Μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι νέοι καλλιτέχνες σχετίζεται τις περισσότερες φορές κατά κάποιο τρόπο με την προώθηση της τέχνης τους. Έχεις ολοκληρώσει τις σπουδές σου και είσαι έτοιμος/η να κάνεις τα πρώτα σου βήματα ως καλλιτέχνης, αλλά πως προωθείς την τέχνη σου online και από που ξεκινάς;
Ίσως ο κυριότερος λόγος για τον οποίο αποφάσισα να γράψω αυτό το άρθρο είναι εξαιτίας αρκετών νέων που έρχονται σε επικοινωνία μαζί μου για να τους κατασκευάσω μια ιστοσελίδα, οι οποίοι έχουν εκατοντάδες απορίες γύρω απ’ το πως λειτουργεί μια ιστοσελίδα, πως μπορούν να προωθήσουν την τέχνη τους μέσα από αυτήν, και τι άλλο μπορούν να κάνουν για να φτάσουν στο επιθυμητό σημείο.
Μέσα από αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να καλύψω τις βασικότερες απορίες που μπορεί να έχεις κατά το ξεκίνημα σου, ενώ αν έχεις κάποια άλλη απορία ή προβληματισμό, μη διστάσεις να αφήσεις το σχόλιο σου στο τέλος του άρθρου.
1. Δώσε ένα σπίτι στην τέχνη σου με μια ιστοσελίδα
Η τέχνη σου χρειάζεται ένα ψηφιακό σπίτι μέσα από το οποίο θα μπορείς να την παρουσιάζεις με τον δικό σου μοναδικό τρόπο. Ένας εξαιρετικός τρόπος για να της παρέχεις αυτό το σπίτι είναι με μια ιστοσελίδα ή ένα portfolio, απ’ όπου θα μπορείς να παρουσιάζεις τις καλύτερες δουλειές σου και να παρέχεις πληροφορίες σχετικές με εσένα και την τέχνη που δημιουργείς.
Στις μέρες είναι ιδιαίτερα εύκολο να κατασκευάσεις μια ιστοσελίδα μόνος/η σου και χωρίς γνώσεις πάνω σε γλώσσες προγραμματισμού. Μπορείς να επιτύχεις ένα ιδιαίτερα επαγγελματικό αποτέλεσμα, χρησιμοποιώντας διάφορες CMS πλατφόρμες και website builders (εργαλεία για την εύκολη κατασκευή ιστοσελίδων). Μπορείς να ανοίξεις επίσης ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μέσα από το οποίο θα διαθέτεις και θα πουλάς ηλεκτρονικά την τέχνη σου.
Ορισμένοι οδηγοί για να κατασκευάσεις το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα είναι οι παρακάτω:
- Αγορά Domain Name: Πως να καταχωρήσεις μια .GR κατάληξη
- Πως να δημιουργήσεις ένα Portfolio
- Gumroad: Πως να ανοίξεις ένα Shop και να πουλάς προϊόντα
- Κατασκευή eshop με το Squarespace
- Πως να ανοίξεις ένα Shop στο Etsy και να πουλάς προϊόντα
- Κατασκευή eshop με το Shopify | Οδηγός για αρχάριους
- Κατασκευή eshop με το WooCommerce
Η δημιουργία μιας ιστοσελίδας για την πώληση της τέχνης σου δεν είναι απλά μια εξαιρετική ιδέα και ένας αποτελεσματικό τρόπος για να ξεκινήσεις, αλλά σου επιτρέπει να προσεγγίσεις ένα ευρύτερο κοινό, να προβάλλεις τη δουλειά σου με τον δικό σου ξεχωριστό τρόπο και να έχεις περισσότερο έλεγχο γύρω από την online παρουσία σου.
- Με μια ιστοσελίδα θα μπορείς να δημιουργήσεις το δικό σου brand με τη δική του ταυτότητα, επιλέγοντας ένα domain name, ένα λογότυπο, ένα σχεδιασμό και ένα στυλ που θα αντικατοπτρίζουν εσένα και την τέχνη σου.
- Μέσα από μια ιστοσελίδα θα μπορείς να παρέχεις περισσότερες πληροφορίες για τον εαυτό σου και την τέχνη σου, να εισάγεις το βιογραφικό σου, την ιστορία σου, όσα σου δίνουν έμπνευση, τα οράματα σου, τους στόχους σου, τα στοιχεία επικοινωνίας σου και οτιδήποτε άλλο θεωρείς σημαντικό.
- Θα έχεις την δυνατότητα να παρουσιάσεις την τέχνη σου με υψηλής ποιότητας φωτογραφίες, οργανωμένες σε κατηγορίες ή συλλογές και με βάση την ημερομηνία, το στυλ, το θέμα κ.α. Μπορείς επίσης να εισάγεις τίτλους και περιγραφές για κάθε δημιουργία σου, να εισάγεις τις διαστάσεις, το κόστος, τις ώρες που χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί, τα υλικά που χρησιμοποίησες και πολλά ακόμα.
- Μια ιστοσελίδα σου δίνει την δυνατότητα να πουλάς την τέχνη σου απευθείας στους πελάτες σου, χωρίς να πληρώνεις προμήθειες ή να έχεις κρατήσεις από διάφορες πλατφόρμες τρίτων ή μεσάζοντες. Θα μπορείς επίσης να προσφέρεις διαφορετικούς τρόπους πληρωμής, επιλογές αποστολής, εκπτώσεις και άλλες δυνατότητες ώστε να προσελκύεις περισσότερους πελάτες.
- Μπορείς να αυξήσεις σημαντικά το κοινό σου δημιουργώντας τις δικές σου email marketing στρατηγικές και παρέχοντας ένα newsletter στο οποίο θα μπορούν να εγγραφούν. Χρησιμοποίησε το newsletter για να προωθείς οτιδήποτε καινούργιο ανεβάζεις στην ιστοσελίδα σου, φωτογραφίες πίσω από τα παρασκήνια, τι ετοιμάζεις αυτή την στιγμή και ούτω καθεξής.
- Με μια ιστοσελίδα θα έχεις επίσης την δυνατότητα να εμφανίζεσαι στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όπως της Google και της Bing, πράγμα που μπορεί να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις και τη δημοτικότητα της τέχνης σου. Χρησιμοποίησε στρατηγικές όπως το SEO, το μάρκετινγκ μέσω διαφόρων κοινωνικών δικτύων και άλλες τακτικές που χρησιμοποιούν οι bloggers για να αυξήσουν την οργανική τους κίνηση.
Φυσικά, η δημιουργία μιας ιστοσελίδας για την πώληση της τέχνης σου απαιτεί αρκετή επένδυση χρόνου, ιδιαίτερα στην αρχή. Θα χρειαστεί να επιλέξεις μια πλατφόρμα ή μια υπηρεσία που ταιριάζει στις ανάγκες και τον προϋπολογισμό σου, να δημιουργείς και να ενημερώνεις το περιεχόμενο σου τακτικά, να παρακολουθείς και να αναλύεις την απόδοση και τα αποτελέσματα σου και να αντιμετωπίζεις τα τεχνικά ζητήματα.
Παρόλα αυτά, εάν θέλεις πραγματικά να πουλήσεις την τέχνη σου στο διαδίκτυο και να κερδίζεις χρήματα από αυτή, τότε η κατασκευή μιας ιστοσελίδας είναι αναμφισβήτητα απ’ τις πιο ανταποδοτικές και κερδοφόρες αποφάσεις που θα πάρεις. Αρκεί να σχεδιαστεί και να προωθηθεί σωστά.
2. Γίνε μέλος σε μεγάλες κοινότητες καλλιτεχνών
Μπορεί στην Ελλάδα ο αριθμός των offline ευκαιριών για τους νέους καλλιτέχνες να είναι ιδιαίτερα μικρός, μα χάρη στο διαδίκτυο έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με άλλους καλλιτέχνες του κλάδου τους, να μοιραστούν την δουλειά τους ώστε να λάβουν σχόλια, να μοιραστούν τις ιδέες τους και να βρουν νέες ευκαιρίες για συνεργασίες ή εκθέσεις.
Αλλιώς γνωστές και ως “art communities“, αυτές οι κοινότητες βρίσκονται συχνά σε πασίγνωστα forums όπως το Reddit (ρίξε μια ματιά στο r/greece, στο r/ArtistLounge και r/Art), στα οποία θα έχεις την δυνατότητα να γίνεις μέλος και να παίρνεις μέρος στις συζητήσεις. Ανάλογα με τους κανονισμούς και τις προϋποθέσεις κάθε κοινότητας, σε κάποιες θα έχεις την δυνατότητα να προωθείς την τέχνη σου στα υπόλοιπα μέλη ώστε να λάβεις σχόλια, κριτικές και πιθανούς νέους πελάτες.
Μπορείς επίσης να αφήνεις τις δικές σου κριτικές για τις δουλειές άλλων καλλιτεχνών, να στέλνεις προσωπικά μηνύματα, να κάνεις follow όσους σε ενδιαφέρουν περισσότερο και να μην διστάσεις να γίνεις μέλος σε όσες περισσότερες κοινότητες σχετίζονται με τον κλάδο σου. Μπορείς επίσης να εξερευνήσεις τα ομαδικά groups στο Twitter, να προσπαθήσεις να προωθήσεις την τέχνη σου σε διάφορα ομαδικά Pinterest boards με χιλιάδες μέλη, καθώς επίσης και να δημιουργήσεις μια επαγγελματική online παρουσία στο LinkedIn.
Το Tumblr είναι επίσης μια εξαιρετική micro-blogging πλατφόρμα για καλλιτέχνες κάθε είδους, μα κυριότερα αυτούς που ενδιαφέρονται να προσελκύσουν περισσότερο νεανικό κοινό. Τέλος, το Facebook, το Instagram και το TikTok είναι απ’ τα γνωστότερα κοινωνικά δίκτυα στα οποία σου δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσεις ένα ισχυρό κοινό ακολούθων.
3. Ξεκίνα να ασχολείσαι σοβαρά με το email marketing
Το email marketing είναι ένας από τους παλαιότερους τρόπους προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (ή αλλιώς, emails). Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια το email marketing για να προωθούν πιο αποτελεσματικά τις νέες καταχωρήσεις προϊόντων τους, για να προωθούν συγκεκριμένες υπηρεσίες ή συνδρομητικά πακέτα, καθώς επίσης και για να παρέχουν ενημερώσεις σχετικά με το brand.
Τα τελευταία χρόνια το email marketing έχει υποστεί επίσης ορισμένες μεγάλες αλλαγές, ενώ πλέον είναι πιο εύκολο και γρήγορο ώστε να ξεκινήσει ένας αρχάριος απ’ ότι ήταν κάποτε. Το μόνο που θα χρειαστείς είναι ορισμένες αξιόπιστες πλατφόρμες και μερικά βασικά εργαλεία για να δημιουργείς, να διαχειρίζεσαι και να στέλνεις emails.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το email marketing για να ξεκινήσεις τις δικές σου λίστες, επιτρέποντας στο κοινό σου να εγγραφεί με ευκολία και να λαμβάνει όλα τα νέα σου στα εισερχόμενα του. Η προώθηση των νέων σου δουλειών θα είναι πιο εύκολη από ποτέ άλλοτε, ενώ θα μπορείς να αλληλοεπιδράς με τους subscribers σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα newsletters σου για να στέλνεις τις νέες δουλειές σου, για να λες τις απόψεις σου γύρω από την τέχνη, για να παρέχεις εκπτωτικά κουπόνια στους πιστούς σου subscribers και περιεχόμενο που δεν δημοσιεύεις σε κανένα άλλο μέρος.
