Για εκατομμύρια ανθρώπους, η αναζήτηση εργασίας ξεκινάει και τελειώνει με το LinkedIn, μια απ’ τις ισχυρότερες πλατφόρμες που συνδέει επαγγελματίες και εργοδότες από ολόκληρο τον κόσμο μεταξύ τους. Μέσα από αυτό το άρθρο, θα δούμε όλες τις δυνατότητες της πλατφόρμας, πως μπορείς να διαμορφώσεις σωστά το προφίλ σου και πως να χρησιμοποιείς το LinkedIn για εύρεση εργασίας.
Τι είναι το LinkedIn;
Το LinkedIn ανήκει στη Microsoft, η οποία εξαγόρασε το κοινωνικό δίκτυο για τη συνολική αξία των 26.2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μέχρι και σήμερα, αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη εξαγορά που έκανε η Microsoft στα χρονικά της. Η συμφωνία ολοκληρώθηκε στις 8 Δεκεμβρίου 2016 και το LinkedIn έγινε εξ ολοκλήρου θυγατρική της Microsoft.
Με περισσότερους από 900 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες και περισσότερες από 58 εκατομμύρια καταχωρημένες επιχειρήσεις, το LinkedIn αποτελεί το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο για επαγγελματίες σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόκειται για μια πλατφόρμα οι οποία σου δίνει την δυνατότητα να αναπτύξεις το επαγγελματικό σου δίκτυο, να αναδείξεις τις δεξιότητες και τα επιτεύγματα σου και να βρεις νέες επαγγελματικές ευκαιρίες.
Οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα για αναζήτηση εργασίας σε όλο τον κόσμο, για να βρουν πρακτική άσκηση, για να συνδεθούν ή να ενισχύσουν τις επαγγελματικές τους σχέσεις, ή ακόμα και για να αυξήσουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για να επιτύχουν στον κλάδο τους.
Όπως και σε κάθε άλλο κοινωνικό δίκτυο, έτσι και στο LinkedIn οι χρήστες έχουν τα δικά τους διαμορφωμένα προφίλ, μπορούν να ακολουθήσουν άλλους χρήστες ή σελίδες, να γίνουν μέλη σε διάφορες κοινότητες, να δημοσιεύουν αναρτήσεις και να συνομιλούν μεταξύ τους μέσω του LinkedIn Chat.
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα social media ωστόσο, στο LinkedIn προφίλ σου μπορείς να εισάγεις τις δεξιότητες σου, την εργασιακή σου εμπειρία, όλα τα projects που εργάστηκες ή εργάζεσαι και άλλες σημαντικές πληροφορίες που χρειάζεται ένας εργοδότης για να σε προσλάβει. Όλες οι αυτές οι πληροφορίες είναι ορατές προς όλους τους εργοδότες που ενδιαφέρονται να προσλάβουν ταλέντα στον κλάδο τους.
Πως να χρησιμοποιήσεις το LinkedIn για αναζήτηση εργασίας
Αν και η πλατφόρμα είναι σχετικά εύκολη στη χρήση, υπάρχουν ορισμένα πράγματα στα οποία θα πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη σημασία. Άλλωστε, όταν έχουμε να κάνουμε με επαγγελματικές πλατφόρμες για αναζήτηση εργασίας, θέλουμε να είμαστε προσεκτικοί με το πως διαμορφώνουμε τους λογαριασμούς μας και παρουσιάζουμε το ταλέντο μας, καθώς η πρώτη εντύπωση παίζει σχεδόν καθοριστικό ρόλο στο LinkedIn.
1. Δημιούργησε μια επαγγελματική παρουσία
Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα που θα πρέπει να ακολουθήσεις είναι η διαμόρφωση του δημόσιου προφίλ σου στο LinkedIn. Το προφίλ σου είναι το βιογραφικό σου και ο χώρος απ’ τον οποίο αναδεικνύεις τις δεξιότητες και την εργασιακή σου εμπειρία. Χρησιμοποίησε για αρχή μια επαγγελματική φωτογραφία προφίλ και γράψε μια σύντομη και του the-point περιγραφή.
Ο καλύτερος τρόπος για να έχει το προφίλ σου υψηλότερη απήχηση στα αποτελέσματα του LinkedIn είναι με την εισαγωγή λέξεων-κλειδιών. Χρησιμοποίησε τις λέξεις-κλειδιά με τη μεγαλύτερη ζήτηση πάνω στον κλάδο σου και σιγουρέψου πως τις έχεις καταχωρήσει σε διάφορα σημεία μέσα στο προφίλ σου, από την περιγραφή μέχρι και τις δεξιότητες σου.
Για παράδειγμα, “Είμαι ο Παναγιώτης Σακαλάκης, προγραμματιστής με 15τη εμπειρία στην κατασκευή ιστοσελίδων (HTML, CSS, PHP & JavaScript) και στο Search Engine Optimization (SEO).”
Από την παραπάνω περιγραφή, λέξεις κλειδιά όπως “κατασκευή ιστοσελίδων“, “Search Engine Optimization”, “SEO” και “προγραμματιστής” είναι οι κύριες στις οποίες στοχεύουμε. Η προσθήκη αυτών των λέξεων-κλειδιών στις δεξιότητες μας, σε περιγραφές από projects που έχουμε αναλάβει και στην περιγραφή του προφίλ μας είναι σημαντικές για να αυξήσουν την απήχηση ώστε να μας βρίσκουν ευκολότερα οι εργοδότες.
2. Δημιούργησε ένα δίκτυο επαφών
Σε αντίθεση με το Facebook, το Instagram και άλλα κοινωνικά δίκτυα, όπου μπορείς να ακολουθείς οτιδήποτε σου φαίνεται ενδιαφέρον, στο LinkedIn τα πράγματα αλλάζουν. Η χρήση κατάλληλη χρήση της πλατφόρμας βρίσκεται ανάμεσα στις επαφές που έχεις επιλέξει να δημιουργήσεις. Μιας και πρόκειται για επαγγελματικό εργαλείο, το LinkedIn λειτουργεί καλύτερα όταν έχουμε μόνο επαφές οι οποίες εντάσσονται εντός του ίδιου κλάδου με εμάς.
Με αυτά κατά νου, είναι σημαντικό να δημιουργήσεις ένα δίκτυο επαφών από ανθρώπους που μοιράζονται τα ίδια επαγγελματικά ενδιαφέροντα με εσένα. Παράλληλα, μπορείς επίσης να ελέγξεις για συναδέλφους, συμμαθητές, αποφοίτους, μέντορες και επιχειρήσεις στις οποίες ενδιαφέρεσαι να εργαστείς ή σου αρέσει να παρακολουθείς τις εξελίξεις τους.
Η σωστή δικτύωση στο LinkedIn είναι ζωτικής σημασίας για όσους ενδιαφέρονται να βρουν νέες εργασιακές ευκαιρίες και να δημιουργήσουν νέες σχέσεις.
3. Να είσαι ενεργός και αφοσιωμένος
Το LinkedIn δεν είναι μια πλατφόρμα στην οποία απλά δημιουργείς ένα λογαριασμό και εκατοντάδες επιχειρήσεις έρχονται σε επικοινωνία μαζί σου για να σου προσφέρουν μια θέση εργασίας. Αντίθετα, απαιτεί να είσαι συνεχώς ενεργός ή ενεργή στην πλατφόρμα, να δημοσιεύεις σχετικό περιεχόμενο που βασίζεται στον κλάδο σου, να δημιουργείς νέες επαφές, να λαμβάνεις μέρος σε συζητήσεις και πολλά ακόμα.
Μια τακτική που χρησιμοποιούν αρκετοί επαγγελματίες στο LinkedIn είναι να παίρνουν μέρος σε όλα όσα ανεβάζουν οι επιχειρήσεις στις οποίες θέλουν να εργαστούν. Από ένα επαγγελματικό μήνυμα, μέχρι και σχολιάζοντας στις δημοσιεύεις τους, αναφέροντας τους σε άλλα σχόλια και αναρτήσεις, μπορείς να κεντρίσεις το ενδιαφέρον τους με διάφορους τρόπους.
Επιπλέον, μπορείς να ανεβάζεις σχετικές αναρτήσεις από διάφορες ιστοσελίδες που αφορούν την δουλειά και τον κλάδο σου, να προωθείς τα δικά σου άρθρα και τη δική σου δουλειά, να δημιουργείς ψηφοφορίες με ερωτήσεις και πολλά ακόμα για να διατηρείς μια ροή στις αναρτήσεις σου.
4. Κάνε αίτηση για δουλειά
Το LinkedIn διαθέτει έναν πίνακα εργασιών στον οποίο μπορείς να αναζητάς για διαθέσιμες θέσεις εργασίας με λέξεις-κλειδιά, βάση τοποθεσίας, κλάδου, λειτουργίας και επίπεδο εμπειρίας. Μπορείς επίσης να λαμβάνεις ειδοποιήσεις για θέσεις εργασίας πάνω στον κλάδο σου ή που ταιριάζουν με τα κριτήρια σου, ενώ όταν βρεις μια θέση που σε ενδιαφέρει, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να διαβάσεις την περιγραφή της.
Κάθε εργοδότης παρέχει διαφορετικά βήματα για να κάνεις αίτηση για μια θέση εργασίας, οπότε φρόντισε να διαβάσεις στην περιγραφή της θέσης ποια είναι αυτά. Στις περισσότερες περιπτώσεις, θα έχεις την δυνατότητα να στείλεις την αίτηση απευθείας μέσα από το LinkedIn.
Είναι σημαντικό να φροντίσεις πως το βιογραφικό σου είναι πλήρως ολοκληρωμένο και το προφίλ σου αναδεικνύει επαγγελματισμό, σοβαρότητα και θέληση για εκμάθηση.
Συχνά λάθη που κάνουν οι νέοι επαγγελματίες στο LinkedIn
Το LinkedIn είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για επαγγελματική δικτύωση, αναζήτηση εργασίας και εξέλιξη σταδιοδρομίας, αλλά έχει επίσης ορισμένες παγίδες τις οποίες μπορείς να αποφύγεις με ευκολία ώστε να βρεις πιο γρήγορα μια δουλειά στον κλάδο σου.
- Δεν χρησιμοποιείς επαγγελματική φωτογραφία: Η χρήση μιας γενικής ή αντιεπαγγελματικής φωτογραφίας στο LinkedIn είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που πρέπει να αποφύγεις. Μιας και είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει κάποιος όταν επισκέπτεται το προφίλ σου, είναι σημαντικό να έχεις μια επαγγελματική φωτογραφία στην οποία φαίνεται καθαρά το πρόσωπο σου. Απέφυγε τις selfies, τις ομαδικές φωτογραφίες, ή οτιδήποτε είναι πολύ περιστασιακό ή ακατάλληλο για εργοδότες.
- Δεν έχεις συμπληρώσει μια περιγραφή προφίλ: Η περιγραφή που εμφανίζεται κάτω από το ονοματεπώνυμο σου είναι αναμφισβήτητα το δεύτερο πράγμα που θα βλέπει κάθε εργοδότης στο προφίλ σου. Επομένως, είναι σημαντικό με μια σύντομη περιγραφή στην οποία να έχεις εισάγει όλες τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιώντας τις δεξιότητες σου, επιτεύγματα, εργασιακή εμπειρία ή οτιδήποτε άλλο θεωρείς σημαντικό.
- Δεν έχεις προσαρμόσει το URL σύνδεσμο: Η διεύθυνση URL του προφίλ σου είναι ο σύνδεσμος που θα μπορείς να μοιράζεσαι με άλλους χρήστες όταν θέλεις να δουν το LinkedIn σου. Ως προεπιλογή, η πλατφόρμα θέτει ένα τυχαίο URL σύνδεσμο για κάθε νέο χρήστη, ο οποίος μπορεί να αλλαχτεί απ’ τις ρυθμίσεις του λογαριασμού. Όσο πιο σύντομος, απλός και εύκολος είναι ο σύνδεσμος, τόσο πιο εύκολα θα μπορεί να σε εντοπίσει κάποιος. Επιπλέον, σε κανέναν δεν αρέσουν οι τεράστιοι σύνδεσμοι.
- Δεν έχεις ολοκληρώσει το προφίλ σου: Τα προφίλ στο LinkedIn χρησιμοποιούνται τόσο ως βιογραφικά, όσο και ως έναν εξαιρετικό τρόπο για να έχεις μια ισχυρή και επαγγελματική online παρουσία. Είναι σημαντικό να συμπληρώσεις όλα τα διαθέσιμα πεδία που παρέχονται, εισάγοντας όλες τις δεξιότητες σου, την εργασιακή σου εμπειρία και τις επιχειρήσεις στις οποίες είχες εργαστεί στο παρελθόν, όλα τα projects που έχεις αναλάβει και οτιδήποτε άλλο θα σε βοηθήσει να κλείσεις την επόμενη δουλειά.
- Δεν αλληλεπιδράς με άλλους χρήστες: Το LinkedIn δεν είναι απλώς ένα μέρος για να επιδείξεις το προφίλ σου και τις δεξιότητες σου, αλλά και ένα μέρος για να συνδεθείς με άλλους ανθρώπους και να δημιουργήσεις νέες σχέσεις. Αν είσαι ενεργός/ή και αφοσιωμένος/η στην πλατφόρμα, ακολουθώντας τους κατάλληλους ανθρώπους και τις σχετικές εταιρείες που σε ενδιαφέρουν, σχολιάζοντας και αλληλεπιδρώντας στο περιεχόμενο τους, θα έχεις περισσότερες πιθανότητες να κλείσεις μια συνεργασία ή μια θέση εργασίας που τόσο ήθελες.
Συνοψίζοντας: Είναι το LinkedIn κατάλληλο για εσένα;
Αν θέλεις να αναδεικνύεις τις δεξιότητες σου, την εργασιακή σου εμπειρία και όλα τα projects που έχεις αναλάβει ή αναπτύσσεις αυτή την στιγμή, τότε το LinkedIn είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ξεκινήσεις. Αν αναζητάς για εργασία, τότε η πλατφόρμα φιλοξενεί εκατοντάδες διαφορετικές θέσεις εργασίας από διάφορες επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο.
Χρησιμοποίησε την πλατφόρμα για να προωθήσεις τον εαυτό σου και τις δεξιότητες που έχεις σε κάθε επιχειρηματία, εργοδότη ή επιχείρηση που αναζητάει για άτομα στον κλάδο σου. Βελτιστοποίησε τις περιγραφές, τα projects και το όλα τα πεδία στο προφίλ σου ώστε να αυξήσεις τον αριθμό αποτελεσμάτων στα οποία εμφανίζεται όταν κάποιος αναζητάει για άτομα στον τομέα σου.
Τέλος, παρέμεινε συνεπής και διατήρησε ένα πρόγραμμα μέσα από το οποίο θα βελτιστοποιείς περισσότερο τον λογαριασμό σου και θα ανεβάζεις νέες αναρτήσεις σχετικά με τον κλάδο σου. Στο LinkedIn οι χρήστες έχουν επίσης την δυνατότητα να γράφουν ολόκληρα άρθρα, τα οποία εμφανίζονται και στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αξιοποίησε τα blogging εργαλεία τους για να αυξήσεις περισσότερο τις προβολές στο προφίλ σου και μέσω της οργανικής κίνησης.