Ως dropshipper, μια απ’ τις πιο κοινές διαδικασίες που θα αντιμετωπίζεις είναι η ακύρωση παραγγελιών. Οι πελάτες σου, για διάφορους λόγους, ίσως θελήσουν να ακυρώσουν την dropshipping παραγγελία τους, ζητώντας επιστροφή χρημάτων. Αλλά ποια ακριβώς είναι η διαδικασία και τι βήματα πρέπει να ακολουθήσεις;
Γιατί ένας πελάτης μπορεί να ακυρώσει μια dropshipping παραγγελία;
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους που θα ήθελε κάποιος να ακυρώσει μια παραγγελία που έκανε online. Μπορεί να μην έμεινε ευχαριστημένος με την ποιότητα του προϊόντος, να έκανε λάθος στο μέγεθος, ή ακόμα και στο ίδιο το προϊόν που παρήγγειλε. Μπορεί ακόμη και να άλλαξε την γνώμη τους, ή να θεώρησε πως δεν είναι το ιδανικό για τις ανάγκες του. Οι λόγοι για μια ακύρωση μπορεί να ποικίλουν ιδιαίτερα, ενώ ο αριθμός ακυρώσεων συχνά διαφέρει από κλάδο σε κλάδο.
Σε κάθε περίπτωση, ο πελάτης έχει την δυνατότητα να κάνει επιστροφή του προϊόντος εφόσον βρίσκεται στην ίδια κατάσταση και μέσα στα πλαίσια της πολιτικής του ηλεκτρονικού σου καταστήματος. Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να προσφέρει μια σελίδα με την πολιτική του απέναντι στις επιστροφές προϊόντων.
Ως σωστός/ή dropshipper, θα πρέπει να ακυρώσεις άμεσα την παραγγελία και να προχωρήσεις στην διαδικασία για την επιστροφή των χρημάτων. Μπορεί να ακούγεται μια δύσκολη διαδικασία, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι, ανάλογα με τη συμφωνία που έχεις κάνει με τον προμηθευτή σου.
Το σημαντικότερο που πρέπει να θυμάσαι είναι πως μέσα από κάθε ακυρωμένη dropshipping παραγγελία, έχεις την δυνατότητα να μάθεις περισσότερα για την εμπειρία που είχε ο πελάτης και να βελτιώσεις τα προϊόντα που προσφέρεις και τη συνολική εικόνα της επωνυμίας σου.
- 10 Συμβουλές για νέα Dropshipping και Affiliate e-shops
- eBay Dropshipping: Τι είναι και πως να ξεκινήσεις
- Dropshipping ή Affiliate Marketing; Ποιο να επιλέξω;
Πως να ακυρώσεις μια dropshipping παραγγελία
Η διαδικασία για να ακυρώσεις μια dropshipping παραγγελία μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την πλατφόρμα που χρησιμοποιείς για το dropshipping eshop σου, ο προμηθευτής που συνεργάζεσαι και η τράπεζα απ’ την οποία θα προχωρήσεις στην επιστροφή χρημάτων.
Τα παρακάτω βήματα είναι αρκετά γενικευμένα και θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις όπου κι αν βρίσκεσαι, μιας και οι διαφορές είναι σχετικά μικρές.
Βήμα 1ο: Ακύρωσε την παραγγελία στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα
Το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να ακυρώσεις την παραγγελία μέσα από το διαχειριστικό περιβάλλον του ηλεκτρονικού σου καταστήματος. Οι περισσότερες πλατφόρμες που σου επιτρέπουν να κατασκευάζεις eCommerce ιστοσελίδες σου παρέχουν την δυνατότητα να ακυρώσεις μια παραγγελία, πολλές φορές παρέχοντας μέχρι και τον λόγο ακύρωσης.
Ακύρωση παραγγελίας στο Shopify:
Για να ακυρώσεις μια παραγγελία που έγινε μέσω του Shopify, απλά ακολούθησε τα εξής βήματα:
- Κάνε σύνδεση στον Shopify λογαριασμό σου.
- Από την σελίδα ‘Admin’ πήγαινε στην σελίδα ‘Orders’ (Παραγγελίες).
- Κάνε κλικ στην παραγγελία που θέλεις να ακυρώσεις.
- Κάνε κλικ στο κουμπί ‘More Actions’ και αμέσως μετά στην επιλογή ‘Cancel Order’.
- Το Shopify θα συμπληρώσει αυτόματα το ποσό που πλήρωσε ο πελάτης. Μπορείς επίσης να τροποποιήσεις αυτό το ποσό.
Ακύρωση παραγγελίας στο WooCommerce:
Για να ακυρώσεις μια παραγγελία που έγινε μέσω του WooCommerce, απλά ακολούθησε τα εξής βήματα:
- Κάνε σύνδεση στην WordPress ιστοσελίδα σου.
- Από τον ‘Πίνακα Ελέγχου’ πήγαινε στην ενότητα ‘WooCommerce’ και ‘Παραγγελίες’.
- Κάνε κλικ στην επιλογή ‘Επεξεργασία’ στην παραγγελία που θέλεις να ακυρώσεις.
- Στην ενότητα ‘Κατάσταση’ άλλαξε την παραγγελία σε ‘Ακυρωμένη’ και κάνε κλικ στο ‘Ενημέρωση’ ώστε να πραγματοποιηθεί η αλλαγή.
Μπορείς να αφήσεις επίσης και κάποια επιπλέον σημείωση στην ακύρωση, η οποία θα αποσταλεί και στον/ην πελάτη/ισσα.
Βήμα 2ο: Ενημέρωσε τον προμηθευτή σου
Το επόμενο βήμα είναι να ενημερώσεις τον προμηθευτή σου για την ακυρωμένη παραγγελία, μιας και θα πρέπει από πλευράς τους να ακολουθήσουν μια σχετική διαδικασία. Κάθε προμηθευτής ωστόσο παρέχει διαφορετική πολιτική επιστροφών και ακυρώσεων για τις dropshipping υπηρεσίες του, που σημαίνει πως θα πρέπει να ακολουθήσεις την διαδικασία που αναφέρουν [πιθανότατα στην επίσημη ιστοσελίδα τους, ή τηλεφωνικώς].
Ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος ωστόσο είναι μέσω μηνύματος [συχνά μέσω email], όπου μπορείς να αναφέρεις τα στοιχεία του πελάτη που ζήτησε ακύρωση παραγγελίας και τον λόγο. Αν είσαι καινούργιος/α στον χώρο του dropshipping, τότε μπορείς να στείλεις κάτι σαν το παρακάτω παράδειγμα:
Καλησπέρα σας,
Το όνομα μου είναι … και επικοινωνώ μαζί σας απ’ το …. ηλεκτρονικό κατάστημα σχετικά με μια πρόσφατη dropshipping παραγγελία. Δυστυχώς, λάβαμε ειδοποίηση απ’ τον/ην πελάτη/ισσα για ακύρωση της παραγγελίας.
[1] Ο/η πελάτης/ισσα δεν άφησαν κάποια σημείωση για το λόγο της ακύρωσης.
[2] Ο/η πελάτης/ισσα ανέφερε πως δεν έμεινε ευχαριστημένος/η με το προϊόν λόγω κακής ποιότητας, αναφέροντας πως το προϊόν έσπασε σε μόλις 2 ημέρες χρήσεως.
Αριθμός Παραγγελίας: [Εισάγουμε τον αριθμό]
Στοιχεία Πελάτη: [Ονοματεπώνυμο, Διεύθυνση, Αριθμός Τηλεφώνου κ.λπ]
Καλάθι: [Όλα τα προϊόντα που παρήγγειλε]
Σας ευχαριστώ πολύ! Βρίσκομαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνηση ή βήματα που πρέπει να παρθούν για την ολοκλήρωση της ακύρωσης.
Με εκτίμηση,
…
Αν ο προμηθευτής που συνεργάζεσαι έχει πιο σύγχρονη πλατφόρμα μέσα απ’ την οποία γίνονται όλες οι παραγγελίες, τότε υπάρχει περίπτωση σου δίνεται η δυνατότητα να ακυρώσεις άμεσα από εκεί την παραγγελία, χωρίς να στείλεις κάποιο περαιτέρω μήνυμα. Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις θα χρειαστεί να επικοινωνήσεις με τον προμηθευτή μέσω μηνύματος ή τηλεφωνικώς.
Βήμα 3ο: Επικοινώνησε με τον πελάτη
Μόλις επικοινωνήσεις με τον προμηθευτή σου και προχωρήσεις στην ακύρωση της dropshipping παραγγελίας, στη συνέχεια θα χρειαστεί να επικοινωνήσεις με τον πελάτη ή την πελάτισσα που ακύρωσε την παραγγελία. Αν δεν υπήρχε κάποια σημείωση στην ακύρωση της παραγγελίας, τότε μπορείς να ρωτήσεις τον λόγο για την ακύρωση.
Ως επωνυμία, θα πρέπει να φροντίσεις πως κάθε πελάτης λαμβάνει την ύψιστη σημασία. Μπορείς να ξεκινήσεις το μήνυμα αναφέροντας πως λυπάστε για την ακύρωση της παραγγελίας και πως βρίσκεστε εκεί για να τους παρέχετε οποιαδήποτε βοήθεια και να καλύψετε οποιαδήποτε απορία ή προβληματισμό μπορεί να έχουν.
Ως μέρος της digital marketing στρατηγικής τους, κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα επιλέγουν να παρέχουν και ένα κουπόνι με δωρεάν μεταφορικά, ή μια μικρή έκπτωση για την πρώτη τους παραγγελία, έτσι ώστε ο πελάτης που προχώρησε στην ακύρωση να είναι πιο πιθανό να επιστρέψει ξανά μελλοντικά.
Το μήνυμα σου ωστόσο θα πρέπει να περιλαμβάνει και βασικές πληροφορίες, όπως ότι προχώρησες στην ακύρωση της παραγγελίας, προχώρησες στην επιστροφή χρημάτων, είσαι διαθέσιμος/η να παρέχεις περισσότερη υποστήριξη για οτιδήποτε άλλο χρειάζονται και πως θα τους διατηρείς ενημερωμένους έως ότου ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία της ακυρωμένης dropshipping παραγγελίας.
Τι γίνεται αν η dropshipping παραγγελία έχει παραδοθεί;
Αν το δέμα έχει αποσταλεί ή παραδοθεί ήδη, τότε αφότου ακυρώσεις την dropshipping παραγγελία από το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και ενημερώσεις τον προμηθευτή, στο μήνυμα που θα στείλεις θα πρέπει να παρέχεις τα στοιχεία στα οποία θα πρέπει να σου αποστείλει ο πελάτης το προϊόν. Τα στοιχεία θα πρέπει να περιλαμβάνουν:
- Ονοματεπώνυμο
- Χώρα, πόλη, περιοχή και διεύθυνση
- Ταχυδρομικό κώδικα
- Τηλέφωνο επικοινωνίας
- Διεύθυνση email
Θα πρέπει να ενημερώσεις τον πελάτη πως η επιστροφή χρημάτων του θα πραγματοποιηθεί μόλις το προϊόν επιστραφεί και διαπιστωθεί μετά από έλεγχο πως βρίσκεται στην ίδια κατάσταση με την οποία αγοράστηκε. Σε περίπτωση φθοράς, σπασίματος ή οτιδήποτε προκαλέσει ο πελάτης, ως dropshipper έχεις την δυνατότητα να αρνηθείς την επιστροφή χρημάτων.
Σημείωση: Με ορισμένους προμηθευτές, ίσως θελήσεις – κατόπιν συμφωνίας – να δώσεις τα δικά τους στοιχεία για την επιστροφή του προϊόντος, ώστε να μην χρεωθείς έξτρα τα μεταφορικά για να το επιστρέψεις στον προμηθευτή σου εσύ.
Συνοψίζοντας για τις ακυρωμένες dropshipping παραγγελίες
Οι ακυρωμένες παραγγελίες, αν και εκνευριστικές, είναι ένα συχνό φαινόμενο σχεδόν για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα, ό,τι προϊόντα ή υπηρεσίες κι αν προσφέρει. Επομένως, είναι μια διαδικασία με την οποία θα πρέπει να εξοικειωθείς και να μάθεις πως να την αντιμετωπίζεις κάθε φορά γρήγορα και αποτελεσματικά.
Οι ακυρωμένες παραγγελίες είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος ώστε να συλλέξεις χρήσιμο feedback για τα προϊόντα που προσφέρεις και τη συνολική εμπειρία που είχαν οι πελάτες σου από την ιστοσελίδα σου. Μπορείς, άλλωστε, να μετατρέψεις κάθε αρνητικό σε θετικό, αρκεί να γνωρίζεις τον κατάλληλο τρόπο.
Μια ακυρωμένη dropshipping παραγγελία μπορεί να γίνει η πηγή πίσω από μια βελτίωση που θα κάνεις ώστε να μην υπάρξουν ακυρωμένες παραγγελίες για τον ίδιο λόγο.
Αν κάνεις τώρα τα πρώτα σου βήματα πάνω στο dropshipping, τότε είναι σημαντικό να σιγουρευτείς από την αρχή για όλες τις πολιτικές που έχει ο προμηθευτής σου, ώστε να γνωρίζεις ακριβώς ποια είναι η διαδικασία στην περίπτωση ακυρώσεων.