Ο Josh Cahill (Τζος Κέιχιλ), ένας YouTuber που αξιολογεί αεροπορικές εταιρείες και γράφει γι ‘αυτές, βρέθηκε να αποκλείεται παντοτινά από την Qatar Airlines εξαιτίας της αρνητικής κριτικής που έδωσε στην εταιρεία μέσα από ένα βίντεο που ανέβασε στο YouTube κανάλι του.
Δεν είναι λίγοι οι bloggers, οι vloggers και οι podcasters που μου έχουν εκφράσει τα συναισθήματα τους σε όσο αφορά την κριτική προϊόντων, υπηρεσιών ή εταιρειών. Οι περισσότεροι “φοβούνται” να γράψουν μια αρνητική κριτική, θεωρώντας πως κάτι τέτοιο θα καταστρέψει κάθε μελλοντική συνεργασία, καθώς επίσης και να τους αποτρέψει να συνεργαστούν με αντίστοιχες εταιρείες.
Τι συνέβη με τον Josh Cahill και την Qatar Airlines;
Στην περίπτωση του Josh Cahill ωστόσο, ο οποίος έχει περισσότερους από 650,000 subscribers στο YouTube, ανέβασε μια ανασκόπηση για την πτήση που πήρε το καλοκαίρι με την οικονομική θέση της Qatar Airlines από το Κολόμπο της Σρι Λάνκα στο Λονδίνο, παραπονέθηκε στην κυριολεξία σχεδόν για τα πάντα΄.
Από τον χώρο στην καμπίνα μέχρι και τις επιλογές ψυχαγωγίας, ο γνωστός YouTuber χαρακτήρισε την εταιρεία ως «ξεπερασμένη», «βρώμικη» και «μη φιλική».
Βέβαια, αρκετοί θα είχαν τις ίδιες εντυπώσεις παρακολουθώντας το βίντεο του Cahill, το οποίο δείχνει σε τι κατάσταση βρίσκονται τα αεροπλάνα, τα φαγητά και οι τουαλέτες του εκατοστέ αεροπλάνου της Qatar Airlines.
Σύμφωνα με έγγραφα που προβλήθηκαν απ’ το Insider, αμέσως μετά την δημοσίευση του review βίντεο του, ο Josh Cahill έλαβε ένα email από την αεροπορική εταιρεία, η οποία του ζητούσε να κατεβάσει το βίντεο σε αντάλλαγμα με μια δωρεάν πτήση – κάτι το οποίο ο YouTuber αρνήθηκε.
Αυτόν τον μήνα, ανακάλυψε ενώ προσπαθούσε να επιβιβαστεί σε μια πτήση που είχε κάνει κράτηση μέσω της Qatar Airlines ότι η κράτηση του είχε ακυρωθεί επειδή είχε απαγορευτεί από την αεροπορική εταιρεία.
Ο Cahill επιβεβαίωσε την ιστορία σε μια συνέχεια της αρχικής του κριτικής στις 16 Δεκεμβρίου με τίτλο “Banned and Bribed by Qatar Airways – Shocking Move!“, το οποίο μπορείς να παρακολουθήσεις παρακάτω:
«Στα 10 χρόνια που κάνω reviews αεροπορικών εταιρειών, ποτέ δεν μου απαγόρευσαν από καμία αεροπορική εταιρεία, ούτε καμία από αυτές μου πρόσφερε ποτέ δωρεάν πτήση σε αντάλλαγμα για να διαγράψω την αρνητική κριτική», είπε στο Insider. «Ήταν πράγματι κάτι που μου συνέβη για πρώτη φορά».
Ο Κέιχιλ επιμένει στο γεγονός ότι η κριτική του ήταν «αρνητική αλλά ισορροπημένη», παρά τη σκληρή αντίδραση της Qatar Airlines. «Είμαι έκπληκτος από τη δραστική απάντηση της Qatar», ανέφερε.
Γιατί είναι σημαντική η απαγόρευση της Qatar στον Josh Cahill;
Τέτοιου είδους νέα είναι που επηρεάζουν αρκετούς δημιουργούς περιεχομένου απ’ το να εκφράζουν τα πραγματικά τους συναισθήματα, τις προσωπικές τους απόψεις και την πραγματική εμπειρία που είχαν χωρίς να φοβούνται πως αυτό θα τους καταστρέψει το μέλλον. Και το καλό σε πολλές περιπτώσεις είναι πως αρκετοί έχουν δικαιωθεί, είτε με υψηλή δημοτικότητα, είτε με άλλους τρόπους.
Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση πως το περιστατικό με τον Josh Cahill έχει γίνει ήδη viral, με εκατοντάδες χιλιάδες γνωστές και άγνωστες ιστοσελίδες, περιοδικά και εφημερίδες να αναφέρουν το περιστατικό. Για την ακρίβεια, υπάρχει ένας αμέτρητος αριθμός ανθρώπων που έχουν συμφωνήσει με τον δημιουργό περιεχομένου και έχουν αναφέρει πως η απαγόρευση της Qatar Airlines είναι σε κάθε περίπτωση το λιγότερο άδικη.
“Η Qatar Airways δεν φαίνεται να κατανοεί ότι οι ενέργειές τους τους έδωσαν πολύ περισσότερη κακή δημοσιότητα από ό,τι το αρχικό βίντεο. Αν απλώς ζητούσαν συγγνώμη για την κακή εμπειρία πτήσης, όλα θα είχαν ξεχαστεί μέχρι τώρα.”
@AdrianDonfromEngland στο YouTube
Αυτό είναι ένα από τα σχόλια που θα βρεις στα σχόλια του βίντεο με την απαγόρευση, το οποίο έχει περισσότερα από 3.3 χιλιάδες likes.
Εκτός όμως από τους subscribers του YouTuber, άνθρωποι που ισχυρίζονται πως είτε εργαζόντουσαν είτε εργάζονται αυτή την στιγμή στην Qatar Airlines έσπευσαν επίσης να εκφράσουν τις απόψεις και τις εμπειρίες τους.
“Γεια σου Τζος, εργάστηκα μόνος μου για την Qatar Airways για περισσότερα από 12 χρόνια σε διευθυντικό επίπεδο, επομένως γνωρίζω πολλά για το τι συμβαίνει «πίσω από τη σκηνή». Αυτό που έχετε αναφέρει σχετικά με την απόλυση ατόμων είναι απλώς ένα παράδειγμα του πώς η Qatar Airways εκτιμά (ή στην πραγματικότητα δεν εκτιμά) τη δουλειά των υπαλλήλων της. Αυτό που έχουν καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια είναι χτισμένο στη σκληρή δουλειά των ομογενών. Αλλά για αυτούς οι εκπατρισμένοι είναι απλώς ένα εργατικό δυναμικό χωρίς αξιοπρέπεια.
@mail2myaccount στο YouTube
Δεν θέλω να μπω σε πολιτιστικά θέματα, αλλά ειλικρινά, ο τρόπος που αντιμετωπίζουν τους ανθρώπους εκδηλώνεται στον πολιτισμό τους. Κάθε φορά που έρχονται αντιμέτωποι με μια κατάσταση που δεν μπορούν να επιλύσουν όπως θέλουν, απλώς απολύουν τους ανθρώπους. Είμαι χαρούμενος που στο τέλος της ημέρας ο Akbar Al Baker πήρε μια γεύση από το δικό του πικρό φάρμακο.”
Στο τέλος της ημέρας, οι YouTubers, οι influencers, οι bloggers και κάθε άλλος δημιουργός περιεχομένου δεν θα έπρεπε να φοβάται να εκφράσει τα πραγματικά του συναισθήματα για ένα review που δημιουργεί. Οι άνθρωποι αξίζουν το λιγότερο την αλήθεια από κάθε κριτική που διαβάζουν, ενώ οι εταιρείες που πράττουν και ενεργούν με άδικους τρόπους θα ‘πρεπε να γίνονται τουλάχιστον γνώριμες παντού.
Μοιράζοντας φόβο σε όσους πράττουν με αυτόν τον τρόπο, σιγουρευόμαστε πως λιγότεροι και λιγότεροι θα προχωράνε τέτοιες ενέργειες, καθώς θα γνωρίζουν πως εύκολα μπορούν να γίνουν viral απ’ τις ανάρμοστες συμπεριφορές τους και τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τις δύσκολες καταστάσεις – και συχνά αυτές που προκαλούν οι ίδιες.