- Τι είναι το Email Marketing και πως λειτουργεί;
- 8 Τρόποι για να Βγάλεις Λεφτά από το Email Marketing
Για να ξεκινήσεις, μπορείς να χρησιμοποιήσεις newsletter υπηρεσίες όπως το MailChimp, το Brevo, το MailerLite, ή το MailPoet. Το μόνο που έχεις να κάνεις στη συνέχεια είναι να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό στην υπηρεσία που επέλεξες και να δημιουργήσεις την πρώτη σου λίστα, στην οποία θα εγγράφονται όσοι ενδιαφέρονται να μαθαίνουν περισσότερα από εσένα. Αμέσως μετά θα έχεις την δυνατότητα να δημιουργήσεις την πρώτη σου email καμπάνια, μέσα απ’ την οποία θα στέλνεις emails και αυτοματοποιημένα newsletters στους subscribers σου.
4. Ξεκίνα να πηγαίνεις σε εκδηλώσεις τέχνης
Ένας εξαιρετικός τρόπος για να αναπτύξεις τις σχέσεις σου, για να γνωρίζεις νέους ανθρώπους που ασχολούνται με την τέχνη και για να συναντήσεις πιθανούς πελάτες, συλλέκτες, επιμηλητές, ιδιοκτήτες γκαλερί και εκπροσώπους μέσων ενημέρωσης, είναι με την παρουσία σου σε εκδηλώσεις τέχνης.
Είτε πρόκειται για εκθέσεις, είτε για φεστιβάλ, είτε για εργαστήρια, είτε για άλλα μέρη στα οποία μπορείς να κάνεις νέες γνωριμίες, κάν’ το με το παραδοσιακό – offiline – τρόπο. Και αν θέλεις να το πας ένα επίπεδο παραπάνω, τότε αναζήτησε όλες τις εκθέσεις τέχνης που αναμένεται να πραγματοποιηθούν σε μερικούς μήνες από τώρα σε κοντινές ευρωπαϊκές χώρες, και στη συνέχεια κλείσε από νωρίς τα αεροπορικά εισιτήρια ώστε να σου βγουν αρκετά πιο οικονομικά.
Σε κάθε περίπτωση, η δικτύωση με ανθρώπους του χώρου όχι μόνο θα σε βοηθήσει αρκετά, αλλά θα μάθεις πολλά πράγματα που δεν γνώριζες σχετικά με τον κλάδο σου, από ανθρώπους που έχουν τα ίδια ή παρόμοια ενδιαφέροντα με εσένα. Επιπλέον, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις επικοινωνιακές σου δεξιότητες ώστε να έρθεις σε επαφή με γνωστούς καλλιτέχνες και managers. Παρουσίασε τους την ιστοσελίδα τους, δείξε την δουλειά σου και μην ξεχάσεις να αφήσεις και μια επαγγελματική σου κάρτα.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις εκδηλώσεις τέχνης στις οποίες παρεβρίσκεσαι και ως υλικό για το blog και τα κοινωνικά σου δίκτυα. Μπορείς να γράψεις άρθρα για κάθε μια που επισκέπτεσαι και να ανεβάζεις σύντομα βίντεο και φωτογραφίες απ’ τις παρουσιάσεις και τις δημιουργίες άλλων καλλιτεχνών. Σιγουρέψου πως τους έχεις αναφέρει (κάνοντας tag) ώστε να ειδοποιηθούν και – πιθανότατα – να αναδημοσιεύσουν το post σου.
5. Δημιούργησε ένα blog, ένα vlog ή ένα podcast
Ένας εξαιρετικός τρόπος για να προωθήσεις τη δουλειά σου και το όνομα σου ως καλλιτέχνης είναι αναμφισβήτητα μέσω του blogging, του vlogging και του podcasting. Ανάλογα με το ποιο απ’ όλα σου κεντρίζει περισσότερο το ενδιαφέρον και θεωρείς πως μπορείς να ασχοληθείς με αυτό για τα επόμενα χρόνια, θα σε βοηθήσει να προωθήσεις αρκετά τις δημιουργίες σου και να σε γνωρίσει νέους κόσμος.
- Blogging: Μπορείς να δημιουργήσεις ένα blog με πλατφόρμες όπως το WordPress μέσα σε λίγα μόλις λεπτά και να ξεκινήσεις να γράφεις άμεσα. Χρησιμοποίησε SEO στρατηγικές ώστε να βελτιστοποιείς το περιεχόμενο σου για τις μηχανές αναζήτησης, καλύπτοντας λέξεις-κλειδιά με υψηλή ζήτηση.
- Vlogging: Δημιούργησε ένα YouTube και ένα TikTok κανάλι και ξεκίνα να μοιράζεσαι τις δουλειές σου, στιγμές απ’ την καθημερινότητα σου, φωτογραφίες πίσω απ’ τα παρασκήνια καθώς δουλεύεις, ιστορίες, συμβουλές και οτιδήποτε άλλο θεωρείς πως θα βρει ενδιαφέρον το κοινό σου.
- Podcasting: Είναι πανεύκολο να ξεκινήσεις να ασχολείσαι με το podcasting. Κατέβασε το Audacity (Windows, Linux, macOS) ή το Spotify for Podcasters (Android, iOS) και ηχογράφησε το πρώτο σου επεισόδιο με το μικρόφωνο του κινητού, του tablet, του laptop ή του υπολογιστή σου. Στη συνέχεια, δημιούργησε ένα λογαριασμό στο Spotify for Podcasters και ανέβασε το πρώτο σου επεισόδιο online. Βελτιστοποίησε τους τίτλους και τις περιγραφές των επεισοδίων σου για τις μηχανές αναζήτησης, εισάγοντας λέξεις-κλειδιά με υψηλή ζήτηση.
Μέσα από τα άρθρα, τα βίντεο και τα podcast επεισόδια σου θα έχεις την δυνατότητα να μοιράζεσαι τις απόψεις σου, να αλληλοεπιδράς με το κοινό σου, να δείχνεις με ποιον τρόπο δουλεύεις, να μιλάς για την τέχνη και τους αγαπημένους καλλιτέχνες, και γενικότερα να παρουσιάζεις τον εαυτό σου και την δουλειά σου. Ο μεγαλύτερος στόχος σου θα είναι να καθιερωθείς ως αυθεντία στον τομέα σου από το κοινό που σε ακολουθεί.
Σιγουρέψου πως έχεις δημιουργήσει όλες τις απαραίτητες σελίδες για το blog σου, όπως την σελίδα με τις πληροφορίες για το ποιος/α είσαι και με τι ασχολείσαι, μια σελίδα από την οποία θα παρουσιάζεις τις δουλειές σου, μια σελίδα επικοινωνίας, καθώς επίσης και έναν τρόπο για να εγγράφονται στο newsletter σου. Αν έχεις testimonials ή reviews για προηγούμενες δουλειές σου από πελάτες, τότε σιγουρέψου πως τα έχεις εισάγει και αυτά στο blog σου.
Υπάρχουν αρκετοί δημιουργοί οι οποίοι κατάφεραν να μετατρέψουν με επιτυχία την αγάπη τους για την τέχνη σε άρθρα και αναλυτικούς οδηγούς.
Ένα εξαιρετικό παράδειγμα στην χώρα μας είναι η Χριστίνα από το Art Decoration Crafting, η οποία παρέχει μεγάλους και αναλυτικούς DIY οδηγούς για να κατασκευάζεις, να διακοσμείς και να κάνεις βασικές αλλαγές στο σπίτι και το γραφείο σου. Η τέχνη του ντεκόρ άλλωστε είναι κάτι που λίγοι κατέχουν, και δυστυχώς δεν άνηκα ποτέ σε αυτούς, και πάντοτε χρειαζόμουν ένα χέρι βοήθειας.
Ένα άλλο εξαιρετικό παράδειγμα είναι και η Μαρία, η οποία παρουσιάζει τους πίνακες της μέσω της ιστοσελίδας της MKArtist.co. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, η Μαρία έχει προσθέσει τόσο το portfolio της, αναδικνύωντας έτσι την δουλειά της, αλλά και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μέσα από το οποίο καθένας έχει την δυνατότητα να αγοράσει τους πίνακες της.
6. Στείλε την τέχνη σου στις κατάλληλες ιστοσελίδες
Ένας εξαιρετικός τρόπος για να προωθήσεις τον εαυτό σου και την δουλειά σου χωρίς να επενδύεις χρήματα είναι μέσω αναφορών από άλλες ιστοσελίδες. Αν έχεις κατασκευάσει την δική σου ιστοσελίδα ή έχεις ένα blog ή ένα portfolio, τότε θα θελήσεις να έχεις όσες περισσότερες αναφορές από άλλες ιστοσελίδες γίνεται, καθώς με αυτό τον τρόπο αυξάνεις την κατάταξη σου στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και της Bing.
Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους θα μπορούσες να αναφέρεις την δουλειά σου σε διάφορες ιστοσελίδες, και χωρίς να χρειάζεται να τους ζητάς να σε πάρουν συνέντευξη ή να αναφέρουν αυτοί την δουλειά σου. Μιας και κάνεις τα πρώτα σου βήματα, είναι σημαντικό να κατανοήσεις πως λίγες είναι οι ιστοσελίδες που θα ενδιαφερθούν να αναφέρουν την δουλειά σου χωρίς κάποιο όφελος προς μέρος τους. Επομένως, μπορούμε να τους κάνουμε την ζωή αρκετά πιο εύκολη, παρέχοντας τους ένα έτοιμο περιεχόμενο, μοναδικό και αποκλειστικά γι ‘αυτούς.
Μπορείς να γράψεις οτιδήποτε σχετίζεται με την τέχνη και τον κλάδο σου. Από κάποιο εκπαιδευτικό άρθρο, συμβουλές για αρχάριους, προσωπικές απόψεις, μέχρι και ένα ψυχαγωγικό άρθρο, το μεγαλύτερο ποσοστό των bloggers “διψάνε” για φρέσκο και έτοιμο περιεχόμενο. Ως αντάλλαγμα, ζήτα να αναφερθεί μετά την πρώτη παράγραφο το όνομα σου με ένα σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα σου. Οι περισσότερες ιστοσελίδες παρέχουν επίσης και την δυνατότητα να έχεις ένα λογαριασμό συντάκτη, κάτι το οποίο θα εμφανίζει το “πεδίο του συντάκτη” στην αρχή και συχνά στο τέλος των άρθρων.
Αν θεωρείς πως έχεις να ανακοινώσεις κάτι σημαντικό ή προτωποριακό, τότε μπορείς να στείλεις μέχρι και Δελτία Τύπου σε ιστοσελίδες που τα δέχονται και τα δημοσιεύουν.
7. Κάνε μια έρευνα αγοράς γύρω από τον κλάδο σου
Η έρευνα αγοράς επιτρέπει σε μια εταιρεία να καθορίσει την αγορά-στόχο της και να λάβει απόψεις και άλλα σχόλια από τους καταναλωτές σχετικά με το ενδιαφέρον τους για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Αν και στη προκειμένη περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε με μια startup εταιρεία αλλά με την τέχνη σου και την προώθηση της στο κατάλληλο κοινό, το μόνο που αλλάζει ουσιαστικά είναι ο στόχος και ο σκοπός της έρευνας.
Με απλά λόγια, η έρευνα αγοράς είναι μια συστηματική διαδικασία συλλογής, ανάλυσης και ερμηνείας πληροφοριών σχετικά με μια συγκεκριμένη αγορά ή στόχο, τους καταναλωτές, τους ανταγωνιστές και τον κλάδο. Μια σωστά δομημένη έρευνα αγοράς μπορεί να αποτελέσει το θεμέλιο κάθε επιτυχημένης επιχείρησης, και αυτό είναι που τις κάνει τόσο σημαντικές για κάθε ξεκίνημα.
Αν και η έρευνα αγοράς μπορεί να απαντήσει σε εκατοντάδες σημαντικές ερωτήσεις σχετικά με την κατάσταση ενός κλάδου ή μιας επιχείρησης, μπορεί να χρειαστούν από βδομάδες έως και μήνες ή χρόνια για να αναπτυχθεί μια αξιόπιστη και σωστά αναλυμένη έρευνα. Επιπλέον, οι ερευνητές αγοράς θα πρέπει να ελέγξουν αρκετά διαφορετικά πράγματα που αφορούν ένα κλάδο, κάτι το οποίο όχι μόνο είναι χρονοβόρο, αλλά πολλές φορές και ιδιαίτερα δύσκολο για να λάβουν αξιόπιστα αποτελέσματα.
Με μια σωστά δομημένη έρευνα αγοράς, θα είσαι σε θέση να καταλάβεις τι έχει υψηλή ζήτηση στην τέχνη αυτή την στιγμή, ποιοι κλάδοι φαίνεται να παράγουν τα περισσότερα χρήματα, από ποια μέρη αγοράζει το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων οτιδήποτε σχετίζεται με την τέχνη, πως βρίσκουν τους περισσότερους καλλιτέχνες και πολλά ακόμα.
8. Ανέβασε τα προϊόντα σου στο Facebook Marketplace και στο Instagram
Έως και αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, το Facebook Marketplace παραμένει μια από τις πιο δημοφιλείς ενότητες του κοινωνικού δικτύου – και για όλους τους καλούς λόγους! Μέσα από αυτή τη σελίδα οι χρήστες του Facebook έχουν την δυνατότητα να αναζητάνε για προϊόντα που πωλούνται (καινούργια ή μεταχειρισμένα), για αγγελίες ακινήτων, για ενοικιάσεις μεταφορικών μέσων, καθώς επίσης και για οτιδήποτε ενδιαφέρονται να αγοράσουν.
Για τους καλλιτέχνες κάθε είδους που θέλουν να προωθήσουν την δουλειά τους και να αποκτήσουν περισσότερες online πωλήσεις, το Marketplace του Facebook αποτελεί μια απ’ τις καλύτερες επιλογές για να ξεκινήσουν. Μπορείς να ξεκινήσεις δημιουργώντας μια σελίδα στο Facebook και στο Instagram για επιχειρήσεις ή καλλιτέχνες. Στη συνέχεια, χρησιμοποίησε τις δυνατότητες για καταχώρηση προϊόντων που παρέχονται και από τα δύο κοινωνικά δίκτυα ώστε να ανεβάσεις και να αναδείξεις τα προϊόντα σου, επιλέγοντας και το κόστος για το καθένα ξεχωριστά.
Για να καταφέρεις να πουλήσεις τα προϊόντα σου μέσω του Instagram, θα πρέπει να συνδέσεις τον λογαριασμό σου με έναν κατάλογο. Για να ξεκινήσεις, κάνε σύνδεση στο Meta Commerce Manager λογαριασμό σου και στη συνέχεια δημιούργησε ένα καινούργιο κατάλογο. Για την πώληση προϊόντων, επέλεξε ως τύπο για το νέο σου κατάλογο το “Ecommerce”. Στη συνέχεια, θα έχεις την δυνατότητα να ανεβάσεις και να δημοσιεύσεις τα προϊόντα σου και στα δύο κοινωνικά δίκτυα.
9. Ξεκίνα τις δικές σου διαφημιστικές καμπάνιες στο Google Ads και Facebook Ads
Αν θέλεις να αυξήσεις με κάποιο τρόπο γρήγορα τους followers σου, τις επισκέψεις στην ιστοσελίδα σου, ή τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα, τότε μπορείς να δημιουργείς χορηγούμενες δημοσιεύσεις ή διαφημιστικές καμπάνιες, ανάλογα με τους στόχους και τις ανάγκες σου. Φυσικά, θα χρειαστεί να έχεις στην άκρη ένα βασικό προϋπολογισμό ώστε να ξεκινήσεις δυναμικά.
Το Google Ads είναι η γνωστότερη υπηρεσία που χρησιμοποιούν όσοι ενδιαφέρονται να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης, σε ιστοσελίδες που προβάλλουν τις διαφημίσεις της Google AdSense, ή ακόμα και στο YouTube. Μπορείς να θέσεις ένα όριο στο ποσό που θέλεις να καταναλωθεί απ’ τη διαφημιστική σου καμπάνια, στοχεύοντας σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και κοινό με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα.
Το Facebook Ads είναι η πλατφόρμα της Meta από την οποία θα έχεις την δυνατότητα να δημιουργείς χορηγούμενες δημοσιεύσεις στο Facebook. Οι χορηγούμενες θα τρέχουν και θα εμφανίζονται στο κοινό που έχεις επιλέξει εσύ, βάση τοποθεσίας, ηλικίας, φύλου, ενδιαφερόντων και άλλων στοιχείων και δεδομένων. Το καλό με το Facebook Ads είναι πως σου δείχνει στο περίπου πόσοι άνθρωποι θα δουν την χορηγούμενη ανάρτηση σου καθώς αυξάνεις ή μειώνεις το ποσό.
10. Μείνε συνεπής σε αυτό που κάνεις
Τέλος, είναι σημαντικό να παραμείνεις συνεπής σε αυτό που κάνεις και να συνεχίζεις να προωθείς την δουλειά σου. Το να διατηρείς ένα πρόγραμμα και είναι συνεπής με αυτό σημαίνει πως παράλληλα το κοινό σου μαθαίνει καλύτερα τις ώρες που δημοσιεύεις και δουλεύεις, γνωρίζουν κάθε πότε ανεβάζεις κάτι καινούργιο και παράλληλα λειτουργείς καλύτερα και πιο οργανωμένα.
Αν έκανες μια σωστή έρευνα αγοράς, τότε έχεις μπροστά σου όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να ξεκινήσεις, γνωρίζεις τους ανταγωνιστές σου και την ζήτηση που υπάρχει, καθώς επίσης κι αν θα πρέπει να αλλάξεις ή να βελτιώσεις κάτι στα προϊόντα σου. Θα πρέπει επίσης να έχεις οργανωμένα όλα τα έξοδα για τους ερχόμενους μήνες και το budget που θα χρειαστείς για να ξεκινήσεις.
Έλεγξε και άλλους καλλιτέχνες που βρίσκονται στον ίδιο κλάδο μαζί σου και ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο παράγει η τέχνη τους πωλήσεις, με ποιον τρόπο τους βρίσκει ο κόσμος, με ποιες εταιρείες συνεργάζονται και οποιαδήποτε άλλη σημαντική πληροφορία μπορείς να βρεις. Χρησιμοποίησε όλες αυτές τις πληροφορίες για να στήσεις την τέχνη σου καλύτερα και πιο οργανωμένα, παρέχοντας όλα όσα δεν παρέχουν και βελτιώνοντας όσα παρέχουν.
Αν έχεις περισσότερες απορίες ή προβληματισμούς σχετικά με το πως μπορείς να προωθείς την τέχνη σου online, μπορείς να αφήσεις το σχόλιο σου στο τέλος του άρθρου.