε θα δημοσιεύεις νέο περιεχόμενο και ποια εργαλεία μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να κάνεις την δουλειά σου ευκολότερη, γρηγορότερη και πιο αποτελεσματική;
- Αναπτύξτε μια διαδικασία για τη δημιουργία περιεχομένου: Αν δουλεύεις με μια ομάδα ανθρώπων, τότε θα πρέπει να βρεις έναν τρόπο ώστε να δουλεύεται ταυτόχρονα πολλαπλά άτομα, πιθανός πάνω στα ίδια αρχεία. Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως τα Microsoft 365 και το Google Workspace για να δημιουργήσεις ένα κοινό μέρος απ’ το οποίο θα οργανώνετε, θα δουλεύετε και θα συνομιλείτε ως ομάδα.
Τα καλύτερα εργαλεία για Content Marketers
Υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικά εργαλεία, υπηρεσίες και εφαρμογές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για τη content marketing στρατηγική σου. Μιας το μάρκετινγκ περιεχομένου διαχωρίζεται σε αρκετούς τομείς, το καλύτερο που μπορώ να κάνω είναι να σου παρέχω ορισμένες βασικές προτάσεις που σχετίζονται με τη δημιουργία και τη προώθηση περιεχομένου.
- WordPress: Πρόκειται για τη δημοφιλέστερη CMS πλατφόρμα παγκοσμίως ώστε να κατασκευάζεις κάθε είδους ιστοσελίδας χωρίς γνώσεις προγραμματισμού. Προτείνεται για bloggers, vloggers, podcasters και κάθε είδους δημιουργού περιεχομένου ή μικρής ή μεγάλης επιχείρησης.
- Rank Math SEO: Από τα δημοφιλέστερα πρόσθετα για το WordPress ώστε να βελτιστοποιήσεις ολόκληρη την ιστοσελίδα σου για τις μηχανές αναζήτησης, καθώς επίσης και για να βελτιώνεις το περιεχόμενο σου, αυξάνοντας τις πιθανότητες να καταχωρηθεί στις πρώτες σελίδες της Google και της Bing.
- Shopify & Squarespace: Και οι δύο πλατφόρμες σου επιτρέπουν να κατασκευάσεις με ευκολία ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και να διαχειρίζεσαι την αποθήκη και τα προϊόντα σου. Με τη δεύτερη πλατφόρμα θα έχεις την δυνατότητα να δημιουργείς και blogs και portfolios.
- MailChimp: Η δημοφιλέστερη newsletter υπηρεσία στον κόσμο για να δημιουργείς, να διαχειρίζεσαι και να στέλνεις emails στο κοινό σου. Παρέχονται όλα τα απαραίτητα στατιστικά και τα εργαλεία για να επιτύχεις με την email marketing στρατηγική σου.
- Google Analytics: Το γνωστότερο εργαλείο παρακολούθησης στατιστικών για ιστοσελίδες.
- Search Console: Ένα από τα βασικότερα εργαλεία για SEOs και κατόχους ιστοσελίδων που θέλουν να επιλύουν όλα τα προβλήματα με το περιεχόμενο τους και την ιστοσελίδα τους και να ελέγχουν με ποιον τρόπο τους αναζητάει και τους βρίσκει το κοινό τους από την Google.
- Bing Webmaster Tools: Το βασικότερο εργαλείο για να βελτιστοποιήσεις και να καταχωρήσεις την ιστοσελίδα σου στα αποτελέσματα αναζήτησης της Microsoft Bing.
- Ahrefs: Ένα εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ερευνάς τις λέξεις-κλειδιά με τη μεγαλύτερη ζήτηση που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σου, να παρακολουθείς τα backlinks, το περιεχόμενο και πολλά άλλα που αφορούν το SEO και το μάρκετινγκ περιεχομένου.
- Canva: Ένα πασίγνωστό εργαλείο με το οποίο θα έχεις την δυνατότητα να δημιουργείς οτιδήποτε επιθυμείς, από λογότυπα, εξώφυλλα, social media posts, σύντομα βίντεο, stories, ebooks και πολλά πολλά ακόμα.
- Notion: Το απόλυτο workflow εργαλείο για να οργανώνεις ολόκληρα τα projects ή την επιχείρηση σου για solo ή ομαδική εργασία και επεξεργασία. Αποτελεί μια εφαρμογή που περιλαμβάνει εκατοντάδες τρόπους για να διαχειρίζεσαι κάθε στρατηγικό σου πλάνο, για να κρατάς σημειώσεις, να δημιουργείς to-do λίστες, ημερολόγια και πολλά άλλα. Παρέχεται επίσης μια πληθώρα από Notion Templates που μπορείς να χρησιμοποιείς με ένα κλικ.
- Unsplash, Pexels & Pixabay: Οι δημοφιλέστερες ιστοσελίδες που παρέχουν δωρεάν stock φωτογραφίες και βίντεο που μπορείς να κατεβάζεις και να χρησιμοποιείς για προσωπικούς ή εμπορικούς σκοπούς. Δεν χρειάζεται καν να δώσεις εύσημα στους φωτογράφους, αν και προτείνεται πάντοτε ως “ευχαριστώ” που σου παρέχουν την δουλειά τους δωρεάν.
- Grammarly: Μια απ’ τις γνωστότερες και πιο αξιόπιστες επεκτάσεις για προγράμματα περιήγησης (web browsers) που ελέγχει και παρέχει προτάσεις για τη διόρθωση συντακτικών ή ορθογραφικών λαθών στα κείμενα σου, σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα κι αν τα γράφεις. Προτείνεται για όλους όσους γράφουν τα κείμενα τους στα αγγλικά.
- OptinMonster: Ένα εργαλείο που σε βοηθά να δημιουργείς και να εμφανίζεις αναδυόμενα παράθυρα, banners, φόρμες και άλλα στοιχεία για να αναπτύξεις τη λίστα email και τις μετατροπές σου.
- Spotify for Podcasters: Μια δωρεάν πλατφόρμα που σου επιτρέπει να δημιουργείς Podcast Κανάλια, να ανεβάζεις απεριόριστο αριθμό επεισοδίων, να διαχειρίζεσαι τα podcasts σου, να τα διανέμεις σε άλλες streaming υπηρεσίες και να παρακολουθείς τα στατιστικά ακροάσεων σου.
- Revolut & WISE: Οι δύο γνωστότερες ηλεκτρονικές τράπεζες για να δημιουργήσεις έναν ψηφιακό ασφαλή λογαριασμό μέσα σε λίγα μόλις λεπτά και με ιδιαίτερη ευκολία. Και με τις δύο τράπεζες θα έχεις την δυνατότητα να αποκτήσεις μια ψηφιακή και μια φυσική debit κάρτα για online αγορές και αναλήψεις από ΑΤΜ σε ολόκληρο τον κόσμο, καθώς επίσης και λειτουργίες που δεν παρέχουν οι τοπικές μας τράπεζες.
Υπάρχει μια πληθώρα άλλων επιλογών εκεί έξω που μπορούν να σε βοηθήσουν να αναπτύξεις, να βελτιώσεις και να βελτιστοποιείς τους τύπους περιεχομένου για τη content marketing στρατηγική σου. Όλα βασίζεται στις ανάγκες σου, στον κλάδο που βρίσκεται και στους τύπους περιεχομένου που χρησιμοποιείς για να προσελκύεις περισσότερους ανθρώπους.