Με περισσότερους από 90 εκατομμύρια ενεργούς αγοραστές και περισσότερους από 5 εκατομμύρια πωλητές, το Etsy είναι ένα από τα καλύτερα μέρη για την πώληση προϊόντων τόσο από μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, όσο και από ανθρώπους που δημιουργούν χειροποίητες κατασκευές και μόλις ξεκίνησαν.
Το Etsy είναι το μέρος στο οποίο μικρές επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα να γίνουν ορατές στους ιδανικούς πελάτες. Μιας και η πλατφόρμα στοχεύει παγκοσμίως, αυτό σημαίνει πως θα έχεις αγοραστές από κάθε μέρος του πλανήτη, χωρίς περιορισμούς. Επιπλέον, εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Etsy για να αγοράσουν διάφορα πράγματα, όπως χειροποίητα προϊόντα, κοσμήματα, ρούχα, μέχρι και τέχνη από γνωστούς και άγνωστους καλλιτέχνες.
Αλλά πως ξεκινάς να πουλάς προϊόντα στο Etsy; Και τι είναι αυτό που θα ανεβάσει τα προϊόντα σου σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα της πλατφόρμας ώστε να έχεις περισσότερες προβολές και πωλήσεις; Μέσα από αυτό τον οδηγό θα δούμε πως μπορείς να ξεκινήσεις με το Etsy και όλες τις τεχνικές που θα πρέπει να ακολουθείς ώστε να παραμένεις ανταγωνιστικός/ή.
1. Προσδιόρισε αν το Etsy είναι κατάλληλο για εσένα
Το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να προσδιορίσεις αν το Etsy είναι η κατάλληλη πλατφόρμα για των προώθηση και πώληση των προϊόντων σου. Οι χρήστες του Etsy συχνά αναζητούν για συγκεκριμένα πράγματα, οπότε αν τα προϊόντα σου δεν ανήκουν στις δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων της πλατφόρμας, τότε δύσκολα θα δεις αρκετές πωλήσεις.
Για κάποιους ανθρώπους, πλατφόρμες όπως το eBay είναι πιο ιδανικές και τους βοηθάνε να στοχεύσουν στο κατάλληλο κοινό για τα προϊόντα τους. Άλλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα ίσως σκεφτούν να εγγραφούν marketplaces όπως το Skroutz, το BestPrice και το Shopflix. Η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος σε πλατφόρμες όπως το WordPress, το Shopify, το Wix και το Squarespace ίσως είναι επίσης η καλύτερη επιλογή για εσένα και τα προϊόντα σου.
Ορισμένες από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων στο Etsy
- Home & Living (Σπίτι & Διαβίωση)
- Art & Collectibles (Τέχνη & Συλλεκτικά)
- Jewelry (Κοσμήματα)
- Clothing (Είδη Ένδυσης)
- Accessories (Αξεσουάρ)
- Bath & Beauty (Μπάνιο & Ομορφιά)
- Toys & Games (Παιχνίδια)
- Bags & Purses (Τσάντες & Πορτοφόλια)
- Weddings (Γάμοι)
- Books, Movies & Music (Βιβλία, ταινίες και μουσική)
- Pet Supplies (Προμήθειες για κατοικίδια)
- Shoes (Παπούτσια)
- Vintage
Όπως μπορείς να δεις από την παραπάνω λίστα, το Etsy έχει μεγαλύτερη ζήτηση για τις παραπάνω κατηγορίες προϊόντων, οπότε οτιδήποτε άλλο προτείνεται να προωθείται από άλλες πλατφόρμες. Αν ωστόσο τα προϊόντα σου ανήκουν σε μια ή περισσότερες από αυτές τις κατηγορίες, τότε το Etsy είναι το κατάλληλο μέρος για να ξεκινήσεις να προωθείς και να πουλάς τα προϊόντα σου.
Σύμφωνα με το Statista, το 30% των πωλητών είναι βασισμένοι στην Αγγλία, το 11% στον Καναδά, το 7% στην Αυστραλία και ακολουθεί η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ινδία και η Ισπανία. Αν και αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν πωλητές από άλλες χώρες, σου παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να γνωρίζεις από που προέρχεται ο ανταγωνισμός σου.
Πόσο κοστίζει η καταχώρηση και πώληση προϊόντων στο Etsy;
Μιας και το budget παίζει σημαντικό (αν όχι καθοριστικό) ρόλο στις μικρές επιχειρήσεις και στους δημιουργούς χειροποίητων κατασκευών, θα πρέπει να σιγουρευτείς πως ο προϋπολογισμός σου μπορεί να ανταπεξέλθει με τα επιπλέον έξοδα μιας πλατφόρμας. Ευτυχώς όμως, το κόστος για να ξεκινήσεις είναι ιδιαίτερα μικρό, οπότε οι περισσότεροι δεν θα δυσκολευτούν οικονομικά.
Αρχικά, το Etsy θα παρέχει στους πελάτες σου ένα online και ασφαλές σύστημα πληρωμών, μέσα από το οποίο θα μπορούν να ολοκληρώνουν τις αγορές τους με τη χρήση των πιστωτικών, χρεωστικών και προ-πληρωμών καρτών τους. Η πλατφόρμα παρέχει επίσης προστασία για των πωλητή και καταθέτει αυτόματα τα χρήματα κάθε συναλλαγής. Με άλλα λόγια, δεν θα χρειαστεί να ασχοληθείς ποτέ με τεχνικά ζητήματα, ενώ θα υπάρχει πάντοτε τεχνική υποστήριξη για οτιδήποτε χρειαστείς.
Το κόστος για κάθε προϊόν που θα καταχωρείς στην πλατφόρμα θα ανέρχεται στα 0.21€ το τετράμηνο, ή έως ότου πωληθούν. Αυτό σημαίνει πως κάθε τέσσερις μήνες θα πρέπει να πληρώνεις 0.21€ για το κάθε προϊόν ξεχωριστά, πράγμα που σημαίνει πως θα πρέπει να υπολογίσεις τα χρήματα που θα πληρώνεις κάθε τετράμηνο βάση του αριθμού των προϊόντων που σκοπεύεις να καταχωρήσεις στην πλατφόρμα.
Επιπλέον, για κάθε επιτυχημένη πώληση το Etsy θα λαμβάνει μια μικρή προμήθεια. Για την ακρίβεια, για κάθε πώληση το Etsy θα λαμβάνει το 6.5% του συνολικού κόστους και 4% και 0.30€ χρέωση από το σύστημα πληρωμών.
2. Δημιούργησε ένα δωρεάν λογαριασμό
Επισκέψου το Etsy.com και στη συνέχεια κάνε κλικ στην επιλογή “Sign in” τέρμα επάνω δεξιά. Από το αναδυόμενο παράθυρο που θα εμφανιστεί, κάνε κλικ στην επιλογή “Register” για να δημιουργήσεις ένα καινούργιο λογαριασμό. Το Etsy σου επιτρέπει να συνδεθείς επίσης με το Google, Facebook, ή Apple λογαριασμό σου. Αν επιλέξεις να εγγραφείς με το email σου, θα χρειαστεί να παρέχεις επίσης και ένα όνομα και ένα κωδικό πρόσβασης για να συνδέεσαι στον λογαριασμό σου.
Μόλις δημιουργήσεις και επιβεβαιώσεις τον καινούργιο σου λογαριασμό, στη συνέχεια θα χρειαστεί να τον μετατρέψεις σε επαγγελματικό. Πήγαινε στην σελίδα Sell του Etsy και στη συνέχεια κάνε κλικ στο κουμπί “Get Started“.
Η πλατφόρμα θα σε βάλει αρχικά να απαντήσεις σε ορισμένες ερωτήσεις, όπως τι είναι αυτό που σε φέρνει στο Etsy ή αν χρειάζεσαι βοήθεια με κάτι συγκεκριμένο, και στη συνέχεια θα σου δώσει την δυνατότητα να κάνεις τις πρώτες ρυθμίσεις του ηλεκτρονικού σου καταστήματος.
Επέλεξε τη γλώσσα (δεν υπάρχουν τα ελληνικά), τη χώρα και το νόμισμα που θέλεις να έχουν τα προϊόντα σου. Στη συνέχεια δώσε ένα τίτλο στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα, ανέβασε ορισμένες καλές φωτογραφίες από τα προϊόντα σου ώστε να τα βλέπουν οι αγοραστές της πλατφόρμας, επέλεξε με ποιον τρόπο θέλεις να σου στέλνει τα χρήματα το Etsy και μορφοποίησε τις ρυθμίσεις ασφάλειας.
3. Ανέβασε τα πρώτα σου προϊόντα σωστά
Το πρόβλημα με το Etsy και τον τρόπο λειτουργίας του είναι πως οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν πως να γράψουν σωστά τους τίτλους και τις περιγραφές τους ώστε να εμφανίζονται σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να ανεβάσεις 100 προϊόντα και να μην δεις ούτε μια πώληση, ενώ την ίδια στιγμή ένας άλλος χρήστης ξεκίνησε να βγάζει ήδη αρκετά χρήματα έχοντας μόλις 20 προϊόντα. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της κακής βελτιστοποίησης που γίνεται, κάτι για το οποίο θα μάθεις στη συνέχεια του οδηγού.
Αλλιώς γνωστό και ως “SEO”, η σωστή βελτιστοποίηση των τίτλων και των περιγραφών σου θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο πόσο συχνά θα σε βρίσκουν από τα αποτελέσματα αναζήτησης του Etsy, της Google και της Bing. Ο τίτλος και η περιγραφή θα πρέπει να περιλαμβάνουν τις βασικές λέξεις-κλειδιά με τις οποίες θέλεις να βρίσκουν κάθε προϊόν σου. Με μια γρήγορη αναζήτηση στα ανταγωνιστικά καταστήματα μέσα στο Etsy που πουλάνε παρόμοια προϊόντα με εσένα, θα δεις πως χρησιμοποιούν κυρίως μεγάλους τίτλους οι οποίοι αποτελούνται από αρκετές λέξεις-κλειδιά ώστε να εμφανίζονται σε όσο το δυνατόν περισσότερα αποτελέσματα γίνεται.
Οι τίτλοι των προϊόντων στο Etsy
Δεν είναι μυστικό πως οι περισσότεροι πωλητές στο Etsy προτιμούν να βάζουν μεγάλους τίτλους που περιλαμβάνουν όσο το δυνατόν πιο πολλές λέξεις-κλειδιά γίνεται. Όσες πιο πολλές λέξεις-κλειδιά χωρίσουν μέσα σε έναν τίτλο, τόσο πιο συχνά θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης του Etsy.
Με μια γρήγορη ματιά θα βρεις τίτλους όπως “Hooded Supersoft Lambswool Cape, Ruana, Wrap , Shawl – 100% Pure New Wool – Cream Taupe Denim Check -One Size Fits All – HANDMADE IN IRELAND“, ή “Silver Name Necklace For Women, Personalized Jewelry, Custom Name Necklace, Christmas Gift,Personalized Gift For Women, Christmas Jewelry F5” και πολλούς άλλους παρόμοιους. Αν παρατηρήσεις κάθε τίτλο, περιλαμβάνει αρκετές διαφορετικές λέξεις-κλειδιά στις οποίες στοχεύουν.
Αν δεν είσαι γνώριμος/η ακόμα με το Etsy και τον τρόπο λειτουργίας του αλγορίθμου του, τότε προτείνεται να κάνεις μια μελέτη γύρω από τους τίτλους και τις περιγραφές των προϊόντων από όσα άλλα καταστήματα θεωρείς ανταγωνιστικά. Αν έχεις παρόμοια προϊόντα, έλεγξε τι λέξεις-κλειδιά έχουν βάλει στους τίτλους τους και πόσες πωλήσεις έχουν. Προσπάθησε να παίρνεις ιδέες μόνο από τα καταστήματα τα οποία έχουν αρκετές πωλήσεις και κριτικές από επιβεβαιωμένους αγοραστές, καθώς αυτά τα καταστήματα είναι συχνά που γνωρίζουν πως να βελτιστοποιούν σωστά το περιεχόμενο που ανεβάζουν.
Περιγραφή
Η περιγραφή στα προϊόντα σου δεν θα χρειάζεται να είναι τεράστια, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να είναι και πολύ μικρή. Για την ακρίβεια, η περιγραφή θα πρέπει να απαντάει σε κάθε ερώτηση που μπορεί να έχει ένας αγοραστής, ενώ θα πρέπει να περιγράφει αναλυτικά τα πάντα γύρω απ’ το εκατοστέ προϊόν.
Για παράδειγμα, αν πουλάς γυναικεία κολιέ, συμπλήρωσε αν είναι χειροποίητο ή όχι, ποιες είναι οι διαστάσεις του, από τι υλικό κατασκευάστηκε, τι στυλ είναι (π.χ. minimal) και την ονομασία του σχεδίου (αν υπάρχει). Αν στα κολιέ που φτιάχνεις γράφεις και ονόματα πάνω, τότε συμπλήρωσε στην περιγραφή σου ότι μπορούν να επιλέξουν και ένα δικό τους όνομα.
Οι περιγραφές σου θα πρέπει να βελτιστοποιούνται επίσης για τις μηχανές αναζήτησης. Σιγουρέψου πως έχεις βάλει όλες τις λέξεις-κλειδιά στην πρώτη και δεύτερη σειρά της περιγραφής σου, έτσι ώστε να έχουν ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Στη συνέχεια, έλεγξε αν έχεις απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις και τις απορίες που μπορεί να έχει κάποιος.
Φωτογραφίες
Στο Etsy πουλάνε πάντοτε τα προϊόντα με τις καλύτερες και πιο ελκυστικές φωτογραφίες, επομένως είναι σημαντικό να παρέχεις όσο πιο καθαρές, επαγγελματικές και υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες γίνεται. Χρησιμοποίησε επαγγελματικά προγράμματα όπως το Adobe Lightroom CC (Windows και macOS) για να επεξεργάζεσαι με ευκολία τα χρώματα, τις αντιθέσεις, την φωτεινότητα και οτιδήποτε άλλο θέλεις σε κάθε φωτογραφία. Το πρόγραμμα είναι επίσης διαθέσιμο και ως εφαρμογή για Android και iOS συσκευές, έτσι ώστε να συνεχίζεις την επεξεργασία των φωτογραφιών σου on-the-go.
Οι φωτογραφίες χρειάζονται και αυτές την απαραίτητη βελτιστοποίηση, η οποία στη προκειμένη περίπτωση είναι αρκετά πιο απλή. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να σιγουρευτείς πως οι φωτογραφίες σου βρίσκονται σε ύψιστη ανάλυση και προτού τις ανεβάσεις, να τις μετονομάζεις κάθε φορά. Κάθε φωτογραφία θα πρέπει να έχει είτε τις λέξεις-κλειδιά που πρόσθεσες στον τίτλο και την περιγραφή σου, είτε να περιγράφει τι υπάρχει μέσα στην φωτογραφία. Με αυτό τον τρόπο οι μηχανές αναζήτησης θα μπορούν να αναγνωρίσουν ακόμα καλύτερα την φωτογραφία και να την προωθήσουν σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα τους.
Το Etsy θα σου ζητήσει να συμπληρώσεις και ορισμένες ακόμη πληροφορίες, όπως για το ποιος κατασκεύασε το προϊόν, ποιο είναι το κόστος του, ποια είναι τα μεταφορικά του, μεταξύ άλλων. Αυτά δεν παίζουν ρόλο στο SEO και τη συνολική βελτιστοποίηση των προϊόντων σου, αλλά το κόστος θα είναι πάντοτε κάτι που ανήκει στον ανταγωνιστικό τομέα και στο πόσο υψηλά θα εμφανίζεσαι στα φίλτρα όπως “από φθηνότερα σε ακριβότερα”.
4. Χρησιμοποίησε τα σωστά κοινωνικά δίκτυα
Δεν είναι λίγοι που κάνουν το ίδιο λάθος ξανά και ξανά: Χρησιμοποιούν κοινωνικά δίκτυα χωρίς να γνωρίζουν αν αυτά είναι τα σωστά γι ‘αυτούς και τα προϊόντα που προωθούν. Οι περισσότεροι άνθρωποι τείνουν επίσης να πιστεύουν πως μιας και ένα κοινωνικό δίκτυο είναι πασίγνωστο, τότε είναι και το κατάλληλο. Η πραγματική αλήθεια είναι πως ενώ στις μέρες μας προτείνεται να έχεις μια παρουσία σε όσα πιο πολλά κοινωνικά δίκτυα μπορείς, καθένα θα πρέπει να χρησιμοποιείται με διαφορετικό τρόπο και ανάλογα το κοινό που έχει και τα εργαλεία που παρέχει.
Παρακάτω δεν θα αναφερθούν κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Instagram, καθώς σε αυτά τα δύο πιθανότατα να έχεις φτιάξει ήδη μια σελίδα. Αν όχι, τότε ξεκίνα δημιουργώντας μια και συμπληρώνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως φωτογραφίες προφίλ και εξώφυλλα, μια ονομασία και μια σύντομη περιγραφή, μια μεγαλύτερη και πιο αναλυτική περιγραφή, στοιχεία επικοινωνίας και τον σύνδεσμο από το Etsy κατάστημα σου.
Χρησιμοποίησε τα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα για να επεκτείνεις ακόμη περισσότερο τις πιθανότητες για να σε βρουν νέοι πιθανοί πελάτες και για να αποκτήσεις περισσότερες πωλήσεις στο Etsy κατάστημα σου.
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα, το Pinterest είναι επίσης και μια μηχανή αναζήτησης. Η υπηρεσία αποτελεί τη νούμερο ένα στάση για γυναίκες και άνδρες που ενδιαφέρονται να αγοράσουν ρούχα, δώρα, αξεσουάρ, πράγματα για το σπίτι, κοσμήματα και πολλά ακόμη. Είναι επίσης ένα κοινωνικό δίκτυο το οποίο μπορεί να οδηγήσει τρομακτικά μεγάλη επισκεψιμότητα σε μια ιστοσελίδα, παρέχοντας συνεχείς πωλήσεις.
Το Pinterest είναι επίσης ιδανικό για όσους στοχεύουν στο SEO, καθώς αν βάλεις τον σωστό τίτλο και την σωστή περιγραφή στους Πίνακες που δημιουργείς, τότε θα τους δεις να εμφανίζονται και στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και Bing. Φυσικά, ένας Πίνακας θα πρέπει να περιλαμβάνει πολλά παρόμοια pins μέσα, ενώ για να δεις υψηλότερα αποτελέσματα από τις δημοσιεύσεις σου, τότε προτείνεται να δημιουργείς μεγάλες και κάθετες φωτογραφίες.
Το LinkedIn είναι ένα επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο, το οποίο εξαγοράστηκε από την Microsoft για 26.2 δισεκατομμύρια δολάρια, και από τότε υπάρχει συνεχομένη βελτίωση και άνοδος. Εκεί θα βρεις όλες τις μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, εκατομμύρια ανθρώπους που ψάχνουν για δουλειά ή χρησιμοποιούν το κοινωνικό δίκτυο για επαγγελματικό σκοπό, και όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να προωθήσεις την δουλειά ή το όνομα σου.
Στις μέρες μας κανένας δεν θα έπρεπε να λείπει από το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο, του οποίου ο αλγόριθμος φαίνεται να λειτουργεί καλύτερα από αυτούς άλλων κοινωνικών δίκτυων. Αυτό σου δίνει το πλεονέκτημα με κάθε δημοσίευση που κάνεις, καθώς περισσότεροι φίλοι και φίλοι φίλων σου θα τις βλέπουν και όχι μόλις ένα μικρό ποσοστό των ατόμων που ήδη σε ακολουθούν (γκούχου-γκούχου Facebook γκούχου-γκούχου). Μέσα από το LinkedIn θα μπορέσεις επίσης να κάνεις πιο εύκολα επαφές με ανθρώπους που κάνουν την ίδια δουλειά μαζί σου, να εντοπίσεις όλα τα μεγάλα brands με τα οποία θα ήθελες να συνεργαστείς και να φροντίζεις πως παρουσιάζεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου σωστά ώστε να τους κεντρίσεις το ενδιαφέρον.
Το Twitter δεν είναι το κοινωνικό δίκτυο στο οποίο θα τρέξεις για να δημοσιεύσεις απλά τα προϊόντα σου. Πιθανότατα, δεν θα δεις ούτε μια πώληση. Παρόλα αυτά, είναι το μέρος στο οποίο υπάρχει κάθε εταιρεία και κάθε κατάστημα ώστε να αλληλεπιδράει καλύτερα με το κοινό τους. Για παράδειγμα, το Twitter μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα εξαιρετικό μέρος για να δημοσιεύσεις όλες τις σημαντικές ανακοινώσεις του Etsy καταστήματος σου, φωτογραφίες και μικρά βίντεο με behind the scenes σκηνικά, καθώς επίσης και για να κάνεις ερωτήσεις σε σύντομα tweets στους followers σου.
Αν μάθεις πως να το χρησιμοποιείς σωστά, μπορείς επίσης να εποφεληθείς δημοσιεύοντας tweets με viral hashtags για θέματα που σχετίζονται με τα προϊόντα που πουλάς, έτσι ώστε να σε βρουν ακόμη περισσότεροι. Σιγουρέψου απλά πως έχεις βάλει μια φωτογραφία προφίλ, ένα εξώφυλλο, τον σύνδεσμο προς το Etsy κατάστημα σου και μια σύντομη περιγραφή. Στο Twitter οι φωτογραφίες παίζουν επίσης μεγάλο ρόλο, αλλά όχι όσο τα “έξυπνα” και “πιασάρικα” tweets.
TikTok
Οκ, δεν είναι λίγοι αυτοί που δεν τρελαίνονται με το TikTok και τον τρόπο λειτουργίας του. Σε κάποιους αρέσει, αλλά αν είσαι από τους άτυχους, τότε λυπάμαι, αλλά είναι απαραίτητο για κάθε άνθρωπο που θέλει να προωθήσει το οτιδήποτε. Φυσικά, αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να ξεκινήσεις να δημιουργείς βίντεο για κάθε προϊόν σου. Αν όμως βρεις τον κατάλληλο τρόπο για να παρουσιάζεις τα προϊόντα και τη δουλειά σου, τότε το TikTok μπορεί να σου αποφέρει αρκετές πωλήσεις.
Αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, το TikTok είναι ένα από τα γνωστότερα κοινωνικά δίκτυα παγκοσμίως στα οποία θα βρεις κάθε είδους βίντεο και όχι κάτι σταθερό. Αυτό σημαίνει πως μπορείς να προωθήσεις ότι είδους προϊόντα κατέχεις και όχι συγκεκριμένα που αφορούν την μόδα ή το σπίτι για παράδειγμα. Η εφαρμογή σου επιτρέπει να προσθέτεις μουσική και να κάνεις βασική επεξεργασία στα βίντεο σου, αλλά αν θέλεις πιο επαγγελματικά αποτελέσματα, τότε τότε θα βρεις μια λίστα με τα 12 καλύτερα Δωρεάν και Pro προγράμματα για επεξεργασία βίντεο.
Άλλα κοινωνικά δίκτυα όπως το Tumblr είναι επίσης ιδανικά για καλλιτέχνες, vintage προϊόντα και οτιδήποτε απευθύνεται κυρίως σε νεαρότερες ηλικίες.
5. Χρησιμοποίησε το Email Marketing
Το email marketing παραμένει ένας από τους πιο ισχυρούς και αποτελεσματικούς τρόπους για να δημιουργήσεις ένα κοινό που σε διαβάζει, σε εμπιστεύεται και αγοράζει αυτά που του προωθείς. Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα έχει το δικό του newsletter και, όπως αυτοί, έτσι και οι κάτοχοι Etsy καταστημάτων δημιουργούν επίσης τα δικά τους newsletters για να προωθούν όλα τα προϊόντα τους, να ενημερώνουν για τις νέες αφίξεις, να παρέχουν εκπτωτικά κουπόνια ή τις νέες προσφορές που κυκλοφόρησαν και πολλά ακόμη.
Η δημιουργία ενός newsletter θα βοηθήσει επίσης αρκετά το κατάστημα σου, το οποίο θα πάψει να στηρίζεται αποκλειστικά από το Etsy και τα κοινωνικά δίκτυα. Είναι επίσης το ιδανικό μέρος για να προωθείς το δικό σου Merchandise, όπως μπλουζάκια, κούπες, καπέλα και πολλά ακόμη τα οποία θα περιλαμβάνουν το λογότυπο του καταστήματος σου, ή οτιδήποτε επιθυμείς να προωθήσεις. Μιας και όλα τα brands απαιτούν από τους συνεργάτες τους να έχουν καλοστημένα newsletters, θα σου είναι πιο εύκολο να συνεργαστείς με μια εταιρεία καθώς θα έχεις ένα βασικό κοινό στο οποίο θα μπορείς να προωθείς όσα κάνετε μαζί.
Για να ξεκινήσεις είναι επίσης αρκετά εύκολο. Αν σκοπεύεις να δημιουργήσεις ένα επαγγελματικό newsletter με προσεγμένο σχεδιασμό και όλες τις ειδικευμένες λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά, μπορείς να ξεκινήσεις με τα δωρεάν πακέτα από το MailChimp, το SendinBlue, το MailerLite ή το MailJet.
Μόλις δημιουργήσεις ένα δωρεάν λογαριασμό σε μια newsletter υπηρεσία, στη συνέχεια δημιούργησε μια προωθητική καμπάνια και σχεδίασε το πρώτο σου newsletter. Οι περισσότερες υπηρεσίες σου παρέχουν επίσης ένα σύνδεσμο ο οποίος οδηγεί είτε σε κάποιο προφίλ, είτε στην φόρμα εγγραφών, οπότε φρόντισε να προωθήσεις αυτόν το σύνδεσμο στα κοινωνικά δίκτυα σου δίκτυα και πρόσθεσε το σε όσες πιο πολλές περιγραφές μπορείς.
6. Μάθε πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Etsy
Όπως και κάθε άλλη παρόμοια πλατφόρμα, έτσι και το Etsy έχει τον δικό του αλγόριθμο ο οποίος λειτουργεί με συγκεκριμένο τρόπο. Αν ωστόσο μάθεις πως να καταχωρείς τα προϊόντα σου σωστά, τότε θα έχεις υψηλότερες πιθανότητες να δεις τα προϊόντα σου να προτείνονται σε αρκετές shopping λίστες του Etsy.
Επιπλέον, αν ακολουθήσεις όλα τα παρακάτω, θα εμφανίζεσαι και πιο συχνά στα αποτελέσματα αναζήτησης του Etsy, αλλά και στις λίστες με τα προτεινόμενα παρόμοια προϊόντα στους λογαριασμούς των ανταγωνιστών σου.
- Το engagement παίζει σημαντικό ρόλο: Αλλιώς και ως “αλληλεπίδραση”, το engagement είναι το άλφα και το ωμέγα του Etsy καταστήματος σου. Τα καταστήματα που λαμβάνουν τα περισσότερα κλικ, προστίθενται σε λίστες αγαπημένων άλλων χρηστών και έχουν συνεχείς πωλήσεις είναι αυτά που προωθούνται περισσότερο απ’ τον αλγόριθμο. Μιας και το Etsy θεωρεί πως αν ένα κατάστημα έχει όλα αυτά, τότε ο κόσμος το προτιμάει.
- Όσο πιο καλή βαθμολογία τόσο το καλύτερο: Την ίδια πρακτική με αρκετά άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα φαίνεται να ακολουθεί και το Etsy, το οποίο επιβραβεύει τα καταστήματα που έχουν τις καλύτερες βαθμολογίες από τους αγοραστές τους. Ένα κατάστημα με 5/5 αστέρια βαθμολόγησης θα εμφανίζεται αρκετά πιο συχνά από ένα κατάστημα με 3.5/5 βαθμολογία, ή ακόμη περισσότερο από ένα κατάστημα χωρίς καμία αξιολόγηση.
- Εξωτερικοί σύνδεσμοι προς το κατάστημα σου: Αυτό είναι μια τεχνική την οποία ακολουθούν και οι bloggers και είναι γνωστή ως “external backlinking”. Αυτό σημαίνει πως όσες πιο πολλές ιστοσελίδες και blogs βάζουν συνδέσμους προς συγκεκριμένα προϊόντα σου ή προς το προφίλ σου στο Etsy, τόσο το καλύτερο. Οι αναφορές από ιστοσελίδες και bloggers βοηθάνε αρκετά, καθώς ο αλγόριθμος της πλατφόρμας θεωρεί πως μιλάνε για τα προϊόντα μας, άρα είναι ενδιαφέροντα και φέρνουν κόσμο στην πλατφόρμα από άλλες ιστοσελίδες – και έτσι εμφανίζονται πιο ψηλά στα αποτελέσματα.
- Συμπλήρωσε κάθε πληροφορία που θα βρεις διαθέσιμη: Το πιστεύεις δε το πιστεύεις, το πόσο καλά έχεις συμπληρώσει όλες τις πληροφορίες που ζητάει το Etsy από κάθε κατάστημα, τόσο πιο καλό ranking θα έχεις στα αποτελέσματα αναζήτησης της πλατφόρμας. Διάβασε την επόμενη ενότητα “Συμπλήρωσε κάθε πληροφορία” για να μάθεις περισσότερα.
- Δώσε έμφαση στις πρώτες λέξεις των τίτλων και των περιγραφών σου: Αυτή είναι μια τακτική που ακολουθούν και οι SEO experts, η οποία αφορά όλες τις πρώτες λέξεις που εμφανίζονται στον τίτλο και την περιγραφή κάθε προϊόντος σου. Οι πρώτες λέξεις είναι αυτές που θεωρούνται πάντοτε οι πιο ισχυρές, που σημαίνει πως είναι καλύτερα να βάλεις τον τίτλο “Μαύρο Γυναικείο Πουκάμισο με στενή γραμμή από …το brand” παρά “..το όνομα του brand.. Μαύρο Γυναικείο Πουκάμισο με στενή γραμμή”. Αν βάλεις το δεύτερο, τότε εστιάζεις πρώτα στο brand και μετά στις λέξεις-κλειδιά που θα αναζητήσουν οι περισσότεροι χρήστες.
Για κάποιες γλώσσες το Etsy σου επιτρέπει επίσης να εισάγεις όλες τις πληροφορίες και σε διαφορετική γλώσσα. Σε όσες περισσότερες γλώσσες είναι μεταφρασμένο ένα προϊόν, τόσο πιο μεγάλες είναι οι πιθανότητες για να εμφανίζεται πάντα στην πρώτη σελίδα και πρώτο στα αποτελέσματα αναζήτησης. Για να ξεκινήσεις να μεταφράζεις τα προϊόντα σου, κάνε σύνδεση στο Etsy κατάστημα σου και πήγαινε Shop Manager -> Listings -> Επέλεξε το listing που θέλεις να μεταφράσεις -> Κατέβα λίγο παρακάτω και συμπλήρωσε τα διαθέσιμα strings μεταφράσεων.
7. Συμπλήρωσε κάθε πληροφορία στο Etsy κατάστημα σου
Όσο πιο καλά και αναλυτικά έχεις συμπληρώσει τις πληροφορίες του καταστήματος σου στο Etsy, τόσο πιο υψηλά θα εμφανίζεσαι στα αποτελέσματα της πλατφόρμας. Μπορεί να σου φαίνεται αδιάφορο, αλλά όπως και κάθε άλλη παρόμοια πλατφόρμα, έτσι και το Etsy προωθεί μόνο όσα καταστήματα έχουν συμπληρώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες αναλυτικά και καλύπτουν κάθε FAQ που μπορεί να αναζητήσει ένας αγοραστής για ένα κατάστημα.
Για παράδειγμα, η σελίδα “About Us” είναι ύψιστης σημασίας, ενώ οι πληροφορίες για το “Shop Policies” είναι επίσης ένας παράγοντας για να εμφανίζεσαι πιο ψηλά. Η τοποθεσία του καταστήματος αναφέρεται πως επηρεάζει επίσης στις θέσεις που θα λαμβάνεις στα τοπικά αποτελέσματα. Παρόλα αυτά δεν φτάνει απλά να συμπληρώσεις αυτές τις πληροφορίες, αλλά και να τις γράψεις σωστά. Παρακάτω έχω δημιουργήσει μια λίστα με όλα όσα θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν οι πληροφορίες σου, έτσι ώστε να αυξήσεις το ranking όσο πιο πολύ γίνεται:
- Shipping: Πληροφορίες για την αποστολή των προϊόντων.
- Returns & Exchanges: Πληροφορίες σχετικά με τις επιστροφές των προϊόντων και τις ανταλλαγές.
- Payment Options: Πληροφορίες για τους τρόπους πληρωμής.
- Privacy Policy: Τα πάντα γύρω από την Πολιτική Απορρήτου του καταστήματος σου.
- Free Shipping Policy: Εφόσον υπάρχει, συμπλήρωσε πότε παρέχονται δωρεάν μεταφορικά (π.χ. με ελάχιστη αγορά τα 200€).
- Sale Taxes: Πληροφορίες για τον φόρο των προϊόντων (άσχετα που το Etsy εμφανίζει το ποσό του φόρου σε κάθε αγορά).
Σιγουρέψου επίσης πως έχεις δημιουργήσει μια FAQ λίστα με τις πιο συχνές ερωτήσεις που μπορεί να έχουν οι αγοραστές για τα προϊόντα ή το brand σου. Αν θέλεις να το πας ένα επίπεδο παραπάνω, τότε το Etsy έχει προτείνει να αναφέρονται απαντήσεις για δυσάρεστες καταστάσεις, όπως τι γίνεται στην περίπτωση που το προϊόν φτάσει σπασμένο ή χαλασμένο στον αγοραστή, τι γίνεται σε περίπτωση λάθος επιλογής, από που στέλνονται τα προϊόντα και πόσες ημέρες κάνουν για να φτάσουν και οτιδήποτε άλλο θεωρείς πως είναι σημαντικό για ένα κατάστημα.
Συχνές ερωτήσεις για την πώληση προϊόντων στο Etsy
Πόσο κοστίζει το Etsy για τους πωλητές;
Δεν χρειάζεται να πληρώσεις για να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό και ένα κατάστημα στο Etsy. Παρόλα αυτά, η πλατφόρμα σε χρεώνει 0.21€ το τετράμηνο για κάθε προϊόν που καταχωρείς και θα λαμβάνει το 6.5% από κάθε συναλλαγή που θα ολοκληρώνεται. Ανάλογα με την χώρα που βρίσκεσαι και την τράπεζα που χρησιμοποιείς, υπάρχει επίσης πιθανότητα να υπάρξουν και τα ανάλογα έξοδα για κάθε συναλλαγή.
Τι προϊόντα μπορώ να πουλήσω στο Etsy;
Αν και δεν υπάρχει περιορισμός στο είδος των προϊόντων που μπορείς να καταχωρήσεις στο Etsy κατάστημα σου, τα χειροποίητα προϊόντα, τα vintage αντικείμενα, ο εξοπλισμός για crafts, τα αξεσουάρ και τα κοσμήματα και οτιδήποτε αφορά το σπίτι και την ομορφιά φαίνεται να έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση στην πλατφόρμα. Ωστόσο, θα βρεις και αρκετούς που παρέχουν μόνο ψηφιακά προϊόντα, και παρόλα αυτά έχουν αρκετές πωλήσεις και αξιολογήσεις από άλλους αγοραστές.
Πρέπει να έχω εταιρεία για να πουλάω στο Etsy;
Όχι, δεν χρειάζεται να έχεις εταιρεία για να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό και ένα κατάστημα στο Etsy. Παρόλα αυτά, όπως αναφέρει και το Etsy, όπως και κάθε άλλος πωλητής, έτσι κι εσύ θα πρέπει να πληρώνεις φόρο και να χρεώνεις το ανάλογο Φ.Π.Α ανάλογα την περιοχή σου. Σε καμία περίπτωση το Etsy δεν θα σε προστατεύσει αν γίνει έλεγχος, ενώ η ίδια η πλατφόρμα στέλνει όλες τις συναλλαγές στο IRS για τους Αμερικανούς χρήστες της. Παρόλα αυτά, αν ανοίγεις ένα κατάστημα για να πουλήσεις ορισμένα μεταχειρισμένα πράγματα που έχεις, τότε πιθανότατα να μην αντιμετωπίσεις κάποιο πρόβλημα. Απευθύνσου σε έναν λογιστή για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Etsy κατάστημα σου και τα προϊόντα που θέλεις να πουλάς μέσα από αυτό.
Πόσο γρήγορα μπορώ να πουλήσω προϊόντα στο Etsy;
Στο Etsy υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός ανάμεσα στα διαθέσιμα καταστήματα της πλατφόρμας. Αν για παράδειγμα πουλάς χειροποίητα κοσμήματα και υπάρχουν εκατοντάδες άλλα καταστήματα που κάνουν παρόμοια προϊόντα με τα δικά σου, θα είναι δύσκολο να τα ανταγωνιστείς. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν μπορείς να ξεπεράσεις τον ανταγωνισμό, οπότε σιγουρέψου πως έχεις βελτιστοποιήσει το κατάστημα σου με αναλυτικές περιγραφές και SEO τίτλους και ακολούθησε τους παραπάνω τρόπους που αναφέρθηκαν στο άρθρο ώστε να επωφελείσαι απ’ τον αλγόριθμο του Etsy.