Threads: Τι είναι το νέο social media του Instagram;

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Το Threads είναι πλέον διαθέσιμο σε όλους και ήρθε για να προσφέρει μια εναλλακτική του X (Twitter), αλλά τι ακριβώς είναι η micro-blogging πλατφόρμα και πως λειτουργεί;
TechGuides στο Threads Κοινωνικό Δίκτυο της Meta
Το TechGuides στο Threads. | © Παναγιώτης Σακαλάκης για το TechGuides.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Το Threads, ένα κοινωνικό δίκτυο από την Meta – την εταιρεία που έχει επίσης το Facebook και το Instagram – μόλις μπήκε στον χώρο των social media στην Ευρώπη και καθένας φαίνεται να δημιουργεί από έναν λογαριασμό. Αλλά τι ακριβώς είναι το Threads και τι πρέπει να γνωρίζουν οι δημιουργοί περιεχομένου, οι influencers, οι digital marketers και οι επιχειρήσεις για τη νέα πλατφόρμα;

Όταν το Threads κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ, κατάφερε να κερδίσει 100 εκατομμύρια χρήστες μέσα στον πρώτο κιόλας μήνα του λανσαρίσματος του. Ως μια καινούργια εναλλακτική που δημιουργήθηκε για να αντικαταστήσει το X.com (προηγουμένως Twitter), στην αρχή φαινόταν πως η πλατφόρμα δεν θα μπορούσε να ανταγωνιστεί το πασίγνωστο κοινωνικό δίκτυο που όλοι γνωρίζαμε και αγαπούσαμε μέχρι πρόσφατα, καθώς λίγο καιρό αργότερα η πλατφόρμα αντιμετώπισε κάθοδο στους ημερήσιους χρήστες της.

Το Threads έγινε ωστόσο διαθέσιμο στην Ευρώπη στις 14 Δεκεμβρίου του 2023, που σημαίνει πως ο κόσμος μόλις ξεκίνησε να εγγράφεται και να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα. Αν το Threads καταφέρει τελικά να γίνει ένα από τα μεγάλα social media, οι δημιουργοί περιεχομένου, οι digital marketers και οι επιχειρήσεις θα θελήσουν να προλάβουν να μπουν στο νέο κοινωνικό δίκτυο και να αποκτήσουν γρήγορα νέο κοινό, πριν οι ανταγωνιστές τους προλάβουν να τους περάσουν.

Τι είναι το Threads;

TechGuides στο Threads Κοινωνικό Δίκτυο της Meta
Το TechGuides στο Threads. | © Παναγιώτης Σακαλάκης για το TechGuides.

Το Threads είναι ένα καινούργιο κοινωνικό δίκτυο – ή καλύτερα, μια micro-blogging πλατφόρμα – από την Meta, την μητρική εταιρεία του Facebook, Instagram και WhatsApp. Πρόκειται για μια “αντιγραφή” του Twitter (πλέον X.com) και ήρθε για να ανταγωνιστεί την πλατφόρμα μετά την εξαγορά της από τον Elon Musk.

Με τον νέο ιδιοκτήτη, το Twitter έπαψε να είναι όλα όσα ήταν, με τους περισσότερους χρήστες να αναζητάνε πλέον για μια διαφορετική εναλλακτική. Και εδώ είναι που έρχεται και μπαίνει στο “παιχνίδι” το Threads, για να προσφέρει όλα όσα πρόσφερε κάποτε το Twitter.

Πρόκειται για μια πλατφόρμα η οποία σου επιτρέπει να ακολουθείς άλλους χρήστες, να δημοσιεύεις σύντομα κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, GIFs και να δημιουργείς ψηφοφορίες, καθώς επίσης και να λαμβάνεις ειδοποιήσεις για οτιδήποτε συμβαίνει.

Όπως και σε άλλα αντίστοιχα κοινωνικά δίκτυα, θα βρεις την ροή με τις νέες δημοσιεύσεις όσων ακολουθείς και άλλων προτάσεων του Threads, μια σελίδα για να ανακαλύπτεις νέο περιεχόμενο με τα πιο δημοφιλή posts, μια αναζήτηση και φυσικά το προσωπικό σου προφίλ.

Πως δημιουργώ λογαριασμό στο Threads;

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης στο Threads Κοινωνικό Δίκτυο της Meta
Τα προφίλ στο Threads. | | © Παναγιώτης Σακαλάκης για το TechGuides.

Οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν έναν καινούργιο λογαριασμό στο Threads, χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό τους στο Instagram. Μέχρι στιγμής, η πλατφόρμα δεν επιτρέπει την εγγραφή μέσω email ή άλλων κοινωνικών δικτύων όπως το Facebook.

  1. Επισκέψου το Threads ή κατέβασε το από το Play Store για Android ή από το App Store για iOS.
  2. Μόλις ανοίξεις την ιστοσελίδα ή την εφαρμογή, κάνε κλικ στην επιλογή “Connect with Instagram” για να συνδεθείς με τον Instagram λογαριασμό σου.
  3. Στη συνέχεια το κοινωνικό δίκτυο θα σε ρωτήσει εάν θέλεις να ακολουθήσεις συγκεκριμένους ή όλους τους χρήστες που ακολουθείς στο Instagram και έχουν λογαριασμό στο Threads.
  4. Έτοιμος/η! Ο λογαριασμός σου δημιουργήθηκε και έχεις την δυνατότητα να ανεβάσεις threads.

Δημιούργησες λογαριασμό; Ακολούθησε μας στο Threads!

Μόλις δημιουργήσεις έναν λογαριασμό στο Threads, θα έχεις την δυνατότητα να ακολουθήσεις όλους τους φίλους σου από το Instagram που επίσης έχουν ανοίξει έναν λογαριασμό στην πλατφόρμα. Το σηματάκι του Threads θα ξεκινήσει επίσης να εμφανίζεται αυτόματα στο προφίλ σου στο Instagram, αλλά έχεις την δυνατότητα να το απενεργοποιήσεις από τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σου.

Μιας και η πλατφόρμα ανήκει στην ίδια εταιρεία με το Instagram, δεν θα χρειαστεί να προχωρήσεις σε άλλα βήματα ή επαληθεύσεις, καθώς ο λογαριασμός σου θα επαληθευτεί στιγμιαία και θα έχεις άμεση πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο και τις δυνατότητες της πλατφόρμας.

Αποτελεί το Threads ανταγωνισμό για το X.com (Twitter);

Social Media - Facebook Instagram Threads X-Twitter TikTok LinkedIn YouTube
Facebook, Instagram, Threads, X (Twitter), LinkedIn, TikTok & YouTube © Παναγιώτης Σακαλάκης για το TechGuides.

Οι μέρες όπου το Twitter ήταν μονόδρομος για όσους ήθελαν να καταναλώνουν γρήγορα και εύκολα νέο περιεχόμενο. Το μέρος στο οποίο κάποτε συνέβαιναν όλα και φαινόταν ανίκητο στον χώρο των micro-blogging πλατφορμών, άρχισε να χάνει σημαντικά την αξία του μετά την εξαγορά και όλες τις αποφάσεις που πήρε ο Elon Musk απ’ την ώρα που εξαγόρασε την πλατφόρμα.

Με αυτά κατά νου, το Threads είναι αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη απειλεί που έπρεπε να αντιμετωπίσει το X/Twitter όλα αυτά τα χρόνια, και αναμφισβήτητα μεγαλύτερη από αυτή του Mastordon, το οποίο δεν φαίνεται να έχει την ίδια απόδοση που θα περίμεναν αρκετοί άνθρωποι που είναι βαθιά ριζωμένοι στην τεχνολογία.

Αν και το Threads δεν κατάφερε να κάνει τη μεγάλη επιτυχία που θα περίμεναν ορισμένοι στις ΗΠΑ, είναι ακόμα πολύ νωρίς για να προβλέψουμε την απόδοση που θα έχει στον χώρο των social media μέσα στα ερχόμενα χρόνια, και αν φυσικά το διατηρήσει η Meta.

Τα πρώτα προβλήματα με το Threads

Το Threads δεν είναι σαν το Twitter, και ούτε πρόκειται να γίνει ποτέ. Αυτό μπορεί να φανεί αρχικά από τις αναρτήσεις που ήδη φαίνεται να “πνίγουν” την νέα micro-blogging πλατφόρμα. Αρχικά, στο Threads όλοι προσπαθούν να φανούν αστείοι με στόχο να κερδίσουν followers και likes, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό γυναικών ξεκίνησε ήδη να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα όπως θα χρησιμοποιούσαν το OnlyFans.

Υπάρχει επίσης μεγάλη αμφιβολία μεταξύ δημιουργών περιεχομένου που αμφιβάλλουν αν το Threads καταφέρει ποτέ να γίνει το ίδιο μέσο ειδήσεων και νέων όπως είναι τόσα χρόνια το Twitter, το οποίο κατάφερε να κερδίσει εκατομμύρια χρήστες χάρη στις τακτικά ενημερωμένες ροές του. Οτιδήποτε συμβαίνει, τείνει να ανεβαίνει πρώτα στο Twitter και μετά στα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα, και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να ανταγωνιστεί εύκολα μια πλατφόρμα.

Τέλος, σύμφωνα με τις αναφορές και τα στατιστικά του πασίγνωστου Similarweb.com, το Threads από 49 εκατομμύρια χρήστες που είχε στις 7 Ιουλίου του 2023, έπεσε απότομα στους 12 εκατομμύρια μέχρι τις 22 Ιουλίου. Αν και το Threads ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά στις ΗΠΑ εκείνο το διάστημα, υπάρχει πάντοτε η περίπτωση να δούμε τον κόσμο να παύει να το χρησιμοποιεί λίγο καιρό αργότερα – ή και όχι.

Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Threads;

Αν και είναι ακόμα νωρίς, ο αλγόριθμος του Threads θα είναι το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της νέας πλατφόρμας. Προς το παρόν είναι νωρίς για να κάνουμε υποθέσεις, μα το σίγουρο είναι πως το Threads θα έχει άμεση επικοινωνία με τις υπόλοιπες εφαρμογές της Meta, όπως με το Instagram, το Facebook και πιθανότατα κάποια στιγμή με το WhatsApp.

Επιπλέον, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε ποιους χρήστες προωθεί περισσότερο, ποιο περιεχόμενο έχει υψηλή ζήτηση, τι μπορεί να αποτελέσει σε μπλοκάρισμα του λογαριασμού σου και πολλά πολλά ακόμα. Άλλωστε, έχουμε καιρό ακόμα έως ότου ξεκινήσουμε να βλέπουμε πως το κοινωνικό δίκτυο καταπολεμάει το ανεπιθύμητο περιεχόμενο, τις κακόβουλες δημοσιεύσεις και τους hackers.

Αξίζει να ασχοληθώ με το Threads ως influencer ή επαγγελματίας;

TechGuides στο Threads Κοινωνικό Δίκτυο της Meta - Xiaomi Mi Curved 34 Ultrawide
Το TechGuides στο Threads. | © Παναγιώτης Σακαλάκης για το TechGuides.

Μπορεί το μέλλον του Threads να μην είναι σίγουρο ακόμη, μα αν το κοινωνικό δίκτυο καταφέρει να ανταγωνιστεί το X/Twitter και άλλες αντίστοιχες πλατφόρμες, τότε θα αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για κάθε influencer, δημιουργό περιεχομένου, επιχείρηση ή επαγγελματία. Επομένως, είναι σημαντικό να σιγουρευτείς πως έχεις ήδη δημιουργήσει μια επαγγελματική παρουσία στο νέο κοινωνικό δίκτυο.

Αν πρόκειται για μεγάλες επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να επενδύσουν χρήματα στο Threads για την προώθηση τους, τότε θα πρέπει να ελέγχουν συνεχώς και προσεκτικά τα στατιστικά της πλατφόρμας και την απήχηση που έχει σε νέους χρήστες.

Θα πρέπει επίσης να υπολογίσουν προσεκτικά το budget τους και το κοινό που μπαίνει και χρησιμοποιεί το Threads, καθώς ακόμα κι αν υπάρχουν εκατομμύρια διαθέσιμοι χρήστες, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως αυτή είναι η κατάλληλη πλατφόρμα για διαφημιστές καμπάνιες.


Εσύ έχεις δημιουργήσει λογαριασμό στο Threads; Και αν ναι, ποια είναι η εμπειρία σου μέχρι στιγμής και ποια θεωρείς πως είναι τα δυνατά και αδύναμα σημεία της νέας πλατφόρμας; Θα συνεχίσεις να την χρησιμοποιείς; Θεωρείς πως το Threads αποτελεί απειλεί για το X/Twitter και ποιο από τα δύο προτιμάς περισσότερο;

Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις και την εμπειρία σου στα σχόλια στο τέλος του άρθρου!

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε