Πως να γίνεις Influencer και να βγάλεις χρήματα (2024)

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Θέλεις να ασχοληθείς με το influencer marketing και να γίνεις influencer; Μάθε τι είναι, πως λειτουργεί και πως μπορείς να ξεκινήσεις με το influencing το 2023.
Πως να γίνεις Influencer και να βγάλεις χρήματα (2023)
© SHVETS production στο Pexels.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Μέχρι και σήμερα, το influencer marketing παραμένει στα ύψη, με ολοένα και περισσότερους influencers να κάνουν ορατή την παρουσία τους. Ως influencer, θα έχεις την δυνατότητα να βγάζεις χρήματα με διάφορους τρόπους, να συνεργάζεσαι με brands και άλλους influencers και να αλληλοεπιδράς με το κοινό σου. Αλλά πως μπορεί να γίνει κάποιος influencer;

Τι είναι οι influencers και το influencer marketing;

Με απλά λόγια, το influencer marketing αποτελεί μια υποκατηγορία του Digital Marketing, όπου ο εκάστοτε influencer συνεργάζεται με μια επιχείρηση για να προωθήσει κάποιο προϊόν, υπηρεσία, ή ακόμα και το ίδιο της το όνομα. Ifluencer αποκαλούμε συχνά ένα δημιουργό περιεχομένου που έχει χιλιάδες followers και ασκεί επιρροή στο κοινό του.

Καθένας μπορεί να γίνει influencer και να ασχοληθεί με το influencer marketing, αρκεί να ξεκινήσει μια ισχυρή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, μεγαλώνοντας όσο πιο πολύ γίνεται τον αριθμό των followers τους. Όσο πιο μεγάλος ο αριθμός, τόσες πιο πολλές θα είναι οι συνεργασίες με άλλες επιχειρήσεις και τόσα πιο πολλά θα είναι τα κέρδη με τις μεθόδους που θα αναφερθούν παρακάτω.

Πως μπορώ να γίνω influencer;

Καθένας έχει την δυνατότητα να ασχοληθεί με το influencing, ενώ “influencers” αποκαλούμε όλους όσους έχουν ένα κοινό στα κοινωνικά δίκτυα και παραμένουν συνεπείς, ανεβάζοντας σχεδόν σε καθημερινή βάση νέο περιεχόμενο.

Επιπλέον, είναι αυτοί που συχνά εκτός από τον εαυτό τους, προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες από brands με τα οποία συνεργάζονται, λαμβάνουν προμήθεια για τις πωλήσεις που κάνουν και ασχολούνται full-time με το influecing.

Εάν ενδιαφέρεσαι να ασχοληθείς με το influecing και να γίνεις influencer, τότε μπορείς να ξεκινήσεις ακολουθώντας τις παρακάτω απλές οδηγίες:

1ο Βήμα: Βρες μια θεματολογία

Γυναίκα Food Influencer και Vlogger
© Anna Shvets στο Pexels.

Το πρώτο βήμα είναι να βρεις μια στάνταρ θεματολογία που θέλεις να καλύπτεις με το περιεχόμενο σου. Ο πιο εύκολος τρόπος για να επιλέξεις την κατάλληλη για εσένα είναι να ασχοληθείς με κάτι που αγαπάς πολύ και γνωρίζεις καλά. Άλλωστε, θα ασχολείσαι με την συγκεκριμένη θεματολογία τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια της influencing καριέρας σου.

Το περιεχόμενο που θα ανεβάζεις θα είναι ανάλογο με αυτό της θεματολογίας που έχεις επιλέξει. Αν για παράδειγμα η μαγειρική είναι το φόρτε σου, τότε μπορείς να ανεβάζεις shorts videos με συνταγές, συμβουλές για καλύτερο ψήσιμο, γλυκά που φτιάχνονται γρήγορα, οδηγίες, συμβουλές και πολλά ακόμα. Αν λατρεύεις την ποδηλασία, μπορείς να ανεβάζεις φωτογραφίες και βίντεο από όλα τα μέρη που επισκέπτεσαι, συμβουλές για ταξιδιώτες ποδηλάτες, οδηγίες για συγκεκριμένους προορισμούς και μονοπάτια, μέχρι και εκπαιδευτικά βίντεο για το πως να αλλάζεις τη σαμπρέλα ή το λάστιχο, πως να βάζεις την αλυσίδα αν βγει, πως να καθαρίζεις το ποδήλατο και πολλά άλλα.

Απλά βρες ένα θέμα με το οποίο είσαι παθιασμένος/η και στη συνέχεια σημείωσε όλους τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσες να το μετατρέψεις σε μια σταθερή δουλειά ως influencer.

2ο Βήμα: Επέλεξε τις κατάλληλες Social Media πλατφόρμες

Πως να βγάλεις χρήματα από το YouTube το 2022
YouTube / Image Credits: Oberon Copeland στο Unsplash.

Το επόμενο βήμα είναι να επιλέξεις σε ποια κοινωνικά δίκτυα θα εγγραφείς και θα δημιουργήσεις μια online παρουσία. Δεν λειτουργούν όλα τα κοινωνικά δίκτυα το ίδιο για κάθε influencer ή δημιουργό περιεχομένου, με αποτέλεσμα κάποιοι influencers να εστιάζουν σε συγκεκριμένες social media πλατφόρμες για το εισόδημα που βγάζουν και τον αριθμό των followers που έχουν.

Ο προτεινόμενος και πιο δυναμικός τρόπος για να ξεκινήσεις, θα ήταν να επιλέξεις πολλαπλά κοινωνικά δίκτυα και όχι μόνο ένα. Επιπλέον, αν τα συνδυάσεις μεταξύ τους, τότε μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα θα ανακαλύψεις ποιο λειτουργεί καλύτερα για εσένα και το περιεχόμενο που ανεβάζεις. Χρησιμοποίησε το TikTok, το YouTube και το Instagram για να ανεβάζεις βίντεο, φωτογραφίες, stories και reels. Δημοσίευσε σε καθημερινή βάση tweets στο Twitter ώστε να δημιουργήσεις ένα δυναμικό κοινό που θέλει να μαθαίνει περισσότερα για την καθημερινότητα σου.

Αν το περιεχόμενο σου αποπνέει σοβαρότητα, επιχειρηματικότητα, βασίζεται στον εκπαιδευτικό τομέα ή θεωρείς πως μπορεί να αρμόσει με το κοινό του LinkedIn, τότε η συγκεκριμένη πλατφόρμα όχι μόνο είναι ιδανική για να χτίσεις ένα μεγάλο κοινό, αλλά και για να προσελκύεις brands. Άλλα κοινωνικά δίκτυα όπως το Pinterest ίσως καλύψουν ένα μικρό (γυναικείο κυρίως) ποσοστό από influencers, ενώ είναι η ιδανική social media πλατφόρμα για να προωθείς affiliate προϊόντα.

3ο Βήμα: Προετοίμασε τον εξοπλισμό σου

Πως να ξεκινήσεις ένα Podcast: Οδηγός 10 βημάτων
© Blake Connally στο Unsplash.

Το τρίτο βήμα αφορά τον εξοπλισμό που διαθέτεις και με ποιους τρόπους θα το χρησιμοποιήσεις ώστε να επιτύχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ένα μεγάλο ποσοστό από influencers χρησιμοποιούν smartphones με κάμερες που διαθέτουν αρκετά pixels σε ανάλυση και 4K ποιότητα. Αρκετοί γνωστοί influencers ωστόσο επιλέγουν μια DSLR ή Mirrorless κάμερα για πιο επαγγελματικά αποτελέσματα, ακόμα κι όταν πρόκειται για 1080p ποιότητα.

Αν διαθέτεις μόνο ένα smartphone και στον προϋπολογισμό δεν σου δεν χωράει μια κάμερα, τότε ίσως θελήσεις να επενδύσεις λίγα χρήματα για να αγοράσεις ένα μικρόφωνο. Αρκετοί επιλέγουν τα μικρόφωνα ψείρες, μιας και βελτιώνουν αρκετά την ποιότητα του ήχου, ενώ είναι αρκετά ευέλικτα ώστε να τα βάζεις παντού και να τα παίρνεις όπου κι αν πας. Ωστόσο, επέλεξε να αγοράσεις ένα μικρόφωνο ψείρα από μια αξιόπιστη εταιρεία, ενώ έλεγχε πάντοτε τη βαθμολογία που έχει λάβει.

Ο βασικός εξοπλισμός των περισσότερων influencers:

  • Ένα σύγχρονο smartphone με πολλαπλές κάμερες και 4K ποιότητα.
  • Μια DSLR / Mirrorless κάμερα.
  • Ένα τρίποδο για σταθερά πλάνα χωρίς κίνηση ή όταν είσαι μόνος/η.
  • Ένα Gimbal για πλάνα χωρίς τραντασμούς και εύκολο solo vlogging.
  • Ένα μικρόφωνο ψείρα ή ένα Broadcast / Podcast μικρόφωνο.

Στον οδηγό “Πως να ξεκινήσεις ένα Podcast: Οδηγός 8 Βημάτων” έχω αναφερθεί περισσότερο πάνω στα μικρόφωνα, μιας και οι podcasters θέλουν πάντοτε τα καλύτερα αποτελέσματα για τα επεισόδια τους. Επομένως, αν τα περισσότερα βίντεο σου τα τραβάς εντός εσωτερικού χώρου, ίσως θελήσεις να επιλέξεις ένα πυκνωτικό μικρόφωνο για καλύτερα αποτελέσματα. Διάβασε στον οδηγό περισσότερα σχετικά με τα μικρόφωνα που χρησιμοποιώ για τα podcast και τα βίντεο μου.

Μιας και τα σύγχρονα smartphones παρέχουν αρκετές διαφορετικές ρυθμίσεις για τον τρόπο με τον οποίο κάνει εγγραφή βίντεο η κάμερα τους, ρυθμίζοντας τις σωστές κάθε φορά θα αποτελεί σε πιο καθαρή εικόνα, βελτιωμένα χρώματα και καλύτερη φωτεινότητα. Αν δεν γνωρίζεις τι κάνει η κάθε ρύθμιση, τότε κάνε μια γρήγορη αναζήτηση στη Google ή στο ChatGPT και κάθε σου απορία θα λυθεί.

4ο Βήμα: Μείνε ενημερωμένος/η και μάθε το κοινό σου

Σε αυτό το σημείο δεν χρειάζεται να αναφερθεί πως θα πρέπει να ανεβάζεις συνεχώς ύψιστης ποιότητας, μοναδικό και σχετικό περιεχόμενο ώστε να ξεκινήσεις να βλέπεις άνοδο στους followers σου. Επιπλέον, θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου πως το περιεχόμενο που δημοσιεύεις σήμερα, είναι το περιεχόμενο που θα καθορίσει για το αν μια εταιρεία θα συνεργαστεί μαζί σου ή όχι αύριο.

Όχι μόνο θα πρέπει να προγραμματίσεις όλα όσα σκοπεύεις να καλύψεις για τη θεματολογία που έχεις επιλέξει για το επόμενο τρίμηνο με εξάμηνο, αλλά και να ελέγξεις τι αναζητάει και ψάχνει περισσότερο ο κόσμος γι ‘αυτή. Προσπάθησε να καλύψεις γρήγορα τις πιο trend αναζητήσεις για τη θεματολογία σου ώστε να εμφανιστείς σε αποτελέσματα που αναζητάει αρκετός κόσμος.

Για να καταφέρεις να δεις διάφορες δημοσιεύσεις να γίνονται viral (ξαφνικά δημοφιλείς), έλεγχε συνεχώς ποια είναι τα τωρινά πιο trend θέματα τα οποία είτε αφορούν τη θεματολογία που έχεις καλύψει, είτε βρίσκονται μέσα στα πλαίσια της. Για να το κάνεις αυτό, έλεγξε τα δημοφιλή hashtags των κοινωνικών δικτύων (και ειδικότερα του Twitter και του TikTok) και χρησιμοποίησε εργαλεία στατιστικών και web browser πρόσθετα όπως το Keywords Everywhere.

Μέσα από tweets ή stories μπορείς επίσης να ανεβάζεις ψηφοφορίες ή να κάνεις ερωτήσεις ώστε να μάθεις καλύτερα το κοινό σου. Μπορείς είτε να κάνεις ερωτήσεις πάνω σε ένα θέμα που καλύπτεις, είτε να ρωτάς για τις απόψεις ή τις προτιμήσεις τους, είτε ακόμα και να προβούν σε κάποια ενέργεια, όπως να συμπληρώσουν ένα ανώνυμο ερωτηματολόγιο (μπορείς να δημιουργήσεις δωρεάν φόρμες μέσω του Google Forms).

5ο Βήμα: Δώσε προσοχή στο κοινό σου και μάθε να προσαρμόζεσαι

Πόσα χρήματα βγάζουν οι TikTokers από το TikTok το 2023
TikTok / © Solen Feyissa στο Unsplash.

Το να γνωρίζεις απλά ποιο είναι το κοινό σου δεν είναι αρκετό εάν δεν αλληλοεπιδράς μαζί του. Να απαντάς πάντοτε στα σχόλια που λαμβάνεις στις δημοσιεύσεις σου. Και αν όχι σε όλα, τότε σε όσα περισσότερα μπορείς, ή σε αυτά που θεωρείς σημαντικότερα. Προσπάθησε όχι μόνο να απαντάς σε κάθε σχόλιο, αλλά και να κάνεις ερωτήσεις ώστε να συνεχίζεται η συζήτηση.

Γιατί είναι σημαντικό όμως να διατηρείται μια συζήτηση σε μια δημοσίευση; Είτε πρόκειται για φωτογραφία, είτε για βίντεο, όσο πιο πολύ χρόνο περνάνε οι χρήστες ενός κοινωνικού δικτύου σε αυτό και αλληλοεπιδρούν αφήνοντας σχόλια και κάνοντας likes, τόσο πιο πολλά χρήματα βγάζει η εταιρεία και άρα, τόσο πιο πολύ αυξάνει ο αλγόριθμος την άνοδο της δημοσίευσης.

Επιπλέον, όταν υπάρχει αλληλεπίδραση με το κοινό σου, επωφελούνται και οι δύο πλευρές καθώς α), μαθαίνεις ακόμα καλύτερα ποιοι είναι και τι ακριβώς τους αρέσει και β), αισθάνονται πιο σημαντικοί, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη τους απέναντι σου, πράγμα που θα σε βοηθήσει αρκετά ώστε να κερδίζεις μελλοντικά χρήματα από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θα προωθείς.

Μιας και η άνοδος της τεχνολογίας είναι τεράστια και κινείται με ταχύς ρυθμούς, θα αναπτύσσονται και θα κυκλοφορούν αρκετές νέες πλατφόρμες που θα γίνονται viral. Ένα καλό και σχετικά πρόσφατο παράδειγμα είναι το TikTok. Ως influencer, θα πρέπει να προσαρμόζεσαι γρήγορα με τις νέες πλατφόρμες και να αναπτύσσεις την online παρουσία σου.

Ένα άλλο καλό παράδειγμα ήταν το κλείσιμο του Vine, το οποίο έκανε ουσιαστικά τα shorts videos πιο δημοφιλή από ποτέ άλλοτε. Οι “Viners” που προσαρμόστηκαν γρήγορα στο Instagram κατάφεραν όχι μόνο να μεταφέρουν και όλο το κοινό μαζί τους, αλλά και να τους μάθουν ακόμα περισσότεροι.

6ο Βήμα: Δημιούργησε ένα πλάνο και παρέμεινε συνεπής

Notion
© Notion

Για να καταφέρεις να μεγαλώσεις αρκετά τον αριθμό των followers σου και να έχεις μια συνεχή ανάπτυξη ως influencer, θα πρέπει να έχεις και ένα πρόγραμμα. Ξεκίνα αρχικά δημιουργώντας ένα στρατηγικό πλάνο για το πως θα ξεκινήσεις, τι θα ανεβάζεις τους πρώτους μήνες, σε ποια κοινωνικά δίκτυα θα εστιάσεις, πως θα δημιουργείς το περιεχόμενο σου, πως θα το επεξεργάζεσαι και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία θεωρείς απαραίτητη για το ξεκίνημα σου.

Όταν τα έχεις όλα σημειωμένα μπροστά σου, τότε θα σου είναι πιο εύκολο να δεις αν υπάρχει κάτι που λείπει ή χρειάζεται αλλαγή. Μπορείς να διατηρείς όλες τις σημειώσεις σου γραπτώς σε φυσικό χαρτί, ή ακόμα και να χρησιμοποιήσεις εφαρμογές όπως το Notion για να οργανώνεις το πρόγραμμα δημοσιεύσεων σου, να κρατάς σημειώσεις, να δημιουργείς στρατηγικά πλάνα και πολλά ακόμα.

Θα πρέπει επίσης να είσαι συνεπής με τις δημοσιεύσεις που θα κάνεις. Το μεγαλύτερο ποσοστό των influencers ανεβάζει νέο περιεχόμενο σε καθημερινή βάση, με ένα μικρότερο ποσοστό να ανεβάζει περίπου 3-5 δημοσιεύσεις κάθε βδομάδα. Φυσικά, το κάθε πότε θα δημοσιεύεις καινούργιο περιεχόμενο βασίζεται αποκλειστικά στον χρόνο που έχεις να διαθέσεις και στη θεματολογία που σκοπεύεις να καλύψεις.

Άλλωστε, περισσότερα βίντεο μπορεί να ανεβάζει μια influencer χορεύτρια που χορεύει σε κάθε σημείο του σπιτιού της, παρά μια food influencer που πρέπει να μαγειρεύει, να φωτογραφίζει, να τραβάει σε βίντεο και παράλληλα να σιγουρεύεται πως τα πλάνα είναι σωστά στημένα και έχει δείξει αναλυτικά όλη την εκτέλεση. Τέλος, πόσες φορές μπορεί να μαγειρεύει μέσα στη μέρα ώστε να ανεβάζει πολλαπλές δημοσιεύσεις;

Με πιο απλά λόγια, θα χρειαστεί να δημιουργήσεις ένα συνεπές πρόγραμμα και να συνεχίζεις να το διατηρείς πιστά. Έτσι, το κοινό σου θα γνωρίζει κάθε πότε ανεβάζεις νέο περιεχόμενο, πράγμα που σημαίνει πως θα λαμβάνεις πιο γρήγορα αλληλεπίδραση για κάθε σου νέα δημοσίευση.

Κοιτώντας τα στατιστικά των λογαριασμών σου θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις ποιες ημέρες και ώρες είναι συνήθως περισσότερο ενεργοί οι ακόλουθοι σου. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσεις να δημιουργήσεις ένα πιο αποτελεσματικό πλάνο δημοσιεύσεων.

Πως να ξεκινήσεις να βγάζεις χρήματα ως influencer

Αν και οι περισσότεροι influencers κερδίζουν χρήματα με παρόμοιους τρόπους, στην πραγματικότητα δεν αποφέρουν τα ίδια αποτελέσματα όλοι. Όλα βασίζονται στον αριθμό των followers που έχεις, στην αλληλεπίδραση που υπάρχει με το περιεχόμενο σου, στη θεματολογία που καλύπτεις, στο πόσο συχνά ανεβάζεις νέες δημοσιεύσεις, καθώς επίσης μέχρι και στην χώρα που κατοικείς και το φύλο και τις ηλικίες που σε παρακολουθούν περισσότερο.

Αν κάνεις τα πρώτα σου βήματα τώρα, τότε δεν θα έχεις αρκετούς followers ώστε να σε εντοπίσουν επιχειρήσεις και να επικοινωνήσουν για τη συμφωνία μιας συνεργασίας. Το TikTok Creator Fund θέλει επίσης 10,000 subscribers για να ξεκλειδωθεί και το YouTube απαιτεί 1,000 subscribers και 4,000 ώρες προβολών για να σου δώσει πρόσβαση στο Πρόγραμμα Συνεργατών του.

Επομένως, για να καταφέρεις να κερδίσεις τα πρώτα σου χρήματα ως influencer, θα πρέπει να εστιάσεις σε εναλλακτικούς τρόπους εισοδήματος. Το Affiliate Marketing είναι αναμφισβήτητα ένας απ’ τους καλύτερους τρόπους για να λαμβάνεις προμήθεια με κάθε επιτυχημένη πώληση. Είναι επίσης ένας καλός τρόπος για να δεις τι ακριβώς θέλουν και τι δεν θέλουν οι ακόλουθοι σου. Αν κάποια προϊόντα ή υπηρεσίες έχουν περισσότερες πωλήσεις από κάποια άλλα, τότε θα μπορείς να προβλέψεις πιο εύκολα αν τα προϊόντα μιας εταιρείας θα έχουν πωλήσεις απ’ το περιεχόμενο σου.

Διάβασε το παραπάνω άρθρο για να δεις όλους τους τρόπους με τους οποίους βγάζουν χρήματα οι influencers, καθώς επίσης και ποιες υπηρεσίες, δίκτυα και πλατφόρμες χρησιμοποιούν.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε