Τα 5 καλύτερα Συστήματα Διαχείρισης Σχέσεων Πελατών (CRM)

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Αναζητάς για ένα αξιόπιστο, γρήγορο και εύχρηστο CRM σύστημα ώστε να διαχειρίζεσαι τη ροή των εργασιών και των πελατών σου; Μέσα απ' το σημερινό άρθρο ρίχνουμε μια κοντινότερη ματιά στα Συστήματα Διαχείρισης Σχέσεων Πελατών και πως μας βοηθάνε να διαχειριστούμε καλύτερα τη freelancing καριέρα μας.
Τα καλύτερα Συστήματα Διαχείρισης Σχέσεων Πελατών (CRM)
© Carlos Muza στο Unsplash.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Αλλιώς γνωστά και ως “Customer Relationship Management” ή CRM, τα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών είναι συχνά πλατφόρμες ή προγράμματα τα οποία σου επιτρέπουν να διαχειρίζεσαι, να παρακολουθείς, να αποθηκεύεις τις πληροφορίες και να παρέχεις με ευκολία αποδείξεις ή τιμολόγια για τους πελάτες της εταιρείας σου.

Τι είναι τα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών;

Τα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών είναι εργαλεία που βοηθούν τις εταιρείες και τους ελεύθερους επαγγελματίες να διαχειρίζονται τους πελάτες και τα έργα τους πιο αποτελεσματικά. Συνήθως, περιλαμβάνουν λειτουργίες όπως την διαχείριση έργων (projects), φόρμες επικοινωνίας, χρέωση και τιμολόγηση, εργαλεία αναφορών και διαχείρισης πελατών. Χρησιμοποιώντας συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών, οι επαγγελματίες μπορούν να εξοικονομήσουν χρόνο, να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους και να αυξήσουν τα έσοδα τους.

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των συστημάτων διαχείρισης πελάτων είναι πως επιτρέπουν τόσο στον επαγγελματία όσο και στον πελάτη να παρακολουθούν όλη την διαδικασία με ευκολία. Μια ομαλή και απρόσκοπτη εμπειρία με έναν καινούργιο άλλωστε είναι πάντα ένας εξαιρετικός τρόπος για να κερδίσεις το ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη. Τα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών μπορούν να βοηθήσουν στην αυτοματοποίηση των πληροφοριών που λαμβάνουν οι πελάτες σου, στην παρακολούθηση της απόδοσης και των τυχών λεπτομερειών που δεν έχεις αναφέρει, καθώς επίσης και σχετικές πληροφορίες για την συνεργασία σας.

Μια πύλη πελατών μπορεί να ενισχύσει τον επαγγελματισμό και την αξιοπιστία μιας εταιρείας ή ενός ελεύθερου επαγγελματία. Μπορεί επίσης να εξοικονομήσει χρόνο και ταλαιπωρία επιτρέποντας στους πελάτες να ελέγχουν την κατάσταση των έργων τους μπροστά τους την οποιαδήποτε στιγμή, να κατεβάζουν τις αναφορές, να έχουν πρόσβαση σε ζωντανά δεδομένα, να ενημερώνουν τα στοιχεία χρέωσής τους και να αγοράζουν πρόσθετες υπηρεσίες.

Επιλέγοντας το σωστό σύστημα διαχείρισης σχέσεων πελατών για τις ανάγκες τους, οι επαγγελματίες μπορούν να πάνε τις υπηρεσίες τους στο επόμενο επίπεδο.

Με ποιους τρόπους χρησιμοποιούνται τα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών;

Τα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών μπορούν να βοηθήσουν τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις οποιουδήποτε μεγέθους. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν να επωφεληθούν από τη χρήση συστημάτων διαχείρισης πελατών για τον εξορθολογισμό των ροών εργασίας τους, τη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων τους.

Τα CRM για freelancers

Τα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών μπορούν να βοηθήσουν τους ελεύθερους επαγγελματίες σε εργασίες όπως:

  • Σύλληψη και καλλιέργεια δυνητικών πελατών.
  • Αποστολή προτάσεων και συμβάσεων.
  • Δημιουργία τιμολογίων και παρακολούθηση πληρωμών.
  • Διαχείριση έργων και προθεσμίες.
  • Επικοινωνία με πελάτες μέσω email, συνομιλίας, τηλεφώνου κ.λπ.
  • Αναφορά για την απόδοση και την κερδοφορία τους.

Τα CRM για επιχειρήσεις

Αν εργάζεσαι ή έχεις τη δική σου επιχείρηση, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα σύστημα διαχείρισης σχέσεων πελάτων για:

  • Ενσωμάτωση και σύναψη συμβάσεων με εργαζομένους.
  • Ανάθεση και παρακολούθηση έργων.
  • Έγκαιρες και ασφαλείς πληρωμές.
  • Αξιολόγηση και feedback για κάθε εργαζόμενο.
  • Δημιουργία ομαδικών εργασιών και αναθέσεων.

Τα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών μπορούν να βοηθήσουν τόσο τους ελεύθερους επαγγελματίες όσο και τις επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν χρόνο, χρήμα και ταλαιπωρία αυτοματοποιώντας και απλοποιώντας αρκετές από τις εργασίες που αναλαμβάνουν καθημερινά.

Πως μπορώ να επιλέξω το κατάλληλο σύστημα διαχείρισης σχέσεων πελάτων;

Η επιλογή ενός κατάλληλου συστήματος διαχείρισης πελάτων εξαρτάται από τις προτιμήσεις και τις ανάγκες κάθε επιχείρησης ή ελεύθερου επαγγελματία. Ωστόσο, παρακάτω θα βρεις ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά και τις στάνταρ λειτουργίες που πρέπει να σου παρέχει πάντοτε ένα αξιόπιστο σύστημα διαχείρισης σχέσεων πελατών.

  • Καθόρισε τους στόχους και τις προσδοκίες σου: Τι προσπαθείς να επιτύχεις με ένα σύστημα διαχείρισης σχέσεων πελατών; Ποια χαρακτηριστικά και λειτουργίες θεωρείς πως είναι απαραίτητες για την επιχείρηση σου ή τους πελάτες σου; Πόσα χρήματα είσαι διατεθειμένος/η να δώσεις για ένα τέτοιο εργαλείο;
  • Ερεύνα και σύγκρινε διαφορετικά εργαλεία: Έχοντας ως βάση τους στόχους, τις ανάγκες και τις προσδοκίες σου, χρησιμοποίησε διαφορετικά συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών και σύγκρινε τα περιβάλλοντα χρήσης τους, τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά που παρέχουν, το μηνιαίο ή ετήσιο κόστος τους, τη συμβατότητα τους και οτιδήποτε άλλο θεωρείς σημαντικό.
  • Στόχευσε στην ευκολία και την απλότητα: Κανένας πελάτης δεν θέλει να μάθει πως να χρησιμοποιεί ένα καινούργιο εργαλείο, και λίγοι είναι αυτοί που θα μπουν στην διαδικασία. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να επιλέξεις ένα σύστημα διαχείρισης σχέσεων πελατών που κάνει την διαδικασία υπόθεση μερικών λεπτών.

Τα περισσότερα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών σου επιτρέπουν να τα χρησιμοποιείς χάρη στις δωρεάν δοκιμαστικές ημέρες που παρέχουν στους νέους πελάτες τους. Χρησιμοποίησε το δωρεάν χρονικό διάστημα που σου παρέχεται για να ελέγξεις όλες τις δυνατότητες, τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά όσων περισσότερων εργαλείων μπορείς.

Ποια είναι τα καλύτερα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών;

Μιας και υπάρχει μια πληθώρα διαθέσιμων επιλογών, μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαφορετικά ώστε να ελέγξεις τις δυνατότητες και τις λειτουργίες τους. Συγκρίνοντας όλα αυτά τα συστήματα μεταξύ τους θα σου γλιτώσει αρκετό χρόνο από μια αναγκαστική μελλοντική μεταφορά προς άλλο σύστημα διαχείρισης σχέσεων πελατών.

Ορισμένα απ’ τα γνωστότερα και καλύτερα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών είναι τα εξής:

  • HubSpot CRM: Ένα δωρεάν και εύχρηστο CRM που ενσωματώνεται με άλλα εργαλεία HubSpot και προσφέρει λειτουργίες όπως διαχείριση επαφών, παρακολούθηση email, ζωντανή συνομιλία και αναφορά.
  • Monday.com: Μια ευέλικτη και προσαρμόσιμη πλατφόρμα που σας επιτρέπει να δημιουργείτε ροές εργασίας και πίνακες εργαλείων για τη διαχείριση πελατών, έργων, εργασιών και πολλά άλλα.
  • Zoho CRM: Ένα CRM που βασίζεται σε σύννεφο που προσφέρει λειτουργίες όπως η δημιουργία δυνητικών πελατών, η διαχείριση αγωγών, η αυτοματοποίηση, τα αναλυτικά στοιχεία και η ενσωμάτωση μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Salesforce: Ένα δημοφιλές και ισχυρό CRM που παρέχει λειτουργίες όπως διαχείριση επαφών, διαχείριση ευκαιριών, πρόβλεψη, συνεργασία και τεχνητή νοημοσύνη.
  • Freshworks CRM: Ένα φιλικό προς τον χρήστη και προσιτό CRM που προσφέρει λειτουργίες όπως μάρκετινγκ μέσω email, φόρμες ιστού, chatbots, τηλεφωνικές κλήσεις και αναλυτικά στοιχεία.

Φυσικά, με λίγη αναζήτηση θα συναντήσεις και αρκετές άλλες εναλλακτικές οι οποίες έχουν αγαπηθεί από εξίσου χιλιάδες ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Πως μπορώ να λάβω βοήθεια για τη διαχείριση της επιχείρησης μου;

Εάν έχεις πέσει πάνω σε εμπόδια ή αντιμετωπίζεις δυσκολίες με τη διαχείριση της επιχείρησης σου, των πελατών σου, ή του στρατηγικού σου πλάνου, τότε μπορείς να κλείσεις μια δωρεάν 20λεπτη συνεδρία στο Kalifos.com.

Μια creative business coach μπορεί να σε βοηθήσει στις προκλήσεις που αντιμετωπίζεις, σε βοηθάει να ενδυναμωθείς και να πάρεις έμπνευση, ξεπερνώντας κάθε εμπόριο που διαδραματίζει τον ηγετικό σου ρόλο.

Μπορείς επίσης να δημιουργήσεις μια έρευνα αγοράς, δημιουργώντας έτσι το δικό σου αναλυτικό πλάνο και ελέγχοντας όλα όσα κάνεις σωστά και όλα όσα κάνεις λάθος. Μια έρευνα αγοράς μπορεί να σου διδάξει πολλά για την επιχείρηση, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και οτιδήποτε άλλο παρέχεις, ενώ μπορεί να σε βοηθήσει να μπεις σε διαδικασίες προσαρμογής και αλλαγής ώστε να πετύχεις πιο γρήγορα τους στόχους σου.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε