Πως να αυξήσεις τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα (eShop)

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ Παναγιώτης Σακαλάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΙΣ
Οι βασικότεροι τρόποι με τους οποίους μπορείς να αυξήσεις τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα.
Πως να αυξήσεις τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα (eShop)
© Shoper στο Unsplash.

Google News

Ακολούθησε το TechGuides.gr στο Google News, ώστε να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα απευθείας μέσα από το κινητό ή το tablet σου!

Με εκατοντάδες πλατφόρμες και εργαλεία να προσφέρουν πλέον την δυνατότητα στον καθένα να κατασκευάσει το δικό του ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop) με ευκολία και χωρίς ειδικευμένες γνώσεις πάνω σε γλώσσες προγραμματισμού, ο ανταγωνισμός στις online πωλήσεις είναι πλέον τεράστιος.

Οι επιχειρηματίες που έχουν τα δικά τους φυσικά καταστήματα και προσπαθούν να αυξήσουν τις πωλήσεις του ηλεκτρονικού τους καταστήματος, δεν έρχονται αντιμέτωποι μόνο με άλλα φυσικά καταστήματα, αλλά και με εκατομμύρια content creators και entrepreneurs που χρησιμοποιούν το dropshipping και το affiliate marketing για να δημιουργήσουν ένα ισχυρό παθητικό εισόδημα απ’ τις online πωλήσεις τους.

Με τον ανταγωνισμό να βρίσκεται πλέον σε τόσο υψηλά επίπεδα, πως μπορεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να αυξήσει τις πωλήσεις του; Επιπλέον, με τόσες online επιχειρήσεις, πως μπορεί ένα eshop να βρεθεί στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης και να παράγει επιπλέον πωλήσεις από τα social media και άλλες πηγές;

1. Εξέτασε προσεκτικά τον ανταγωνισμό, δημιούργησε ένα πλάνο και θέσε στόχους

Πως να φτιάξω ένα eshop μόνος μου σε 10 βήματα
© Laura Chouette στο Unsplash.

Υπάρχει λόγος που το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων που εργάζονται χρόνια στον χώρο του digital marketing προτείνουν συνεχώς στις επιχειρήσεις να δημιουργούν μια αναλυτική έρευνα αγοράς. Πρόκειται για το πρώτο βήμα κάθε στρατηγικής, καθώς τα αποτελέσματα του συχνά μας βοηθάνε να καταλάβουμε όχι μόνο πόσα άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα βρίσκονται στον κλάδο μας, μα κι αν τα προϊόντα που έχουν επιλέξει θα παράγουν όντως τις επιθυμητές πωλήσεις.

Μια σωστά δομημένη και αναλυτική έρευνα αγοράς μπορεί να σου αλλάξει όλα τα σχέδια και τα πλάνα που είχες δημιουργήσει αρχικά, ενώ θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα ποια προϊόντα έχουν υψηλή ζήτηση και ποια όχι. Επιπλέον, αναλύοντας τον ανταγωνισμό θα σου δοθεί μια πιο καθαρή εικόνα για το πως ο κόσμος αναζητάει και βρίσκει τα προϊόντα που πουλάς.

Για παράδειγμα, μπορεί να έχεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάει έπιπλα και γραφεία για σπίτια και επιχειρήσεις, κι ενώ το eshop λαμβάνει συνεχώς προβολές από διάφορες διαδικτυακές πηγές, ο αριθμός των πωλήσεων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Μια έρευνα αγοράς μπορεί να σε βοηθήσει να κατανοήσεις για ποιο λόγο οι πωλήσεις σου παραμένουν χαμηλές:

  • Δεν διαθέτεις συγκεκριμένα προϊόντα που αναζητάει ο περισσότερος κόσμος.
  • Δημοφιλή προϊόντα που διαθέτεις δεν υπάρχουν σε συγκεκριμένα χρώματα.
  • Ο κόσμος αναζητάει κάτι διαφορετικό (όπως εργονομικά γραφεία, τα οποία μπορεί να μην έχεις).
  • Οι ανταγωνιστές σου λαμβάνουν περισσότερους πελάτες από δημοφιλή προϊόντα που διαθέτουν, όπως για παράδειγμα gaming γραφεία.

Τα τελικά αποτελέσματα μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τα προϊόντα που διαθέτεις και τον ανταγωνισμό που υπάρχει στον κλάδο σου, αλλά σε κάθε περίπτωση θα σε βοηθήσουν να εντοπίσεις τα λάθη σου, να βελτιώσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και να μάθεις περισσότερα για τις στρατηγικές που ακολουθούν οι ανταγωνιστές σου.

Αν δεν έχεις προηγούμενη εμπειρία, αντιμετωπίζεις προβλήματα με τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις στη συνέχεια ή δυσκολεύεσαι να δημιουργήσεις ένα μακροχρόνιο πλάνο, τότε μπορείς να επωφεληθείς από το Business Coaching, μια δημιουργική διαδικασία με σκοπό την εξέλιξη μιας υφιστάμενης ή μιας νέας επιχείρησης.

Σχετικό άρθρο: Τι είναι το Business Coaching και γιατί είναι σημαντικό;

Με εξειδικευμένη μεθοδολογία, το business coaching «γεφυρώνει» το σημείο στο οποίο βρίσκεται τώρα η επιχείρηση με το σημείο που οραματίζεται ο επιχειρηματίας να φτάσει. Και έχοντας έναν άνθρωπο από δίπλα μας να μας καθοδηγεί και να μας βοηθάει να ξεπεράσουμε κάθε εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά μας, η ανάπτυξη και η βελτίωση της επιχείρησης μας μπορεί να γίνει ιδιαίτερα πιο εύκολη και διασκεδαστική.

2. Βελτιστοποίησε τα προϊόντα σου για τις μηχανές αναζήτησης

16 Τρόποι για να αυξήσεις τις πωλήσεις στο eshop σου
© Cottonbro Studio στο Pexels.

Για να καταφέρουν οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google και η Bing να καταχωρούν και να εμφανίζουν στις κατάλληλες θέσεις όλα τα εκατομμύρια προϊόντα που ανεβαίνουν σε καθημερινή βάση στο διαδίκτυο, έχουν δημιουργήσει έξυπνους αλγόριθμους που ελέγχουν κάθε προϊόν και, ανάλογα με το εάν ακολουθεί ορισμένα βασικά κριτήρια, το κατατάσσουν στην ανάλογη θέση.

Αλλιώς γνωστό και ως Search Engine Optimization ή SEO (Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης), πρόκειται για μια τεχνική που ακολουθεί κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να αυξήσει την κατάταξη του στα αποτελέσματα αναζήτησης. Σε όσο πιο υψηλή θέση βρίσκεται άλλωστε ένα προϊόν, τόσες πιο μεγάλες είναι οι πιθανότητες να λαμβάνει περισσότερες προβολές και πωλήσεις.

Αν και υπάρχει μια μεγάλη διαδικασία γύρω απ’ την συνολική βελτιστοποίηση ενός eshop για τις μηχανές αναζήτησης, υπάρχουν ορισμένα βασικά πράγματα που θα πρέπει να προσέχεις κάθε φορά, σιγουρεύοντας πως όλα τα προϊόντα σου – και εννοούμε οτιδήποτε κι αν έχεις καταχωρήσει στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα – θα πρέπει να πληροί τουλάχιστον τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Τίτλος: Οι τίτλοι των προϊόντων σου δεν θα πρέπει απλά αναφέρουν την εταιρεία και το μοντέλο, αλλά και άλλες λέξεις-κλειδιά που μπορεί να συμβάλουν στην κατάταξη του προϊόντος σε ακόμα περισσότερα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, αντί για “Γραφείο με βιβλιοθήκη”, ένας ιδανικότερος τίτλος θα ήταν “Ξύλινο γραφείο με βιβλιοθήκη σε μαύρο χρώμα”. Απέφυγε επίσης να εισάγεις στους τίτλους σου τους αριθμούς SKU και οτιδήποτε δεν είναι απαραίτητο, καθώς επίσης και να σιγουρεύεσαι πως δεν ξεπερνάνε τον μέγιστο αριθμό λέξεων που απαιτεί η Google και η Bing.
  • Σύντομη περιγραφή: Η σύντομη περιγραφή συχνά βρίσκεται στο επάνω μέρος της σελίδας και δίπλα απ’ τις φωτογραφίες και το κόστος κάθε προϊόντος. Η σύντομη περιγραφή είναι σημαντική, καθώς είναι από τα πρώτα πράγματα που βλέπουν οι επισκέπτες του eshop σου και θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει τις σωστές λέξεις-κλειδιά, όπως για παράδειγμα, “Αυτό το ξύλινο γραφείο σε μαύρο χρώμα περιλαμβάνει τη δική του βιβλιοθήκη και συνδυάζει την κομψότητα και τη λειτουργικότητα, ενώ είναι ιδανικό τόσο για το σπίτι όσο και για το γραφείο σας”.
  • Μεγάλη περιγραφή: Η μεγάλη περιγραφή είναι το πιο σημαντικό μέρος ενός προϊόντος. Όσες πιο πολλές πληροφορίες παρέχει για το προϊόν, τόσο πιο πολλές είναι οι πιθανότητες να αυξηθεί σημαντικά η κατάταξη του. Πλέον, τεράστια και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα όπως η Amazon για παράδειγμα έχουν μεγάλες περιγραφές με επικεφαλίδες, φωτογραφίες, βίντεο, λίστες και οτιδήποτε άλλο μπορούν να εισάγουν που απαντάει στις ερωτήσεις των επισκεπτών τους.
  • Ιδιότητες: Κάθε προϊόν θα πρέπει να περιλαμβάνει τις δικές του ιδιότητες, οι οποίες αναφέρουν τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του ακόμα κι αν όταν πρόκειται για απλά προϊόντα. Οι ιδιότητες, γνωστές και ως “attributes”, προσφέρονται επίσης στα φίλτρα κάθε eshop, τα οποία οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν για ευκολότερη και γρηγορότερη πλοήγηση. Ορισμένες συχνές ιδιότητες είναι για παράδειγμα τα χρώματα, τα μεγέθη (διαστάσεις), το βάρος, τα υλικά κατασκευής, το brand κ.α. Για ένα έπιπλο γραφείου για παράδειγμα, άλλες ιδιότητες θα ήταν εάν περιλαμβάνει βιβλιοθήκη, εάν είναι για γραφείο ή σπίτι ή και τα δύο και άλλα χαρακτηριστικά που μπορεί να περιλαμβάνει.
  • Φωτογραφίες: Οι φωτογραφίες των προϊόντων σου θα πρέπει να είναι καθαρές και σε υψηλή ανάλυση και θα πρέπει να δείχνουν το προϊόν απ’ τις κατάλληλες πλευρές. Τα τελευταία χρόνια ορισμένα eshop χρησιμοποιούν επίσης 360° εικόνες και βίντεο, τα οποία βελτιώνουν σημαντικά την εμπειρία των πελάτων τους. Οι εικόνες ωστόσο βελτιστοποιούνται και αυτές για τις μηχανές αναζήτησης, ανάλογα με την ονομασία που τους έχει δοθεί. Επομένως, είναι σημαντικό προτού ανεβάσεις μια φωτογραφία, να τη μετονομασίες με όλες τις λέξεις-κλειδιά που έχει το εκατοστέ προϊόν σου.
  • Αξιολογήσεις: Οι αξιολογήσεις (κριτικές / reviews) είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που θα κοιτάξουν οι καταναλωτές προτού προχωρήσουν σε μια αγορά ενός προϊόντος. Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη είναι να μην περιλαμβάνονται ως δυνατότητα στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Επιπλέον, οι κριτικές προσφέρουν και αυτές με τη σειρά τους επιπλέον SEO στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα, βοηθώντας σε μεγάλο βαθμό την καλύτερη κατάταξη κάθε προϊόντος στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Κάθε προϊόν που καταχωρείται σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να πληροί τουλάχιστον τα παραπάνω βασικά κριτήρια και θα πρέπει να επενδύεται αρκετός χρόνος στη σωστή δόμηση του.

Όσο πιο αναλυτικές είναι οι περιγραφές, όσο πιο βελτιστοποιημένοι είναι οι τίτλοι και όσες πιο πολλές ιδιότητες προσφέρουμε, τόσο πιο πολύ βελτιώνουμε την εμπειρία των πελατών μας και την κατάταξη μας στην Google και την Bing.

3. Έλεγξε και επίλυσε όλα τα τεχνικά ζητήματα

Πως να αυξήσεις τα λεφτά από τις διαφημίσεις της Google
© Arkan Perdana στο Unsplash.

Ακόμα κι αν έχεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο έχει προσεγμένο και μοντέρνο σχεδιασμό, περιλαμβάνει εκατοντάδες προϊόντα και έχουν εισαχθεί όλα τα φίλτρα ώστε η πλοήγηση μεταξύ των κατηγοριών να είναι εύκολη και γρήγορη, αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως δεν υπάρχουν τεχνικά ζητήματα ή χώρος βελτίωσης.

Ξεκινώντας, το πρώτο και σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να ελέγχει κάθε κάτοχος ηλεκτρονικού καταστήματος είναι το γνωστό E-E-A-T, το οποίο βγαίνει απ’ τις λέξεις Expertise, Experience, Authoritativeness, Trustworthiness (Ελληνικά: Εξειδίκευση, Εμπειρία, Αυθεντία, Αξιοπιστία). Πιο συγκεκριμένα, αυτά είναι τα κριτήρια που ελέγχει ο αλγόριθμος της Google για να κατατάξει στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης τα κατάλληλα άρθρα, προϊόντα, σελίδες, βίντεο και οτιδήποτε άλλο καταχωρείται online.

Εφόσον όλα τα προϊόντα που έχουν καταχωρηθεί στο eshop έχουν ελεγχθεί και διορθωθεί βάση των συμβουλών που είδαμε στην πρώτη ενότητα του άρθρου, στη συνέχεια θα πρέπει να προχωρήσουμε στο τεχνικό κομμάτι της ιστοσελίδας μας:

  • Ταχύτητα και Core Web Vitals: Η Google έχει αναφερθεί πολλαπλές φορές στο παρελθόν για τη σημεία που έχει η ταχύτητα μιας ιστοσελίδας κατά τη φόρτωση των σελίδων της. Γι ‘αυτό τον σκοπό δημιούργησε τα Core Web Vitals, μια σειρά τεχνικών προδιαγραφών που κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να καλύπτει εάν θέλει να αυξήσει την κατάταξη της στα αποτελέσματα αναζήτησης. Πιο συγκεκριμένα, έχει κατασκευάσει μέχρι και ένα δωρεάν εργαλείο ώστε οι κάτοχοι ιστοσελίδων και οι προγραμματιστές να ελέγχουν ώστε να βλέπουν την βαθμολογία ταχύτητας που λαμβάνουν και κατά πόσο περνάνε τα Core Web Vitals.
  • Mobile & Tablet αποκριτικότητα: Μιας και το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων επισκέπτονται πλέον τις ιστοσελίδας μας και ολοκληρώνουν τις αγορές τους μέσω των smartphone συσκευών τους, είναι ύψιστης σημασίας το ηλεκτρονικό μας κατάστημα να ανταποκρίνεται χωρίς προβλήματα σε κάθε συσκευή, μέγεθος οθόνης και ανάλυση. Με πιο απλά λόγια, το eshop μας θα πρέπει να εμφανίζεται και να λειτουργεί το ίδιο καλά και σε υπολογιστές και σε κινητά και tablets.
  • Ευκολία πλοήγησης: Η ευκολία πλοήγησης μπορεί να σημαίνει πολλά διαφορετικά πράγματα για κάθε eshop, όπως για παράδειγμα πόσο σωστά έχει κατηγοριοποιήσει τα προϊόντα του στο κύριο μενού, τι ακριβώς προβάλλει στην αρχική του σελίδα, εάν παρέχονται φίλτρα, πεδίο αναζήτησης και πολλά ακόμα. Οτιδήποτε μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών μας στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα, συχνά βοηθάει επίσης στην κατάταξη του στα αποτελέσματα αναζήτησης.
  • Ασφάλεια: Μέσα στο E-E-A-T προβλέπεται επίσης πως το εκατοστέ ηλεκτρονικό κατάστημα έχει λάβει ήδη όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας που διατηρούν τους επισκέπτες και τις προσωπικές τους πληροφορίες ασφαλείς και ανώνυμες. Ως εκ τούτου, απλά πράγματα όπως το κατάστημα μας να χρησιμοποιεί HTTPS πιστοποιητικό, έμπιστα πρόσθετα και τρίτες υπηρεσίες και να ένα ασφαλές σύστημα πληρωμών είναι ύψιστης σημασίας.
  • Διαφάνεια: Είναι σημαντικό στις μέρες μας κάθε eshop να προσφέρει διαφάνεια, συμπεριλαμβανομένων όλων των σημαντικών πληροφοριών που πρέπει να γνωρίζει ένας πελάτης για εμάς. Για παράδειγμα, σελίδες όπως η “Σχετικά με εμάς”, “Επικοινωνία” ή ακόμα και “Επιτεύγματα”, “Βραβεία”, “Αναφορές από άλλες ιστοσελίδες”, μεταξύ άλλων, μπορούν να βοηθήσουν αρκετά στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βεβαιωθεί ένας κάτοχος ηλεκτρονικού καταστήματος πως καλύπτει τις βασικότερες πτυχές του E-E-A-T. Ακόμα και τα πιο απλά πράγματα, όπως για παράδειγμα να προσφέρονται reviews στα προϊόντα μας και να προβάλουμε τα testimonials ή τις αξιολογήσεις που μας έχουν αφήσει οι ευχαριστημένοι πελάτες μας, είναι όλα σημαντικά κριτήρια και βοηθάνε σημαντικά στην οικοδόμηση της εμπιστοσύνης μεταξύ του eshop και των πελατών μας.

Για τα ηλεκτρονικά καταστήματα που βρίσκονται στην Ελλάδα, είναι εξίσου σημαντικό να προστεθεί σε κάποιο ορατό σημείο της ιστοσελίδας μας και ο αριθμός ΓΕ.ΜΗ, ο οποίος δείχνει πως το εκατοστέ eshop είναι νόμιμο και έχει ήδη κάνει έναρξη εταιρείας στην χώρα μας.

4. Αύξησε τις θετικές κριτικές στο TrustPilot και στα Google Reviews

TrustPilot

Έως και αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων ελέγχουν δύο μέρη για να βρουν αξιόπιστες πληροφορίες και κριτικές που έχουν αφήσει άλλοι χρήστες για μια εταιρεία: Την Google και το TrustPilot, εκ των οποίων και τα δύο είναι ύψιστης σημασίας σήμερα για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα.

Καταχωρώντας το eshop μας στην Google

Το πρώτο βήμα είναι να καταχωρήσουμε την επιχείρηση μας στα αποτελέσματα της Google. Ευτυχώς, η διαδικασία είναι σχετικά εύκολη, αλλά μπορεί να αποδειχθεί ελάχιστα χρονοβόρα για ορισμένες επιχειρήσεις, καθώς η Google απαιτεί να σταλθεί από κάθε εταιρεία που καταχωρείται ένα βίντεο 30 δευτερολέπτων το οποίο επαληθεύει πως είναι πραγματική.

Ως κάτοχος, θα πρέπει να εγγραφείς στο Google My Business, το οποίο είναι μια δωρεάν πλατφόρμα της Google για επιχειρήσεις. Μπορείς επίσης να επαληθεύσεις πολλαπλές επιχειρήσεις από τον ίδιο λογαριασμό και να τις διαχειρίζεσαι όλες μέσα από το ίδιο διαχειριστικό περιβάλλον που παρέχεται.

Η φόρμα καταχώρησης είναι εύκολη, έχοντας βασικά πεδία που θα πρέπει να συμπληρωθούν, όπως το όνομα, η περιοχή, τα στοιχεία επικοινωνίας, οι ώρες λειτουργίας, σε ποια κατηγορία ανήκει και ένα βίντεο 30 δευτερολέπτων στο οποίο εμφανίζεται η διεύθυνση, το κατάστημα και τα προϊόντα.

Καταχωρώντας το eshop μας στο TrustPilot

Περισσότερα από 980 εκατομμύρια domain names έχουν καταχωρηθεί στο TrustPilot, μια απ’ τις μεγαλύτερες πλατφόρμες με reviews εταιρειών σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόκειται για μια ιστοσελίδα στην οποία καθένας μπορεί να εγγραφεί και να ξεκινήσει να αφήνει κριτικές σε όσες εταιρείες έχει συνεργαστεί ή τις χρησιμοποίησε για τις αγορές του.

Για τις επιχειρήσεις ωστόσο, είναι η κατάλληλη ευκαιρία για να αναδείξουν την τεχνική υποστήριξη που προσφέρουν και την ταχέα τους ανταπόκριση στους δυσαρεστημένους πελάτες τους. Πιο συγκεκριμένα, ως επιχείρηση, θα έχεις την δυνατότητα να εγγραφείς στο TrustPilot, να επαληθεύσεις πως πρόκειται για δική σου εταιρεία, και στη συνέχεια να διαμορφώσεις το προφίλ της με τις ανάλογες πληροφορίες.

Μόλις ολοκληρώσεις τη δημιουργία του εταιρικού προφίλ σου, στη συνέχεια καθένας θα έχει την δυνατότητα να αφήνει αξιολογήσεις για την εταιρεία σου, ενώ θα έχεις την δυνατότητα να απαντάς σε καθεμία από αυτές.

Με αυτό τον τρόπο, όποιος σε αναζητάει μέσα απ’ το TrustPilot, από μηχανές αναζήτησης και από άλλες τρίτες υπηρεσίες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα, θα έχουν την δυνατότητα να σε βρουν με ευκολία, ενώ θα έχουν μπροστά τους και όλες τις κριτικές που έχουν δημοσιευθεί από άλλους πελάτες σου.

5. Δημιούργησε όλες τις βασικές landing σελίδες

Δημοφιλείς Προϊόντα και Κατηγορίες στο Etsy

Με απλά λόγια, οι landing σελίδες δημιουργούνται με σκοπό να μετατρέπουν τους επισκέπτες του eshop μας σε πελάτες. Αν και κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα δημιουργεί διαφορετικές landing σελίδες ανάλογα με τα προϊόντα που πουλάει και τους στόχους που έχει θέσει, όπως και οι υπόλοιπες σελίδες, τα άρθρα και τα προϊόντα που έχουμε καταχωρήσει, έτσι και οι συγκεκριμένες μπορούν να βελτιστοποιηθούν για τις μηχανές αναζήτησης με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.

Για παράδειγμα, μπορείς να δημιουργήσεις μια landing σελίδα η οποία περιλαμβάνει όλες τις νέες προσφορές και εκπτώσεις που ανεβάζεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Μια άλλη θα μπορούσε να περιλαμβάνει CTA κουμπιά, όπως για παράδειγμα ώστε να εγγραφούν στο newsletter του καταστήματος ώστε να ειδοποιηθούν για ένα συγκεκριμένο προϊόν που σκοπεύεις να καταχωρήσεις σύντομα.

Άλλες landing σελίδες μπορεί να περιλαμβάνουν τα δημοφιλέστερα προϊόντα του eshop σου, πληροφορίες για τη σωστή επιλογή κάποιου προϊόντος, μέχρι και οδηγούς όπως τον οδηγό μεγεθών, που συχνά υπάρχει σε καταστήματα που προσφέρουν ρούχα σε πολλαπλά διαφορετικά μεγέθη.

Άλλα παραδείγματα μπορεί να περιλαμβάνουν μια “Καλώς ήρθατε” σελίδα, την οποία συχνά εισάγουν στην περιγραφή τους στα κοινωνικά δίκτυα και οι επισκέπτες οδηγούνται στην εκατοστέ landing σελίδα που έχει ως στόχο να τους οδηγήσει στα πιο σημαντικά σημεία του eshop. Μπορεί επίσης να περιλαμβάνει έναν κωδικό κουπονιού για την πρώτη αγορά, testimonials (κριτικές) πελατών μας, τα πρόσφατα προϊόντα που ανεβάσαμε και πολλά ακόμα.

Τέλος, μια landing σελίδα θα μπορούσε να είναι επίσης εποχιακή, όπως για παράδειγμα μια σελίδα που προωθείς τα Χριστούγεννα και την έχεις στολίσει με λαμπάκια, χιόνια και χριστουγεννιάτικες προσφορές ή προϊόντα. Το ίδιο μπορείς να κάνεις για την Black Friday, για τις καλοκαιρινές σου collections και για κάθε άλλη ημέρα ή εποχή όπου υπάρχουν υψηλές πωλήσεις.

6. Προώθησε το ηλεκτρονικό σου κατάστημα

Κατασκευή eshop με το Squarespace
Κατασκευή eshop με το Squarespace / © Daniel Thomas στο Unsplash.

Εφόσον έχεις σιγουρευτεί πως το ηλεκτρονικό σου κατάστημα είναι γρήγορο, ανταποκρίνεται σε όλες τις συσκευές, καλύπτει τα Core Web Vitals, έχει καταχωρηθεί σε γνωστές πλατφόρμες όπως το Google My Business και το TrustPilot και όλα τα προϊόντα έχουν βελτιστοποιηθεί σωστά, η πρώτη άνοδος από τα αποτελέσματα αναζήτησης θα ξεκινήσει σύντομα να γίνεται ορατή στα στατιστικά του eshop σου.

Τώρα που έχουμε ένα καλοστημένο ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορούμε να εστιάσουμε αποκλειστικά στην επιπλέον προώθηση του. Μιας και το digital marketing περιλαμβάνει εκατοντάδες διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί ένα eshop να προωθήσει τα προϊόντα σου, στο συγκεκριμένο άρθρο θα εστιάσουμε στους δημοφιλέστερους και αυτούς που συχνά παρέχουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Προώθησε το eshop σου μέσω του content marketing

Το content marketing αποτελεί μέχρι και σήμερα έναν απ’ τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προωθούμε τα προϊόντα του eshop μας, υπηρεσίες που προσφέρουμε, ή ακόμα και την ίδια μας την δουλειά ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Για τα ηλεκτρονικά καταστήματα ωστόσο, τα οφέλη μπορούν να είναι τεράστια, ανάλογα με το πόσο καλή είναι η στρατηγική μας.

Δυστυχώς, το content marketing απαιτεί μεγάλη επένδυση χρόνου, ενώ τα αποτελέσματα έρχονται σταδιακά και όχι άμεσα. Για παράδειγμα, μια content marketing στρατηγική μπορεί να διαρκέσει από ένα εξάμηνο έως και πολλαπλά χρόνια έως ότου ολοκληρωθεί όλη της η δόμηση, αλλά εφόσον γίνει σωστά, μπορεί να αποφέρει υψηλές πωλήσεις και να δημιουργήσει παθητικό εισόδημα.

Άρθρα, όπως αυτό που διαβάζεις αυτή την στιγμή, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να προωθείς το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και συγκεκριμένα προϊόντα που προσφέρεις. Για παράδειγμα, εμείς προωθούμε υπηρεσίες όπως το career coaching, leadership coaching και business coaching, και μέσα από το περιεχόμενο μας στοχεύουμε στο να παρέχουμε σημαντικές πληροφορίες και συμβουλές για νέους και παλιούς επιχειρηματίες που θέλουν να βελτιώσουν τις επιχειρήσεις τους, να δημιουργήσουν αποτελεσματικά πλάνα και να αντιμετωπίσουν κάθε εμπόδιο.

Με τον ίδιο τρόπο μπορείς να καλύπτεις συγκεκριμένες ερωτήσεις και προβληματισμούς που μπορεί να έχουν οι πελάτες σου προτού προβούν σε μια αγορά, ή ακόμα και να παρουσιάζεις τα προϊόντα σου σε αναλυτικά άρθρα με φωτογραφίες, βίντεο, λίστες και οτιδήποτε άλλο μπορεί να συμβάλει στην ποιότητα τους και να μετατρέψει έναν επισκέπτη σε πελάτη.

Μιας και τα παραδείγματα είναι σημαντικά, ας πούμε πως είσαι κάτοχος ενός eshop με έπιπλα και η πιο δημοφιλής σου κατηγορία είναι τα γραφεία. Μπορείς να ξεκινήσεις γράφοντας άρθρα τύπου: “Πως να επιλέξεις το κατάλληλο γραφείο για το σπίτι σου”, “Τα 10 καλύτερα εργονομικά γραφεία για επαγγελματίες”, ή ακόμα και “5 Λάθη που πρέπει να αποφύγεις όταν αγοράζεις ένα γραφείο”.

Μέσα σε κάθε άρθρο θα πρέπει να περιλαμβάνεις φυσικά και συνδέσμους που οδηγούν προς τα προϊόντα σου, μια φόρμα για να εγγραφούν στο newsletter σου και άλλα CTA (Call To Action) κουμπιά που μπορούν να μετατρέψουν τον επισκέπτη σε πελάτη.

Δημιούργησε διαφημιστικές καμπάνιες στο Google Ads

διαφημιστικές καμπάνιες μέσω του Google Ads
© Google Ads

Το Google Ads αποτελεί τη μεγαλύτερη διαφημιστική πλατφόρμα παγκοσμίως και επιτρέπει σε κάθε επιχείρηση να προωθήσει με ευκολία τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της σε διάφορα μέρη του διαδικτύου.

Πιο συγκεκριμένα, όταν δημιουργείς μια καμπάνια μέσω του Google Ads, μπορείς να επιλέξεις ποιες σελίδες ή προϊόντα θα προωθήσεις, να συμπληρώσεις τις λέξεις-κλειδιά που θέλεις κατατάσσεται η διαφήμιση σου όταν την αναζητούν, καθώς επίσης και τον προϋπολογισμό που θα θέσεις και το χρονικό διάστημα που θα τρέχει η καμπάνια.

Μέσω του Google Ads, οι επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν επίσης σε ποια μέρη θέλουν να εμφανίζονται, όπως για παράδειγμα στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, σε όσες ιστοσελίδες προβάλλουν τις διαφημίσεις της Google AdSense για να κερδίζουν χρήματα και ως βίντεο στο YouTube.

Δημιούργησε διαφημιστικές καμπάνιες στα Social Media

Σε αντίθεση με το Google Ads, το οποίο προωθεί το ηλεκτρονικό μας κατάστημα μόνο στις υπηρεσίες της Google, τα κοινωνικά δίκτυα διαφέρουν αρκετά. Αυτό είναι το σημείο στο οποίο θα πρέπει να επιστρέψεις πίσω στην έρευνα αγοράς που έκανες προηγουμένως ώστε να ελέγξεις ποια κοινωνικά δίκτυα λειτουργούν καλύτερα για ηλεκτρονικά καταστήματα όπως το δικό σου και από ποια λαμβάνουν τις περισσότερες πωλήσεις τους οι ανταγωνιστές σου.

Για κάποια eshop, το Facebook και το Instagram λειτουργούν άψογα, για άλλα ο αλγόριθμος του TikTok είναι η χρυσή ευκαιρία, ενώ εκατομμύρια έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν παθητικό εισόδημα χάρη στις πωλήσεις που λαμβάνουν από το Pinterest. Το LinkedIn είναι εξίσου σημαντικό εάν πουλάς προϊόντα που απευθύνονται σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις.

Το X (Twitter) προσφέρει αυτή την στιγμή τις πιο οικονομικές και αποδοτικές διαφημιστικές καμπάνιες – για τις επιχειρήσεις που ξέρουν πως να χρησιμοποιούν την microblogging πλατφόρμα σωστά – ενώ παρόμοιες πλατφόρμες είναι το νεότερο Threads της Meta και το BlueSky. Εκατοντάδες brands έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν επίσης ένα δυναμικό κοινό στο Tumblr, από το οποίο στοχεύουν σε νεότερο κοινό ή ακόμα και σε ταλαντούχους καλλιτέχνες που παρουσιάζουν μέσω της πλατφόρμας την δουλειά τους.

Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να έχεις δημιουργήσει πρώτα μια έρευνα αγοράς, η οποία περιλαμβάνει κάθε σημαντική πληροφορία που θα χρειαστείς για να αναπτύξεις μια digital marketing στρατηγική που στοχεύει στην προώθηση των προϊόντων σου μέσω των social media πλατφορμών.

Συνεργάσου με content creators και influencers

Πως να γίνεις Influencer και να βγάλεις χρήματα (2023)
© SHVETS production στο Pexels.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των content creators και των influencers στοχεύουν στις συνεργασίες που κλείνουν με brands, δημιουργώντας μοναδικό και ποιοτικό περιεχόμενο με στόχο την προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων και υπηρεσιών, ή ακόμα και στην αύξηση του brand awareness.

Αυτός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να δημιουργείται συνεχώς νέο περιεχόμενο για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις μέσω του eshop σου, χωρίς να χρειάζεται να επενδύεις επιπλέον χρόνο στην δημιουργία τους. Το δύσκολο κομμάτι σε αυτές τις συνεργασίες ωστόσο είναι να εντοπίσεις τους κατάλληλους δημιουργούς περιεχομένου που ειδικεύονται πάνω στα προϊόντα ή τον κλάδο σου και έχουν χτίσει παράλληλα ένα κοινό που τους εμπιστεύεται για τις αγορές τους.

Μπορείς να ξεκινήσεις παρακολουθώντας τις προηγούμενες συνεργασίες που είχαν κάνει με παρόμοιες εταιρείες, ελέγχοντας τις επιδόσεις τους και όσα δημιούργησαν. Τα σχόλια που λαμβάνουν, οι κριτικές που τους έχουν αφήσει και οι προηγούμενες συνεργασίες τους είναι ορισμένα απ’ τα σημαντικότερα κριτήρια που θα πρέπει να λάβεις κατά νου προτού προχωρήσεις σε μια συνεργασία.

Άλλωστε, όσο εύκολα κι αν μπορεί ένας δημιουργός να δημιουργήσει περιεχόμενο για τα προϊόντα σου, άλλο τόσο εύκολα μπορεί να χαθεί σε αυτό το χαώδες διαδίκτυο, με αποτέλεσμα ο προϋπολογισμός και οι στόχοι που έθεσες να μην φέρουν ποτέ τα επιθυμητά αποτελέσματα που θα ήθελες.

Καταχώρησε τα προϊόντα του eshop σου σε ένα affiliate δίκτυο

Τα affiliate δίκτυα υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια και είναι ένας από τους πιο δημοφιλής τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και οι δημιουργοί περιεχομένου, οι influencers και οι affiliate marketers κερδίζουν χρήματα.

Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποιώντας ένα affiliate δίκτυο, μπορείς να μειώσεις σημαντικά τον χρόνο που θα επένδυες διαφορετικά σε δημιουργούς περιεχομένου και influencers για να δημιουργήσουν περιεχόμενο και να το προωθήσουν, ενώ παράλληλα αυξάνεις σημαντικά τον αριθμό των αναφορών που γίνονται από άλλες ιστοσελίδες και social media πλατφόρμες προς το ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

Με πιο απλά λόγια, ένα affiliate δίκτυο σου επιτρέπει να εγγραφείς ως επιχείρηση, να εισάγεις τα δικά σου δημιουργικά (όπως λογότυπα, banners, widgets και άλλα) και να παρέχεις ένα ποσοστό για κάθε πώληση που ολοκληρώνεται εντός της πλατφόρμας. Στη συνέχεια, οι affiliates εγγράφονται στο affiliate πρόγραμμα σου και με τη χρήση μοναδικών συνδέσμων προωθούν τα προϊόντα σου στις ιστοσελίδες τους, στα social media, μέσω email marketing και εκατοντάδων άλλων διαφορετικών τρόπων.

Το καλό με τα affiliate δίκτυα είναι πως τραβάνε το ποσοστό που έχεις αναθέσει μόλις είναι σίγουρα πως η παραγγελία έχει ολοκληρωθεί και δεν θα υπάρξουν επιστροφές ή ακυρώσεις. Κάποιες επιλέγουν να πληρώνουν τους affiliates αφότου περάσουν 30 ημέρες μετά την ολοκλήρωση της αγοράς και δεν έχει γίνει κάποια ακύρωση ή επιστροφή του προϊόντος, με αποτέλεσμα να μην χάνει η επιχείρηση άδικα το ποσοστό για μια παραγγελία που τελικά δεν πραγματοποιήθηκε.

Αν και υπάρχουν εκατοντάδες affiliate δίκτυα στα οποία μπορείς να εγγραφείς, στην Ελλάδα οι καλύτερες επιλογές είναι αναμφισβήτητα η Linkwise, η οποία δουλεύει κυρίως με Έλληνες και Ελληνίδες affiliates, και η AWIN, η οποία στοχεύει σε παγκόσμιο κοινό αλλά φιλοξενεί εξίσου μια μεγάλη λίστα με εταιρείες που βρίσκονται στην χώρα μας.

7. Αύξησε τις αναφορές (backlinks) που λαμβάνεις από άλλες ιστοσελίδες

Backlinks Checker
Έλεγχος των external backlinks με το Seoreviewtools.com.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να αυξήσει σημαντικά το συνολικό SEO και την κατάταξη που λαμβάνει στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ένας όμως από τους πιο κρίσιμους παράγοντες είναι τα γνωστά backlinks, τα οποία είναι ουσιαστικά όλες οι αναφορές που λαμβάνεις από άλλες ιστοσελίδες.

Όσες πιο πολλές αναφορές γίνονται από άλλες ιστοσελίδες προς μια συγκεκριμένη, τόσο πιο έμπιστη θεωρείται από άλλες πλατφόρμες. Αυτός είναι ο κυριότερος λόγος που εκατοντάδες διαφημιστικές εταιρείες προσπαθούν συνεχώς να κλείνουν συνεργασίες με bloggers που έχουν επίσης ποιοτικό περιεχόμενο και ανεβασμένο SEO, καθώς με κάθε έξτρα αναφορά βοηθάνε στη καλύτερη κατάταξη των προϊόντων τους αλλά και του συνολικού περιεχομένου τους.

Ο πιο συχνός τρόπος είναι η πληρωμή για do-follow backlinks, το οποίο αν και είναι ενάντια με τους κανονισμούς της Google, παραμένει μέχρι και σήμερα η νούμερο ένα στρατηγική για εκατοντάδες online επιχειρήσεις. Αν ο προϋπολογισμός ωστόσο δεν επαρκεί, υπάρχει πάντοτε το guest posting, το οποίο αφορά την δωρεάν παροχή ποιοτικών και μοναδικών άρθρων σε blogs και ηλεκτρονικά περιοδικά, τα οποία συχνά περιλαμβάνουν και ένα σύνδεσμο προς το ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

Πως λειτουργεί όμως ακριβώς το guest posting (αλλιώς και ‘guest blogging’) και γιατί κάποιος να δεχθεί να εισάγει τον σύνδεσμο προς το ηλεκτρονικό σου κατάστημα;

Ως κάτοχος ηλεκτρονικού καταστήματος, μπορείς να βρεις blogs τα οποία γράφουν για μια σχετική θεματολογία. Αν για παράδειγμα πουλάς έπιπλα γραφείων, μπορείς να στοχεύσεις σε blogs που αφορούν την διακόσμηση. Στη συνέχεια, τους παρουσιάζεις ένα άρθρο που έχεις γράψει αποκλειστικά γι ‘αυτούς, όπως “Πως να επιλέξεις το κατάλληλο γραφείο για το σπίτι σου”, και μέσα στο άρθρο μπορείς να εισάγεις σύνδεσμο προς κάποια γραφεία που πουλάς και σχετίζονται με το άρθρο που έγραψες, αλλά και τη θεματολογία του blog.

Με αυτό τον τρόπο, ο blogger λαμβάνει ένα ποιοτικό άρθρο για το blog του και ο κάτοχος του ηλεκτρονικού καταστήματος άλλη μια σημαντική αναφορά, άρα επιπλέον backlinks προς το domain name του. Για κάθε domain name μετράει μια φορά το backlink, οπότε θα πρέπει να γράφεις σε διαφορετικές ιστοσελίδες, εκτός κι αν λαμβάνεις αρκετές προβολές και πωλήσεις από κάποιο συγκεκριμένο blog.

Συνοψίζοντας…

Αν και αυτά είναι μόλις ορισμένα από τα σημαντικότερα πράγματα που θα πρέπει να κάνεις για να αυξήσεις τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα, όπως μπορείς να δεις, απαιτείται μεγάλη επένδυση χρόνου ώστε να φτάνει ένα eshop σε ένα επίπεδο όπου γίνονται συνεχώς νέες παραγγελίες.

Παρόλα αυτά, αναλαμβάνοντας να ολοκληρώσεις όλες τις σημαντικές αλλαγές, τις βελτιώσεις και τις ενέργειες που θα βοηθήσουν στην άνοδο του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, είναι μια πολύ καλή και δυναμική αρχή για να ξεκινήσεις να βλέπεις άνοδο, τόσο στα στατιστικά όσο και στις πωλήσεις.

Αν χρειάζεσαι ωστόσο περισσότερη βοήθεια με την ανάπτυξη της επιχείρησης σου και χρειάζεσαι επαγγελματίες που να βρίσκονται δίπλα σου και να σε βοηθάνε σε κάθε εμπόδιο που στέκεται στο δρόμο προς την επιτυχία σου, μη διστάσεις να κλείσεις μια δωρεάν business coaching συνεδρία, κι εμείς θα σε κατευθύνουμε ανάλογα για το κατάλληλο πρόγραμμα και το πλάνο που θα χρειαστεί να δημιουργηθεί ώστε να επιτύχεις τους στόχους σου.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Αρθρογράφος

Παναγιώτης Σακαλάκης

Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
Social:

Διάβασε Επίσης

Σχολιάστε