Είτε χρησιμοποιείς την πλατφόρμα του YouTube για να βγάζεις λεφτά ως vlogger, είτε προβάλλεις τις διαφημίσεις της AdSense στο blog σου, υπάρχουν ορισμένοι τρόποι με τους οποίους μπορείς να αυξήσεις σημαντικά το CPC (κόστος ανά κλικ) ώστε να κερδίζεις περισσότερα χρήματα με κάθε κλικ που γίνεται πάνω σε αυτές.
Η Google αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές σε όσο αφορά τους δημιουργούς που ενδιαφέρονται να αυξήσουν το εισόδημα τους και να κερδίζουν χρήματα από το περιεχόμενο τους. Παρόλα αυτά, η εταιρεία δεν παρέχει τεχνική υποστήριξη για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα, ενώ οι συμβουλές που παρέχει μέσα απ’ τις εκατοντάδες σελίδες της μπορούν να γίνουν ιδιαίτερα χαώδεις όταν αναζητάς κάτι συγκεκριμένο.
Υπάρχουν αρκετοί δημιουργοί που είδαν το εισόδημα από τις διαφημίσεις τους να πέφτει κατακόρυφα, ενώ στην πραγματικότητα οι προβολές στα βίντεο ή τα άρθρα τους μπορεί να διατηρήθηκαν το ίδιο, ή ακόμα και να αυξήθηκαν. Άλλοι δημιουργοί έχουν δει το εισόδημα τους να αυξάνεται ενώ δεν υπάρχει στην πραγματικότητα αύξηση στην επισκεψιμότητα του περιεχομένου τους.
Μέσα τον σημερινό οδηγό θα δούμε γιατί συμβαίνουν όλα, πως μπορούμε να βρούμε ποια είναι η αιτία για χαμηλά ή αυξημένα έσοδα και τι μπορούμε να κάνουμε για να σιγουρευτούμε πως όλες οι διαφημίσεις μας είναι σωστά βελτιστοποιημένες για το δικό μας blog ή vlog κανάλι.
Τι είναι το CPC και γιατί είναι σημαντικό;
Για να καταφέρεις να αυξήσεις τα λεφτά που κερδίζεις από τις διαφημίσεις των βίντεο ή των άρθρων σου, θα πρέπει πρώτα να γνωρίζεις πως λειτουργούν και κάθε πότε πληρώνεσαι από αυτές. Άλλωστε, κάθε διαφήμιση είναι διαφορετική, παρέχει διαφορετικό CPC και κάποιες φορές αποδίδει καλά, ενώ άλλες όχι και τόσο.
Τι ακριβώς είναι το Cost Per Click (CPC);
Το CPC σημαίνει κόστος ανά κλικ, το οποίο είναι το ποσό που κερδίζεις κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κλικ σε μια απ’ τις διαφημίσεις που προβάλλεται στο περιεχόμενο σου. Το CPC για οποιαδήποτε διαφήμιση καθορίζεται από τον διαφημιστή. Ορισμένοι διαφημιστές μπορεί να είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα ανά κλικ από άλλους, ανάλογα με το τι διαφημίζουν και πόσο υψηλός είναι ο ανταγωνισμός.
- Διαφημιστές και Επιχειρήσεις: Ορίζουν το μέγιστο κόστος ανά κλικ που θέλουν να παρέχουν στις διαφημίσεις τους – ή απλώς “μέγ. CPC” – αυτό είναι το υψηλότερο ποσό που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για ένα κλικ στη διαφήμιση τους. Αν και το μέγιστο CPC που ορίζει ένας διαφημιστής μπορεί να είναι υψηλό, αυτό δεν σημαίνει πως η πλατφόρμα θα χρησιμοποιεί για κάθε κλικ το ίδιο μέγιστο ποσό ανά κλικ. Αρκετές φορές, το ποσό θα είναι μικρότερο.
- Δημιουργοί περιεχομένου: Για τους δημιουργούν που κερδίζουν λεφτά ανά κάθε κλικ που γίνεται σε μια απ’ τις διαφημίσεις του περιεχομένου τους, όσο πιο υψηλό είναι το CPC, τόσα πιο πολλά χρήματα κερδίζουν. Στόχος των δημιουργών δεν είναι μόνο να προβάλλουν διαφημίσεις, αλλά και να τις βελτιστοποιούν κατάλληλα για το περιεχόμενο τους ώστε να αυξάνουν τα λεφτά που βγάζουν από αυτές.
Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που επηρεάζουν το CPC των διαφημίσεων σου και τα λεφτά που κερδίζεις από κάθε κλικ. Ορισμένοι από αυτούς είναι φυσικά ή συνάφεια των λέξεων-κλειδιών που εισάγεις στα κείμενα σου, το μέγεθος, η τοποθέτηση και ο τύπος των διαφημίσεων που έχεις επιλέξει να προβάλλονται, οι συσκευές και οι τοποθεσίες των χρηστών, η θεματολογία και ο κλάδος που ανήκει το περιεχόμενο σου, καθώς επίσης και για ορισμένους άλλους παράγοντες.
Πως μπορώ να δω το CPC μου στην AdSense;
Κάθε δημιουργός έχει την δυνατότητα να δει ποιο είναι το ποσοστό του CPC των διαφημίσεων του. Το CPC κατά πάσα πιθανότητα θα διαφέρει αρκετά από δημιουργό σε δημιουργό, ενώ όλα βασίζονται σε διαφορετικούς παράγοντες για τους οποίους αναφέρθηκα παραπάνω.
Για να δεις το κόστος ανά κλικ που έχουν αυτή την στιγμή οι διαφημίσεις σου, ακολούθησε τα εξής βήματα:
- Κάνε σύνδεση στον AdSense λογαριασμό σου.
- Από το αριστερό πλαϊνό μενού κάνε κλικ στις Αναφορές.
- Κάνε κλικ στην επιλογή Μονάδες διαφήμισης.
- Από την ενότητα “Αναλύσεις“, επέλεξε να δεις ανά ιστοσελίδα.
- Υπολόγισε το CPC με βάση των αναφορών RPM.
Το RPM εμφανίσεων είναι τα έσοδα εμφανίσεων ανά χίλιες εμφανίσεις (RPM) και αναφέρεται στα μέσα κέρδη ανά χίλιες εμφανίσεις. RPM εμφανίσεων = (εκτιμώμενα κέρδη/εμφανίσεις) * 1.000
. Από την ίδια σελίδα αναφορών θα έχεις την δυνατότητα να παρακολουθήσεις και άλλα στατιστικά, όπως τα κλικ που έχουν γίνει πάνω στις διαφημίσεις σου, ποιοι τύποι διαφημίσεων παράγουν τα περισσότερα λεφτά, ποιο περιεχόμενο σου έχει το υψηλότερο CPC και πολλά ακόμα.
5 Τρόποι για να αυξήσεις τα λεφτά από τις διαφημίσεις της Google
Αν θεωρείς πως τα έσοδα σου είναι λιγότερα από αυτά που θα έπρεπε να παράγει το περιεχόμενο σου, ή ενδιαφέρεσαι να ακολουθήσεις νέες στρατηγικές με στόχο να αυξήσεις τα λεφτά που βγάζεις από τις διαφημίσεις της Google, είτε πρόκειται για την AdSense ή το YouTube (που συνδέονται μεταξύ τους), υπάρχουν ορισμένα βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις (και προτείνονται προς όλους).
1. Απέκλεισε τις κατηγορίες με το μικρότερο CPC
Μέσα από το λογαριασμό σου στην Google AdSense θα έχεις την δυνατότητα να αποκλείσεις εντελώς όσες κατηγορίες διαφημίσεων δεν θέλεις να εμφανίζονται στο περιεχόμενο σου. Αυτό είναι σημαντικό στην περίπτωση που θέλεις να απενεργοποιήσεις συγκεκριμένες κατηγορίες διαφημίσεων, όπως για παράδειγμα όσες αφορούν τους live αγώνες, live scores αγώνων, τα προϊόντα φαρμακευτικής, ή άλλες κατηγορίες όπως την μόδα, την ψυχαγωγία, την τέχνη κ.ο.κ.
Κάποιες κατηγορίες τείνουν να παράγουν λιγότερα χρήματα, μιας και ο ανταγωνισμός είναι συχνά μικρότερος και άρα οι διαφημιστές δίνουν λιγότερα λεφτά ανά κλικ. Αν μια κατηγορία έχει μειωμένο CPC, τότε ο δημιουργός θα δυσκολευτεί αρκετά ώστε να φτάσει στο επιθυμητό ποσό που θέλει να κερδίζει, μιας και θα πρέπει οι προβολές να είναι αρκετά περισσότερες. Οι δημιουργοί που στοχεύουν στις κατηγορίες με το υψηλότερο CPC τείνουν να κερδίζουν περισσότερα λεφτά από τις διαφημίσεις της Google, ακόμα κι όταν έχουν μικρότερο αριθμό προβολών.
Για να απενεργοποιήσεις συγκεκριμένες κατηγορίες διαφημίσεων στην Google AdSense, ακολούθησε τα εξής βήματα:
- Κάνε σύνδεση στον AdSense λογαριασμό σου.
- Πήγαινε στην Ασφάλεια επωνυμίας -> Περιεχόμενο -> Στοιχεία ελέγχου αποκλεισμού.
- Κάνε κλικ στην επιλογή “Διαχείριση ευαίσθητων κατηγοριών” στην ενότητα “Ευαίσθητες κατηγορίες“.
- Απενεργοποίησε τις κατηγορίες διαφημίσεων δεν θέλεις να εμφανίζονται άλλο στο περιεχόμενο σου.
Μπορείς φυσικά να δημιουργείς συνεχώς νέα πειράματα, ορίζοντας σε κάθε πείραμα να χρησιμοποιεί συγκεκριμένες κατηγορίες διαφημίσεων, έτσι ώστε να βρεις ποιες είναι αυτές οι οποίες παράγουν τα περισσότερα χρήματα ανά κλικ. Θα χρειαστεί φυσικά να περάσει ένα χρονικό διάστημα έως ότου ολοκληρώσεις όλα τα πειράματα, μιας και καθένα θα πρέπει να τρέχει για τουλάχιστον μερικές ημέρες ώστε να λάβεις πιο αξιόπιστα αποτελέσματα.
2. Απενεργοποίησε τους διαφημιστές με το χαμηλότερο CPC
Όπως και με τις κατηγορίες των διαφημίσεων που ανέφερα στην προηγούμενη ενότητα, έτσι και με τους διαφημιστές έχουμε την δυνατότητα να απενεργοποιήσουμε όσους δεν θέλουμε να διαφημίζονται στο περιεχόμενο μας. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον ίδιο τρόπο ώστε να σιγουρευτείς πως οι ανταγωνιστές σου δεν θα προωθούνται ποτέ μέσα από την ιστοσελίδα ή τα βίντεο σου.
Απενεργοποίηση συγκεκριμένων URLs:
- Κάνε σύνδεση στον AdSense λογαριασμό σου.
- Πήγαινε στην Ασφάλεια επωνυμίας -> Αναζήτηση -> Στοιχεία ελέγχου αποκλεισμού.
- Κάνε κλικ στην επιλογή “Διαχείριση URL διαφημιζόμενων“.
- Πρόσθεσε στο πεδίο αναζήτησης το URL που θέλεις να μπλοκάρεις και κάνε κλικ στο κουμπί “Αναζήτηση“.
- Μπορείς να επαναφέρεις το URL ενός διαφημιζόμενου από την ίδια σελίδα. Η AdSense θα εμφανίσει τις μπλοκαρισμένες URLs λίγο πιο κάτω αμέσως αφότου εισάγεις την πρώτη.
Απενεργοποίηση συγκεκριμένων διαφημίσεων:
- Κάνε σύνδεση στον AdSense λογαριασμό σου.
- Πήγαινε στην Ασφάλεια επωνυμίας -> Περιεχόμενο -> Κέντρο ελέγχου διαφημίσεων.
- Πήγαινε πάνω σε μια διαφήμιση και κάνε κλικ στην επιλογή “Αποκλεισμός αυτής της διαφήμισης” ώστε να πάψει να εμφανίζεται στο περιεχόμενο σου.
- Πήγαινε στην καρτέλα “Αποκλεισμένες” ώστε να δεις όσες έχεις πάψει να χρησιμοποιείς, ή για να τις επαναφέρεις ξανά.
Για να εντοπίσεις τους διαφημιστές που παρέχουν το μικρότερο CPC στις διαφημίσεις τους, θα πρέπει να κάνεις αρκετά πειράματα έως ότου εντοπίσεις τα καλύτερα αποτελέσματα για εσένα και το περιεχόμενο σου. Αποκλείοντας κάθε φορά τους διαφημιστές με το χαμηλότερο κόστος ανά κλικ σιγουρεύεσαι πως έτσι θα εμφανίζονται μόνο διαφημίσεις με υψηλό CPC.
3. Κάνε νέα πειράματα με τις διαφημίσεις
Τα πειράματα αποτελούν τον ιδανικό τρόπο για να καταλαβαίνεις πως συμπεριφέρονται διαφορετικοί τύποι, κατηγορίες και τα μεγέθη των διαφημίσεων στο περιεχόμενο σου. Μιας και κάθε θεματολογία και κλάδους παράγουν διαφορετικό κόστος ανά κλικ, για να καταφέρεις να βρεις ποιο λειτουργεί καλύτερα με τα άρθρα ή τα βίντεο σου είναι με τη πραγματοποίηση συνεχόμενων πειραμάτων.
Μπορείς να δημιουργείς συνεχώς νέα πειράματα, να επιλέξεις το ποσοστό των χρηστών στο οποίο θα πραγματοποιείται το πείραμα, έως πόσες ημέρες να είναι ενεργό, καθώς επίσης και τα τελικά του αποτελέσματα. Αν υπάρχει αύξηση στα λεφτά που βγάζεις από τις διαφημίσεις της AdSense, τότε μπορείς να κρατήσεις τις αλλαγές βάση του πειράματος, εναλλακτικά να δημιουργήσεις ένα καινούργιο με άλλες μορφοποιήσεις.
Για να δημιουργείς νέα πειράματα στην AdSense, ακολούθησε τα εξής βήματα:
- Κάνε σύνδεση στον AdSense λογαριασμό σου.
- Πήγαινε στην Βελτιστοποίηση -> Πειράματα.
- Κάνε κλικ στο κουμπί “Νέο πείραμα“.
- Επέλεξε τον τύπο του πειράματος σου (όπως μικρότερος αριθμός διαφημίσεων, απενεργοποίηση συγκεκριμένων διαφημιστών ή κατηγοριών διαφημίσεων, διαφορετικά μεγέθη ή τύπους διαφημίσεων, απενεργοποιώντας ή ενεργοποιώντας νέους τύπους κ.α.).
Λίγες ώρες αργότερα το νέο σου πείραμα θα ξεκινήσει να εμφανίζει τα πρώτα αποτελέσματα, ανάλογα με την επισκεψιμότητα που λαμβάνει το περιεχόμενο σου. Θα έχεις την δυνατότητα να δεις αν η παραλλαγή που έκανες αποτέλεσε σε υψηλότερα ή χαμηλότερα έσοδα από τις διαφημίσεις και ποιος ήταν ο αριθμός των επισκέψεων που δέχτηκαν οι διαφημίσεις σου καθ’ όλη τη διάρκεια που το πείραμα ήταν ενεργό.
Χρησιμοποίησε δωρεάν εφαρμογές οργάνωσης όπως το Notion για να διατηρείς οργανωμένα όλα τα αποτελέσματα των πειραμάτων σου, βλέποντας σε μια σελίδα όσα λειτουργούν και όσα δεν λειτουργούν με τις διαφημίσεις, τις κατηγορίες, τους διαφημιστές και τον κλάδο του περιεχομένου σου. Τα αποτελέσματα μπορεί να σε οδηγήσουν σε αρκετές ή βελτιώσεις οι οποίες μπορούν να αποφέρουν σημαντικά υψηλότερο CPC και καλύτερο SEO.
4. Σιγουρέψου πως γράφεις μόνο για λέξεις-κλειδιά με υψηλό CPC
Ένας από τους καλύτερους και πιο πρακτικούς τρόπους για να αυξήσεις τα λεφτά από τις διαφημίσεις της Google είναι με τη χρήση μόνο δημοφιλή λέξεων-κλειδιών. Τι σημαίνει αυτό; Πως θα πρέπει αρχικά να δημιουργήσεις μια αναλυτική έρευνα αγοράς γύρω από τον κλάδο σου, συμπεριλαμβανομένων του ανταγωνισμού που υπάρχει, τι αναζητάει ο κόσμος και ποιες λέξεις-κλειδιά έχουν την υψηλότερη ζήτηση και παράγουν το υψηλότερο κόστος ανά κλικ.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις εργαλεία όπως το Keywords Everywhere, το οποίο είναι μια επέκταση για προγράμματα περιήγησης (Chrome & Firefox) και εμφανίζει το ποσοστό ζήτησης, το αρχείο στατιστικών των τελευταίων μηνών, το CPC και εναλλακτικούς τρόπους με τους οποίους αναζητάνε οι χρήστες και αφορούν την λέξη-κλειδί που μόλις αναζήτησες. Τα ίδια αποτελέσματα του Keywords Everywhere εμφανίζονται επίσης και στα αποτελέσματα αναζήτησης του YouTube.
Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις γνωστές πλατφόρμες όπως το Ahrefs ή το Ubersuggest, εκ των οποίων και τα δύο απευθύνονται σε όλους τους δημιουργούς που θέλουν να βελτιώσουν σημαντικά το περιεχόμενο και στις μάρκετινγκ στρατηγικές τους. Θα μπορείς επίσης να αναλύσεις τους ανταγωνιστές σου και να μάθεις με ποιους τρόπους τους βρίσκει ο περισσότερος κόσμος, τι επισκεψιμότητα έχουν στην ιστοσελίδα τους και πολλά ακόμα.
Ένα καλό παράδειγμα για τη σημασία των λέξεων κλειδιών είναι το εξής: Υπάρχουν δύο blogs τα οποία έχουν 20 χιλιάδες μηνιαίους επισκέπτες. Και τα δύο γράφουν για την ίδια θεματολογία, αλλά οι bloggers πίσω από αυτά εστιάζουν σε διαφορετικές λέξεις-κλειδιά για τον κλάδο τους. Το blog που θα δημοσιεύει περιεχόμενο μόνο με λέξεις-κλειδιά που έχουν υψηλή ζήτηση και CPC και βελτιστοποιεί σωστά τους τίτλους και τα κείμενα του, θα βγάζει ένα σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό χρημάτων από το άλλο blog, άσχετα αν αναφέρονται στα ίδια θέματα και έχουν την ίδια επισκεψιμότητα.
5. Εστίασε στο να παράγεις evergreen content
Η χρήση του evergreen content συνεχίζει και αυξάνεται ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, με ολοένα και περισσότερους δημιουργούς και επιχειρήσεις να εστιάζουν στον συγκεκριμένο τύπο άρθρων και βίντεο. Αλλά τι είναι ακριβώς είναι το evergreen content και γιατί αξίζει να αναφερθεί και να χρησιμοποιηθεί;
Τι είναι το evergreen content;
Το evergreen content είναι ουσιαστικά το διαχρονικό περιεχόμενο. Πρόκειται για το περιεχόμενο που περιστρέφεται γύρω από θέματα που είναι πάντοτε σχετικά με τους αναγνώστες, άσχετα από τον κύκλο ειδήσεων, τα γεγονότα και τη σεζόν. Η ονομασία του προέρχεται από τα αειθαλή φυτά που διατηρούν τα πράσινα φύλλα τους όλο το χρόνο.
Οι δημιουργοί εστιάζουν στο να παράγουν evergreen content για πολλούς διαφορετικούς λόγους, μα κυρίως γιατί προσφέρει αξία ακόμα και μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα διαχρονικά άρθρα τείνουν επίσης να έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανιστούν και να παραμείνουν στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων της Google και της Bing, παράγοντας έτσι συνεχώς παθητική οργανική κίνηση.
Παραδείγματα του evergreen content
Αν δυσκολεύεσαι να κατανοήσεις πότε ένα περιεχόμενο ανήκει στην κατηγορία του evergreen content και πότε όχι, μπορείς να ελέγξεις τα εξής παραδείγματα:
Τύποι περιεχομένου που ανήκουν στο evergreen content:
- Οδηγοί, σεμινάρια και σειρές μαθημάτων.
- Συχνές ερωτήσεις.
- Γλωσσάρια και ορισμοί.
- Μελέτες, έρευνες και testimonials.
- Λίστες και ψηφιακά πρότυπα (templates).
Τύποι περιεχομένου που δεν ανήκουν στο evergreen content:
- Ειδήσεις και τρέχοντα γεγονότα.
- Εποχιακά και ταξιδιωτικά θέματα.
- Οτιδήποτε σχετίζεται με τις τάσεις.
- Στατιστικά στοιχεία και δεδομένα που αλλάζουν με τη πάροδο του χρόνου.
Με όλα αυτά κατά νου, το περιεχόμενο που παρέχει αξία για ένα σύντομο χρονικό διάστημα συνήθως αποφεύγεται να χρησιμοποιείται από δημιουργούς που δεν δουλεύουν ή είναι κάτοχοι κάποιας εφημερίδας ή ειδησεογραφικής ιστοσελίδας.
Πως να αυξήσεις τα λεφτά που βγάζεις εκτός απ’ την Google
Αν και η Google αποτελεί μια απ’ τις καλύτερες επιλογές για το μεγαλύτερο ποσοστό των δημιουργών, σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μονοπώλιο, ενώ θα βρεις εκατοντάδες άλλους τρόπους με τους οποίους μπορείς να αυξήσεις ακόμα περισσότερο τα λεφτά που βγάζεις.
Μπορείς να συνδυάσεις τις διαφημίσεις της Google με το affiliate marketing, κερδίζοντας χρήματα από κάθε προμήθεια που θα κρατάς για κάθε πώληση ή action που θα γίνεται απ’ τους affiliate συνδέσμους σου. Μπορείς επίσης ασχοληθείς με την κατασκευή ιστοσελίδων με τη χρήση πλατφορμών που κάνουν την διαδικασία υπόθεση μερικών λεπτών. Μπορείς είτε να κατασκευάσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και να ασχοληθείς με το dropshipping, ή ακόμα και να δημιουργήσεις ένα κερδοφόρο blog.
Σε κάθε περίπτωση είναι σοφότερο να έχεις πολλαπλές πηγές εσόδων και να μην βασίζεται ποτέ αποκλειστικά σε μια. Σε μια απότομη αλλαγή, εύκολα μπορεί ένας δημιουργός να πάψει να βλέπει μια πηγή να αποφέρει το ίδιο εισόδημα. Σε τέτοιου είδους δυσάρεστων καταστάσεων, ο δημιουργός θα πρέπει να έχει πολλαπλές πηγές εισοδήματος ώστε να συνεχίσει να βγάζει λεφτά.