Με περισσότερους από 1.8 δισεκατομμύριο ενεργούς μηνιαίους χρήστες, το TikTok αποτελεί την ιδανική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για να αυξήσεις τους followers σου, να μεγαλώσεις την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου, ή ακόμα και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.
Όπως μπορείς να καταλάβεις και από την περιγραφή του άρθρου, πρόκειται για ένα κοινωνικό δίκτυο που αυτή την στιγμή έχει σχεδόν σε κάθε ενότητα του ύψιστο ανταγωνισμό. Αυτή την στιγμή, όλοι οι influencers, οι vloggers, οι bloggers, οι podcasters, οι καλλιτέχνες και κάθε επιχείρηση και δημιουργός περιεχομένου προσπαθούν να αυξήσουν τους followers και τις πωλήσεις τους στο TikTok.
Αν μόλις ξεκίνησες με ένα καινούργιο λογαριασμό και θέλεις να αυξήσεις τους followers σου στο TikTok όσο πιο γρήγορα γίνεται, τότε υπάρχουν ορισμένα βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις. Επιπλέον, όχι μόνο δεν έχεις να χάσεις τίποτα απολύτως προσπαθώντας, αλλά σου δίνεται και η δυνατότητα να δεις τα βίντεο σου να γίνονται viral χάρη στον μοναδικό αλγόριθμο του κοινωνικού δικτύου.
Οποιοσδήποτε κι αν είναι ο στόχος σου, αν κάνεις τώρα το ξεκίνημα σου, τότε μέσα από αυτό το άρθρο θα δούμε ορισμένους απ’ τους καλύτερους τρόπους για να αυξήσεις τους followers σου στο TikTok.
Σχετικά άρθρα:
- Πως να βγάλεις χρήματα από το TikTok
- Πως να δημιουργείς και να επεξεργάζεσαι βίντεο για το TikTok
- Πόσα χρήματα βγάζουν οι TikTokers από το TikTok
- 6 Τρόποι για να Βγάλεις Λεφτά από τα Social Media
- Τα 10 καλύτερα Social Media για προώθηση προϊόντων
1. Κάνε μια έρευνα αγοράς γύρω απ’ το κοινό σου
Το πρώτο και σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι μια έρευνα αγοράς γύρω από το κοινό στο οποίο θέλεις να στοχεύσεις. Για παράδειγμα, αν είσαι ταξιδιώτης/ρια, τότε θα χρειαστεί να ελέγξεις τι ακριβώς ψάχνουν οι περισσότεροι χρήστες στο TikTok που ενδιαφέρονται για τα ταξίδια.
- Τι αναζητάνε οι περισσότεροι χρήστες που αφορά τα ταξίδια;
- Ποια είναι τα δημοφιλέστερα hashtags για ταξίδια;
- Σε τι ηλικίες σκοπεύεις να εστιάσεις και τι προτιμήσεις υπάρχουν ανάλογα την ηλικία;
- Ποια είναι τα δημοφιλέστερα τραγούδια που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι ταξιδιώτες;
- Τι ταξιδιωτικό εξοπλισμό ενδιαφέρεται να αγοράσει το μεγαλύτερο ποσοστό του TikTok;
- Ποια βίντεο σου έχουν μέχρι στιγμής τις περισσότερες προβολές και τα περισσότερα likes;
- Τι ανεβάζουν και με ποιο τρόπο προωθούν το περιεχόμενο τους οι γνωστότεροι ταξιδιώτες Tiktokers;
- Τι θεωρείς πως λείπει και μπορείς να το καλύψεις με το δικό σου περιεχόμενο;
Μπορείς να αναπτύξεις περαιτέρω την έρευνα αγοράς σου, όπως για παράδειγμα να κατηγοριοποιήσεις την αλληλεπίδραση και τις προτιμήσεις που υπάρχουν για κάθε ηλικία ξεχωριστά, να ελέγξεις ποια είναι τα πιο trends βίντεο στο TikTok αυτή την στιγμή, μεταξύ άλλων.
Το 54.1% των Tiktokers σε ολόκληρο τον κόσμο είναι γυναίκες, με το υπόλοιπο 45.9% να είναι άνδρες.
Μια σωστά δομημένη έρευνα αγοράς θα σε βοηθήσει όχι μόνο να καταλάβεις τι ζητάει το κοινό στο οποίο στοχεύεις, αλλά και πως αναζητούν το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει και πως μπορείς να σιγουρευτείς πως θα εμφανίζεσαι πάντα στις δημοφιλέστερες αναζητήσεις.
Όπως και σε κάθε άλλο κοινωνικό δίκτυο, έτσι και στο TikTok υπάρχουν τα hashtags, τα οποία βοηθάνε στην οργάνωση και τη κατηγοριοποίηση του περιεχομένου. Τα hashtags στο TikTok ανανεώνονται σε πραγματικό χρόνο και σου επιτρέπουν να δεις με ευκολία ποια είναι τα δημοφιλέστερα και πόσος περίπου κόσμος έχει ανεβάσει σε αυτά.
Το πρόβλημα ωστόσο με τους περισσότερους ανθρώπους που προσπαθούν να αυξήσουν τους followers τους στο TikTok με τη χρήση των δημοφιλέστερων hashtags αποτυγχάνουν παταγωδώς. Αυτό συμβαίνει τόσο γιατί χρησιμοποιούν hashtags τα οποία δεν είναι σχετικά με το περιεχόμενο τους, με αποτέλεσμα ο αλγόριθμος να τα λαμβάνει περισσότερο ως ανεπιθύμητα (spam) παρά ως γνήσιο περιεχόμενο.
Μερικά από τα δημοφιλέστερα hashtags στο TikTok στην Ελλάδα είναι τα #fyp (For You Page), #foryou, #viral, #tiktokgreece, #tiktokgr, #tiktokers και #tiktokdance.
Αν και τα παραπάνω είναι τα δημοφιλέστερα στο δίκτυο, αυτό δεν σημαίνει πως είναι απαραίτητα τα ιδανικά για το δικό σου περιεχόμενο. Μιας και ο αλγόριθμος είναι αρκετά πιο εξελιγμένος, μπορεί να καταλάβει πότε τα hashtags σε ένα βίντεο δεν είναι σχετικά με αυτό και άρα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για προωθητικούς σκοπούς.
Για να σιγουρευτείς πως χρησιμοποιείς πάντοτε τα κατάλληλα hashtags, κάνε μια έρευνα και έλεγξε ποια είναι τα δημοφιλέστερα πάνω στο περιεχόμενο που θα ανεβάζεις, και ποια από αυτά χρησιμοποιούνται κυρίως στην Ελλάδα (αν απευθύνεσαι σε ελληνόφωνο κοινό).
3. Ωφελήσου από τις Τάσεις του TikTok
Ένας από τους καλύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να αποκτήσεις περισσότερες προβολές και followers στο TikTok είναι αξιοποιώντας τις τάσεις του κοινωνικού δικτύου. Οι Τάσεις (αλλιώς και Trends) είναι το περιεχόμενο που έχει αυτή την στιγμή την υψηλότερη ζήτηση και την μεγαλύτερη απήχηση. Επομένως, το περιεχόμενο που στοχεύει στις τωρινές τάσεις μπορεί να πάει πιο γρήγορα και εύκολα viral από άλλες μορφές περιεχομένου.
Για να καταφέρεις ωστόσο να προηγηθείς ακόμα περισσότερο από τον αλγόριθμο, θα πρέπει να είσαι πάντοτε επιλεκτικός/ή με τις τάσεις στις οποίες αποφασίζεις να συμμετέχεις, καθώς θα πρέπει να βεβαιώνεσαι πως είναι πάντα σχετικές και ευθυγραμμίζονται με την ταυτότητα σου ή την επωνυμία σου. Μπορείς να ελέγχεις τις τωρινές τάσεις στο TikTok από τις πιο πρόσφατες και από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες στο TikTok, ενώ έλεγχε και τα δημοφιλή #hashtags.
Αναφέρεται πως η δημοφιλέστερη κατηγορία στο TikTok είναι η ψυχαγωγία, ενώ ακολουθείται από τον χωρό, την μουσική, την κωμωδία και την εκπαίδευση.
4. Χρησιμοποίησε τα δημοφιλέστερα τραγούδια
Μιας και το TikTok συνεργάζεται με εκατοντάδες δισκογραφικές εταιρείες, ένας εξαιρετικός τρόπος για να προωθήσει ορισμένα απ’ τα δημοφιλέστερα τραγούδια τους είναι με τις μουσικές λίστες και τα trending songs.
Μιας και τα συγκεκριμένα τραγούδια έχουν εκατομμύρια προβολές, είναι λογικό το κοινωνικό δίκτυο να προωθεί το περιεχόμενο που τα χρησιμοποιεί περισσότερο, έτσι ώστε να αυξήσει γρήγορα και εύκολα τις προβολές.
Κάθε φορά που θα εισάγεις ένα trend κομμάτι στα βίντεο σου, αυξάνεις τις πιθανότητες για να επιλεχτεί απ’ τον αλγόριθμο και να εισαχθεί στις top λίστες και στη λίστα με τα βίντεο που χρησιμοποιούν το ίδιο τραγούδι. Με αυτό τον τρόπο, όταν κάποιος αναζητάει βίντεο τα οποία περιλαμβάνουν ένα συγκεκριμένο τραγούδι, θα εμφανίζεσαι κι εσύ στα αποτελέσματα, καθώς επίσης και σε όλες τις ενότητες και τις λίστες που ανανεώνονται αυτόματα απ’ τον αλγόριθμο του TikTok.
Μπορείς να βρεις ποια είναι τα γνωστότερα τραγούδια πηγαίνοντας στη καρτέλα “Discover” (Ελλ: “Ανακάλυψη“) του TikTok.
5. Ανέβαζε τις κατάλληλες ώρες
Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεσαι είναι να ανεβάσεις ένα καινούργιο βίντεο την ώρα που δεν θα είναι σχεδόν κανένας απ’ το κοινό σου ενεργός στο TikTok. Άλλωστε, όταν ο αλγόριθμος βλέπει πως ένα καινούργιο βίντεο να λαμβάνει ξαφνικά αρκετά likes, σχόλια, reposts και αποθηκεύσεις, το βοηθάει να ανέβει περισσότερο προωθώντας το σε περισσότερους χρήστες. Άλλωστε, όσο πιο γρήγορα λαμβάνει νέες αλληλεπιδράσεις ένα βίντεο, τόσο πιο πολύ το προτιμάνε οι χρήστες.
Αν έχεις ένα κλασικό λογαριασμό χρήστη στο TikTok, τότε θα χρειαστεί να το μετατρέψεις σε επαγγελματικό, έτσι ώστε να αποκτήσεις πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά που παρέχει το κοινωνικό δίκτυο στις επιχειρήσεις. Μόλις το κάνεις, θα έχεις πρόσβαση στα στατιστικά των followers σου, τα οποία θα σου εμφανίζουν τις ώρες στις οποίες υπάρχει η περισσότερη δραστηριότητα.
Με αυτό τον εύκολο τρόπο θα μπορείς να προγραμματίσεις να δημοσιεύεις νέα βίντεο τις κατάλληλες ώρες με τη περισσότερη δραστηριότητα, αυξάνοντας έτσι σημαντικά και τις προβολές, και την αλληλεπίδραση, αλλά και την πιθανότητα για να γίνει το βίντεο trend και να κερδίσεις από εκατοντάδες έως και χιλιάδες followers στο TikTok από αυτό.
6. Παρέμεινε συνεπής με τη δημοσίευση νέων βίντεο
Όπως θα σου πει και κάθε δημιουργός περιεχομένου που υπάρχει χρόνια στο χώρο και έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο κοινό, “η συνέπεια είναι το παν”. Θα πρέπει όχι μόνο να διατηρείς ένα σταθερό πρόγραμμα ανεβάζοντας νέα βίντεο κάθε μερικές ώρες, ή μια με δύο φορές μέσα στη μέρα, αλλά και να απαντάς στα σχόλια και τα μηνύματα που σου αφήνουν.
Αν υπάρχει κάτι που γνωρίζουμε με βεβαιότητα για κοινωνικά δίκτυα όπως το TikTok, είναι πως θέλουν να διατηρούν τους χρήστες τους όσο περισσότερη ώρα γίνεται μέσα στην εφαρμογή τους. Ο χρόνος που κάθονται οι χρήστες σε μια εφαρμογή είναι ύψιστης σημασίας για μια εταιρεία, μιας και μετατρέπουν το χρόνο σε χρήμα.
Για να καταφέρει να αυξήσει τις ώρες περισσότερο, το TikTok προωθεί και ανεβάζει τους χρήστες που δημοσιεύουν συχνά νέα βίντεο ή βίντεο μεγαλύτερης διαρκείας, και προωθεί κυρίως αυτά που έχουν τα περισσότερα σχόλια, μιας και ο χρήστης περνάει περισσότερο χρόνο στην εφαρμογή για να γράψει ένα σχόλιο. Όση πιο πολλή ώρα περνάνε παρακολουθώντας τα βίντεο σου, τόσο περισσότερο θα τα ανεβάζει ο αλγόριθμος.
7. Δώσε έμφαση στο SEO
Το Search Engine Optimization (Ελλ: Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης), ή αλλιώς SEO, είναι ένα από τους καλύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να κάνεις κάθε περιεχόμενο που ανεβάζεις στο διαδίκτυο να συνεχίζει να αυξάνει τις προβολές του ακόμα και μετά τη δημοσίευση του.
Με ποιο τρόπο; Βελτιστοποιώντας ένα άρθρο, ένα βίντεο ή ένα podcast επεισόδιο για τις μηχανές αναζήτησης, αυτό σημαίνει πως το εκατοστέ περιεχόμενο όχι μόνο θα εμφανίζεται συχνότερα και σε υψηλότερα αποτελέσματα όταν κάποιος το αναζητάει μέσα απ’ την εφαρμογή, αλλά θα εμφανίζεται μέχρι και στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και της Bing.
Για να ξεκινήσεις, μπορείς να διαβάσεις το άρθρο “Τι είναι το SEO;” του Inkstory. Ξεκίνα να εισάγεις τις κατάλληλες και δημοφιλέστερες λέξεις-κλειδιά που είναι σχετικές με τα βίντεο σου σε συγκεκριμένα σημεία στις περιγραφές, και δες το περιεχόμενο σου να διατηρεί την αύξηση των προβολών που λαμβάνει ακόμη και μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.
8. Εκπαίδευε τους followers σου
Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να αυξήσεις γρήγορα τις προβολές στα βίντεο και τους followers στο προφίλ σου είναι με το εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Θα πρέπει αρχικά να σκεφτείς τι είναι αυτό που γνωρίζεις να κάνεις πολύ καλά και θα μπορούσες να το διδάξεις σε άλλους ανθρώπους μέσα από σύντομα εκπαιδευτικά βίντεο.
Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στο TikTok χάρη στην αξία που παρέχει στο κοινό. Από συμβουλές και τρόπους για να επιλύουν διάφορα θέματα, να μαθαίνουν κάτι καινούργιο ή να αποφεύγουν συγκεκριμένα λάθη, χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το TikTok Tutorial Maker ή το TikTok Video Editor για να ξεκινήσεις να δημιουργείς τα πρώτα σου εκπαιδευτικά βίντεο.
Προσπάθησε να παραλείπεις τις πολλές λεπτομέρειες και εστίασε στο να παρέχεις σύντομα βίντεο που μπαίνουν απευθείας στο κύριο θέμα και δεν κουράζουν τον χρήστη.