Το Shopify αποτελεί αυτή την στιγμή μια από τις γνωστότερες e-commerce λύσεις για όσους θέλουν να δημιουργήσουν το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) και να αναπτύξουν την επιχείρηση τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Είναι επίσης μια εξαιρετική επιλογή για dropshipers και affiliate marketers που ενδιαφέρονται να πουλάνε τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή την δουλειά τους online. Αλλά υπάρχουν ορισμένα βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζουν οι νέοι χρήστες της πλατφόρμας.
1. Δεν απαιτούνται γνώσεις προγραμματισμού για να ξεκινήσεις
Το Shopify έχει απλοποιήσει πλήρως την διαδικασία κατασκευής ιστοσελίδων, μα πιο συγκεκριμένα ηλεκτρονικών καταστημάτων. Παρέχοντας ένα προσεγμένο, μοντέρνο και φιλικό προς τους αρχάριους χρήστες περιβάλλον, το Shopify αποτελεί μια από τις πιο απλές πλατφόρμες για να κατασκευάσεις ένα e-shop.
Δεν χρειάζεται να γνωρίζεις γλώσσες προγραμματισμού, μιας και το διαχειριστικό περιβάλλον σου επιτρέπει να σέρνεις και να μετακινείς με ευκολία τα στοιχεία του σχεδιασμού σου. Η πλατφόρμα προσφέρει επίσης μια πληθώρα διαφορετικών προτύπων που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, αλλά θα αναφερθώ σε αυτά στην ερχόμενη παράγραφο.
Είναι επίσης ιδιαίτερα εύκολο να συνδέσεις διάφορες τρίτες υπηρεσίες στο Shopify shop σου, όπως για παράδειγμα μάρκετινγκ εργαλεία, κοινωνικά δίκτυα και άλλες πλατφόρμες και εργαλεία. Με αυτό τον τρόπο έχεις την δυνατότητα να επεκτείνεις ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες της ιστοσελίδας σου.
2. Τα καλύτερα πρότυπα για το Shopify βρίσκονται σε τρίτα marketplaces
Το Shopify προσφέρει στους πελάτες του μια πληθώρα διαφορετικών έτοιμων προ-σχεδιασμένων προτύπων, τα οποία μπορούν να επιλέξουν και στη συνέχεια να τα διαμορφώσουν βάση των προσωπικών τους προτιμήσεων. Για παράδειγμα, οι χρήστες μπορούν να αλλάξουν τις γραμματοσειρές, τα χρώματα, τις φωτογραφίες, τα λογότυπα και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία και στοιχείο παρέχεται σε ένα πρότυπο.
Τα πρότυπα είναι πολύ σημαντικά για αρχάριους χρήστες που δεν θέλουν να μπουν στην διαδικασία να δημιουργήσουν το δικό τους πρότυπο και επιθυμούν να ξεκινήσουν με κάτι επαγγελματικό και έτοιμο. Παρόλα αυτά, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην μείνεις ευχαριστημένος/η από τα πρότυπα που προσφέρονται από το Shopify. Στην προκειμένη περίπτωση, υπάρχουν πασίγνωστα marketplaces όπως το ThemeForest, το οποίο προσφέρει εκατοντάδες επαγγελματικά πρότυπα για το Shopify.
Επομένως, προτού επιλέξεις ένα από τα διαθέσιμα πρότυπα που παρέχει το Shopify, περιηγήσου και στη λίστα προτύπων που πωλούνται μέσω του ThemeForest, πολλά από τα οποία έρχονται με μοναδικό σχεδιασμό, πολλαπλές επιλογές και δυνατότητες που δεν θα βρεις στα πρότυπα του Shopify.
3. Το Shopify μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ακριβό
Μιας και το Shopify προσφέρει στους πελάτες του έτοιμα πρότυπα, ένα εύκολο διαχειριστικό περιβάλλον και ένα πακέτο φιλοξενίας με ένα domain name για να είναι το ηλεκτρονικό τους κατάστημα προσβάσιμο απ’ όλο τον κόσμο, αυτό σημαίνει πως προσφέρει ορισμένα συνδρομητικά πακέτα.
Πιο συγκεκριμένα, αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο το Shopify προσφέρει τα εξής συνδρομητικά πακέτα:
- Basic: Το Basic πακέτο εστιάζει στους ιδιώτες και τις μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να δημιουργήσουν ένα απλό ηλεκτρονικό κατάστημα, να πουλάνε φυσικά ή ψηφιακά προϊόντα και να έχουν ένα σύστημα πληρωμών. Το πακέτο κοστίζει 92,00€ 32,00€ μηνιαίως ή 24,00€ μηνιαίως αν πληρωθεί ετησίως.
- Shopify: Το συνδρομητικό πακέτο Shopify κοστίζει 69,00€ μηνιαίως ή 92,00€ μηνιαίως αν πληρωθεί ετησίως. Το συγκεκριμένο πακέτο προσφέρει πιο αναλυτικές αναφορές, έως 5 λογαριασμούς για το προσωπικό της επιχείρησης σου και διεθνή τιμολόγηση για προϊόντα ή παραλλαγές προϊόντων για κάθε ξεχωριστή αγορά.
- Advanced: Το Advanced πακέτο στοιχίζει 384,00€ μηνιαίως ή 289,00€ μηνιαίως αν πληρωθεί ετησίως. Προσφέρει ακόμα πιο αναλυτικές αναφορές, έως 15 λογαριασμούς μελών και την δυνατότητα να προσφέρεις επιπλέον κόστος στο καλάθι για φόρους ανάλογα την χώρα, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο επιστροφών ή άρνησης παραλαβής δεμάτων.
Εκτός από τα παραπάνω τρία βασικά πακέτα, το Shopify προσφέρει επίσης το Starter πακέτο για μόλις 5,00€ μηνιαίως, το οποίο αναφέρει πως προορίζεται για την απλή πώληση προϊόντων για εκδηλώσεις μέσω των social media και messaging εφαρμογών, καθώς επίσης και το Retail πακέτο για 79,00€ μηνιαίως ώστε να πουλάς με ειδικευμένα εργαλεία, διαχείριση αποθέματος και άλλες δυνατότητες.
4. Το Shopify είναι γραμμένο πάνω στην Liquid
Μπορεί η γλώσσα προγραμματισμού με την οποία έχει κατασκευαστεί μια πλατφόρμα να μην φαντάζει τρομερή πληροφορία, μα στην πραγματικότητα είναι ύψιστης σημασίας. Το πρόβλημα με το Shopify είναι πως έχει κατασκευαστεί με την γλώσσα προγραμματισμού Liquid, μια proprietary templating γλώσσα η οποία ούτε είναι ιδιαίτερα γνωστή, αλλά ούτε και υποστηρίζεται από πολλούς.
Γιατί όμως αυτό αποτελεί πρόβλημα; Πρώτα απ’ όλα, αν θελήσεις να μορφοποιήσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα ακόμα περισσότερο, να εισάγεις νέα χαρακτηριστικά ή δυνατότητες, τότε θα πρέπει είτε να βρεις έναν προγραμματιστή που γνωρίζει την Liquid, είτε να την μάθεις εσύ. Το πρόβλημα ωστόσο είναι πως δεν υπάρχουν πάρα πολλοί που ασχολούνται με την Liquid και το Shopify, οπότε ίσως ένας ελεύθερος προγραμματιστής να σου κοστίσει αρκετά περισσότερο απ’ ότι θα περίμενες.
Η Liquid δεν είναι επίσης συμβατή με άλλες γνωστές γλώσσες προγραμματισμού και πλατφόρμες, που σημαίνει πως η διαδικασία για να μεταφέρεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα από το Shopify σε μια τρίτη πλατφόρμα δεν είναι εύκολη.
5. Δεν υπάρχουν πολλές blogging δυνατότητες
Το Content Marketing είναι ύψιστης σημασίας για να καταφέρει το ηλεκτρονικό σου κατάστημα να αποκτήσει μια παθητική κίνηση από μηχανές αναζήτησης όπως η Google και η Bing. Με αυτό κατά νου, το blogging είναι απαραίτητο για κάθε digital marketing στρατηγική, καθώς σου δίνει την δυνατότητα να έχεις μια θέση στον κλάδο σου ως ειδικευμένος/η, να σε βρίσκουν με μεγαλύτερη ευκολία οι πιθανοί πελάτες και να εμφανίζεσαι κάθε φορά που κάποιος αναζητάει κάτι σχετικό με αυτό που προσφέρεις.
Το πρόβλημα δυστυχώς με το Shopify είναι πως δεν προσφέρει πολλές επιλογές στο διαχειριστικό περιβάλλον που αφορά το κομμάτι του blogging. Μέσα από το Shopify, δεν θα βρεις την δυνατότητα να εισάγεις κατηγορίες, ετικέτες ή να βελτιστοποιείς τα άρθρα σου για τις μηχανές αναζήτησης, ενώ δεν παρέχεται ούτε οι δυνατότητα να σχολιάζουν οι επισκέπτες στα άρθρα σου, κάτι το οποίο είναι γνωστό πως μπορεί να αυξήσει σημαντικά την κατάταξη ενός άρθρου στα αποτελέσματα.
Αν το blogging και το content marketing γενικότερα είναι βασικά στοιχεία της μάρκετινγκ στρατηγικής σου, τότε προτείνεται να εστιάσεις σε μια διαφορετική πλατφόρμα που προσφέρει περισσότερες δυνατότητες για e-shops με blogs, όπως για παράδειγμα στο WordPress.