Πως να δημιουργήσεις την δική εφαρμογή Android ή iOS (2024)

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Ένας αναλυτικός οδηγός για να δημιουργήσεις την δική σου Android ή iOS εφαρμογή από την αρχή με ή χωρίς γνώσεις προγραμματισμού. Απ' το πως να ξεκινήσεις μέχρι και πως να βγάζεις χρήματα από τη νέα σου εφαρμογή, καλύπτουμε κάθε βήμα για να μετατρέψεις την ιδέα σου σε πραγματικότητα.
Πως να δημιουργήσεις την δική εφαρμογή Android ή iOS
© Fahim Muntashir στο Unsplash.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Αν σκέφτηκες ποτέ να δημιουργήσεις την δική σου εφαρμογή για Android ή iOS συσκευές, ή ακόμα και να ασχοληθείς επαγγελματικά με το app development ως freelancer, μέσα από αυτόν τον οδηγό θα βρεις όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για την ανάπτυξη εφαρμογών και πως να ξεκινήσεις.

Περιεχόμενα Απόκρυψη

Η δημιουργία μιας εφαρμογής δεν είναι απλή υπόθεση, καθώς απαιτεί συγκεκριμένες γνώσεις και δεξιότητες και αρκετή επένδυση χρόνου και πιθανότατα χρημάτων. Χάρη όμως στη ραγδαία άνοδο και εξέλιξη του συγκεκριμένου κλάδου, με κάθε άνθρωπο πλέον να έχει το δικό του smartphone, tablet ή smartwatch και εκατοντάδες διαθέσιμα app stores, οι εφαρμογές χρησιμοποιούνται σε κάθε συσκευή.

Χάρη ωστόσο σε αυτή την ραγδαία εξέλιξη, έχουν αναπτυχθεί επίσης εκατοντάδες πλατφόρμες και εργαλεία που αυτοματοποιούν τις περισσότερες διαδικασίες, με κάποια να προσφέρουν μέχρι και διαχειριστικά περιβάλλοντα από τα οποία μπορείς να δημιουργείς επαγγελματικές εφαρμογές για Android και iOS χωρίς να γράφεις κώδικα ή να γνωρίζεις από γλώσσες προγραμματισμού.

Μέσα από αυτόν τον οδηγό θα δούμε όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να δημιουργείς εφαρμογές, καθώς και ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε τρόπου. Θα δούμε επίσης τις καλύτερες πλατφόρμες και τα πιο αξιόπιστα εργαλεία για την δημιουργία εφαρμογών, πως μπορείς να καταχωρήσεις την εφαρμογή σου στα γνωστότερα app stores και πως μπορείς να τη βελτιστοποιήσεις ώστε να κερδίζεις χρήματα.

Πως να προετοιμαστείς προτού ξεκινήσεις να δημιουργείς την δική σου εφαρμογή

Σχεδιασμός Android και iOS εφαρμογών
© Amélie Mourichon στο Unsplash.

Αν σκοπεύεις να ασχοληθείς αποκλειστικά με αυτή την εφαρμογή, να επενδύσεις χρήματα και χρόνο πάνω στην δημιουργία της, ή ακόμα και να προσλάβεις μια ομάδα προγραμματιστών που θα εργάζονται πάνω στην ιδέα σου, είναι σημαντικό να ξεκινήσεις σωστά και οργανωμένα.

1. Καθόρισε την ιδέα της νέας σου εφαρμογής

Το πρώτο και πιο απαραίτητο βήμα είναι να καθορίσεις ακριβώς όλη την ιδέα για τη νέα σου εφαρμογή. Πως θα ονομάζεται, τι θα προσφέρει στους χρήστες της, σε ποιες πλατφόρμες θα καταχωρηθεί, ποια είναι τα δυνατά και αδύναμα σημεία της, αν θα ξεκινήσει με ορισμένες λειτουργίες στην αρχή και θα αναπτύσσεται στη συνέχεια, ή ακόμα και με ποιον τρόπο θα διατηρεί τους χρήστες της ασφαλείς.

Για να καταφέρεις ωστόσο να αναπτύξεις ακόμα περισσότερο την ιδέα σου, να δεις ποιες εφαρμογές έχουν ζήτηση, ποιες έχουν αποτύχει, αν υπάρχουν αντίστοιχες εφαρμογές και ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σου, θα πρέπει πρώτα να δημιουργήσεις μια έρευνα αγοράς.

Έχω αναφερθεί αρκετές φορές στο παρελθόν για τη ζωτική σημασία που έχει μια αναλυτική έρευνα αγοράς και πως τα αποτελέσματα της μπορούν όχι μόνο να βελτιώσουν μια ιδέα, αλλά και να την μετατρέψουν εντελώς προς το καλύτερο.

2. Επέλεξε τον τρόπο ανάπτυξης της εφαρμογής

Αυτή την στιγμή, υπάρχουν δύο κύρια λειτουργικά συστήματα στα οποία θα πρέπει να εστιάσεις: Το Android και το iOS. Ανάμεσα στα δύο λειτουργικά συστήματα, σου παρέχονται τρεις διαφορετικές επιλογές που αφορούν άμεσα τον τρόπο ανάπτυξης της νέας σου εφαρμογής.

Κάποιοι επιλέγουν να εστιάσουν για αρχή σε ένα συγκεκριμένο λειτουργικό σύστημα, ενώ άλλοι επιλέγουν και τα δύο. Παρόλα αυτά, ακόμα κι αν επιλέξεις και τα δύο, θα πρέπει να επιλέξεις με ποιον από τους τρεις τρόπους θα κατασκευαστεί η εφαρμογή, έχοντας κατά νου πως καθένας έρχεται με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του.

  • Native Development: Περιλαμβάνει τη χρήση γλωσσών και εργαλείων ειδικά για κάθε πλατφόρμα (Java/Kotlin για Android και Swift/Objective-C για iOS). Απαιτεί ξεχωριστά codebases για κάθε πλατφόρμα, αλλά προσφέρει την καλύτερη απόδοση και εμπειρία στους χρήστες.
  • Cross-Platform Development: Εργαλεία όπως το Flutter ή το React Native μας επιτρέπουν να γράφουμε κώδικα σε ένα ενιαίο codebase το οποίο τρέχει τόσο σε Android όσο και σε iOS συσκευές.
  • No-Code Platforms: Αν δεν είσαι εξοικειωμένος/η με κώδικα, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις no-code πλατφόρμες που προσφέρουν ένα διαχειριστικό περιβάλλον μέσα από το οποίο θα μπορείς να δημιουργείς εφαρμογές χωρίς να γράφεις ή να ασχολείσαι με κώδικα.

Το native development προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις και εμπειρία στους χρήστες σου, αλλά απαιτεί περισσότερη δουλειά και πιθανότατα να σου κοστίσει περισσότερο τόσο στην δημιουργία όσο και στην ανάπτυξη και τη συντήρηση. Από την άλλη πλευρά, το cross-platform θεωρείται η καλύτερη επιλογή, μιας και σου επιτρέπει να αναπτύσσεις τις εφαρμογές σου και για τα δύο λειτουργικά συστήματα.

Οι no-code πλατφόρμες εστιάζουν στους αρχάριους χρήστες που δεν γνωρίζουν πως να δημιουργούν τις δικές τους εφαρμογές και δεν σκοπεύουν να ασχοληθούν με κώδικά. Παρόλα αυτά, προσφέρουν τις λιγότερες δυνατότητες, έρχονται συχνά με περιορισμούς και ανάλογα την πλατφόρμα που θα επιλέξεις, ίσως χρειαστεί να επιλέξεις κάποιο συνδρομητικό πακέτο.

3. Δημιούργησε ένα στρατηγικό πλάνο

Το στρατηγικό πλάνο είναι απαραίτητο προτού καν ξεκινήσεις να σχεδιάζεις την εφαρμογή σου, μιας και μέσα από αυτό θα καθορίσεις τα πολύ σημαντικά, τα λιγότερα σημαντικά και τα ελάχιστα σημαντικά θέματα στα οποία θα πρέπει να εστιάσεις καθώς την αναπτύσσεις.

Ξεκίνα αρχικά σημειώνοντας το όνομα, την περιγραφή και τους στόχους της εφαρμογής σου. Στη συνέχεια, σημείωσε σε ποιο κοινό στοχεύεις, που βρίσκεται αυτό το κοινό, που αναζητάει για συγκεκριμένες εφαρμογές και πως η δική σου εφαρμογή διαφέρει από τις υπόλοιπες αντίστοιχες του κλάδου.

Επιπλέον, μην ξεχάσεις την πρόσβαση, η οποία μπορεί να είναι δωρεάν, επί πληρωμής ή δωρεάν με περιορισμούς που είναι διαθέσιμοι στην Pro έκδοση. Οι τρόποι με τους οποίους θα δημιουργήσει εισόδημα η νέα σου εφαρμογή είναι σημαντικοί, αλλά θα δούμε αρκετούς από αυτούς και στη συνέχεια του οδηγού.

4. Ξεκίνα να σχεδιάζεις τη νέα σου εφαρμογή

Ένα από τα πλεονεκτήματα του να δημιουργείς εφαρμογές ή να σχεδιάζεις ιστοσελίδες, είναι πως μπορείς να ξεκινήσεις χωρίς να γράφεις κώδικα και χωρίς να πεζεύεσαι για τον τρόπο λειτουργίας. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα πρότυπο το οποίο θα παρουσιάζει τον σχεδιασμό της νέας σου εφαρμογής και όλες τις επιλογές και τις δυνατότητες που θα προσφέρει.

6 Βασικά εργαλεία σχεδιασμού εφαρμογών

Για να ξεκινήσεις, μπορείς να χρησιμοποιήσεις εργαλεία όπως το Adobe XD, το Sketch και το Adobe Photoshop. Ορισμένα από τα γνωστότερα ωστόσο είναι τα εξής:

  • Figma: Ένα διαδικτυακό εργαλείο σχεδίασης UI/UX που επιτρέπει τη συνεργασία σε πραγματικό χρόνο και χρησιμοποιείται ευρέως για το σχεδιασμό διεπαφών, τη δημιουργία διαδραστικών πρωτοτύπων και την παράδοση του τελικού αποτελέσματος στους προγραμματιστές.
  • InVision: Προσφέρει εργαλεία για τη δημιουργία προτύπων, τη συνεργασία και τη διαχείριση της ροής εργασιών. Είναι εξαιρετικό για τη δημιουργία διαδραστικών μακετών και την ανταλλαγή σχολίων από τα μέλη της ομάδας.
  • Zeplin: Ένα εργαλείο συνεργασίας για σχεδιαστές και προγραμματιστές. Ξεπερνά τη ροή εργασιών σχεδιασμού και βοηθά τις ομάδες με τη μεταβίβαση του τελικού αποτελέσματος τους.
  • Adobe XD: Το Adobe XD είναι μια εφαρμογή σχεδιασμού εμπειρίας χρηστών που αναπτύχθηκε από την Adobe. Σου επιτρέπει να σχεδιάζεις, να δημιουργείς πρότυπα και να μοιράζεσαι την δουλειά σου μέσω του web, μέσω smartphones και άλλων συσκευών. Το εργαλείο χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια αρκετά για τον σχεδιασμό εφαρμογών, ψηφιακών προϊόντων και ιστοσελίδων.
  • Sketch: Το Sketch είναι ένα διανυσματικό πρόγραμμα επεξεργασίας γραφικών για macOS, που χρησιμοποιείται κυρίως για το σχεδιασμό της διεπαφής της εμπειρίας και του χρήστη για εφαρμογές ή ιστοσελίδες. Χάρη στο περιβάλλον του και τα ισχυρά χαρακτηριστικά που προσφέρει, μπορεί να γίνει σημαντικό εργαλείο για τον σχεδιασμό πρωτότυπων σχεδίων και στυλ, ενώ καθίσταται σημαντικό για αρκετούς UI/UX σχεδιαστές.
  • Adobe Photoshop: Το Adobe Photoshop είναι ένα πρόγραμμα επεξεργασίας γραφικών ράστερ που αναπτύχθηκε και δημοσιεύτηκε από την Adobe Inc. Αν και είναι κυρίως γνωστό για την επεξεργασία φωτογραφιών, χρησιμοποιείται επίσης για τη δημιουργία και τη βελτίωση οπτικών στοιχείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο σχεδιασμό εφαρμογών. Οι ισχυρές δυνατότητες στρώσης, σύνθεσης και χειρισμού εικόνας του Photoshop το καθιστούν χρήσιμο για τη δημιουργία λεπτομερών γραφικών για εφαρμογές.

Κάθε εργαλείο χρησιμοποιείται για διαφορετικούς σκοπούς, αλλά όλα μπορούν να σου παρέχουν έναν τελικό και επαγγελματικό σχεδιασμό.

Χρησιμοποιώντας πολλαπλά εργαλεία σχεδιασμού

Αν όλα αυτά τα εργαλεία σε μπερδεύουν, τότε σκέψου πως μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Adobe XD ή το Sketch για να σχεδιάσεις το πρότυπο της εφαρμογής σου και πως θα φαίνεται, και στη συνέχεια να μεταφέρεις το πρότυπο στο Adobe Photoshop ώστε να καλύψεις τα κενά, να δημιουργείς οπτικά στοιχεία κ.α.

Αυτά τα εργαλεία συχνά συνεργάζονται μεταξύ τους, ενώ οι χρήστες της Adobe μπορούν να εισάγουν και να μεταφέρουν με λίγα μόλις κλικ όσα έχουν δημιουργήσει από το Adobe XD στο Photoshop και το αντίστροφο. Η Apple παρέχει επίσης διάφορα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με αυτά τα εργαλεία ώστε να σε βοηθήσουν να σχεδιάζεις εφαρμογές πιο γρήγορα και με περισσότερη ακρίβεια.

Πιο ειδικευμένα εργαλεία όπως το Figma, το InVision και το Zeplin σου επιτρέπουν να σχεδιάζεις τις εφαρμογές σου μόνος ή με κάποια ομάδα, να οργανώνεις όλο το workflow της εφαρμογής σου και στη συνέχεια να παραδίδεις τα τελικά αποτελέσματα στον προγραμματιστή στην ομάδα προγραμματιστών που θα φέρουν τα σχέδια στη “ζωή”.

Πως να δημιουργήσεις την δική σου εφαρμογή για Android ή iOS

Πως να δημιουργήσεις την δική σου εφαρμογή για Android ή iOS
© Jexo στο Unsplash.

Εφόσον έχεις ολοκληρώσει τα πρώτα τρία και βασικότερα στάδια, έχοντας δημιουργήσει μια έρευνα αγοράς, έχοντας ολοκληρώσει το στρατηγικό σου πλάνο και έχοντας σχεδιάσει τον βασικό σχεδιασμό της νέας σου εφαρμογής, στη συνέχεια θα πρέπει να δημιουργήσεις την εφαρμογή, να κάνεις τους απαραίτητους ελέγχους, να την καταχωρήσεις στα app stores και να προχωρήσεις στο monetization και την προώθηση.

1. Δημιούργησε την εφαρμογή σου

Αν επέλεξες να δημιουργήσεις τη νέα σου εφαρμογή μέσω κάποιας πλατφόρμας που προσφέρει no-code δυνατότητες, τότε πιθανότατα να είναι ήδη έτοιμη προς εξαγωγή και καταχωρήσει στα επιθυμητά app stores. Αν αυτή είναι η περίπτωση σου, τότε πήγαινε κατευθείαν στην επόμενη ενότητα που αφορά τον έλεγχο της εφαρμογής σου.

Αν όμως επέλεξες κάποιον άλλο τρόπο, τότε αυτή είναι η στιγμή που η εφαρμογή σου θα ξεκινήσει να λειτουργεί. Εδώ είναι το σημείο στο οποίο θα πρέπει να ξεκινήσεις να γράφεις κώδικα και να δημιουργείς όλες τις δυνατότητες και τις λειτουργίες που θα περιλαμβάνει η νέα σου εφαρμογή.

Απαραίτητες γλώσσες προγραμματισμού για δημιουργία εφαρμογών:

Ορισμένες από τις γνωστότερες και βασικότερες γλώσσες προγραμματισμού που πρέπει να μάθεις για να αναπτύσσεις Android ή iOS εφαρμογές είναι οι εξής:

  • Γλώσσες προγραμματισμού για Android εφαρμογές:
    • Java: Πρόκειται για τη παραδοσιακή γλώσσα για την ανάπτυξη Android εφαρμογών και χρησιμοποιείται ευρέως.
    • Kotlin: Είναι μια σύγχρονη γλώσσα που προτιμάται πλέον από την Google.
  • Γλώσσες προγραμματισμού για iOS εφαρμογές:
    • Swift: Είναι η πιο πρόσφατη γλώσσα για ανάπτυξη iOS εφαρμογών και προτείνεται από την Apple για τις σύγχρονες δυνατότητες που προσφέρει και τις υψηλές αποδόσεις της.
    • Objective-C: Είναι μια παλαιότερη γλώσσα για την ανάπτυξη iOS εφαρμογών, αλλά εξακολουθεί να χρησιμοποιείται για τη διατήρηση παλαιούχων εφαρμογών.
  • Για cross-platform (Android και iOS):
    • React Native: Σου επιτρέπει να γράφεις εφαρμογές σε JavaScript και να τις κάνεις render με native στοιχεία.
    • Flutter: Το UI toolkit της Google για να αναπτύσσεις natively compiled εφαρμογές για κινητά, το web και τους desktop υπολογιστές από μια μόνο codebase με τη χρήση της Dart γλώσσας.
    • Xamarin: Χρησιμοποιεί τη C# για τη δημιουργία εφαρμογών για Android και iOS με ένα κοινόχρηστο .NET codebase.

Φυσικά, αν σκοπεύεις να μάθεις κάποια γλώσσα προγραμματισμού ώστε να κινηθείς στη συνέχεια στον κλάδο ως freelancer developer, τότε φρόντισε να κάνεις πρώτα μια έρευνα αγοράς για τις γλώσσες που έχουν την υψηλότερη ζήτηση και συνεχής ανάπτυξη.

Οι καλύτερες no-code πλατφόρμες για δημιουργία εφαρμογών

Αν οι γλώσσες προγραμματισμού δεν είναι το φόρτε σου και αναζητάς για πιο εύκολες και γρήγορες λύσεις, τότε οι παρακάτω no-code πλατφόρμες προσφέρουν μοντέρνα και προσεγμένα διαχειριστικά περιβάλλοντα μέσα από τα οποία θα έχεις την δυνατότητα να σχεδιάσεις και να καταχωρήσεις την εφαρμογή σου στα app stores.

  • Softr: Ιδανικό για εντελώς αρχάριους, προσφέροντας φιλική προς το χρήστη διεπαφή και απλή διαδικασία δημιουργίας εφαρμογών.
  • Bubble: Παρέχει ισορροπία μεταξύ ισχύος και ευκολίας χρήσης, κατάλληλο για πιο σύνθετη ανάπτυξη εφαρμογών.
  • Glide: Εξαιρετικό για τη δημιουργία απλών εφαρμογών για κινητά γρήγορα και αποτελεσματικά.
  • Draftbit: Επιτρέπει τη δημιουργία ισχυρών εφαρμογών για κινητά με πιο προηγμένες λειτουργίες.
  • Zapier Interfaces: Χρήσιμες για αυτοματοποίηση και ενσωμάτωση διαφόρων εφαρμογών και υπηρεσιών.
  • Bildr: Προσφέρει ευελιξία στον σχεδιασμό και τη λειτουργικότητα για μια πιο προσαρμοσμένη εμπειρία.
  • Backendless: Παρέχει προηγμένο έλεγχο των δεδομένων και της υποδομής σου και είναι ιδανικό για εφαρμογές με πολύπλοκες ανάγκες backend.
  • FlutterFlow: Κατάλληλο για κατασκευή εφαρμογών που λειτουργούν σε πολλαπλές πλατφόρμες, καθιστώντας το μια καλή επιλογή για ανάπτυξη εφαρμογών μεταξύ πλατφορμών.

Υπάρχουν αρκετές no-code πλατφόρμες, καθεμία με τα δυνατά και αδύναμα σημεία της. Θα βρεις επίσης αρκετά εργαλεία που μπορούν να σου κάνουν την ζωή ευκολότερη, αυτοματοποιώντας εκατοντάδες διαφορετικές λειτουργίες και εργασίες της εφαρμογής σου, αλλά και του τρόπου με τον οποίο την αναπτύσσεις και συντηρείς.

Προτείνεται να κάνεις μια αναλυτική αναζήτηση προτού καταλήξεις να επενδύεις τον χρόνο και τους πόρους σε μια πλατφόρμα εάν δεν γνωρίζεις πως σου καλύπτει πλήρως τις ανάγκες και τις προσωπικές σου προτιμήσεις.

2. Κάνε τους απαραίτητους ελέγχους

Οι συνεχείς έλεγχοι της εφαρμογής είναι σημαντικοί για να βεβαιωθείς πως δεν υπάρχουν προβλήματα τα οποία χαλάνε την εμπειρία του χρήστη σε συγκεκριμένες λειτουργίες, χαρακτηριστικά, πλατφόρμες ή ακόμα και συσκευές.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το εσωτερικό κομμάτι των δοκιμών που σου παρέχεται από την Google και την Apple ώστε να μοιραστείς την εφαρμογή σου με έως και 100 beta ή app testers (δοκιμαστές εφαρμογών) για να λάβεις σχόλια πριν την επίσημη κυκλοφορία.

Με αυτό τον τρόπο θα σιγουρευτείς επίσης πως δεν θα λάβεις κακές κριτικές λόγω ξαφνικών προβλημάτων κατά το λανσάρισμα της εφαρμογής.

3 Καταχώρησε την εφαρμογή στο Play Store και App Store

Όταν έχεις ολοκληρώσει την εφαρμογή σου, συνέχεια έχει να την καταχωρήσεις στα δημοφιλέστερα app stores, ξεκινώντας από τα δύο βασικότερα: Το Play Store της Google για Android συσκευές και το App Store της Apple για iOS συσκευές, όπως iPhone και iPads.

Ωστόσο, εάν θέλεις να αυξήσεις τις λήψεις και τις κριτικές της νέας σου εφαρμογής, αλλά και για να την διαθέσεις σε κάθε πλατφόρμα, μπορείς επίσης να την καταχωρήσεις στο AppGallery της Huawei, στο Amazon AppStore, στο Galaxy Store της Samsung και στο Aptoide.

Πως να καταχωρήσεις την εφαρμογή σου στο Google Play Store

  1. Δημιούργησε έναν λογαριασμό προγραμματιστή: Επισκέψου το Google Play Console και προχώρα στη δημιουργία ενός λογαριασμού, η οποία απαιτεί μια εφάπαξ πληρωμή των 25.00$.
  2. Προετοίμασε την εφαρμογή: Κάνε έναν έλεγχο στην εφαρμογή σου και βεβαιώσου πως συμμορφώνεται με τις πολιτικές και τις οδηγίες του Google Play Store. Ίσως χρειαστεί να τοποθετήσεις ορισμένα στοιχεία, όπως ένα εικονίδιο της εφαρμογής, στιγμιότυπα οθόνης, γραφικά χαρακτηριστικά κ.α.
  3. Διαμόρφωση της εφαρμογής στο Google Play Console: Μπορείς να τροποποιήσεις την καταχώριση της εφαρμογής σου εισάγοντας έναν τίτλο, μια περιγραφή και επιλέγοντας σε ποια κατηγορία εφαρμογών ανήκει. Θα χρειαστεί επίσης να επιλέξεις τους τρόπους τιμολόγησης και διανομής.
  4. Ανέβασε το App Bundle ή το APK σου: Από τον Αύγουστο του 2021, απαιτείται η δημοσίευση νέων εφαρμογών με το Android App Bundle στο Google Play. Ανέβασε τα αρχεία της εφαρμογής σου και συμπλήρωσε το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης περιεχομένου που παρέχεται από την Google.
  5. Ρύθμιση προϊόντων και συνδρομών εντός εφαρμογής: Εάν η εφαρμογή περιλαμβάνει αγορές ή συνδρομές εντός εφαρμογής, θα πρέπει να τις αναφέρεις και συμπληρώσεις στο Play Console.
  6. Έλεγχος εφαρμογής: Χρησιμοποίησε το εσωτερικό κομμάτι δοκιμών για να μοιραστείς την εφαρμογή σου με έως και 100 δοκιμαστές για να λάβεις σχόλια πριν από τη δημόσια κυκλοφορία.
  7. Δημοσίευση της εφαρμογής: Μόλις ρυθμιστούν τα πάντα και είσαι έτοιμος/η να λανσάρεις τη νέα σου εφαρμογή, μπορείς να δημοσιεύσεις την εφαρμογή στο Play Store. Μπορείς να επιλέξεις να τη δημοσιεύσεις αμέσως ή να χρησιμοποιήσεις τη σταδιακή κυκλοφορία.
  8. Παρακολούθηση απόδοσης: Μετά τη δημοσίευση, χρησιμοποίησε το Play Console για να παρακολουθείς την απόδοση της εφαρμογής σου, τις αξιολογήσεις των χρηστών και τις κριτικές που θα λαμβάνεις για να βελτιώνεις την εφαρμογή σου με τη πάροδο του χρόνου.

Αφότου η εφαρμογή σου καταχωρηθεί στο Google Play Store, στη συνέχεια θα μπορείς να χρησιμοποιείς τον λογαριασμό σου στο Play Console για να την διαχειρίζεσαι, κάνοντας αλλαγές, παρέχοντας νέες ενημερώσεις και τροποποιώντας τις πληροφορίες της όποτε είναι απαραίτητο.

Πως να καταχωρήσεις την εφαρμογή σου στο Apple App Store

Η δημοσίευση μιας εφαρμογής στο Apple App Store περιλαμβάνει μια σειρά βημάτων για να διασφαλίσεις ότι η εφαρμογή πληροί τις οδηγίες της Apple και είναι έτοιμη για λήψη από τους χρήστες.

  1. Δημιούργησε ένα λογαριασμό προγραμματιστή: Επισκέψου το Apple Developer Program και δημιούργησε έναν καινούργιο λογαριασμό, ο οποίος έρχεται με μια ετήσια χρέωση των 99.00$.
  2. Προετοίμασε την εφαρμογή: Βεβαιώσου πως η εφαρμογή συμμορφώνεται με τις οδηγίες ελέγχου του Apple App Store. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει συγκεκριμένες τροποποιήσεις και βελτιστοποιήσεις της εφαρμογής, όπως να είναι συμβατή με τη πιο πρόσφατη έκδοση του iOS, να διασφαλίζει σωστή λειτουργία όπως αναμένεται και να μην περιλαμβάνει περιεχόμενο που δεν πληροί τους όρους και τις προϋποθέσεις.
  3. Δημιούργησε την εφαρμογή σου με το Xcode: Χρησιμοποίησε το Xcode για να αναπτύξεις την εφαρμογή σου, μιας και από τον Απρίλιο του 2024 όλες οι εφαρμογές στο iOS και iPadOS που υποβάλλονται στο App Store θα πρέπει να έχουν κατασκευαστεί με το Xcode 15 και iOS 17 SDK (ελάχιστες απαιτήσεις).
  4. Πρόσθεσε τις απαραίτητες πληροφορίες: Συμπλήρωσε όλες τις πληροφορίες που θα εμφανίζονται στη σελίδα της εφαρμογής σου στο App Store, όπως το όνομα, μια περιγραφή, βασικές λέξεις-κλειδιά, την κατηγορία και τον τρόπο τιμολόγησης της εφαρμογής. Θα χρειαστεί επίσης να ανεβάσεις ορισμένα screenshots.
  5. Ανέβασε την εφαρμογή σου: Χρησιμοποίησε το Xcode για να ανεβάσεις την εφαρμογή σου στο App Store Connect. Θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι έχεις δοκιμάσει την εφαρμογή στις πιο πρόσφατες εκδόσεις και συσκευές, ή στον προσομοιωτή που προσφέρει το Xcode.
  6. Υπέβαλλε την εφαρμογή για έλεγχο: Μόλις είσαι έτοιμος/η, στη συνέχεια προχώρηση στην υποβολή της εφαρμογής για έλεγχο μέσω του App Store Connect. Η ομάδα της Apple θα ελέγξει την εφαρμογή σου για να διασφαλίσει ότι πληροί όλες τις οδηγίες και τους όρους της.
  7. Δημοσίευση εφαρμογής στο Apple App Store: Μόλις η εφαρμογή εγκριθεί, στη συνέχεια θα έχεις την δυνατότητα να δημοσιεύσεις την εφαρμογή σου στο App Store, απ’ όπου καθένας θα έχει την δυνατότητα να την εγκαταστήσει. Μπορείς να δημοσιεύσεις την εφαρμογή άμεσα ή να προγραμματίσεις μια μεταγενέστερη ημερομηνία.

Όπως και με το Play Console για τις Android εφαρμογές, έτσι και με την Apple θα έχεις την δυνατότητα να παρακολουθείς την απόδοση της εφαρμογής σου και όλα τα σχόλια που λαμβάνεις από τους χρήστες. Θα μπορείς επίσης να παρέχεις νέες ενημερώσεις που επιλύουν προβλήματα ή βελτιώνουν την εφαρμογή, όλα μέσα από τον λογαριασμό προγραμματιστή που δημιούργησες νωρίτερα.

4. Κάνε monetize και κέρδιζε χρήματα (5 τρόποι)

Λεφτά από το Σπίτι: 22 Τρόποι για να κερδίζεις χρήματα (2023)
© Sasun Bughdaryan στο Unsplash.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να κάνεις monetize την εφαρμογή σου. Λέγοντας “monetize”, αναφερόμαστε στις προσθήκες που κάνουμε ώστε να μετατρέψουμε μια εφαρμογή ή ιστοσελίδα σε μια κερδοφόρα online επιχείρηση.

Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, μα υπάρχουν ορισμένοι βασικοί τρόποι που ακολουθούν οι περισσότεροι, ορισμένοι εκ των οποίων είναι οι παρακάτω:

1. Διαφημίσεις εντός εφαρμογής

Αυτό περιλαμβάνει την εμφάνιση διαφημίσεων εντός της εφαρμογής σου, όπως banners, αναδυόμενα παράθυρα, ειδοποιήσεις, βίντεο με ανταμοιβή ή native διαφημίσεις. Μπορείς να κερδίζεις χρήματα από τις εμφανίσεις των διαφημίσεων ή ακόμα και από τα κλικ.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις πλατφόρμες όπως το Google AdMob για να διαχειρίζεσαι τις διαφημίσεις εντός της εφαρμογής σου και να βελτιστοποιείς τα έσοδα σου.

2. Αγορές εντός εφαρμογής

Επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν εικονικά αγαθά ή υπηρεσίες εντός της εφαρμογής. Για παράδειγμα, αν δημιουργείς ένα game, μπορείς να προσφέρεις εικονικά αγαθά και υπηρεσίες όπως επιπλέον ζωές, νομίσματα, skins ή άλλες λειτουργίες. Αν έχεις μια εφαρμογή, μπορείς να προσφέρεις πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο, περισσότερες λειτουργίες ή χαρακτηριστικά κ.α.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις πλατφόρμες όπως το Google Play Billing ή το Apple StoreKit για να ενεργοποιήσεις τις αγορές εντός της εφαρμογής σου.

3. Συνδρομές

Προσφέρει στους χρήστες πρόσβαση στο περιεχόμενο ή τις λειτουργίες της εφαρμογής σου με επαναλαμβανόμενη χρέωση, συνήθως μηνιαία ή ετήσια. Οι συνδρομές μπορούν να σε βοηθήσουν να διατηρήσεις τους χρήστες και να δημιουργήσεις παθητικό εισόδημα.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις πλατφόρμες όπως το Google Play Billing ή το Apple StoreKit για να εφαρμόσεις συνδρομητικά πακέτα στην εφαρμογή σου.

4. Premium εφαρμογή

Αυτό απαιτεί από τους χρήστες να πληρώσουν μια εφάπαξ χρέωση για τη λήψη της εφαρμογής σου από το app store. Οι εφαρμογές επί πληρωμή (αλλιώς και “Premium Apps”) μπορούν να είναι μια καλή επιλογή εάν η εφαρμογή προσφέρει περιεχόμενο μοναδικής αξίας ή υψηλής ποιότητας για το οποίο οι χρήστες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.

Ωστόσο, οι εφαρμογές επί πληρωμή ενδέχεται να περιορίσουν τη βάση χρηστών και να απαιτήσουν περισσότερες προσπάθειες στο marketing για να προσελκύσουν χρήστες. Μια εύκολη μάρκετινγκ στρατηγική είναι να προσφέρεις για έναν περιορισμένο αριθμό ατόμων δωρεάν την εφαρμογή, προσκαλώντας τους να αφήσουν την κριτική τους στο app store απ’ το οποίο την κατέβασαν.

5. Χορηγίες και συνεργασίες

Αυτό περιλαμβάνει τη συνεργασία με άλλες επωνυμίες ή επιχειρήσεις που προσφέρουν συμπληρωματικά προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω της εφαρμογή σου. Μπορείς να προωθήσεις τις προσφορές τους μέσα απ’ την εφαρμογή σου και να κερδίζεις χρήματα κρατώντας προμήθεια ή ένα μερίδιο των εσόδων.

Για παράδειγμα, μπορείς να ενσωματώσεις μια υπηρεσία κράτησης στην ταξιδιωτική εφαρμογή σου ή μια υπηρεσία παράδοσης στο food app σου.

5. Προώθησε την εφαρμογή σου

Αν και υπάρχει μια πληθώρα επιλογών σε όσο αφορά την προώθηση της νέας σου εφαρμογής, είναι απαραίτητο να επενδύεις τα χρήματα ή τον χρόνο σου μόνο σε οτιδήποτε θα βοηθήσει στο να προσελκύσεις το κατάλληλο κοινό. Δεν θα θελήσουν όλη την εφαρμογή που έχεις δημιουργήσει, οπότε είναι σημαντικό να εστιάσεις σε αυτούς που θα την χρησιμοποιούν περισσότερο.

Εφόσον έχεις διεξάγει μια αναλυτική έρευνα αγοράς και γνωρίζεις σε ποιο κοινό να στοχεύσεις, πως προωθούν τις εφαρμογές τους οι ανταγωνιστές σου και σε ποια μέρη αναζητάνε οι περισσότεροι άνθρωποι για να βρουν σχετικές εφαρμογές, συνέχεια έχει να θέσεις μια digital marketing στρατηγική.

Ορισμένες από τις γνωστότερες και βασικότερες digital marketing στρατηγικές αυτή την στιγμή είναι οι εξής:

  • Content Marketing: Το content marketing με απλά λόγια είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ που περιλαμβάνει τη δημιουργία, τη δημοσίευση και τη διανομή περιεχομένου που επικεντρώνεται στο να προσελκύσει ένα συγκεκριμένο κοινό και να προωθήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας εταιρείας. Το content marketing μπορεί να περιλαμβάνεται από άρθρα ιστοσελίδων, βίντεο, podcast επεισόδια, newsletters, white papers, social media posts και οτιδήποτε άλλο παρέχει αξία και προσελκύει νέους πελάτες.
  • Email Marketing: Το email marketing είναι ένας από τους παλαιότερους τρόπους προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (ή αλλιώς, emails). Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια το email marketing για να προωθούν πιο αποτελεσματικά τις νέες καταχωρήσεις προϊόντων τους, για να προωθούν συγκεκριμένες υπηρεσίες ή συνδρομητικά πακέτα, καθώς επίσης και για να παρέχουν ενημερώσεις σχετικά με το brand.
  • Influencer Marketing: Το Influencer Marketing είναι ένας τύπος στρατηγικής μάρκετινγκ που εστιάζει στην προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών και brand names από “influencers”. Οι influencers είναι συνήθως άτομα που έχουν δημιουργήσει ένα δυναμικό κοινό από χιλιάδες ακολούθους που τους εμπιστεύονται πάνω σε ένα συγκεκριμένο κλάδο, όπως τη μόδα, την ομορφιά, την υγεία και τη διατροφή, το gaming, το lifestyle και πολλά ακόμα.
  • Growth Marketing: Το growth marketing, που συχνά αναφέρεται ως growth hacking, είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ που εστιάζει στην ταχεία απόκτηση και τη διατήρηση πελατών με κύρια έμφαση στην επίτευξη μιας δυναμικής και βιώσιμης ανάπτυξης. Είναι μια στρατηγική η οποία βασίζεται σε πολλαπλούς παράγοντες, ενώ απαιτεί προσεκτική, ευέλικτη και διαλειτουργική προσέγγιση στο μάρκετινγκ.

Μπορείς να επιλέξεις μια συγκεκριμένη στρατηγική που λειτουργεί καλύτερα για εσένα και αυτά που προσφέρει η εφαρμογή σου, ή ακόμα και να συνδυάσεις πολλαπλές μαζί.

Συχνές ερωτήσεις για τη δημιουργία εφαρμογών

Έχεις περισσότερες ερωτήσεις, απορίες ή προβληματισμούς σχετικά με τη δημιουργία εφαρμογών για Android και iOS; Αν η ερώτηση σου δεν βρίσκεται στις παρακάτω συχνότερες ερωτήσεις, τότε μπορείς να αφήσεις το σχόλιο σου στο τέλος του οδηγού.

Πρέπει να γνωρίζω κώδικα για να δημιουργήσω μια εφαρμογή;

Όχι απαραίτητα. Ενώ η γνώση κωδικοποίησης μπορεί να είναι επωφελής, υπάρχουν πλατφόρμες χωρίς κώδικα όπως το Appy Pie, το Bubble και το Adalo που σου επιτρέπουν να δημιουργείς εφαρμογές χωρίς να γράφεις κώδικα.

Ποιες γλώσσες προγραμματισμού χρησιμοποιούνται για την δημιουργία εφαρμογών;

Για το Android, η Java και η Kotlin είναι οι κύριες γλώσσες. Για iOS, χρησιμοποιούνται οι Swift και Objective-C. Για ανάπτυξη μεταξύ πλατφορμών, εξέτασε το ενδεχόμενο να μάθεις JavaScript για React Native ή Dart για Flutter.

Πόσος χρόνος χρειάζεται για τη δημιουργία μιας εφαρμογής;

Ο χρόνος που χρειάζεται για την ανάπτυξη μιας εφαρμογής μπορεί να ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με την πολυπλοκότητά της, τις δυνατότητες και την προσέγγιση ανάπτυξης. Οι απλές εφαρμογές μπορεί να διαρκέσουν μερικές εβδομάδες, ενώ οι πιο σύνθετες μπορεί να χρειαστούν αρκετούς μήνες.

Πόσο κοστίζει η κατασκευή μιας Android ή iOS εφαρμογής;

Το κόστος μπορεί να κυμαίνεται από μερικές εκατοντάδες ευρώ για μια βασική εφαρμογή που έχει αναπτυχθεί σε μια no-code πλατφόρμα έως δεκάδες χιλιάδες για μια προσαρμοσμένη εφαρμογή με προηγμένες λειτουργίες.

Τι εργαλεία χρειάζομαι για να δημιουργήσω μια εφαρμογή;

Θα χρειαστείς ένα εργαλείο σχεδίασης (όπως το Sketch ή το Adobe XD), ένα περιβάλλον ανάπτυξης (όπως το Android Studio ή το Xcode) και πιθανώς μια no-code πλατφόρμα, εάν δεν σκοπεύεις να ασχοληθείς με την εκμάθηση των απαραίτητων γλωσσών προγραμματισμού.

Πως ελέγχω και τεστάρω την εφαρμογή μου;

Μπορείς να δοκιμάσεις την εφαρμογή σου χρησιμοποιώντας εξομοιωτές υπηρεσιών ανάπτυξης και δοκιμών beta, όπως το TestFlight για iOS ή το Google Play Console για Android. Με τις ίδιες μπορείς να λαμβάνεις και σχόλια από πραγματικούς χρήστες.

Πως καταχωρώ την εφαρμογή μου στο Google Play Store;

Για να καταχωρήσεις την Android εφαρμογή σου στο Play Store της Google, το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να δημιουργήσεις έναν λογαριασμό προγραμματιστή στο Play Console, το οποίο κοστίζει 25,00$, τα οποία είναι εφάπαξ πληρωμή και μόνο απαιτείται για την δημιουργία του λογαριασμού.

Πως καταχωρώ την εφαρμογή μου στο Apple App Store;

Θα χρειαστεί να δημιουργήσεις έναν λογαριασμό στο Apple Developer Program, το οποίο έρχεται με μια ετήσια χρέωση. Η εφαρμογή σου θα περάσει από έλεγχο και στη συνέχεια θα εγκριθεί για να εμφανιστεί στο App Store, εφόσον συμφωνεί με τους όρους και τις προϋποθέσεις της Apple.

Πως μπορώ να προωθήσω την εφαρμογή μου;

Χρησιμοποίησε τα social media, το content marketing και δημιούργησε διαφημιστικές καμπάνιες σε υπηρεσίες όπως το Google Ads ή το Meta Business Suite και χρησιμοποίησε διάφορες στρατηγικές όπως το email marketing και το growth marketing για να αυξήσεις ακόμα περισσότερο το κοινό σου και τις λήψεις της εφαρμογής σου.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε