Technical Writing: Τι είναι και τι κάνει ένας Technical Writer (τεχνικός συγγραφέας);

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Πόλα Δρακοπούλου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Τι είναι το Technical Writing και γιατί είναι τόσο σημαντικό; Από την τεχνολογία και την μηχανική έως την ιατρική και την επιστήμη των υπολογιστών, η τεχνική γραφή είναι απαραίτητη σε πολλούς τομείς και μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητά μας.
Technical Writin - Τι είναι και τι κάνει ένας Technical Writer (τεχνικός συγγραφέας)
© Nick Morrison στο Unsplash.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Στον τομέα της γραφής και της δημιουργίας περιεχομένου, όροι όπως copywriting (κειμενογράφιση), creative writing (δημιουργική γραφή) ή copy editing (επιμέλεια κειμένων) είναι από τους πιο δημοφιλείς και οικείους. Τι είναι όμως technical writing (τεχνική γραφή) και γιατί η τεχνική γραφή είναι σημαντική;

Γράφει η Πόλα Δρακοπούλου, technical writer και blogger στο TheEudemonia.com.

Από την τεχνολογία και την μηχανική έως την ιατρική και την επιστήμη των υπολογιστών, η τεχνική γραφή είναι απαραίτητη σε πολλούς τομείς και μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητά μας. Στο κείμενο εξερευνούμε ποια είναι η σημασία της τεχνικής γραφής, τι κάνει ένας τεχνικός συγγραφέας και ποιες είναι οι βασικές δεξιότητες που χρειάζεται να έχει.

Τι είναι Technical Writing;

Η τεχνική γραφή είναι ένα είδος γραφής που μεταφέρει πολύπλοκες πληροφορίες με απλό, σαφή και κατανοητό τρόπο.

Ο επίσημος οργανισμός επικοινωνίας τεχνικού περιεχομένου (Society for Technical Communication, εν συντομία STC), αναφέρει στην ιστοσελίδα του πως η “επικοινωνία τεχνικού περιεχομένου” είναι ένα ευρύ πεδίο που περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως τα παρακάτω:

  • Επικοινωνεί πληροφορίες για διαδικασίες, κανονισμούς και τεχνικά ή εξειδικευμένα θέματα.
  • Επικοινωνεί πληροφορίες με τη χρήση της τεχνολογίας, όπως με ιστοσελίδες, σελίδες βοήθειας (help pages) κ.ά.
  • Παρέχει οδηγίες για το ‘πώς’ να κάνουν οι χρήστες κάτι, αφού έχουν μελετηθεί και καθοριστεί με σαφήνεια τα χαρακτηριστικά του κοινού στο οποίο απευθύνεται.

Σε αυτό το άρθρο αναφερόμαστε στο επάγγελμα του τεχνικού συγγραφέα, που είναι ένα μόνο από τα διαφορετικά επαγγέλματα που σχετίζονται με την επικοινωνία τεχνικού περιεχομένου.

Σκοπός της τεχνικής γραφής μπορεί να είναι:

  • Η δημιουργία περιεχομένου για το πώς να χρησιμοποιηθεί κάποιο προϊόν, εργαλείο ή κάποιου είδους μηχάνημα
  • Να περιγράψει με σαφήνεια τα μέρη μιας διαδικασίας
  • Η παροχή οδηγιών για την λήψη ενός φαρμακευτικού σκευάσματος
  • Να εκθέσει τα ευρήματα μιας έρευνας.

Με άλλα λόγια, ένας τεχνικός συγγραφέας εξηγεί τεχνικούς όρους και παρέχει στους αναγνώστες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να εκτελέσουν μια συγκεκριμένη εργασία ή να κατανοήσουν ένα προϊόν ή διαδικασία. Για αυτό τον σκοπό πολλές φορές χρησιμοποιεί και γραφήματα, εικόνες, πίνακες και διάφορα άλλα μέσα οπτικοποίησης.

5 παραδείγματα Τεχνικής Γραφής

Τα είδη τεχνικής γραφής που υπάρχουν είναι πολλά. Εδώ περιλαμβάνονται κάποια από τα πιο δημοφιλή.

1. Εγχειρίδια χρήσης (User manuals)

Εγχειρίδια χρήσης (User manuals)
Κάνε κλικ για προβολή του PDF.

Τα εγχειρίδια χρήσης αποτελούν ένα κλασικό δείγμα τεχνικής γραφής και απευθύνονται στον τελικό χρήστη κάποιου προϊόντος. Σκοπός τους είναι να βοηθήσουν τον χρήστη να κατανοήσει ποια είναι τα δομικά μέρη ενός προϊόντος, πώς λειτουργεί το κάθε ένα από αυτά, πώς ρυθμίζεται ή πώς λύνονται κάποια βασικά ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει κατά τη χρήση του.

2. Εγχειρίδια συναρμολόγησης (Assembly manuals)

Εγχειρίδια συναρμολόγησης (Assembly manuals)
Κάνε κλικ για προβολή του PDF.

Το πιθανότερο είναι να έχεις αφιερώσει στη ζωή σου κάποια ώρα (ή ώρες), προσπαθώντας να συναρμολογήσεις κάποιο έπιπλο ακολουθώντας τις οδηγίες από κάποιο εγχειρίδιο τύπου ΙΚΕΑ σαν το παραπάνω.

Τα εγχειρίδια συναρμολόγησης είναι ευρέως γνωστά και περιέχουν λεπτομερείς οδηγίες για τη συναρμολόγηση και τις συνδέσεις διαφόρων μερών ενός προϊόντος, όπως ένα έπιπλο, έναν υπολογιστή ή ένα παιχνίδι. Συνήθως οι οδηγίες δίνονται με τη βοήθεια εικόνων ή διαγραμμάτων. Ακόμη, μπορεί να περιέχει πληροφορίες για τα εργαλεία που απαιτούνται για τη συναρμολόγηση ή τα ανταλλακτικά που περιλαμβάνονται στο πακέτο.

3. White Papers

10 Κορυφαίοι τρόποι με τους οποίους το PDF σάς βοηθά να έχετε τον έλεγχο των ψηφιακών σας εγγράφων
Κάνε κλικ για προβολή του PDF.

Γνωστό ως “white paper“, αυτός ο τύπος τεχνικού έγγραφου αναφέρεται σε ένα προϊόν τεχνολογίας ή κάποια υπηρεσία. Συγκεκριμένα, παρουσιάζει και αναλύει ένα ζήτημα ή κάποια ανάγκη σχετικά με τη λειτουργία του προϊόντος (ή της υπηρεσίας) ή προσφέρει κάποια λύση. Σκοπός του μπορεί να είναι να προωθήσει μια νέα τεχνολογία ή να εκπαιδεύσει το κοινό σχετικά με ένα προϊόν ή κάποια υπηρεσία.

4. Τεχνικά κείμενα για υπηρεσίες SaaS

Κέντρο Βοήθειας του Netflix
Η παραπάνω εικόνα είναι από το Κέντρο Βοήθειας του Netflix.

H ανάγκη δημιουργίας περιεχομένου για προϊόντα Saas (Software as a Service ή ‘Λογισμικό ως Υπηρεσία’) γίνεται όλο και πιο επιτακτική, όσο αυτού του είδους οι τεχνολογίες εξελίσσονται και παρουσιάζονται νέες υπηρεσίες. Ιστοσελίδες όπως τα help centers (κέντρα βοήθειας) βοηθάνε τους χρήστες να χρησιμοποιήσουν κάποιο προϊόν ή να αναζητήσουν λύσεις σε θέματα που προκύπτουν κατά τη χρήση του. Κάθε φορά, δηλαδή, που αναζητάς στο διαδίκτυο κάποια λύση για ζητήματα όπως “Πώς μπορώ να διαγράψω τον λογαριασμό μου;” τα αποτελέσματα συνήθως σε παραπέμπουν στο αντίστοιχο κέντρο βοήθειας της συγκεκριμένης υπηρεσίας, πίσω από την οποία κρύβεται (μεταξύ άλλων επαγγελματιών φυσικά) και κάποιος τεχνικός συγγραφέας.

5. Φύλλο οδηγιών (Package leaflet)

LEAFLET PARACETAMOL 500MG
Κάνε κλικ για προβολή του PDF.

Ένα φύλλο οδηγιών όπως το παραπάνω παράδειγμα είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα τεχνικής γραφής από τον χώρο της φαρμακευτικής βιομηχανίας. Περιλαμβάνει οδηγίες για τη λήψη κάποιου φαρμακευτικού σκευάσματος, λίστα με τις πιθανές παρενέργειες, οδηγίες αποθήκευσης του προϊόντος και άλλες σημαντικές πληροφορίες.

Ποιες είναι οι βασικές αρμοδιότητες ενός Τechnical Writer;

Οι αρμοδιότητες ενός technical writer ποικίλουν με βάση τις λεπτομέρειες του ρόλου του και τον τομέα στον οποίο εργάζεται.

Μερικές από τις πιο σημαντικές αρμοδιότητες είναι οι παρακάτω:

Έρευνα

Η συνεχής εκμάθηση και έρευνα είναι ζωτικής σημασίας για τα περισσότερα επαγγέλματα. Η έρευνα στο πεδίο της τεχνικής γραφής περιλαμβάνει την συνεχή ενημέρωση σχετικά με τις εξελίξεις του επαγγέλματος ή του πεδίου στο οποίο εργάζεται ένας technical writer. Είναι σημαντικό να γνωρίζει τα νέα διαθέσιμα εργαλεία και τις τεχνολογίες που διευκολύνουν και εξελίσσουν την δουλειά του και γενικότερα να παραμένει ενεργός σε ό,τι αφορά την απόκτηση, την καλλιέργεια και την βελτίωση γνώσεων και δεξιοτήτων που χρειάζεται.

Ακόμη, η έρευνα είναι πάντα το πρώτο βήμα πριν τη δημιουργία περιεχομένου. Περιλαμβάνει τη συγκέντρωση πληροφοριών, την επικοινωνία με τα άτομα που είναι κατάλληλα για την παροχή πληροφοριών, και άλλες διαδικασίες που είναι απαραίτητες πριν ξεκινήσει να γράφει για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.

Επικοινωνία και συνεργασία

Για την κατανόηση τεχνικών ή άλλων πληροφοριών και για την διεκπεραίωση ενός έργου, οι technical writers συνεργάζονται στενά με μηχανικούς, προγραμματιστές, product managers, product owners και άλλες ομάδες ή άτομα. Η αποτελεσματική συνεργασία, επικοινωνία και ανταλλαγή ιδεών είναι πολύτιμα και για για την κατανόηση των στόχων και της κουλτούρας της ομάδας ή της εταιρείας, αλλά και για την παρακολούθηση των εξελίξεων ενός project. Το τελευταίο τους επιτρέπει μεταξύ άλλων να παραμένουν συνεπείς όσον αφορά τις δικές τους αρμοδιότητες σχετικά με κάποιο project.

Δημιουργία περιεχομένου

Η συγγραφή περιεχομένου υψηλής ποιότητας είναι βασική αρμοδιότητα. Ο τεχνικός συγγραφέας δημιουργεί περιεχόμενο σαφές, απλό, κατανοητό και συνεπές ως προς τις επιλογές που αφορούν το στυλ γραφής, τη χρήση τεχνικών όρων ή οποιαδήποτε άλλη παράμετρο αφορά την σωστή οργάνωση και δόμηση του τεχνικού περιεχομένου. Επίσης, λαμβάνει υπόψιν την συμμόρφωση με πρότυπα και κανονισμούς που μπορεί να καθορίζονται για ένα συγκεκριμένο τύπο εγγράφου.

Ένας από τους πιο δημοφιλείς οδηγούς γραφής και κάτι που αξίζει να ψάξεις παραπάνω για μια πιο σαφή εικόνα για το τι είναι ‘οδηγός γραφής’ είναι το Google developer documentation style guide.

Επιμέλεια και διόρθωση κειμένου

Εκτός από τη συγγραφή, βασική αρμοδιότητα είναι η επιμέλεια και η διόρθωση του τεχνικού περιεχομένου. Η αναγνώριση και διόρθωση ορθογραφικών, γραμματικών και συντακτικών λαθών στο κείμενο, αλλά και η βελτίωση του περιεχομένου συνολικά, που μπορεί να περιλαμβάνει τη βελτίωση της συνοχής, του στυλ, της δομής κ.ά., είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας παραγωγής του τελικού αποτελέσματος.

Διαχείριση έργου (Project management)

Η δημιουργία και η διεξαγωγή οποιουδήποτε έργου, όπως η δημιουργία τεχνικού περιεχομένου, έχει αρχή, ενδιάμεσα στάδια και τέλος. Το κάθε στάδιο έχει τις δικές του απαιτήσεις. Για την επιτυχία του καθενός αλλά και ολόκληρης της διαδικασίας, χρειάζεται ένα πλάνο που να περιλαμβάνει διαχείριση χρόνου, εργαλεία, επικοινωνία, και οτιδήποτε άλλο συμβάλλει στην ομαλή δημιουργία και ολοκλήρωση του τεχνικού περιεχομένου.

Ακόμη, η δημιουργία τεχνικού περιεχομένου είναι συνήθως κομμάτι ενός μεγαλύτερου έργου, που περιλαμβάνει και άλλες διαδικασίες για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Επομένως, η γνώση και οι δεξιότητες για τη διαχείριση κάποιου έργου είναι πολύτιμα είτε ως διαδικασία της δημιουργίας τεχνικού περιεχομένου, είτε ως διαδικασία στην οποία συμμετέχεις μαζί με άλλους ως ένας από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες για την δημιουργία ενός τελικού προϊόντος.

Δημοσίευση περιεχομένου

Εκτός από την δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας, μια βασική αρμοδιότητα ενός tecnhical writer είναι η δημοσίευση του περιεχομένου και ό,τι περιλαμβάνει αυτό ως διαδικασία.

Το τεχνικό περιεχόμενο μπορεί να δημοσιεύεται σε διάφορα μέσα, όπως σε πλατφόρμες και ιστοσελίδες (π.χ. σε κάποια επίσημη πλατφόρμα ή knowledge base της εταιρείας για την οποία κάποιος/α εργάζεται ή σε παλτφόρμες όπως GitHub, Udemy, Launchpad, WordPress και πολλές ακόμη).

Ακόμη, μπορεί να δημοσιεύεται σε διάφορες μορφές, όπως ηλεκτρονική (e-books, online help pages, videos, webinars, infographics κ.ά.) ή να εκτυπώνεται (π.χ. σε μορφή βιβλίου, ως ένα user manual σε μορφή PDF που θα συμπεριληφθεί στη συσκευασία του αντίστοιχου προϊόντος κλπ., αναλόγως το είδος του περιεχομένου).

Ανανέωση περιεχομένου

Ο technical writer είναι υπεύθυνος για την ενημέρωση του περιεχομένου ώστε να παραμένει επίκαιρο και να περιλαμβάνει τυχόν αλλαγές που προστίθενται σε κάποιο προϊόν ή μια υπηρεσία. Για παράδειγμα, αν σε μια εφαρμογή ή σε κάποιο λογισμικό προστεθεί ένα νέο χαρακτηριστικό ή μια νέα λειτουργία (π.χ. φαντάσου ένα νέο κουμπί που θα σου δίνει τη δυνατότητα να διαγράφεις μαζικά αρχεία που δεν θες), τότε το κείμενο με τις οδηγίες θα πρέπει να ενημερωθεί αναλόγως.

Περισσότερες πληροφορίες για κάποιες από τις βασικές αρμοδιότητες θα βρεις κάτω από την αμέσως επόμενη ερώτηση.

Ποια είναι τα βασικά skills που χρειάζεται να έχει ένας Technical Writer;

Οι δεξιότητες ενός τεχνικού συγγραφέα εξαρτώνται από το είδος περιεχομένου που γράφει/δημιουργεί και τον τομέα για τον οποίο εργάζεται. Κάποιος μπορεί να ασχολείται περισσότερο με την διόρθωση και επιμέλεια κειμένων και λιγότερο με την δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου.

Κάποιες από τις βασικές δεξιότητες είναι οι παρακάτω:

Δεξιότητες συγγραφής, επιμέλειας και διόρθωσης περιεχομένου (Writing, editing and proofreading skills)

  • Δημιουργία γραπτού κειμένου με σωστή χρήση γραμματικής, σύνταξης κλπ.
  • Ικανότητα οργάνωσης κειμένου και δημιουργία κειμένου με κατάλληλη δομή, συνοχή, στυλ κλπ.
  • Πληροφορίες και γνώση σχετικά με το τι γράφεις και για ποιον
  • Δεξιότητες ΄κριτικής ανάγνωσης΄ του περιεχομένου και επιμέλεια ή διόρθωση τεχνικών λεπτομερειών ή στοιχείων γραμματικής, σύνταξης, δομής κλπ.

Δημιουργία χρηστικού και προσβάσιμου περιεχομένου (Accessibility)

Κατά τη διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου τείνουμε να σκεφτόμαστε πως απευθυνόμαστε σε έναν ‘τυπικό, μέσο ανάγνώστη’. Τι γίνεται όμως αν ένα έγγραφο που περιέχει χρωματιστά διαγράμματα δημοσιεύεται σε ένα κοινό που περιλαμβάνει άτομα με αχρωματοψία; Ή αν σε ένα κείμενο που απευθύνεται σε κοινό που δεν γνωρίζει τεχνικά θέματα, αναφέρεται συνεχώς ένα ακρωνύμιο (π.χ. SaaS) του οποίου η σημασία δεν έχει οριστεί;

Είναι πάρα πολύ σημαντικό το περιεχόμενο που δημιουργούμε να είναι συμπεριληπτικό, εύχρηστο, χρηστικό και προσβάσιμο σε όλους και όλες. Για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητο όχι μόνο να γνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά του κοινού στο οποίο απευθυνόμαστε, αλλά και να έχουμε κατα νου πως στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ‘τυπικός, μέσος αναγνώστης’, αλλά μια ποικιλία αναγνωστών με διαφορετικές ανάγκες.

Ενδιαφέρον για τις επιστήμες και την τεχνολογία

Είτε ο τομέας στον οποίο θα απασχοληθείς θα είναι σχετικός με την ιατρική ή την τεχνολογία και την πληροφορική ή οτιδήποτε άλλο, είναι σημαντικό να είναι ένας τομέας που να σε ενδιαφέρει. Οι τομείς στους οποίους εργάζεται συνήθως ένας technical writer εξελίσσονται ταχύτατα και αυτό θα πει πως θα χρειάζεται να ενημερώνεσαι συνεχώς για αυτές τις εξελίξεις. Αν αυτό προκύπτει από μια διάθεση αγάπης και ενδιαφέροντος για το αντικείμενο και τον τομέα της επιστήμης στον οποίο ανήκεις ως επαγγελματίας, τότε τόσο καλύτερο για σένα αλλά και για αυτό που δημιουργείς.

Γνώση χρήσης εργαλείων για technical writers

Τα εργαλεία που είναι διαθέσιμα στην αγορά για technical writers είναι πραγματικά πάρα πολλά. Το ποια και πόσα θα χρησιμοποιηθούν, εξαρτάται από τον οργανισμό για τον οποίο εργάζεται κάποιος/α και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται εκεί (εκτός αν εργάζεται ως freelancer), ή/και από το project ή το προϊόν πάνω στο οποίο εργάζεται.

Μερικά από τα πιο κοινά εργαλεία για δημιουργία τεχνικού περιεχομένου είναι τα παρακάτω:

  • XML 
  • MadCap Flare
  • XMetaL
  • Oxygen – XML Editor
  • Google Docs
  • MS Word
  • Adobe Illustrator
  • Adobe FrameMaker
  • RoboHelp
  • ChatGPT (ναι, αποφάσισα να το προσθέσω ως εργαλείο, διότι είναι πλέον από τα πιο δυνατά και απαραίτητα και κάτι που μπορεί από μόνο του να αποτελέσει αφορμή για ένα ολόκληρο άλλο άρθρο)

Μερικά ακόμη από τα εργαλεία και τις τεχνολογίες με τα οποία μπορεί να χρειαστεί να είναι εξοικειωμένος κάποιος technical writer είναι τα παρακάτω:

  • Content Management Systems (CMS, στα ελληνικά “Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου”): Λογισμικά για την δημιουργία και τη διαχείριση περιεχομένου, όπως WordPress, Confluence, DocuShare κ.ά.
  • Project Management tools (εργαλεία διαχείρισης έργου): Αυτού του είδους τα εργαλεία είναι χρήσιμα για την παρακολούθηση των επιμέρους εργασιών που απαιτούνται για την διαχείριση και ολοκλήρωση ενός έργου (π.χ. Asana, Jira, Trello κ.ά).
  • Programming languages / Markup languages (γλώσσες προγραμματισμού ή γλώσσες Σήμανσης Υπεκειμένου): Aν και δεν είναι απαραίτητη η γνώση κάποιας γλώσσας προγραμματισμού, η εξοικείωση με γλώσσες προγραμματισμού (π.χ. Python) ή markup languages (HTML, XML κ.ά.) είναι μια πολύτιμη δεξιότητα. Είτε θα χρειαστεί να γράψεις τεχνικό περιεχόμενο για software developers ή άλλο τεχνικό κοινό, είτε για την συνεργασία μαζί τους ή για κάποιου άλλου είδους project, η εξοικείωση με βασικές έννοιες προγραμματισμού και η κατανόηση κώδικα σε βασικό επίπεδο, είναι μια σημαντική προσθήκη στην εργαλειοθήκη ενός tecnhical writer.
  • Collaboration tools (εργαλεία επικοινωνίας): Ως tecnhical writer, θα χρειάζεται να επικοινωνείς συχνά με άτομα από άλλες ομάδες και να είσαι εξοικειωμένος με εργαλεία επικοινωνίας της εταιρείας για την οποία εργάζεσαι ή εργαλεία όπως είναι το Microsoft teams ή το Zoom.

Δεξιότητες έρευνας (Research skills)

Η έρευνα είναι το πρώτο πράγμα που κάνει ο τεχνικός συγγραφέας πριν ξεκινήσει να γράφει. Η διαδικασία της έρευνας περιλαμβάνει οποιαδήποτε πληροφορία αποκτάται από αναζήτηση πληροφοριών που κάνεις μόνος/η, από συγκέντρωση πληροφοριών από συνεργάτες, από εμπειρογνώμονες κλπ., και ή και από ανατροφοδότηση (feedback) από τους τελικούς χρήστες ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Δεξιότητες διαχείρισης έργου (Project Management)

Ως τεχνικός συγγραφέας, τις περισσότερες φορές θα χρειαστεί να εργάζεσαι πάνω σε διαφορετικά projects ταυτόχρονα. Είναι απαραίτητο να μπορείς να διαχειριστείς όλα τα project αποτελεσματικά, ώστε να παραδοθούν στην ώρα τους και να πληρούν όλες τις προυποθέσεις για ένα ποιοτικό αποτέλεσμα. Η διαχείριση των project σου μεταφράζεται ανάμεσα σε άλλα σε:

  • Δεξιότητες διαχείρισης χρόνου
  • Υπολογισμό ρίσκου και κόστους
  • Δημιουργία πλάνου για τα παραδοτέα και προγραμματισμός των επιμέρους εργασιών
  • Επικοινωνία με συνεργάτες, τους πελάτες κλπ.

Δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας (Communication skills)

Ως τεχνικός συγγραφέας θα χρειαστεί να επικοινωνείς και να συνεργάζεσαι με άλλες ομάδες και ανθρώπους με διαφορετικές αρμοδιότητες και δεξιότητες από εσένα. Η ικανότητα αποτελεσματικής συνεργασίας και επικοινωνίας περιλαμβάνει πολλές δεξιότητες, όπως:

  • Δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων
  • Δεξιότητες εύρεσης λύσεων
  • Δεξιότητες λήψης αποφάσεων
  • Οργανωτικές δεξιότητες

Αλλά και να είσαι ικανός/ή να:

  • Επικοινωνείς αποτελεσματικά με τον/τους manager σου
  • Να είσαι καλός ακροατής/ακροάτρια
  • Να συνεργάζεσαι αποτελεσματικά με SMEs (Subject Matter Experts είναι οι εμπειρογνώμες, δηλαδή οι άνθρωποι με ειδική γνώση σε συγκεκριμένο πεδίο ή θέμα)
  • Να κρατάς καθαρές σημειώσεις από την επικοινωνία σου με μηχανικούς, προγραμματιστές ή οποιονδήποτε SME
  • Να επικοινωνείς στον manager ή στην ομάδα απαραίτητες πληροφορίες, updates κλπ.

Πώς μπορείς να γίνεις Technical Writer;

Στην πραγματικότητα, η απάντηση σε αυτή την ερώτηση θα μπορούσε να είναι ένα ολόκληρο ξεχωριστό άρθρο, ωστόσο εδώ θα καλύψουμε τα βασικά. Οι τεχνικοί συγγραφείς συνήθως προέρχονται από ένα από τα παρακάτω πεδία:

  1. Engineering
  2. Computer science
  3. Σχολές φιλολογίας ή παρόμοιες
  4. Δημοσιογραφία
  5. Επικοινωνία

Πλέον υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες πιστοποιήσεις για κάποιον ή κάποια που θέλει να εργαστεί ως τεχνικός/ή συγγραφέας, ωστόσο αυτό δεν είναι απαραίτητο.

Ένα καλο σημείο εκκίνησης είναι μια αναζήτηση στο LinkedIn για θέσεις εργασίας για technical writers. Κοιτώντας τα αποτελέσματα, μπορείς να διαβάσεις διαφορετικές περιγραφές για μια συγκεκριμένη θέση (job descriptions) και να επικεντρωθείς σε όσα ζητάνε (requirements), ώστε να έχεις μια εικόνα για τις απαιτήσεις τις θέσεις, αλλά και να κάνεις μια λίστα με τα skills και τις γνώσεις που ήδη έχεις ή αυτά που θα χρειαζόταν να αποκτήσεις.

Αυτό θα σε βοηθήσει να επιλέξεις μια πιστοποίηση κατάλληλη για εσένα ή να σχεδιάσεις ένα πλάνο κατάρτισης παρακολουθώντας δωρεάν (ή επί πληρωμή) online μαθήματα, διαβάζοντας κλπ. Στη συνέχεια μπορείς να αναζητήσεις θέσεις εργασίας ως freelancer, ή να κάνεις αιτήσεις και συνεντεύξεις ως intern ή junior σε κάποια εταιρεία μέσα στην οποία θα σου δοθεί η ευκαιρία σταδιακά να εκπαιδευτείς και θα εξελιχθείς ως επαγγελματίας. Η δημιουργία ενός portfolio θα αυξήσει τις πιθανότητες πρόσληψης.

Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται να έχεις ενδιαφέρον για το αντικείμενο και για τον τομέα πάνω στον οποίο επιθυμείς να εργαστείς. Επίσης, να έχεις κάποιες από τις βασικές δεξιότητες, που θα έχεις αποκτήσει είτε κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών σου σπουδών, είτε από την επαγγελματική σου εμπειρία και γενικότερη εκπαίδευση ως τότε.

Πόλα Δρακοπούλου
Αρθρογράφος

Πόλα Δρακοπούλου

Η Πόλα Δρακοπούλου είναι technical και content writer και blogger του theeudemonia.com . Της αρέσει να τρέχει σε πάρκα, να βρίσκεται κοντά στη φύση και να περπατά σε γειτονιές της πόλης ακούγοντας μουσική ή podcast.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε