Αν σκοπεύεις να ασχοληθείς με το dropshipping στο TikTok ή στο Instagram, τότε μέσα από αυτόν τον οδηγό θα βρεις όλες τις πληροφορίες που θα χρειαστείς για να ξεκινήσεις να πουλάς και να προωθείς προϊόντα μέσω των δύο social media πλατφορμών.
Σχετικά με το Dropshipping στο TikTok και το Instagram
Προτού ξεκινήσω, είναι σημαντικό να αναφέρω πως μέσα από αυτόν τον οδηγό δεν θα δούμε όλη την διαδικασία αναλυτικά, καθώς υπάρχουν προηγούμενα άρθρα που μπορείς να διαβάσεις σχετικά με το Dropshipping, πως να βρεις τους κατάλληλους προμηθευτές και πως να κατασκευάσεις το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα χωρίς κώδικα.
Οπότε, σιγουρέψου πως έχεις ακολουθήσει πρώτα τους εξής οδηγούς:
- Τι είναι το Dropshipping και πως λειτουργεί;
- Πως να επιλέξεις τα κατάλληλα dropshipping προϊόντα
- Dropshipping ή Affiliate Marketing; Ποιο να επιλέξω;
- 10 Συμβουλές για νέα Dropshipping και Affiliate e-shops
- eBay Dropshipping: Τι είναι και πως να ξεκινήσεις
- Πως να ακυρώσεις μια dropshipping παραγγελία
Με όλα αυτά κατά νου, μόλις ετοιμάσεις και στήσεις το νέο σου ηλεκτρονικό κατάστημα, στη συνέχεια θα έχεις την δυνατότητα να ξεκινήσεις να πουλάς τόσο μέσω του TikTok όσο και μέσω του Instagram.
Κατανοώντας τις διαφορές του TikTok & Instagram
Το πρώτο και σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να γνωρίζεις είναι οι διαφορές μεταξύ των δύο κοινωνικών δικτύων. Άλλωστε, και οι δύο πλατφόρμες φιλοξενούν διαφορετικό κοινό και έρχονται με τα δικά τους δυνατά και αδύναμα σημεία, τα οποία θα πρέπει να γνωρίζεις ώστε να αξιοποιήσεις προς όφελος σου.
Μιας και στις περισσότερες περιπτώσεις τα dropshipping προϊόντα που έχουμε επιλέξει συχνά εστιάζουν σε μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων, είτε αυτό αφορά την ηλικία, την τοποθεσία ή τις προσωπικές προτιμήσεις, γνωρίζοντας τα ποσοστά των ανάλογων κοινών που χρησιμοποιούν το TikTok και το Instagram είναι σημαντικό.
Τα στατιστικά του TikTok για dropshippers
- Το TikTok χρησιμοποιείται από το 18% των παγκόσμιων χρηστών του Διαδικτύου (ηλικίας 16 έως 64 ετών) και έχει πάνω από ένα δισεκατομμύριο παγκόσμιους μηνιαίους ενεργούς χρήστες.
- Το TikTok τείνει να φιλοξενεί νεότερο (ηλικιακά) κοινό κυρίως από 16 έως 24 ετών.
- Μόνο για το 2023 το TikTok δημιούργησε περισσότερα από 18.04 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα, 55% αύξηση συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
- Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων προήλθε από αγορές εντός εφαρμογής και διαφημίσεις στην εφαρμογή.
Η αύξηση των εσόδων του TikTok οφείλεται στη δημοτικότητά του στους εφήβους και στην εστίασή του στη βελτίωση των αγορών εντός εφαρμογής και του κοινωνικού εμπορίου.
Τα στατιστικά του Instagram για dropshippers
- Το Instagram έχει περισσότερους από 1.63 δισεκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες.
- Το Instagram δημιούργησε 33,71 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις το 2022.
- Το Instagram χρησιμοποιείται από το 32% των παγκόσμιων χρηστών του Διαδικτύου ηλικίας 16 έως 64 ετών.
- Το δημοφιλέστερο περιεχόμενο στο Instagram είναι το Lifestyle με περισσότερες από 1.1 τρισεκατομμύρια προβολές (στα hashtags) και το Travel (ταξιδιωτικό) με 509 δισεκατομμύρια προβολές.
- Σύμφωνα με το Data AI, το 44% των χρηστών του Instagram αγοράζει μέσω της πλατφόρμας μια φορά την εβδομάδα.
Η συνεχής αύξηση και άνοδος του Instagram δεν φαίνεται να βλέπει τέλος, με το κοινωνικό δίκτυο να έχει συνεχώς αύξηση στους ενεργούς χρήστες και τη συνολική επισκεψιμότητα που λαμβάνει.
TikTok vs. Instagram για Dropshipping: Το κατάλληλο κοινό για τα προϊόντα σου
Τα παραπάνω στατιστικά είναι πολύ σημαντικά, καθώς μας δείχνουν τι κοινό φιλοξενεί η κάθε πλατφόρμα. Με μια πρώτη ματιά, οι νέοι dropshippers που δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ στο παρελθόν με στατιστικά πιθανότατα να μπερδευτούν ή να μην θεωρούν πως βλέπουν κάτι σημαντικό σε αυτά. Επομένως, θα προσπαθήσω να τα εξηγήσω όσο πιο απλά γίνεται.
Το Instagram θεωρείται μέχρι σήμερα η καλύτερη επιλογή τόσο για dropshippers, όσο και για κάθε κάτοχο ηλεκτρονικού καταστήματος. Σε αντίθεση με το TikTok, το Instagram φιλοξενεί πιο διαφοροποιημένο κοινό, με την πλειονότητα να βρίσκεται μεταξύ των 18 και 25 ετών ανάλογα. Το συγκεκριμένο ηλικιακό κοινό τείνει να είναι πιο πρόθυμο να προχωρήσει σε αγορές προϊόντων μεσαίας κατηγορίας.
Από την άλλη πλευρά, το TikTok φιλοξενεί κυρίως χρήστες ηλικίας 18 έως 24, που σημαίνει πως είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν σε αγορές οικονομικότερων προϊόντων.
Με μια πρώτη ματιά, το Instagram αποτελεί τη προφανή επιλογή για όσους ενδιαφέρονται να προωθήσουν τα φυσικά ή ψηφιακά προϊόντα τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Λόγω του νεανικού κοινού που φιλοξενεί, στο TikTok τα πιο φθηνότερα προϊόντα και αυτά που εστιάζουν σε νεαρότερες ηλικίες τείνουν να παράγουν υψηλότερες πωλήσεις.
Ανάλογα με την αγορά στην οποία στοχεύεις και το προϊόν που προσφέρεις, ίσως χρειαστεί να επενδύσεις τους περισσότερους πόρους σου σε μια συγκεκριμένη πλατφόρμα, όπως το Instagram για κάθε ηλικιακό κοινό και το TikTok για να στοχεύσεις σε νεότερους καταναλωτές.
Το μάρκετινγκ και ο αλγόριθμος του TikTok & Instagram για dropshipping προϊόντα
Το TikTok διαθέτει έναν ισχυρό αλγόριθμο που μπορεί να εκθέσει γρήγορα και άμεσα το περιεχόμενο σου σε εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια χρήστες, ανεξάρτητα από τον αριθμό ακολουθών που έχεις. Το Instagram, από την άλλη πλευρά, περιλαμβάνει μια πιο ανταγωνιστική και κορεσμένη αγορά.
Αυτό σημαίνει πως απαιτείται περισσότερη βελτιστοποίηση στα posts που ανεβάζεις στο Instagram ώστε να εμφανίζονται σε περισσότερους χρήστες, ενώ ο ανταγωνισμός πιθανότατα να είναι υψηλότερος και η απήχηση από τις διαφημιστικές καμπάνιες μικρότερη απ’ ότι θα ήταν στο TikTok.
Οι διαφορές στους δύο αλγορίθμους είναι επίσης μεγάλες, καθώς στο TikTok είναι αρκετά πιο εύκολο να επιλεχθεί ένα βίντεο και να προωθηθεί αυτομάτως βάση πληροφοριών του όπως η ποιότητα, το θέμα, η μουσική και οι λέξεις-κλειδιά που υπάρχουν στην περιγραφή.
Στο Instagram, ενώ όλα αυτά παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο, ο αλγόριθμος ελέγχει και το δικό σου ιστορικό αλλά και το ιστορικό του κάθε χρήστη ώστε να διαπιστώσει εάν θα του/ης αρέσει ή όχι το προϊόν σου.
Με όλα αυτά κατά νου, είναι πιο εύκολο και γρήγορο να προωθείς dropshipping προϊόντα στο TikTok, ειδικότερα εάν το κοινό που στοχεύεις αφορά τις νεότερες ηλικίες καταναλωτών.
TikTok vs. Instagram: Διαφημιστικές καμπάνιες για την προώθηση dropshipping προϊόντων
Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της marketing στρατηγικής σου πιθανότατα να βρίσκεται στις διαφημιστικές καμπάνιες που δημιουργείς για την προώθηση των dropshipping προϊόντων σου. Αυτός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου, αλλά η διαφορά μεταξύ του TikTok και του Instagram στις διαφημιστικές καμπάνιες είναι μέρα με τη νύχτα.
Αν και μπορείς να δημιουργήσεις παθητικό εισόδημα μόνο από τις πωλήσεις που κάνεις μέσω των μηχανών αναζήτησης όπως η Google και η Bing, κάτι το οποίο απαιτεί να ασχοληθείς με το SEO, τα social media συνεχίζουν να παίζουν εξαιρετικά μεγάλο ρόλο στην περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων.
Στο Instagram ο προϋπολογισμός σου μπορεί να είναι αρκετά μικρότερος, καθώς θα χρεώνεσαι από 0,20€ μέχρι και 2,00€ για κάθε κλικ που γίνεται, ανάλογα με την τοποθεσία, τους στόχος που έχεις θέσει και τον ανταγωνισμό που υπάρχει αυτή την στιγμή στον κλάδο σου. Παρόλα αυτά, πολλά από τα κλικ τείνουν να μετατρέπονται σε πωλήσεις όταν το προϊόν προσφέρει αξία και το dropshipping ηλεκτρονικό κατάστημα προσφέρει μια φιλική και γρήγορη εμπειρία.
Στο TikTok από την άλλη πλευρά θα πληρώνεις 10,00$ για κάθε 1,000 εντυπώσεις, αλλά το ελάχιστο ποσό που πρέπει να ξοδέψεις για κάθε διαφημιστική καμπάνια είναι τα 500$. Με αυτό κατά νου, το TikTok δεν είναι μια προσιτή επιλογή σε όσο αφορά τους νέους dropshippers και τους καταστηματάρχες που έχουν μικρότερο διαθέσιμο προϋπολογισμό.
Επομένως, μην περιμένεις να ξεκινήσεις κατευθείαν αυτές τις φθηνές και χαρούμενες μικρές καμπάνιες που σου φέρνουν γρήγορα και άμεσα μερικές προβολές, followers και πωλήσεις χωρίς να διακινδυνεύεις “μεγάλα” ποσά.
Τέλος, είναι σημαντικό να αναφερθεί πως το ποσοστό μετατροπής είναι αρκετά χαμηλότερο στο TikTok απ’ ότι στο Instagram. Για τους νέους dropshippers, το ποσοστό μετατροπής αφορά το ποσοστό των ανθρώπων που από απλοί επισκέπτες θα μετατραπούν σε πελάτες. Ή αλλιώς, οι χρήστες που θα μετατραπούν σε πελάτες ή ένας απ’ τους βασικότερους στόχους για κάθε dropshipping eshop.
TikTok vs. Instagram για Dropshipping: Δημιουργία περιεχομένου και influencers
Στο TikTok θα έχεις την δυνατότητα να προωθείς τα dropshipping προϊόντα σου δημιουργώντας και ανεβάζοντας σύντομα βίντεο. Αν και πλέον οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να ανεβάσουν βίντεο με μέγιστη διάρκεια τα 10 λεπτά, τα σύντομα βίντεο τείνουν να έχουν υψηλότερη απήχηση. Θα μπορείς επίσης να ανεβάζεις ιστορίες που εξαφανίζονται ένα 24ωρο αργότερα.
Στο Instagram από την άλλη πλευρά μπορείς να δημοσιεύεις φωτογραφίες, βίντεο, ιστορίες και Reels. Αυτό σημαίνει πως ίσως χρειαστεί να επενδύεις περισσότερο χρόνο στη δημιουργία διαφορετικού περιεχομένου, αλλά έτσι έχεις καλύτερο έλεγχο γύρω απ’ τον τρόπο με τον οποίο θα παρουσιάζεις τα dropshipping προϊόντα σου.
Μιας και το influencer marketing παίζει σημαντικό ρόλο σε αρκετές μάρκετινγκ στρατηγικές, και στα δύο κοινωνικά δίκτυα θα βρεις όλους τους γνωστούς δημιουργούς περιεχομένου. Αν και στο Instagram θα βρεις περισσότερους, στο TikTok το περιεχόμενο που ανεβαίνει τείνει να είναι πιο μοναδικό και ποιοτικό.
Με αυτά κατά νου, εάν στην digital marketing στρατηγική σου συμπεριλαμβάνεται και η χρήση του influencer marketing, τότε το TikTok πιθανότατα να είναι η καλύτερη επιλογών μεταξύ των δύο.
Επιλέγοντας τα κατάλληλα dropshipping προϊόντα ανάλογα την πλατφόρμα
Έως και πριν μερικά χρόνια, οι χρήστες που ήθελαν να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες για ένα προϊόν έτειναν να χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης όπως η Google και η Bing.
Πλέον, κοινωνικά δίκτυα όπως το Instagram και το TikTok αποτελούν τη νούμερο ένα μηχανή αναζήτησης για αρκετούς νέους, ενώ AI Chat Bots που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη όπως το ChatGPT και το Microsoft CoPilot προσφέρονται εξίσου ως εξαιρετικές εναλλακτικές επιλογές.
Σε όσο αφορά το Instagram, οι dropshippers έχουν υψηλότερες πιθανότητες να πωλήσουν πιο ακριβά και ποιοτικά προϊόντα, ξεκινώντας από τα 45€ και φτάνοντας μέχρι και τα 100€ ανά προϊόν. Στο TikTok από την άλλη πλευρά τα ίδια προϊόντα πιθανότατα να έχουν ιδιαίτερα χαμηλότερη απήχηση και λιγότερες πωλήσεις και μετατροπές, λόγω του νεανικότερου κοινού.
Σε κάθε περίπτωση, το κλειδί για κάθε επιτυχημένο dropshipping προϊόν ξεκινάει με το κόστος, την αξία και την εμφάνιση. Με πιο απλά λόγια, εστίασε σε προϊόντα που είναι χαμηλής τιμής και οπτικά ελκυστικά στο TikTok, και σε προϊόντα που καλύπτουν σημαντικές ανάγκες και είναι πιο ποιοτικά στο Instagram.
TikTok Shop και Meta Business Suite για καταχώρηση dropshipping προϊόντων
Ως dropshipper ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που θα πρέπει να κάνεις είναι να καταχωρίσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα στο Meta Business Suite για το Facebook και το Instagram και στο TikTok for Business για το TikTok Shop.
Για να το κάνεις αυτό, θα πρέπει να έχεις στήσει πρώτα το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και να προσφέρει ήδη ορισμένα προϊόντα. Θα χρειαστείς επίσης μια σελίδα στο εκατοστέ κοινωνικό δίκτυο, την οποία πιθανότατα να χρειαστεί να επαληθεύσεις. Στη συνέχεια, θα έχεις την δυνατότητα είτε να δημιουργείς και να δημοσιεύεις προϊόντα χειροκίνητα, είτε ακόμα και να συγχρονίσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα ώστε να ανεβαίνουν και να ανανεώνονται αυτόματα.
Το καλό με το Instagram είναι πως αποτελεί μέρος του Meta Business Suite, μια πλατφόρμα για όσους έχουν σελίδες στο Facebook και στο Instagram και θέλουν να τις διαχειρίζονται από ένα μέρος. Από εκεί, θα έχεις την δυνατότητα να δημιουργήσεις μια εφαρμογή και ένα API κλειδί και API Secret κωδικό ο οποίος θα συνδέει το κατάστημα σου με τα δύο κοινωνικά δίκτυα, ανεβάζοντας παράλληλα τα προϊόντα σου και στις δύο πλατφόρμες.
Στο TikTok από την άλλη πλευρά θα έχεις να κάνεις αποκλειστικά με μια πλατφόρμα και με το διαχειριστικό περιβάλλον που παρέχει μέσω του TikTok for Business, το οποίο είναι ακόμα σχετικά καινούργιο. Φυσικά, σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως το ελάχιστο ποσό για κάθε διαφημιστική καμπάνια στο TikTok ανέρχεται στα 500 ευρώ, ενώ στο Meta Business Suite μπορείς να ξεκινήσεις με μόλις 10, 20, 30 ή όσα χρήματα επιθυμείς.
Και οι δύο πλατφόρμες είναι ζωτικής σημασίας για dropshipping καταστήματα που θέλουν να προωθούν πιο αποτελεσματικά τα προϊόντα τους μέσω του TikTok και του Instagram, καθώς επίσης και για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους μέσω των δύο γνωστών social media ιστοσελίδων.