Πως να δημιουργήσεις ένα Travel Blog | Οδηγός 2024

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Λατρεύεις τα ταξίδια και ενδιαφέρεσαι να δημιουργήσεις το δικό σου travel blog, αλλά δεν έχεις ιδέα πως να ξεκινήσεις; Μέσα από αυτό τον οδηγό θα δούμε πως μπορείς να ανοίξεις το δικό σου travel blog πάνω στο WordPress σε λίγα μόλις λεπτά.
Πως να δημιουργήσεις ένα travel blog
© Anton Shuvalov στο Unsplash.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Στις μέρες μας χρειάζονται μόλις μερικά λεπτά για να κατασκευάσεις μια ιστοσελίδα, μα πόσο μάλλον ένα travel blog. Η διαδικασία είναι ιδιαίτερα και στο τέλος αυτού του οδηγού, θα έχεις την δυνατότητα να ξεκινήσεις να γράφεις τα πρώτα σου άρθρα. Και όχι, δεν χρειάζεται να έχεις γνώσεις προγραμματισμού ή να είσαι ειδικευμένος/η με τους υπολογιστές.

Υπάρχουν τρία βασικά πράγματα που χρειάζεται κάθε αρχάριος blogger που σκοπεύει να δημιουργήσει το πρώτο του travel blog:

  1. Ένα domain name: Αυτό θα είναι το όνομα του blog σου, το οποίο θα λήγει με μια κατάληξη, όπως σε .gr, .com, .eu, .co και ούτω καθεξής.
  2. Ένα πακέτο φιλοξενίας: Αλλιώς γνωστά και ως “Web Hosting” πακέτα, πρόκειται για τους servers που θα φιλοξενούν το blog μας και θα το κάνουν προσβάσιμο σε όλους.
  3. Μια CMS πλατφόρμα: Πρόκειται για τις πλατφόρμες που μας επιτρέπουν να δημιουργούμε, να σχεδιάζουμε και να διαχειριζόμαστε ένα blog.

Σε αυτόν τον οδηγό θα καλύψουμε και τα τρία βασικά πράγματα που θα χρειαστείς για να ξεκινήσεις το δικό σου travel blog. Η πλατφόρμα που θα επιλέξουμε είναι το WordPress, μιας και πρόκειται για τη μεγαλύτερη, δημοφιλέστερη και πιο αξιόπιστη CMS πλατφόρμα παγκοσμίως.

1. Αγορά Web Hosting και Domain Name

Για να ξεκινήσουμε να σχεδιάζουμε το νέο μας travel blog και να γράψουμε τα πρώτα μας άρθρα, θα πρέπει πρώτα να αποκτήσουμε ένα web hosting πακέτο και ένα domain name. Αν και αρκετές web hosting εταιρείες απαιτούν να μπεις σε μια μικρή διαδικασία, έχω δημιουργήσει έναν σύντομο οδηγό για το πως να αγοράσεις το πρώτο σου web hosting πακέτο και domain name, καθώς επίσης και πως να εγκαταστήσεις και να ρυθμίσεις το WordPress.

Μόλις διαβάσεις τον οδηγό και ακολουθήσεις τα βήματα, μέσα σε 10 λεπτά θα έχεις συνδεθεί στο νέο σου WordPress blog. Το μόνο που μένει είναι να το “μετατρέψεις” σε travel blog, επιλέγοντας το κατάλληλο θέμα και δημιουργώντας τις βασικές σελίδες που χρειάζεται κάθε blog.

2. Επιλογή ενός ταξιδιωτικού θέματος (travel theme)

WordPress Themes (Θέματα)
Ο κατάλογος θεμάτων του WordPress.

Ένας από τους λόγους για τους οποίους το WordPress προτείνεται και χρησιμοποιείται από εκατομμύρια ανθρώπους είναι τα θέματα και τα πρόσθετα που παρέχει. Ενώ για τα πρόσθετα θα αναφερθώ στη συνέχεια του οδηγού, τα θέματα είναι ουσιαστικά έτοιμα προ-σχεδιασμένα πρότυπα τα οποία καθένας έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει εντελώς δωρεάν για να σχεδιάσει την ιστοσελίδα του.

Υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικά θέματα, κάποια από τα οποία εστιάζουν στο φαγητό, άλλα στις ειδήσεις, άλλα σε ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά για επιχειρήσεις, άλλα για ταξίδια και ούτω καθεξής. Αν και μπορείς να εγκαταστήσεις εντελώς δωρεάν κάθε θέμα που θα βρεις στον κατάλογο του WordPress, κάποια ίσως έχουν περιορισμένες επιλογές και απαιτούν είτε να πληρώσεις μια εφάπαξ πληρωμή είτε στο συνδρομητικό πακέτο της εταιρείας για να έχεις πρόσβαση σε όλες τις επιλογές.

  1. Από το αριστερό πλαϊνό μενού του WordPress πήγαινε στην Εμφάνιση και Θέματα.
  2. Κάνε κλικ στην επιλογή “Νέο θέμα“.
  3. Πήγαινε τον κέρσορα σε όποιο θέμα επιθυμείς και κάνε κλικ στο “Προεπισκόπηση” για να δεις πως είναι ή στο “Εγκατάσταση” για να το εγκαταστήσεις.
  4. Μόλις εγκατασταθεί, κάνε κλικ στην επιλογή “Ενεργοποίηση“.
  5. Από το αριστερό πλαϊνό μενού του WordPress πήγαινε στην Εμφάνιση και Προσαρμογή για να ξεκινήσεις να αλλάζεις τα χρώματα, τις γραμματοσειρές και οτιδήποτε άλλο θέλεις.

Υπάρχουν επίσης ορισμένα marketplaces τα οποία πουλάνε υψηλής ποιότητας και επαγγελματικά θέματα για το WordPress, όλα εκ των οποίων μπορείς να εγκαταστήσεις και να ρυθμίσεις με ιδιαίτερη ευκολία. Δύο από τα γνωστότερα marketplaces με WordPress θέματα αυτή την στιγμή είναι το ThemeForest και το Creative Market.

3. Δημιουργία των βασικών σελίδων και κατηγοριών

Σχετικά σελίδα του TechGuides - WordPress Gutenberg
Γράφοντας τη “Σχετικά” σελίδα του TechGuides στο Gutenberg κειμενογράφο του WordPress.

Κάθε blog θα πρέπει να περιλαμβάνει ορισμένες βασικές σελίδες, μέσα από τις οποίες οι αναγνώστες και τα ενδιαφερόμενα brands θα έχουν την δυνατότητα να μάθουν περισσότερα γι’αυτό και να βρουν τις σημαντικότερες πληροφορίες.

Οι συχνότερες σελίδες που θα πετύχεις σε ένα travel blog:

  • Σχετικά: Η σελίδα μέσα από την οποία περιγράφεις το blog σου, εσένα, την θεματολογία για την οποία γράφεις, τους κύριους στόχους και οτιδήποτε άλλο θεωρείς σημαντικό.
  • Επικοινωνία: Η σελίδα που περιλαμβάνει πληροφορίες επικοινωνίας και συχνά μια φόρμα επικοινωνίας που συμπληρώνουν οι αναγνώστες.
  • Εξοπλισμός: Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείς στα ταξίδια σου. Συχνά εισάγουμε affiliate συνδέσμους ώστε όποιος κάνει μια αγορά να διατηρούμε μια προμήθεια.
  • Press Kit: Η σελίδα περιλαμβάνει όλα όσα θα χρειαστεί ένα brand, ένας influencer, ή οποιοσδήποτε θέλει να αναφέρει το blog και τον κάτοχο του σε κάποιο άρθρο, βίντεο, podcast ή ακόμα και σε ραδιοφωνικές εκπομπές. Συχνά περιλαμβάνει αρχεία όπως τα λογότυπα, τα εξώφυλλα, το favicon και φωτογραφίες από τον κάτοχο, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν στο περιεχόμενο τους.
  • Πολιτική Απορρήτου: Ίσως η πιο σημαντική σελίδα σε μια ιστοσελίδα, καθώς περιγράφει πως η ιστοσελίδα συλλέγει, επεξεργάζεται και μοιράζεται τα προσωπικά δεδομένα των επισκεπτών της.
  • Όροι Χρήσης: Πρόκειται για μια εξίσου σημαντική σελίδα και αναφέρει όλους τους όρους που έχεις θέσει για τη χρήση του travel blog σου.

4. Δημιουργία ενός βασικού μενού

Το νέο σου travel blog θα χρειαστεί ένα μενού με όλες τις βασικές κατηγορίες και τις σελίδες που θέλεις να βλέπει κάθε αναγνώστης/ρια όταν το επισκέπτεται. Ένα μενού συχνά περιλαμβάνει την αρχική σελίδα, τις κατηγορίες, τις σελίδες και σε ορισμένες περιπτώσεις τις ετικέτες ενός blog.

Για να δημιουργήσεις και να εισάγεις ένα μενού στο WordPress, ακολούθησε τα εξής βήματα:

  1. Από το αριστερό πλαϊνό μενού πήγαινε στην Εμφάνιση και Μενού.
  2. Συμπλήρωσε μια ονομασία και κάνε κλικ στην επιλογή “Δημιουργία“.
  3. Από το αριστερό μενού, επέλεξε τις σελίδες και τις κατηγορίες που θέλεις να εισάγεις στο μενού σου. Κάθε φορά που θα εισάγεις μια επιλογή, θα εμφανίζεται στο κέντρο.
  4. Μόλις τα προσθέσεις όλα, απλά επέλεξε να εισαχθεί το παρόν μενού ως το κύριο μενού της ιστοσελίδας σου (η επιλογή βρίσκεται τέρμα κάτω).
  5. Τέλος, κάνε κλικ στο κουμπί “Αποθήκευση” και έλεγξε εάν το μενού εμφανίζεται στο νέο σου travel blog.

Κάποια travel themes μας επιτρέπουν να έχουμε πολλαπλά μενού, όπως για παράδειγμα ένα στην αρχή της οθόνης, ένα στο οποίο έχουμε το κύριο μενού και ένα στο footer. Άλλα themes προστέθουν επίσης διάφορα μενού στο footer με τις σημαντικότερες τους σελίδες.

5. Εγκατάσταση των βασικών πρόσθετων (plugins)

WordPress Plugins (Πρόσθετα)
Ο κατάλογος προσθέτων του WordPress.

Τα πρόσθετα είναι η “καρδιά” του WordPress, μιας και εκατοντάδες χιλιάδες εταιρείες και προγραμματιστές από ολόκληρο τον κόσμο δημιουργούν συνεχώς νέα πρόσθετα τα οποία επεκτείνουν τις λειτουργίες της πλατφόρμας. Για παράδειγμα, υπάρχουν πρόσθετα για να δημιουργείς και να εισάγεις φόρμες επικοινωνίας ή newsletter, για να δημιουργείς αναδυόμενα παράθυρα, για έχεις περισσότερες γραμματοσειρές και για οτιδήποτε άλλο επιθυμείς.

Για να δεις τον κατάλογο με τα διαθέσιμα πρόσθετα και να εγκαταστήσεις όσα επιθυμείς, από την αριστερή πλαϊνή στήλη του WordPress πήγαινε στα Πρόσθετα -> Νέο πρόσθετο.

Ορισμένα από τα γνωστότερα και πιο αξιόπιστα WordPress plugins είναι τα εξής:

Θα βρεις εκατοντάδες χιλιάδες διαθέσιμα πρόσθετα μέσα από τον κατάλογο του WordPress, όλα εκ των οποίων θα έχεις την δυνατότητα να εγκαταστήσεις με ένα κλικ εντελώς δωρεάν. Παρόλα αυτά, κάποια παρέχουν και συνδρομητικές εκδόσεις οι οποίες σου δίνουν πρόσβαση σε ακόμα περισσότερα χαρακτηριστικά και λειτουργίες, ενώ άλλα premium plugins θα τα βρεις μόνο σε ιστοσελίδες τρίτων και σε marketplaces όπως το CodeCanyon.

6. Δημοσίευση του πρώτου άρθρου μέσω του Gutenberg

Δημιουργία Travel Blog στο WordPress
Δημιουργία νέου άρθρου στο WordPress μέσω του Gutenberg κειμενογράφου.

Τώρα που έχεις επιλέξει ένα πρότυπο και έχεις δημιουργήσει τις βασικές κατηγορίες, συνέχεια έχει να ξεκινήσεις να γράφεις και να δημοσιεύεις τα πρώτα σου άρθρα. Ένα καινούργιο blog είναι καλό να ξεκινάει με τουλάχιστον 30 δημοσιευμένα άρθρα, αλλά αυτό δεν είναι υποχρεωτικό και μπορείς να ξεκινήσεις μέχρι και με ένα.

Στο WordPress απλά πήγαινε στα Άρθρα -> Νέο άρθρο, το οποίο θα σε οδηγήσει στον κειμενογράφο με την ονομασία “Gutenberg“. Ο συγκεκριμένος κειμενογράφος λειτουργεί με την εισαγωγή διαφορετικών μπλοκ. Μια παράγραφος είναι ένα μπλοκ, μια εικόνα είναι ένα μπλοκ και ούτω καθεξής. Απλά κάνε κλικ στο “+” εικονίδιο για να εμφανιστούν οι επιλογές.

Εισαγωγή νέου μπλοκ στο Gutenberg στο WordPress

Στο δεξί πλαϊνό μενού του Gutenberg θα βρεις όλες τις επιλογές του συγκεκριμένου άρθρου (Καρτέλα “Άρθρο“), καθώς επίσης και όλες τις ρυθμίσεις για κάθε μπλοκ που έχεις επιλεγμένο (Καρτέλα “Μπλοκ“). Μόλις γράψεις και μορφοποιήσεις το κείμενο σου και εισάγεις τις απαραίτητες φωτογραφίες, συνέχεια έχει να επιλέξεις σε ποια κατηγορία θα προστεθεί το άρθρο και να εισάγεις ορισμένες σχετικές ετικέτες γι ‘αυτό.

Στη συνέχεια, κάνε κλικ στο κουμπί “Προεπισκόπηση” για να ελέγξεις εάν το άρθρο εμφανίζεται σωστά και τέλος κάνε κλικ στο κουμπί “Δημοσίευση” για να το δημοσιεύσεις στο νέου σου travel blog.

7. Καταχώρηση του νέου Travel Blog στην Google και Bing

Αφότου γράψεις τα πρώτα σου άρθρα, στη συνέχεια θα θελήσεις να καταχωρήσεις το νέο σου travel blog στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και της Bing. Εισάγωντας τα απαραίτητα και επιβεβαιώνοντας πως είσαι ο κάτοχος αυτού του blog στις δύο εταιρείες, παράλληλα θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα άλλων μηχανών αναζήτησης, όπως στο DuckDuckGo, στην Yahoo! Search, μεταξύ άλλων.

  • Ο χειροκίνητος τρόπος (Google): Για να καταχωρήσεις το νέο σου travel blog, ξεκίνα αρχικά επισκέπτοντας το Google Search Console, στο οποίο μπορείς να συνδεθείς με τον Google λογαριασμό σου. Θα χρειαστεί να εισάγεις την διεύθυνση URL του travel blog σου και στη συνέχεια να επιβεβαιώσεις πως είσαι ο πραγματικός κάτοχος, εισάγωντας είτε ένα αρχείο στον server, είτε ένα μικρό κομμάτι κώδικα στο header της ιστοσελίδας σου.
  • Ο εύκολος τρόπος (Google): Παρόλα αυτά, εάν θέλεις η διαδικασία να είναι πλήρως αυτοματοποιημένη, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Site Kit plugin της Google για το WordPress, το οποίο θα δημιουργήσει, θα μορφοποιήσει και θα συνδέσει αυτόματα όλες τις βασικές υπηρεσίες της Google.
  • Γρήγορη καταχώρηση στην Bing: Αφότου καταχωρήσεις το travel blog σου στην Google, στη συνέχεια απλά επισκέψου το Bing Webmaster Tools και κάνε σύνδεση με τον Google λογαριασμό σου. Η υπηρεσία θα σου ζητήσει να εισχωρήσει αυτόματα όλες τις ιστοσελίδες που έχεις στο Search Console αυτόματα στο Webmaster Tools. Δώσε τα απαραίτητα δικαιώματα και το νέο σου travel blog θα καταχωρηθεί και στα αποτελέσματα της Bing.

Μπορείς να εισάγεις επίσης και το sitemap.xml του blog σου για ακόμα πιο γρήγορη ανίχνευση και καταχώρηση των νέων άρθρων και σελίδων σου. Εάν χρησιμοποιήσες το Rank Math SEO plugin, τότε θα βρεις το URL σύνδεσμο του sitemap σου στις ρυθμίσεις του πρόσθετου.

8. Προώθησε το νέο σου Travel Blog

Πόσα χρήματα βγάζουν οι TikTokers από το TikTok το 2023
TikTok / © Solen Feyissa στο Unsplash.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αρκετές διαφορετικές digital marketing στρατηγικές για να προωθείς το ταξιδιωτικό περιεχόμενο του travel blog σου. Ο γνωστότερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος για να προσελκύεις συνεχώς νέους επισκέπτες είναι μέσω της οργανικής κίνησης, η οποία αφορά τις επισκέψεις που λαμβάνεις από τις μηχανές αναζήτησης όπως η Google και η Bing.

Για να μπορέσουν τα άρθρα σου να εμφανιστούν σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, θα πρέπει να τα βελτιστοποιείς με διαφορετικούς τρόπους και ανάλογα με την ζήτηση και τον ανταγωνισμό που υπάρχει, χρησιμοποιώντας έξυπνες λέξεις-κλειδιά. Υπάρχουν αρκετές SEO στρατηγικές, οπότε μια μελέτη γύρω απ’ το Search Engine Optimization θα σε βοηθήσει αρκετά.

Τα social media είναι ένας εξίσου εξαιρετικός τρόπος για να προωθείς το περιεχόμενο σου. Κοινωνικά δίκτυα όπως τα TikTok, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, μεταξύ άλλων, σου παρέχουν την δυνατότητα να προωθήσεις το περιεχόμενο σου σε δισεκατομμύρια χρήστες που τα χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση. Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Canva για να δημιουργείς λογότυπα, εξώφυλλα και social media posts.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε